وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی تخصصی شیائومی می 10 اولترا؛ اعداد بزرگ و ارزش خرید پایین؟!

انتشار ۱۳۹۹/۹/۱۳ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۹/۱۳ ۱۲:۵۵ . ۲۱۹۱۶ بازدید

می 10 اولترا پرچمدار کمپانی شیائومی برای سال 2020 است. این گوشی ترکیبی از خارق‌العاده‌ترین فناوری‌های حال حاضر بازار موبایل است که مشخصات‌اش بی‌همتا بوده و به‌نظر نمی‌رسد تلفن همراه هوشمندی بتواند با این شیائومی mi 10 ultra رقابت کند. مهم‌ترین نکته در مورد این موبایل این است که اعداد بزرگ حرف اول را می‌زنند. اما باید دید که آیا این اعداد در دنیای واقعی هم می‌توانند عالی باشند؟

با مای رند همراه باشید تا به ارزش خرید آخرین ساخته شیائومی پی ببرید.

 

می 10 اولترا

 

طراحی بدنه شیائومی می 10 اولترا

از هر زاویه‌ای به شیائومی می 10 اولترا می‌نگریم، چیزی نمی‌توانیم بگوییم جز از اینکه این گوشی ابعاد بسیار بزرگی دارد! با حدود 222 گرم وزن، افرادی که برای مدت طولانی از این گوشی استفاده کنند می‌توانند پس از یکسال در مسابقات وزنه‌برداری شرکت کنند! خلاصه اگر دستان بزرگ و جیب عمیق ندارید به سراغ می 10 اولترا نروید!

در قسمت جلوی دستگاه شما شاهد نمایشگری با حفره‌ای کوچک در گوشه سمت چپ دستگاه هستید، این حفره که محل قرارگیری تنها دوربین سلفی هم هست، به اصطلاح «Punch Hole» نامیده می‌شود. همچنین صفحه نمایش xiaomi می 10 اولترا خمیده است.

پخش‌کننده صدای مکالمه در بالای صفحه‌نمایش شیائومی mi 10 ultra قرار دارد. در بالای دستگاه سنسور مادون قرمز و 2 میکروفون وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از مادون قرمز موبایل خود را تبدیل به کنترل تلویزیون بکنید.

در زیر دستگاه اسپیکر اصلی، اسلات سیم کارت (با قابلیت پشتیبانی از 2 سیم کارت) و پورت یو‌اس‌بی تایپ سی را خواهید یافت. در نهایت در پنل پشتی، دوربین‌های عظیم‌الجثه شیائومی mi ده اولترا خودنمایی می‌کنند.

 

شیامی می 10 اولترا

 

به لطف گلس گرد پشتی و ریل‌های جانبی، پرچمدار شیائومی احساس صیقلی بودن را به خریدار هدیه می‌بخشد.دکمه‌های به راحتی کلیک شده اما حسگرهای هپتیک اندکی خشک به‌نظر می‌رسند. برای افزایش امنیت دستگاه، شیائومی اسکنر اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش قرار داده که عملکرد آن کاملا سریع و دقیق است.

 همچنین شیائومی می 10 اولترا از "نسخه شفاف" هم بهره می‌برد که با خرید آن می‌تواند اجزای تشکیل دهنده دستگاه را از طریق شیشه عقب مشاهده کنید. پنل شفاف برای اولین بار برای شیائومی Mi 9 ارائه شد که از مقبولیت خوبی بین کاربران برخوردار بود. به‌طور کلی، آخرین ساخته شیائومی در حد اعلا به‌نظر می‌رسد و احتمالا از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

 

می 10 ultra

 

دیگر جنبه‌های طراحی mi 10 ultra 

از برجسته‌ترین ویژگی‌های دستگاه، می‌توان به آرایش چهارگانه دوربین‌ها اشاره کرد. ماژول حاوی دوربین های شیائومی می 10 اولترا به قدری بزرگ است که هنگام گرفتن تلفن در دستانتان، می‌توانید آن را زیر انگشتان خود حس کنید. به‌خاطر وجود این مستطیل بزرگ، تنها اگر از قاب محافظ استفاده کنید می‌توانید تجربه خوبی داشته باشید وگرنه نگه داشتن تلفن برای مدت طولانی ممکن است ناخوشایند باشد. البته این اتفاق ممکن است با توجه به اندازه دست شما متغیر باشد، اما اگر دستان بزرگی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به این گوشی نزدیک هم نشوید!

Mi 10 Ultra گواهی IP ندارد. در نتیجه این گوشی در برابر گرد و خاک، آب و... مقاوم نیست و این موضوع جای تاسف دارد. چرا که دیگر رقبای می ده اولترا با این قیمت، به ویژه موبایل‌های اپل و سامسونگ، در برابر آب و خاک مقاوم بوده و از این گواهی برخوردارند.

شیائومی برای ایجاد جلوه استریو در اسپیکرها، اسپیکر بالا رو به گونه‌ای تنظیم کرده تا بتواند در کنار اسپیکر اصلی -که در زیر دستگاه قرار گرفته- عملکرد قابل قبولی را به نمایش بگذارد. باید اقرار کرد که این یک کار شیائومی می 10 اولترا خلاقانه بوده و نتیجه هم آنقدر بد نیست. صدای اسپیکرهای ساخته شیائومی می‌تواند بسیار بلند شود اما عمق لازم برای درک حس واقعی موسیقی را ندارد.

 

زوم می 10 اولترا

 

البته اگر عاشق موسیقی نیستید می‌توانید از این ایراد چشم‌پوشی کنید. خوشبختانه شیائومی یک دانگل تبدیل USB-C به 3.5 میلی‌متر در جعبه قرار داده است. همچنین شیائومی Mi 10 Ultra از بسیاری از کدک‌های صوتی با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کند.

نتیجه نهایی: طراحی Xiaomi می 10 اولترا همانند سایر محصولات این گروه قیمتی است: متریال به‌کار رفته از جنس شیشه بوده و بدنه و نمایشگر ساختار خمیده‌ای دارد. این سبک از الهام بخش نیست، اما آشنا بوده و احساس غربت نخواهید کرد.

صفحه نمایش می 10 اولترا؛ به نرمی ابریشم

شیائومی به جای صفحه‌نمایش Quad HD plus ، نمایشگر اولد با وضوح تصویر فول اچ دی پلاس را انتخاب کرد. این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره‌مند است که می‌تواند چشم‌نواز باشد. عدم انتخاب نمایشگر کواد اچ‌دی پلاس با این قیمت و با توجه به بقیه فناوری‌های به‌کار رفته در این دستگاه نمی‌تواند مشکلی ایجاد کند.

 البته نباید فراموش کرد که رقبایی مانند OnePlus 8 Pro و Samsung Galaxy Note 20 با این قیمت صفحه‌های نمایش با وضوح بالاتری ارائه می‌دهند اما با وجود شارژ 120 وات نمی‌توان به شیائومی می 10 اولترا خرده گرفت. همچنین شما قادرید در صورت تمایل به ماندگاری بیشتر شارژ باتری نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش را به 60Hz تغییر دهید.

 

مشخصات شیائومی می 10 اولترا

 

همانطور که گفته شد، پنل نمایشگر صاف، سریع و سرزنده به‌نظر می‌رسد. همچنین کنتراست عمیق در کنار موارد گفته شده توانسته لذت استفاده از شیائومی می 10 اولترا را دوچندان کند. اگر به تنظیمات رنگی سازگار علاقه‌مند نیستید، می‌توانید آن را در منوی جامع تنظیمات صفحه‌نمایش به طور کامل عوض کنید.

شیائومی Mi 10 اولترا حتی در زیر نور مستقیم خورشید توانست عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد که این نویدبخش خوب بودن روشنایی شیائومی می 10 اولترا است. چرا که با وجود نور مستقیم، صفحه این گوشی به راحتی قابل مشاهده بود. روشنایی صفحه این گوشی به عدد 480 نیت می‌رسد که در مقایسه با گلکسی نوت 20 اولترا با عدد 412 نیت، میزان قابل توجهی محسوب می‌شود.

شاید باورتان نشود اما تنها چیزی که ممکن است از آن شکایت کنید لبه‌های خمیده نمایشگر است! درست است که آنها در عکس‌های گرفته شده از محصول و فیلم‌های تبلیغاتی شیائومی عالی به نظر می‌رسند اما وقتی با آنها ملاقات کنید خواهید فهمید که آنها نور زیادی از خود ساطع کرده و نور خورشید را به سوی چشمان شما منعکس می‌کنند.

عملکرد شیائومی می 10 اولترا

برای ما هم این سوال مطرح است که چرا شیائومی برای پرچمدار سنگین‌وزن خود از تراشه اسنپدراگون 865 پلاس استفاده نکرده است؟ در واقع شیائومی از مدل معمولی اسنپدراگون 865 استفاده کرده، البته هنگامی که بحث عملکرد و استفاده روزانه پیش می‌آید، حتی با نسخه‌ای که 12 گیگابایت رم دارد به مشکل بر نخواهید خورد.

حتی اگر از این گوشی همانند یک کنسول بازی کار بکشید یا چندین برنامه را باز گذاشته و رها کنید، مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. خلاصه که پس از تست‌های فراوان به این نتیجه رسیدیم که شیائومی می 10 ultra شاگرد تنبل کلاس پرچمداران نیست و به خوبی در میان آنها قد علم کرده است.

 

شیائومی می نوت 10 اولترا

 

باتری mi ده اولترا؛ پیشرفته‌ترین فناوری شارژ با شیائومی

برای این کلاس از تلفن‌های همراه هوشمند، باتری می 10 Ultra اندازه متوسطی نسبت به دیگران دارد. این باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعتی خود، نیروبخش دستگاهی با پنج دوربین، یک چیپست تشنه انرژی و یک نمایشگر بزرگ با نرخ تازه‌سازی بالا است. با این حال، نرم‌افزار شیائومی با نام miui 12 با رفتار تهاجمی خود در برابر برنامه‌های کاربردی باز در پس زمینه و بهینه‌سازی مصرف انرژی دستگاه، برای فراهم کردن عمر باتری بالا تا آخرین قطره خون می‌جنگد.

بستگی به نوع استفاده خود می‌توانید به اندازه یک تا دو روز از شیائومی می 10 اولترا پیش از خالی شدن باتری استفاده کنید. برای مثال اگر علاقه زیادی به بازی کردن داشته باشید احتمالا این گوشی کمتر از یک و نیم روز دوام خواهد آورد و با استفاده معمول، یک و نیم روز. ممکن است در یک روز آرام‌تر و با استفاده کمتر از گوشی، میزان ماندگاری باتری به 2 روز برسد.

 

جعبه گشایی می 10 اولترا

 

شارژ سریع شیائومی می 10 اولترا؛ سریع‌تر از سریع‌ترین‌ها!

 درخشش واقعی شیائومی می 10 اولترا اینجا نمایان می‌شود؛ می 10 اولترا از فناوری شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند که در نوع خود بی‌بدیل است. برای شروع باید بگویم که xiaomi می 10 اولترا فقط در طی 21 دقیقه 0 تا 100٪ را پر کرده و دهان شما را از تعجب باز می‌گذارد! شاید بپرسید چگونه چنین چیزی ممکن است؟ پاسخ: شارژر 120 وات آجری شکل!

حال می‌توانیم بگوییم این سریعترین شارژ تلفن همراهی است که تاکنون مشاهده کرده‌ایم. اما این موضوع چگونه به وقوع می‌پیوندد؟ شیائومی می 10 اولترا با شارژ کردن دو سلول باتری به صورت موازی توانسته به این موفقیت دست پیدا کند.

یعنی باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی به دو قسمت تقسیم شده است که هر نیمه همزمان و بطور جداگانه شارژ می شود. همچنین پس از استفاده از شارژر بی‌سیم 50 واتی می‌توانید بار دیگر شاخ در بیاورید! باتری 4500 میلی آمپری در مدت زمان حدود 40 دقیقه به صورت بیسیم شارژ می‌شود که جای تحسین دارد.

 

خرید گوشی شیائومی

 

البته سرعت شارژ بالا، هزینه بالایی هم دارد. 0 تا 100 درصد در 20 دقیقه با شارژ سیمی و 40 دقیقه با شارژ بدون سیم به قیمت داغ شدن وحشتناک گوشی تمام می‌شود. داغی موبایل در هنگام اتصال به شارژ سیمی به حدی است که از در دست گرفت گوشی صرف نظر می‌کنید. همه ما می‌دانیم که داغ شدن نمی‌تواند نشانه خوبی باشد، این موضوع درباره شارژ سریع شیائومی می 10 اولترا نیز صدق می‌کند.

بنابراین باید احتمال داد که از عمر باتری موبایل شما در طول زمان کاسته می‌شود.

Mi 10 ultra کمپانی شیائومی، شارژ بی سیم معکوس 10 وات را ارائه می دهد. با استفاده از قابلیت شارژ معکوس وایرلس می‌توانید تلفن‌های همراه پشتیبانی کننده از این فناوری را شارژ کرده یا از آنها شارژ دریافت کنید. همچنین شما قادرید کیس هندزفری بلوتوثی خود را بدین شکل شارژ کنید.

خوب است بدانید در بیشتر مواقع، شارژ بی‌سیم معکوس تنها قابلیت شارژ (درست و حسابی) اکسسوری‌ها مانند هدفون بلوتوثی و هندزفری بلوتوثی را دارد اما شیائومی می‌تواند گوشی‌هایی مانند آیفون 11 را به خوبی شارژ کند.

 

قیمت گوشی شیائومی

 

نرم افزار شیائومی می 10 اولترا؛ یا متنفر آن می‌شوید یا عاشقش!

شیائومی با ارائه MiUI 12 اندروید را دگرگون کرده است. این پوسته سنگین شیائومی می 10 اولترا می‌تواند یک قدم به جلو یا یک قدم به عقب تلقی شود. همه‌چیز به شما و علایق شما بستگی دارد. رابط کاربری پرچمدار شیائومی از انیمیشن‌های زیادی برخورد است که می‌تواند گاهی اوقات آزاردهنده باشد. خوشبختانه بیشتر آنها قابل حذف و تغییر بودند.

طبع حبابی شیائومی در MIUI در همه‌جا قابل مشاهده است! از منوی اعلانات گرفته تا، موارد اخیر و آیکون برنامه‌های قرار داده شده در صفحه اصلی. همه جا! درنهایت فونت انگلیسی استفاده شده در شیائومی می 10 ultra مناسب بسیاری از کاربران نیست. باز هم می‌گویم، ممکن است سلیقه شما به‌طور کامل به miui بخورد، ممکن است نه.

اجازه دهید بیشتر در مورد نقاط قوت رابط کاربری شیائومی صحبت کنیم. MiUI 12 دارای قابلیت‌های اضافه و مفیدی است که اندروید 10 خالص از آن بی‌بهره است. برای مثال می‌توان به ضبط کننده فیلم از صفحه نمایش اشاره کرد که امکانی کاربردی است. این قابلیت فوق‌العاده را می‌توانید در منوی تنظیمات سریعی به آسانی پیدا کنید.

 

بهترین گوشی شیائومی

 

همانطور که گفته شد، شیائومی می 10 اولترا به همراه یک فرستنده مادون قرمز به بازار عرضه می‌شود. دقیقا Mi Remote از این سنسور استفاده می‌کند تا بتوانید از تلفن خود به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کنید. این برنامه به‌صورت پیش‌نصب قابل دسترسی است.

همچنین اگر عاشق بازی‌های ویدیویی هستید، برای شما خبر ویژه‌ای دارم! Game Turbo به شما توانایی مدیریت و تنظیم نرخ فریم، کیفیت تصویر و عملکرد دستگاه در هنگام بازی را می‌دهد. بنابراین miui اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های کاربردی بسیاری به نسبت اندروید دارد.

چگونه در شیائومی می 10 اولترا فروشگاه گوگل پلی نصب کنیم؟

در شیائومی Mi 10 اولترا، فروشگاه Google Play از ابتدا نصب نشده است و خودتان باید دست به کار شوید. برای به کارگیری Google Play Stor، ابتدا به برنامه GetApps -که اختصاصی گوشی‌های شیائومی است- مراجعه کرده و عبارت «Google Play Store» را جستجو کنید و در نهایت دکمه بروزرسانی را بفشارید. سپس برنامه Play Store در صفحه اصلی ظاهر می‌شود و شما همانند دیگران می‌توانید از فروشگاه گوگل پلی بهره‌مند شوید.

متاسفانه برخی از کاربران مشکلاتی از قبیل عدم نمایش اعلانات در صفحه قفل را گزارش کرده‌اند. البته در منو گزینه‌هایی برای غیرفعال کردن این گزینه وجود دارد، اما ممکن است نتوانید با دستکاری کردن تنظیمات برخی مشکلات را برطرف سازید. احتمال داده می‌شود این مشکل به خاطر گلچین کردن وظایف و برنامه‌ها است و احتمالا اعلانات هم از نظر miui 12 جزو برنامه‌های بی‌استفاده محسوب می‌شود! 

خلاصه کلام: رابط کاربری شیائومی از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است، اما طراحی و دیزاین آن برای همه مناسب نیست.

 

شیائومی نوت 10

 

دوربین شیائومی می 10 اولترا؛ مشکلاتی که تا 1000 دلار آب می‌خورد!

شیائومی می 10 اولترا با برخورداری از کمی محدوده دینامیکی، تصاویری با کنتراست بالا می‌گیرد. در شرایط نور مناسب، نمی‌توانید تغییر زیادی در کیفیت 4 سنسور دوربین احساس کنید. رنگ‌ها ثابت می‌مانند اما کمی اشباع می‌شوند. می 10 اولترا در گرفتن تصاویر با رنگ سفید مهارت بالایی دارد. این گوشی به خوبی می‌تواند تعادل رنگ سفید را برقرار کند. برای تست کردن این موضوع صدها عکس گرفته شد و نتیجه نهایی رضایت‌بخش و کامل بود.

با اینکه می 10 ultra شیا‌ئومی توانایی بالایی در تغییر تصاویر به‌صورت دیجیتال دارد، اما هنگام استفاده از دوربین اصلی متوجه می‌شوید که شارپ کردن عکس‌ها شدید نیست و آنها چشم‌نواز به‌نظر می‌رسند. بنابراین شما با شارپنس عجیب و غریب تصاویر مواجه نخواهید شد. هنگام استفاده از بزرگنمایی‌های بالا، کنتراست تصاویر غیرواقعی می‌شوند و دلیل این اتفاق، تلاش برای جبران برش عکس‌ها است.

 

نمایندگی شیائومی

 

به بزرگترین ویژگی عکاسی mi ده اولترا می‌رسیم؛ دوربینی با توانایی زوم 120 برابری! در حالی که رقیب کره‌ای، سامسونگ تنها به 100 برابر زوم دیجیتال در S20 ultra اتکا کرده است. البته زوم اپتیکال تنها به عدد 5 می‌رسد و بقیه کار را دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و هوش مصنوعی انجام می‌دهند. فراموش نکنید که زوم اپتیکال هواوی P40 Pro Plus به 10 برابر می‌رسید! ممکن است زوم دیجیتال می 10 اولترا ایده بدی به نظر برسد، اما تجربه ثابت کرد که کیفیت عکس در بزرگنمایی بالا مانند دیگر رقبا کاهش نمی‌یابد.

نقاط ضعف دوربین می 10 اولترا کم نیستند!

قابلیت کاهش نویز در عکس‌هایی با کنتراست بالا کمی زیاد است. مثلا شیائومی می 10 اولترا هنگامی که بخواهد از سوژه‌ای مانند گربه عکس بگیرد، موی بدن آن را اندکی حذف می‌کند. چرا که سیستم تشخیص نویز آخرین پرچمدار کمپانی چینی ضعیف عمل می‌کند. این مشکل بیشتر زمانی خودنمایی می‌کند که می‌خواهید با دوربین‌های فوق‌ عریض و زوم عکسبرداری کنید. 

تقریبا در یک سوم مواقع، می 10 اولترا هنگام انجام فوکوس خودکار با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. حتی گاهی اوقات فوکوس خودکار اصلا کار نمی‌کند و درنتیجه هنگام عکسبرداری باید به شدت تمرکز کنید تا عکس‌هایتان بی‌کیفیت نشود. همچنین هنگام بزرگنمایی باید حواستان به لرزش دست باشد، چرا که کیفیت تصاویر با زوم، تحت‌الشعاع این مشکل قرار می‌گیرند.ممکن است شما مشکلی نداشته باشید اما مشکل فوکوس خودکار در یک سوم اوقات برای من زیاد به‌نظر می‌رسد. در نظر داشته باشید که اگر فوکوس به خوبی انجام شود، تصاویر شما هم در مقایسه با رقبا خواهند درخشید!

بررسی کامل هواوی پی چهل پرو پلاس

در مورد هواوی P40 پرو پلاس و زوم اپتیکال بیشتر بدون!

حالت شب دوربین می 10 اولترا خریداران را به گریه می‌اندازد!

به دنبال بدترین نوع حالت شب در میان پرچمداران هستید؟ شیائومی می 10 اولترا در خدمت شما است! نورها به شدت سو سو می‌زنند و کیفیت به‌شکل عجیبی کاهش می‌یابد. می‌توان گفت جزئیات عکس تبدیل به کلیات عکس می‌شوند! خلاصه حالت شب دوربین mi 10 ultra ناامید کننده است.

 

گوشی شیائومی ساخت کجاست

 

شیائومی می 10 Ultra در حالت شب کاملا عجیب عمل می‌کند. برخلاف گوشی های رقیب که برای دریافت نور، برای مدت طولانی مکث می‌کنند، در می 10 اولترا هنگام تغییر به حالت شب، سرعت ضبط مانند حالت روز است. در نتیجه از کیفیت عکس‌ها به طرز عجیبی کاسته می‌شود.

می‌توانیم احتمال بدهیم شیائومی در به‌روزرسانی نرم‌افزاری بعدی ایراد بزرگ خود را رفع کند. تا آن زمان، بهتر است از حالت شب استفاده نکنید تا کسی متوجه کیفیت بد دوربین‌های این گوشی در تاریکی نشود!

دوربین سلفی mi 10 ultra

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی شیائومی mi 10 اولترا چگونه عمل می‌کند؟ متاسفانه سنسورهای این دوربین، علاقه زیادی به صاف کردن پوست کاربران دارند. حتی اگر تمامی تنظیمات مربوط به افکت‌ها را خاموش کنید، باز هم پوستتان صاف می‌شود. البته نمی‌توان گفت این کار شیائومی افراطی است اما ما انتظار عملکرد بهتری داشتیم.

از سوی دیگر، اگر وارد حالت پرتره شوید می‌توانید عکس‌های بهتری نسبت به دیگر حالات بگیرید. به لطف سخت‌افزار و نرم‌افزار mi 10 ultra به راحتی تاری پس‌زمینه را تنظیم کرده و تصاویر هنری بسازید!

 

گوشی شیائومی قیمت

 

برنامه دوربین این گوشی خارق‌العاده است. چرا که هم کاربران معمول با استفاده روزانه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند هم کاربرانی که به دنبال امکانات و تنظیمات پیچیده هستند به مراد دل خود برسند! شاید این قسمت از نرم‌افزار شیائومی mi ده ultra، تنها جایی است که برای انواع گوناگون کاربران ساخته شده است!

شیائومی می 10 اولترا و دوربین آن از نگاه وب سایت DXOMARK

آخرین پرچمدار کمپانی چینی شیائومی، قدرت خود را مدیون تراشه کوالکام اسنپدراگون 865 است. این گوشی که در سالروز 10 سالگی شیائومی ساخته شد، مشخصات بسیار قدرتمندی روی کاغذ دارد، اما باید دید آیا می‌تواند در برابر رقبای خود به پیروزی دست یابد یا نه؟

می 10 اولترا مانند دستگاه خواهر خود (می 10 پرو که کمی زودتر عرضه شده بود) 4 دوربین در پنل پشتی خود دارد. ساختار دوربین‌ها از یک ماژول مخصوص ثبت تصاویر فوق عریض و دوربین دوگانه تله تشکیل شده است. با این حال، تفاوت‌های مهمی میان سخت‌افزار 2 موبایل محبوب شیائومی وجود دارد.

 

دوربین شیائومی mi 10 ultra

 

شیائومی می 10 اولترا از سنسور 48 مگاپیکسلی Quad-Bayer بهره‌مند است. در صورتی که می 10 پرو از یک سنسور 108 مگاپیکسل استفاده می‌کند. البته در نظر داشته باشید که تعداد مگاپیکسل تنها عامل برای نشان دادن کیفیت عکس نیست و باید به اندازه سنسور دوربین نیز توجه کرد.

لنز لانگ تله هم‌اکنون پایدارتر شده و فاصله کانونی سرسام آور 120 میلی‌متری دارد. فاصله کانونی مدل پرو تنها 94 میلی‌متر بود! جدیدترین پرچمدار شیائومی سنسور بزرگ‌تری دارد که نتیجه آن، افزایش کیفیت عکس‌ها است. اعوجاج دوربین هم به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.همچنین، Mi 10 ultra عریض‌ترین میدان دید در میان تمام دوربین‌های فوق عریض گوشی‌های موجود در بازار را دارد!

این گوشی با امتیاز بالای 133 در رتبه دوم جدول دی ایکس او مارک جا خوش کرده است. البته رتبه اول با 136 امتیاز، متعلق به هواوی میت 40 پرو است. همچنین هنوز دوربین سلفی این دستگاه به طور کامل بررسی نشده و نمی‌توان جایگاه آن در جدول بهترین دوربین سلفی تاریخ را حدس زد.

بررسی سری Mate 40 هواوی

معرفی پرچمداران بلامنازع هواوی که رتبه بهترین دوربین را به خود اختصاص داده‌اند!

به محض بروزرسانی رتبه این گوشی، بررسی مای رند از شیائومی می ده اولترا هم آپدیت می‌شود.

چرا دوربین می ده اولترا امتیاز بالایی گرفته است؟

امتیاز وب سایت DXOMARK بر اساس موارد بسیاری از جمله عملکرد خارق‌العاده در هنگام عکسبرداری از سوژه ثابت تعیین می‌شود. می 10 اولترا در بیشتر اوقات موارد پایه را به خوبی رعایت می‌کند. اما به چه چیزهایی موارد پایه می‌گوییم؟ لیست زیر بخشی از آنها است.

  1. قرار گرفتن به موقع سوژه در معرض هدف
  2. رندر کردن درست رنگ‌های مختلف
  3. حضور تعادل رنگ سفید در تصاویر
  4. محدوده دینامیکی بسیار عریض
  5. گرفتن تصاویر با کیفیت در جاهایی که نور کم یا زیاد است

نتیجه حضور به اندازه همه اینها در کنار یکدیگر، دوربین قدرتمند و در نتیجه امتیاز بالای آن است.

اما دوربین‌ها در تاریکی شب چه عملکردی از خود به جای می‌گذارند؟ باید گفت که شیائومی می 10 اولترا عکسبردارانی که به شب و تاریکی علاقه‌مند هستند را هم راضی می‌کند. شیائومی در این گوشی توانسته تصاویری با بافت مناسب و با کمترین نویز در نور کم را به مشتریان خود هدیه دهد که اهمیت زیادی دارد.

 

ماژول دوربین شیائومی می 10 اولترا

 

همچنین دوربین های شیائومی mi 10 ultra قادرند حتی در نور بسیار کم هم سوژه تصویر را پیدا کرده و آن را هدف بگیرند. تصاویر پرتره که در حالت بوکه گرفته می‌شوند، نشان‌دهنده ایرادات مختصر و معمول ایزوله پس زمینه در اطراف سوژه هستند. 

اما جلوه‌های تاری عکس احساس کاملا طبیعی بودن را به شما القا می‌کند. به طور کلی تصاویر بوکه Mi ده اولترا کیفیتی مانند دیگر تلفن‌های همراه سطح بالا و گران قیمت بازار دارد.

تصاویر بوکه در کل در سطحی شبیه به سایر تلفن های سطح بالا هستند. کیفیت تصویر پیش نمایش نیز خوب است. البته در مقایسه با تصویر نهایی، اکسپوژر، میزان نویز و بافت اندکی متفاوت است.

غول شیائومی با نمره فوق‌العاده زوم (101)، برای عکاسانی که حداکثر انعطاف پذیری از لحاظ برد کانونی را دوست دارند هم گزینه مناسبی به شمار می‌آید. البته، کیفیت تصویر در کل دامنه بزرگنمایی شده با کاهش روبرو است و باعث می‌شود نسبت به شیائومی کمی گله‌مند باشیم. در این نوع عکس‌ها، شاهد کاهش شدید بافت هستیم و می‌توانیم میزان نویز تصاویر را ببینیم.

این مشکلات، هنگام رساندن زوم به حد نهایی خود به بیشترین حد خود می‌رسند!

آیا شیائومی می 10 اولترا می‌تواند فیلم‌های خوبی ضبط کند؟

امتیاز ضبط ویدئو شیائومی Mi 10 Ultra امتیاز 110 را به خود اختصاص داده است که خیلی خوب به نظر می‌رسد و می‌تواند به آسانی نیاز مشتریان خود را برطرف کند.

به لطف این امتیاز عالی، پرچمدار قدرتمند شیائومی در جایگاه اول فیلمبرداری قرار می‌گیرد. این اولین دستگاه آزمایش شده است که توانایی ضبط ویدئو با وضوح 4K و نرخ فریم 60 فریم در ثانیه را دارد.

نرخ فریم بالا ضامن حرکت روان در انواع شرایط فیلمبرداری است. معمولا وقتی در دوربینی از نرخ 60 فریم در ثانیه یا بیشتر استفاده می‌کند، انتظار کاهش کیفیت در دیگر بخش‌های عکس را داریم.

اما شیائومی با وجود ویژگی کنترل تطبیق پذیری نرخ فریم، می‌تواند تعادلی میان اجزای مختلف فیلم ایجاد کند. شما می‌توانید در نور کم ویدئو ضبط کنید و انتظار بالاترین کیفیت را داشته باشید.

فوکوس خودکار سرعت بالایی دارد و با انواع مختلف محیط سازگار است. این فوکوس توانسته سیستم تثبیت حرکت عکس را موثرتر از گذشته کند.

 

شیائومی می 10 ultra بخریم یا نه

 

البته دامنه داینامیک می‌توانست گسترده‌تر باشد یا برخی از موارد در کلیپ های ویدیویی با کنتراست بالا می‌توانستند بهتر مشاهده شوند، اما به طور کلی می 10 Ultra توانایی ضبط ویدیوهای خوبی -در مقایسه با گوشی‌های هوشمندی که تاکنون آزمایش شده- دارد.

بالاخره دوربین می 10 اولترا خوب است یا نه؟

احتمالا شما هم پس از خواندن بررسی دوربین غول چینی متعجب شده‌اید. حقیقت این است که هر کس با توجه به معیارهای مختلف این دوربین را بررسی کرده است.

از دیدگاه یک متخصص، کیفیت دوربین شیائومی می 10 اولترا نسبت به قیمت و رقبای قدرتمند خود پایین است و از نظر یک متخصص دیگر، می ده اولترا برترین دوربین‌ها و بهترین کیفیت فیلمبرداری را دارد. بنابراین نتیجه‌گیری نهایی را به شما می‌سپاریم...

می 10 اولترا بخریم یا نه؟

شیائومی Mi 10 Ultra از بسیاری از جهات عملکرد خوب و حتی چشمگیری را بر جای گذاشته است. نمایشگر عالی، تنظیمات دوربین، سرعت شارژ آینده‌نگرانه، عمر باتری مناسب و عملکرد درخشان دارد. حتی در قیمت 1000 دلار هم ارزش بالایی دارد با معادل 1000 دلار ، حتی مدل رده بالا نیز ارزش بسیار خوبی دارد. حتی اگر نسخه‌های گران را نمی‌پسنیدید، قیمت مدل پایه این دستگاه تقریبا به مشابه وان پلاس 8 Pro است.

می 10 اولترا در مقایسه با سامسونگ s20 plus، اوپو فایند ایکس 2 پرو و وان پلاس 8 پرو از سرعت شارژ بیشتری بهره‌مند است. هم شارژ با سیم هم بدون سیم! همچنین برنامه دوربین و قطعات به کار رفته برای ساخت دوربین‌های این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردارند. مشکل اصلی دوربین در پردازش تصاویر است که ممکن است با ارائه آپدیت از ظرف شیائومی برطرف شود. شاید این دستگاه از نظر طراحی و نمایشگر نتواند سامسونگ اس 20 پلاس را شکست دهد اما عملکرد بهتری نسبت به پرچمدار سامسونگ دارد. 

وان پلاس نورد چیست؟

با شرکت وان پلاس و آخرین محصول خوش‌قیمت‌اش که 5G َهست آشنا شو!

قیمت شیائومی می 10 اولترا

با توجه به اینکه این قیمت‌ها مخصوص کشور چین هستند، باید بدانید ممکن است با عرضه جهانی این محصول قیمت آن هم تغییر کند. همچنین بهتر است بدانید به خاطر هزینه گمرکات و غیره، احتمالا قیمت می 10 اولترا در کشورهای مختلف اندکی با لیست زیر تفاوت داشته باشد.

  • شیائومی می 10 اولترا با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی ← 760 دلار
  • شیائومی می 10 اولترا با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی ← 805 دلار
  • شیائومی می 10 اولترا با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی ← 865 دلار
  • شیائومی می 10 اولترا با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی ← 1010 دلار

نتیجه نهایی درمورد پرچمدار شیائومی؛ می 10 اولترا

با این حال پرچمدار شیائومی عالی نیست. عالی که چه عرض کنم، این گوشی مشکلاتی دارد که حتی در گوشی های رده متوسط هم وجود ندارند! بالاخره با این قیمت انتخاب‌های بسیاری مانند سامسونگ S20 پلاس، وان پلاس 8 پرو، اوپو فایند X2 پرو و حتی برخی مدل‌های آیفون وجود دارد که کار را برای شیائومی سخت می‌کنند. می‌توان گفت بزرگ‌ترین تفاوت شیائومی با دیگران سرعت شارژ و عملکرد آن بوده و در دیگر حوزه‌ها باخته است.

 برای مثال شیائومی باید مشکل اعلانات خود را برطرف کند. گرمای تولید شده هنگام استفاده از شارژ سریع ناخوشایند است. می 10 اولترا در مقایسه با هواوی P40 پرو صیقل خورده به‌نظر نمی‌آید. برخی افراد سنگینی و طراحی غیر الهام بخش دستگاه را دوست ندارند و برخی از مشکلات دستگاه به‌خاطر صفحه Full HD پلاس چشم‌پوشی می‌کنند. همه چیز بستگی به شما دارد. اما می‌توان گفت به عنوان یک پکیج کامل، شیائومی با Mi 10 اولترا خوب عمل کرده و تنها باید آن را بهتر کند.

 

شارژ سریع 120 وات

 

وقتی صحبت از فناوری‌های مربوط به باتری می‌شود، می 10 ultra حرف زیادی برای گفتن دارد و دیگران ساکت‌اند! شیائومی به رقبای خود فشار زیادی وارد می‌کند که در نهایت به نفع مصرف‌کننده است. شکی نیست که mi 10 اولترا می‌تواند تخت پادشاهی سرعت شارژ باتری را تصاحب کند! شرم‌آور است که نمی‌توان خارج از چین این گوشی را خریداری کرد.

مشخصات شیائومی mi 10 ultra:

  1. صفحه نمایش: 6.67 اینچ آمولد / نسبت ابعاد 19.5:9 / نرخ تازه‌سازی نمایشگر 120 هرتزی / +Full HD و +HDR 10
  2. پردازشگر: کوالکام اسنپدراگون 865 / پردازش گرافیکی آدرنو 650 / مجهز به تکنولوژی Liquid Cool 2.0 vapor chamber
  3. حافظه رم: 8 / 12 / 16 گیگابایت با فناوری LPDDR5
  4. حافظه داخلی: 128 / 256 / 512 گیگابایت با فناوری UFS 3.1
  5. باتری: ظرفیت 4500 میلی‌‍آمپر / شارژر سیمی 120 وات / شارژر بی سیم 50 وات / شارژدهی 10 واتی به گوشی‌های دیگر
  6. دوربین‌ها: اصلی 48 مگاپیکسل / فوق عریض 20MP / پریسکوپ 48MP / تله فوتو 12MP / سلفی 20 مگاپیکسل
  7. وزن: 221.8 گرم

 

شارژر 120 واتی شیائومی

 

نظر شما درمورد محصولات شیائومی چیست؟

کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ شیائومی می 10 اولترا یا سامسونگ s20 پلاس؟

مطالب مرتبط
همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل
بلاگ | راهنماي سرويس ها
همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل
کدهای کاربردی گوشی موبایل یکی از موضوعات جذاب و کاربردی برای کاربران است. در این مطلب به بررسی هر یک از انواع کدهای کاربردی گوشی موبایل...
فناوری جدید شاتل موبایل ، انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیستم های هوشمند
بلاگ | خدمات سیم کارت
فناوری جدید شاتل موبایل ، انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیستم های هوشمند
شاتل موبایل توانست انتخاب دستی و تغییر شبکه رادیویی در سیم کارت هوشمند را برای اولین بار در ایران فراهم کند. برای اولین بار سیم کارت شاتل...
اینترنت رایگان شاتل موبایل به سیم کارت اولی ها
بلاگ | اخبار اپراتورها
اینترنت رایگان شاتل موبایل به سیم کارت اولی ها
با خرید سیم‌کارت‌ شاتل موبایل به عنوان اولین سیم‌کارت خود، علاوه بر بسته‌های ارائه شده به همراه سیم‌کارت، بسته سه ماهه رایگان اینترنت، مکالمه...
بسته اینترنت تخفیف دار شاتل موبایل
بلاگ | راهنماي سرويس ها
بسته اینترنت تخفیف دار شاتل موبایل
با خرید سیم کارت شاتل موبایل می توانید از خدمات ویژه این شرکت استفاده کنید. خدمات شرکت شاتل موبایل عبارت از مکالمه درون و بیرون شبکه ، پیامک...
تعداد 11 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 2
2
1
0
0
8
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام دوستان میفرمایند پدر کشتگی دارید با شیائومی ولی به نظرم توضیحات نسبتا کامل بود احساس میکنم شیائومی خریدن دوستان و با این قیمتا هر چند پایین تر از نوع برابر پرچم دار گلکسی نوت اما وقعا چیزی که هست جدای از تمام مقایسه ها شما پرچم داره شیائومی یا هواوی دستتون باشه . هرکسی سوال کنه گوشیتون چی هست و جواب بدید بهترینه این دو کمپانی . دوباره ازتون سوال میشه ، خوب چطوره . خوبه ؟ ولی اگر بگید گلکسی نوت دارم . فقط یک دهان باز هست که بی صدا جلوتون میبینید . واقعا میگم . حتی نمیپرسن نوت چند این اصالتی هست که از زمان گلکسی نوت ۳ پشت این غول بی رغیب بازار جهان بجا مونده اصالت چیزیه که به شکل دهان باز . زیاد میبینم برای گلکسی نوت . که من 5 رو دارم وای به ۲۰ که میخوام بخرم اگه خدا بخواد . زندگیمو باس بذارم تا بخرمش ولی سوال پرسیدن دوستان رو که گوشیت چیه . چطوره . چنده . راضی هستی یا نه و ..... رو دوست ندارم یک کلمه نوت۲۰ و سکوت و سکوت و سکوت رو میپسندم

    پاسخ :

    همراه عزیز مای رند، سلام وقت شما بخیر. از اظهار نظر و لطف شما سپاس‌گزاریم. ❤️

  2. من تست دوربین این گوشی رو مو به مو نگاه کردم شارپنس عالی، داینامیک رنج بی نظیر، التراواید با بیشترین زاویه و وضوح نمیدونم شما این نقد و بررسی رو از کجا در آورده بودید

    پاسخ :

    سلام همراه عزیز مای رند، وقت بخیر. از مشکلات به وجود آمده صمیمانه پوزش می‌طلبیم. حتما در بروزرسانی‌های آینده، بررسی بهتری از شیائومی می ۱۰ اولترا خواهیم داشت. خرسندیم که مای رند همراهانی با ریزبینی بالا دارد. ❤️

  3. خب اساسا بگین میخواییم شیائومی رو خرد کنیم این گوشی بهترین گوشی دنیا است و فعلا هیچ گوشی با این مشخصات وجود ندارد اپل هم باید به گوشی مزخرف رو به قیمت 50 ملیون بخرید که پول مارک میدهید

    پاسخ :

    سلام همراه عزیز مای رند، وقت شما بخیر. از آزرده خاطر شدن شما پوزش می‌طلبیم. متاسفانه با وجود پایین‌تر بودن قیمت شیائومی می ۱۰ اولترا از گوشی‌های اپل (قیمت دلاری)، محصولات اپل در ایران قیمت بالاتری دارند. به امید روزی که همه بتوانند بهترین گوشی‌ها از بهترین برندها را خریداری کنند.

  4. کی میاد ایران؟

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر همراه عزیز مای رند. هم‌اکنون شیائومی می ۱۰ اولترا در ایران موجود است و می‌توانید با قیمت حدودی ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان آن را خریداری کنید.

  5. ببخشید ولی واقعا متن افتضاح بود افتضاااااح مشخص بود از خودش دراورده و این چیزا ب هیچ وجه صحت نداره!

    پاسخ :

    سلام همراه عزیز مای رند، وقت بخیر. از مشکلات به وجود آمده صمیمانه متاسفیم و امیدواریم اشتباهات نویسنده را عفو نمایید. امیدواریم با همراهی شما بتوانیم به طور روزانه بهبود پیدا کنیم.

  6. امتیازم به این مطالب اینه از ده امتیاز من 2رو در نظر میگیرم. چرا. چون فکر کنم نویسنده این متن در بچگی از کمپانی شیائومی خاطره بدی داره چون تمام سعیش رو‌ کرده تا بهترین پرچمدار بازار در زمینه دوربین باطری و عملکرد رو خیلی بد جلوه بده. اگر به سر تیتر های متن دقت کنید متوجه عقده درونی نویسنده می‌شید که با تمام قوا فقط خواسته شیائومی رو‌بزنه. شما حال نمیکنی با شیائومی قرار نیست شیائومی بد باشه. این گوشی بالاترین امتیاز عکس و فیلمبرداری رو توی جهان تا به الان داره. بعد طوری نوشتی انگار دوربینش نقطه ضعفشه در مورد باطریش هم حرفی باقی نمی مونه. انقدرررررر زمان شارژ باطری پایینه که حتی اگر به نقطه جوش هم برسه باز هم کاربر می‌تونه صبر کنه شارژ گوشی که تموم شد. بعد استفاده کنه که گرمای ایجاد شده اذیتش نکنه بعد نوشتی نقطه ضعفشه و فلان خلاصه اینکه بد جور عقده گشایی کردید ولی درست نیست این مدل نقد کردن های سلیقه ای در ضمن من نوت ده پرو دارم. خیلی هم راضی ام اینکه نوت ده پرو هستش آنقدر عالیه حالا ببین می ده الترا دیگه چیه

    پاسخ :

    سلام همراه عزیز مای رند وقت بخیر. از انتقاد سازنده شما بسیار سپاسگزار و به خاطر مشکلات ذکر شده از شما پوزش می‌طلبیم. نویسنده مطلب حتما در دفعات بعد با دقت بیشتری عمل می‌کند.

  7. با سلام واقعا جالبه توی سایت DXO که معتبرترین سایت بررسی دوربین حتی در رده DSLR ها هست این گوشی بالاترین امتیاز ممکن رو بعد از Mate 40 داره. به عنوان یک رسانه نقد و بررسی و ارائه نظر حق شماست ولی خب این نظرات با مرجع های دیگر اعتبارسنجی و در نهایت معتبر بودن یا نبودن بررسی شما رو مشخص میکنن.

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر، با سپاس فراوان از توجه شما به این مطلب، این بررسی پس از مشاهده نمونه تصاویر گوشی شیائومی می ۱۰ اولترا -گرفته شده در شب- که از کیفیت پایینی برخوردارند، نوشته شده است. با این‌حال درصورتی که خاطر شما دوست عزیز را آزردیم، صمیمانه پوزش می‌طلبیم.

  8. بیشتر شبیه تخریب بود تا بررسی در تمام بخش های متن نوشته شده تعصبات و ایراد های اغراق آمیز دیده میشه گویا نویسنده با این شرکت مشکل شخصی داشته و میراث ممنوعه خانوادگی از این شرکت میخواد

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر از اینکه باعث آزرده‌شدن خاطر شما شده‌ایم، متاسف هستیم. همچنین متشکریم که ایرادات متن را به ما گوشزد کردید. لطفا پوزش صمیمانه نویسنده را پذیرا باشید.

  9. تا حالا هیچ بررسی ای با این سطح تخریب کردن نخونده بودم..... در واقع بررسی نبود بد گویی بود

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر باسپاس از توجهتون، حتما در بررسی‌های بعدی با دقت بیشتری عمل خواهیم کرد.

  10. واقعا افرین برای افتضاح ترین نقد ممکن😂 کاش یه هفته با گوشی کار میکردی بعد نظر میدادی خب خیلی بیسواد گونه نظر دادید ممنون بابت وقتی که ازم گرفتید

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر نظر شما برای ما با ارزش است و حتما سعی می‌کنیم در بررسی‌های بعدی با دقت بیشتری عمل کنیم. باسپاس از وقتی که برای خواندن این متن گذاشتید❤️

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست