وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

همه چیز درباره هواوی P40 پرو پلاس [تا 10 گیگابیت سرعت با 5G]

انتشار ۱۳۹۹/۱۱/۱ . ۵۵۹۱ بازدید

یک روز پس از روز جهانی محیط زیست یعنی 17 خرداد امسال بود که هواوی با عرضه سری جدید پرچمداران خود به تمام رقبا نشان داد که با وجود قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکا هنوز حرف هایی برای گفتن دارد، قوی ترین پرچمدار هواوی را میتوان در 3 کلمه توصیف کرد؛ طراحی زیبا، دوربین قدرتمند، سرعت و کیفیت بالا، اما بزرگترین نقطه ضعف هواوی P40 پرو پلاس چیست؟

همراه مای رند باشید تا با هم، گوشی هواوی p40 پرو پلاس را بررسی کرده و ارزش خرید آن را متوجه شویم.

 

گوشی هواوی p40 پرو پلاس قیمت

 

با معرفی هواوی P40 پرو پلاس رقابت تازه شروع شده است...

دستگاه های سری P هواوی همیشه بهترین کلاس خود بوده‌اند. آنها در مدت زمان ظهور و حضور خود در بازار، عملکرد فوق‌العاده و عمر باتری بالایی را ارائه داده‌اند. اما شهرت آنها به خاطر قدرت و باتری آنها نیست. این سری از گوشی، دارای خلاقانه‌ترین سیستم تصویربرداری و فیلمبرداری در بازار موبایل است. با معرفی هر مدل از سری P هواوی می‌توانستیم پیشرفت این شرکت چینی در ساخت موبایل را لمس کنیم. هواوی P40 پرو پلاس نیز پا جای نیاکان خود گذاشته و پیشرفت چشمگیری داشته است.

خرید سیم کارت همراه اول

با مراجعه به بخش فروش سیم کارت همراه اول فروشگاه مای رند، سیم کارت رند با قیمت مناسب بخرید!

معمولا سری P هواوی در دو مدل معرفی می‌شود: یک مدل استاندارد و یک مدل حرفه ای. در حالی که مدل استاندارد ویژگی‌های جدیدی مانند تراشه جدید یا طراحی جدید را به ارمغان می آورد، این مدل‌های حرفه‌ای هستند که با امکانات کم نظیر خود دهان مشتریان را از تعجب باز می‌گذارند. 

برای مثال، هواوی با معرفی مدل P30 پرو در سال گذشته، اولین دوربین تله فوتو با مکانیسم منشور و زوم 50 برابری را در اختیار عموم قرار داد. پی 30 پرو به لطف عملکرد خارق‌العاده، عمر باتری شگفت‌انگیز و تصویربرداری چشم‌نواز در نور کم، موفقیت بزرگی برای کمپانی چینی محسوب می‌شد.

 

 

اما امسال هواوی با نگاهی به ورقه امتحانی سامسونگ مرتکب تقلبی مشهود شده است؛ امسال هواوی در کنار مدل استاندارد و حرفه‌ای خود، از مدل فوق حرفه‌ای یا پرو پلاس رونمایی کرد.

گوشی هواوی P40 پرو پلاس، از لحاظ نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و طراحی، نقاط تشابه بسیاری با مدل P40 Pro دارد. اما مدل فوق حرفه‌ای سری P هواوی، قابلیتی به همراه خود دارد که تا زمان معرفی آن، در هیچ موبایلی مشاهده نکرده ایم؛ زوم اپتیکال 100 برابری! بگذارید همین جا خیال‌تان را راحت کنم، زوم هواوی P40 Pro + از سامسونگ s20 ultra بهتر است.

حال سوال بزرگ این است که آیا هواوی p40 pro plus با اینکه از سرویس ها و خدمات گوگل بی بهره است، ارزش 400 یورو بیشتر نسبت به هواوی p40 pro را دارد؟

 

هواوی p40 پرو پلاس

 

طراحی هواوی P40 پرو پلاس؛ جلوتر از زمان و خوش دست

همانطور که گفته شد، از نظر طراحی ظاهری، غول هواوی شباهت بسیاری به مدل حرفه‌ای سری P یا همان p40 Pro دارد. حتی اگر طرفدار هواوی نباشیم، حق نداریم ظاهر زیبا و مدرن این مدل را نادیده بگیریم.

نمایشگر پرچمدار هواوی در سمت چپ، راست و پایین دستگاه خمیده شده، اما قاب آلومینیومی برای محافظت از آن در برابر ضربات، در گوشه‌ها کشیده شده است. به گفته هواوی، ایده طراحی این صفحه نمایش از «آب در لحظه مواج شدن پس از پرتاب سنگ» الهام گرفته شده که حقیقتا بسیار چشم‌نواز و آینده‌نگرانه است.

خمیده بودن صفحه نمایش در قسمت پایین هواوی P40 پرو پلاس غیر از جذابیت بالا، حس مدرن بودن را به کاربر خود القاء می کند. از آنجا که (Navigation Gestures) یا میانبرهای حرکتی به روش پیش فرض ناوبری در اندروید 10 تبدیل شده است، یک صفحه نمایش خمیده انتخاب مناسبی بوده است. به لطف ساختار خمیده، کشیدن دست از پایین تا بالا برای رفتن به صفحه اصلی و جابجایی بین برنامه ها آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود.

 

گوشی هواوی p40 پرو پلاس قیمت

 

وزن و محل قرارگیری دکمه‌ها در هواوی P40 پرو پلاس

با 226 گرم و ضخامت 9 میلی متری، این دستگاه کمی حجیم‌تر از برخی پرچمداران دیگر مانند OnePlus 8 Pro به نظر می‌آید، اما وزن زیاد آن احساس ناخوشایندی را تداعی نمی‌کند. بلکه حس مرغوب بودن را به ما منتقل می کند. قسمت پشتی دستگاه از جنس سرامیک بوده و خمیده است، بنابراین اگرچه وزن دستگاه بالاست، اما به لطف این خمیدگی ها P40 پرو پلاس هنوز هم نسبتاً نازک به نظر می رسد.

دکمه روشن و خاموش و دکمه های صدا بر روی نوار آلومینیومی در سمت راست هواوی P40 پرو پلاس قرار گرفته است. دکمه‌های مذکور کمی بیشتر از دکمه‌های اکثر تلفن های هوشمند بیرون زده‌اند و برجستگی بیشتری دارند. با این حال، لمس کردن و فشار دادن آنها واقعا لذت بخش است و کاربر را اذیت نمی‌کند. کیفیت بالا و متریال درجه یک مورد استفاده در ساخت هواوی p40 پرو پلاس را می‌توان درون دکمه‌ها هم احساس کرد!

در زیر دستگاه شاهد یک درگاه USB تایپ C، اسلات سیم کارت و بلندگوها را هستیم. به خاطر داشته باشید که هواوی p40 پرو پلاس از 2 سیم کارت پشتیبانی می‌کند. در قسمت بالای بدنه، یک سنسور مادون قرمز وجود دارد که مایه خوشحالی و مسرت است. با استفاده از این سنسور می‌توانید از گوشی خود به عنوان یک کنترل تلوزیون هم استفاده کنید. البته حسگر مادون قرمز هواوی p40 پرو پلاس استفاده‌های دیگری هم دارد که اینجا به آن نمی‌پردازیم. یکی از ایراداتی که خریداران از مدل‌های جدید تلفن همراه می‌گیرند، نبود جک 3.5 میلی‌متری هندزفری و هدفون است. کاری که اپل آن را آغاز کرد و هم‌اکنون تبدیل به یک استاندارد در میان پرچمداران شده است. متاسفانه آخرین مدل سری P هم تن به این کمبود داده است!

 

قیمت گوشی هواوی p40 pro plus

 

صفحه نمایش هواوی P40 پرو پلاس؛ مدرن و لاکچری

صفحه نمایش P40 پرو پلاس یک پنل OLED است که با رزولوشن فول اچ دی پلاس و ابعاد 2640 در 1200 پیکسل بسیار بزرگ و با کیفیت به نظر می‌رسد. غیر از کیفیت، هواوی به سرعت صفحه هم توجه کرده و با نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) نود هرتزی خود، دل کاربران بسیاری را برده و لذت استفاده از گوشی را دوچندان کرده است!

با اینکه نرخ تازه‌سازی صفحه با استاندارد سال 2020، یعنی 120 هرتز مطابقت ندارد، اما 90Hz هم آنقدر آزار دهنده نیست و می‌توان از آن لذت برد. فراموش نکنید که محصول سری یازدهم و دوازدهم آیفون از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز بهره‌مند هستند. در نمایشگر یک فرورفتگی (Punch Hole) به شکل کپسول در گوشه بالا سمت چپ نمایشگر وجود دارد که محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگر حرارتی است.

حسگر اثر انگشت P40 پرو پلاس در زیر صفحه نمایش پنهان شده است. بر خلاف بسیاری از مدل‌ها، حسگر این گوشی سرعت تشخیص بالایی دارد و شما را معطل نخواهد کرد. البته با توجه به وجود حسگر تشخیص چهره دقیق و سریع، ممکن است حسگر اثر انگشت بدون استفاده باقی بماند.

 

خرید هواوی p40 پرو پلاس

 

باتری هواوی P40 Pro+؛ سرعت شارژ و ظرفیت بالا

عمر باتری در هواوی P40 پرو پلاس مانند اکثر تلفن های پرچمدار هواوی درخشان است، با داشتن 4200 میلی آمپر ظرفیت باتری این موبایل شما را تا حداکثر دو روز بدون نیاز به شارژ همراهی خواهد کرد و اگر شارژ آن به اتمام برسد، شارژ سریع در خدمت شماست تا موبایل شما را هرچه سریع‌تر آماده استفاده کند. هرچند که حجم باتری این مدل به اندازه LG V60 نیست، اما شارژ سریع 40W ضعف پرچمدار هواوی را کاملا پوشانده است.

 در حالی که برخی از پرچمداران هنوز هم از تکنولوژی شارژ سریع 25 یا 30 واتی استفاده می‌کنند، شارژ سریع 40 واتی فناوری‌ای است که هواوی از زمان Mate 20 Pro از آن بهره برده و این عدد هنوز هم سریع محسوب می‌شود. البته اگر به دنبال سرعت شارژ بیشتری هستید، می‌توانید اوپو فایند ایکس با 65 و شیائومی می 10 اولترا با 120 وات را به عنوان جایگزین در نظر داشته باشید.

در حالی که می‌توانید P40 Pro را با سرعت 27W به صورت بی سیم شارژ کنید، هواوی پی چهل پرو پلاس پا را فراتر از این رقم گذاشته و با سرعت باورنکردنی 40W خود، خریداران و بررسی‌کنندگان را متعجب کرده است! البته برای تجربه این لذت خارق‌العاده، باید شارژر بی سیم اختصاصی 40W هواوی را جداگانه خریداری نمایید.

 

قیمت گوشی هواوی p40 پرو پلاس دیجی کالا

 

عملکرد پی چهل پرو پلاس؛ دقیقا به اندازه

مشخصات هواوی p40 پرو پلاس مخلوطی از بهترین‌ها و معمولی‌ترین ها است! در حالی که غول هواوی بیشترین حافظه رم را ندارد (تنها 8 گیگ) و ظرفیت باتری آن کمتر از دستگاه هایی مانند سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا، ،LG V60 و Asus ROG Phone 2 است (فقط 4200 میلی آمپر)، امکاناتی مانند 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی، شارژ سریع 40 وات و شارژ بی سیم و شارژ وارونه به دستگاه‌های دیگر دارد که به نوبه خود کم‌نظیر بوده و برای ما تحسین برانگیز است.

باید گفت که تلفن‌های هوشمند برای داشتن عملکرد یکنواخت و سریع به 12 گیگابایت رم نیازی ندارند و 8 گیگابایت برای هواوی P40 پرو پلاس کافی است؛ چرا که پرچمدار هواوی با مدیریت بهینه رم، عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می گذارد.

قیمت هواوی پی 40 پرو پریمیوم

 

پردازنده هواوی P40 پرو پلاس

تراشه هفت نانومتری Kirin 990 قوی‌ترین نسخه سری چیپ‌های کایرین و هفتمین تراشه قدرتمند تلفن های همراه تا به امروز است. بازده بسیار خوبی دارد و در حال حاضر در دل پرچمدار هواوی جا خوش کرده است.

عملکرد مشابهی با اسنپدراگون 855 کوالکام دارد و همچنین هواوی p40 پرو پلاس از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند که این فناوری قول سرعت سرسام آور 10 گیگابیت بر ثانیه را به ما داده است. امیدواریم که با فراهم شدن زیرساخت های لازم، کشور ما نیز از این فناوری بهره مند شود.

در بنچمارک هایی که ما به عنوان بخشی از مجموعه تست های خود اجرا می کنیم، P40 Pro Plus امتیازهای بالایی را کسب کرد اما عملکردی ضعیف‌تر از تلفن‌های هوشمند با تراشه های Snapdragon 855 Plus و Snapdragon 865 به نمایش گذاشت، نکته قابل توجه، کمتر بودن امتیاز GeekBench پرچمدار هواوی نسبت به OnePlus 8 Pro است.

اما نمی‌توان با استناد به این اعداد و ارقام، عملکرد هواوی در استفاده روزانه را زیر سوال برد. ترکیب تراشه Kirin 990 و 8 گیگابایت رم عملکرد قابل توجهی را ارائه می‌دهد. مهمتر از همه، با وجود نمایشگر 90Hz حرکت بین صفحات و عملکرد نمایشگر بسیار نرم و لذت بخش است.

 

قیمت گوشی پی ۴۰ پرو پلاس

 

دوربین P40 Pro Plus؛ نوآوری، نوآوری و باز هم نوآوری!

در سری P، هواوی همیشه تمرکز خاصی بر روی عکاسی داشته و این تمرکز در این مدل کاملا مشهود است. هواوی P40 پرو پلاس در مجموع هفت دوربین دارد که هرکدام به طور جداگانه قابلیت فوکوس کردن را دارند. اما P40 پرو پلاس دارای فناوری و قابلیتی است که در حال حاضر هیچ تلفنی در دنیا به آن نرسیده است: بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر، یا همان زوم 100 برابری!

احتمالا به این فکر میکنید که اسمارت فون هایی مانند سامسونگ S20 Ultra زوم 100 برابری را دارند، اما زوم سامسونگ دیجیتالی است! یعنی از نظر کیفیت ضعیف تر از هواوی عمل میکند. اما تفاوت زوم دیجیتالی و زوم اپتیکال چیست؟ زوم های دیجیتالی برای کوچکتر کردن دامنه دید، یا رزولوشن را کم میکنند و یا با استفاده از هوش مصنوعی به عکس دیجیتالی گرفته شده جزئیات را اضافه میکنند.

 

قیمت هواوی p40 پرو پلاس

 

دوربین اصلی؛ موفقیت به لطف کمپانی لایکا

از حق نگذریم، زوم های 3 و 10 برابری نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابلیت رقابت با زوم 1 برابری دوربین موبایل های دیگر را دارد. به طور خلاصه یک دوربین 50 مگاپیکسلی عریض (wide)، دو دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو، یک دوربین 40 مگاپیکسلی فوق عریض (ultrawide) و در نهایت یک دوربین عمق سنج (TOF 3D) در پشت پی 40 پرو پلاس قرار گرفته است.

به طور کلی، P40 Pro+ تصاویر خارق العاده ای را تولید می کند که رنگ ها، کنتراست و وضوح آنها بسیار خوب است. در مقایسه با گلکسی S20 Ultra رنگ قرمز در هواوی P40 پرو پلاس بیشتر به رنگ صورتی مایل است و درخشندگی آن نمایان تر می باشد، لازم به ذکر است که دوربین عریض پرچمدار هواوی، دارای درجه رنگی کمی متفاوت تر از لنزهای استاندارد است، یعنی اندکی رنگ زردشان بیشتر است و کنتراست کمتری دارند.

قیمت گذاری سیم کارت

به دنبال قیمت واقعی سیم کارت خود هستید؟ کارشناسان مای رند آماده یاری‌رسانی هستند!

عکسبرداری درP40 پرو پلاس با بزرگنمایی 20 برابر هم تصاویر واضح و زیبایی را به ارمغان می آورد، اما دقیقاً مانند Samsung Galaxy S20 Ultra ، حالت زوم 100 برابری بسیار ناواضح بود و این قابلیت چیزی جز حیله یا شعار تبلیغاتی نیست. در نظر داشته باشید که نگه داشتن گوشی در این حالت برای گرفتن تصویر واضح و مشخص بسیار سخت است و قطعا بیخیال آن میشوید!

 

هواوی پی 40 پرو پلاس

 

همانطور که تصویربرداری در نور کم در P30 Pro عالی بود، P40 پرو پلاس هم عملکرد خارق العاده ای را به نمایش میگذارد. هواوی P40 پرو پلاس میتواند عکس های خوبی را حتی در اتاقی کم نور بگیرد و این قابلیت بسیار مفید است. همچنین یک حالت اختصاصی برای تصویربرداری در شب نیز وجود دارد که باعث افزایش دامنه داینامیک تصاویر و وضوح هرچه بیشتر آنها می شود.

دوربین سلفی؛ و اینک فیلمبرداری 4k

در جلو فقط 1 دوربین عریض (wide) سی و دو مگاپیکسلی و 1 دوربین عمق سنج (IR TOF 3D) به همراه سنسور بیومتریک تشخیص چهره قرار گرفته است. قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه هم از دیگر امکاناتی است که هم در دوربین عقب و هم در دوربین جلو وجود دارد.

عکس های گرفته شده با دوربین سلفی هواوی P40 پرو پلاس دارای کیفیت، رنگ و وضوح شگفت انگیزی هستند. معمولا فوکوس خودکار از قابلیت های دوربین های سلفی نیست اما غول هواوی با اضافه کردن این امکان به دوربین سلفی خود نسبت به دیگر اسمارت فون ها متمایز شده است، با وجود دوربین IR در کنار دوربین سلفی ،میتوان سلفی های خوبی به سبک پرتره گرفت، عکسبرداری با دوربین سلفی در نور کم، تصاویری نرم اما مناسب و معقول را ایجاد میکند. اگر در پس زمینه نوری وجود داشته باشد، این موبایل برای درخشان کردن چهره از تقسیم معنایی (semantic segmentation) استفاده می کند، که نسبتاً عملکرد قابل قبولی را به نمایش می گذارد.

دقیقاً مانند Huawei P40 Pro ، اپلیکیشن دوربین در هواوی P40 Pro Plus بسیار حرفه ایست. این برنامه تعداد زیادی ویژگی و تنظیمات را ارائه می دهد که برای تصویربرداری حرفه ای لازم هستند. همچنین در برنامه دوربین یک حالت تمام عیار (Pro) وجود دارد که به شما امکان دسترسی به مواردی مانند حالتهای اندازه گیری، ISO و سرعت شاتر را می دهد. برای مواردی مانند حالت تک رنگ و اسکن اسناد نیز تنظیمات اضافی وجود دارد. در نهایت باید گفت که این برنامه یک ترکیب خوب بین سادگی و مجموعه ویژگی های پیشرفته محسوب میشود که کاربران را مجذوب خود می کند.

 

کیفیت دوربین هواوی P40 پرو پلاس

 

نرم افزار هواوی P40 پرو پلاس؛ رشد نه چندان دلچسب!

سیستم عامل هواوی P40 پرو پلاس EMUI 10.1 مبتنی بر اندروید 10 است اما متاسفانه این موبایل دارای خدمات Google Play نیست. یعنی هیچ خبری از خدمات و برنامه های گوگل نیست. اگر از کاربران گوگل هستید باید بدانید که با خرید P40Pro Plus از بسیاری از امکانات محروم خواهید شد.

البته هواوی تمام تلاش خود را برای رفع نیاز کاربران و خودکفایی می کند، برای مثال P40Pro+ فروشگاه اپلیکیشن مخصوص به خود یا همان AppGallery را دارد. در حالی که برخی از برنامه های محبوب و کاربردی مانند اسنپ چت و آفیس در اپ گالری وجود دارند، بسیاری از برنامه های معروف مانند توییتر، اینستاگرام، اسپاتیفای و بسیاری دیگر هنوز در دسترس نیستند.

نبود خدمات گوگل پاشنه آشیل هواوی پی چهل پرو پلاس میباشد. دقیقاً مانند Mate 30 Pro، توصیه کردن موبایل هوشمند بدون دسترسی به برنامه های اصلی و خدماتی که کاربران اندرویدی به آنها عادت کرده اند، دشوار است. البته میتوان با ایجاد کلیدهای میانبر وب صفحه اصلی تا حدودی مشکلات را رفع کرد، اما رابط کاربری در نسخه وب ضعیف تر از اپلیکیشن عمل می کند.

EMUI شباهت بسیار به سیستم عامل iOS دارد. همانند iOS به طور پیش فرض تمامی برنامه ها در صفحه اصلی قرار گرفته اند عناصری مانند برگه اشتراک گذاری نیز مزید بر علت هستند. اگر در تنظیمات اندکی کاوش کنید میتوانید با فعال کردن گزینه منو کشویی برنامه ها، تلفن خود را به موبایل های اندرویدی شبیه تر کنید.

 

هواوی P40 پرو پلاس بخریم

 

قیمت و ارزش خرید؛ هواوی P40 پرو پلاس بخریم یا نه؟

برای خرید آخرین پرچمدار هواوی باید هزینه ای معادل 1399 یورو یا 1580 دلار بپردازید. 400 یورو گران تر از قیمت 999 یورویی P40 Pro و 600 یورو بیشتر از P40. میتوان گفت که هواوی گران ترین موبایل هوشمند بازار را به فروش گذاشته و نزدیک ترین رقبای آن سامسونگ گلکسی فلیپ زد ، سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا و اوپو فایند ایکس دو پرو هستند.

در مقایسه با دستگاه های گفته شده، P40 پرو پلاس از نظر کیفیت ساخت و کیفیت تصاویر همرده یا اندکی بهتر از دیگران است، اما عدم دسترسی به فروشگاه گوگل پلی و اکوسیستم گوگل موضوعی مهمیست که نادیده گرفتن آن غیرممکن است.

مگر اینکه به طور خاص به دوربین زوم اپتیکال 10 برابر یا به شارژ بی سیم 40W نیاز داشته باشید، وگرنه تعداد زیادی گزینه برای شما وجود دارد که از نظر کیفی هم پای پی چهل پرو پلاس هستند و قیمت آنها مناسب تر می باشد.

همانند تقریبا هر تلفن جدید هواوی، سخت است که با وجود مشکلات ناشی از نبود خدمات گوگل خرید آن را توصیه کنیم. تلفن های هوشمند بیش از هر چیزی باید دسترسی ما را به برنامه ها و خدمات آسان کنند. با محدودیت دسترسی هواوی به گوگل، تجربه استفاده از یک موبایل هوآوی بسیار ناامید کننده است.

حتی اگر به طور مداوم از برنامه های Google استفاده نمی کنید، گوگل پلی بهترین جا برای به دست آوردن برنامه های محبوبی است که به طور معمول از آنها استفاده می کنید. تا زمانی که AppGallery هواوی نتواند قابل رقابت با فروشگاه پلی گوگل شود، باید با برخی از قابلیت های گوگل که در تمامی گوشی های اندرویدی وجود دارد خداحافظی کنید.

هواوی P40 پرو پلاس در مقایسه با رقبا 

در صورتی که از نسل قبلی این گوشی یعنی هواوی P30 Pro استفاده می‌کنید، شاید بخواهید در رابطه با تفاوت‌های این دو مدل بدانید تا به آسانی تصمیم بگیرید؛ ماندن یا مهاجرت به هواوی P40 پرو پلاس؟

مقایسه هواوی پی چهل پرو پلاس به p30 pro

همچنین ممکن است از طرفداران برندهای دیگر باشید و بخواهید مقایسه‌ای مختصر و مفید داشته باشید. این بخش از مطلب را با دقت بیشتری بخوانید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

هواوی پی چهل پرو پلاس در برابر هواوی P30 Pro

اجازه دهید ابتدا به برتری‌های مدل جدیدتر بپردازیم و سپس به مواردی اشاره کنیم که پرچمدار سال گذشته هواوی در آن عملکرد بهتری داشته است.

اولین بخش مورد بررسی، صفحه نمایش است. کیفیت به طور چشم‌نوازی افزایش پیدا کرده است. در حالی که در نمایشگر مدل سال قبل تنها 398 پیکسل در هر اینچ وجود داشت، این عدد امسال به 441 رسیده است. با این حال، P40 pro+ هنوز هم در مقایسه با آیفون 11 پرو مکس و آیفون 12 بازنده است.

غیر از تعداد پیکسل بر هر اینچ، وضوح تصویر با افزایش 25.36 درصدی روبرو بوده که پیشرفت مهمی محسوب می‌شود. در نهایت، باید به اندازه کل صفحه اشاره کنم. P30 pro از نمایشگر 6.47 اینچی بهره‌مند بود. اما هواوی تصمیم گرفت اندازه صفحه غول خود را 1.7 درصد بزرگ‌تر کند تا صفحه 6.58 اینچ باشد و تجربه کاربران بهبود یابد.

 

پی چهل پرو پلاس بدون خدمات گوگل

قطعا وقتی که صفحه بزرگ‌تر می‌شود و مشخصات بهبود می‌یابند، باید انتظار وزن بیشتر را داشت. متاسفانه p40 پرو پلاس 17 گرم سنگین‌تر از پدر خود است و حجم بیشتری در جیب و دستان شما اشغال می‌کند!

جالب است بدانید که با وجود افزایش ارتفاع و وزن مدل جدیدتر، این مدل 0.8 میلی‌متر نازک‌تر از مدل قبلی است که نوید بخش آینده‌ای روشن برای تلفن‌های همراه هوشمند است. چرا که با پیشروی تکنولوژی و افزایش قدرت سخت‌افزاری موبایل‌ها، انتظار می‌رود تا حجم آنها به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

اما به نظر می‌رسد شرکت‌ها در کنار افزایش قدرت، به فکر آسانی استفاده هم هستند و نمی‌گذارند تا مشتریان‌شان با هیچ مشکلی روبرو شوند.

صحبت از قدرت سخت‌افزاری شد، نوبتی هم که باشد، نوبت مقایسه عملکرد این دو گوشی است. سرعت تراشه P40 پرو پلاس حدود 12 درصد بیشتر شده که قابل توجه نیست. قدرت بیشتر Huawei P40 Pro Plus به لطف 3400 میلیون ترانزیستور بیشتر نسبت به سال قبل میسر شده است.

عملکرد P40 pro+ بهتر است یا p30 pro

تنها پسرفت نسخه جدید، عدم استفاده از تکنولوژی Heterogeneous Multi-Processing یا به اختصار، HMP است. با اینکه 

امسال تقریبا به این نتیجه رسیدیم که فعلا انتهای تکنولوژی همین جاست و باید برای تحقیق و توسعه بیشتر اندکی صبر کنیم. سامسونگ، اپل، هواوی و شیائومی ثابت کرده‌اند که دیگر خلاقیتی ندارند و جز افزایش تعداد دوربین‌ها و سنسورها، بزرگ‌تر کردن نمایشگر، افزایش قدرت اندک تراشه و… نمی‌توانند کاری برای مدل جدید خود بکنند.

این در حالی است که وقتی به 10 سال گذشته نگاه می‌کنیم، به لطف پیشرفت فراوان، انگار یک قرن گذشته است.

از بحث اصلی دور نشویم. مهم‌ترین ویژگی سری P از همان ابتدا، دوربین آن بود. دوربینی که هم‌اکنون حجم زیادی از پشت دستگاه را اشغال کرده است. پی چهل پرو پلاس دوربین دوگانه سلفی دارد، در حالی P30 pro تنها یک دوربین سلفی داشت.

دوربین پی چهل پرو پلاس یا پی سی پرو

دوربین‌های اصلی حالا 4 تا هستند؛ 50، 40 و دو دوربین 8 مگاپیکسلی. خوب است بدانید که مدل سال قبل تنها یک دوربین 40 و یک دوربین 20 مگاپیکسلی داشت. کیفیت فیلمبرداری هم 2 برابر شده است. از زوم 50 برابری هم به زوم 100 برابری رسیده‌ایم، دیگر چه می‌خواهید؟! البته اندازه سنسور دوربین نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است.

هواوی P40 پرو پلاس سنسور دوربین کوچک‌تری نسبت به مدل قبلی دارد که جای تعجب است. همانطور که در یکی از مطالب بلاگ مای رند به این موضوع اشاره کرده بودیم، اندازه سنسور دوربین تاثیر بسیار مهمی - حتی مهم‌تر از تعداد مگاپیکسل- در کیفیت تصاویر دارد. با این حال امتیاز DXO گوشی جدیدتر هواوی بیشتر بود.

به عنوان آخرین نکته درباره مقایسه 2 پرچمدار هواوی، باید به کمبودهای پی چهل pro plus اشاره کرد. برای مثال شما نمی‌توانید همانند مدل سال گذشته فوکوس خودکار لیزری استفاده کنید.

به لطف فوکوس لیزری، تمرکز بر روی یک بخش عکس با سرعت بیشتری انجام می‌شود و در نتیجه فرایند گرفتن عکس با کیفیت، زیاد طول نمی‌کشد. همچنین در p40 پرو پلاس خبری از پانارومای 360 درجه نیست.

گوشی های سری p هواوی

پی چهل پرو پلاس به جای 2 میکروفون 3 میکروفون دارد؛ درست مانند آیفون 11 پرو مکس. هر دو نیز در ضبط صدا عملکرد خوبی را به همگان نشان داده‌اند. باتری مدل جدیدتر پیشرفتی نسبت به قبل نداشته و همان ظرفیت قبلی را دارد. سرعت شارژ هم بیشتر نشده است.

اما ویژگی‌های جالب و کاربردی دیگری به مدل جدید اضافه شده است، مانند:

  1. سرعت 1.64 برابری سرعت دانلود (2300 مگابیت به جای 1400 مگابیت)
  2. سرعت آپلود بیش از 6 برابر شده است (1250 به جای 200 مگابیت)
  3. نسخه بالاتر بلوتوث (نسخه 5.1 در برابر 5)
  4. پشتیبانی از فناوری 5G
  5. پشتیبانی از تکنولوژی Wi-Fi 6

به نظر من، هواوی نهایت تلاش خود را برای هواوی P40 pro plus کرده تا مشخصات و امکانات آن نسبت به مدل قبلی به چشم بیایند. اما از جهاتی موفق بوده و از برخی جهات هم نتوانسته آنطور که باید و شاید نیاز مشتریان را برطرف کند. برای مثال، می‌توان به کمبود خدمات گوگل در گوشی های جدید هواوی اشاره کرد که واقعا آزاردهنده است.

در آخر، مشخصات p40 پرو پلاس را آماده کرده‌ایم.

اتصالات

شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دارای 2 باند، Wi-Fi Direct و HotSpot
بلوتوث نسخه 5.1، A2DP، LE
GPSدارد، با دو باند A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، QZSS
NFCدارد
USBنسخه 3.1، Type-C 1.0 به همراه کانکتور Reversible

باتری

باتری4200 میلی آمپری غیر قابل تعویض، لیتیوم پلیمری 
شارژرشارژ سریع 40 واتی، شارژ سریع بیسیم 40 واتی، شارژ بی سیم معکوس 27 واتی

بدنه

ابعاد158.2 در 72.6 در 9 میلی‌متر 
وزن226 گرم
متریالقسمت جلو شیشه‌ای، قسمت پشتی شیشه‌ای، فریم دور آلومینیومی، دارای گواهی IP68 (مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 2 متر برای مدت 30 دقیقه))
سیم کارتدو سیم کارت هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عاملبر پایه اندروید 10.0 اندروید خالص + HMS - EMUI 10 و بدون پشتیبانی از GMS (خدمات گوگل)
تراشه کایرین 990 5G (هفت نانومتری)
پردازشگر مرکزی(دو هسته‌ 2.86 گیگاهرتز Cortex-A76، دو هسته‌ 2.36 گیگاهرتز Cortex-A76، چهار هسته‌ 1.95 گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکیMali-G76 MP16

حافظه

درگاه حافظهNM (نانو مموری)، پشتیبانی تا 256 گیگابایت (باید از شیار دوم سیم کارت برای کارت حافظه استفاده شود)
حافظه داخلی512 گیگابایت
رم8 گیگابایت

دوربین

اصلی50 مگاپیکسل (لنز واید، f/1.9، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر) 8 مگاپیکسل (پریسکوپ، لنز 240 میلی‌متر تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 10 برابر، f/4.4) 8 مگاپیکسل (تله‌فوتو، f/2.47، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 3 برابری) 40 مگاپیکسل (لنز 18 میلی‌متری فوق‌عریض، 1/1.54 اینچ، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) TOF 3D (تشخیص عمق تصویر)
ویژگی‌هابهره‌مندی از لنزهای لایکا، فلاش دوگانه LED و پشتیبانی از فناوری HDR
فیلم‌برداری 1080p با 30 یا 60 اف‌پی‌اس - 2160p با 30 یا 60 اف‌پی‌اس 
سلفی32 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.2) IR TOF 3D (به همراه سنسور بایومتریک تشخیص عمق تصویر)
فیلم‌برداری سلفی2160pبا 30 یا 60 اف‌پی‌اس

شبکه

فناوریGSM / HSPA / LTE / 5G

قابلیت ها

حسگرهاحسگر اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، طیف رنگ

نمایشگر

نوعOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد6.58 اینچ ( حدود 91.6% بدنه جلو نمایشگر است)
وضوح تصویر1200*2640 پیکسل (با حدود 441 پیکسل در هر اینچ) 
رفرش ریتپشتیبانی از HDR10+ - نرخ تازه‌سازی تصویر 90 هرتزی

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریندارد
کیفیتصدای 32 بیت / 384kHz

نظر شما چیست؟ آیا هواوی می تواند بدون داشتن خدمات گوگل در بازار بی رحم موبایل موفق باشد؟

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 2 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
2
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. ممنون از شما

  2. مطلب حیلی کامل بودممنون از بررسی

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست