وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی

انتشار ۱۴۰۱/۱/۳۱ . بروز رسانی ۱۴۰۱/۱/۳۱ ۱۲:۱۶ . ۱۴۹۵ بازدید

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... موجب افزایش مصرف اینترنت می شود. حتی در برخی مواقع مصرف اینترنت شما ممکن است بیش از حد تصورتان باشد. یقینا شما با مشاهده پیامک "مشترک گرامی شما ۸۵ درصد از حجم بسته اینترنت خود را مصرف کرده اید" ناراحت می شوید که چرا حجم اینترنت شما رو به اتمام است. شما با استفاده از ترفندهایی که در ادامه آنها را شرح می دهیم می توانید موجب کاهش مصرف اینترنت گوشی خود شده و در پرداخت هزینه های خرید شارژ اینترنت خود صرفه جویی کنید. در ادامه همراه ما باشید تا با این نکات آشنا شوید.

بررسی برخی نکات مهم جهت کاهش مصرف اینترنت گوشی

 

بررسی برخی نکات مهم جهت کاهش مصرف اینترنت گوشی

پیش از بیان هر مطلبی بهتر است این مورد را بیان کنیم که شما می‌توانید با استفاده از اینترنت شبکه وایرلس یا وای فای در هزینه های مربوط به خرید بسته اینترنت خود صرفه جویی کنید. اما ممکن است شما بنا به هر دلیلی نتوانید به این شبکه‌ها دسترسی داشته باشید و به اجبار از اینترنت گوشی خود استفاده کنید. برخی از این نکات که می‌تواند موجب کاهش مصرف اینترنت گوشی شما شود، شامل موارد زیر می گردد:

دیتای موبایل خود را خاموش کنید

ساده ترین و راحت ترین کاری که برای کاهش مصرف اینترنت گوشی خود می توانید انجام دهید این است که در مواقعی که به اینترنت نیازی ندارید دیتای آن را خاموش نمایید. زیرا ممکن است برنامه هایی در پس زمینه گوشی شما وجود داشته باشد که در حال بروزرسانی و مصرف اینترنت شما باشند. شما با این اقدام ساده می‌توانید گامی در جهت کاهش مصرف باتری گوشی خود نیز بردارید. 

ذخیره پادکست و موسیقی بر روی گوشی 

این راه حل مفید به شما پیشنهاد می‌دهد که به جای اینکه فایل صوتی خود را پخش کنید آن را دانلود نمایید. معمولا در اغلب گوشی های همراه، فضای کافی برای ذخیره سازی فایل های صوتی برای کاربران وجود دارد. اما شاید تلفن همراه شما این فضا را برای انجام این کار نداشته باشد. شما می توانید این فضا را با استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی افزایش دهید. بدین ترتیب شما می توانید تنها با یک بار دانلود فایل صوتی مورد نظر خود، بارها و بارها آن را گوش دهید بی آنکه به شبکه اینترنت نیاز داشته باشید.

 

  تنظیم اینترنت همراه روی شبکه 3G

 

تنظیم اینترنت همراه روی شبکه 3G

امروزه اغلب تلفن های همراه هوشمند از داده های 4G و 5G پشتیبانی می کنند. این پشتیبانی می تواند موجب افزایش مصرف اینترنت تلفن همراه شما شود. اما به این نکته توجه کنید که سرعت بالاتر موجب افزایش مصرف اینترنت میشود. یکی از راه های کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی سوئیچ کردن اینترنت از شبکه های4G و 5G به روی شبکه3G می باشد. شما می توانید با پیروی از مراحل زیر این اقدام را انجام دهید. 

  • وارد بخش تنظیمات تلفن همراه خود شوید و گزینه network&internet را انتخاب کنید. 
  • مورد networkmobile و سپس مورد Advanced را انتخاب کنید. 
  • در این بخش می توانید شبکه ای که برای با برقراری ارتباط با اینترنت ترجیح می دهید، را انتخاب کنید. 
  • اولویت های خود را برگزینید.
  • از مرورگر کم مصرف استفاده نمایید

اگر شما از مرورگر گوشی خود زیاد استفاده میکنید، بهتر است برای کاهش مصرف اینترنت گوشی خود، یک مرورگر اینترنت کم مصرف را نصب نمایید. در این صورت میتوانیدبه صورت قابل توجهی در حجم مصرف اینترنت خود صرفه جویی کنید. به عنوان مثال مرورگرBroveBrowser اینترنت کمی مصرف می‌کند و می‌تواند تبلیغات اضافه را نشان ندهد. یا مرورگر OPERA برای سیستم عامل اندروید گزینه ای دارد که می توان توسط آن ویدیو های اینترنتی را فشرده کرد. در این صورت هنگام تماشاویدیوهای اینترنتی، حجم نت کمتری مصرف شود. 

  • با غیرفعال کردن به روزرسانی برنامه ها، مصرف اینترنت را مدیریت نمایید

شما با استفاده از این اقدام مشخص کنید که برنامه ها در صورتی که به شبکه وای فای متصل باشند، می‌توانند به صورت خودکار به روز رسانی شوند. اگر قصد دارید تا با استفاده از این روش در کاهش مصرف اینترنت گوشی خود گامی بردارید، به بخش تنظیمات گوگل پلی مراجعه کنید،منوی سمت چپ را باز کرده و گزینه   Auto-update app را انتخاب کرده و در صفحه ای که به روی شما گشوده می شود بروز رسانی خودکار برنامه ها را غیر فعال کنید. 

  • برنامه های پرمصرف گوشی خود را حذف کنید

بهترین اقدامی که در راستای کاهش مصرف اینترنت گوشی می توان انجام داد این است که از اپلیکیشن های پر مصرف استفاده نکنید. شما می توانید برای این اپلیکیشن ها جایگزینی مناسب انتخاب کنید. پس بهتر است از برنامه هایی که اینترنت زیادی استفاده نمی کنند و کارایی مشابه دارند و برنامه های پرمصرف را حذف کنید. 

  • ایجاد محدودیت در مصرف اینترنت اینستاگرام

یکی از اپلیکیشن هایی که حجم زیادی از اینترنت تلفن همراه شما را مصرف می کند، اینستاگرام است. شما می توانید با انجام دادن چند مرحله ساده مصرف آن را محدود کنید. برای محدود کردن مصرف اینترنت توسط اپلیکیشن اینستاگرام باید به صفحه پروفایل خود مراجعه و به بخش تنظیمات آن بروید. مورد account را انتخاب کرده و در صفحه ای که مقابل شما باز میشود، بر روی گزینه cellular Data use کلیک کنید. سپس گزینهuse less data را غیر فعال نمایید. زمانی که شما این اقدام را انجام میدهید حین اتصال به اینترنت ویدیو ها به صورت خودکار اجرا نخواهد شد. در این صورت میتوانید موجب کاهش مصرف اینترنت گوشی خود شوید. 

 

برنامه های پرمصرف گوشی خود را حذف کنید

 

مصرف اینترنت در یوتیوب و توییتر را کنترل کنید

اغلب برنامه های کاربردی جهت کاهش مصرف اینترنت گوشی راهکار هایی دارند.  اپلیکیشن یوتیوب نیز دارای گزینه های مختلفی برای مدیریت مصرف داده است. برای انجام این کار باید به قسمت منوی این برنامه مراجعه کرده و در بخشgeneralمورد limit mobail data usage را فعال نمایید همچنین شما میتوانید پخش خودکار ویدیو ها را لغو کنید. برای مدیریت مصرف اینترنت در برنامه توییتر می توانید با پیروی از مسیرهایی که در زیر بیان کردیم پخش خودکار ویدیو ها را کنترل کنید.

Setting and privacy>data usage

 

استفاده کمتر از فیلترشکن

 

  • استفاده کمتر از فیلترشکن

یقینا شما به این موضوع واقفید که فیلتر شکن می تواند حجم اینترنت زیادی مصرف نماید. از این رو بهتر است هنگامی که به آن نیاز ندارید، آن را خاموش کنید. در این صورت میتوانید موجب کاهش مصرف اینترنت گوشی خود شوید. 

  • ایجاد محدودیت در مصرف دیتا در پس زمینه 

اگر از برنامه‌هایی استفاده می کنید که اینترنت زیادی مصرف میکند،کوچکترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مصرف دیتا را زمانی که در پس زمینه در حال اجرا هستند یا به عبارتی از آنها استفاده نمی کنید، محدود سازید. اگر قصد دارید از این روش اقدام به کاهش مصرف اینترنت گوشی خود نمایید، می توانید به بخش تنظیمات وارد شوید. گزینه data usage انتخاب کنید. حال فهرستی از برنامه‌ها و میزان استفاده هر یک از آنها به شما نمایش داده می شود، شما می توانید با کلیک کردن روی آنها میزان مصرف نت گوشی خود را در فورگراند و بک گراند مشاهده کنید. 

  • نوتیفیکیشن های برنامه را غیر فعال کنید

شما برای آنکه بتوانید نوتیفیکیشن‌ها را غیر فعال کنید، باید به بخش تنظیمات برنامه مورد نظر رفته و نوتیف های آن را غیرفعال کنید. 

  • کنترل نمودن دانلود برنامه ها

برای کنترل دانود در برنامه‌هایی که بر روی تلفن‌همراه شما نصب شده‌اند، می‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات و برگزیدن گزینه Data&storage usage تعیین کنید که هنگام فعال بودن اینترنت تلفن همراه چه برنامه های دانلود شده و چه برنامه های دانلود نشوند. 

  • صفحات وب را از طریق مرورگر کروم فشرده کنید

اگر از مرورگر کروم استفاده میکنید، می توانید با رفتن به بخش تنظیمات و کلیک روی گزینهData    sarver آن را فعال کنید. در این صورت می‌توانید مرورگر کروم صفحات مورد نظر به خود را فشرده کرده و حجم آن را کاهش دهید. بهتر است این نکته را بدانید که اگر از مرورگر کروم در اندروید خود استفاده می کنید مطمئن شوید که قابلیت صرفه‌جویی داده در آن، فعال است. یعنی باید گزینه دیتا سرور رویon قرار داشته باشد. جالب است بدانید که شما با انجام این اقدام می توانید حدود یک سوم از مصرف اینترنت گوشی خود را کاهش دهید.

  • مصرف دیتا را مدیریت نمایید

برای کاهش مصرف اینترنت گوشی لازم است تا شما بدانید که کدام برنامه گوشی همراه شما حجم بیشتری از شبکه اینترنت را مصرف میکند. می‌توانید برای مشاهده میزان مصرف دیتای گوشی به قسمت تنظیمات موبایل خود بروید سپس گزینهwireless & network را برگزیده و سپس Data usage را انتخاب نمایید. در این بخش شما مشاهده خواهید کرد که کدام یک از برنامه های تلفن همراه شما چه میزان اینترنت را مصرف می کنند. همچنین در این بخش میتوانید تاریخ استفاده از اینترنت گوشی، را در تاریخ های خاصی مشخص کنید و مشاهده نمایید که در آن تاریخ ها، هر یک از برنامه های گوشی شما چه میزان اینترنت مصرف کرده‌اند. 

 

مصرف دیتا را مدیریت نمایید

 

سایر نکات کلیدی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی

شاید این راهکار ها جزئی به نظر برسد اما می تواند در کاهش مصرف اینترنت تلفن همراه شما نقش داشته باشد:

  • هنگامی که قصد فرستادن عکس و فیلم را برای دیگران دارید، بهتر است آن را توسط نرم‌افزارهای مخصوص فشرده نمایید. 
  • هنگام که از توسط پخش آنلاین، موزیک و ویدیو تماشا می کنید بهتر است کیفیت آن را کم کنید. در این صورت می توانید از حجم اینترنت کمتری استفاده نمایید. 
  • اگر شما از برنامه نقشه گوگل استفاده می‌کنید، بهتر است نقشه مورد نظر خود را دانلود نمایید و در صورت ضروری آن را به صورت آفلاین استفاده کنید. 
  • بهتر است به جای استفاده از اپلیکیشن فیسبوک آن را در مرورگر خود باز کنید.

سعی کنید از کلیه ترفند هایی که در این بخش شرح دادیم استفاده کنید تا بتوانید مقدار زیادی در کاهش مصرف اینترنت صرفه جویی کنید. 

اگر از تمام شدن اینترنت گوشی همراه خود و پرداخت هزینه های گزاف بابت شارژ مجدد تلفن همراه ناراضی هستید، می توانید با پیروی از راهکارهای پیشنهاد شده، اینترنت تلفن همراه خود را کاهش دهید. شما می توانید با به کارگیری این ترفند ها تا حد زیادی موجب کاهش مصرف اینترنت گوشی خود شوید. اما همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم استفاده از اینترنت و شبکه وایرلس یا وای فای بسیار مقرون به صرفه تر است. امیدواریم توانسته بایم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. 

 

تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. ara***@gmail.com

    ممنونم عالی بود

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست