وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

برای کاهش مصرف اینترنت، دانستن این نکات برای شما ضروری است!

انتشار ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ۱۰:۴۰ . ۱۸۷۰۰ بازدید

شاید شما نیز از آن دسته افراد هستید که احساس می‌کنید اینترنت تان خیلی سریع به اتمام می‌رسد. احتمالا به دنبال راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت هم بوده اید! البته این موضوع فقط مخصوص اینترنت همراه نیست و همین مشکلات برای کاربران اینترنت های ثابت و خانگی وجود دارد. اما مصرف زیاد اینترنت قطعا بی علت نیست. 

گاها تلفن همراه شما اینترنت مصرف می‌کند، بدون آنکه شما بدانید! این موضوع در ابتدا شاید برای شما تعجب آور باشد. هنگامی که شما تلفن همراه خود را به اینترنت متصل می‌کنید، ممکن است برنامه هایی در گوشی شما بدون اطلاع دادن به شما از اینترنت استفاده کنند. همین موضوع عاملی برای مصرف بیشتر اینترنت می‌شود.

در ادامه قصد داریم راهکار هایی عملی برای کاهش مصرف اینترنت به شما ارائه دهیم. در واقع تمامی راهکار های برای کاهش مصرف اینترنت، جنبه پیشگیرانه دارند. قبل از اینکه از اینترنت استفاده کنید باید به این موارد توجه داشته باشید.

 

کاهش مصرف اینترنت

 

علت مصرف اینترنت بیش از اندازه چیست؟

این موضوع می‌تواند علت های مختلفی داشته باشد. اولین علت آن، این است که شما واقعا از اینترنت زیاد استفاده می‌کنید! برای مثال اگر فیلم دیدن از طریق اینترنت یکی از عادت های شماست، باید بدانید که طبیعی است اینترنت تان بیش از حد مصرف شود. 

دیدن فیلم به صورت آنلاین، دانلود های حجیم و حتی بازی های آنلاین، حجم اینترنت زیادی از شما می‌گیرد. اما علت دوم که ما قصد صحبت درباره آن را داریم، مصرف شدن اینترنت بدون اطلاع شماست. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ 

بگذارید با چندین مورد ساده این موضوع را برایتان روشن کنیم. حتما شما هم وقتی تلفن همراه خود را به اینترنت متصل می‌کنید، با حجم انبوهی از تبلیغات مواجه خواهید شد. تبلیغاتی که در قالب متن برای شما ارسال شده اند. همین تبلیغات از اینترنت شما مصرف خواهند کرد.

البته امروزه با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی، مردم به طور روزانه از این شبکه ها استفاده می‌کنند. شبکه های اجتماعی معمولا حجم زیادی از اینترنت شما را استفاده می‌کنند. دلیل این موضوع نیز بسیار ساده است؛ شبکه های اجتماعی پر از تصاویر و فیلم هایی هستند که خود به خود دانلود می‌شوند. برای مثال می‌توانیم به اینستاگرام اشاره کنیم که یکی از معروف ترین شبکه های اجتماعی این روزهاست. 

به محض ورود به اینستاگرام شما تصاویر و فیلم های بسیار زیادی را می‌بینید که تقریبا تمامی ندارند. واضح است که دریافت این حجم از  اطلاعات، اینترنت زیادی می‌خواهد.

اما به جز این مورد، موارد دیگری نیز وجود دارد. برای مثال شما وقتی برخی برنامه ها را نصب می‌کنید، ممکن است این برنامه ها به صورت خودکار آپدیت شوند. در واقع شما از آپدیت شدن آنها مطلع نمی‌شوید اما به هر حال از اینترنت شما استفاده خواهد شد. در ادامه قصد داریم راهکارهایی برای جلوگیری از این مشکل ارائه دهیم، اما چنانچه علاقه مندید که از دیگر علت های بیش از اندازه مصرف شدن اینترنت خود مطلع شوید مقاله مای رند را در اینباره بخوانید.

دلایل سریع تمام شدن اینترنت

آیا بسته های اینترنتی شما هم زودهنگام به اتمام می‌رسند؟

 

کاهش مصرف اینترنت گوگل پلی

 

راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت

برای اینکه بتوانید مصرف اینترنت خودتان را مدیریت کنید و آن را به حداقل ممکن برسانید راه های مختلفی وجود دارد. همانطور که گفتم بیشتر این راهکار ها جنبه پیشگیرانه دارند. با انجام این موارد تا حد زیادی می‌توانید در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید.

برخی از راهکار ها برای کاهش مصرف اینترنت در تمامی شرایط یکسان هستند. اما برخی دیگر متناسب به نوع استفاده شما از اینترنت هستند. برای مثال اگر از مودم وای فای استفاده می‌کنید راهکار های خاصی برای شما وجود دارد و اگر از اینترنت همراه استفاده می‌کنید، راهکار های جداگانه برای شما موجود است.

 

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

 

کلید وای فای یا داده را در مواقعی که نیاز ندارید،خاموش کنید!

اولین قدم برای کاهش مصرف اینترنت این است که زمانی که شما نیازی به اینترنت ندارید کلید وای فای یا داده های تلفن همراه تان را خاموش کنید. استفاده نکردن از گوشی هنگام روشن بودن کلید وای فای یا داده ها، به معنای مصرف نشدن اینترنت نیست. 

بسیاری از مردم گمان می‌کنند که اگر از گوشی استفاده نکنند اما وای فای یا داده ها را روشن باقی بگذارند، از حجم اینترنت کاسته نخواهد شد. اما واقعیت خلاف این است. همانطور که گفتیم، یکی از عوامل کاسته شدن از حجم اینترنت شما تبلیغات زیادی است که ناخواسته از طرف اپلیکیشن های مختلف برای شما ارسال می‌شوند؛ یا اینکه برنامه ها به صورت خودکار و بدون اطلاع قبلی آپدیت می‌شوند. بنابراین زمانی که شما به اینترنت متصل باشید، هر لحظه ممکن است که از بسته اینترنتی شما کاسته شود. 

همین یک راهکار ساده می‌تواند کمک زیادی به کاهش مصرف اینترنت شما کند! با اینکه بقیه موارد هم شاید بسیار ساده به نظر برسند، اما باید بدانید که واقعا جواب خواهند داد!

 

کاهش مصرف اینترنت وای  فای

 

دانلود و پخش خودکار فیلم ها را غیر فعال نمایید

قدم دوم برای کاهش مصرف اینترنت غیر فعال کردن پخش خودکار فیلم هاست. برنامه های ارتباطاتی زیادی وجود دارند که به صورت خودکار، عکس و فیلم و فایل هایی را دانلود می‌کنند. پس وقتی که اپلیکیشن جدیدی نصب می‌کنید، تنظیمات مربوط به دانلود خودکار را در همان برنامه انجام دهید و این اجازه را به برنامه ندهید.

راه دیگری نیز وجود دارد. می‌توانید به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید و در قسمت برنامه ها، مجوز های یک برنامه را محدود کنید. اجازه دانلود خودکار را به اپلیکیشن ها ندهید. برای خود من بارها پیش آمده که برنامه ای به طور خودکار شروع به دانلود فایل هایی کرده است. حتی گاها با ورود به برخی سایت ها مشاهده می‌شود که فایلی در حال دانلود است. 

علاوه بر اینکه دانلود این فایل ها می‌توانند حجم اینترنت شما را مصرف کنند، برای دستگاه شما خطرناک نیز هستند. برخی از سایت های ناامن شما را مجبور می‌کنند تا فایلی را دانلود کنید و ممکن است بخواهند از طریق این فایل، بدافزار هایی را وارد دستگاه شما نمایند.

بهترین راهکار برای جلوگیری از این موضوعات محدود کردن مجوز سایت هاست. از طریق قسمت تنظیمات مرورگر دستگاه تان، می توانید برخی مجوز ها را غیر فعال نمایید. نکته دیگر که بیشتر به امنیت شما مربوط است، استفاده از مرورگر های امن است. سعی کنید از امن ترین مرورگر های موجود استفاده کنید.

 

چگونه مصرف اینترنت را کاهش دهیم

 

برنامه ها را پس از استفاده به طور کامل ببندید

یکی از راهکار های دیگر برای کاهش مصرف اینترنت بستن کامل برنامه هاست. یکی از عادات بدی که شاید بیشتر ما داشته باشیم نبستن کامل برنامه هاست. البته منظور  برنامه هایی اند که از اینترنت استفاده می‌کنند. 

پس از اتمام کارتان با این اپلیکیشن ها یا حتی بازی ها دقت کنید که آنها را به طور کامل ببندید. باید بدانید که وقتی شما برنامه هایی که اینترنت مصرف می‌کنند را نبندید، این برنامه ها از اینترنت استفاده خواهند کرد. همین نکته به ظاهر ساده می‌تواند موجب از دست رفتن حجم زیادی از اینترنت شما شود. 

البته این اتفاق فقط زمانی می‌افتد که وای فای یا داده های تلفن همراه شما همچنان روشن باشد. حداقل اگر عادت ندارید که برنامه ها را ببندید، وای فای یا داده های تلفن همراه خود را در مواردی که به اینترنت نیاز ندارید، خاموش کنید!

کلید موقعیت (Location) را خاموش کنید

یکی از مهم ترین راهکارها برای کاهش مصرف اینترنت خاموش کردن کلید موقعیت است! کلید موقعیت یا همان لوکیشن زمانی استفاده می‌شود که شما نیاز به استفاده از موقعیت مکانی دارید. اما هنگامی که نیازی به نقشه و موقعیت یابی ندارید نباید این دکمه را روشن بگذارید. 

زمانی که لوکیشن شما روشن باشد، گویا تلفن همراه شما دائما در حال دریافت موقعیت جدید است و طبیعتا همین موضوع نیاز به مصرف اینترنت دارد. تلاش کنید لوکیشن خود را در حالت عادی خاموش نگه دارید و فقط زمانی که نیاز به موقعیت یابی دارید آن را روشن کنید.

اتفاقا امروزه برای استفاده از تاکسی های اینترنتی از موقعیت مکانی استفاده می‌کنید. حتما دقت داشته باشید که بعد از دریافت تاکسی اینترنتی، دکمه موقعیت را غیر فعال نمایید. علاوه بر اینکه این موضوع بر روی کاهش مصرف اینترنت شما تاثیر دارد، بر روی کاهش مصرف باتری نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

چگونه مصرف اینترنت وای فای را کاهش دهیم

 

فیلم ها را با کیفیت کمتر ببینید

برای دیدن فیلم به صورت آنلاین، اگر نیاز به کیفیت بالا ندارید، کیفیت پخش را بر روی کیفیت کمتر (پیکسل کمتر) قرار دهید. فیلم ها به طور عادی مصرف اینترنت بالایی دارند چه برسد به وقتی که شما از کیفیت بالا استفاده کنید. پس هنگامی که نیاز به کیفیت بالا ندارید که در اکثر مواقع همینطور است، با مراجعه به قسمت تنظیمات همان فیلم، کیفیت را کمتر کنید. 

راهکار دیگر این است که چنانچه ممکن است، فیلم را دانلود کنید. در بیشتر موارد دانلود کردن فیلم مصرف اینترنت کمتری نسبت به تماشای فیلم به صورت آنلاین دارد. ترجیحا برای تماشای فیلم های بلند مدت که بیش از 1 ساعت هستند، آنها را دانلود نمایید. 

شاید در ظاهر گمان کنید که دانلود کردن حجم بیشتری از شما مصرف خواهد کرد. اما این موضوع همیشه درست نیست. برای مثال برای اینکه یک فیلم یک ساعته را با وضوح 720p به صورت آنلاین ببینید، به 0.9 گیگابایت اینترنت نیاز دارید! 

هرچه کیفیت فیلم بیشتر باشد، طبیعتا حجم اینترنت بیشتری مصرف خواهد شد. به راحتی می‌توانید بین تماشای آنلاین فیلم یا دانلود فیلم تصمیم بگیرید. 

سایت هایی مانند یوتیوب به دلیل فیلتر بودن، حجم اینترنت بیشتری از شما مصرف خواهند کرد. در کل استفاده از فیلترشکن مصرف اینترنت شما را بالا خواهد برد.

برای موسیقی نیز می‌توانید از این راهکار ها استفاده نمایید. دانلود موسیقی به صرفه تر از گوش دادن آنلاین است. البته در مواردی که نمی‌توانید موسیقی را دانلود کنید دیگر چاره ای نخواهید داشت!

 

دانلود بهترین برنامه کاهش مصرف اینترنت

 

مصرف اینترنت گوشی اندرویدی خودتان را محدود کنید 

یکی از آسان ترین راه ها برای کم کردن مصرف اینترنت، محدود کردن اینترنت گوشی اندرویدی خودتان است.  با استفاده از این قسمت، می‌توانید برای خودتان محدودیت مصرف اینترنت وضع کنید و محدوده ای را مشخص کنید تا گوشی به شما هشدار بدهد. 

برای انجام این کار کافی است وارد قسمت Settings( تنظیمات) تلفن همراه خود شوید. سپس روی گزینه Data usage بزنید. حالا در صفحه جدید وارد قسمت Limit mobile data usage شوید. حالا می‌توانید محدودیت هایی برای میزان مصرف اینترنت وضع کنید. 

بعد از اینکه مراحل را انجام دادید چنانچه به اندازه ای که مشخص کرده اید اینترنت مصرف کنید، دستگاه به شما هشدار خواهد داد و دیگر اجازه مصرف بیشتر را به شما نخواهد داد.  توجه داشته باشید که این تنظیمات فقط مخصوص اینترنت سیم کارت شما می‌باشد. 

در مواقعی که به اینترنت بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید از همان مسیر گفته شده، محدودیت مصرف اینترنت خودتان را غیر فعال کنید. 

معرفی مودم همراه

مودم همراه چیست و چه مودم همراهی برای خرید مناسب است؟

مقدار مصرف اینترنت هر برنامه را تحت نظر داشته باشید

شما می‌توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات تلفن همراه خود، میزان مصرف اینترنت هر یک از برنامه هایتان را مشاهده نمایید. همین موضوع باعث می‌شود تا از میزان مصرف خودتان بیشتر آگاه شوید و بتوانید راحت تر مصارف خودتان را مدیریت و کنترل کنید. 

برای این کار کافی است به قسمت Settings (تنظیمات) تلفن همراه خودتان بروید. سپس گزینه Data usage انتخاب نمایید. در همین قسمت مصرف داده های مربوط به هر برنامه را می‌توانید مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که این بخش مخصوص داده های تلفن همراه است و ربطی به مصرف وای فای شما ندارد. 

البته صرفا دانستن اینکه کدام برنامه اینترنتی بیشتری مصرف می‌کند، به کاهش مصرف اینترنت کمکی نخواهد کرد. بلکه بعد از اینکه فهمیدید کدام برنامه ها مصرف بیش از اندازه دارند، باید برای مدیریت آنها اقدامات لازم را انجام دهید. اقداماتی که باید انجام دهید، به نوع برنامه نیز مربوط است.

 

کنترل مصرف اینترنت اندروید

 

آپدیت خودکار پلی استور را غیر فعال کنید 

یکی از معضلات کاربران، آپدیت خودکار برنامه ها توسط پلی استور است. پلی استور به طور خودکار برنامه ها را 

آپدیت می‌کند که گاها حتی ممکن است شما متوجه این موضوع نشوید. 

پس بهترین کار این است که آپدیت خودکار را غیر فعال کنید و اجازه آپدیت خودکار را به این برنامه ندهید. اگر خواستید برنامه ای را آپدیت کنید خودتان می‌توانید به طور دستی اینکار را انجام دهید. 

برای انجام تنظیمات مد نظر ابتدا وارد پلی استور شوید. سپس وارد قسمت Settings (تنظیمات) پلی استور شوید. حالا در این صفحه، گزینه  Auto-update apps (بروزرسانی خودکار برنامه ها) را انتخاب کنید و گزینه Don't auto update apps را انتخاب نمایید. حالا دیگر پلی استور برنامه ها را بدون اطلاع شما بروزرسانی نخواهد کرد. 

توجه داشته باشید با انجام تنظیمات بالا برای به روز رسانی برنامه هایتان به صورت دستی اقدام نمایید. اگر از برنامه های مشابه گوگل پلی هم استفاده می‌کنید، می توانید دانلود خودکار در آنها را نیز غیر فعال کنید.

راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت وای فای

علاوه بر اینترنت همراه، استفاده از وای فای نیز گاها می‌تواند مشکل زا باشد. وای فای علاوه بر مشکلاتی که در بالا ذکر کردیم، می‌تواند مشکلات دیگری نیز داشته باشد. برای مثال دائم روشن نگه داشتن مودم وای فای و یا مصرف شدن اینترنت شما توسط افراد ناشناس. 

اگر افراد دیگری از وای فای شما اضافه نمایند، علاوه بر اینکه حجم اینترنت شما مصرف می‌شود، امنیت وای فای شما نیز به خطر می‌افتد. معمولا وای فای برای استفاده گروهی است. برای همین کنترل وای فای خیلی مهم است.

همانطور که گفتم راهکار هایی که برای مدیریت مصرف اینترنت وای فای وجود دارد با اینترنت همراه کمی متفاوت هستند. در ادامه بهترین راهکار ها برای کاهش مصرف اینترنت وای فای را ذکر کرده ایم.

 

کنترل مصرف اینترنت لپ تاپ

 

 به امنیت مودم وای فای خود توجه کنید

امنیت مودم وای فای شما بسیار مهم است. حتما باید مودم شما دارای نام کاربری و رمز عبور باشد در غیر اینصورت همه افراد می‌توانند بدون آگاهی شما به مودم وای فای شما متصل شوند و از اینترنت شما استفاده کنند. همچنین اگر مودم شما دارای رمز عبور است، حدالامکان رمز عبور خودتان را به دیگران ندهید. 

حتی رمز عبور وای فای خود را به افراد نزدیک تان هم ندهید. این مورد فقط برای حفظ امنیت وای فای است. به جای اینکه رمز عبور وای فای را به آنها بدهید، خودتان رمز عبور را برایشان فعال نمایید.

این موضوع علاوه بر اینکه ممکن است مصرف اینترنت شما را بالا ببرد، می‌تواند برای امنیت شما نیز خطرساز باشد. رمز عبوری که برای وای فای استفاده می‌کنید باید به اندازه کافی دشوار و غیر قابل حدس باشد. حتی بهتر است وای فای خود را مخفی(Hidden) کنید. در حالت عادی اگر کسی وای فای دستگاه خودش را روشن نماید، دستگاه مودم های اطراف را پیدا می‌کند. اما در حالت مخفی علاوه بر رمز عبور، باید نام ثبت شده برای مودم را نیز بدانید. 

نکته مهم دیگر داشتن یک رمز عبور دشوار است. رمز عبور وای فای باید شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی باشد. از اعداد و علائم نگارشی نیز استفاده کنید. هر چه رمز عبوری که انتخاب می‌کنید پیچیده تر باشد امنیت وای فای شما بیشتر خواهد بود. 

از رمز عبور های ساده و تکراری هرگز استفاده نکنید. در کل باید مراقب امنیت وای فای خودتان باشید.

 

کنترل مصرف اینترنت وای فای

 

میزان استفاده از اینترنت وای فای را چک کنید

کنترل میزان مصرف مودم وای فای کمی سخت تر از اینترنت همراه است. چرا که ممکن است چندین دستگاه به طور همزمان از اینترنت مودم شما استفاده کنند. اما می‌توانید مقدار مصرف اینترنت وای فای هر دستگاه را به طور جداگانه مشاهده نمایید. 

همانطور که گفتم صرفا دانستن میزان مصرف اینترنت کمکی به کاهش مصرف اینترنت نخواهد کرد. بعد از اینکه میزان مصرف اینترنت را فهمیدید باید کار های خاصی را انجام دهید. باید ابتدا بفهمید ریشه مشکل از کجاست و متناسب با آن یکی از راهکار های ارائه داده شده را انتخاب کنید.

برای این کار می‌توانید از  اپلیکیشن های مختلفی استفاده کنید. ما چند اپلیکیشن کاربردی برای کنترل مصرف اینترنت را به شما معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن GlassWire Data Usage Monitor

این برنامه، شما را از میزان مصرف اینترنت مطلع می‌کند. این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه ها برای کنترل میزان مصرف اینترنت است که البته نسخه رایگان نیز به اندازه نسخه پولی می‌تواند برای شما مفید باشد. بهترین ویژگی GlassWire این است که اگر برنامه جدیدی روی تلفن همراه خود نصب کنید و آن برنامه از اینترنت استفاده کند، به شما فورا اطلاع می‌دهد. بنابراین با آگاه شدن از این موضوع برنامه مد نظر را می‌توانید یا پاک کنید یا آن را مدیریت کنید تا از اینترنت استفاده نکند. 

از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن می‌توان به نشان دادن سرعت دانلود و آپلود اینترنت، تنظیم هشدار برای میزان مصرف معین اینترنت، ممنوع کردن مصرف اینترنت برای برخی از برنامه ها و اطلاع یافتن از میزان مصرف روزانه اشاره کرد.

 

بهترین اپلیکیشن برای کنترل اینترنت

 

اپلیکیشن Datally 

با بیش از 10 میلیون بار دانلود، Datally احتمالا محبوب ترین برنامه برای مدیریت و آگاهی یافتن از میزان مصرف اینترنت است. البته این موضوع زیاد هم عجیب نیست چرا که این برنامه را شرکت گوگل طراحی کرده است.

این برنامه نیز مانند دیگر برنامه های مشابه، میزان مصرف اینترنت توسط هر کدام از برنامه های نصب شده روی تلفن همراه شما را به شما نشان می‌دهد. اما Datally ویژگی های منحصر به فردی نیز دارد. این برنامه می‌تواند در ساعتی که شما معین می‌کند اینترنت تلفن همراه شما را قطع کند. این برنامه حتی می‌تواند دانلود ها و مصرف های اضافی اینترنت، که توسط برنامه ها صورت می‌گیرد را حذف کند.

اپلیکیشن اینترمتر (مدیریت اینترنت اندروید )

این برنامه که البته ایرانی هم هست مانند دیگر برنامه های مدیریت مصرف اینترنت عمل می‌کند. اپلیکیشن اینترمتر به شما جدول و ساعات اوج مصرف اینترنت به طور دقیق نشان‌میدهد که می‌توانید با توجه به همین تحلیل ها مصرف اینترنت خودتان را کاهش دهید.اما ممکن است شما به دلیل عدم آشنایی با زبان های خارجی استفاده از برنامه های دیگر برایتان سخت باشد؛ در اینصورت می‌توانید از اینترمتر استفاده کنید که به زبان فارسی طراحی شده است. 

از ویژگی های خوب این برنامه می‌توان به آسانی و راحتی کار با آن اشاره کرد. علاوه بر این، اینترمتر کاملا رایگان است و نیازی به خرید اشتراک ندارد. همچنین اگر می‌خواهید به طور لحظه سرعت اینترنت خودتان را چک کنید، این برنامه به شما این امکان را می‌دهد. نمایش سرعت دانلود و آپلود به صورت لحظه ای در قسمت نوار وضعیت از دیگر ویژگی های مهم این برنامه ایرانی است.

 

بهترین اپلیکیشن برای کنترل مصرف اینترنت

 

راهکار مناسب خودتان را انتخاب کنید!

امروزه با پیشرفت روز به روز شبکه های اجتماعی، نقش اینترنت نیز در زندگی ما پر رنگ تر می‌شود. قطعا به جز مواردی که در مقاله ذکر کردیم، مشکلات و راهکارهای دیگری نیز برای کاهش مصرف اینترنت وجود دارند. 

متناسب با هر مشکلی، راه حل مخصوصی وجود دارد. 

پس باید ابتدا ببینید مصرف زیاد اینترنت شما به چه دلیلی است. بعد از ریشه یابی باید از راهکار مناسب برای کاهش مصرف اینترنت استفاده نمایید. حتی ممکن است راهکار های دیگری به ذهن خودتان برسد که خوشحال می‌شویم آنها را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

شما چه راهکارهای دیگری برای کاهش مصرف اینترنت سراغ دارید؟

مطالب مرتبط
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
آیا می دانید کدام  اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
آیا می دانید کدام اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
اپراتور رایتل یک سیم کارت دائمی جدید با امکانات ویژه ای ارائه می دهد. بر اساس اطلاعات به دست آمد از اپراتور رایتل این اپراتور یک سیم کارت...
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
آیا می دانید بهترین سرعت اینترنت گیمرها بازی آنلاین چگونه می توان خریداری کرد. سرعت دانلود و آپلود همچنین پینگ تایم برای گیمر های حرفه ای...
  تلفن ثابت اینترنتی چیست؟
بلاگ | تلفن ثابت
تلفن ثابت اینترنتی چیست؟
در این نوشته با قیمت گذاری تلفن ثابت آشنا می شوید. آیا پس اگر شما هم از کاربران تلفن ثابت اینترنتی هستید و یا علاقه مند هستید درباره تلفن...
تعداد 4 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4
1
2
1
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. raz***@gmail.com

    خوب بود ممنون

  2. abd***@gmail.com

    آیا سایز صفحه گوشی هم به مصرف انترنیت ربط دارد؟ بعضی ها میگن گوشی های صفحه‌کوچک مصرف انترنیت کمتری نسبت به گوشی های دارند که صفحه بزرگتری دارند.

  3. باعرض سلام ممنون از اینکه خالصاته مطالب را بیان کردید همه جا اینجورری نیست

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست