وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

وان پلاس نورد، هرچیزی که از یک گوشی 5G میخواهید!

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۴:۳۹ . ۶۳۰۱ بازدید

وان پلاس که همواره با تولید و عرضه گوشی های با کیفیت با قیمتی اقتصادی، لقب قاتل پرچمداران را برای محصولات خود کسب کرده بود، این بار نیز با پیروی از همین رویه، نورد را با قیمتی مناسب به بازار معرفی کرد. وان پلاس نورد با ظاهری جذاب و طراحی مناسب، یک گزینه ی معقول به صرفه به نسبت وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو محسوب می‌شود. ولی با این حال، نمی‌تواند انتظاراتی که از یک گوشی پرچمدار داریم را برآورده کند. اما در هر صورت، وان پلاس نورد رقیبی جدی برای گوشی‌های میان رده و نسل دومی تمامی شرکت ها و برند های تلفن همراه است.

همراه ما باشید تا به بررسی کامل تری از OnePlus Nord بپردازیم.

قیمت و تاریخ انتشار وان پلاس نورد

وان پلاس نورد یک روز پیش از انتشار سامسونگ گلکسی نوت 20، تاریخ 18 مرداد 1399 (4 آگوست 2020) در مناطق منتخب جهان به استثنای ایالات متحده ی آمریکا رونمایی می‌شود. این دستگاه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی پاسخگوی تقاضای بازار است؛ چرا که در این وضعیت همه‌گیری کرونا،‌ کمتر کسی پیدا میشود که برای یک گوشی 1000 دلار بپردازد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که وان پلاس نورد در بازار ایران قیمت پایینی نخواهد داشت و نمی توان آن را در گوشی ارزان قیمت نامید.

 

وان پلاس نورد

 

وان پلاس نورد با 8 گیگابایت رم 128 گیگابایت حافظه ی داخلی، و 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ی داخلی عرضه میشود. هر دو مدل از مشخصات کلی یکسانی برخوردار هستند که شامل پردازنده اسنپ دراگون 765G ، نمایشگر AMOLED با نرخ تازه سازی 90Hz و شش دوربین عظیم ( 4 دوربین در قسمت پشت ، 2 دوربین در جلو) است. وان پلاس برای بهره‌مندی این گوشی از نسل پنجم شبکه های ارتباطی یا همان 5G از تراشه اسنپ دراگون 765G استفاده کرده است؛ بنابراین ما با یک گوشی پرچمدار طرف نیستیم. اما تراشه‌ به‌ کار رفته در وان پلاس نورد یک پردازنده نسبتا قدرتمند به شمار می‌آید و ما با یک گوشی ضعیف هم طرف نیستیم.

لازم به ذکر است که یک مدل دیگر از OnePlus Nord با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی نیز به طور انحصاری در هندوستان عرضه می شود.

 هرآنچه در مورد OnePlus Nord باید بدانید

بدنه ی دستگاه عمدتا پلاستیکی است اما با این حال این طراحی بسیار عالی و کاملاً ممتاز به نظر می رسد. در حقیقت، بدنه ی دستگاه به قدری محکم است که استفاده از لفظ پلاستیک برای آن سخت است. وان پلاس نورد از گوریلا گلس 5 بهره مند است که به نسبت قیمت آن بسیار خوب است. وان پلاس Nord از سیستم عامل زیبای اکسیژن بهره میبرد. این گوشی با OxygenOS 10.5 در اندروید 10 عرضه می شود. وان پلاس نورد، برخلاف قیمت پایینش، از فناوری 5G پشتیبانی میکند. همچنین وان پلاس نورد به دلیل استفاده از صفحه نمایش OLED، حسگر اثر انگشت آن زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. علاوه بر حسگر اثر انگشت، این گوشی از فناوری تشخیص چهره نیز پشتیبانی میکند و احراز هویت از این طریق نیز انجام میشود.

 

وان پلاس نورد در ایران

 

بررسی تخصصی وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو؛ پرچمداران وان پلاس

نقد و بررسی آخرین پرچمداران شرکت وان پلاس؛‌ وان پلاس 8 و 8 پرو را در مای رند بخوانید.

وان پلاس نورد در 3 رنگ blue marble (آبی)، Gray onyx (خاکستری) و Gray ash (خاکستری) روانه بازار میشود.

طراحی وان پلاس نورد

قسمت جلوی گوشی احتمالاً برای برخی افراد جنجالی خواهد بود. OnePlus طراحی یک قطع شدن قرص را برای دوربین های جلوی دوگانه طراحی کرده است که اولین حضور خود را در تلفن وان پلاس انجام می دهند. OnePlus این هوشمندانه را با تصویر زمینه های پیشفرض موجود در گوشی مخفی می کند.

در مورد ابعاد، Nord آنقدر کوچک و سبک نیست. وان پلاس نورد نسبت به OnePlus 8 ضخیم تر، گسترده تر و سنگین تر است. تفاوت بسیار زیادی نیست، اما OnePlus 8 بسیار نازک تر و سبک تر است، که بخشی از آن به دلیل صفحه خمیده است. این تفاوت باعث می شود که OnePlus 8 قیمت بسیار بالاتری داشته باشد. اما به هیچ وجه Nord احساس بدی را به شما القا نمیکند.

متاسفانه ، Nord دارای رتبه رسمی IP برای گرد و غبار و مقاومت در برابر آب نیست. این تعجب آور نیست زیرا اکثر تلفن های همراه در این رده نیز فاید IP هستند. به هر حال، Nord یک اسمارت فون خوش ساخت و دارای طراحی زیبا و دارای ظاهری عالی است و می تواند مطابق با استانداردهای کلی باشد.

 

بررسی تخصصی وان پلاس نورد

 

صفحه نمایش وان پلاس نورد

وان پلاس نورد برای صفحه نمایش،‌ از نمایشگری 6.44 اینچی از نوع AMOLED استفاده می‌کند. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 2400 * 1080 می‌باشد. لازم به ذکر است که این صفحه نمایش با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و می‌تواند تا حد زیادی از ضربه و یا فشار را دفع کند تا مشکلی برای صفحه نمایش گوشی پیش نیاید.

دوربین وان پلاس نورد

شرکت وان‌ پلاس که سالیان سال است گوشی هایش را با یک دوربین سلفی عرضه می‌کند؛ وان پلاس نورد را با دوربین جلو های دوگانه عرضه کرده است. دوربین جلوی اصلی وان پلاس نورد یک سنسور 32 مگاپیکسلی سونی IMX 616 است، در حالی که لنز ثانویه یک دوربین سلفی فوق العاده 8 مگاپیکسلی است. باید به این توجه داشته باشید که برای یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت دوربین جلو دوگانه یک آپشن بی‌نظیر است! 

به سراغ دوربین پشت وان پلاس نورد بریم؛ دوربین اصلی عقب همان OnePlus 8 است! این بدان معناست که یک دوربین اصلی Sony IMX 586 48MP وجود دارد؛ دوربین 48 مگاپیکسلی برای یک گوشی اقتصادی آپشن فوق العاده ای محسوب می‌شود. دوربین 48 مگاپیکسلی وان پلاس نورد توسط یک دوربین Ultraide 8MP با یک میدان دید 119 درجه تکمیل می شود. در زیر آن، یک دوربین ماکرو 2MP و حسگر عمق 5 مگاپیکسلی پیدا خواهید کرد.

وان پلاس نورد قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ تازه سازی حداکثر 30 فریم بر ثانیه را دارد و همچنین دوربین این گوشی در حالت آهسته می‌تواند ویدئو هایی با کیفیت 1080p با و نرخ تازه سازی 240 فریم بر ثانیه را تصویر برداری کند.

 

دوربین وان پلاس nord

 

باتری وان پلاس Nord

با توجه به اعداد و ارقام، باتری چشمگیر به نظر می رسد. خیلی زود است که بگوییم عملکرد آن در واقع چگونه است، اما شما یک باتری 4115mAh با شارژ 30W دریافت می کنید. با توجه به این فناوری، وان پلاس نورد در مدت زمان 30 دقیقه میتواند باتری را حدود 70 درصد شارژ کند. این همان استاندارد شارژ موجود در سری OnePlus 8 است.

چه گوشی هایی اندروید 11 را دریافت می‌کنند؟

بررسی جامع امکانات اندروید 11 و همچنین لیست گوشی هایی که اندروید 11 را دریافت می‌کنند را از دست ندهید.

مقایسه وان پلاس نورد و وان پلاس 8

وان پلاس Nord شباهت های زیادی با OnePlus معمولی 8 دارد. نمایشگر تقریباً یکسان است، هر دو به جای لنز تله فوتو، دارای یک دوربین ماکرو هستند.

با این حال حرکت به سوی OnePlus 8 Pro نشان دهنده جهشی بزرگ از هر دو دستگاه است. اگر می خواهید بهترین عملکرد از وان پلاس را تجربه کنید، OnePlus 8 Pro با شارژ بی سیم ، رتبه IP و دوربین زوم 3 برابر بهترین انتخاب است. با این حال هر سه تلفن از 5G پشتیبانی میکنند.

گذشته از پردازنده اسنپدراگون 765G و دوربین سلفی دوگانه، بزرگترین تفاوت بین سری Nord و OnePlus 8 در قیمت است. قیمت اولیه وان پلاس نورد 379 پوند برای مدل 8GB / 128GB ، و قیمت وان پلاس 8، 599 پوند و در آخر قیمت وان پلاس 8 پرو 899 پوند است.

 

قیمت وان پلاس نورد

 

آیا وان پلاس نورد ارزش خرید دارد؟

اگرچه Nord یک تلفن همراه پرچمدار نیست، اما همچنان تجربه کاملی را ارائه دهد و همان نرم افزار عالی Oxygen OS وان پلاس را دارا است. همچنین وان پلاس قول 2 سال پشتیبانی اندروید و 3 سال پشتیبانی امنیتی را داده است؛ این خبر برای کسانی که به دنبال بروز کردن تلفن همراه خود نیستند خوشحال کننده خواهد بود که وان پلاس نورد از فناور�� 5G پشتیبانی میکند. همچنین خبر دریافت آپدیت و پشتیبانی وان پلاس نورد می‌تواند خبر خوبی برای خریداران این گوشی در ایران باشد؛ چرا که قبل از اتمام عمر مفید وان‌ پلاس نورد و عدم دریافت آپدیت، شبکه‌ ارتباطی 5G به ایران خواهد رسید و می‌توان از تمامی امکانات این گوشی به طور کامل استفاده کرد.

همچنین قیمت پایین وان پلاس Nord، احتمالاً یکی از قانع کننده ترین دلایل گرفتن این دستگاه است که می توانید آن را با 220 پوند ارزانتر از مدل پایه OnePlus 8 بیابید.

در کل، بازگشت OnePlus به بخش میان رده امیدوارکننده است، حتی اگر ما دیگر یک قاتل پرچمدار را مشاهده نکنیم.

در نهایت، اگر می خواهید یک تلفن کاملاً جدید با بودجه پایین را تهیه کنید، نورد میتواند یکی از انتخاب ها باشد.

وان پلاس نورد در برابر آیفون SE 2020

برای اینکه متوجه قدرت و عملکرد بالای وان پلاس نورد بشویم بهتر است که این گوشی را با یک گوشی رقیب و هم رده اش مقایسه کنیم؛ آیفون SE 2020 یکی از مهم ترین رقیب های وان پلاس نورد به شمار می‌رود. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که وان پلاس نورد قیمتی در حدود 379 دلار دارد اما آیفون SE 2020 قیمتی در حدود 400 دلار دارد.

 

بررسی وان پلاس نورد

 

مقایسه صفحه نمایش

مقایسه را با یکی از مهم ترین مشخصه های گوشی آغاز میکنیم؛‌ صفحه نمایش هر گوشی مهم ترین ملاک آن می‌باشد چرا که در استفاده از یک تلفن همراه صفحه نمایش به دلیل تماس با چشم از اهمیت بیشتری برخوردار است. در هر صورت همانطور که گفته شد؛‌ وان پلاس نورد دارای صفحه نمایش 6.44 اینچی با رزولوشن 2400 * 1080 از نوع AMOLED می‌باشد. اما آیفون SE 2020 دارای نمایشگر 4.7 اینچی IPS LCD است که دارای رزولوشن 750 * 1334 می‌باشد.

اگر فقط صفحه نمایش گوشی ها را ملاک قرار دهیم وان پلاس نورد تا به اینجا برنده این رقابت می‌باشد، اما معیار های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مقایسه حافظه داخلی و رم

پیشتر گفته شد که وان پلاس نورد دارای حافظه داخلی های 64، 128 و 256 گیگابایت به همراه 6، 8 و 12 گیگابایت رم می‌باشد که این عدد ها برای یک گوشی ارزان قیمت فوق العاده است. در مقابل آیفون SE 2020 هم دارای 64، 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد اما با این تفاوت که مقدار رم تغییری نمی‌کند و رم این گوشی در تمامی مدل ها 3 می‌باشد. تا اینجای کار نیز وان پلاس نورد برنده این مسابقه می‌باشد،‌ باید ببینیم که آیفون se 2020 قرار است چه برتری نسبت به وان پلاس نورد داشته باشد. 

مقایسه باتری و شارژ 

خلاصه تر بگوییم‌؛ وان پلاس نورد دارای باتری 4115mAh با شارژر 30W می‌باشد که این سرعت شارژ برای این گوشی فوق العاده می‌باشد. همانطور که قبلا گفتیم وان پلاس نورد می‌تواند در مدت زمان 30 دقیقه 70 درصد از حجم باتری خود را پر کند.اما در مقابل آیفون SE 2020 دارای باتری با ظرفیت 1821 میلی آمپر می‌باشد که دارای یک شارژر 18W می‌باشد. مسلما این بار هم وان پلاس نورد قدرتمند تر از آیفون SE 2020 ظاهر شده است و آیفون هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

 

وان پلاس نورد و آیفون se

 

مقایسه دوربین ها

به سراغ دوربین ها که بریم؛ وان پلاس نورد از دوربین های 48،‌ 8، 5 و 2 مگاپیکسلی برای دوربین پشت، و برای دوربین های سلفی از لنز های 32 و 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است. اما در مقابل آن؛ آیفون se 2020 برای دوربین پشت تنها از یک لنز 12 مگاپیکسلی و برای دوربین سلفی از یک لنز 7 مگاپیکسلی استفاده کرده است. بی شک وان پلاس نورد مجددا برنده این بخش خواهد بود آیفون را با اختلاف زیادی پشت سر می‌گذارد.

مقایسه توان و عملکرد

اما با این همه مزیت و قدرتی که از وان پلاس نورد گفتیم، حال نوبت به آیفون میرسد تا وان پلاس را به زمین بزند؛‌ آیفون SE 2020 با پردازنده A13 خود،‌ به راحتی می‌تواند اسنپدراگون 765G را به زمین بزند. یکی از مهم ترین برتری های آیفون SE 2020 نسبت به وان پلاس نورد همین قدرت پردازش آن خواهد بود،‌ چرا که پردازنده A13 آیفون میتواند تجربه نرم و روان را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

بررسی آیفون SE 2020

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیفون SE 2020 هستید، این مطلب را از دست ندهید.

مشخصات کلی وان پلاس نورد

در ادامه نگاهی کلی به مشخصات وان پلاس نورد می‌اندازیم.

اتصالات

شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث5.1، A2DP، LE، aptX HD
GPSبله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS، SBAS، NavIC
NFCدارد
USBUSB Type-C 2.0, USB On-The-Go

باتری

باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4115 میلی آمپر ساعت
شارژرشارژ سریع باتری 30W

بدنه

ابعاد158.3 در 73.3 در 8.2 میلی‌متر
وزن184 گرم
متریالجلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)
سیم کارتدو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عاملاندروید 10.0 - OxygenOS 10.0
تراشهQualcomm SDM765 Snapdragon 765G (هفت نانومتری)
پردازشگر مرکزی8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.4 گیگاهرتز Kryo 475 Prime و یک هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 475 طلایی و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 475 نقره‌ای)
پردازنده گرافیکیAdreno 620

حافظه

درگاه حافظهندارد
حافظه داخلی64، 128 و 256 گیگابایت 
رم6، 8 و 12 گیگابایت

دوربین

اصلی

48 مگاپیکسل, f/1.8, 26mm (wide), 1/2.0", 0.8µm, PDAF, OIS

8 مگاپیکسل, f/2.3, 119Ëš (ultrawide)

5 مگاپیکسل, f/2.4, (depth)

2 مگاپیکسل, f/2.4, (macro)

ویژگی‌هافلش LED دوتایی, تصویربرداری HDR, پانوراما
فیلم‌برداریفیلم برداری 1080p با سرعت 240 و 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه 
سلفی

 32 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/2.5)

8 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض با پوشش 105 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.5)

فیلم‌برداری سلفیفیلم برداری 1080p و 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه

شبکه

فناوریGSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G

قابلیت ها

حسگرهاحسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

نمایشگر

نوع Fluid AMOLED
ابعاد6.44 اینچ (~86.7% نسبت نمایشگر به بدنه)
وضوح تصویر1080x2400 پیکسل, 20:9 نسبت (~408 ppi تراکم)
نرخ تازه سازی90 هرتز

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریندارد
محل قرار گیری اسپیکردر لبه ی پایینی

به نظر شما چه ویژگی وان پلاس نورد آن را از رقبا متمایز می‌کند؟ وان پلاس نورد می‌تواند انتخاب خوبی باشد؟ آیا تجربه استفاده از گوشی های وان پلاس را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام آیا این گوشی تو ایران هم موجوده؟

    پاسخ :

    با سلام بله وان‌پلاس نورد هم اکنون در ایران موجود است و امکان خرید این گوشی نیز وجود دارد.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست