وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اپلیکیشن

آموزش بکاپ گرفتن از پیامک ها + معرفی 2 برنامه رایگان برای پشتیبان گیری

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۲۲:۰۳ . ۶۰۱۸ بازدید

هر روز پیامک‌های زیادی ارسال و دریافت می‌شود. پیامک‌هایی که در هر زمینه اعم از بانکی، مناسبتی و… که دریافت یا ارسال کرده ایم حائز اهمیت است.اما آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که پیامک‌هایتان حذف شود؟ در این مطلب به آموزش نحوه بکاپ گرفتن از پیامک گوشی را می‌پردازیم و شما با این آموزش یاد می‌گیرید که چطور قبل از دست دادن پیامک‌ها آن‌ها را در محلی ذخیره کنید.

آموزش نحوه پشتیبان گیری از پیامک در گوشی اندروید

برای پشتیبان گیری و بازیابی پیامک ها راه‌های مختلف و زیادی وجود دارد؛ لازم به ذکر است که بیش از 5 اپلیکیشن در گوگل پلی برای بکاپ و بازیابی اطلاعات و پیامک در گوشی‌های اندروید معرفی و نام برده شده است. در این مطلب با 2 اپلیکیشن رایگان و کاربردی sms backup+ و sms backup and restore که جزو برنامه های سریع و حرفه‌ای در این زمینه هستند آشنا می‌شوید. همچنین در ادامه آموزش پشتیبان گیری از طریق حساب جیمیل در جهت بکاپ و بازیابی پیام ها را فرا می‌گیرید.

اپلیکیشن sms backup+ و sms backup and restore

پیش از هر چیزی می‌بایست این نرم افزار را دانلود کنید؛ این نرم افزار پیشنهادی و کاربردی را می‌توانید از گوگل پلی و حتی بازار نیز تهیه و دانلود کنید.

از جمله امکاناتی که با استفاده از آن می‌توانید برای بک آپ گرفتن داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبان گیری متن پیامک sms ،mms و مکالمات
  • انتخاب زمانبندی برای بازیابی خودکار
  • استفاده از فضای ابری
  • فرمت پشتیبان مستقل از نسخه اندروید
  • امکان جستجوی فایل‌های پشتیبان و قابل بازیابی و انتقال پشتیبان به تلفن دیگر
  • انتقال سریع بین دو تلفن از طریق وای فای مستقیم و ایجاد فضای آزاد بر روی گوشی
  • پشتیبان گیری محلی با گزینه‌هایی برای آپلود خودکار در گوگل درایو(google drive)،دراپ باکس(dropbox)، وان درایو(onedrive) یا ایمیل
  • پشتیبان xml را می‌تواند به فرمت‌‌های دیگر تبدیل شود و همچنین می‌توان آن را به یک کامپیوتر ارسال و مشاهده کرد

این اپلیکیشن رایگان که در چند سال اخیر توسط شرکت‌های مختلف خریداری شده است، راهکار بسیار خوبی برای پشتیبان‌گیری از اس‌ام‌اس و ام‌ام‌اس‌های شما و ذخیره‌ی آن‌ها در قالب یک فایل واحد است.

 

ذخیره اس ام اس در گوشی سامسونگ

 

روش اول: استفاده از برنامه sms backup and restore و sms backup+

در اجرای اول، اپلیکیشن به شما توضیح می‌دهد که به چه مجوزهایی نیاز دارد و دلیل درخواست آن مجوزها چیست. با دادن پاسخ مثبت به درخواست‌هایی که پس از آن ظاهر می‌شوند، وارد صفحه‌ی اصلی برنامه خواهید شد.

روند بکاپ‌گیری دستی در این اپلیکیشن بسیار ساده است. کافی است روی Set Up A Backup بزنید و راهنمایی‌ها را دنبال کنید.

اگر مایل به ذخیره‌ی مدیا و ایموجی‌ها هستید، از منوی پیشرفته یا Advanced menu این گزینه را فعال کنید. چنان‌چه نمی‌خواهید تمام پیامک‌ها را ذخیره کنید، می‌توانید تنها گفتگوهای مشخصی را جهت پشتیبان‌گیری انتخاب کنید.

در مرحله‌ی بعد برنامه از شما سؤال می‌کند که فایل بکاپ را در دستگاه ذخیره کند یا آن را به گوگل درایو یا دراپ‌باکس منتقل کند.

می‌توانید هر گزینه‌ای را که برای شما مناسب‌ تراست انتخاب کنید. مثلا اگر هنگام بازیابی پیامک ها اتصال اینترنت در دسترس است می‌توانید از گوگل درایو استفاده کنید؛ در عوض زمانی که به رایانه متصل هستید و قصد فلش کردن گوشی را دارد، گزینه‌ی ذخیره در دستگاه می‌تواند مناسب‌تر باشد.

می‌توانید این اپلیکیشن را طوری تنظیم کنید که در زمان مطلوب شما به صورت خودکار بکاپ جدید تهیه کرده و جایگزین بکاپ قدیمی کند.

از آن‌جایی که این برنامه از بکاپ دلتا یا اینکرمنتال جهت ذخیره‌ی تغییرات جدید بهره نمی‌برد، هر بار که پشتیبان گیری صورت می‌گیرد، تمام پیام‌های شما مجددا ذخیره می‌شوند.

این مسئله در صورتی که پیامک‌های چندرسانه‌ای زیادی داشته باشید می‌تواند منجر به تولید فایل‌های پرحجمی شود که آپلود هر روزه‌ی آن‌ها در گوگل‌درایو یا دراپ‌باکس می‌تواند حجم اینترنت شما را به سرعت به اتمام برساند.

شاید این اپلیکیشن برای استفاده‌ی ضروری بیشتر مناسب باشد؛ مثلا زمانی که قصد تعویض گوشی خود را دارید می‌توانید از آن کمک بگیرید؛ اما برای گرفتن بکاپ‌های مستمر اس‌ام‌اس بکاپ پلاس ابزار کارآمدتری به شمار می‌رود.

بعد از انجام تنظیمات دلخواه، روی Backup Now بزنید تا بازیابی پیام ها با سرعت هرچه تمام‌تر انجام بگیرد. سرعت بالای این برنامه از برتری‌های محسوس آن نسبت به اس‌ام‌اس بکاپ پلاس محسوب می‌شود.

 

نحوه بکاپ گیری از پیامک به اکانت جیمیل

 

بازگردانی پیامک ها 

اگر قصد دارید بکاپ‌های خود را در دستگاه دیگری بازگردانی کنید، انگشت خود را از لبه‌ی سمت چپ نمایشگر به وسط آن بکشید تا گزینه‌ها برای شما به نمایش دربیاید.

از بین گزینه‌های موجود Restore را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی Transfer فایل بکاپ خود را با کمک قابلیت وای‌فای دایرکت به گوشی مقصد منتقل کنید. از هر کدام از دو روش که استفاده کنید، فرایند بازگردانی پیام‌ها بسیار ساده خواهد بود.

اپلیکیشن SMS Backup & Restore قابلیت‌های دیگری مانند پشتیبان گیری زمان‌بندی شده نیز دارد؛ اما در مجموع از آن‌جایی‌که نوع بکاپی که این اپلیکیشن ارائه می‌دهد مانند اس‌ام‌اس بکاپ پلاس در قالب یک گفتگوی ایمیلی قابل مشاهده نیست و حجم زیادی نیز دارد، باید گفت بیشتر مناسب یک بار استفاده در مواقع اضطراری است.

پرینت از پیامک ها

با کلیک روی عبارت بالا به راحتی در مورد پرینت از پیامک و تماس ها تا چه زمانی امکان پذیر است مطلع شوید.

روش دوم استفاده از امکانات پشتیبانی در Gmail:

با اکانت خود وارد جیمیل شده و در قسمت تنظیمات بخش imap را فعال کنید. فعال کردن IMAP برای اکانت جیمیل در قدم نخست باید قابلیت IMAP اکانت خود را فعال کنید.

بدین منظور بر روی این قسمت کلیک کنید و مشخصات اکانت جیمیل خود را وارد نمایید و لاگین (Log in) شوید. سپس بخشی که برای قابلیت IMAP ارائه شده است، گزینه Enable IMAP را انتخاب کنید. نهایتا بر روی گزینه Save Changes کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده شما ذخیره شوند.

در مرحله بعد اپلیکیشن sms backup را نصب کنید و پس از باز کردن برنامه با انتخاب گزینه connect حساب کاربری خود در گوگل (gmail) را انتخاب کنید.

بکاپ گیری از پیامک ها یکی از نکات مهمی است که معمولا حین ریست فکتوری کردن دستگاه و یا خرید یک گوشی جدید آن را فراموش می‌کنیم. این اتفاق بخشیدنی نیست، چرا که تهیه نسخه پشتیبان از اس ام اس بسیار ساده و راحت است.

یکی از مزیت‌های اتصال گوشی به حساب کاربری خود در گوگل، امکان بکاپ‌گیری اطلاعات درون آن است. به عنوان نمونه می‌توانید کاری کنید تصاویر به صورت خودکار در گوگل فوتوز ذخیره شده و یا فایل‌های مهمتان درون گوگل درایو بارگذاری شوند.

برای تهیه نسخه پشتیبانی از عکس‌ها و یا بکاپ گیری از پیامک ها نیز می‌توان به ترتیب از گوگل داکس و جیمیل استفاده کرد.

اولین قدم به منظور بکاپ گیری از پیامک ها داخل گوشی اندرویدی خود، فعال‌سازی دسترسی IMAP در حساب کاربری گوگل است.

بعد از لاگین کردن به اکانت گوگل، آیکون چرخ دنده واقع در گوشه بالا و سمت راست را انتخاب کرده و سپس وارد گزینه Settings شوید.

سپس به تب “Forwarding and POP/IMAP” وارد شوید. گزینه‌های مشخص شده را مانند تصویر زیر تغییر دهید.

 

بکاپ از اس ام اس و مخاطبین اندروید

 

بکاپ گرفتن از پیامک‌های ملی

در صورتی که از سامانه پیام کوتاه ملی استفاده می‌کنید، در هر بار ارسال پیامک این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید گزارش دقیق از پیامک ارسالی و حتی پیامک‌های دریافتی خود را داشته باشید. این گزارش‌ها اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • شماره فرستنده
  • شماره گیرنده
  • متن پیغام
  • زمان ارسال
  • وضعیت تحویل پیامک

با ورود حساب کاربری که در قسمت قبل ایجاد کردید، در پنجره زیر backup را زده تا عملیات پشتیبان‌گیری انجام شود. حال هر زمان که نیاز داشتید می‌توانید گزارش پیامک‌ها را از بخش ارسال، دریافت یا بخش‌های ارسال کشوری مشاهده کرده و در قالب یک فایل اکسل یا متنی آنها را دانلود کنید.

با این‌که رشد اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و رواج استفاده از آن‌ها موجب کاهش استفاده از سیستم پیامک شده است؛ اما همواره پیامک‌هایی وجود دارند که ارزش ذخیره شدن دارند.

مثلا ممکن است بخواهید پیامک خاصی را به دلیل خاطره‌انگیز بودن آن نگه دارید یا پیامک‌های دریافتی از بانک‌ها را جهت اشراف به دخل و خرج خود ذخیره کنید.

البته امروزه گوشی‌هایی مانند گوگل پیکسل و برخی دیگر که به اندروید ۸ اوریو مجهز هستند، از سیستم داخلی بکاپ از پیامک بهره می‌برند. به علاوه، امکان انتقال ابری پیامک‌ها بین دو دستگاه هنگام راه‌اندازی این گوشی‌‌ها نیز وجود دارد.

در اندروید ۸.۱، به طور پیش‌فرض امکان بازگردانی داده‌ها، شامل پیامک‌ها وجود دارد. متأسفانه حق انتخاب در خصوص این‌که کدام آیتم از داده‌های بکاپ‌گیری شده بازگردانی شوند وجود ندارد؛ اما در صورت تمایل به استفاده از این گزینه در اندروید ۸.۱ بعد از اتمام تنظیمات اولیه بعد از بالا آمدن دستگاه برای اولین بار، به قسمت تنظیمات رفته و روی اولین گزینه یعنی Finish Setting up بزنید تا مجددا وارد صفحه‌ای مشابه صفحه‌ی تنظیمات اولیه شوید.

در این مرحله می‌توانید پیامک‌هایی که قبلا از آن‌ها بکاپ گرفته‌اید، بازگردانی کنید. این امکان به لطف سیستم پشتیبان‌گیری خودکار اندروید میسر شده است و در واقع پیامک‌ها در گوگل درایو ذخیره می‌شوند.

بنابراین، امکان مشاهده‌ی آنلاین پیامک‌ها نیز وجود دارد؛ اما نمی‌توان محتوای آن‌ها را خواند یا به جایی دیگر منتقل کرد.

با توجه به نکات گفته شده به نظر می‌رسد، پشتیبان‌گیری اندروید از پیامک‌ها با وجود مفید بودن محدودیت‌هایی نیز دارد. به همین منظور در این مقاله دو نرم‌افزار با سابقه و خوش‌نام درزمینه‌ی پشتیبان‌گیری از پیامک‌ها را جهت کنترل و پشتیبان‌گیری بهتر پیامک‌ها معرفی می‌کنیم.

 

ذخیره پیامک

ارسال پیامک با خط ثابت

برای آموزش کامل ارسال پیامک با خط ثابت روی عبارت رنگی ضربه بزنید.

فعال‌سازی بکاپ گیری از پیامک ها به صورت خودکار

اگر با وجود متداول شدن استفاده از پیام‌رسان‌های تحت اینترنت، همچنان از اپلیکیشن اس ام اس زیاد استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم بکاپ گیری خودکار از پیامک ها را فعال کنید. به این ترتیب هر روز مجبور به انجام این کار به صورت دستی نخواهید بود. به این منظور:

  • وارد اپلیکیشن +SMS Backup شوید
  • وارد Auto Backup شوید
  • گزینه Auto Backup Settings را انتخاب کنید
  • گزینه Regular Schedule را برگزینید
  • بازه زمانی که مایل هستید طی آن به صورت دوره‌ای از پیامک ها بکاپ تهیه شود را مشخص کنید
  • می‌توانید برای جلوگیری از اتلاف پهنای باند اتصال موبایل، گزینه Require WiFi را فعال کنید تا همگام‌سازی اطلاعات با حساب کاربری‌تان در گوگل، فقط در زمان اتصال به یک شبکه وایرلس صورت بگیرد

 

دانلود sms backup & restore برای اندروید 4

 

شما برای پشتیبانی از پیامک‌ها از چه روشی استفاده کرده‌اید و آیا تا به حال نیاز به بکاپ پیامک داشته‌ اید؟

مطالب مرتبط
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟
به طور کلی روند شرکت گوگل به این صورت است که برای هر نسخه اندروید از یک نام به عنوان کد داخلی آن استفاده می‌کند. برای اندروید ۱۰ نام Quince...
تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن
بلاگ | دنیای فناوری
تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن
امروز دانشمندان به دنبال راهی آسان برای تشخیص کرونا هستند. در این مقاله به بررسی تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی های هوشمند می پردازیم...
آموزش تماس گروهی با استفاده از سیمکارت و اپلیکیشن
بلاگ | اپلیکیشن
آموزش تماس گروهی با استفاده از سیمکارت و اپلیکیشن
تماس گروهی در این ایام کمک زیادی به همه ما کرده است! از برگزاری کنفرانس ها گرفته تا مهم ترین جلسات را می‌توان از طریق تماس گروهی برگزار...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست