وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

هر آنچه که باید برای ارسال پیامک با خط تلفن ثابت بدانید

انتشار ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ . ۳۲۶۶ بازدید

اگر متولد دهه شصت یا هفتاد باشید احتمالا در کودکی این سوال برای شما هم پیش آمده که چرا کنار اعداد چاپ شده روی دکمه‌های دستگاه تلفن حروف الفبا هم چاپ شده و چه کاربردی دارند.

با گذر زمان متوجه شده‌ایم که چاپ این حروف روی دکمه‌های تلفن برای خدمات پیامکی تعبیه شده. در ادامه مطلب در مورد اینکه چگونه با تلفن ثابت پیامک بدهیم صحبت می‌کنیم.

آیا می‌شود با تلفن ثابت پیامک ارسال کرد؟

بلی، سرویس ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت از نظر امکانات فنی از سال 1390 آماده است و در اکثر مراکز استان‌های کشور این امکان وجود دارد. این قابلیت در حال حاضر برای تلفن های ثابت فعال است.

سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت، ارسال پیام‌های کوتاه متنی را در شبکه‌های تلفن ثابت و همچنین امکان تبادل با شبکه سیار را ممکن می‌کند و باعث می‌شود خدمات متنوعی از طریق دستگاه‌های تلفن ثابت قابل عرضه باشند.

با وجود این به نظر می‌رسد استقبال از سرویس ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت علی‌رغم اینکه چند سالی از راه اندازی آن می‌گذرد، همچنان بسیار محدود است.

دریافت پیامک‌هایی با شماره تلفن ثابت اگرچه زمانی عجیب به نظرمی‌رسید، اما امروز اغلب مشترکان تلفن همراه به دریافت این نوع پیامک‌ها عادت کرده اند. با این حال همچنان ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت در میان مردم عادی به جایگاه خود دست نیافته است.

سرویس پیامک از تلفن ثابت از جمله سرویس‌های به نسبت جدید مخابرات است که به گفته مسئولان به دلایلی مانند نیاز به گوشی های تلفن خاص هنوز استفاده از آن رواج چندانی پیدا نکرده و محدود به شرکتها مانده است.

پلن اس ام اس

 

برای ارسال پیامک با تلفن ثابت باید چه کار کنیم؟

برای اینکار سه راه وجود دارد: 

1 استفاده از تلفن ثابت بدون نیاز به اینترنت 

2 استفاده از نرم افزار شرکت مخابرات با نام پیاثا

3 استفاده از سامانه پیامک با خط 021

ارسال پیامک با تلفن ثابت (بدون اینترنت)

در این روش به ارسال پیامک به واسطه تلفن‌های رومیزی مخصوص و یا دستگاهی که به تلفن‌های معمولی وصل می‌شود اشاره می‌شود. نکته قابل توجه آنکه برای راه اندازی این سرویس به ثبت نام و پرداخت وجه اولیه نیاز نیست و علاقه مندان می‌توانند تنها با خرید گوشی‌هایی که قابلیت ارسال پیامک را دارا هستند، از این سرویس استفاده کنند.

پس از تهیه این تلفن‌ها ابتدا وارد منوی دستگاه تلفن خود شده و شماره 9717000 در قسمت sms center در هر دو قسمت Deliver و Submit وارد کنید. پس از آن پیام‌های خود را با انجام مراحل زیر ارسال کنید:

1 دکمه نوشتن (Write) را فشار دهید.

2 پیام خود را توسط دکمه‌های موجود تایپ کرده و دکمه OK را فشار دهید.

3 شماره تلفن مقصد (گیرنده) را وارد کرده و دکمه OK را فشار دهید.

پیام شما ارسال خواهد شد و پیغام موفق (Successful) روی گوشی شما نمایش داده می‌شود. در صورت دریافت پیام توسط گیرنده گوشی شما با پخش آلارم و اعلام روی صفحه نمایش، تحویل موفق پیام (delivery) را به شما اعلام می‌کند؛ پس از دریافت پیام توسط گوشی شما، دکمه خواندن پیام ( read) را فشار دهید و بدین ترتیب آخرین پیام دریافتی شما بر روی گوشی نمایش داده می‌شود.

فرکانس مخابراتی

برای دانستن اینکه آیا فرکانس مخابراتی برای سلامت انسان مضر است یا خیر روی عبارت بالا کلیک کنید.

پیاثا چیست؟

پیاثا مخفف پیامک تلفن ثابت از نرم افزارهای شرکت مخابرات است. برای ارسال پیامک با استفاده از پیاثا ابتدا باید آن را از سایت مخابرات ایران دانلود و روی کامپیوتر نصب کنید.

با این نرم افزار می‌توانید از طریق مودم حتی بدون نیاز به اینترنت به تلفن ثابت یا همراه مخاطبانتان پیامک ارسال کنید. دراین سرویس شماره فرستنده پیامک، همان شماره تلفن ثابت مشترک بوده و حتی مشترکان می‌توانند پاسخ پیام خود را از خطوط مورد نظر دریافت کنند.  توجه کنید که این نرم افزار فقط برای ارسال پیامک غیر انبوه طراحی شده است.

 

پیاثا

 

ارسال پیامک با خط ثابت 021

در دو مورد قبلی که بررسی کردیم به غیر از اینکه به سهولت در دسترس نیستند، بیشتر به درد ارسال پیامک با خط ثابت در تعداد بسیار محدود می‌خورند و کارایی در کسب و کار ندارند.

اما نا امید نشوید؛ در این روش که برای آن عنوان آسانک در نظر گرفته شده نه تنها به سهولت در دسترس است، بلکه برای ارسال هزاران پیامک انبوه هم کاربرد دارد.

مثلا فرض کنید که یک مغازه موبایل فروشی دارید و می‌خواهید تخفیف‌ها و فروش ویژه مدل های جدید گوشی را به اطلاع مشتریان برسانید. اینجا دیگر شاید ارسال چند پیامک محدود جواب ندهد و بخواهید صدها پیامک ارسال کنید.

این کار با استفاده از پنل پیامکی به راحتی آب خوردن امکان پذیر است. اصلا اگر خود را علاقه مند به بازاریابی پیامکی بدانید. بازاریابی پیامکی یکی از ارزان ترین و تاثیرگذارترین روش‌های بازاریابی است. کافیست مشترک یک سامانه پیامکی شوید و با یک برنامه بلند مدت خوب مشتری جذب کنید.

استفاده از خط ثابت 021 برای ارسال پیامک حس اعتماد بیشتری را در مخاطب ایجاد می‌کند و این احساس را به مخاطب می‌دهد که از سمت یک مجموعه معتبر پیامک را دریافت کرده است، در نتیجه احتمال خوانده شدن پیامک شما و تاثیر آن به شدت افزایش می‌یابد. 

هر سه روشی که در این مطلب برای ارسال پیامک از تلفن ثابت عنوان کردیم بنا به نیازتان می‌تواند کارتان را راه بیندازد، اما اگر به دنبال راه حلی جدی تر و همیشگی هستید. روش سوم(اشتراک در سامانه پیامک) قطعا انتخاب بهتری است. مخصوصا اگر صاحب کسب و کاری باشید و بخواهید به صورت انبوه برای مشتریان‌تان پیامک ارسال کنید.
بنابر آنچه پیش از این اعلام شده مشترکان استان تهران برای راه اندازی پیامک تلفن ثابت نیاز به ثبت نام و پرداخت وجه اولیه ندارند و می‌توانند تنها با خرید گوشی‌هایی که قابلیت ارسال پیامک را دارا هستند، از این سرویس استفاده کنند.

با خط ثابت 026 پیامک بفرستید

با استفاده از خط تلفن ثابت، می‌توانید با شماره خود، ارسال و دریافت پیامک را داشته باشید. یعنی شماره تلفن ثابت کسب‌وکار خود را به همراه پیش شماره 026 به عنوان شماره فرستنده، برای فرستادن اس ام اس استفاده کنید.

شماره 026 برای کاربران ساکن در استان البرز است. برای استفاده از خط ثابت 026 هم باید در سامانه پیامکی درخواست سفارش خط را به همراه مدارک ارسال کنید، تا برایتان فعال شود. 

کسب‌وکارهای ساکن در استان تهران و البرز می‌توانند با استفاده از خطوط ثابت 021 و 026 پیام ارسال کنند. کاربرانی که در استان‌های دیگر ساکن هستند، می‌توانند از شماره ثابت 021000 استفاده کنند. 

رسال پیامک با خط ثابت باعث اعتماد کاربر به اس ام اس می‌شود و احتمال خرید را بالا می‌برد. یکی از مزیت‌های مهم خطوط ثابت این است، که کاربر با کلیک روی شماره‌ به راحتی می‌تواند با کسب‌وکار شما تماس بگیرد. استفاده از خطوط ثابت برای ارسال پیام با تلفن ثابت، نیاز به ارائه مدارک دارد.

نرم افزار پیاثا

 

هزینه فعال سازی خط پیامک 021

برای فعال سازی خط تلفن ثابت 021 جهت ارسال و دریافت پیامک می بایست بعد از ثبت درخواست هزینه ثبت خط اختصاصی را در داخل سامانه پیامک فراز اس ام اس واریز نمایید.

همچنین ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که برای اینکه بتوانید با خط ثابت اقدام به ارسال و دریافت پیامک نمایید می بایست ابتدا خط ثابت را ثبت کرده باشید و خط به مالکیت شما باشد.

با توجه به اینکه قیمت فعال سازی خطوط پیامکی برای تلفن ثابت متغیر است به صفحه تعرفه خرید خط اختصاصی در سایت فراز اس ام اس مراجعه نمایید.

تعرفه ارسال پیامک از تلفن ثابت 

با راه اندازی سرویس ارسال پیامک در شبکه تلفن ثابت(Fix SMS) ارسال و دریافت پیام متنی از شبکه تلفن ثابت به ثابت و ثابت به سایر اپراتو‌رها(همراه اول، ایرانسل، رایتل و …) وبالعکس امکان پذیر است.

هر پیامک فارسی 69 کاراکتر و پیامک انگلیسی 159 کاراکتر است و در صورتی که متن پیام بیشتر از حداکثر حروف تعیین شده باشد، هزینه ان دو برابر می‌شود.

سقف تعرفه پیامک از تلفن ثابت به تلفن ثابت داخلی استانی، معادل تعرفه 2 دقیقه مکالمه تلفن ثابت به ثابت داخل استان تعیین شده که در حال حاضر 60 ریال است.

بنابر اعلام سازمان تنظیم مقررات سقف تعرفه پیامک از تلفن ثابت به ثابت بین استانی و از تلفن ثابت به تلفن همراه و از تلفن همراه به تلفن ثابت نیز معادل تعرفه 4 دقیقه مکالمه تلفن ثابت به ثابت داخل استان تعیین شده که در حال حاضر این رقم معادل 120 ریال می‌شود.

همچنین در صورتی که حجم پیامک‌های ارسالی زیاد باشد و به عنوان مثال یک شرکت از این سیستم استفاده کند، تعرفه‌ها با قیمت ارزان‌تری نیز قابل ارائه خواهد بود. 

 

پیامک قبض تلفن ثابت مشهد

 

مزایای استفاده از خط ثابت برای ارسال پیامک

  1. امکان دریافت پیامک از سمت مخاطب
  2. امکان برقراری راحت تر تماس برای کاربر و ایجاد حس اعتماد
  3. تعرفه پایین ارسال پیامک
  4. عدم نیاز به نوشتن شماره تماس در متن پیام
  5. امکان خدماتی کردن خط ثابت

معایب ارسال پیامک با خط ثابت

  1. عدم ارائه به افراد حقیقی بدون جواز کسب
  2. محدودیت ارسال پیامک حاوی لینک
  3. عدم پشتیبانی پیش شماره‌های شهرستان

هر چند امکان ارسال پیامک لینک دار برای خط 021 وجود ندارد. اما اپراتورهای 5000 و 1000 به راحتی قابلیت ارسال لینک را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مدارک مورد نیاز برای سفارش خط 021 و 026

کاربران خط حقیقی نیاز به تهیه تصویر کارت ملی هوشمند مالک خط، تصویر جواز کسب یا پروانه کسب، تکمیل فرم تعهدنامه و تهیه تصویر سلفی به همراه کارت ملی دارند.

کاربران خط حقوقی نیاز به ارائه تصویر کارت ملی هوشمند مالک خط، ارسال آخرین روزنامه رسمی شرکت، ارسال معرفی‌نامه نماینده شرکت، دانلود و تکمیل فرم تعهدنامه و تهیه تصویر سلفی به همراه کارت ملی دارند.

پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، در پنل پیامکی درخواست سفارش خط را ارسال کنید. درخواست تا 48 ساعت ثبت می‌شود.

بسته های اینترنت مخابرات

با کلیک روی عبارت رنگی به مطلبی درباره‌ی لیست کامل بسته‌های اینترنت مخابرات و تعرفه کمپین‌ها دسترسی پیدا می‌کنید.

مدارک مورد نیاز برای سفارش خط 021000

کاربران خط حقیقی نیاز به تهیه تصویر کارت ملی هوشمند، تکمیل فرم تعهدنامه و تهیه تصویر سلفی به همراه کارت هوشمند دارند.

کاربران خط حقوقی باید تصویر کارت ملی هوشمند، تکمیل فرم تعهدنامه و تهیه تصویر سلفی به همراه کارت هوشمند، آخرین روزنامه رسمی شرکت و معرفی نامه نماینده شرکت را ارسال کنند.

توجه داشته باشید که خطوط مجازی مختلف، نمی‌توانند به عنوان خط ثابت استفاده ‌شوند.

 

سامانه ارسال پیامک تلفن ثابت اصفهان

 

شرایط و مدارک لازم برای خدماتی کردن خط تلفن ثابت

خطوط پیامکی 021 به صورت پیش فرض تبلیغاتی هستند و به این معنی است که شما فقط می‌توانید به افرادی که دریافت پیامک تبلیغاتی ان‌ها فعال است پیامک ارسال نمایید.

در صورتی که قصد ارسال پیامک اطلاع رسانی به افرادی که پیامک‌های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند را دارید باید خط ثابت خود را خدماتی کنید. جهت خدماتی کردن خط تلفن ثابت باید خط حتما در مخابرات به صورت حقوقی ثبت شده باشد.

مدارک لازم متقاضیان حقیقی خط ثابت پیامکی

  1. تصویر کارت ملی
  2. تصویر جواز کسب یا عکس(اسکرین شات) از صفحه اینماد

در صورتی که مایل به ثبت خط اختصاصی هستید که مالک خط فرد دیگری است و شما به عنوان مستاجر در آن محل ساکن هستید، می‌بایست اجاره نامه ملک که نام شما به عنوان مستاجر و نام صاحب خط به عنوان مالک در آن ذکر شده باشد را جهت ثبت خط اختصاصی ثابت ارائه دهید.

مدارک لازم متقاضیان حقوقی خط ثابت پیامکی

  1. تصویر کارت ملی شخص نماینده از سمت شرکت
  2. تصویر معرفی نامه نماینده در سربرگ شرکت
  3. آگهی تاسیس، روزنامه رسمی

توجه داشته باشید که فقط ارسال تصویر مدارک گفته شده در بالا کافی است و نیازی به ارسال پستی ندارد.

در مطلب بالا نحوه ارسال پیامک با خط تلفن ثابت را توضیح دادیم و به بررسی مزایا و معایب آن پرداختیم. مطمئنا ارسال پیامک با تلفن ثابت شرکت می‌تواند باعث شود که نام برند و شماره تماس شما در ذهن مخاطب ماندگار شود.

از آنجایی که دریافت خط ثابت برای ارسال پیامک هزینه زیادی ندارد می‌توانید در کنار سایر خطوط پیامکی این خط را نیز دریافت کنید.

شرایط خدماتی کردن خط تلفن ثابت

خطوط پیامکی 021 به صورت پیش فرض تبلیغاتی هستند و به این معنی است که شما فقط می‌توانید به افرادی که دریافت پیامک تبلیغاتی آنها فعال است پیامک ارسال نمایید. در صورتی که قصد ارسال پیامک اطلاع رسانی به افرادی که پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند را دارید باید خط ثابت خود را خدماتی کنید. 

تعرفه ارسال پیامک با تلفن ثابت

 

ارسال صورتحساب تلفن ثابت با SMS

به گزارش مهر، شرکت مخابرات استان تهران نیز اعلام کرده برای آن دسته از مشترکانش که پیامک تلفن ثابت خود را فعال و راه اندازی کرده اند هزینه کارکردشان از آذرماه جاری بصورت پیامک ارسال می شود.

در این اطلاعیه تاکید شده که مشترکان برای راه اندازی پیامک تلفن ثابت نیاز به ثبت نام و پرداخت وجه اولیه ندارند و تنها با خرید گوشی هایی که قابلیت ارسال پیامک را دارد می توانند این سرویس را در اختیار بگیرند.

ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن ثابت در اکثر استان های کشور ممکن شده و مشترکان تنها باید گوشیهای مجهز به این فناوری را تهیه کنند.

همچنین تعرفه ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن ثابت نیز در تمام استانها یکسان است.

از مزایای استفاده از این خطوط می توان به موارد زیر اشاره کرد

  1. ارسال و دریافت پیامک از طریق اینترنت و با شماره تلفن ثابت خودتان
  2. هویت دار بودن پیامک های ارسالی با شماره تلفن ثابتی که متعلق به خود شماست در مقایسه با پیامک هایی که با شماره های مجازی 1000، 2000 و 3000 و ... ارسال می شوند
  3. ارزانترین خدمات ارسال و دریافت پیامک با شماره تلفن ثابت
  4. سرعت بالای ارسال و دریافت
  5. فعالسازی سریع
  6. امکان فعال سازی و مدیریت چند خط به صورت همزمان روی یک پنل
  7. فعالسازی رایگان سرویس برای کاربران عادی
  8. عدم نیاز به نوشتن شماره تماس شما در متن پیامک و صرفه جویی در تعداد کاراکترها
  9. بهبود مشتری مداری و ایجاد اطمینان بین شما و کاربران از طریق ارسال شماره تماس به مخاطبین
  10. امکان برقراری تماس (call) و یا پاسخ پیامکی(reply) توسط دریافت کننده پیامک با شماره تلفن ثابت شما پس از ارسال پیامک
  11. فعالسازی سرویس با پیش شماره 021 و 026 برای مشترکین تلفن ثابت در تهران و کرج و پیش شماره 021000 و 026000 برای متقاضیان شهرستانی(***021000) و یا افرادی که میخواهند خطی غیر از تلفن ثابت خود فعال کنند (0210001397)

 

آسانک

 

از آنجائیکه امروزه حجم ارسال پیامک های تبلیغاتی با شماره های 1000، 2000 ، 3000 و 5000 بسیار زیاد شده است، دریافت کننده پیام با دیدن پیامک با چنین شماره هایی ممکن است به محتوای ارسالی توجه کافی نداشته باشد.

در صورتی که ارسال پیامک با شماره تلفن ثابت، بر اعتبار شما نزد مخاطب می افزاید و منجر به توجه بیشتر دریافت کننده پیام به محتوای آن می شود.

آیا ارسال اس ام اس با تلفن ثابت مفید است؟

در این مطلب، روش‌های مختلف ارسال پیامک با تلفن ثابت را توضیح داده‌ایم. همانطور که گفتیم ارسال پیامک با خط تلفن ثابت باعث جلب اعتماد مشتری می‌شود و فروش را بالاتر می‌برد.

اگر نیاز به ارسال پیام انبوه به مشتریان را دارید، باید سامانه پیامکی تهیه کنید. سامانه ملی پیامک با تعرفه مناسب، همه امکانات گفته شده در مورد پنل پیامکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نظر شما در مورد این خدمات چیست؟ به نظر شما تا چه حد در رونق کسب و کار‌ها تاثیر گذار است؟

مطالب مرتبط
خدمات تلفن ثابت سازمانی
بلاگ | تلفن ثابت
خدمات تلفن ثابت سازمانی
در این مقاله قصد داریم تمامی نکات در مورد خدمات تلفن ثابت سازمانی را مورد بررسی قرار دهیم. قیمت گذاری تلفن ثابت به شما کمک می کند تا از...
علت قطع تلفن ثابت و راهکار سریع وصل کردن مجدد
بلاگ | تلفن ثابت
علت قطع تلفن ثابت و راهکار سریع وصل کردن مجدد
قطع تلفن ثابت معضلی است که شاید برای هر کسی پیش آمده باشد که به علت عدم پرداخت به موقع قبض تلفن ثابت است. وصل مجدد تلفن ثابت در گذشته دارای...
بررسی بهترین گوشی تلفن ثابت در بازار
بلاگ | تلفن ثابت
بررسی بهترین گوشی تلفن ثابت در بازار
انواع برند های مختلفی از گوشی تلفن ثابت ایرانی و خارجی در بازار دیده میشود . و افراد بر اساس سلیقه شان مناسب ترین گوشی تلفن دلخواه خود...
 لیست جامع پیش شماره‌های تلفن ثابت
بلاگ | اخبار اپراتورها
لیست جامع پیش شماره‌های تلفن ثابت
تا به حال به شماره تلفن‌ها توجه کرده‌اید؟ به این موضوع دقت کرده اید که علت یکسان بودن پیش شماره‌‌ ها چیست؟ در ادامه مطلب در مورد اینکه پیش...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست