وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن

انتشار ۱۴۰۰/۴/۲۸ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۴/۲۸ ۱۷:۵۳ . ۱۰۷۰ بازدید

ویروس کرونا چیست؟ به تازگی بیماری باعث ترس و نگرانی مردم در سرار جهان شده است. ویروس  جدید اولین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس از  خانواده ویروس کرونا می باشد نام دیگر ویروس کووید 19 نام گذاری شد.  

آیا می دانستید فرکانس مخابراتی برای سلامت انسان ها ضرر دارند؟ در حال حاظر تشخیص بیماری کووید 19 در دنیا با تاخیر اتفاق می افتد سازمان جهانی کیت تشخیص را در اختیار بیشتر کشورها قرار داد  تشخیص بیماری کرونا نقش قابل توجه در  درمان بیماری دارد. امروز دانشمندان به دنبال راهی آسان برای تشخیص کرونا هستند. در این مقاله به بررسی تشخیص بیماری کرونا به وسیله  گوشی های هوشمند می پردازیم.  

 

تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن

 

روشی کم هزینه برای تشخیص کرونا

دانشجویان دانشگاه لندن در مطالعه اخیرشان توانستند روشی با هزینه کم  ، بدون تهاجم  برای تشخیص بیماری کرونا ابداع کنند. این آزمایش بسیار متفاوت می باشد. می توان با گوشی موبایل ، کرونا بودن افراد را تشخیص بدهند. مطالعه تشخیص کرونا توسط دکتر رودریگو یانگ از موسس های چشم پزشکی لندن صورت گرفته است. سپس اطلاعات به دست امده در مجله به چاپ رسید. این روش بسیار متفاوت نسبت به روش های تشخیص دیگر می باشد در این روش از گوشی موبایل آزمایش های لازم گرفته می شود. زمان لازم برای تشخیص بیماری با گوشی موبایل بسیار محدود می باشد. دکتران طی اطلاعاتی بیان کردند تشخیص به موقع بیماری در درمان آن نقش ماثری دارد. دانشمندان لندن به دنبال راهی بودند که بتوان با هزینه کم و زمان محدود روشی را ابداع کنند که بیماری را تشخیص دهند. و طی آزمایشگاهی به این نتیجه رسیدند که می توان به وسیله گوشی هوشمند بیماری کرونا را تشخیص دهند. این روش در لندن ابداع شد.  

روشی کم هزینه برای تشخیص کرونا

 

تشخیص کرونا به وسیله گوشی موبایل

دانشجویان و محققان دانشگاه لندن  به بررسی صفحه نمایش گوشی می پردازند. و به این نتیجه رسیدند آزمایش پی سی آر سواب بینی اگر مثبت باشد نتیجه آزمایش صفحه نمایش گوشی هوشمند افراد نیز مثبت می باشد. سپس به این نتیجه رسیدند که با گوشی همراه افراد می توان ابتدا به کرونا بودن را تشخیص داد. نام دیگر روش آزمایش صفحه نمایش گوشی های هوشمند ، پست  post  است. 81 تا 100 درصد تشخیص بیماری به وسیله گوشی هوشمند درست می باشد. نتیجه آزمایش گوشی تلفن هوشمند به صورت پیامک ارسال می شود. محققان لندنی توانستند روشی را ابداع کنند که به وسیله گوشی هوشمند بیماری را تشخیص دهند. در این روش آزمایشی از صفحه گوشی گرفته میشود. به این نوع آزمایش پست گفته می شود. سپس در زمانی محدود جواب آزمایش به گوشی شما پیامک می شود.  

 

تشخیص کرونا به وسیله گوشی موبایل

 

زمان تشخیص بیماری به ویسله گوشی هوشمند چقدر است؟

در حال حاظر غربالگری کووید 19 در بسیاری از کشور ها همچنان صورت می گیرد. یکی از نگرانی های افراد جهش های جدید این ویروس می باشد. بسیاری از کشورها واکسیناسیون صورت نگرفته است. آزمایش کرونا هزینه بالایی دارد همچنین برای بسیاری افراد نگران کننده می باشد. جالب است بدانید تشخیص بیماری به وسیله گوشی همراه آزمایشی زیست محیطی می باشد. یکی از مزایای پست هزینه کم ، زمان تشخیص محدود ، نیاز نداشتن به کادر متخصص پزشکی  می باشد این روش در کشور های با کم درامد بسیار مناسب است به وسیله این روش  افراد دیگر آزمایش کرونا که برایشان نگران کننده است استفاده نمی کنند. تشخیص بیماری کووید 19 به کادر پزشکی مجرب نیاز نیست.  تشخیص کرونا به وسیله گوشی تنها یک دقیقه طول می کشد. سرعت تشخیص محدود در  درمان بیماری کرونا نقش قابل توجه دارد. امروزه تشخیص کرونا با هزینه نهای زیادی همراه است و نگرانی افراد برای آزمایش دانشجویان لندن روش پست را ابداع کردند. با استفاده از این روش در زمان کم با هزینه محدود بدون کادر پزشکی مجرب این آزمایش صورت میگیرد. با این روش کشور های کم دارمد می تانند با تشخیص به موقع بیماری درمان کرونا را با سرعت قابل توجه انجام دهند و به بهبود بیماری نیز کمک میکند.  

 

زمان تشخیص بیماری به ویسله گوشی هوشمند چقدر است؟

 

روش آسان تشخیص پست

آیا می دانستید کرونا از گروه ویروس ها می باشد. کرونا باعث ناراحتی قلبی و تنفسی میشود. این ویروس حیوانات و انسان را آلوده می کند. طی گزارشات به دست آمده در شهر ووهان چین کرونا بیماری حیوان بوده که به انسان سرایت داده است. طی نظرات محققان از جغد این بیماری به انسان سرایت داده است. بیماری کرونا دو دسته خفیف و شدید دارد. خفیف مانند یک سرماخوردگی ساده ، شدید مانند ذات الریه  است.  

 در پی گزارش های دکتر رودریگو گفت: تاثیرات اقتصادی و اجتماعی بیماری کرونا در دنیا بسیار نگران کننده است. یکی از راه های جلوگیری کووید19 آزمایش است که بسیاری افراد به دلیل هزینه بالا همچنین نگرانی افراد از دادن این آزمایش می باشد. تشخیص بیماری به وسیله گوشی هوشمند یک راه آسان و کم هزینه می باشد. این روش در کمتر از 1 دقیقه صورت می پذیرد.  دکتررودریگو یانک در پی نگرانی از اوضاع اقتصادی و اجتماعی کووید19 در جهان و همچنین هزینه بالا این آزمایش توانست روشی را ابداع کند که با هزینه کم ، زمان محدود ، بیماری کووید 19 را تشخیص دهند. دستگاه تشخیص کرونا در کشور شیلی توسط دکتر رودریگو یانگ  در استارت آپ "Diagnosis biotech" در حال ساخت می باشد. بسیاری از پزشکان توسعه میکنند برای جلوگیری از بیماری کرونا بهداشت را رعایت کنید یکی از وسایلی که بیشتر در تماس با افراد قرار دارد گوشی موبایل است بهترین نحوه پاک کردن گوشی از ویروس کرونا می تواند روشی تاثیر گذار برای جلوگیری از کووید19 باشد.

 

روش آسان تشخیص پست

 

اپلیکیشن تشخیص کرونا  

محققان توانستند با اپلیکیشن با استفاده از صدای افراد بیماری کووید 19 را تشخیص بدهند. این اپلیکیشن از هوش مصنوعی کمک میگیرد. این اپلیکیشن توسط شرکت VOCALIS راه اندازی شده است. در این روش با استفاده از صدای افراد 81.2 درصد می تواند ابتدا به بیماری کووید19 را تشخیص بدهد. این روش در بیماران بدون علامت کاربرد بسیاری دارد. با تشخیص به موقع بیماری درمان کووید19 با سرعت بالای انجام میشود.

جالب است بدانید علائم بیماری در همه افراد متغییر است و تشخیص بیماری کار پیچیده است . بسیاری از افراد هنگام گلودرد، سرفه ، تب به مراکز تشخیص کرونا می روند با آزمایش های لازم گرفته شود. آزمایش ها با هزینه بالا و کادر درمان مجرب می خواهد . از آنجا که بسیاری از افراد نگران این موضوع هستند. تشخیص کووید19 به وسیله گوشی هوشمند و اپلیکیشن یکی از روش های است که امروزه مورد توجه بسیاری واقع شده است.

 

اپلیکیشن تشخیص کرونا

 

چگونه اپلیکیشن می تواند بر تشخیص کرونا کمک کند؟

طی گزارشات به دست آمده شرکت VOCALIS گفت: با کمک گرفتن از هوش مصنوعی اپلیکیشنی را طراحی کردیم که می توان صدای بیماران مبتلا به کووید19 را تشخیص دهد. این روش راه ی آسان برای غربالگری می باشد. اپلیکیشن توسط این شرکت در حال توسعه است. برای تشخیص کرونا به وسیله صدای افراد 512 ویژگی صدای افراد را مورد بررسی قرار داده اند.

این شرکت طی گزارش اطلاع کرد به قوانین حفظ حریم خصوصی افراد توجه ویژه ای کردیم. و جای نگرانی و استرس افراد نداشته باشند. تنها برای تشخیص  بیماری کووید19 لازم است افراد از عدد 50 تا 70 را بشمارند و صدای وارد سیستم شود . در این حال حدود 275 هزار نمونه صدا در این اپلیکیشن در زبان های هوش مصنوعی  در این سیستم ضبط شده است.  

چگونه اپلیکیشن می تواند بر تشخیص کرونا کمک کند؟

 

 

چند نفر و چه کشور هایی از این اپلیکیشن استفاده کردند؟

شرکت VOCALIS حدود 2000 افراد به صورت داوطلب از این اپلیکیشن استفاده کرده اند. این روش به وسیله صدای افراد بیماری را تشخیص می دهد 2000 نفر اپلیکیشن  VOCALIS CHECKرا  روسی گوشی هخای هوشمند نصب کردند. این اپلیکیشن با کمک هوش مصنوعی توانست حدود 81.2 درصد از بیمماری کووید19 را تشخیص بدهد. در کشور های شیلی، آفریقای جنوبی ، ایالات متحده ، رومانی ، لوکزامبورگ از این روش استفاده می کنند . روش اپلیکیشن تشخیص بیماری کووید19 در بخش دولتی و خصوصی در این کشور ها صورت می گیرد.

چند نفر و چه کشور هایی از این اپلیکیشن استفاده کردند؟

 

آزمایش کرونا در10 دقیقه به وسیله اپلیکیشن

دانشمندان و محققان دانشگاه آریزونا در حال تحلیل نمونه بزاق هستند. این آزمایش در 10 دقیقه صورت میگیرد. این دانشمندان در حال طراحی برنامه هوشمند هستند. با استفاده این روش یک گوشی موبایل همراه یک میکروسکوپ کوچک کنار هم قرار میگیرند. نمونه بزاق برای تشخیص ویروس کرونا مورد بررسی قرار می گیرد. این آزمایش یک روش با عزینه ارزان است با همه گیری کووید19 در جهان این آزمایش تغییر کرده است. این روش استفاده از میکروسکوپ و یک کاغذ ریزسیال است. قرار دادن نمونه بزاق برروی کاغذ است . این آزمایش 10 تا 15 دقیقه زمان می برد. آزمایش کردن روش سریع و دقیق بسیار جالب و حیرت انگیز است. آزمایش برای تشخیص کرونا هزینه بالای دارد با استفاده از این روش با هزینه کم و زمانی حدود10 تا 15 دقیقه از کرونا بودن خود مطلع می شود. این روش به آزمایش های بیشتری نیاز دارد.  

آزمایش کرونا در10 دقیقه به وسیله اپلیکیشن

 

اپلیکیشن ایرانی تشخیص بیماری کووید19

اپلیکیشن ماسک، توسط ایرانیان طراحی شده است . این نرم افزار تست سلامت است. به وسیله این اپلیکیشن احتمال مبتلا به بیماری صورت می گیرد. افراد با استفاده از این اپلیکیشن برای کنترل جلوگیری ویروس کووید19 و آگاهی دادن به افراد به وضعیت اطراف طراحی شده است. این اپلیکیشن توسط دانشجویان دانشگاه ایران طراحی شده است. این اپلیکیشن نقشه  کووید19 در کشورشهر و محل زندگی به افراد نشان می دهند. این اپلیکیشن با وارد کردن اطلاعات سوابق پزشکی دارویی افراد احتمال این را می دهند در آینده نیاز به آزمایش یا بستری دارد یاخیر مورد بررسی قرار میدهد. شهروند الکترونیک  به چه کسی گفته می شود. در روز های کرونایی بسیاری از کار های روزانه به صورت الکترونیک مانند خرید ، پرداخت قبض ، آموزش مجازی و... انجام می شود در تهران در یکی از منطقه شهروند الکترونیک به صورت آزمایشی انجام می شود.  

یکی از اعضا تیم طی گزارش اعلام کرد: در یک سال با همکاری ستاذ کووید19 100 هزار بیماری را در75 بیمارستان در تهران را مورد بررسی و اطلاعات را جمع آوری کردیم. ما 3 میلیون داده را مورد بررسی قراردادیم و 30 فالکتور را انتخاب کردیم مانند :  

سن

قد

بیماری زمینه ای

سوابق دارویی

این 30 فاکتور را مورد بررسی قرار دادیم ما میتوانیم قبل از اینکه فرد مبتلا به بیماری بشود پیش بینی کنیم فرد با چه علائم و با چه شدتی به بیماری مبتلا میشود. این اطلاعات مشخص شده از طریق اپلیکیشن بسیار کاربرد دارد.

اپلیکیشن ایرانی تشخیص بیماری کووید19

 

1. کاربرد اول کنترل بیماری کووید19 : می توان افراد ریسک کم را شناسایی کنیم و با یک برنامه مناسب و قرنطینه چند روزه سریع درمان شود. این اطلاعات به پایان دادن بیماری کووید19 نقش قابل توجه دارد.

2. می توان افراد پر ریسک تر را شناسایی کنیم و سریع تر به بیمارستان مراجعه کنند همچنین شدت بیماری و فوت در آن ها کمتر است.

3. این اپلیکیشن در دسترس تمام مردم قرار دارد. استفاده از این اپلیکیشن کاملا رایگان می باشد.  

 

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست