وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

نحوه صحیح پاک کردن گوشی از ویروس کرونا !

انتشار ۱۴۰۰/۱/۱۵ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱/۱۵ ۱۴:۵۹ . ۳۲۶۳ بازدید

در حال حاضر چندین ماه است که جهان با یک بیماری عجیب و غریب و واگیر دار به نام کرونا دست و پنجه نرم می کنیم. چینی ها اولین افراد در جهان بوده اند که به این بیماری مبتلا شدند مدتی طول کشید تا منشا و عامل اصلی این بیماری توسط متخصصان معرفی شود.

منبع بیماری کرونا ویروس چیست؟

ابتدا خفاش عامل این بیماری عنوان می شد و پس از مدتی مورچه خوار و سوپ های این دو حیوان که در چین سرو می گردد و عامل انتقال آن این دو سوپ یاد می شد. 

اما با گذشت زمان برخی منابع خبری از کشف منبع این ویروس در آزمایشگاه های ووهان خبر دادند و اذعان کردند که کرونا از جمله ویروس های ساخته دست انسان است که به بیرون فضای آزمایشگاه های چین راه پیدا کرده و منتج به یک فاجعه جهانی شده است.

نکات مهم در رعایت بهداشت برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس جدید

بسیاری از متخصصان توصیه های درمانی زیادی داشته اند تا برای جلوگیری از سرایت بیماری و انتقال آن بین افراد چاره ای اندیشیده شود و در مقابل افزایش تعداد مبتلایان مقاومت گردد. 

یکی از توصیه های اکید شستن دست ها طی طول روز به دفعات زیاد است. این بیماری از طریق مجاری تنفسی، چشم و دهان منتقل می شود پس تماس دست آلوده با این قسمت ها می تواند منجر به ابتلا به ویروس کرونا گردد.

 

راه های ضد عفونی کردن گوشی

 

دست ما در طول روز بار ها و بارها به سطوح مختلفی برخورد می کند که از آلوده ترین بخش ها هستند که می توانند منجر به سرایت ویروس کرونا به دست و در نهایت نفوذ از طریق دهان، چشم و بینی شود. به همین خاطر استفاده از محلول های ضد عفونی کننده و همچنین شستشوی دست ها در طول روز توصیه می شود. اما یکی دیگر از اجسام آلوده ای که در طول روز بسیار با آن سروکار داریم گوشی موبایل است. گوشی های موبایل نیز از جمله وسایلی هستند که نیاز به ضد عفونی کردن مداوم دارند؛ اما چرا باید گوشی خود را تمیز و ضد عفونی کنیم؟ با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث کاهش عمر تلفن همراه می شوند؟

در اين مطلب ياد می‌گيريم چگونه و با چه راهکارهایی مراقب تلفن هوشمند خود باشيم؛ اگر به سلامت تلفن همراه خود اهمیت می دهید کلیک کنید.

چرا در ایام کرونا باید گوشی موبایل را تمیز کنیم؟

یکی از اصلی ترین بخش هایی که انسان در طول روز ممکن است ده ها بار با دست خود لمس کند، گوشی تلفن همراه است. همه ما آنقدر به تلفن های همراه ما وابسته هستیم که در مدت ساعاتی که بیدار هستیم مدام به سراغ آن می رویم؛ ارتباطات خود را چک می کنیم، تماس میگیریم، شبکه های اجتماعی را بالا و پایین می کنیم و ... 

حالا این دوست همیشگی ما به یکی از آلوده ترین سطوح و البته خطرناک ترین بخش ها در انتقال بیماری کرونا به حساب می آید. تحقیقات نشان می‌دهد که میزان آلودگی موبایل تقریبا 3 برابر بیشتر از صندلی توالت‌ فرنگی است!

 

روش های ضد عفونی

 

به همین دلیل و برای این که در این ایام از انتقال بیماری جلوگیری کنیم، علاوه بر توصیه های معمول پزشکان، باید نسبت به تمیز نگه داشتن گوشی و سطح آن نیز توجه ویژه داشته باشیم. اما چگونه باید گوشی خود را ضد عفونی کنیم؟ روش صحیح ضد عفونی گوشی چگونه است؟ در ادامه به نحوه صحیح تمیز کردن گوشی و باید ها و نباید های ضد عفونی آن خواهیم پرداخت؛ ادامه این مطلب را از دست ندهید!

نحوه صحیح تمیز کردن گوشی برای جلوگیری از آلودگی به کرونا

برای پاک کردن گوشی از هرگونه میکروب و آلودگی، پیشنهاد می شود که ابتدا قبل از هر چیزی، دست ها را با آب و صابون طبق دستورالعمل ها شست. پس از اینکه از تمیز بودن دست های خود مطمئن شدیم؛ با محلول های رایج در بازار ابتدا یک دستمال ترجیحا کاغذی را به مقدار کم آغشته می کنیم. همچنین در حال حاضر در بازار پد های الکلی نیز وجود دارد که برای ضد عفونی تلفن همراه بسیار مناسب هستند؛ می توانید به جای استفاده از دستمال کاغذی و آغشته کردن آن به مواد ضد عفونی کننده از این پد های الکلی استفاده کنید.

دستمال کاغذی را روی سطح گوشی می کشیم و برای هر طرف گوشی یک بار این عمل را انجام می دهیم. در گوشیهایی که دوربین آن ها کمی ارتفاع داشته و محل مناسبی برای رشد میکروب و پنهان شدن ویروس ها هستند را می توان با گوش پاک کن آغشته به مواد ضد عفونی کننده پاک کرد.

 

ضد عفونی کردن تلفن همراه

 

در نظر داشته باشید اگر از قاب محافظ گوشی استفاده می کنید، اولا حتما آن را نیز تمیز و پاک کنید و همچنین اگر از قاب های رنگی استفاده می کنید، از تماس محلول ها به این قاب خودداری کنید زیرا به احتمال فراوان رنگ قاب دچار تغییرات خواهد شد. سعی کنید قاب گوشی خود را را با آب وصابون شسته و تمیز نمایید.

چه کار هایی را در هنگام ضدعفونی نباید انجام بدهیم؟

در نظر داشته باشید که در هنگام ضد عفونی اگر کار را به صورت استاندارد و صحیح انجام ندهید ممکن است باعث خسارت ها و ضرر های مالی و جبران ناپذیری باشد. در ادامه مواردی که باعث بروز مشکل و گاها خرابی گوشی موبایل شما در هنگام ضد عفونی می شود را شرح می دهیم.

از ضد عفونی کردن گوشی خود با آب جلوگیری کنید

توجه داشته باشید که هرگز به منظور ضد عفونی کردن تلفن همراه خود آن را زیر آب نبرید و اقدام به شست و شوی آن نکنید! بارها دیده و شنیده شده که افراد به خاطر شستن گوشی با آب گوشی موبایل خود را از دست داده اند و مشکلاتی از این قبیل برایشان پیش آمده است. برای ضدعفونی موبایل خود حتما از دستمال کاغذی و مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید.

در هنگام ضد عفونی از چه چیز هایی نباید استفاده کرد؟

پیشتر گفته شد که از آب نباید برای ضد عفونی استفاده کرد و حتما می‌بایست از مواد ضد عفونی کننده استفاده کرد. اما سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چه محلول هایی را نباید استفاده کرد؟ در هنگام استفاده از این محلول ها و ترکیب ها چه مشکلاتی برای تلفن همراه ما پیش می آید؟

 

چگونه گوشی خود را ضدعفونی کنیم

 

حتما به یاد داشته باشید که از این موارد و یا ترکیب های مشابه آن در هنگام ضد عفونی تلفن خود استفاده نکنید:

  • ضدعفونی کننده دست
  • شیشه پاک‌کن
  • سرکه و الکل
  • آرایش پاک‌کن

شرکت‌ های تولید کننده این مواد ها توصیه می‌کنند هرگز از محلول ها و موارد برای تمیز کردن تلفن همراه خود استفاده نکنید، زیرا می‌تواند به لایه محافظتی نمایشگرها آسیب بزند! علاوه بر این در صورت نفوذ به داخل گوشی می تواند باعث خرابی ها و اتفاقات ناگواری بشود.

اما لازم به ذکر است که میتوانید از ترکیب 50 درصد آب و 50 درصد سرکه و یا 60 درصد آب و 40 درصد الکل برای ضدعفونی گوشی خود استفاده کنید. اما باید دقت کنید که در صورت استفاده از این ترکیب ها به هیچ عنوان نباید مستقیما به سطح گوشی را به محلول آغشته کنید! بلکه باید یک دستمال کاغذی را با استفاده از این محلول مرطوب کرده و سپس اقدام به ضد عفونی دستگاه خود کنید.

 اما اگر از دارندگان گوشی های شرکت اپل هستید به هیچ عنوان نباید از این محلول ها استفاده کنید؛ طبق گفته های شرکت اپل، گوشی های این کمپانی با این مواد واکنش خوبی نشان نمی دهند و ممکن است باعث خرابی صفحه نمایش آن بشود.

 

بهترین روش ضدعفونی کردن موبایل

 

چه مشکلاتی ممکن است در هنگام ضدعفونی کردن نادرست برای تلفن همراه اتفاق بیفتد؟

همانطور که گفته شد، ضدعفونی کردن نادرست می تواند عامل بروز مشکلات متعددی برای تلفن های همراه شود که در بعضی موارد این مشکلات هزینه های زیادی را روی دست ما می گذارد. در ادامه به چند مورد از این مشکلات اشاره خواهیم کرد.

  • آب خوردگی و از کار افتادن صفحه نمایش
  • سوختن و یا ضعیف شدن اسپیکر ها و میکروفون
  • از بین رفتن بُرد گوشی به مرور زمان
  • باد کردن باتری
  • تار شدن دوربین های گوشی
  • شارژ نشدن و یا دیرتر شارژ شدن گوشی
  • ...

چه چیزی هایی باد کردن باتری گوشی هوشمند می شوند؟

اگر به دنبال دلایل باد کردن باتری گوشی هوشمند خود هستید و یا نمی خواهید این اتفاق برای باتری گوشی تان بیفتد کلیک کنید.

این موارد یکی از هزاران مشکلاتی هستند که ممکن است برای گوشی هوشمند شما به دلیل ضدعفونی کردن نادرست پیش بیاید. حتما این مشکلات را به خاطر بسپارید و هنگام ضد عفونی کردن گوشی خود دقت کافی را داشته باشید.

اما اگر بنا به هر دلیلی سهوا به در هنگام ضد عفونی کردن تلفن همراه خود دچار مشکل شدید چه باید بکنید؟ اگر مواد ضد عفونی کننده به داخل گوشی شما نفوذ کرد اولین کاری که باید بکنید چیست؟

چه کار هایی را باید در هنگام برخورد با گوشی آب خورده انجام داد؟

در هنگام برخورد با گوشی های آب خورده و یا هر محلول دیگری اولین اقدامی که باید انجام دهید خاموش کردن آن گوشی است. به یاد داشته باشید که استفاده کردن از یک گوشی آب خورده میتوان عامل بروز مشکلات بزرگتری برای آن باشد. پس از خاموش کردن گوشی خود اگر می توانید باتری گوشی خود را جدا کنید، سپس به نمایندگی و یا تعمیرگاه های مجاز تلفن همراه مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از سشوار و یا قرار دادن گوشی در برنج باعث خارج شدن آب و یا هر ماده دیگری نمی شود. 

 

بهترین روش ضدعفونی کردن موبایل چیست؟

 

به نظر شما در هنگام ضدعفونی کردن تلفن همراه به چه نکاتی باید توجه کرد؟ آیا تا به حال برای گوشی هوشمند شما مشکلاتی در هنگام ضد عفونی پیش آمده است؟ نظرات و تجربیات خود را در زمینه ضدعفونی کردن گوشی خود با ما به اشتراک بگذارید. 

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست