وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟

انتشار ۱۴۰۰/۶/۱۳ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۶/۱۳ ۱۲:۳۳ . ۱۵۶۷ بازدید

ورژن نهایی اندروید ۱۲ برای کاربران گوشی هایی اندروید بسیار جذاب خواهد بود. در این مطلب تمامی نتایج مربوط به به بررسی‌های انجام شده در مورد معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید 11 و 12 رو دریافت می کنند. را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم تا درک بهتری از نسخه‌ی نهایی گوشی اندروید ۱۲و امکانات اندروید۱۲ را برای شما کاربران عزیز فراهم نمائیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا از تمامی نکات لازم در مورد معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند اطلاع پیدا کنید. 

 

تغییرات نسخه اندروید ۱۲ چیست؟

 

تغییرات نسخه اندروید ۱۲ چیست؟

به طور کلی روند شرکت گوگل به این صورت است که برای هر نسخه اندروید از یک نام به عنوان کد داخلی آن استفاده می‌کند. برای اندروید ۱۰ نام Quince Tart، اندروید ۱۱ عنوان Red Velvet Cake استفاده شده است و گوگل اندروید ۱۲ را با نام Snow Cone معرفی کرده است. همچنین همه‌ی نسخه‌های اندروید همراه با خود تغییراتی را آورده‌اند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این تغییرات طی چند سال گذشته به نسبت اوایل ورود اندروید کمتر بوده است و این نشانه تکامل پلتفرم در طی سال‌های گذشته است، ولی اندروید ۱۲ از این قاعده کلی مستثنی است. انتشار اندروید ۱۲ پیشرفت‌های چشمگیری را در نرم افزار گوشی‌های موبایل به همراه آورده است. بزرگترین تغییری که اندروید در طی چند سال اخیر به همراه داشته است مربوط به اندروید ۱۲ است.

 

چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟

 

چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟

در این قسمت لیست جامعی از گوشی هایی که اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم.

Samsung : احتمالا شما به عنوان کاربر می دانید که سامسونگ هنوز در تلاش برای بروزرسانی گلکسی‌‎های خود به اندروید ۱۱ و One UI 3.x است،  android12 به عنوان نسخه جدید و تازه نفس اندروید در ۲۰۲۱ از راه رسیده است و از طرفی تا آخر امسال One UI 4 سامسونگ نیز معرفی خواهد شد. در اینصورت دریافت اندروید ۱۲ برای سامسونگ ممکن خواهد شد. با این حال لیست اندروید ۱۲ برای سامسونگ هنوز قطعی نیست و نیاز است که این شرکت گوشی‌هایی که توانایی سازگاری با نسخه‌ی جدید اندروید ۱۲ را دارند مشخص کند. خبر خوشی که برای کاربران گوشیهای سامسونگ داریم این است که با توجه به ضمانت ۳ ساله‌ی شرکت سامسونگ برای دریافت آپدیت اندروید، گوشی‌هایی که از سال ۲۰۱۹ به بعد وارد بازار میشوند باید در لیست گوشی های سامسونگ قرار گیرند که اندروید ۱۲ را دریافت میکنند. همچنین گوشی‌های ارزان سامسونگ که با اندروید ۱۰ و ۱۱ وارد بازار شده اند نیز در این لیست قرار می گیرند.

 

لیست گوشی های سامسونگ که اندروید ۱۲ را دریافت میکنند؟

 

لیست گوشی های سامسونگ که اندروید ۱۲ را دریافت میکنند؟

گلکسی S21 اولترا (LTE/5G)

گلکسی S21 پلاس (LTE/5G)

گلکسی S21

گلکسی S20 اولترا (LTE/5G)

گلکسی S20 پلاس (LTE/5G)

گلکسی S20

گلکسی S20 فن ادیشن (LTE/5G)

گلکسی S10 5G (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی S10 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی S10 پلاس (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی S10e (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی S10 لایت

گلکسی نوت 20 اولترا (LTE/5G)

گلکسی نوت 20

گلکسی نوت 10 پلاس (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی نوت 10 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی نوت 10 لایت

گلکسی زد فولد (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی زد فولد 2 5G

گلکسی زد فلیپ

گلکسی زد فلیپ 5G

گلکسی A71 5G

گلکسی A71

گلکسی A51 5G

گلکسی A51

گلکسی A52

گلکسی A52 5G

گلکسی A72

گلکسی A90 5G (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی A01 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی A11 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی A31 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی A41 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی A21 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی A21s (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی A کوانتوم

گلکسی کوانتوم 2

گلکسی A42 5G

گلکسی A02 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی A02s (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی A12 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی A32

گلکسی A32 5G

میان‌رده‌های سری گلکسی M

گلکسی M42 5G

گلکسی M12

گلکسی M62

گلکسی M02s (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی M02 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی M21 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی M21s (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی M31

گلکسی M31 پرایم ادیشن

گلکسی M51 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی M31s (آخرین به‌روزرسانی)

میان‌رده‌های سری گلکسی F

گلکسی F41 (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی F62

گلکسی F02s (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی F12

سری گلکسی Xcover

گلکسی Xcover پرو (آخرین به‌روزرسانی)

گلکسی Xcover 5

توجه داشته باشید که اگر گوشی شما در لیست گوشی های اندروید ۱۲ سامسونگ نیست، احتمال مجبور خواهید بود که قید اندروید ۱۲ سامسونگ را بزنید. اگر دستگاه شما قادر به پشتیبانی از اندروید ۱۱ نیست قطعاً android12 را نیز دریافت نخواهید کرد.

 

گوشی نسخه اندروید12

 

Pixel 3

Pixel 3 XL

Pixel 3a

Pixel 3a XL

Pixel 4

Pixel 4 XL

Pixel 4a

Pixel 4a 5G

Pixel 5

گوشی های ال جی 

وینگ

ولوت

ولوت LTE

V50 و V50S

G8

Q31

Q52

Q92

دستگاه های گوگل

دستگاه های سونی

دستگاه های ال جی

دستگاه های اچ تی سی

دستگاه های بلک بری

دستگاه های نوکیا

دستگاه های لنوو

دستگاه های ویوو

دستگاه های سامسونگ

دستگاه های آنر

دستگاه های موتورولا

دستگاه های وان پلاس

دستگاه های ایسوس

دستگاه های شیائومی

دستگاه های اوپو

دستگاه های میزو

 

تغییرات نرم افزاری ایجاد شده در گوشی های موبایل با ارائه نسخه اندروید ۱۲

 

هواوی : بعد از ممنوعیت اجباری دولت ترامپ، هواوی اجازه شرکت در برنامه معرفی اندروید۱۱مربوط به سال گذشته را نداشت و همچنان این ممنوعیت برداشته نشده است. بنابراین امسال هم هواوی در برنامه معرفی اندروید ۱۲ حاضر نخواهد شد. در حال حاضر نیز هنوز اطلاعات موثقی در این زمینه منتشر نشده، اما گوشی‌های جدید هواوی نیز نمی‌توانند اندروید ۱۲ را دریافت کنند. با این حال اگر کاربر گوشی های هواوی هستید به هیچ عنوان نگران نباشید. زیرا هواوی هم سیستم عامل اختصاصی خود را دارد که بسیار شبیه به اندروید است و هم HarmonyOS در دسامبر سال ۲۰۲۰ برای برخی از گوشی‌های منتخب منتشر شده است و نسخه‌یHarmonyOS 2.0 نیز در اکتبر ۲۰۲۱ به طور رسمی معرفی شده است. 

 

به روزرسانی اندروید 12 و ایمنی آن 

تغییرات نرم افزاری ایجاد شده در گوشی های موبایل با ارائه نسخه اندروید ۱۲ : همانطور که گفته شد نسخه‌های اندروید همیشه همراه با خود تغییراتی را به این عرصه آورده‌اند. انتشار اندروید ۱۲ نیز پیشرفت‌های چشمگیری را در نرم افزار گوشی‌های موبایل به همراه داشته است. در واقع با اندروید ۱۲ یک لباس کاملاً جدید بر تن گوشی خود خواهید دید.

نسخه کامل اندروید 12 ایمن بوده و شما به عنوان کاربر به راحتی و با خیال راحت می توانید آن را دانلود کرده و گوشی خود را به روزرسانی نمائید. توجه داشته باشید که این نسخه تغییرات و قابلیت‌های کاربردی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

 

ویژگی های اندروید 12 

جدول زمان بندی، انتشار در اواخر سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد که پایان ماه سپتامبر است. از ۱۸ مه نیز، اولین نسخه آزمایشی Android 12 برای چندین دستگاه از جمله گوگل پیکسل فعال شده است.

 

قابلیت دو ضربه یا ضربه دوگانه 

ویژگی ضربه دوگانه به کاربران این امکان را می دهد که برای استفاده از دستیار گوگل دو بار در پشت تلفن ضربه بزنند. اندروید 12 در واقع میزان حساسیت را فقط با پذیرش ضربه های محکم تر تنظیم می کند و در صورت تمایل می توانید آن را خاموش کنید.

امکان راه اندازی همزمان دو برنامه

اندورید 12 به کاربر این امکان را می دهد که بتواند همزمان دو برنامه را راه اندازی کند. این ویژگیِ جدیدی برای تلفن های اندروید نیست ولی گوگل این قابلیت را در اندروید 12 اصلاح کرده است و به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند دو برنامه را با هم راه اندازی کنند.

تایپ یک دستی

گوگل بزرگ ترین مشکل استفاده از بهترین تلفن های بزرگ را با قابلیت تایپ یک دست برطرف کرده است. به طور کلی تولید کنندگان تلفن اندرویدی از حالت های یک دست خود استفاده کرده اند اما گوگل در اندروید 12 میخواهد یک حالت بومی را معرفی نماید.

امکان چرخش خودکار صفحه مبتنی بر چهره

این قابلیت برای اندروید 12 بسیار جذاب است. به طور مثال وقتی شما روی مبل یا روی تخت خود دراز کشیده اید، اندروید 12 قابلیت چرخش خودکار خود را فعال می کند. همچنین نسخه جدید اندروید می تواند جهت چرخش صورت کاربر را هنگام خوابیدن تشخیص می دهد. اگر متوجه شود که گوشی کاربر افقی است، چرخش خودکار را غیرفعال می کند.

 

رابط کاربری جدید اعلانات

 

رابط کاربری جدید اعلانات 

اندروید 12 یک رابط کاربری جدیدی با محوریت اعلان ها را برای کاربران به ارمغان آورده است. با این قابلیت کاربران به راحتی و بلافاصله متوجه هرگونه تغییر بصری خواهند شد. از نظر تئوری این ویژگی اعلان های سریع تر و پاسخگوتر را به همراه خواهد داشت. به این ترتیب نحوه آگاه شدن کاربر از طریق اعلان ها با استفاده از اندروید جدید تغییر خواهد کرد. همچنین این تغییرات در مقایسه با اندروید 11 به این صورت است که فضاهای خالی در اعلان هایی که برای گوشی شما می آید تقریبا به صفر رسیده و حذف می گردد. زیرا هم فضای بیشتری برای خواندن متن های روی کارت ها برای شما بوجود می آید و هم اینکه رنگ زمینه‌ بسیار هماهنگ تر با شمای رنگی آیکون مربوط به برنامه‌های شما خواهد بود.

لغو خودکار مجوز اپلیکیشن های بدون استفاده با استفاده از قابلیت هایبرنت

همانطور که می دانید در اندروید 11 قابلیت لغو خودکار مجوز ها وقتی شما از یک برنامه برای مدت طولانی استفاده نمی کردید، وجود داشت و در اندروید 12 نیز این ویژگی به خواب رفتن اپلیکیشن‌ها یا هایبرنیت (Hibernation) در حقیقت توسعه داده شده است تا فضای بیشتری از گوشی در دسترس کاربران قرار گیرد.

قابلیت سطل زباله

گوگل قابلیتی شبیه سطل زباله را برای اندروید 12 طراحی کرده است. این قابلیت در اندروید 11 وجود داشته ولی امکان مدیریت آن نبوده است. در اندروید 12 شما می توانید وارد سطل زباله با نام صفحه Trash شده و به راحتی مشاهده کنید که چقدر از حافظه داخلی شما توسط فایل هایی که از قبل حذف کرده بودید اشغال شده است. همچنین این قابلیت برای شما مشخص می کند که اگر فایلها را از سطل زباله حذف کنید چقدر فضا برای شما آزاد می شود. 

امکان پشتیبانی از تصاویر AVIF

Android 12 برای شما کاربران امکان پشتیبانی از قالب جدیدتر فرمت عکس AVIF را فراهم آورده است. این قالب از کیفیت تصویر بالایی برخوردار بوده و حجم تصویر را نیز برای شما کم می کند. همچنین AVUF به طور قابل توجهی بهتر از پسوند JPEG می باشد.

دارا بودن تصاویر پس زمینه متفاوت

تصاویر پس زمینه در اندروید 12 باعث تغییر رنگ عناصر سیستم شما می شوند. این قابلیت رنگ رابط کاربری را به رنگ غالب بر روی تصویر زمینه شما تغییر می دهد.

 

دارا بودن تصاویر پس زمینه متفاوت

زبان طراحی جدید

زبان طراحی جدیدی بنام متریال یو (Material You) در طراحی واسط کاربری (UI) و تجربه کاربری(UX) توسط گوگل ارائه شده است. در این مدل طراحی شده همه ‌چیز بزرگ‌تر، برجسته‌تر و رنگی رنگی تر است.

دارا بودن سازگاری بیشتر و بهتر اپلیکیشن ها

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در گوشی اندروید 12، اپلیکیشن ها در تمام دستگاه ها از ثبات و امنیت بیشتری برخوردار می شوند. گوگل ماژول Android Runtime را اضافه کرده تا زمان اجرای برنامه، مدیریت کارآمدتر حافظه و سرعت بیشتر برای اجرای برنامه بهبود یافته و به این ترتیب تجربه استفاده از اندروید 12 را برای کاربران لذت بخش کند.

نیمه شفاف بودن اجزای رابط کاربری گوشی ها در اندروید12

در ورژن های قدیمی اعلان ها معمولا یا سفید وسیاه بودند. در اندروید 12 پس زمینه اعلان ها به حالت نیمه شفاف تغییر کرده است و رنگ آن بسته به تم گوشی شما خواهد بود.

امکان کم کردن نور صفحه در پایین ترین حالت ممکن

یکی از قابلیت‌های جذاب اندروید ۱۲ با نام Extra Dim است. با استفاده از این ویژگی کاربران به راحتی می توانند نور صفحه را در دستگاه‌هایی که به‌ صورت پیش‌فرض امکان کاهش روشنایی چندانی برای آنها وجود ندارد، کم کنند. با توجه به اینکه همه گوشی های هوشمند دارای دامنه نور یکسانی نیستند و نور آنها در کمترین حالت هم زیاد است. با استفاده از این ویژگی شما می توانید نور را از حالت پیش فرض هم کمتر کرده و در جاهایی که تاریک هست بتوانید راحت تر با گوشی خود کار کنید. به منظور فعال کردن این ویژگی در اندروید 12 به مسیر Settings>Accessibility>Extra Dim بروید. در این صفحه گزینه دیگری هم وجود دارد که تنظیمات شما را بعد از اینکه گوشیتان دوباره راه اندازی شد12، سیو بماند. 

 

امکان کم کردن نور صفحه در پایین ترین حالت ممکن

 

قابلیت هسته محاسباتی خصوصی اندروید

قابلیت هسته محاسباتی خصوصی اندروید به‌ نام APCC برخلاف محصولات شرکت اپل و سامسونگ ، دارای چیپ اختصاصی نیست. این قابلیت فوق العاده و جذاب با فناوری سندباکس و بر اساس هوش مصنوعی کار می‌کند. شما می توانید اطلاعات محرمانه و پردازش روی آنها را در محیطی جدا از سیستم‌عامل خود و به‌دور از دسترس اپ‌های دیگر به راحتی انجام دهید. همچنین این بخش از سیستم‌عامل هیچ‌گونه دسترسی به اینترنت و فضای ابری ندارد.

 

دکمه های بزرگتر و انیمیشن های زیادتر

به طور کلی اندروید 12 طوری طراحی شده است که برای کاربران همه چیز برجسته تر و بولد تر به نظر خواهید رسید. بنابراین کاربران باید انتظار دکمه های زیاد یا بزرگ در صفحه خود را داشته باشند. این ویژگی به این دلیل است که کاربر راحت تر تعامل برقرار کرده و انیمیشن های بیشتری هم وجود خواهند داشت و این ویژگی ها نیازمند سخت افزاری قوی است.

دارا بودن کلید دیجیتالی برای خودرو

اندروید ۱۲ با دارا بودن کلید دیجیتالی برای خودروبه شما کاربران کمک می کند که قفل و باز کردن و همچنین روشن کردن خودرو به راحتی انجام شود. این قابلیت از باند فوق وسیع (UWB) استفاده می‌کند و با استفاده از آن شما می‌توانید بدون اینکه گوشی را از جیب خود دربیاورید، قفل خودرو خود را باز نمائید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای استفاده از چنین قابلیتی لازم است گوشی شما دارای چیپ UWB باشد. بنابراین اگر گوشی هوشمند شما فاقد چنین تراشه‌ای است با استفاده از  NFC و با ضربه زدن می‌توانید قفل خودرو خود را باز کنید. در صورتیکه اعضای خانواده‌ یا دوستان شما به خودرو نیاز داشته باشند، شما می‌توانید کلید مجازی خود را به راحتی با آن‌ها به اشتراک بگذارید. شرکت گوگل اعلام کرده است که کلید دیجیتال خودرو را در ادامه سال جاری میلادی بر روی برخی گوشی‌های پیکسل و سامسونگ در دسترس کاربران قرار می‌دهد. اینکه کدام مدل از این گوشی ها چنین قابلیتی را دریافت خواهند کرد، هنوز مشخص نشده است. شاید این ویژگی برای اولین بار با پیکسل ۶ برای کاربران قابل استفاده باشد. از طرفی شرکت اپل از تراشه UWB در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ و همچنین ایرتگ خود چنین قابلیتی را تعبیه کرده است تا عملکرد آن‌ها را افزایش دهد. بنابراین علاوه بر گوشی‌های هوشمند، خودرو شما هم باید از چنین قابلیتی پشتیبانی کند. بی‌ام‌و اولین شریک گوگل برای این ویژگی محسوب می‌گردد، البته گوگل با خودروسازان دیگری هم کار می‌کند تا از کلید دیجیتال خودرو پشتیبانی نماید.

 

معرفی امکانات اندروید12

 

معرفی امکانات اندروید12

بررسی اطلاعات مربوط به معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند برای کاربران و علاقه مندان این حوزه بسیار جذاب است. کاربرانی که تجربه کار با نسخه های پیشین اندروید را دارند صد در صد علاقه مند هستند تا از امکانات اندروید ۱۲ نیز اطلاع پیدا کنند.  ما در این مقاله سعی کردیم به تمامی جزئیات مربوط به معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند برای شما کاربران عزیز بپردازیم. به این نکته مهم توجه داشته باشید که امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند برای شما منحصر بفرد و جذاب خواهند بود. با این حال توصیه میکنیم با توجه به اولویت ها و نیازهای خود اقدام به خرید گوشی هایی که اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند، نمائید.  اگر تجربه کار با گوشی هایی که اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند لطفا در قسمت کامنت و نظرات آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست