وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

تغییرآدرس آی پی + 5 روش

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۸:۰۸ . ۱۵۲۶۲ بازدید

دنیای تکنولوژی پر از ناشناخته‌هایی است که هر کدام از ما نهایتا توانسته‌ایم بخش کوچکی از آن را درک و تجربه کنیم. هر روز با عبارات جدیدی روبرو می‌شویم که ناخودآگاه، ذهن جستجوگر ما را به کاوش مجبور می‌کند؛‌‌ در این مطلب قصد داریم در حد امکان به آن بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که، آدرس‌های اینترنتی یا ip (آی پی) چیست و چطور می‌شود آن را تغییر داد؟

آدرس‌‌های اینترنتی (ip) چیست؟

به زبان ساده در شبکه محلی یا بین المللی، هر دستگاهی برای شناسایی و امکان اتصال به آن شبکه نیاز به یک شناسه دارد. این شناسه تحت عنوان آی پی به دستگاه‌های مختلف اعطا می‌شود تا دسترسی به آن‌ها و همچنین دسترسی آن‌ها به شبکه مقدور باشد. 

عبارت ip address مخفف internet protocol address هم می‌گویند. تفاوت بین آی پی بین المللی این است که، هیچ دستگاهی در سطح وب نمی‌تواند با دستگاه یا دستگاه‌های دیگر یکی باشد و باید متفاوت باشد.

اما در ip محلی مهم این است که آی پی‌‌های موجود در سطح شبکه تکرار نشود. به همین جهت یک محدوده ثابتی برای آی پی‌های محلی در نظر گرفته شده است که در مصرف کلی آی پی در سطح وب صرفه جویی شود.

 

تغییر آی پی به آمریکا

 

انواع مختلف (ip)

در حال حاضر دو ورژن آی پی وجود دارد. آدرس‌های پروتکل اینترنت در مجموع در دو نسخه 4 و 6 شناخته می‌شوند. به دلیل محدودیت‌های آن نسخه جدید تحت ip شناخته می‌شوند که نسخه 4 شیوه اولیه برای اختصاص (ipv4) و نسخه (ipv6) به عنوان نسخه 6 معرفی شد که در ادامه به صورت موردی در خصوص آن‌ها بیشتر خواهیم گفت:

نسخه (ipv4)

این نسخه حدود 4 میلیارد مقدار را می‌تواند در اختیار ما قرار دهد. Ipv4 یک مقدار عددی 4 بخشی است که هر بخش از یک آی با نقطه (.) از هم جدا می‌ شوند.

همچنین هر بخش آن octet (اکتت) نام دارد، که از عدد 0 تا 255 متغیر است. با توجه به گسترش و ضریب نفوذ بالای وب در دنیا این مقدار کافی نخواهد بود! به همین دلیل لزوم یک راهکار دیگر ipv6 را به وجود آورد که در ادامه نیز درباره ی آن توضیحاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

نسخه (ipv6)

نسخه آی پی وی 6 هم یک مقدار عددی حروفی، 8 بخشی 4 کاراکتری است. اعداد از 0 تا 9 و حروف از A تا F. در واقع محدود 0000 تا FFFF که بی نهایت مقدار آی پی را در اختیار ما قرار خواهد داد و به نظر می رسد تا قرن ها نیاز به تغییر ورژن یا گسترش آن نباشد. مگر اینکه تلاشی برای ساده سازی آن انجام شود.

 

تغییر آی پی اندروید

 

چطور می‌توانیم آی پی را تغییر دهیم؟

این کار با چند روش قابل انجام است. روش اول قطع اتصال اینترنت از منابعی مانند مودم و روش دوم با رابط اتصال ثانویه می‌باشد. 

روش اول: برای این کار کافیست مودم خود را یکبار خاموش و روشن کنید تا ip شما تغییر کند. البته می‌بایست توجه داشته باشید که اگر آی پی ثابت داشته باشید این کار امکان پذیر نخواهد بود و باید به روش دیگری اقدام به تغییر ip خود نمایید. همچنین اگر از اینترنت سیم کارت استفاده می‌کنید هم نیز با ری استارت کردن گوشی موبایل می‌توانید آن را تغییر دهید.

روش دوم: اگر آی پی ثابت دارید و یا به هر دلیلی قصد تغییر ip خود را دارید باید از طریق عوامل ارتباط ثانویه مانند پروکسی و vpn استفاده نمایید.

روش سوم: یکی دیگر از روش‌های تغییر آی پی استفاده از نرم افزارهای مناسب این موضوع است. این نرم افزارها برای تمامی سیستم‌ها و حتی موبایل‌ها نیز فراهم است. استفاده از این نرم افزارها بسیار راحت است و شما با یک کلیک می توانیم ip خود را عوض کنید.

 

تغییر آی پی اندروید بدون روت

 

روش چهارم: در ویندوزهای 7، 8 و 10 به راحتی می‌توانید آدرس IP خود را ببینید. کافی است عبارت CMD را در منوی Start تایپ، جست‌و‌جو و سپس اجرا کنید؛ در CMD دستور ipconfig را نوشته و برای ادامه کلید Enter را فشار دهید.

این دستور تمامی اطلاعات مربوط به پیکربندی و تنظیمات شبکه‌هایی (چه کابلی باشد و چه به صورت بی سیم) که دستگاه شما به آن متصل است را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید با کمی جست‌و‌جو IP خود را در مقابل عبارت IPv4 Address مشاهده کنید.

اگر می خواهید یک آی پی آدرس استاتیک داشته باشید می توانید آن را تغییر دهید. برای انجام این کار، به کنترل پنل ویندوز بروید و Network and Sharing Center را انتخاب نمایید.

در پنجره باز شده روی لینک Connections کلیک کنید. یک پنجره جدید باز می شود که جزئیات ارتباط اینترنتی را نشان می دهد.به تب Properties بروید.

پنجره دیگری برایتان باز می شود که در آن آیتم‌های مورد نیاز برای برقراری ارتباط وجود دارد. حالا Internet Protocol Version 4 (TCP/ IPv4) را انتخاب کنید.

تنظیمات پیش فرض برای رایانه وجود دارد اما شما می توانید در صورت نیاز آن را تغییر دهید. گزینه “Use the following IP address “را انتخاب کنید و جزییات مورد نظر را وارد نمایید و اوکی را بزنید.

فراموش نکنید که تیک ‘Validate settings upon exit‘ را بزنید. اگر رایانه شما در بیشتر از یک شبکه حضور دارد، جزییاتی همچون subnet mask، default gateway و DNS جایگزین را وارد نمایید.

توجه داشته باشید که این دستور آی پی لوکال سیستم شما را نمایش می دهد.این یک آی پی invalid است و تنها برای شناسایی سیستم در یک شبکه لوکال کاربرد دارد.

راهنمای خرید مودم

برای اینکه بتوانید راهنمایی در موردخرید مودم adsl بگیرید روی عبارت رنگی بالا کلیک کنید.

روش‌های تغییر ip در موبایل

در گوشی‌های اندرویدی و آیفون متفاوت است ip ابتدا به مودم وایرلس متصل شوید.

گوشی‌های اندروید: وارد تنظیمات گوشی خود شوید، به بخش wifi بروید. انگشت خود را روی نام وای فای متصل به گوشی نگه دارید تا منوی مربوط به آن باز شود.

گزینه  Modify Network را انتخاب کنید. روی گزینه Show Advanced Options کلیک کنید. تنظیمات را روی IP Settings Static قرار دهید. حال می‌توانید به سادگی آی پی مورد نظر خود را وارد کنید.

گوشی آیفون: به تنظیمات گوشی بروید، وارد بخش wifi شوید. روی علامت آبی رنگ مقابل مودم وای فای متصل به گوشی کلیک کنید.

تب Static را انتخاب کنید. در این بخش میتوانید تنظیمات مربوط به آی پی مورد نظر خود را وارد کنید.

 

علت تغییر آی پی گوشی

 

پس از تغییر آی پی تا چه زمانی می‌‌توان ناشناس ماند؟

شاید درست باشد که برای ناشناس ماندن بایستی آی پی را تغییر داد اما این تمام ماجرا نیست.

ISP برگرفته از کلمه Internet Service Provider یعنی شرکت خدمات سرویس های اینترنت است. یک ISP توسط یک خط تلفن از شرکت مخابرات و یا امکانات ماهواره ای می تواند اینترنت را به کاربر خود بدهد.

این خدمات معمولاً در مقابل دریافت مبلغ و هزینه‌‌ای از سوی کاربر به وی ارائه می‌شوند. ISP ها معمولا علاوه بر اتصال کاربران به اینترنت، خدماتی از قبیل میزبانی وب، ثبت دامنه‌ های اینترنتی، خدمات ایمیل و … را نیز انجام می‌ دهند. البته ISP می‌ تواند زیر یک ISP دیگر قرار بگیرد. یعنی نه به عنوان یک ISP مستقل بلکه به عنوان یک ISP وابسته برای کاربران خدمات ارائه کند.

برخی از شرکت ها و سازمان ها، حتی ISP کاربران خود را به موقع اتصال به اینترنت بررسی می کنند. راه حل در امان ماندن استفاده از سرور های مجازی است.

آخرین روش برای تغییر آی پی

 

اگر شما یک وبمستر یا برنامه نویس هستید، مسلما نیازمند به سیستمی هستید که با سرعت پایدار و بالا به اینترنت متصل باشد. سیستم های مجازی انی دسک Developer 98 دارای قیمت پایین و مناسبی هستند که آن را از دیگر سیستم ها متمایز می کند. بر خلاف سیستم مجازی ها که اکثر ویندوز سرور هستند، این سیستم ها دارای کاربری فردی هستند و ویژگی بارز آنها پایین آوردن سطح حساسیت سیستم های پرداخت جهانی مانند پی پل می باشد.

کار با گوگل 

برای یادگیری کار کردن با گوگل به این صفحه مراجعه کنید.

با کمک این سرویس ها شما علاوه بر دسترسی به یک سرور مجاز با تمامی امکانات، دیگر هیچ نگرانی در خصوص آی پی خود نخواهید داشت. همچنین این سرویس ها از نرم افزار قدرتمند انی دسک استفاده می کنند که بهترین و ساده ترین نرم افزار کنترل از راه دور محسوب می شود.

تغییر ‌IP معمولاً به کمک سرویس‌های واسطه انجام می‌شود، اما اگر علاقمند هستید، خودتان نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

گام اول: در پنجره Run عبارت Command یا CMD را تایپ کرده و کلید اینتر را بفشارید.

گام دوم: در پنجره Command، دستور ipconfig /release را تایپ کرده و کلید اینتر را بفشارید.

گام سوم: دستور exit را تایپ کنید و پنجره Command را در همین وضعیت نگاه دارید.

گام چهارم: روی Network Places یا My Network Places راست‌کلیک و گزینه Properties را انتخاب کنید.

گام پنجم: روی Local Area Connection راست‌کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

گام ششم: در تب General، روی گزینه (Internet Protocol (TCP/IP کلیک کنید.

گام هفتم: روی گزینه Use the following IP address کلیک کنید.

در این مرحله باید IP دلخواه را وارد کنید.

گام هشتم: حالا روی صفحه‌کلید، کلید Tab را بفشارید تا به‌صورت خودکار Subnet mask تکمیل شود.

گام نهم: دو بار روی گزینه Ok کلیک کنید تا به Local Area Connection باز گردید.

گام دهم: مجدداً روی Local Area Connection راست‌کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

گام یازدهم: به تنظیمات TCP/IP باز گردید و گزینه Obtain and IP address automatically را انتخاب کنید.

گام دوازدهم: دو بار روی گزینه Ok کلیک کنید.

شما از کدام یک از این روش‌ها استفاده کرده‌اید؟

مطالب مرتبط
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
بررسی جامع قابلیت های احتمالی گوشی هوشمند آیفون 14 سال 2022
بلاگ | بازار موبایل
بررسی جامع قابلیت های احتمالی گوشی هوشمند آیفون 14 سال 2022
در این نوشته قصد داریم قابلیت های گوشی هوشمند آیفون 14 و قیمت احتمالی جدید ترین گوشی هوشمند را بررسی کنیم. در ادامه با جدید ترین نسل گوشی...
آیا می دانید کدام  اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
آیا می دانید کدام اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
اپراتور رایتل یک سیم کارت دائمی جدید با امکانات ویژه ای ارائه می دهد. بر اساس اطلاعات به دست آمد از اپراتور رایتل این اپراتور یک سیم کارت...
مقایسه آیفون 13 و آیفون 12
بلاگ | بازار موبایل
مقایسه آیفون 13 و آیفون 12
شرکت اپل گوشی های جدیدی خود را آیفون 13 در سال 2021 رونمایی کرد. در این نوشته قصد داریم مشخصات آیفون 13 سپس به مقایسه آیفون 13 و آیفون 12...
تعداد 2 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3
0
0
2
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. jaf***@gmail.com

    سلام، من در یک حساب خارجی یک حساب باز کرده بودم با گوشی خودم با سیمکارت خودم و ایمیل مخصوص خودم، بعد از چند روزی رفتم یک گوشی نو خریدم و یک حساب جدید برای مادرم باز کردم با سیم کارت جدید و ایمیل جدید، الان اون سایت حساب ما را بلوکه کرده و مدرک فرستاده که آی پی شما مشترکه، می خواستم ببینم چطور چنین چیزی ممکنه؟

  2. ram***@gmail.com

    سلام، آیا اگر خط داده ی نت را عوض کنیم آی پی هم عوض می شه؟ یا ربطی به داده ی نت از طریق خط نداره؟ ممنون از جواب.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست