وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

راهنمای خرید مودم ADSL

انتشار ۱۴۰۰/۱/۲۴ . ۱۱۲۱۲ بازدید

در عصر امروز همه در محیط کار و منزل به یک مودم برای اتصال به اینترنت نیاز دارند و کمتر کاری بدون ارتباط با اینترنت وجود دارد که در هر صورت برای مسائل شخصی هم مورد استفاده قرار میگیرد البته اگر آن دسته افرادی را که صرفا از دیتای موبایلشان استفاده می کنند را فاکتور بگیریم.

شما چقدر با ساز و کار یک مودم آشنایی دارید؟ یک مودم با توجه به بودجه و موارد دیگر چه معیار هایی را باید داشته باشد؟ در ادامه این مطلب به راهنمای خرید مودم ASDL خواهیم پرداخت و پس از آن چند مودم پرفروش در بازار را معرفی می‌کنیم، باما همراه باشید.

 

راهنمای خرید مودم

 

با ADSL بیشتر آشنا شویم... 

ADSL مخفف کلمات Asymmetric Digital Subscriber Line ومعنای آن خط اشتراک دیجیتال نامتقارن است.

در واقع ADSL به نوعی از شبکه اینترنتی که با خطوط ثابت کار میکنند و برای دستیابی سرعت های بالا برای انتقال دیتا هستند؛ گفته میشود. و لازم است بدانید که این مدل اینترنت حتما نیاز به یک خط تلفن ثابت دارد که میتواند سرعتی معادل 6 مگابایت بر ثانیه داشته باشد. یکی از مهمترین مزیت های اینترنت ADSL اتصال مداوم به اینترنت و استفاده همزمان از خط تلفن ثابت است.

یکی از تجربه های شخصی از داشتن مودم ADSL؛ قطع و وصل شدن اینترنت در هنگامی که فردی با تلفن منزل تماس می گیرد و ممکن است کار واجبی داشته باشید هرچند برای مدت کوتاه نت به طور کلی قطع میشود و باید منتظر بمانید تا تماس قطع شود تا به کارتان ادامه دهید البته این موضوع فقط باعث ایجاد خلل در اینترنت نشده بلکه در هنگام صحبت با تلفن ممکن است نویزهایی بگوش برسد به همین خاطر تنها راه حل اینست که مودم را در مدت زمان صحبت با تلفن خاموش کنید. البته یکی از بهترین راه ها برای حل این مشکل استفاده از نویزگیر یا همان اسپیلیتر می‌باشد.

 

راهنمای خرید مودم adsl

 

بهترین مودم سیم کارت خور نسل چهارم 4G

اگر به دنبال خرید مودم های سیم کارت خور هستید این مطلب برای شماست!

انواع مودم‌های ADSL:

آیا درباره انواع مودم های ADSL اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید مودم های وایفای به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ با ما همراه باشید.

مودم‌های ADSL وایرلس

مودم‌های ADSL بی‌سیم تحت نام مودم‌های وایرلس (Wireless) یا مودم وای‌فای (WiFi) شناخته می‌شوند. این مودم ها طبق عنوان نامگذاری شده شان دارای قابلیت اتصال بدون سیم هستند و به راحتی چندین دستگاه مختلف مثل تبلت لپ تاپ  یا حتی چندین گوشی به آن‌ها متصل کنید.

تمامی مودم‌های ADSL بی‌سیم آنتن های را دارند که دستگاه های اطراف را در برد بیشتر پوشش میدهد.هرچقدر تعداد این آنتن ها بیشتر باشد دستگاه برد بیشتر را پوشش خواهد داد. البته ناگفته نماند اگرچه این مودم ها بدون سیم هستند و کلیه دستگاه های که قابلیت اتصال به اینترنت بی‌سیم را دارند را ساپورت میکند، اما در بسته‌بندی خود چند پورت LAN دارند که امکان اتصال با سیم به دستگاه را نیز فراهم کرده است. از لحاظ بها هم اگرچه قیمت بالاتری را دارند در هر صورت سرویس دهی بهتری را نیز ارائه می دهد.

مودم‌های وایرلس به 3 دسته تقسیم می شوند؛

مودم‌های wi-fi سری A و سری B: قدیمی ترین مدلهای مودم که محدوده پوشش دهی آنها 15 تا 25 متر است که ضعیف محسوب میشود. 

مودم‌های wifi سری G: این مودم نسبتا از لحاظ پوشش دهی و سرعت از مدل قبل پیشرفته تر است و سرعت آن حداکثر 128 مگابایت بر ثانیه که از نظر قیمت هم از دو مدل بالا بیشتر است.

مودم‌های wifi سری N: بیشترین کاربرد این مودم در مکانی است که مساحت زیاد و کاربران بالایی دارند که جدیدترین نسل مودم وایرلس محسوب میشود.سرعت این مودم 600 مگابایت و پوشش دهی آن 75 تا 200 متر است؛ که بیشک باید قیمت بالاتری نسبت به مودم هایی که نام برده شد داشته باشند.

 

راهنمای خرید مودم وای فای

 

دلایل سوختن سیم کارت

در این مقاله سیر تا پیاز مربوط به سیمکارت های سوخته را مطالعه کنید!!

مودم‌های ADSL اترنت:

مودم‌های ADSL با سیم تحت نام Ethernet modem یا مودم‌های اترنت شناخته می‌شوند. این مدل از مودم ها برای متصل شدن به اینترنت به کابل نیاز دارند و بطور معمول دارای دو نوع پورت LAN یا USB را دارند که پیشنهاد ما اینست که از پورت LAN استفاده کنید. مودم های میتوانند چندین پورت داشته باشند که هر پورت قابلیت اتصال اینترنت را برای فقط یک دستگاه فراهم میکند. 

در اصل مودم های قدیمی یکی از دو پورت را داشتند ولی جدیدی ها هر دو پورت را پشتیبانی میکنند. اگر شما میخواهید چندین سیستم به مودم متصل کنید هنگام خرید باید نوعی را تهیه کنید که چند پورت داشته باشد. البته یکی از معایب مودم با سیم اینست که نمی تواند به دستگاه هایی که پورت LAN را ندارند سرویس بدهد (بطور مثال تلفن های همراه و تبلت). برای اطلاعات بیشتر خوب است بدانید که امنیت مودم های باسیم به دلیل محدودیت هانی مکانی و فیزیکی بیشتر از مودم های بی سیم است؛ مدل های باسیم قیمت کمتری در مقایسه با مودم های بیسیم دارند.

 

راهنمای خرید مودم وای فای خانگی

 

انواع پورت‌ها:

پورت اترنت (Ethernet)

اترنت یک رابط پیش فرض برای استفاده در یک شبکه است که به صورت خودکار سیستم عامل های ویندوز،مک و لینوکس را دارند؛ این موضوع به معنی اینست که به راحتی وبا متصل شدن سر کابلی که به مودم وصل به کامپیوتر است می توانید از اینترنت استفاده کنید. سرعت اینترنت از سرعت اینترنت از سرعت دیگر پورت ها مثل USB بیشتر است؛ همچنین میتوان گفت استفاده از آسان و طول کابل نیز تا 100 متر است. که در مورد مودم‌های ADSL حداقل یک پورت Ethernet هستند.

پورت USB

اگر بخواهیم پورت های اترنت را با  پورت‌های USB مقایسه کنیم به این نتیجه میرسیم که سرعت پایین تر و همچنین کابل کوتاه تری هم دارند که کار برای کاربر تا حدودی سخت میشود. اما یکی از محاسن این پورت ها این است که نیازی به کارت شبکه ندارند و فقط با نصب درایو قابل استفاده هستند.بیشتر لپ تاپ ها،کامپیوتر ها کارت شبکه LAN دارند و همین باعث میشود بتوان استفاده از  پورت‌های USB را نادیده گرفت.

 

راهنمای خرید مودم

 

گوشی های ارزان قیمت سامسونگ

اگر به دنبال خرید گوشی های ارزان قیمت از شرکت سامسونگ هستید این مطلب را از دست ندهید.

هنگام خرید مودم ADSL موارد زیر را در نظر بگیرید:

در ادامه به معرفی و توضیح مواردی که در هنگام خرید مودم ADSL باید در نظر بگیرید پرداخته ایم. ادامه مطلب را از دست ندهید!

محدوده پوشش دهی مودم ADSL

یکی از عوامل مهمی که هنگام تهیه و انتخاب یک مودم ADSL باید به آن توجه کنید محدوده پوشش دهی آن است، این موضوع می تواند به عوامل متفاوتی مثل سری دوم و یا تعداد آنتن های آن بستگی دارد هرچه تعداد آنتن ها بیشتر باشد محدوده پوشش دهی و سرعت انتقال دیتا بیشتر خواهد بود. 

البته در مورد مودم های با سیم محدوده پوشش دهی به طول سیم آنها بر میگردد.کابل‌های LAN یا USB حداکثر سرعت اینترنت مودم را در اختیار ما قرار می‌دهند اما سرعت اینترنت در مودم‌های بی‌سیم بستگی به محدوده پوشش‌دهی آن‌ها دارد. برخی از مودم‌های ADSL این قابلیت را دارند که زمانی که شما به اینترنت نیازی ندارید دسترسی به آن را محدود کنند.

مکان مودم ADSL

اینکه شما چه مودمی ( باسیم؛ بی سیم) و با چه سرعتی می خواهید تهیه کنید، بستگی به نیاز شما و بودجه ای که میتوانید هزینه کنید دارد مثلا اگر یک تالار یا مرکز خرید بزرگ یا مکانی دارید که مساحت زیادی را دارد؛ ولی پیشنهاد ما به شما برای بهترین نمونه برای انتخاب مودم ADSL یک مودم  بی‌سیم است که سرعت انتقال داده بالا و همچنین پوشش دهی بالایی نیز داشته باشد تا بتواند ��وانایی اتصال چندین کاربر را بطور همزمان داشته باشد.

 

راهنمای خرید مودم adsl

 

بهای مودم ADSL

بهایی که باید بابت مودم های ADSL پرداخت شود با توجه به نوع مدل آن، تعداد پورت، و تعداد آنتن متغیر خواهد بود؛ پس هر چه مدل مودم بالاتر برود تعداد پورت و آنتن های آن هم بیشتر باشد قیمت آن هم افزایش می یابد. نکته موثر در تغییر قیمت مودم ADSL می توان به برد، شرکت سازنده و سرعت انتقال دیتا و … اشاره کرد. و برای مثال همانطور که در بالا گفته شد مودم های قدیمی تر از قیمت پایین تری برخوردارند. 

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت مودم ها شرکت های سازنده آن است که از بهترین شرکت‌های سازنده می‌توان به TP-LINK، CISCO، ASUS، D-LINK و TENDA اشاره کرد. لازم به ذکر است که مودم‌های TP-LINK و D-LINK از محبوبیت بیشتری بین کاربران برخوردار بوده و نسبت به سایر مودم‌ها قیمت مناسب‌تری نیز دارند.

امنیت مودم ADSL

امنیت شبکه های بی سیم به دلیل شرایط فیزیکی، پایینتر از شبکه های باسیم است. به همین دلیل شبکه های بیسیم برای ایجاد امنیت از موارد زیر استفاده می کنند:

WPA: این حالت از امنیت بالایی برخوردار است و هک شدن آن فقط توسط حدس رمز با سرعت بالا امکان دارد.

WPA2:  این نسخه همانطور که از نامش هم مشخص است ارتقا یافته از نسخه قبلی است و سرعت و قدرت رمزگذاری بسیار بیشتری از WPA دارد، و در حال حاضر از بهترین حالت امنیتی را داراست.

 WEP: و اما این نسخه که ضعیف ترین حالت امنیتی را دربین نسخه ها دراد به راحتی نیز قابلیت هک شدن را دارد و هر فردی با یک جستجو در اینترنت قادر به باز کردن رمز این نسخه خواهد بود.

 

راهنمای خرید مودم ایرانسل

 

OPEN: این نسخه هم که کامل نام مشخصی دارد از هیچ حالت رمزگذاری پشتیبانی نکرده و هر کسی میتواند به شبکه متصل شود. یک قابلیت مهم و کاربردی برای خانواده هایی که فرزند دارند و میخواهند همه امکانات با سهولت در اختیار آنها قرار نگیرد میتوان با کمک Parental Controls سایت های مورد نظرتان را فیلتر کنید تا دیگر به قسمت هایی که صلاح نمی بینید وارد نشوند البته این امکان در شرکت ها و موسسات هم کاربرد بسیاری دارد. 

مودم همراه چیست و چه مودم همراهی برای خرید مناسب است؟

اگر علاقه مند به خرید مودم ADSL نیستید و می‌خواهید مودم همراه داشته باشید این مطلب را بخوانید.

آنتن مودم ADSL 

آنتن مودم های بی سیم به دو صورت خارجی و داخلی است، مودم های که آنتن داخلی دارند  معمولا برد و پوشش دهی پایین تری نسبت به آنتن های خارجی دارند و از لحاظ هزینه ای هم بهای پایین تری و قابلیت حمل آسان تری را نیز دارند. آنتن های مودم ADSL قابلیت این را دارند که ارتقا یابند یا تعویض شوند؛ پس با افزایش تعداد آنتن ها همانطور که قبلا هم گفته شد محدوده پوشش دهی و سرعت دامنه را افزایش دهید.

 نیز تعداد مودم‌های ADSL زیادی را داریم که میتوان قدرت و سرعت انتقال دیتا آنها را تغییر داد،قدرت ارسال بیشتر به مفهوم افزایش برد شبکه وای فای است، که شما میتوانید با استفاده از تنظیمات TX Power یا قدرت اتصال، برد وای‌فای را ارتقاء دهید.

 

راهنمای خرید مودم همراه

 

نکات مهم در خرید مودم ADSL

  1. اگر کابل مودم ADSL با سیم که خریداری نموده اید طول زیادی دارد؛ و این موضوع روی کیفیت و سرعت اینترنت تاثیر می گذاشت از یک تقویت کننده استفاده کنید.
  2. برد وای فای متفاوت خواهد بود؛ اگر برد وای فایتان را می خواهید افزایش دهید و نمی توانید مودم را جابجا کنید، برای افزایش برد از Extender استفاده کنید.
  3. برای جدا کردن خط تلفن و ADSL از یک نویزگیر یا Splitter استفاده کرده و بعد می توانید خط ADSL را به مودمتان وصل کنید.
  4. اگر دقت کرده باشید اکثر مودم های بی سیم در قسمت پشت آنها  دکمه ای برای اتصال شبکه را راحت تر میکند. با استفاده از این دکمه میتوانید بدون نیاز به وارد نمودن رمز وای فای، به آسانی به شبکه بی سیم وصل خواهید شد.
  5. مبلغ و هزینه ای که برای خرید مودم مشخص کرده اید و کنار گذاشته اید میتواند یه راهنمای بزرگ برای شما باشد پس اگر این موضوع برای شما یکی از اولویت ها بحساب می آید باعث سرعت و سهولت بخشیدن برای انتخاب مودم ADSL خواهد بود.

بهترین مدلهای 2020 مودم ADSL 

اگر قصد خرید یک مودم با وجود تنوع محصولات در این دسته را دارید قبل از اقدام به خرید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. مهمترین مسئله ای که در هنگام خرید یک مودم باید به آن دقت نمایید: قابلیت رمزگذاری WPA که امنیت شبکه شما را تضمین کند؛ داشتن برد زیاد آنتن شبکه بی سیم؛ و ساپورت کردن سرعت انتقال بالا 

 

راه اندازی مودم دست دوم

 

لیست کامل بسته‌های اینترنت مخابرات + تعرفه‌‌ی کمپین‌های ‌ADSL و VDSL

پس از خرید مودم، مهم ترین کار خرید بسته اینترنتی برای آن می‌باشد. اگر از قیمت های بسته ها و سرویس های اینترنتی اطلاع ندارید این مطلب برای شماست!

مودم روتر ADSL2 Plus مدل DSL-2740U

مودم ADSL بی‌سیم N300 دی-لینک مدل DSL-2740U هست که از مزایای این دستگاه میتوان به برخوردار بودن از 4 پورت شبکه و پشتیبانی حداکثر سرعت وایرلس 300 مگابیت در ثانیه حرف زد البته یکی دیگر از نکات مهم این دستگاه مجهز بودن به دو آنتن با توان 5 دسی بل است. افزایش دمای این مودم باعث یک امتیاز منفی در کارنامه اش شده است.این دستگاه از دو آنتن قدرتمند 5 دسی بل برای متصل شدن از طریق  Wifi یا بی سیم ساخته شده که شما میتوانید با استفاده از آن وسایل خود را مثل گوشی و لپتاپ و … به صورت بی سیم وصل نمایید. 

این مودم با سرعت حداکثری خود یعنی 300 مگابایت در ثانیه و با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و پورت  LAN 4 مگابایتی همراه است. مودم روتر ADSL2 Plus با تمامی خدمات رسان های اینترنت در ایران سازگار است،و با استاندارد +ADSL2، امکان انتقال داده‌ها را از طریق اینترنت با سرعت دانلود ۲۴ مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود ۱ مگابیت در ثانیه فراهم می‌کند.

 

نحوه تست مودم

 

این مودم روتر «DSL-2740U» برای شرکت معتبر «دی-لینک» (D-Link) است که با تجهیزات کامل و بطور یکپارچه از درگاه  پرسرعت +ADSL2 به اینترنت متصل میشود. چون این مودم 4 پورت برای اتصال دارد شما با کمک از آن می توانید چندین سیستم پی سی رو بصورت با سیم و توسط کابل به اینترنت یا شبکه با سیم متصل کنید.

 از دیگر امکاناتی که برای  مودم DSL-2740U  درنظر گرفنه شده قابلیت پشتیبان یاز روش های رمزنگاری است که این دستگاه برای امنیت بی سیم بطوریکه کاربران به آن دسترسی داشته باشند از رمزنگاری‌های WPA, WPA2, WEP استفاده می‌کن، در قسمت بالایی این محصول برای نشان دادن وضعیت مودم تعدادی  LED قرار داده شده که شرایط مختلف را نشان میدهد.

DSL-2740U یک مودم عالی برای کسانی که اهل تماشای فیلم بصورت آنلاین هستند  یا بازی و گیم های مختلف و دیگر برنامه هایی که با اینترنت فعال می شوند است. 

 مودم روتر ADSL2 Plus مدل TD-W8961N_V1

از نقاط قوت این مودم بی‌سیم N300 تی پی-لینک مدل TD-W8961N_V1 میتوان به برد نسبتا خوب آنتن؛ کیفیت ساخت بالا، داشتن سرعت تبادل 300 مگابایت در ثانیه؛ همچنین پشتیبانی از استاندارد امنیت بی سیم WPA/WPA2 ولی هیچ ضعف و نقطه منفی نمی توان برایش در نظر گرفت.

 

خرید مودم ارزان

 

این شرکت با توجه به داشتن مدلهای متنوع از انواع مودم های بیسیم و با سیم خیل یراحت بازار را در دست گرفته و خدمات خیلی خوبی نیز به مشتریانش ارائه میدهد. این مودم با حداکثر سرعت 300 مگابایت و فرکانس باند 2 و 4 گیگاهرتز به برقراری ارتباط بی سیم بپردازد. یکی دیگر از قابلیت های آن، داشتن دکمه پشتی برای خاموش و روشن کردن دستگاه و همچنین مودم-روتر W8961N از ۴ درگاه شبکه (LAN) برای اتصال کابلی بهره می‌برد،که شما می توانید با استفاده از آن 4 عدد کامپیوتر را بصورت با سیم به وسیله کابل متصل کنید.

 دو عدد آنتنی که این محصول دارد قدرتش 5 دسی بل است، که با استفاده از این شما وسایل مختلفی از جمله لپ تاپ، تبلت یا گوشی موبایل را بی سیم به اینترنت وصل می کنید. این دستگاه سفید رنگ است و به دلیل شیارهایی که در قسمت بالایی بدنه اش دارد؛ جریان هوا به حرکت در می آید و مودم دیگر داغ نمی کند و خنک می ماند.

مودم روتر ADSL2 Plus مدل TD-W8901N_V1

از مزایای این دستگاه بی‌سیم N150 تی پی-لینک می توان به کیفیت ساخت خوب؛ قیمت مناسب ؛ و مجهز بودن به چهار درگاه شبکه اشاره کرد؛ که البته ناگفته نماند می توان برایش نقطه منفی کوچکی در نظر گرفت، برای مثال برد این مدل متوسط است و سرعت تبادل آن حداکثر 150 مگابایت در ثانیه است.

TD-W8961N تنها به یک آنتن که توانش 5 دسی بل برای اتصال شبکه بی سیم مجهز شده که میتوانید لوازم الکترونیکی خود از قبیل گوشی تبلت یا لپ تاپتان و دیگر وسایلی که  به وای فای متصل هستند را بطور شبکه بی سیم به اینترنت متصل نمایید.

 

خرید میکروتیک دست دوم

 

 آنتن این مودم قابلیت پوشش‌دهی تا شعاع ۶۰ متری (در محیط‌های باز) را دارد که البته قابلیت باز شدن و تعویض را هم ندارد. و حداکثر سرعت 150 مگابایت در ثانیه به تبادل اطلاعات بپردازد که البته  این عدد صرفا نشان دهنده سرعت انتقال اطلاعات این مودم با دستگاه های مرتبط با آن است که سرعت ایده آلی نیست. مودم های جدید سرعت بیشتر مثلا 300 مگابایت در ثانیه را به شما ارائه میدهد.

در پشت این دستگاه یک پورتی است به رنگ خاکستری که برای اتصال کابل تلفن که RJ-11 است و 4 عدد پورت شبکه یا RJ45 به رنگ زرد برای متصل کردن بصورت با سیم از طریق کابل شبکه و 2 کلید به چشم میخورد.در کل این مودم برای کاربرانی که مصرف خانگی دارند یا برای یک دفتر کوچک با حداکثر 4 کامپیوتر مناسب است.

آموزش کامل کانفیگ مودم؛ چگونه مودم خود را تنظیم کنیم؟

اگر در مورد تنظیمات مودم اطلاعات کافی ندارید این مطلب را حتما بخوانید.

مودم روتر ADSL2+ مدل DSL-124

از مشخصات و مزیت هایی این دستگاه N300 دی -لینک بی سیم می توان به آنتن دهی مناسب، کیفیت ساخت بالا؛ مجهز بودن به وی‌پی‌ان PPTP/IPSec/L2TP  ولی متاسفانه از این موضوع هم نباید غافل بود این مودم دکمه ای برای خاموش کردن وای فای مانند بقیه وای فای بی سیم ندارد که ممکن است برای شما چندان اهمیتی نداشته باشد. این مدل از جمله مودم های خوب و با رِنج قیمتی زیر 400 هزار تومان اشاره کرد که شکل جذابی داشته شبیه به مودم های رده بالا و تنوع بالا دارد.

 

روتر مودم

 

این مدل از ۴ درگاه RJ-45 برای اتصال شبکه بهره می‌برد و می‌توان ۴ کامپیوتر را به صورت باسیم به اینترنت یا یک شبکه با سیم متصل کرد. این مودم با حداکثر سرعت 54مگا بایت در ثانیه به تبادل اطلاعات می پردازد، تفاوت بارز این مودم با دیگر مودم ها مجهز بودن به وی‌پی‌ان PPTP/IPSec/L2TP است که این دستگاه را ایده آل ساخته، بطور کلی با توجه به داشتن این قابلیت ها برای این دستگاه مثل پشتیبانی از IPv6یا امنیت شبکه و امکانات دیگر نرم افزاری میتوان دی-لینک مدل DSL-124 را یکی از برترین و قیمت مناسب ترین مودم روتر سری N300 بی سیم به حساب آورد.

مودم روتر VDSL/ADSL مدل TD-W9960_V1

برای مشخصات این مودم از تک چراغه بودن نشانگر دستگاه شروع به توضیح میکنیم که یک نکته منفی بحساب می آید؛اما از نکات مثبت این مودم میتوان به پوشش دهی آنتن فوق العاده و امکانات بی نظیر نرم افزاری، پشتیبانی از فناوری  VDSL2 و در نهایت قابلیت متصل شدن به 5 دستگاه بطور همزمان است. 

این مدل نسبت به قیمت مدل های قبل مبلغ بیشتری را باید پرداخت کنید، این مودم دارای سه درگاه RJ45 اترنت و یک درگاه اترنت RJ-45 WAN/LAN برای اتصال به‌صورت کابلی است که با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید چند کامپیوتر را به‌صورت با سیم و از طریق کابل شبکه به اینترنت یا یک شبکه با سیم متصل نمایید. 

 

خرید مودم adsl

 

مودم تی پی لینک مدل TD-W9960 از باند فرکانسی ۲٫۴ گیگاهرتز بهره می‌برد و از سرعت جابه‌جایی اطلاعات ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی‌ می‌کند. با داشتن دو آنتن خارجی با قدرت 5 دسی بل برای اتصال لپتاپ؛ تبلت، گوشی موبایل به صورت بی سیم و از طریق Wi-Fi به شبکه اینترنت بهره برد. فناوری VDSL2 سرعت پهنای باند VDSL حداکثر ۱۰۰ مگابیت در ثانیه‌ای را به طور همزمان برای آپلود و دانلود ارائه می‌دهد.

جنس بدنه دستگاه از پلاستیک است و به واسطه شیار ها و منافذی که در قسمت بالای بدنه و زیرین آن وجود دارد؛ جریان هوا مدام در حرکت است و باعث خنک شدن مودم میشود. شما میتوانید از طریق گوشی خود دسترسی ها را کنترل کرده واز دستبرد افراد غیر مجاز به وای فای شما جلوگیری شود.

تلاش ما در این مقاله براین بود که شما در مورد  مودم ADSL و فاکتورهایی که در زمان انتخاب و خرید به کمک شما خواهند آمد، اطلاعات جامعی بدست آورید و بتوانید به درستی تصمیم بگیرید؛ که در انتهای مطلب نیز چندین مودم که از بهترین های 2020 هستند را به شما معرفی کردیم. حال شما از چه مودمی استفاده می کنید بی سیم یا با سیم؟ و بعد از خواندن این مطلب قصد خرید کدام مودم را دارید؟

مطالب مرتبط
بررسی جامع مودم بومی ایرانسل TF-i60 S1
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی جامع مودم بومی ایرانسل TF-i60 S1
ایرانسل در ایران تولید مودمی را به مرحله بهره برداری رساند.اپراتور ایرانسل برای اولین بار در ایران مودم بومی ایرانسل TF-i60 S1 با قابلیت...
سیم کارت های دائمی مودم TD – LTE ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
سیم کارت های دائمی مودم TD – LTE ایرانسل
آیا می دانستید اپراتور ایرانسل در اطلاعیه اعلام کرد سیم کارت های دائمی TD – LTE ایرانسل ارائه می دهد. سیم کارت های دائمی ایرانسل TD – LTE...
معرفی بهترین مودم های ایرانسل در سال 2021
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی بهترین مودم های ایرانسل در سال 2021
اینترنت پر سرعت یکی از مهم ترین نیاز هر فرد می باشد. برای داشتن یک بستر اینترنت پر سرعت خرید مودم یکی از الزامات می باشد. در این نوشته بهترین...
مقایسه مودم  TF-i60 با مودمGP2101plus ایرانسل
بلاگ | دنیای فناوری
مقایسه مودم TF-i60 با مودمGP2101plus ایرانسل
همانگونه که برای استفاده از سرویس4G و5G دیوایسی جدا بایذ تهیه کنیم. جالب میشود اگر مودمی طراحی شود که هر دو سرویس را پشتیبانی کند و این...
تعداد 2 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.5
1
1
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. بسیار عالی😌👌

  2. مطلب خوبی بود

    پاسخ :

    همراه گرامی مای رند، سلام. از اینکه توانستیم رضایت شما را جلب کنیم بسیار خرسندیم. سپاس از اظهار لطف شما. ❤️

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست