وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

سیر تا پیاز سیم کارت های سوخته...!

انتشار ۱۳۹۹/۵/۳۱ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۶/۱ ۱۵:۱۹ . ۴۶۲۷۸ بازدید

در بعضی مواقع پیش می آید که به دلایل متعدد مثل وارد کردن اشتباه پین کد؛ سیم کارت شما می سوزد یا غیرفعال میشود، در این مطلب به اقداماتی که باید برای احیای سیمکارت سوخته انجام دهید اشاره خواهیم کرد.

چگونه سیم‌کارت‌ سوخته را مجددا فعال کنیم؟ 

در صورتی که گوشی شما خاموش باشد و پین کد سیم کارت تان فعال باشد اگر قصد روشن کردن آن را داشته باشید؛ از شما تقاضای پین کد می کند.که این رمزنگاری در واقع به سیم کارت شما برمیگردد؛ که از همان ابتدای موجود بودن گوشی های هوشمند امروزی؛ پین سیمکارت از روشهای امنیت محسوب می شد.بعد از روشن کردن گوشی و لحظه ورود پین کد اگر رمز را فراموش کرده باشید و بدتر از آن 3 بار اشتباه پین را وارد نمایید سیم کارت بطور خودکار قفل شده پس توصیه می شود از وارد کردن پین بطور شانسی خودداری کنید و برای فعالسازی مجدد آن شما به کد هشت رقمی PUK نیاز دارید که توصیه میشود از وارد کردن پین کد امنیتی خودداری شود و فقط در صورت داشتن پوکه و اطمینان به درستی رمز، مراحل بعدی را طی نمایید؛ چون اگر کد گفته شده هم برای 10 بار اشتباه وارد کنید به طور حتم می توان گفت سیم کارت سوخته و دیگر غیر قابل استفاده خواهد بود. شماره PUK روی بدنه سیم کارت است که کد محرمانه  simcard بوده و قابل تغییر نخواهد بود و در صورت مفقود شدن فقط به مالک آن سیم کارت تعلق دارد.اگر گزینه آخرتان هم که وارد کردن رمز PUK هست اشتباه وارد کرده اید و به بن بست بخورد؛ شما باید به صورت حضوری با داشتن مدارک لازم شناسایی از خود به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی اپراتورها مراجعه کنید وبا توجه به نداشتن منع قانونی به نقل و انتقال آن اقدام نمایید.  

سیمکارت سوخته

شرایط تعویض سیمکارت سوخته

اگر سیم کارت شما معیوب شده باشد ونتوانید از آن استفاده کنید و با پیغام های مشابه Insert Sim Card یا Card rejected مواجه شوید؛ با مراجعه به دفاتر ارتباطی نسبت به تعویض سیمکارت خود اقدام نمایید و سیم کارت جدید دریافت کنید.

آن دسته از افرادی که سیمکارت قدیمی دارند جهت اقدام به تعویض سیمکارتشان بطور رایگان و بدون دریافت هزینه با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی، ادارات مشترکین(سایر شهرستانها) یا مراکز تلفن ثابت در تهران؛ با گذراندن مراحل و شرایط دریافت و در دست داشتن مدارکی مثل اصل و کپی کارت ملی و برگه مشخصات سیم کارت که توسط شخص مالک تلفن همراه یا فردی که از وی وکالت قانونی دارد(با ارائه اصل وکالتنامه و تصویر آن در صورت مراجعه وکیل قانونی و دائمی بودن simcard ) و بعد از آن پر نمودن و تکمیل فرم درخواست و پرداخت و تسویه آخرین قبض برای سیم کارتهای دائمی به راحتی می توانند نسبت به تعویض سیمکارت سوخته اقدام نمایند. 

simcard

 

کودکان هم هدفون مخصوص میخواهند...

همه ما باید وسایل شخصی خودمون رو داشته باشیم، هدفون شما بدرد کودکتون نمیخوره! اما چرا؟

راه تشخیص و علائم سیم کارت سوخته 

سیمکارتهایی که در دست دارید با استفاده از نوع مصرف؛ مکالمات شما و ارسال پیامک و نحوه نگهداری عمر مفید خواهند داشت. چرا برخی سیمکارت ها زودتر می سوزند و یا برخی دیگر دیرتر؛ بنظرشما دلیل آن چه چیزی ممکن است باشد؟

هر کالا یا وسیله ای عمر مفیدی را داراست، و پس از یک زمانی ممکن است به هر دلیلی کاربرد اولیه را نخواهد داشت. ابزارهای فنی و الکترونیکی به طور معمول نسبت به سایر وسایل از طول عمر کمتری برخوردار هستند؛ البته به نحوه استفاده ما از آن وسیله خیلی مربوط میشود به طوری که ممکن است یک کالایی با نگهداری صحیح؛  بیشتر از آنچه مد نظر ما از آن است استفاده شود و بالعکس؛ ولی بطور کلی سیم کارت یک کالای مصرفی است با طول عمر معین و وسیله ای نیست که بخواهد به عنوان چیزی که همیشه در دسترس است باشد و اینگونه آسیب ببیند یا خراب شود؛ مگر در موارد خاص و نادر به دست خود شخص، مثل تا شدگی یا خرد شدن  simcard  از لحاظ ظاهر و فیزیک تغییر می یابد. ولی از لحاظ مشکلات فنی مثل قطع و برداشت سیمکارت یا ارسال پیامک های متعدد که ممکن است دچار سوختن سیمکارت شوند، به میزان استفاده از آن برمیگردد مثلا تعداد ارسال پیامک ها هم میتواند عمر آن را کمتر کنند و سیم کارتها زودتر بسوزد چون بیشتر از آن استفاده می شود. این مسائل باعث آسیب زود هنگام به سیم کارت شده و که باید به بخش های مرتبط برای تعویض  sim card  اقدام کرد تا مشکل مرتفع شود. ولی اگر مشترکی سیم کارتش بسوزد و بطور طبیعی عمر مفیدش به پایان برسد با داشتن مدارک شناسایی و مراجعه به دفاتر پیشخوان سیم کارت جدید را دریافت کند.

تعویض سیمکارت

 دلایل سوختن سیم کارت

امکان دارد هر چند ماه یا سال یکبار بعضی از مشترکین به دلایل مختلفی که در قسمت بالا اشاره کوتاهی داشتیم ( نحوه استفاده، نگهداری، حتی میزان مصرف) با مشکل سوختن سیم کارت مواجه شوند.

سیمکارت زمانی دچار سوختن میشود که درست از آن استفاده نشود؛ ضربه؛ تغییرات در ولتاژ، جا انداختن نادرست sim card،صدمات فیزیکی؛ وارد کردن پین اشتباه به دفعات مکرر، قرار دادن در معرض نور خورشید یا تماس با رطوبت و آغشته صفحه طلایی آن به ذرات غبار وچربی، زمان روشن بودن گوشی موبایل سیمکارت را انداختن یا بیرون آوردن، روشن یا خاموش بودن طولانی گوشی تلفن، تعداد مکالمات یا پیام های های ارسالی یا دریافتی و ویروسی شدن گوشی همراه به هر دلیلی (ریختن برنامه های متعدد یا بازی، و اشعه مادون قرمز و بلوتوث باعث جذب ویروس می شود)… از عمده علتهای سوختن sim card به شمار می رود؛ در خرابی یا کاهش عمر و سوختن سیمکارت دخیل هستند. به همین سبب  می توان گفت سیم کارت هایی که در مجاورت حرارت بالا، یا فضاهای شرجی و نزدیک به دریا هستند؛ زودتر از سایر مناطق امکان خرابی یا سوختن را دارند. 

اما گزارشات و آماری که از دفاتر مخابراتی و امور مشترکین در مورد بی علت سوختن سیمکارت ها این موضوع را می رساند که به نظر میرسد تاریخ مصرف برخی از این سیمکارت ها به پایان رسیده بود و در بین تعدادی از آن سیمکارت ها یکی از اپراتورها که آمار بالایی در سوختن سیمکارت ها داشت؛ به این نقطه نظر رسیدند که پانچ اصولی روی آنها صورت نمیگیرد.

علت سوختن سیمکارت

یکی دیگر از عوامل موثر غیرعادی بودن گوشی تلفن (هر گوشی موبایل غیر استاندارد بر روی سیمکارت تاثیر خواهد گذاشت؛ مثلا ممکن است باعث انتقال ولتاژ کم یا زیاد یا به مقدار غیر استاندارد به سیم کارت شود) پس در این موارد لازم است پیش از خرید گوشی به این موضوع توجه کافی شود.

سیمکارت خاصی میخوای؟

تو سایت مای رند؛ میتونی به جستجوی همیشگی شماره دلخواهت پایان بدی...

سوختن بی دلیل سیم کارت حقیقت دارد؟

مسئولین مرتبط مخابراتی از جمله داوود زارعیان در این مورد در مصاحبه ای توضیح دادند که سیم کارت نمی تواند بدون دلیل دچار این مشکل شود و همچنین عمر استانداری را هم برای سیم کارت های تلفن همراه نمی توان مشخص کرد،معمولا عمر مفید آن را میتوان 5 سال در نظر گرفت اما در مجموع دلایل متعددی باعث از رده خارج شدن سیمکارت ها میشود. در ادامه تشریح کرد: سیمکارت تلفن همراه که یک کالای مصرفی است و هر کالای مصرفی نیز دارای تاریخ مصرف مشخصی است و سیمکارت تلفن همراه هم از این قاعده مستثنی نیست؛ البته کیفیت گوشی از جمله عوامل مهمی و تاثیر گذار در طول عمر سیم کارت است و در صورتی که گوشی از نظر باتری دچار مشکل باشد امکان آسیب به سیمکارت افزایش می یابد و یا حتی گوشی های غیر استاندارد و ارزان و خراشیدن سیم کارت را میتوان از دیگر عوامل سوختن این کالا قلمداد کرد. همچنین افتادن گوشی در آب و نفوذ آب به داخل آن باعث اختلال در مکالمات و ارسال پیام کوتاه میشود.

زارعیان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات شبکه های مخابراتی خود نیز دارای مشکلات فن میشوند معمولاً عدم همخوانی ولتاژ گوشی ها با سیم کارت ها منجر به سوختن سیم کارت می شود؛ از جمله این مشکلات میتوان به نوسانات برق یا تنظیم نبودن تشعشعات اشاره نمود که بسیار کم اتفاق می افتد. 

خرابی سیمکارت

وی در ارتباط با تاثیر آنتن های BTS بر سوختن سیمکارت های تلفن همراه مطلبی دیگر را بازگو کرد: که به خودی خود آنتن های BTS  نمی تواند منجر به این اتفاق باشد. و تنها در صورت تنظیم ناصحیح فرکانس این آنتن ها ممکن است با سوختگی سیم کارتهای تلفن همراه مواجه شویم. که اگر چنین مسئله ای هم رخ بدهد هیچ وجهی مبنی بر تعویض simcard از مشترکان در یافت نخواهیم کرد و شرکت مخابرات خود، این وظیفه را به عهده خواهد گرفت. 

 simcard سوخته آلارم میدهد

طی سالهای اخیر مشکلاتی از قبیل سوختن سیمکارت های تلفن همراه باعث شده مشترکان شرکت مخابرات و ارتباطات خسارات های زیادی را به دوش بکشند؛ این به صورتی است که تعداد زیادی از مشترکین خطوط کدهای دو و سه و چهار در ماه های اخیر اظهار شکایت کرده اند. آشکار است که سوختن سیمکارت زمان مشخصی ندارد ولی در بعضی موارد که سیمکارت امکان پذیرش پیامک را نداشته باشد ویا نیز نتوانید پیامکی ارسال نمایید میتوان حدس زد که در آستانه سوختن قرار دارد؛ به گفته مسئولان این امکان وجود ندارد که مشترکین قبل از سوخته شدن سیم کارت متوجه این موضوع شوند، مگر اینکه یک نرم افزار طراحی شود که نیم سوز شدن سیمکارت ها را اطلاع دهد.

سوزاندن سیمکارت

در واقع کارشناسان این حوزه معتقدند که درصد بالایی از علل سوختن سیمکارت ها، بی اطلاعی مشترکان از نحوه استفاده و رعایت نکردن مسائلی که در بالا اشاره کردیم و باعث آسیب رسیدن به سیمکارت می شود است و ارتباطی به مخابرات ندارد. 

طبق آماری در این زمینه، سالانه در حدود 7 تا 10 درصد سیمکارت ها به دلایل متفاوت می سوزند. و تقریبا حدود 95 درصد آنها به غیر از اشکالات فنی دچار مشکل شده اند و کمتر از 5 درصد از این آمار به دلیل مسائل شبکه ای و نقائص فنی دچار سوختن می شوند.

مطالب مرتبط
هر آنچه که باید درباره eSIM (سیمکارت الکترونیکی) بدانید!
بلاگ | دنیای فناوری
هر آنچه که باید درباره eSIM (سیمکارت الکترونیکی) بدانید!
با به وجود آمدن فناوری سیم کارت های eSIM یا همان سیمکارت های الکترونیکی احتمالا به زودی شاهد منسوخ شدن و کنار رفتن سیم کارت های سنتی باشیم...
آیا برای مالکیت تعداد سیم کارت محدودیتی وجود دارد؟
بلاگ | اخبار اپراتورها
آیا برای مالکیت تعداد سیم کارت محدودیتی وجود دارد؟
شاید برای شما جالب باشد که بدانید هر فرد، فقط می‌تواند تعداد محدودی سیم کارت به نام و در مالکیت خود داشته باشد. در این مطلب با چند روش کاربردی...
سامانتل، سیمکارتی برای علاقمندان اینترنت!
بلاگ | خدمات سیم کارت
سامانتل، سیمکارتی برای علاقمندان اینترنت!
در واقع سامانتل سیم کارت های بانک سامان است که به بازار عرضه شد. درواقع یکی از اپراتورهای کشور است که با سرمایه گذاری بانک سامان،بیمه سامان...
چگونه با کد بیمه تامین اجتماعی سیمکارت رایتل بخریم؟
بلاگ | اخبار اپراتورها
چگونه با کد بیمه تامین اجتماعی سیمکارت رایتل بخریم؟
اپراتور سوم کشور که از سال 91 بطور رسمی فعالیت تجاری خود را آغاز کرده؛ زیر مجموعه شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) است، صاحب تامین...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست