وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

کار با گوگل به راحتی آبِ خوردن!

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۲۲:۲۸ . ۱۹۶۵ بازدید

گوگل پرطرفدارترین موتور جستجو در دنیا شناخته شده است، در کشور ما نیز گوگل، رتبه اولین سایت را داراست و روزانه بطور میانگین بیش از 20 میلیون جستجو با استفاده از این موتور جستجو صورت می‌پذیرد.

اگر شما برای سرچ کردن در گوگل و یافتن کلمات مورد نظرتان هر بار به مشکل برمی‌خورید و چندین بار برای یافتن موضوع به نتیجه ای نرسیده اید باید بدانید که شما می‌توانید از همه‌ی مرور‌گر‌ها استفاده کنید، البته مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس، مایکروسافت Edge و اکثر مرورگر های موجود در دنیا به‌ صورت پیش‌فرض از Google پشتیبانی و استفاده می‌کنند. شما می‌توانید عبارت یا کلمه ای که دنبالش هستید را درgoogle.com بنویسید تا به جستجو برای شما ب‍پردازد. 

برای درک بهتر این موضوع، این مطلب را کامل بخوانید تا در نهایت به مقصود خود برسید و با یادگیری این روش ها به یک جستجوگر حرفه ای تبدیل شوید! اکثر ما معمولا برای یافتن اطلاعات یا خواندن مقالات متنوع از موتور جستجوی گوگل کمک می‌گیریم، و هنگامی که کلمه ای را در گوگل سرچ می‌کنیم گوگل بطور خودکار کلمات مشابه را برای ما به نمایش می‌گذارد.

 

چگونه با گوگل کار کنیم

 

چگونه در گوگل سرچ کنیم؟ 

در اینجا به معرفی و مرور کلی بر برخی از ترفندهای جستجو در google که بسیار مفید هستند می‌پردازیم؛ لطفا در پایان نظراتتان را باما مطرح نمایید.

عبارت هدف

اگر قصد دارید یک عبارت واضح را جستجو کنید بهتر اینست که بصورت نقل‌قول قرار دهید برای فهم بیشتر این مطلب به مثال زیر توجه کنید:

بجای قالب ‌‌‌html بصورت “قالب html” جستجو نمایید. 

کلمات پرطرفدار

اگر بخواهید یک عبارتی را که پرطرفدار باشد سرچ کنید معمولا چند نتیجه اول با تبلیغات مواجه می‌شوید برای اینکه وقتتان گرفته نشود و تبلیغات را مشاهده نکنید می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برای مثال: هاست - تبلیغات

مترجم گوگل

اگر بخواهید کلمه یا عبارتی را به زبان‌های گوناگون سرچ کنید بدون نیاز به اپلیکیشن یا نرم افزار خاصی می‌توانید، به اینصورت جستجو کنید:

برای مثال خوشبختی به انگلیسی یا Happiness به فارسی

 

سرچ در گوگل

 

کلمات مشابه و مترادف

اگر به دنبال کلمات مشابه و مترادف با کلمه ای که می‌خواهید در Google جستجو کنید هستید، باید برای انجام این کار از ~ در مقابل کلمه استفاده کنید:

مثلا “قالب وردپرس” ~ پوسته وردپرس

کلمات فراموش شده

مطمئنا برای بسیاری از ما پیش آمده که یک یا دو کلمه، گاهی اوقات هم بیشتر از یک عبارت از یک نقل قول یا شعر و آهنگی را فراموش کرده باشیم. اما در این مواقع چه کاری باید انجام دهید؟ اکثر سرچ های بامزه در این موقع پیش می‌آید که توماری بلند برای گوگل تایپ می‌کنید که باعث می‌شود به یک حرکت طنز تبدیل شود. اما راه حل این است که از ستاره * به‌عنوان یک wildcard استفاده کنید که می‌تواند به شما در پیدا کردن کلمه گم‌شده در یک عبارت کمک کند.

برای مثال به عبارت: * وانگهی دریا شود، برای مثال ابتدای این ضرب المثل را فراموش کرده اید.

پیشنهادِ خود گوگل

پیشنهادهای خود Google هم می‌تواند کمکی برای جستجوی و دسترسی آسانتر برای عبارت یا کلمه دلخواه شما باشد. مثلاً هنگامی‌ که تم های تولد را تایپ می‌کنید خود گوگل علاوه بر این پیشنهادهای دیگری را نیز می‌دهد. این پیشنهادها در واقع پرطرفدارترین جستجوها هستند و می‌تواند به شما کمک کند.

 

پیشنهاد گوگل

 

اخبار در یک مکان خاص

اگر می خواهید از خبری که در مکان خاصی اتفاق افتاده است جویا شوید می‌توانید از دستور زیر برای جستجوی اخبار در Google استفاده کنید. در این حالت اولین نتیجه‌ها مربوط به اخبار مورد نظر شما در آن مکان است. برای مثال برج ایفل: پاریس

فایل PDF

اگر مطلبی را می‌‌خواهید پیدا کنید که بصورت فایل موجود است، با اضافه کردن نام فایل به آخر کلمه مورد نظر دسترسی راحت تری خواهید داشت، مثلا در رابطه با تولید محتوا اگر بخواهید فایلی را سرچ کنید کافیست جستجویتان را به این صورت: تولید محتوا pdf تغییر دهید.

ماشین‌حساب یا محاسبه سود

گوگل یک دسترسی راحت برای محاسبات ریاضی شما یا حسابرسی شما در نظر گرفته است، اگر محاسبه ای خواستید انجام دهید از Google استفاده کنید چون ماشین حساب گوگل بلافاصله جواب شما را می‌دهد. بطور نمونه: 524619*84.9

علاوه بر ماشین حساب پیشرفته یک ماشین حساب هم برای سود در گوگل وجود دارد که برای سود و زیان کاربرد دارد اگر به این ماشین حساب احتیاج دارید عبارت tip calculator را در Google سرچ کنید تا برای شما نمایش داده شود.

 

ماشین حساب در گوگل چیست

 

پیش بینی وضعیت آب و هوا

از این به بعد، برای پیش بینی وضعیت آب و هوا در یک منطقه خاص می‌توانید از گوگل کمک بگیرید.

گوگل خیلی سریع می‌تواند آماری از آب و هوای منطقه مورد نظر را نشانتان دهد. برای مثال اگر عبارت Weather qom را در گوگل تایپ کنید، گوگل آب و هوای شهر قم را به شما نشان می‌دهد.

تایمر و کرنومتر

گوگل همه کارها را برای شما راحت کرده است، اگر تایمر را بر روی گوشیتان نصب ندارید یا از تایمر دستی هم استفاده نمی‌کنید کافیست یک زمان مشخص را تایپ کرده و کلمه “timer” را اضافه کنید. با این کار شمارش معکوس خودکار گوگل استارت خورده و بعد از مشخص کردن زمان پایان بواسطه خودتان، گوگل با استفاده از یک آلارم شما را مطلع می‌کند. بطور مثال: min timer 50

برای نمایش کرنومتر نیز تنها کاری که باید انجام دهید سرچ کلمه "Stopwatch" است تا صفحه آن برای شما باز شود برای شروع هم روی استارت کلیک نمایید تا زمان برای شما شروع شود.

برنامه‌های ورزشی

علاقه مند به فوتبال و برنامه های ورزشی هستید؟ اگر می‌خواهید از اخبار و برنامه های تیم مورد علاقه خود مطلع شوید نام تیم خود را نوشته تا بدین صورت گوگل از Google Sports استفاده کنید و امتیازات و برنامه تیمی که شما طرفدار آن هستید را به شما نشان دهد، برای مثال: Barcelona

 

ورزش با گوگل

 

حذف تاریخچه جستجوی گوگل

سابقه سرچ شما با جزئیات و کلماتی که در گوگل وارد کرده اید، در حساب کاربری که در google استفاده می‌کنید؛ ایجاد می‌شود. در واقع این شرایط به شما کمک می‌کند که در صورت تمایل به استفاده مجدد؛ پیشنهادی مشابه هنگام شروع کارتان ارائه داده باشد. که حتی برای دیگران هم می‌تواند مفید باشد که الگوی جستجوی شما را ببیند. اما به دلایل مختلف شاید هر فردی به اینکه دیگران به راحتی به تاریخچه جستجوی گوگل آنها دسترسی داشته باشند راضی نباشد و به طور عمد می‌خواهد برخی یا حتی تمامی موضوعات سرچ شده را به طور کامل از دید عموم خارج نماید.

آیا حجم اینترنت شما هم به سرعت تمام می‌شود؟

اگه حجم بسته های اینترنتی شما یا حتی وای فایتون به سرعت تموم می‌شه، دلیلش اینجاست...

 

پاک کردن هیستوری در گوگل

 

ترتیب مراحل حذف تاریخچه جستجوی گوگل:

  1. به صفحه اصلی Google بروید و با کلیک روی "Sign in" در سمت راست و وارد کردن جزئیات حساب خود وارد حساب خود شوید. اگر از قبل وارد سیستم شده اید، به جای "Sign in"، نام خود را می‌بینید، بنابراین می‌توانید از این مرحله گذر کنید.
  2. عبارت جستجو را در کادر جستجوی Google وارد کنید. هنگامی که جستجوی پیشنهادی ظاهر می‌شود ، روی "Remove" کلیک کنید تا کلمه یا عبارت حذف شود. اگر در یافتن این اصطلاح مشکل دارید، می‌توانید با ادامه روش آن را مستقیماً از تنظیمات "Web History" پیدا کنید.
  3. روی نماد "چرخ دنده" در سمت راست و بالا کلیک کرده و "Web History" را انتخاب کنید.
  4. روی "Remove items" در فهرست سمت چپ کلیک کنید. اگر از شما خواسته شده است که دوباره وارد سیستم شوید، جزئیات ورود به سیستم خود را وارد کنید.
  5. روی کادر کنار یک عبارت جستجو کلیک کنید تا یک علامت چک در آن قرار دهید. با کلیک بر روی "Remove"، موارد مورد بررسی حذف می‌شوند. همچنین می توانید بر روی "All" در بالای لیست کلیک کنید تا همه موارد در آن صفحه انتخاب شوند.
  6. اگر می‌خواهید کل تاریخچه جستجوی خود را حذف کنید، روی "Clear entire Web History" کلیک کنید. اگر از شما خواسته شد دوباره جزئیات ورود خود را وارد کنید. و اما برای پاک کردن کل تاریخچه وب، روی "Clear History" کلیک کنید.

 

پاک کردن تاریخچه در گوگل

 

در گوشی چطور حافظه جستجوی گوگل را پاک کنیم؟

اگر می خواهید سابقه جستجوی google را در گوشی خود حذف کنید نیازی نیست به حساب گوگل خود وارد شوید شما به راحتی می‌توانید برای پاک کردن سابقه سرچ گوشی اندروید مراحل زیر را دنبال کنید:

 

کلر هیستوری گوگل کروم

 

گام نخست:در برنامه جستجوی گوگل، هر عبارت جستجو را که می‌خواهید حذف کنید، طولانی فشار دهید.

گام دوم: دکمه "Yes" را فشار دهید تا کلمه از سابقه جستجوی خود خارج شود.

در نهایت لازم  است بدانید که در سرچ تصویری Google هرگاه عبارتی را جستجو می‌کنید و این عبارت دو پهلو باشد، برای انتخاب نوع تصویر نواری در بالای تصاویر نمایان شده که در آن، تصاویر در گروه‌های مختلف مثل "logo" و "wallpaper" و مواردی از این دست تقسیم‌بندی شد‌ه اند. برای تنظیمات بیشتر روی "Search tools" کلیک کنید.که با ظاهر شدن تنظیمات شما می‌توانید اقدام به پالایش تصاویر بر حسب اندازه،زمان،پس‌زمینه و رنگ و موارد اینچنینی انجام دهید، برای جلوگیری از نمایش نتایج نامناسب برای برخی سنین، گزینه "SafeSearch" را فعال کنید.

کدام یک از اطلاعات این مطلب برایتان مفید بود؟ سوالات و نظرات خود را با مای رند در میان بگذارید....

مطالب مرتبط
بررسی جامع گوشی تاشو گوگل
بلاگ | بازار موبایل
بررسی جامع گوشی تاشو گوگل
بررسی گوشی تاشو گوگل یک عنوان جذاب برای همه ما کاربران است. به طور کلی مدت زیادی است که درباره گوشی تاشو گوگل شایعاتی می شنویم. اگر شما...
سیری یا گوگل اسیستنت؛ کدام یک پیروز مسابقه دستیار صوتی برتر خواهد بود؟
بلاگ | دنیای فناوری
سیری یا گوگل اسیستنت؛ کدام یک پیروز مسابقه دستیار صوتی برتر خواهد بود؟
دستیاران صوتی با قابلیت ها باور نکردی شان قطعا شما را متعجب خواهند کرد! اگر از این دستیاران صوتی قبلا استفاده می‌کردید باز هم ممکن است برخی...
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست