وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی جامع قابلیت های احتمالی گوشی هوشمند آیفون 14 سال 2022

انتشار ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۱/۵ ۱۵:۳۱ . ۹۶۰ بازدید

جالب است بدانید بعد از رونمایی و عرضه گوشی های هوشمند آیفون 13 حالا وقت آن رسیده که از جدید ترین و بهترین گوشی های سال 2022 یعنی گوشی هوشمند آیفون 14 را بررسی کنیم. در این نوشته قصد داریم امکانات و قابلیت های گوشی هوشمند آیفون 14 بپردازیم. هر ساله بعد از معرفی سری جدید آیفون ( آیفون 13 ) و عرضه در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی شایعات در مورد آیفون سری جدید این پرچمدار در شبکه های مجازی منتشر می شود.  در این نوشته قصد داریم شایعات منتشر شده در مورد گوشی هوشمند آیفون 14 و عضو جدید خانواده آیفون را مورد بررسی قرار دهیم. در  چند ماه پیش شرکت اپل از سری جدید IPhone 14 رونمایی کرد و در حال حاظر منتظر عرضه جهانی این گوشی هوشمند هستیم. در حال حاظر اطلاعات بسیاری در مورد سری جدید IPhone 14 در شبکه های مجازی منتشر شده است این اطلاعات نتیجه داده های تحیلگران شرکت اپل می باشد. در این نوشته قصد داریم امکانات و قابلیت های گوشی هوشمند آیفون 14 و قیمت احتمالی جدید ترین گوشی هوشمند را بررسی کنیم. در ادامه با جدید ترین نسل گوشی های هوشمند شرکت اپل آشنا می شوید، با ما همراه باشید. 

 

بررسی جامع قابلیت هایاحتمالی گوشی هوشمند آیفون 14 سال 2022

 

امکانات و قابلیت های آیفون 13

آیا می دانستید در زمانی که به طور رسمی آیفون 13 با امکانات و قابلیت های بسیار جذاب معرفی شد ، تحلیلگران در مورد نسل بعدی خانواده اپل یعنی گوشی هوشمند آیفون 14 شایعات بسیاری را منتشر کردند. تا به امروز شایعات و اخبار های بسیاری در مورد جدید ترین عضو خانواده اپل IPhone 14 در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. جالب است بدانید در تاریخ 23 شهریور سال 1400 شرکت اپل از آیفون 13 با جدید ترین امکانات و قابلیت های هوشمند رونمایی کرد. این رونمایی به صورت مجازی برگزار شد در این زمان از چهار عضو آیفون 13 ( آیفون 13 مینی ، آیفون 13 ، آیفون 13 پرو ، آیفون 13 پرو مکس ) رونمایی کرد. حضور کاربران برای خرید آیفون 13 بی سابقه بود ، بخاطر مشکلات زنجیره تامین محصولات شرکت اپل بعضی از سفارشات با تاخیر ارسال شد . در مقاله ی گذشته در مورد گوشی های آیفون 13 به طور جامع بررسی کردیم. آیفون 13 در قسمت طراحی در مقایسه با آیفون 12 تغییرات جزئی کرده است. جالب است بدانید بعضی از امکانات و قابلیت های آیفون 13 برای کاربران دور از انتظار نبود. اگر شرکت اپل این تغییرات را در آیفون 13 چهار عضو ( آیفون 13 مینی ، آیفون 13 ، آیفون 13 پرو ، آیفون 13 پرو مکس ) نمی کرد مورد نارضایتی کاربران قرار می گرفت. آیا می دانستید شایعات احتمالی آیفون 13 تمامی درست بود. در شایعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی قابلیت آیفون 13 از حافظه یک ترا بایت که این شایعه به واقعیت نیز پیوست. شایعه صفحه نمایش 120 هرتزی آیفون 13 نیز به واقعیت پیوست.

 

امکانات و قابلیت های آیفون 13

 

قابلیت های عضو جدید خانواده اپل ، آیفون 14

تا به امروز اطلاعات در مورد مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری شرکت اپل ، IPhone 14 در شبکه های مجازی منتشر نشده است. ولی تحلیلگران شرکت اپل اطلاعات مختصری در مورد گوشی هوشمند آیفون 14 منتشر کردند ، در ادامه با ما همراه باشید تا مهم ترین امکانات و قابلیت های IPhone 14 را مورد بررسی قرار دهیم. 

بررسی مشخصات فنی آیفون 14 

در این بخش امکانات و قابلیت های  IPhone 14 بررسی می کنیم. همان طور که مشاهده کردید آیفون 13 با آیفون 12 تفاوت قابل توجه ای نکرده است، ولی در بعضی موارد تغییرات جزئی کرده بود. یکی از تحلیلگران شرکت اپل در مورد شایعات آیفون 13 جزئیات جالب و منحصر به فردی را منتشر کرد. جالب است بدانید بعضی از مهم ترین ویژگی ها و امکانات آیفون 13 درست بود. از مهم ترین جزئیات آیفون 13 می توان به نرخ تازه سازی 120 هرتزی تراشه جدید A15 اشاره کرد، بعد از رونمایی از چهار عضو آیفون 13 عبارت از ( آیفون 13 مینی ، آیفون 13 ، آیفون 13 پرو ، آیفون 13 پرو مکس ) این تحلیلگر به سراغ جدید ترین عضو خانواده اپل آیفون 14 رفت ، در حال حاظر این تحلیلگر بعضی از امکانات و قابلیت های گوشی هوشمند آیفون 14 در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده شرکت اپل در آیفون 14 از ناچ عریض خبری نیست و در سری جدید خانواده اپل از  طراحی پانچ هول یا حفره درون نمایشگر استفاده شده است. در گوشی های اندرویدی اگر دقت کرده باشد در مرکز صفحه نمایش حفره ای وجود دارد که به صورت دایره شکل می باشد، که به ناچ قطره ای معروف است. جالب است بدانید ناچ پهن آیفون یک معایب بود که مورد نارضایتی کاربران قرار گرفته بود.آیا گوشی هوشمند آیفون 4 را به خاطر دارید بر اساس اطلاعات به دست آمده ظاهرا شرکت اپل در نسل جدید گوشی های هوشمند IPhone 14 که در سال 2022 عرضه خواهند شد از قاب کشیده در دور بدنه استفاده خواهد کرد، جالب است بدانید رنگ قاب ممکنه است با رنگ بدنه یکسان باشد یا متفاوت طراحی شود. تحیلگر اپل از طراحی ماژول دوربین در این قسمت شما شاهد یک تغییرات کلی هستید. با حذف ناچ نمایشگر برای مدل های آیفون14 پرو و آیفون 14 پرو مکس طراحی می شود. بدین صورت گوشی هوشمند استاندارد از ناچ عریض تعبیه خواهد شد. در نوشته ی قبلی در مورد آیفون 13 گفتیم که در نسل جدید شرکت اپل مدل مینی برای این پرچمدار وجود نخواهد داشت. استقبال کم کاربران از مدل مینی آیفون 12 باعث شد ، شرکت اپل مدل مینی گوشی هوشمند آیفون 14 را طراحی نکند. تحلیلگر اپل می گوید گوشی هوشمند آیفون 14 مکس به جای آیفون 14 مینی  تولید و در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی عرضه در سال 2022 عرضه خواهد شد. آیا می دانستید ارزان ترین نسل جدید اپل ، آیفون 14 مکس می باشد. در ادامه امکانات و قابلیت های بیشتر IPhone 14 را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

بررسی مشخصات فنی آیفون 14

 

بررسی امکانات گوشی هوشمند آیفون 14

جالب است بدانید شرکت اپل با حذف مدل مینی ، آیفون 14 مکس ارزان ترین عضو جدید شرکت اپل جایگزین مدل مینی خواهد کرد. آیا می دانستید تاچ آی دی قرار بود در  چهار عضو آیفون 13 ( آیفون 13 مینی ، آیفون 13 ، آیفون 13 پرو ، آیفون 13 پرو مکس ) طراحی شود ولی این کار صورت نگرفت. شرکت اپل این امکان را در آیفون 14 طراحی می کند ، در ادامه امکانات و قابلیت های بیشتر IPhone 14 می پردازیم. بر اساس اطلاعات به دست آمده شرکت اپل به جای قاب آلومینیومی از بدنه تیتانیومی بهره می گیرد. جالب است بدانید شرکت ال جی نمایشگر LTPO OLED را برای شرکت اپل طراحی می کند. تا شرکت اپل در نسل جدید گوشی های هوشمند  از این امکان بهره بگیرد. اگر به صفحه نمایش آیفون 12 و آیفون 13 نگاه کنید این دو گوشی هوشمند اندازه و ابعاد یکسانی دارد، کاربران انتظار دارند در نسل  جدید آیفون 14 از اندازه استاندارد بهره بگیرد و گوشی هوشمند IPhone 14 پرو صفحه نمایش 6.1 اینچ و IPhone 14 پرومکس 6.7 اینچ خواهد داشت. بعضی از دیگر شایعات در شبکه های اجتماعی حذف فیس آی دی است ، سنسور اثر انگشت ممکن است در یکی از فریم ها قرار بگیرد. در ادامه در مورد دوربین گوشی هوشمند آیفون 14 می پردازیم. گوشی هوشمند آیفون 14 دوربین اصلی بر اساس شایعات احتمالی همانند آیفون 5 اس خواهد بود. این شباهت دوربین ها بخاطر صاف بودن لنز های گوشی هوشمند IPhone 14 می باشد. شرکت اپل در جدید ترین عضو خانواده از سنسور 12 مگا پیکسلی استفاده نخواهد کرد، در گوشی هوشمند آیفون 14 از سنسور 48 مگا پیکسلی جایگزین سنسور 12 پیکسلی استفاده می کند. اگر در گوشی هوشمند IPhone 14  دوربین ها کیفیت بهتری داشته باشند این نسل جدید بهترین گوشی سال 2022 خواهد بود . بدین صورت با گوشی هوشمند آیفون 14 می توان عکس برداری و فیلم برداری منحصر به فردی داشته باشیم. بر اساس اطلاعات به دست آمده دوربین سلفی زیر صفحه نمایش بخاطر مشکلات کیفیت شرکت اپل این کار را نخواهد کرد. شرکت اپل تمایل نخواهد داشت دوربین سلفی با کیفیت جایگزین لنز زیر صفحه نمایش کند. در مورد رنگ بندیگوشی هوشمند آیفون 14 هنوز در باره تحلیل گران نظر نداده اند. یکی از تحلیلگران گفته است یکی از رنگ های آیفون 14  طلایی کم رنگ خواهد بود.با این شواهد گوشی هوشمند آیفون 14 تغییرات قابل توجه ای با نسل های دیگر خواهد داشت. شرکت اپل در جدید ترین نسل سرعت اپل امکانات و قابلیت های جذابی افزوده است. در ادامه مشخصات نمایشگر  جدید ترین عضو شرکت اپل می پردازیم.

 

بررسی امکانات گوشی هوشمند آیفون 14

 

آیفون 14 در قسمت صفحه نمایش چه تغییراتی خواهدکرد؟

از قابلیت ها و امکانات آیفون 14 در نمایشگر را در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم. در قسمت طراحی ظاهری و کیفیت آیفون 14 به احتمال بسیار زیاد مانند آیفون 13 در اندازه و ابعاد 6.1 همچنین 6.7 اینچ خواهد بود. صفحه نمایش مدل استاندارد آیفون 14 ، 6.1 اینچ همچنین آیفون 14 پرو 6.1 اینچ  آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچ  خواهد بود. آیا می دانستید در طراحی صفحه نمایش معنی مکس نشان دهنده نمایشگر بزرگ می باشد. شرکت اپل برای جدید ترین عضو خانواده آیفون 14 از پنل OLED با نرخ نوسازی 120 هرتزی استفادع می کند. در گوشی های هوشمند آیفون نسخه آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس شاهد نرخ نوسازی 120 هرتز بودیم . نرخ تازه سازی آیفون 13 مینی و مدل استاندارد شرکت نسبت به آیفون12 تغییرات قابل توجه ای نداشته است. بدین صورت رفرش ریت آیفون مینی 13 و آیفون 13 هر دو نرخ نوسازی 60 هرتز می باشد. امروزه امکان و قابلیت نرخ تازه سازی 120 هرتزی تبدیل به استاندارد شده است بعضی از میانرده  های شرکت سامسونگ و شیائومی در بعضی از گوشی های خود از این نرخ تازه سازی بهره می گیرند. جدید ترین عضو شرکت اپل گوشی هوشمند آیفون 14  در تمام نسخه هایش از نرخ تازه سازی استفاده نمی کند.  در مدل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس از نرخ تازه سازی 120 هرتزی استفاده می کند. شرکت اپل در مورد پنلOLED به شرکت سامسونگ وابسته است و در سال گذشته هزینه بسیاری به شرکت سامسونگ پرداخت ، شرکت ال جی ( LG) نمایشگر LTPO OLED برای شرکت اپل طراحی کرد. فناوری ساخت صفحه نمایش 120 هرتزی در اختیار شرکت سامسونگ است. شرکت  ال جی (LG) نیز به ساخت این نمایشگر LTPO OLED مشغول می باشد.    

در چهار نسخه آیفون 13 ( آیفون 13 مینی ، آیفون 13 ، آیفون 13 پرو ، آیفون 13 پرو مکس ) فناوری LTPOیا اکسید پلی کریستال دما پایین که باعث می شود مصرف زیاد صفحه نمایش 120 هرتزی  را بهینه کند. شرکت ال جی نمایشگر با نرخ تازه سازی 120 هرتزی قادر است طراحی کند. شرکت اپل امیدوار است با همکاری ال جی بتواند نمایشگر 120 هرتزی در  چهار عضو آیفون 14 استفاده کند. جالب است بدانید نام دیگر این امکان پروموشن که در گوشی های هوشمند آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس طراحی شده است. خبری که باعث ناامید ما شد پیوستن شرکت چینی BOE به جمع همکاران شرکت اپل برای ساخت نمایشگر 120 هرتزی می باشد. کمپانی اپل به شرکت چینی BOE گفته که نمایشگر برای او تولید کند و نمونه هایی برای بررسی کیفیت در اختیار کمپانی قرار بدهد تا در صورتی که مناسب بود کمپانی اپل برای ساخت IPhone 14 از آن استفاده کند. خبر کمک شرکت چینی BOE در این قسمتی ناامید کننده است که این شرکت توانایی ساخت صفحه نمایش با فناوری LTPO را نخواهد داشت و نمی تواند صفحه نمایش 120 هرتزی تولید کند. شواهد به دست آمده نشان می دهد که شرکت اپل در یک عضو از خانواده آیفون 14 از صفحه نمایش LTPS TFT بهره بگیرد و این صفحه نمایش قیمت ارزان تری دارد و کیفیت نیز کمتر می باشد. با حذف کردن آیفون مینی در آیفون 14 عضو استاندارد آیفون IPhone 14 یا IPhone 14 مکس این گوشی از نرخ نوسازی 60 هرتزی استفاده می کند. وارد شدن شرکن چینی BOE به جمع تولید کننده صفحه نمایش یعنی یکی از عضو های آیفون 14 قیمت پایین تری و مجهز به تازه سازی60 هرتزی خواهد بود. ازدیگر امکانات و قابلیت های آیفون 14 در خصوص تاچ آی دی در زیر نمایشگر بررسی کردیم. تحلیلگر اپل می گوید فناوری تاپ آی دی در زیر صفحه نمایش در سال 2023 مورد تعبیه خواهد شد و با محاسبات به دست آمده آیفون 15 از فناوری تاچ آی دی در زیر صفحه نمایش بهره خواهد گرفت. 

 

آیفون 14 در قسمت صفحه نمایش چه تغییراتی خواهدکرد؟

 

بررسی ویژگی های دوربین IPhone 14

گوشی های هوشمند سال 2022 تغییرات قابل توجه ای در قسمت لنز فوق عریض خواهند داشت. و بدین صورت امکان دارد . شرکت اپل لنز پریسکوپ را با بزرگ نمایی حداکثر 10 برابری طراحی کند. جالب است بدانید اسمارت فون بسیاری از قابلیت لنز پریسکوپ استفاده می کند و دلیل اینکه کمپانی اپل نتوانست از این لنز به درستی استفاده کند بخاطر این که این امکان در دست کمپانی های رقیب او است. گر فناوری لنز پریسکوپ برای جدید ترین آیفون 2022 استفاده شود چه استفاده نشود  پیشرفت قابل توجه ای در لنز تله فوتو خواهیم دید. تحلیلگر اپل گفت شرکت اپل لنز تله فوتو دوربین را منحصر به فرد تر طراحی کرده است. این تحلیلگر می گوید گوش هوشمند آیفون 14 نسخه پرو دارای لنز 48 مگا پیکسلی عریض که نسبت به لنز 12 مگا پیکسلی پیشرفت قابل وجه ای کرده است. دوربین فیلم برداری گوشی هوشمند IPhone 14 ، k8 خواهد بود. گوشی هوشمند آیفون 14 می تواند تصاویر 48 مگا پیکسلی و 12 مگا پیکسلی را به صورت همزمان انجام بدهد. لنز در حالت 12مگا پیکسلی به 2.5 میکرومتر که بزرگ تر از اندازه پیکسل گوشی های اندرویدی فعلی می باشد. گوشی هوشمند آیفون 14 انتظار می رود از سنسور 48 مگا پیکسلی عریض و حسگر فوق عریض 12 مگا پیکسلی و دوربین تله فوتو و لنز پریسکوپ با زوم اپتیکال 10 برابری تعبیه خواهد شد.

بررسی امکانات و قابلیت های سخت افزاری IPhone 14

در این بخش قصد داریم مشخصات و قابلیت های سخت افزاری گوشی هوشمند آیفون 14 مورد بررسی قرار دهیم. آیا می دانستید قلب تپنده آیفون13 تراشه سری A می باشد، شرکت اپل در چهار نسخه آیفون 13 از تراشه اختصاصی A15 بهره گرفت. این تراشه نسبت به آیفون12 تغییرات قابل توجه ای کرده است. جالب است بدانید در قسمت cpu پیشرفت 9 % درصد قابل توجه ای نسبت به آیفون 12 دارد. در قسمت jpu یا ماژول گرافیکی حدود 38% درصد پیشرفت داشت. جالب است بدانید cpu در پردازش های چند وظیفه ای 15% بهبود یافته است، شرکت اپل بهترین گوشی های جدید  2021 
آیفون 13 رونمایی کرد . مقایسه آیفون 13 و آیفون 12 بیشتر به شما کمک می کند تا با امکانات و قابلیت های آیفون 13 آشنا شوید ؟

یکی از علت های عملکرد نسبتا ضعیف تراشه ها جدا شدن مهندسین و مدیران شرکت اپل بوده است. کمپانی اپل برای جدید ترین عضو خانواده آیفون 14 تصمیم دارد از تراشه A16 و بهبود بیشتر cpu در سال 2022 رونمایی خواهد کرد. از دیگر امکانات و قابلیت های سخت افزاری می توان به هسته و توان پردازشی بالا در چیست ( تراشه) جدید می باشد. بر اساس اطلاعات به دست آمده تراشه A16 از لیتوگرافی 4 نانو متری تعبیه شده است. هسته cpu قرار است از مدل فایراستورم یا آیس استورم مدل پیشرفته تر آوالانچ و مدل کم مصرف بلیزاد تغییر خواهد کرد. در قسمت حافظه RAM و حافظه ذخیره سازی ( داخلی) هنوز اطلاعات به منتشر نشده است. باید در انتظار مشخصات بیشتر گوشی هوشمند آیفون 14 باشیم ممکن است آیفون 14 همانند گوشی هوشمند آیفون 13 از حافظه داخلی یک ترا بایت بهره بگیرد ممکن است گوشی هوشمندIPhone 14 حافظه ذخیره سازی ( داخلی) بیشتر شود. تحلیلگر اپل در شبکه اجتماعی اعلام کرد احتمال دارد حافظه RAM ، 128 گیگابایت حذف شود . ممکن است آیفون  IPhone 14 مدل استاندارد و مدل پرو از حافظه RAM و حافظه ذخیره سازی ( داخلی) بهتری بهره بگیرند. باید منتظر اخبار بیشتر در مورد گوشی هوشمند آیفون 14 باشید. 

 

بررسی امکانات و قابلیت های سخت افزاری IPhone 14

 

بررسی امکانات نرم افزاری IPhone 14

سیستم عامل گوشی هوشمند آیفون 13 در سال 2021 با تغییرات قابل توجه ای روبه رو بود این آپدیت در دیگر گوشی های شرکت اپل اجرا شد. در مورد سیستم عامل عضو جدید خانواده اپل اطلاعاتی نداریم. ولی جالب است بدانید شرکت اپل هر ساله از نسخه سیستم عامل بهبود یافته در سری جدید استفاده می کند. طبق اطلاعات منتشر شده los سری جدید تغییرات قابل توجه ای خواهد کرد. محیط کاربری گوشی هوشمند IPhone 14 برای اجرای برنامه های سنگین بهتر خواهد بود. دیگر قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی هوشمند آیفون 14 زمانی که تراشه بهبود پیدا کند نرم افزار نیز ارتقا خواهد یافت. 

 

زمان رونمایی آیفون 14

هنوز زود می باشد که از تاریخ رونمایی جدید ترین عضو آیفون 14 حرفی بزنیم. جالب است بدانید هر ساله کمپانی اپل از گوشی هوشمند در زمان خاصی رونمایی می کند. به احتمال زیاد در سال 1401 در ماه شهریور تا 8 مهر شرکت اپل از گوشی های هوشمند  رونمایی می کند. آیفون 14 تغییرات بسیاری  نسبت به آیفون 13 دارد، ممکن است جدید ترین عضو خانواده اپل در تاریخ دیگری رونمایی شود .

بررسی قیمت گوشی هوشمند آیفون 14

جالب است بدانید قیمت دقیق آیفون 13 یک ماه قبل از رونمایی منتشر شد ، و انتظار داریم اطلاعات در مورد قیمت جدید ترین عضو اپل در دسترس باشد. گوشی هوشمند آیفون 13 تغییرات قیمتی قابل توجه ای با آیفون 12 نداشت. فکر می کنید قیمت آیفون 14 چقدر باشد؟ شرکت اپل برای مدل های استاندارد در سال 2021 قیمت 1099 دلار در نظر گرفت و گران قیمت ترین گوشی هوشمند اپل در سال 2021 قیمت 1599 دلار بوده است. بنابر گفته های تحلیلگر اپل ممکن از جدید ترین گوشی هوشمند آیفون 14 کاهش قیمت قابل توجه ای داشته باشد.

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست