وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

انتشار ۱۳۹۹/۱/۶ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱/۶ ۲۳:۲۲ . ۲۳۳۸۳۳ بازدید

مسدود شدن سیم‌ کارت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ برای مثال میتوان به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، عدم تکمیل مدارک نزد اپراتور ایرانسل، مخدوش بودن یا ناقص بودن مدارک یا اطلاعات شما و یا بدهی به شرکت ایرانسل از جمله دلایلی هستند که باعث مسدود شدن سیم کارت شما میشوند. باما همراه باشید تا درباره تک تک این موارد را توضیح داده و روش‌های رفع مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسل را شرح دهیم.

ایرانسل دومین اپراتور تلفن همراه کشور به حساب می آید که از آغاز فعالیت خود توانسته کاربران و مشتریان زیادی را به جمع خود اضافه کند و به آن ها خدمات مختلفی را ارائه دهد و تا حد زیادی رضایت مشترکین خود را جلب کند. طبیعتا اصلی ترین خدمتی که اپراتورها به کاربران خود ارائه می دهند، خدمات سیم کارت و سایر خدمات وابسته به آن است که می تواند حجم بسیار زیادی از امور مرتبط به اپراتور را در بر بگیرد. اما در این میان استفاده از سیم کارت گاهی با مشکلاتی نیز همراه می شود، یکی از این مشکلات مسدود شدن یا قطعی‌های بی دلیل یا موجه است که کاربر را از استفاده از سیم کارت و اپراتور را نیز از داشتن یک مشترک محروم می سازد. در ادامه به بررسی روش های رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل می پردازیم.

علت مسدود شدن سیم کارت ایرانسل چیست؟

مسدود شدن سیم‌ کارت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ برای مثال میتوان به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، عدم تکمیل مدارک نزد اپراتور ایرانسل، مخدوش بودن یا ناقص بودن مدارک یا اطلاعات شما و یا بدهی به شرکت ایرانسل این ها از جمله دلایلی هستند که باعث مسدود شدن سیم کارت شما میشوند. در ادامه به معرفی و توضیح در مورد دلایل مسدودی سیم کارت ایرانسل و روش های رفع آن خواهیم پرداخت.

 

مسدود كردن سيم كارت ايرانسل

 

چگونه سیم کارت اعتباری ایرانسل خود را به دائمی تبدیل کنیم؟

اگر به دنبال تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل خود به دائمی هستید این مطلب را از دست ندهید!

فعالسازی سیم کارت ایرانسل غیر فعال شده

همانطور که گفته شد مسدود شدن سیم کارت ایرانسل دلایل مختلفی مانند: ارسال پیامک های تبلیغاتی، کامل نبودن مدارک نزد اپراتور ایرانسل و بسیاری از دلایل دیگر که قبلا به آن اشاره کرده ایم. اما برای فعالسازی سیم کارت ایرانسل غیرفعال شده چه روش هایی وجود دارد؟ در هنگام غیر فعال شدن سیم کارت ایرانسل چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ با ما همراه باشید.

مسدودیت سیم کارت ایرانسل به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی

مثلا وقتی که شما از طریق سیم کارت ایرانسل خودتان اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی می کنید، عملا قانون مسدودی سامانه های تبلیغاتی را دور میزنید. در این حالت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام به مسدود کردن سیم کارت ایرانسل شما می کند و دیگر نمی توانید از سیم کارت خود استفاده کنید.

البته این مسئله ممکن است باعث شود که حتی مراجع قانونی صاحب سیم کارت را نیز مورد پیگرد قانونی قرار داده و تبعات زیادی را برای صاحب سیم کارت در پی داشته باشد. پس بهتر است فکر ارسال پیامک های تبلیغاتی از طریق سیم کارت ایرانسل را از ذهنتان بیرون کنید و به روش های دیگر تبلیغ بسنده نمایید.

رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل ارسال کننده پیامک تبلیغاتی

برای رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل که توسط رگولاتوری که به علت ارسال پیامک تبلیغاتی مسدود شده است، می بایست به امور مشترکین ایرانسل مراجعه کرده و البته در صورت نداشتن شاکی خصوصی با انجام مراحل لازم نسبت به رفع مسدودیت سیم کارت ایرانسل خود اقدام نمایید.

 

رفع مسدودیت سیم کارت ایرانسل به علت بدهی

 

مسدودی سیم کارت ایرانسل به علت عدم تکمیل مدارک

مشکل دیگری که ممکن است در خصوص سیم کارت های ایرانسل مخصوصا سیم کارت های اعتباری با آن روبرو شوید و به ناگهان سیم کارت ایرانسل شما مسدود شود این است که مدارک و اطلاعات شما در سیستم به صورت ناقص به ثبت رسیده باشد. اپراتور مکلف هستند که سیم کارت هایی که چنین مشکلاتی دارند و در اطلاعات هویتی خود دچار نقص مدارک هستند را مسدود کنند.

هرچند پیش از مسدودی سیم کارت چندین و چند بار اطلاعیه هایی به صورت پیامک به مشترک ارسال می شود. اگر وی نسبت به تکمیل مدارک خود بی توجه باشد، اپراتور می تواند سیم کارت ایرانسل او را از دسترس خارج و سپس اقدام به مسدودسازی آن کند. به همین دلیل بسیاری از سیم کارت های اعتباری ایرانسل طی سال های اخیر با مشکل مسدودی مواجه شدند. زیرا اغلب آن ها در مدارک ارائه شده به شرکت دچار نقص و کمبود مدارک بوده اند و هویت صاحبان سیم کارت ها احراز نگردیده بود. رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به دلیل عدم تکمیل مدارک با کد دستوری میسر می شود.

چگونه مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به خاطر مدارک را رفع کنیم؟

اما ایرانسل راه هایی برای رفع نقایص پرونده و اطلاعات هویتی مالکان سیم کارت های خود ارائه داده که از جمله آن ها می‌توان به برخی از کد های دستوری اشاره کرد؛ کد دستوری # ۵ * ۱۳۰ * برای سیم کارت های اعتباری  و کد دستوری# ۵ * ۱۴۰ * برای سیم کارت های دائمی ایرانسل در نظر گرفته شده تا کاربر بتواند نسبت به وضعیت پرونده خود و اطلاع از مدارکی که در پرونده دارای نقص هستند آگاهی کامل را کسب کند.

 

فعال سازی سیم کارت ایرانسل غیر فعال شده

 

این کد های دستوری می توانند کاربر را راهنمایی کنند تا بتواند نسبت به رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل که ناشی از مشکلات مربوط به مدارک است اقدامات لازم را صورت دهند.

درباره نمایندگی های فروش سیم کارت چه می دانید؟

اگر به دنبال کسب اطلاعات در مورد نمایندگی های فروش سیم کارت ایرانسل و سایر اپراتور ها هستید این مطلب را از دست ندهید.

چرا به خاطر نقص مدارک مسدودی سیم کارت ایرانسل رخ می دهد؟

نکته اینجاست که مسدودیت سیم کارت ایرانسل الزاما به دلیل فقدان مدارک نیست و گاهی به دلایل دیگری می توان هویت صاحب سیم کارت را با چالش مواجه ساخت. مثلا شرایطی را در نظر بگیرید که مدارک ارائه شده توسط شما مخدوش شده باشد و توسط اپراتور مورد تایید نباشد. یا حتی در صورت خرید اینترنتی سیم کارت ایرانسل، در حین آپلود کردن مدارک، مشکلاتی رخ داده باشد و مدرک شما به شکل ناقص به دست اپراتور برسد. یا حتی گاهی مشکل از سوی اپراتور می باشد که مدارک مورد تایید قرار نمی گیرد.

به این ترتیب است که سیم کارت دچار مشکلات هویتی می شود و تایید هویت مجدد نیاز به بررسی بیشتر داشته و تا تکمیل اطلاعات و تایید هویت مالک سیم کارت، اپراتور سیم کارت ایرانسل را برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی نظیر مزاحمت و کلاهبرداری و ... سیم کارت را غیر فعال می‌کند و یا به اصطلاح مسدود می سازد. رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به دلیل نقص مدارک راه حل آسانی دارد.

 

کد فعال سازی سیم کارت ایرانسل

 

در هنگام نقص مدارک چگونه مسدود شدن سیم کارت ایرانسل را رفع نماییم؟

پس از تکمیل مدارک و وقتی که هویت صاحب سیم کارت مورد تایید اپراتور ایرانسل قرار گرفت، مجددا سیم کارت وصل و از حالت مسدود شدن خارج خواهد شد. در صورتی که هر گونه مشکل و یا سوالی در این خصوص داشتید می توانید با شماره 700 از سیم کارت ایرانسل یا 09377000000 از سایر خطوط استفاده نمایید و نسبت به طرح سوال یا مشکل خود در رابطه با مسدود شدن سیم کارت ایرانسل اقدام کنید.

مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به دلیل بدهی

مشکل دیگری که می تواند سیم کارت را با قطعی و مسدودیت مواجه کند، مسئله بدهی سیم کارت به شرکت ایرانسل است. البته این مشکل فقط برای دارندگان سیم کارت های دائمی رخ می دهد که تعداد آن ها در اپراتور ایرانسل نسبت به همراه اول کمتر است. اما به هر حال سیم کارت های دائمی ایرانسل نیز در کشور فعال هستند و عدم پرداخت قبوض آن ها توسط مشترک می تواند سیم کارت را به حالت مسدود شدن (یک طرفه یا قطعی کامل) سوق دهد.

رفع مسدودیت سیم کارت ایرانسل به خاطر بدهی

برای این که سیم کارت دائمی ایرانسل که دچار مسدودیت شده است را از مسدودیت خارج کنید، می بایست در اولین فرصت نسبت به پرداخت بدهی پیشین خود اقدام نمایید. ایرانسل برای روش های پرداخت صورتحساب راه های مختلفی را پیشنهاد می کند که در ادامه به تفصیل در مورد آن ها خواهیم گفت و به طور کامل شما را راهنمایی خواهیم کرد که چگونه و از چه طریقی نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام نمایید که در سریع ترین مدت زمانی سیم کارت شما رفع مسدودیت شده و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 

کد فعال سازی سیم کارت ایرانسل

 

جهت رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به خاطر بدهی در نظر داشته باشید که سایر روش های پرداخت بدهی سیم کارت ایرانسل که مورد تایید ایرانسل نیست چه از نظر امنیتی و چه در خصوص زمان وصل مجدد سیم کارت می تواند مشکلاتی را پدید آورد. پس بهتر است فقط از طریق روش های اعلامی ایرانسل قبض سیم کارت های دائمی ایرانسل خود را پرداخت کنید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشده و بتوانید به سادگی سیم کارت خود را مجددا مورد استفاده قرار دهید.

سیم کارت های خاموش خود را هرچه سریع تر روشن کنید!

اگر سیم کارت خاموش دارید از ایرانسل و یا هر اپراتور دیگری دارید آن را هرچه سریعتر آن را روشن کنید تا جوایز ویژه ای دریافت کنید! برای اطلاعات بیشتر مطلب بالا را بخوانید.

روش های پرداخت بدهی و رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

اپراتور ایرانسل در سایت رسمی خود 4 روش اصلی را برای پرداخت قبوض سیم کارت ایرانسل معرفی کرده است که کاربر می تواند از آن ها برای پرداخت قبوض خود به روش های مطمئن و مورد تایید اپراتور استفاده کرد.

پرداخت بدهی به صورت آنلاین و رفع مسدودیت سیم کارت ایرانسل

اولین روش که ایرانسل معرفی کرده است، پرداخت آنلاین می باشد. برای استفاده از این روش، تنها به یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب و همچنین  یک رمز دوم پویا نیاز است. با داشتن این اطلاعات به راحتی می توانید قبوض خود را پرداخت کنید. در این قسمت نیز سه روش مجزا برای پرداخت بدهی به ایرانسل وجود دارد، اولین روش پرداخت با شماره تلفن همراه می باشد به این طریق که صرفا با وارد کردن شماره تلفنی که می خواهید قبض آن را پرداخت کنید به صفحه ای منتقل شوید که میزان بدهی را می بینید و می توانید به سادگی این بدهی را پرداخت کرده و خط خود را رفع مسدودیت کنید.

 

 

راه دیگر ثبت قبض از طریق کد شناسه است، کد شناسه را می بایست از سامانه دریافت کنید، به این ترتیب شماره تلفن همراه ایرانسلی خود را به سرشماره 2121 پیامک کنید، کد شناسه ای از طرف این سامانه برای شما ارسال می شود که می توانید با وارد کردن شناسه دریافتی به صفحه پرداخت قبض منتقل شوید.

پرداخت بدهی با شناسه قبض و رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

روش سوم پرداخت آنلاین که ایرانسل در نظر گرفته، پرداخت با شناسه قبض و پرداخت است این شناسه را معمولا روی قبوض می توانید ببینید اما می توانید با ارسال شماره تلفن همراه به همان سر شماره 2121 شناسه قبض و همچنین شناسه پرداخت را دریافت کنید و قبض مورد نظرتان را پرداخت نمایید.

چگونه با کد دستوری بدهی را پرداخت کرده و رفع مسدود شدن ایرانسل را انجام دهیم؟

اما همانطور که بالاتر نیز اشاره شد سه روش اصلی دیگر به غیر از پرداخت آنلاین صورتحساب وجود دارد. روش دیگر مثل همیشه کد های دستوری است. بسیاری از اپراتور ها از کد های دستوری یا USSD ها برای انجام امور مختلف استفاده می کنند که پرداخت قبوض نیز یکی از کاربرد های کد های دستوری است که می تواند به سادگی و شماره گیری چند شماره قبض خود را پرداخت نمایید.

ایرانسل برای پرداخت قبوض به روش کدهای دستوری،  کد *7# را معرفی کرده است که از طریق آن می توانید با شماره گیری این کد و با استفاده از کارت بانکی و رمز دوم پویا و یا ایستا اقدام به پرداخت قبض سیم کارت دائمی خود نمایید و البته با همین کد امکان پرداخت سایر قبوض نیز فراهم است یعنی می توانید با شماره گیری همین کد قبض هایی نظیر قبض آب، قبض برق، قبض گاز و ... را نیز پرداخت کنید.

 

مشکل حقوقی سیم کارت ایرانسل

 

تسویه بدهی با شارژ خودکار و حل مشکل مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

روش شارژ خودکار، چهارمین روشی است که ایرانسل برای تسویه بدهی های مشترکان در نظر گرفته و کاربر می تواند اگر در یکی از سه بانک منتخب ایرانسل حساب داشته باشد این روش را فعال کند تا قبوض به صورت اتوماتیک و خودکار پرداخت شوند. این سه بانک عبارت اند از : بانک ملی، بانک سامان و بانک ملت که می توان از طریق مراجعه به صفحات بانکداری هرکدام از این بانک ها شارژ خودکار را فعال کنید. این روش این مزیت را دارد که یک گیگابایت اینترنت رایگان به کاربرانی که آن را فعال میکنند اهدا می شود.

ایرانسل من و رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

روش چهارم و آخرین روش نیز اپلیکیشن کاربردی ایرانسل من است. این اپلیکیشن علاوه بر امکانات فراوانی که در اختیار کاربران قرار می دهد، امکان شارژ حساب و البته پرداخت قبوض را برای کاربران سیم کارت های دائمی را نیز دارد که کاربر می تواند با نصب این برنامه کاربردی و استفاده از بخش های مختلف آن، اقدام به پرداخت قبوض سیم کارت ایرانسل خود نیز نماید که لازمه آن یک کارت بانکی و البته داشتن رمز دوم پویا و یا ایستا می باشد.

آیا تا به حال سیم کارت ایرانسلی‌تان مسدود شده است؟ برای رفع مسدودی آن چه اقداماتی را انجام داده اید؟ آیا در حال حاضر سیم کارت ایرانسلی مسدود شده دارید؟ نظرات، مشکلات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
بلاگ | خدمات سیم کارت
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
جهت قصد داریم در ادامه شما را با نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل آشنا کنیم تا شما بتوانید بدون هیچ دغدغه ای و به راحتی به خارج از کشور سفر...
چگونه سیم کارت هدیه ایرانسل دریافت کنیم؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
چگونه سیم کارت هدیه ایرانسل دریافت کنیم؟
یکی از سوالات رایجی است که کاربران ایرانسل همیشه دوست دارند اطلاعات جامع و کاملی در مورد آن داشته باشند. اپراتور ایرانسل کد دستوری اینترنت...
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
فعال سازی و حذف پیامک تبلیغاتی سیم کارت ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
فعال سازی و حذف پیامک تبلیغاتی سیم کارت ایرانسل
مشترکین اپراتور های ایرانسل می توانند تصمیم بگیرند مایل به دریافت کدام سرویس پیامک هستند، مشترکین می توانند برای دریافت یا دریافت نکردن...
تعداد 81 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3.6
33
12
14
12
10
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. ham***@gmail.com

    من به دلیل سوء استفاده که از شماره من میشد خودم درخواست مسدود شدن را دادم حالا برای فعال سازی مجدد باید چکار کنم برای حذف برنامه شارژ خط به خط باید چکار کنم ممنونم

  2. Kaz***@gmail.com

    سلام سیمکارت من دائمی هست و بدهیمو پرداخت کردم اما وقتی میخوام زنگ بزنم میگه مصدود شده باید چیکار کنم؟ بدهیم رو هم برداخت کردم لطفا کمک کنید

  3. nar***@gmail.com

    سلام خسته نباشید من نمی‌خوام قبض پرداخت کنم می‌خوام غیر فعال بشه شارژ بزنم که دیگه پول قبض کارکرد ندم چیکار کنم

    پاسخ :

    سلام دوست گرامی ، برای پرداخت قبوض دائمی ، چاره ای ندارید ، نمی توانید سیم کارت دائمی را به سیم کارت اعتباری تبدیل کنید ، برعکس آن وجود دارد یعنی تبدیل سیم کارت اعتباری به سیم کارت دائمی

  4. ami***@gmail.com

    سیمکارت من از هر دو طرف مسدود شده چیکار باید کنم

    پاسخ :

    سلام ابتدا اگد بدهی دارد ، قبض آن را پرداخت نمایید بعد در صورتیکه که مشکل برطرف نشد با اپراتور مربوطه ی خود تماس بگیرید. همراه اول : ۰۹۱۲۹۹۹۰ ایرانسل : ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ رایتل : ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰

  5. سلام من ترکیه زندگی میکنم سیم کارت ایرانسلم قطع شده آنتن نداره.اعتباری هم هست.همیشه هم پیام های بانکی و غیره میومد برام.میخوام وصل بشه چیکار باید بکنم.لطفا راهنماییم کنید.

  6. مدت طولانی ازسیمکارتم استفاده نکردم الان غیرفعال شده چکارکنم

  7. من بدهی آنچنانی ندارم رفتم ک پرداخت کنم امکان پرداخت هم نداشت کلا پیامک هم دریافت نمیکنم در حالی ک تو ایرانسل من سیم کارتم فعال هست

  8. سلام سیمکارت ایرانسلی دارم دو سه ساله ازش استفاده نکردم آیا غیر فعال شده؟ چکار کنم؟

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست