وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | تکنولوژی

اینترنت رایگان؛ دانش آموزان و معلمان بشتابید!

انتشار ۱۳۹۹/۶/۱۲ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۶/۱۲ ۱۶:۴۴ . ۳۵۶۱ بازدید

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه‌ی بسته‌های اینترنتی رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

بسته های اینترنتی رایگان

محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه‌ی اینستاگرام خود به تحقق عدالت آموزشی و ارائه‌ی بسته‌های اینترنتی رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد؛ او با مطرح کردن چندین سوال به صورت نظرسنجی از مردم از مردم خواست که باشرکت و پاسخ به این سوالات به نتیجه و تصمیم درست تری در این رابطه بگیرد، براساس نظرسنجی وزیر ارتباطات، ۵۲ درصد مردم برای آموزش مجازی از اینترنت همراه و ۷۳ درصد از سایر پیام‌ رسان‌ها و ابزارها و تنها ۲۷ درصد از بستر شبکه‌ی دانش‌آموزی شاد استفاده می‌کنند.

درصد بالایی از مردم در این نظرسنجی که شامل 90 درصد بودند از افزایش تعرفه ها و هزینه های اینترنت اعلام نارضایتی داشتند و هم چنین 59 درصد از آنها مشکل اصلی شان را هزینه های اینترنت عنوان کردند.

اینترنت رایگان

در ایران گسترش آموزش مجازی با شیوع و همه گیری ویروس کرونا شکل گرفت؛ که نسبت به سالهای قبل از توجه و آمار بیشتری برخوردار شد در واقع دلیل اصلی آن این بود که دانش آموزان و دانشجویان بالاجبار بیش از 5 ماه از سال تحصیلی خود را در خانه و بدور از محیط های آموزشی خود گذراندند و فراگیری و یادگیری مطالب آموزشی خود را از طریق آموزش مجازی و با دسترسی به اینترنت سپری کردند؛ این رویه موجب شد تا در سال تحصیلی آینده و جدید و با تاکید کارشناسان متخصص در این حوزه نیز پیش زمینه ای برای این نوع آموزش داشته باشند.

 که البته آموزش مجازی تبدیل به یک معضل به دلیل مصرف اینترنت در حجم بالا و هزینه های بسته های اینترنتی دانش آموزان و دانشجویان، همچنین معلمان شده بود تا اینکه این مدیر مسئول تصمیم بر تعریف اینترنت رایگان برای آموزش مجازی که در کنار آموزش فیزیکی قرارمیگیرد، گرفت. و گفت این موضوع لازم است در وزارت ارتباطات، بحث و رسیدگی شود.

 تحصیل رایگان؛ با اینترنت رایگان

به گزارش «نماینده» حسن الحسینی؛ مسئول پروژه شبکه شاد و مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه طبق اصل ۳۰ قانون اساسی تحصیل رایگان است آیا در بحث آموزش مجازی قرارنیست اینترنت رایگان هم در دستور کار برای معلمان و دانش آموزان در حیطه آموزش و شبکه شاد باشد، اظهار کرد: تمام تلاش آموزش و پرورش این است که حتماً اینترنت مورد استفاده معلمان و دانش آموزان در این فضا رایگان باشد.

آموزش و پرورش

وی افزود: تلاش می‌کنیم اینترنت معلمان و دانش آموزان کاملاً رایگان یا در حداقل قیمت باشد؛ اما تا به امروز تلاشمان به جایی نرسیده است و امیدوارم برای سال تحصیلی جدید این مشکل برطرف شود بنابراین فعلاً حرف جدیدی نداریم و منتظریم این اتفاق بیفتد. الحسینی در پاسخ به این پرسش که مشکل کار کجاست؟ گفت: باید وزارت ارتباطات این موضوع  را مشخص کند، فکر می‌کنم آنها هم محدودیت‌هایی دارند و باید در مجموع تصمیمی به نفع نظام تعلیم و تربیت گرفته شود.

پیش از این مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش محمود حبیبی در رابطه با  نتایج مذاکرات برای کم کردن هزینه های اینترنت شاد گفته بود:‌ اینترنت شاد رایگان نیست و آنچه مصوب شد این است که برای استفاده از اینترنت ثابت، آبونمان ماهانه تعیین شود که هنوز رقمی برای آن مشخص نشده ولی بسیار کم خواهد بود.

حبیبی همچنین گفت: برای استفاده از شاد به وسیله اینترنت ثابت، دیگر میزان مصرف تعیین کننده نیست و دانش‌آموزان و معلمان هر چقدر از شاد استفاده کنند، آبونمان ماهانه را پرداخت می‌کنند؛ هزینه استفاده از اینترنت همراه برای سایت‌های داخلی یک سوم است و هزینه شاد هم برای معلمان و دانش‌آموزان یک سوم خواهد بود این اینترنت فقط برای استفاده از بستر شاد است و اگر بخواهند از نرم افزارهای دیگری استفاده کنند نرخ اینترنت به شیوه معمول برای آنها محاسبه خواهد شد.

برنامه شاد

حاجی میرزایی و تاکیدش بر آموزش رایگان

وزیر آموزش و پرورش گفت: مناطق کم جمعیت که حدود 40 درصد مدارس ما را شامل میشود؛ امکان حضور در مدارس را بررسی کردیم. و طبق نتیجه گیری های لازم مقرر شد تا در این مناطق مدارس به صورت حضوری دایر گردد. چون یکی از مشکلات برگزاری کلاس بصورت مجازی و غیر حضوری نداشتن دسترسی به اینترنت است. در این زمینه نقاطی که تحت پوشش نیست، مشخص شده است و در اختیار وزارت ارتباطات قرار می‌گیرد و وزارت ارتباطات بر اساس قانون برنامه متعهد است که دسترسی تمام مدارس ما را به شبکه ملی اطلاعات تا ماه شهریور برقرار کند و همچنین نقاطی که روستایی است و تحت پوشش اینترنت نیستند را توسعه دهد. 

دنیای سیمکارت های رند

اگرقصد خرید سیمکارت رو داری در مای رند میتونی برای همیشه به جستجوت پایان بدی!

حاجی میرزایی در خصوص وضعیت اینترنتی برنامه شاد اذعان داشت: در سال تحصیلی گذشته اعلام شد که این برنامه رایگان شده است. برای سال 99 نیز به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد داده ایم که حتماً باید اینترنت رایگان در اختیار دانش آموزان و مربیان قرار داده شود. در ادامه او تاکید کرد: آموزش رسمی هم باید به صورت رایگان در دسترس قرار بگیرد که در این زمینه اینترنت دانش‌آموزان و معلمان باید رایگان شود.

 که البته در تلاش هستیم این اتفاق قبل از شروع سال تحصیلی جدید صورت بگیرد. ایشان در برنامه گفتگوی هفته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعهد ما در قبال دانش آموزان و خانواده هایشان این است که سال تحصیلی را به صورتی برگزار کنیم که همگی کسانی که در طلب علم هستند بتوانند از این فرصت بهره مند شوند. او در مورد شروع سال تحصیل و مبحث ثبت نام دانش آموزان گفت: خانواده هایی فقط به صورت حضوری ثبت نام می کنند که فرزندانشان در پایه هفتم و دهم باشد، در غیر اینصورت باقی پایه ها بصورت خودکار ثبت نامشان انجام میشود.

مبارزه با کرونا

دانش آموزانی که اینترنت ندارند نگران نباشند!

وزیر آموزش و پرورش: نکته حائز اهمیت نداشتن دسترسی همه دانش آموزان به تبلت یا گوشی مناسب برای آموزش مجازی و داشتن برنامه شاد است که در این زمینه هم راهکارهای زیادی بررسی شده که امیدواریم در این فرصت کم قدم های مثبتی برداشته شود. البته امکانی فراهم شده که بتوان از طریق تلویزیون در منازل برنامه شاد را اجرا و توسعه بیشتری داد. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با مسئولان فنی در حال رایزنی هستیم که بتوانیم این کار را با هزینه کمتر انجام دهیم، اما در هر صورت اگر دانش آموزانی باشند که در منطقه‌ای زندگی کنند که اینترنت وجود ندارد یا دسترسی به گوشی مناسب ندارند؛ ما متعهد هستیم که به آن‌ها آموزش‌های کافی را بدهیم. او افزود: به همین دلیل در این زمینه تمامی مدارس را در سراسر کشور موظف کردیم که همه دانش آموزان خود را بررسی نمایند. از تلویزیون همانند سال قبل استفاده می‌کنیم و آموزش‌ها را از این طریق ادامه می‌دهیم، همچنین از تولید بسته‌های خودآموز آموزشی هم استفاده خواهیم کرد.

آموزش مجازی

مهمترین اصل سال تحصیلی؛ مراقبت از دانش آموزان

طبق نظرات مسئولین حوزه آموزش و پرورش از جمله آقای حاجی میرزایی و اظهار به اینکه در سال تحصیلی 98 دو سوم دوره آموزشی نگذشته بود که مدارس به تعطیلی خورد گفت: امسال اصل براین است که ارتباط با معلم حفظ شود و آشنایی بین آنها صورت گیرد.

 و در رابطه با مراقبت و سلامت دانش آموزان هم تاکید کرد که حداکثر مراقبت را به عمل خواهیم آورد چون مدارس نیز آگاه شده اند و دستورالعمل ها ابلاغ شده است، ما تلاشمان براین است که محیط مناسبی را فراهم کنیم چون اختیارات ویژه ای به شورای مدارس داده ایم، معلمان هم امسال نقش متمایزی دارند و باید طبق شرایط متفاوتی که برایمان ایجاد شده؛ خلاقیت و ایده های نو را بکار گرفته تا آنها هم در چارچوبی که برایشان تعیین شده آموزش را ادامه دهند البته خانواده ها هم باید همکاری لازم را در این زمینه با مدارس داشته باشند. 

بازم سیمکارتت سوخت؟

اگه میخوای سیمکارتت نسوزه کارهایی که نباید انجام بدی رو تو این مطلب بخون :)

در سالهای قبل خانواده ها با آسودگی خاطر بیشتر به مدرسه می آورند اما امسال به دلیل حساسیت های که در رابطه با بیماری کرونا ایجاد شد درخواست داریم خانواده ها در تمام ایام در کنار مدارس باشند و به مدارس هم نکات لازم گفته شده تا برنامه های آموزشی را با خانواده ها مرور کنند و برایشان توضیح دهند که چه میخواهند. 

سال تحصیلی جدید

با توجه به آغاز آموزش های تلویزیونی از تاریخ 15 شهریور ماه انتظار می رود که خود دانش آموزان نیز با دقت و جدیت بیشتر امر آموزش را دنبال کنند. رسانه ملی نیز به عنوان شریک آموزش در کنار ماست و جایگاه مهمی دارد.در نقاطی که دسترسی اینترنت وجود ندارد تلویزیون می تواند آموزش های لازم را در اختیار دانش آموزان قرار دهد؛ مدرسه تلویزیونی می تواند همه خانه ها را به مدرسه تبدیل کند. 

محتوای کلیه دروس در تمام مقاطع تحصیلی را تولید کرده ایم که هم روی شبکه شاد بارگذاری می شود و هم در اختیار خانواده ها و معلمان و دانش آموزان قرار می گیرد. وی به توسعه ظرفیت های شبکه شاد اشاره کرد و گفت: روز ۵شنبه شبکه شاد با ظرفیت های جدید رونمایی خواهد شد.

بلاخره حضوری یا مجازی؟

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تجارب آموزشی کشورهای دنیا افزود: ما روش های تلفیقی را مدنظر قرار دادیم. کلاس ها حضوری برگزار می شوند البته اگر مساحت کلاس و مدرسه به گونه ای باشد که فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود باید گروه بندی کنیم؛ برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان گروه بندی می شوند و ورود و خروج و حضورشان در قالب گروه های مختلف خواهد بود. 

فاصله اجتماعی

کل محتوای آموزشی مورد بازبینی قرار گرفته و دروسی که باید الزاما حضوری آموزش داده شود مشخص شده و آنها که تمرین و تکرار است به بخش غیرحضوری منتقل می شود. حاجی میرزایی افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نباشد و این تضمین آموزش و پرورش برای همه مردم است.

مطالب مرتبط
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
آیا می دانید کدام  اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
آیا می دانید کدام اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
اپراتور رایتل یک سیم کارت دائمی جدید با امکانات ویژه ای ارائه می دهد. بر اساس اطلاعات به دست آمد از اپراتور رایتل این اپراتور یک سیم کارت...
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
آیا می دانید بهترین سرعت اینترنت گیمرها بازی آنلاین چگونه می توان خریداری کرد. سرعت دانلود و آپلود همچنین پینگ تایم برای گیمر های حرفه ای...
  تلفن ثابت اینترنتی چیست؟
بلاگ | تلفن ثابت
تلفن ثابت اینترنتی چیست؟
در این نوشته با قیمت گذاری تلفن ثابت آشنا می شوید. آیا پس اگر شما هم از کاربران تلفن ثابت اینترنتی هستید و یا علاقه مند هستید درباره تلفن...
تعداد 4 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 2.8
1
1
0
0
2
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. ای بابا نت می خوام از نسل رایگان

  2. شمایی که داری میگی رایگانه پس کو چرا ما نمیبینیم باید ۱۰ گیگ بخریم تا شاد بالا بیاد فقط

  3. راسو میگه به من یک موبایل نوت۲۰ دادن

  4. دروغه اخه کی چیز رایگان می ده به ما بدبختا؟

    پاسخ :

    با سلام اینترنت شبکه دانش آموزی شاد کامل رایگان بوده و هیچ گونه هزینه ای برای استفاده از اپلکیشن وجود ندارد.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست