وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

سامسونگ گلکسی A31؛ پايين رده ای در پوسته ميان رده!!

انتشار ۱۴۰۰/۱/۵ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱/۵ ۱۲:۳۹ . ۳۵۳۲ بازدید

سامسونگ در سال 2020، رویه سال قبل را پیشی گرفت و به تولید و عرضه گوشی های ارزان قیمت و مقرون به صرفه سری A پرداخت. یکی از این پرطرفدارترین و پرفروش ترین میان رده های سامسونگ، سامسونگ گلکسی A30 بود. سامسونگ گلکسی A30 در سال 2019 توانست به یکی از پرطرفدار ترین و پرفروش ترین گوشی های سامسونگ تبدیل شود. سامسونگ بر همین اساس سامسونگ گلکسی A30s را نیز معرفی کرد که آن هم تا حدودی با موفقیت در بازار ها رو به رو شد.

اما در سال 2020 شرکت سامسونگ با استفاده از تجربه های پیشین خود، سامسونگ گلکسی A31 را منتشر کرد، آیا سامسونگ گلکسی a31 می‌تواند همانند برادران خود به موفقیت دست یابد؟ آیا سامسونگ گلکسی a31 برای سامسونگ به عنوان به یک موفقیت محسوب می‌شود یا یک شکست بزرگ؟ با ما همراه باشید تا به بررسی جامع سامسونگ گلکسی A31 بپردازیم.

سامسونگ گلکسی a31 در تاریخ 5 فروردین سال 1399 (March 24 سال 2020)معرفی شد. این میان رده قدرتمند سامسونگ با صفحه نمایش 6.4 اینچی، باتری 5000 میلی آمپری و دوربین 48 مگاپیکسلی خود توانسته است که به یکی از گوشی پرطرفدار و پرفروش سامسونگ در سال 2020 تبدیل شود. در ادامه به بررسی ویژگی های سامسونگ گلکسی A31 خواهیم پرداخت.

طراحی سامسونگ گلکسی A31

بدنه سامسونگ گلکسی A31 از جنس پلاستیک می‌باشد؛ البته لازم به ذکر است که بدنه تمامی گوشی های سری A سامسونگ از سال 2019 به دلیل کاهش قیمت آن از جنس پلاستیک می‌باشد. همچنین استفاده از بدنه پلاستیکی در این گوشی ها باعث کاهش وزن آنها می‌شود و باعث می‌شود در طولانی مدت فشار کمتری به دست وارد شود. 

 

سامسونگ گلکسی A31

 

اما به عنوان نقطه ضعف باید بگوییم که استفاده از بدنه پلاستیکی باعث می‌شود که این گوشی در برابر خط و خش بسیار ناتوان باشد و پنل پشتی در برابر اشیا نوک تیز بسیار آسیب پذیر باشد. اما پنل پشتی این گوشی در ظاهر بسیار براق بوده و کمتر احساس پلاستیکی بودن را به کاربر منتقل می‌کند.

همچنین جالب است بدانید که سامسونگ گلکسی A31 از نظر طراحی ظاهری بسیار شبیه به سامسونگ گلکسی A51 می‌باشد. طراحی پشت، محل قرارگیری دوربین ها محل قرارگیری اسپیکر و خیلی چیزهای دیگر در این گوشی ها با یکدیگر مشترک می‌باشد. سامسونگ گلکسی A 31 در پنل جلویی خود از یک محافظ شیشه ای استفاده کرده است؛ اما متاسفانه جنس این محافظ صفحه نمایش مشخص نیست. 

اما به عنوان نقطه ضعف در طراحی گلکسی a31 می‌توان به نحوه قرارگیری دوربین سلفی اشاره کرد؛ برای دوربین سلفی این گوشی از یک بریدگی قطره ای یا به اصطلاح (ناچ) استفاده می‌کند اما این در صورتی است که گلکسی a51 دارای یک حفره کوچک است که باعث زیباتر شدن صفحه نمایش می‌شود. 

بررسی سامسونگ گلکسی A21s

نقد و بررسی A21s؛ یکی دیگر از میان رده های ارزان قیمت سامسونگ را از دست ندهید.

از دیگر نقاط ضعفی که در طراحی سامسونگ گلکسی a31 به چشم می‌آید حاشیه های نسبتا ضخیم صفحه نمایش است. البته لازم به ذکر است که حاشیه ها در 3 طرف لبه باریک هستند اما در قسمت پایینی بسیار ضخیم می‌باشد.

صفحه نمایش این گوشی تقریبا 84.9 درصد از پنل جلویی این گوشی را پوشانده است که در مقایسه با A51 که 87.4 درصد از پنل جلویی را صفحه نمایش تشکیل داده بود مقداری کمتر است. البته این کم بودن میزان صفحه نمایش را نمی توان به عنوان نقطه ضعف محاسبه کرد چرا که تنها کمتر از 3 درصد بین این مدل ها اختلاف وجود دارد.

 

بررسی سامسونگ گلکسی a31

 

سامسونگ گلکسی A31 دارای وزنی 185 گرمی است که اگر بخواهیم با A51 آن را مقایسه کنیم باید بگوییم که تقریبا 13 گرم از a51 سنگین تر می‌باشد.

فریم دور گوشی نیز از همانند مابقی قسمت ها از جنس پلاستیک فشرده می‌باشد. در سمت راست این فریم دکمه های ولوم و پاور قرار گرفته است. محل قرار گیری دکمه های ولوم تا حدودی دور از دسترس است اما طوری نیست که غیر قابل دسترسی باشد.

در قسمت پایین این گوشی نیز اسپیکر، پورت شارژ type-C و همین طور جک هندزفری 3.5 میلی‌متری قرار گرفته است. در کل می‌توان گفت این گوشی طراحی مدرن، زیبا و امروزی دارد.

همچنین لازم به ذکر است که سامسونگ گلکسی a31 در رنگ های مشکی، آبی، قرمز و سفید عرضه شده است که رنگ آبی آن شباهت زیادی به بنفش دارد.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A31

بی شک میتوان گلکسی A31 را جزو معدود گوشی های ارزان قیمتی دانست که از صفحه نمایش سوپر آمولد بهره مند هستند. لازم به ذکر است که اکثر گوشی های همرده A31 برای کاهش قیمت به صفحه نمایش TFT مجهز هستند.

اگر جزو علاقه مندان به صفحه نمایش های بزرگ هستید بدون شک A31 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود؛ صفحه نمایش 6.4 اینچی سامسونگ گلکسی A31، تصاویر را با وضوح 1080×2400 پیکسل (FULL HD) به نمایش می‌گذارد که نتیجه آن تراکم پیکسلی 411 پیکسل در هر اینچ می‌باشد که این رقم برای یک گوشی میان رده بسیار خوب است؛ چرا که سامسونگ در گلکسی A30s از رزولوشن 720×1560 بهره‌مند بود.بنابراین، یکی از مهمترین برتری های سامسونگ گلکسی A31 نسبت به سایر رقبا، استفاده از صفحه نمایش با کیفیت سوپر آمولد می‌باشد.

 

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی a31

 

سامسونگ گلکسی A31 بر خلاف برادر کوچک خود یعنی گلکسی a30، دارای سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است؛ این در حالی است که گلکسی A30 دارای سنسور اثر انگشت خازنی در پشت صفحه نمایش بود. 

ممکن است که تصور کنید سنسور اثر انگشت سامسونگ گلکسی A31 نیز همانند مابقی گوشی های سری A که دارای سنسور زیر صفحه نمایش هستند یک شکست بزرگ است و دارای مشکلات کند بودن و یا باز نکردن قفل دستگاه می‌باشد اما اینطور نیست! عملکرد سنسور A31 در مقایسه با نمونه‌ های بکار رفته در سایر گوشی های سری A بسیار بهتر شده و همچنین مشکلاتی مانند سرعت پایین و عمل نکردن سنسور برطرف شده است.

اما لازم به ذكر است كه اگر از گلس و یا محافظ صفحه نمایش استفاده کنید سرعت عملكرد سنسور بسیار كاهش پیدا می‌كند و تا حد زیادی دچار مشكل در باز كردن صفحه قفل گوشی و یا هر چیز دیگری كه احتیاج به استفاده از سنسور اثر انگشت دارد می‌شوید.

سخت افزار سامسونگ گلکسی A31 

گلکسی a31 از یک تراشه مدیاتک هلیو P65 استفاده می‌کند؛ این تراشه 12 نانومتری دارای پردازنده مرکزی 8 هسته ای می باشد که دو هسته قدرتمند آن از نوع Cortex-A75 با فرکانس 2 گیگاهرتز و 6 هسته كم مصرف آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز می‌باشند. همچنین لازم به ذکر است که سامسونگ برای این گوشی پردازنده گرافیکی از نوع Mali-G52 MC2 را در نظر گرفته است.

متاسفانه پردازنده مدیاتک هلیو P65 را نمی توان پردازنده قدرتمندی شناخت مخصوصا زمانی که صحبت بازی های ویدئویی به میدان می‌آید؛ اما این پردازنده در استفاده های روزمره مانند تماشای فیلم، وب گردی و … بسیار مناسب می‌باشد.

 

قیمت a31

 

سامسونگ گلکسی A31 دارای دو نوع رم با حافظه های 4 و 6 گیگابایتی و دو نوع حافظه داخلی با مقدار ذخیره سازی 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است. همچنین در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر می توان با استفاده از یک کارت حافظه میزان حافظه گوشی خود را افزایش دهند.

در کل باید بگوییم که گلکسی A31 برای انجام کارهای روزانه، هیچ لگ و کندی سرعتی ندارد. اما به دلیل وجود پردازنده گرافیکی ناتوان و ضعیف این موبایل را برای گیمر ها پیشنهاد نمی‌شود.

سامسونگ گلکسی A31 دارای یک باتری نسبتا قدرتمند 5000 میلی آمپری است؛ شاید با نگاه به ظرافت این گوشی باور اینکه یک باتری 5000 میلی‌ آمپری را درون خود جای داده باشد تا حدودی سخت باشد اما در هر صورت این اتفاق افتاده است! سامسونگ برای شارژ باتری پرظرفیت A31 یک شارژر 15 واتی نیز درون جعبه آن قرار داده است. شارژ شدن این گوشی با قابلیت شارژ سریع چیزی در حدود 2 ساعت و 30 دقیقه زمان می‌برد.

گوشی های مناسب برای خرید

چه گوشی هایی برای خرید مناسب اند؟ از 6 میلیون تا 20 میلیون تومان!

همانطور كه گفته شد،‌ در هنگام استفاده از گلس های محافظ صفحه، استفاده از حسگر اثر انگشت سخت می‌شود. البته سامسونگ برای رفع این مشكل‌ چاره ای اندیشیده است؛ اگر در استفاده از حسگر اثر انگشت به مشکل برخورده اید می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره استفاده کنید! قابلیت تشخیص چهره این گوشی در اكثر مواقع عملكرد خوبی از خود به جای می‌گذارد و در بیشتر مواقع قفل دستگاه را به راحتی باز می‌كند. همچنین سامسونگ گلكسی a31 از قابلیت Lift to wake نیز بهره مند است؛ این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد هنگامی که گوشی را بلند می‌كنید به صورت خودکار چهره شما را اسكن كند.

 

خرید گلکسی a31

 

دوربین سامسونگ گلکسی A31 

سامسونگ گلکسی A31 در قسمت پشتی خود از دوربین چهارگانه با لنز های متنوع بهره می‌برد. این لنز های چهار گانه به ترتیب 48،‌ 8 و دو لنز 5 مگاپیکسل می‌باشد. لنز اصلی این گوشی یک لنز 48 مگاپیکسلی می‌باشد که در حال حاضر در اکثر دستگاه‌های میان‌رده مدرن و امروزی استفاده شود. 

لنز دوم این دستگاه یک لنز سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید می‌باشد که برای عکاسی واید طراحی شده است. 

اگر با استفاده از دوربین سامسونگ گلکسی a31 در محیط های پر نور عکسبرداری كنید؛ عكس های بسیار با كیفیت و طبیعی را می‌توانید ثبت کنید.

عکس هایی که گلکسی A31 در محیط های کم نور ثبت می‌کند، نسبتا خوب است. رنگ هایی هم که در عکس وجود دارد اشباع نیستند و به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند. دوربین اصلی دارای فوکوس خودکار نیز هست. این قابلیت می‌تواند به کاربران کمک کند تا عکس های بهتری ثبت کنند. اما یکی از نکات منفی دوربین A31 این است که حالت شب در آن وجود ندارد! حالت شب می‌تواند کمک کند تا عکس های بهتری در شب گرفته شوند. اما اکنون که این گوشی این قابلیت را ندارد تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که بهینه سازی صفحه را روشن نکنید.

گلکسی A31 دارای دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی است. با این وجود دوربین سلفی تصاویری با وضوح 8 مگاپیکسل ثبت می‌کند.

تصاویر دوربین سلفی با کیفیت هستند. حتی دوربین سلفی A31 در مقایسه با رقبایش بهتر عمل می‌کند. جزئیات به خوبی در تصاویر سلفی به چشم می‌خورند. رنگ ها و سایه ها بسیار با دقت در تصاویر ثبت می‌شوند. در کل این گوشی می‌تواند از نظر دوربین شما را راضی نگه دارد!

 

خرید سامسونگ a31

 

البته دوربین سلفی A31 یک نکته منفی قابل توجه هم دارد. در دوربین سلفی این گوشی دیگر خبری از فوکوس خودکار نیست!

بنابراین همانطور كه گفته شد، دوربین a31 در محیط های پرنور عكس های با کیفیتی را ثبت می‌كند، اما در محیط های کم نور و نسبتا تاریک،‌ نمی‌توان از این دوربین انتظار بالایی داشت. اما در هر صورت،‌ باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که سامسونگ گلکسی A31 یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت است و نباید انتظار بالایی از آن داشته باشیم.

نقاط قوت و ضعف سامسونگ گلکسی A31

با توجه به مشخصات گفته شده،‌ نمی‌توان A31 را گوشی برجسته ای دانست. البته طبیعتا این گوشی، یک گوشی میان رده است و نباید بیش از این از آن توقعی داشت. اگر می‌خواهید گوشی های میان رده بخرید، رقبای A31 را نیز بررسی کنید. مخصوصا شیائومی و هواوی که تلاش می‌کنند میان رده های خوبی تولید کنند. اما اگر مشتری وفادار سامسونگ هستید، سری A میان رده های خوب سامسونگ هستند. البته گوشی A51 فقط کمی گران تر از A31 است و البته قابلیت های بیشتری نیز نسبت به A31 دارد.

البته A31 با قیمتی مناسب تر کیفیت خوبی نیز ارائه می‌دهد ولی قطعا بهترین کیفیت را ارائه نمی‌دهد. این گوشی نیز نقاط قوت و ضعفی دارد.

نقاط قوت سامسونگ گلکسی A31 :

  1. صفحه نمایش Super AMOLED
  2. نمایش رنگ ها به صورت روشن و زنده
  3. استقامت مناسب باتری و سرعت شارژ عالی
  4. تصویر برداری مناسب در روز

نقاط ضعف سامسونگ گلکسی A31 :

  1. طراحی قدیمی تر و وجود حاشیه هایی بزرگتر در گوشی
  2. اثر انگشت کند تر از حد معمول کار می‌کند
  3. چیپست گوشی به اندازه ی رقبا، قوی نیست
  4. دوربین، حالت شب ندارد

 

دوربین a31

 

نگاهی کلی به سامسونگ گلکسی A31

سامسونگ گلکسی A31 از صفحه نمایش سوپر امولد با رزولوشن 1080×2400 به نمایش می‌گذارد. همچنین حسگر اثر انگشت در زیر این صفحه نمایش با کیفیت قرار داده شده است كه عملكرد معمولی دارد. گلکسی a31 از چیپست مدیاتک هلیو P65 استفاده می‌کند که سامسونگ برای این پردازنده گرافیکی از نوع Mali-G52 MC2 را در نظر گرفته است.

سامسونگ گلکسی A31 دارای دو نوع رم با حافظه های 4 و 6 گیگابایتی و دو نوع حافظه داخلی با حجم های 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است. همچنین این گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپری می‌باشد که برای استفاده های روزانه بسیار مناسب می‌باشد. البته لازم به ذكر است كه برای شارژ این گوشی یک شارژر 15 واتی درون جعبه گوشی وجود دارد. اگر بخواهید این گوشی را 100% شارژ کنید؛ چیزی در حدود 2 ساعت و 30 دقیقه زمان می‌برد.

سامسونگ گلکسی A31 دارای لنز های چهارگانه 48،‌ 8 و دو لنز 5 مگاپیکسل می‌باشد كه این دوربین ها در روشنایی بهترین بازدهی را دارند و می‌توانند عكس های با كیفیتی را ثبت كنند. اما همانطور که پیشتر گفته شد در محیط های تاریک و كم نور،‌ عملكرد دوربین تا حد زیادی کاهش پیدا میکند و افت كيفيت را به راحتی می‌توان احساس كرد. همچنین دوربین های سامسونگ گلکسی A31 فاقد حالت شب می‌باشد. دوربین سلفی a31 نیز 20 مگاپیکسل می‌باشد.

 

نقد و بررسی سامسونگ a31

 

سامسونگ گلکسی A31 یک گوشی محبوب میان رده بین مردم است؛ به همین دلیل چنانچه از این گوشی استفاده می‌کنید یا قبلا استفاده می‌کردید، خوشحال می‌شویم که نظرات و تجربیات شما را بشنویم.

به نظر شما سامسونگ گلکسی A31 را می‌توان یک میان رده خوب دانست؟

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 1
0
0
0
0
1
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. الکی نگین من این گوشی رو دارم و تو پابجی کالاف راحتی و بدون بگ کار میکنه داغ هم نمیکنه در صورتی ک گوشی A51 داغ میکنه 😂 ب متن هم ۱ ستاره دادم چون الکی نوشته

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست