وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

سامسونگ گلکسی A51 و A71؛ بیشتر از 1 تغییر!

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ . ۵۶۴۰۰ بازدید

سامسونگ به تازگی از محصولات جدید خود با نام گلکسی A51 و گلکسی A71 پرده برداشت. گوشی های هوشمندی که در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد و مجهز به تکنولوژی نمایشگرهای Infinity-O (اینفینیتی اُ) و دوربین های چهارگانه L شکل هستند.

سال 2019 به ما آموخت که سری A سامسونگ با ساخت طیف گسترده‌ای از محصولات با ویژگی‌های خارق‌العاده و قیمت مناسب خود توانسته مشتریان بسیاری را پیدا کند. در مقایسه گلکسی a51 با سامسونگ a50، نکته حائز اهمیت اضافه شدن عدد 1 به مدل این اسمارت فون محبوب سامسونگ است.

اما 1 فقط یک عدد نیست، بلکه بسیاری از مشخصات سامسونگ گلکسی a51 یک عدد افزایش یافته است: یک دوربین اضافه شده، چیپ به کار رفته در این مدل (اگزینوس 9611) نسبت به سال گذشته (اگزینوس 9610) بهتر شده و در نهایت صفحه نمایش هم 0.1 اینچ بزرگتر از galaxy a50 می باشد.

به طور خلاصه گلکسی a51 چه مقدار پیشرفت کرده است؟

سامسونگ گلکسی a51 پیشرفت‌های قابل توجه‌ای را به ارمغان آورده است، علی‌الخصوص در بخش دوربین‌ها : هم‌اکنون یک دوربین 48 مگاپیکسلی جای دوربین 25 مگاپیکسلی سامسونگ a50 را گرفته و چینش دوربین‌ها نیز به شکل L هستند. اگر علاقه‌مند به ظاهر متمایز Google Pixel 4 و iPhone 11 Pro نیستید، ممکن است این سبک جدید سامسونگ را بپسندید.

البته این احتمال هم وجود دارد که از شکل مستطیل متنفر باشید. همچنین دوربین فوق‌عریض قرار گرفته در گلکسی a51 با افزایش 4 مگاپیکسلی نسبت به نسخه پیشین خود 12 مگاپیکسل شده است.

دوربین سلفی نیز دستخوش تغییرات شده است، samsung galaxy a51 از صفحه نمایش Infinity-O بهره برده که این بدین معناست که دوربین سلفی در حفره ای کوچک در بالای صفحه نمایش جا خوش کرده است. افزایش کیفیت دوربین هم از دیگر مواردی است که گلکسی a51 به آن دست یافته است. چرا که در این تلفن هوشمند شاهد وجود دوربین 32 مگاپیکسلی هستیم.

دوست داری بدونی سیم کارتت رند هست یا نه؟ با سرویس تشخیص نوع رند مای رند میتونی نوع رند سیم کارت خودت رو مشخص کنی!

وقتی صحبت از سری A سامسونگ می‌شود باید با خلاقیت خداحافظی کرد! جعبه گوشی مانند سال گذشته بوده و روی آن مدل گوشی نوشته شده است. و درون آن غیر از موبایل گلکسی a51 یک آداپتور شارژ سریع 15 واتی و کابل آن که منتهی به پورت USB تایپ C می‌باشد، قرار گرفته و در نهایت شاهد هندزفری سامسونگ هستیم.

خبری از گارد محافظ نیست که در مقایسه با رقبا نقطه ضعف محسوب می‌شود. البته برخی از سازندگان تلفن همراه به‌جای قاب محافظ هندزفری را از جعبه حذف می‌کنند، انتخاب شما چیست؟ ترجیح می‌دهید کدام یک حذف شود؟

 

جعبه گشایی a51

 

طراحی سامسونگ گلکسی a51

چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم، زبان طراحی سامسونگ با معرفی گلکسی a51 و a71 در ابتدای سال میلادی تغییر یافته است. دوربین‌های عقب زیر سقفی مستطیل شکل قرار گرفته اند و این تغییر احتمالا ادامه‌دار خواهد بود. این سقف مستطیلی باعث افزایش یک میلیمتری ارتفاع پشت گوشی شده که ممکن است شما را به‌خاطر لق زدن نگران کند.

اما واقعا این‌طور نیست و مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد. با وجود حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش تنها چیزی که پیوستگی پشت گلکسی a51 را برهم میریزد، برآمدگی دوربین می‌باشد. طراحی رنگین‌کمانی از دیگر زیبایی‌های گلکسی a51 است که اگر تلفن در زاویه مناسب قرار گیرد می‌توان شاهد انفجار رنگ‌ها بود. این گوشی در چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و صورتی در جعبه قرار خواهد گرفت.

بدنه پلاستیکی مقاوم به‌نظر نمی‌رسد و اگر در ساختار پنل عقب گوریلا گلس استفاده شده بود، نگرانی‌های کمتری برای سلامت بدنه دستگاه ایجاد می‌شد. خوشبختانه در صفحه‌ نمایش دستگاه شاهد نسل سوم گوریلا گلس هستیم و احساس امنیت بیشتری خواهیم کرد.

 نمی‌توان شباهت این طراحی با طراحی نوت 10 سامسونگ را انکار کرد. طراحی جدید صفحه‌ نمایش سامسونگ گلکسی A51 نام Infinity-O را به دوش می‌کشد که حرف O به‌نشانه دوربین حفره‌ای شکل و بسیار کوچک آن است. وجود این دوربین به معنای حاشیه کمتر و صفحه نمایش بیشتر است.

در کل این مدل قرار گیری دوربین به امضای کمپانی سامسونگ در اسمارت فون‌های خود تبدیل شده است. با نگاه دقیق‌تر به گلکسی a51 می‌توان متوجه نازک‌تر شدن حاشیه پایین صفحه شد. همچنین اسپیکرهای بالایی مانند سامسونگ a50 در همان جای قبلی خود قرار دارند.

 

عکس گوشی a51

 

کناره‌های سامسونگ گلکسی a51 

دکمه‌های فیزیکی پاور و صدای گلکسی A51 همانند سال قبل در سمت راست قابل مشاهده هستند. در سمت چپ ماژول سیم کارت قرار گرفته که شامل: 2 جای سیمکارت و 1 جا برای کارت حافظه جداگانه می‌باشد. بنابراین نیازی نیست از میان یک سیم‌ کارت بیشتر یا حافظه خارجی تنها یکی را انتخاب کنید.

در زیر دستگاه، یک پورت USB تایپ c قرار گرفته و در کنار آن جک 3.5 میلی‌متری هدفون جا خوش کرده، در سمت راست نیز شاهد اسپیکر هستیم.

ابعاد سامسونگ گلکسی a51 

ابعاد این تلفن هوشمند کره‌ای به شرح ذیل است: 158.5x73.6x7.9mm و وزن آن 172 گرم می‌باشد که در مقایسه با برخی رقبا مانند Realme X2 و شیائومی Note 8 Pro و با وجود باتری 4000 میلی‌آمپری سبک‌تر و نازک‌تر می‌باشد. در کمال تعجب هنگامی که آن را در دست می‌گیرید بسیار سبک و نازک به‌نظر می‌رسد.

صفحه نمایش گلکسی a51

نمایشگر گلکسی A51 کمی کوچکتر از گلکسی A71 است. این گوشی، دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با تکنولوژی (Super AMOLED) است. این تکنولوژی رزولیشین بسیار قدرتمندی همراه با وضوح رنگی خاص و خیره کننده ای به شما ارائه می دهد. با وجود رزولوشن 1800 در 2400 پیکسلی و 405 پیکسل در هر اینچ نباید انتظار صفحه نمایش بی‌کیفیتی را داشت.

نسبت تصویر در این موبایل 20:9 است و همچنین حدود 87.4% از قسمت جلوی دستگاه از صفحه نمایش تشکیل شده است. سامسونگ گلکسی a51 و a71 از اولین تلفن‌های هوشمند سامسونگ هستند که با اینکه پرچمدار نیستند از صفحه نمایش اینفینیتی O بهره‌مند می‌شوند.

سامسونگ تخصص زیادی در تولید صفحه نمایش های سوپر آمولد (Super AMOLED) دارد. این صفحه نمایش ها در اصل نوعی از پنل های نمایشگر هستند که از قطعات بسیار باریکی تشکیل شده و تصویر در آن ها با روشن شدن تعداد مشخصی از چراغ های ال سی دی پس زمینه انجام می‌شود. روشنایی بسیار بالا، وضوح با کیفیت، کنتراست جذاب و مصرف باتری کم از اصلی ترین مزایای صفحه نمایش های سوپر امولد هستند.

کاربران می‌توانند از قسمت تنظیمات و با کلیک روی Screen Mode ← Display ← Settings از بین حالت طبیعی و Vivid گزینه دلخواه خود را انتخاب کنند.

 

مقایسه a51 با a71

 

عمر باتری و سرعت شارژ Samsung a51 خوب است یا نه؟

4000 میلی‌آمپر ظرفیت که با نسخه قبلی یعنی گلکسی a50 تفاوتی ندارد. جدای اینکه چیپست تقریبا با مدل قبلی شبیه است، صفحه نمایش بزرگتر و سیستم عامل با تغییراتی اندک همراه بوده، با این‌ حال ما انتظار ضعیف‌تر شدن عملکرد را داشتیم اما سامسونگ گلکسی a51 توانست حدود 13 ساعت هنگام وب‌گردی با استفاده از وای‌فای دوام بیاورد، دقیقا یک ساعت بیشتر از سامسونگ A50! اما در بخش های دیگر مانند تماس و پخش ویدیو a51 نتوانسته بهتر از ورژن پیشین خود عمل کند.

یکی دیگر از نقاط ضعف گلکسی a51 سرعت شارژ آن است که اصلا با دیگر رقبای خود قابل قیاس نیست. البته از صفر تا صد درصد در 2 ساعت و 14 دقیقه شارژ می‌شود. همچنین این گوشی در مدت 30 دقیقه تنها 35 درصد شارژ می‌شود.

نرم‌افزار و عملکرد Samsung Galaxy A51

داشتن آخرین نسخه سیستم عامل هنگام خرید اتفاق جذابی است که برای خریداران این تلفن هوشمند می‌افتد. نکته دیگر این است که برای منتشر شدن نسخه بعد نیازی به انتظار کشیدن نیست. سامسونگ گلکسی a51 از اولین‌های سامسونگ است که از اندروید 10 پشتیبانی می‌کند. در کنار آن، رابط کاربری One UI 2.0 را شاهد هستیم که بسیار موفق عمل کرده و نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

تلفیق Android 10 و دومین نسخه One UI تا به حال در پرچمداران سری گلکسی سامسونگ (که آپدیت بعد از مدت‌ها برای آنان منتشر شده بود ) دیده بودیم. البته در مجموع One UI 2.0 غیر از تغییرات در بخش نوار ناوبری و ژست‌های آن، تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد. اما سامسونگ گلکسی A51 با یک سورپرایز از راه می‌رسد، صفحه نمایش خمیده!

 

قیمت گوشی a51s

 

نوار ناوبری و تنظیمات صفحه نیمه خمیده سامسونگ a51

تا قبل از گلکسی A51، نمایشگر خمیده مختص پرچمداران بود. این نمایشگرها جدای زیبایی بصری، امکانات زیادی را در خود جای داده‌اند. اگر با پنل‌های اج سامسونگ آشنایی داشته باشید می‌دانید که با کشیدن صفحه از دو طرف (Swipe کردن) آن می‌‌توانید به ابزارها، اپلیکیشن‌ها، عملکردهای مختلف و… دسترسی سریع داشته باشید.

خرید اقساطی سیمکارت 912

میدونستی با میتونی به صورت اقساطی سیم کارت 912 رند بخری؟

همچنین کاربران می‌توانند انتخاب کنند که با کشیدن کدام قسمت صفحه خمیده به چه چیزهایی دسترسی داشته باشند و با جستجوی بیشتر این پنل را شخصی سازی کنند.

حرکت نوار ناوبری (Gesture navigation) نیز قابل تنظیم است و شما می‌توانید مدل‌های جدیدی که همراه One UI 2.0 به گلکسی a51 اضافه شده‌اند را انتخاب کنید. اگر هم به همان تنظیمات قدیم خود عادت دارید مشکلی نیست، شما می‌توانید مدل‌های قدیمی مختص One UI 1 انتخاب کنید.

این نکته را باید اضافه کرد که مدل‌های پیشین ژست‌های نویگیشن بار رویکردی تقریبا مشابه اندروید 10 دارند: کشیدن صفحه از سمت راست و چپ برای بازگشت (Back) و کشیدن از پایین به بالا برای خانه و جابجایی بین برنامه‌ها.

می‌توان گفت مدل سابق تلفیقی از نوار ناوبری اندروید های قبلی و اندروید 10 است، بدین شکل که با کشیدن صفحه از سه نقطه مجزا از پایین به بالا می‌توانستید به عقب، خانه و جابجایی بین برنامه‌ها بروید. درهرصورت اگر با این ژست‌ها راحت نیستید می‌توانید از روش مرسوم سه دکمه در پایین صفحه استفاده کنید.

 

ارزانترین قیمت گوشی a51

 

یکی دیگر از موارد توسعه یافته در گلکسی a51 حالت شب یا همان دارک مود است. این ویژگی با قلم تیره خود عناصر رابط کاربری را به خوبی به رنگ سیاهی شب تبدیل کرده و سایه‌ خاکستری ماه را بر آنان می‌افکند و از رنجیده شدن چشمانتان جلوگیری می‌کند. این قابلیت کاربردی از بسیاری از اپلیکیشن‌های گوگل هم (غیر از گوگل مپ) پشتیبانی می‌کند.

گلکسی a51 خود را امن کنید!

سیستم بیومتریک در سامسونگ a51 از یک سنسور اثر انگشت نوری در صفحه نمایش و تشخیص چهره سطحی و نه چندان دلچسب بهره میبرد. تجربه استفاده از سنسور اثر انگشت برخلاف نسخه قبلی بدون مشکل است. البته تنظیم کردن این سنسور خسته‌ کننده خواهد بود اما وقتی نوبت به دقت میرسد خواهیم دید این خستگی ارزشش را داشته است. سرعت تشخیص این سنسور بالا نیست و روند تشخیص آن به اندازه سنسور اولتراسونیک به‌کار رفته در پرچمداران سامسونگ است.

بررسی عملکرد galaxy a51 

قلب سامسونگ گلکسی a51 اگزینوس 9611 نام دارد و این تراشه وظیفه پمپاژ قدرت به اجزای مختلف موبایل دارد. این تراشه نسبت به نسخه قبلی خود که سال قبل در a50 به‌ کار رفته شده بود اندکی بهبود یافته اما خبری از قدرت بیشتر در مقایسه با رقبای هم‌قیمت نیست. منظور از بهبودی که به آن اشاره شد پیشرفت دوربین است، هم‌اکنون این موبایل از دوربین با وضوح بالا پشتیبانی می‌کند.

در واقع ما تراشه Exynos 9611 را در سامسونگ M30s هم مشاهده کردیم که باعث پیشرفت آن شده بود، پس شاید قضاوت از اطلاعات روی کاغذ کار درستی نباشد.

مشخصات کلی تراشه اگزینوس 9611 به شرح ذیل است: دارای CPU هشت هسته‌‌ای که 4 هسته آن Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتزی بوده و 4 هسته دیگر Cortex-A53 است که از فرکانس 1.7 GHz بهره میبرد. واحد پردازش گرافیکی این میان رده از سری آ، Mali-G72 MP3 نام دارد.

همچنین این تلفن هوشمند در سه نسخه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، 4GB رم و 128GB حافظه داخلی و در نهایت 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی عرضه می‌گردد.

 

عکس a51 سامسونگ

 

سامسونگ گلکسی a51 به گرد پای رقبا هم نمی‌رسد!

سامسونگ گلکسی a51 در تست‌های عملکرد ثابت کرد که در رنج قیمتی در مقایسه با رقبا حرفی برای گفتن ندارد و گاها از نسخه قبل خود ضعیف‌تر عمل کرده است. تراشه اسنپدراگون موجود در Realme X2 و شیائومی Mi 9T به شکل قابل ملاحظه‌ای در همه برنامه‌ها قویتر عمل کرده‌ است. هواوی نوا 5T با تکیه بر تراشه مخصوص پرچمداران خود یعنی کایرین 980 SoC در صدر جدول بررسی‌های GeekBench قرار می‌گیرد.

حتی تراشه اسنپدراگون 660 نوکیا 7.2 که قدیمی‌تر از رقبا است در برخی موارد عملکرد بهتری نسبت به گلکسی a51 داشته است. به طوری که امتیاز گیک بنچ در بخش چند هسته‌ای 1294 و در بخش تک هسته‌ای 347 بوده که با اندکی جستجو می‌توانید تفاوت فاحش آن با رقبا را ببینید.

samsung a51 و دوربین قدرتمند آن 

دوربین این اسمارت فون سامسونگ نسبت به عملکرد سخت‌افزار آن قابل قبول است. برای شروع می‌توانیم به دوربین 48 مگاپیکسلی آن اشاره کنیم که از 10 رقیب اصلی Galaxy a51، نه تای آنها از دوربینی با رزولوشن مشابه استفاده می‌کنند. دوربین بعدی 12 مگاپیکسل دارد که مخصوص عکس برداری با زاویه فوق عریض است. دوربین فوق عریض 4 مگاپیکسل ارتقا یافته و جزو اولین‌ها است که پرچمدار نیست و بیشتر از 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد.

نباید فراموش کرد که این دوربین ها دارای ویژگی هایی مانند (Smart Switch)، فوکوس زنده (Live Focus) و ضبط بدون لرزش (Super Steady Video) هستند.

اما وجه تمایز سامسونگ a51 در مقایسه با رقبا اینجاست: دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی. در حالی که رقبا از دوربین 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. در قسمت پشت این موبایل سامسونگ یک دوربین 5 مگاپیکسلی دیگر برای عمق‌سنجی وجود دارد و همچنین در جلو شاهد دوربین 32 مگاپیکسلی هستیم.

 

سنسور اثر انگشت a51

 

برنامه دوربین galaxy a51

همانطور که در دیگر موبایل‌های سامسونگ شاهد هستیم برنامه دوربین تغییر خاصی نکرده و به همان تغییراتی که همراه با One UI 2.0 معرفی شد، بسنده کرده است. سایز فونت اندکی بزرگتر شده و هنگامی که حالتی از دوربین را انتخاب می‌کنید دور آن با خطی سفید احاطه می‌شود.

عملا این اپ شباهت بسیاری به برنامه‌های دیگر دوربین دارد، با کشیدن صفحه به کناره‌ها می‌توان بین حالات متفاوت سوییچ کرد و با لمس عمودی صفحه می‌توان بین دوربین سلفی و عقب جابجا شد. همچنین اگر نحوه چینش مودهای دوربین مورد پسند شما نیست گزینه‌ای برای جابجایی و حذف آنان وجود دارد.

آیکون تنظیمات در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است که از آنجا می‌توانید به خوبی دوربین خود را کنترل کنید. مواردی معمول مانند وضوح فیلمبرداری، خط‌های گرید، اطلاعات مکانی و دیگر موارد وجود دارد. گزینه‌های دیگری مانند بهینه‌ساز صحنه، فعالسازی HDR و تغییر نسبت ابعاد نیز وجود دارد.

کیفیت تصاویر گرفته شده با گلکسی a51 

موبایل هوشمند 350 دلاری سامسونگ، تصاویر نجیبی می‌گیرد ولی ما را به تعجب وا نمی‌دارد. این تصاویر دامنه داینامیک خوبی دارند و به اندازه کافی شارپ و بدون نویز هستند. همچنین رنگ‌ها نیز دلنشین به نظر میرسد. دوربین فوق عریض به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به a50 ارتقا یافته، نویزها تا حد امکان از بین رفته‌ و جزئیات بیشتری در تصاویر قرار گرفته‌اند.

بر خلاف عکس‌های گرفته شده در روز، دوربین گلکسی a51 عملکرد بدی در شب به نمایش گذاشته است. تصاویر نرم و پر نویز است، رنگ‌ها هم با کمبود مواجه هستند. اگر علاقه‌مند به تصویربرداری در شب و با زاویه عریض هستید از این گوشی متنفر خواهید شد! البته با فعالسازی حالت تصویربرداری در شب کیفیت تصاویر اندکی بهبود پیدا می‌کنند.

 

دوربین سامسونگ a51

 

عکسبرداری از نمای نزدیک نیز به لطف دوربین macro پنج مگاپیکسلی بهتر شده و اگر دستانتان نمی‌لرزد می‌توانید از کیفیت تصاویر لذت ببرید، اما اگر دستتان تکان می‌خورد، تصاویر کمی تار می‌شود. دوربین سلفی هم تصاویر باکیفیتی گرفته و از دامنه داینامیک عریض و رنگ‌های خوبی بهره می‌برد. دوربین سامسونگ گلکسی a51 قابلیت فیلمبرداری تا 30 اف‌پی‌اس با رزولوشن 4k و فیلمبرداری فول اچ‌دی با 60 FPS را دارد.

چرا گلکسی a51 ارزش خرید پایینی دارد؟ 

همانطور که مشاهده کردید، رقبای خوش قیمت‌تر سامسونگ از قدرت پردازش بالاتری برخوردار هستند، اما اگر طرفدار سیستم عامل خوش رنگ و لعاب a51 و ظاهر آن هستید، این موبایل می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

از ویژگی‌های مثبت اسمارت فون سامسونگ می‌توان به: جمع و جور بودن و ظریف بودن آن با توجه به ظرفیت باتری و بزرگی نمایشگر، صفحه نمایش سوپر آمولد، عکس‌های پرتره با کیفیت و عملکرد خوب دوربین در روز و مجهز بودن آن به اندروید 10 و وان یو آی 2 اشاره کرد.

 

باتری سامسونگ گلکسی A51

 

سامسونگ گلکسی a51 ضعف‌هایی هم دارد، مانند: تراشه ضعیف در مقایسه با دیگر هم‌قیمت‌ها، عملکرد بد دوربین در شب و نبود تثبیت کننده در فیلمبرداری 4k.

ویدیو بررسی ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی Galaxy A51

 

بررسی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy A71

سامسونگ از همان ابتدا با معرفی سری A قصد داشت بازار میان‌رده‌ها را در دست بگیرد. اما سال گذشته تصمیم گرفت با معرفی دستگاه‌هایی نظیر سامسونگ a10 و گلکسی a20 به بازار پایین‌رده‌ها نیز نفوذ کند و دل افرادی که برای خرید موبایل پول زیادی خرج نمی‌کنند را هم به دست آورد. پس از این اتفاق سامسونگ دیگر استراتژی خود را تغییر نداد و هنوز سری A به موبایل های میان رده و پایین رده سامسونگ اختصاص یافته است.

سال قبل یکی از بهترین‌های سری A گلکسی، سامسونگ a70 بود که اولین گوشی سامسونگ با شارژ سریع 25 واتی نیز بود. این گوشی از مشخصات سخت‌افزاری خوبی -به عنوان یک میان رده- بهره‌مند بود. برای مثال می‌توان به تراشه اسنپدراگون 675 آن اشاره کرد. حال سامسونگ گلکسی a71 آمده تا راه نیاکان خود را ادامه دهد و صد البته موفق‌تر از آنها عمل کند. در سامسونگ گلکسی a71 دوربین و تراشه بهبود یافته و صفحه نمایش قطره‌ای جای خود را به صفحه نمایش (Punch Hole) داده است. سامسونگ A71 از حاشیه‌های نازک‌تری نسبت به گلکسی a70 برخوردار است.

 

قیمت گوشی a71 سامسونگ دیجی کالا

 

البته تغییرات سامسونگ گلکسی a71 نسبت به گلکسی A70 چندان چشم‌گیر نیست اما همین تغییرات ریز هم می‌تواند ما را به خرید این گوشی ترغیب کند. نسخه مورد بررسی از فناوری 4G پشتیبانی می‌کند اما گلکسی a71 5G هم می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد.

طراحی تکراری گلکسی A71

سامسونگ سال گذشته در سری A گوشی‌های خود، طرح‌های گرادیان را پیاده کرد که الحق و الانصاف از جذابیت خاصی برخوردار بودند. به لطف طرح گرادیان هنگام قرار دادن موبایل سامسونگ در زاویه‌های مختلف شاهد طیف‌های رنگی متفاوت خواهید بود. در رابطه با جنس بدنه دستگاه باید گفت سامسونگ گلکسی a71 هنوز هم دارای پلی کربنات در پشت خود است اما شما این نکته را بلافاصله پس از دست گرفتن دستگاه متوجه نخواهید شد. 

طراحی قسمت پشتی بدنه دستگاه همراه با روکش براق باعث می‌شود که پشت گوشی گلکسی a71 مانند شیشه به نظر برسد. اما از آنجا که میان رده سامسونگ از پلاستیک ساخته شده است، سامسونگ a71 وزن زیادی ندارد و می‌توانید آن را به آسانی در دستان خود نگه دارید.

با وجود باتری عظیم‌الجثه 4500 میلی‌آمپری و صفحه نمایش 6.7 اینچی با کیفیت Galaxy A71، وزن دستگاه تنها 179 گرم است! نکته مهمتر اینکه به خاطر استفاده از پلی‌کربنات در پشت دستگاه، گلکسی a71 سامسونگ از مقاومت بیشتری برخوردار است.

 

سامسونگ a70

 

یکی دیگر از نوآوری‌های سامسونگ در طراحی این موبایل، استفاده از پنل مستطیل شکلی است که دوربین‌های عقب را در خود جا داده و تبدیل به یکی از مشخصه‌های دستگاه شده است. همانطور که می‌دانید این طراحی در دیگر محصولات سامسونگ که در سال جاری عرضه شدند به چشم می‌خورد.

از این دسته محصولات می‌توان به پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی s10 lite و میان‌رده موفق سامسونگ، گلکسی a51 اشاره کرد. به نظر می‌رسد سامسونگ به یک زبان طراحی مشترک و مشخص برای محصولات خود رسیده و احتمالا برای مدتی قصد تحول آن را ندارد.

بدنه از جنس پلی‌کربنات و قیمت از جنس طلا!

حاشیه‌های نمایشگر گلکسی A71 سامسونگ بسیار نازک است. همچنین دوربین جلو این گوشی درون صفحه نمایش جا خوش کرده و حفره کوچکی را به خود اختصاص داده است. بریدگی دوربین به خودی خود بزرگ است اما آنطور که فکرش را می‌کنید عامل حواس پرتی نیست. سامسونگ آ 71 مانند اکثر گوشی‌های موجود در بازار جهانی از اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر بهره می‌برد که سرعت پایینی دارد اما به طور کلی قابل قبول است.

در حالی که سامسونگ جک 3.5 میلی‌متری صدا را از پرچمداران خود حذف کرد اما این پورت هنوز هم در سامسونگ گلکسی A71 وجود دارد. دکمه‌های روشن و خاموش و تنظیم صدا در سمت راست موبایل قرار دارند. از ویژگی‌های مثبت دستگاه می‌توان به قرار دادن دکمه‌ها در محل دسترسی اشاره کرد که کار با گلکسی a71 را آسان می‌کند. در پایین هم شاهد درگاه شارژ USB-C و یک بلندگو هستیم.

 

ارزانترین گوشی سامسونگ a71

 

به طور کلی وقتی صحبت از طراحی سامسونگ گلکسی a71 می‌شود، موارد زیادی برای دوست داشتن به ذهن می‌رسد. پلی کربنات به کار رفته در پشت Samsung Galaxy A71 از رنگ‌های با طراوتی بهره‌مند است و هنگامی که آن را به دست می‌گیرید حس یک محصول با کیفیت اعلا به شما دست می‌دهد. همه چیز به اندازه است و ابعاد به خوبی رعایت شده‌اند تا هنگام استفاده به سختی نیافتید.

صفحه نمایش خارق‌العاده سامسونگ گلکسی a71

نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی سوپر آمولد با وضوح 2400 * 1080 و با کیفیت فول اچ‌دی پلاس در جلوی گلکسی A71 دیده می‌شود. البته این پنل نسبت به پنل گلکسی a70 با تغییرات فراوان مواجه نبوده و بسیار شبیه به آن هم هست اما این اتفاق لزوما نقطه ضعف محسوب نمی‌شود.

شما با خرید سامسونگ گلکسی a71 از صفحه‌ای با رنگ‌های زنده، دید عالی زیر نور خورشید و زاویه دید بسیار خوبی دریافت می‌کنید. سامسونگ برای محافظت از نمایشگر a71 از لایه محافظتی گوریلا گلس 3 استفاده کرده است. همان لایه‌ای که سال گذشته در سامونگ Galaxy a70 شاهدش بودیم.

با اینکه صفحه نمایشگر گلکسی آ 71 بسیار بزرگ‌تر از رقبا و رفقای خود است اما سامسونگ با طراحی شاهکار خود کاری کرده که حتی هنگام استفاده از گوشی با یک دست به مشکل بر نخورید. به لطف منحنی‌های جذاب در پشت دستگاه و حاشیه‌های باریک گلکسی a71، هنگام استفاده از دستگاه این احساس به شما دست نمی‌دهد که یک صفحه نمایش عظیم 6.7 اینچی را در دست دارید.

می‌توان گفت نمایشگر 6.7 اینپی این دستگاه، دومین نمایشگر بزرگ سامسونگ محسوب می‌شود. در حال حاضر مقام اول بزرگ‌ترین صفحه نمایش متعلق به سامسونگ گلکسی S20 Ultra با پنل 6.9 اینچی است.

 

معایب گوشی a71

 

نمایشگر همیشه روشن کاربردی‌تر شده است...

عالی بودن صفحه نمایش تنها به بزرگی و وضوح صفحه نمایش نیست. اما Galaxy a71 غیر از اینکه دو مورد گفته شده را شامل می‌شود، رنگ‌های سرزنده و جذابی دارد که نگاه کردن به آن را دلپذیر می‌کند. همچنین شما می‌توانید در تنظیمات این موبایل، حالت رنگ‌ها را به Vivid تغییر دهید و تعادل رنگ‌ها را به شکل دیگر تنظیم کنید.

همانطور که در دیگر تلفن‌های هوشمند سامسونگ دیده‌ایم، می‌توانید متون خود را با فونت‌های مختلف شخصی‌سازی کنید. با خرید این گوشی دیگر نیازی به چراغ LED اعلانات نیازی ندارید؛ چرا که Always On Display با امکانات فراوان در خدمت شما است تا بدون نیاز به روشن کردن صفحه اعلانات خود را ببینید.

مخلص کلام اینکه پنل سامسونگ گلکسی a71 یکی از بهترین‌های سال 2020 است. اما تنها مشکل آن، نرخ تازه‌سازی پایین است. البته این ایراد به خاطر به خاطر کیفیت بالا صفحه قابل چشم پوشی است.

دیگر مشخصات این دستگاه:

  • صفحه نمایش:

گلکسی A71 نیز دارای صفحه نمایش Super AMOLED است با این تفاوت که ابعاد آن ۶.۷ اینچ و رزولیشن آن ۲۴۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل می باشد. نسبت تصویر در این گوشی نیز ۲۰ به ۹ است.

  • پردازنده:

در سامسونگ گلکسی A71 از پردازنده یک پردازنده Qualcomm Snapdragon 730 (کوالکام اسنپ دراگون) استفاده شده است. تراشه اسنپ دراگون نیز ۸ هسته ای است و دارای هسته های کورتکس با راندمان بالاست که می توانند تا ۲.۲ گیگاهرتز را پردازش نمایند. این پردازنده قبلا به خوبی بر روی گلکسی A80 تست شده و کارایی خود را نشان داده است. شیائومی می نوت ۱۰ نیز با این پردازنده به بازار عرضه شده است.

  • رم و حافظه:

سامسونگ گلکسی A71 در مدل مختلف با ۶ گیگابایت یا ۸ گیگابایت رم به بازار خواهد آمد. گوشیA71 نیز ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی دارد.

گوشی گلکسی A71 از حافظه میکرو SD تا ۵۱۲ گیگابایت برخوردار خواهد بود.

  • پلتفرم:

سامسونگ گلکسی A71 با اندروید نسخه ۱۰ ، ورژن کاربری ۱ لانچ می شود.

 

گلکسی a71

 

  • باتری:

در گلکسی A71 یک باتری غیر قابل تعویض ۴۵۰۰ میلی آمپر قرار داده شده است. این باتری از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می نماید.

  • دوربین:

گلکسی A71 ، دارای لنز اصلی با کیفیت فوق العاده بالای ۶۴ مگاپیکسلی است. یک لنز 12 مگاپیکسلی بسیار عریض، یک لنز ۵ مگاپیکسلی مجهز به سنسور تشخیص عمق و یک لنز ۵ مگاپیکسلی با قابلیت ماکرو در کنار این لنز اصلی، لذت عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای را برای شما به همراه خواهد داشت.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در جلوی گلکسی A71 نصب شده است.

  • ظاهر و رنگ بندی:

وزن گوشی A71 به خاطر باتری بزرگترش، ۷ گرم بیشتر ازگوشی A51 است. این گوشی نیز دارای چهار رنگ بندی آبی، صورتی سفید و مشکی قرار خواهد بود.

  • قیمت و تاریخ عرضه:

کمپانی سامسونگ گوشی A71 را در مدل با رم 6 گیگ و حافظه داخلی 128گیگابایت به مبلغ 365 دلار در بازار جهانی عرضه نمود. مدل A71 با رم 8 گیگ و حافظه داخلی 128 گیگابایت نیز 531 دلار قیمت گذاری شده است.
تجربه استفاده از کدام گوشی سامسونگ را داشته‌اید؟ به نظر شما محصولات سامسونگ با کیفیت هستند؟

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 10 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3.8
6
0
1
2
1
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. در ورژن جدید a51گزینه ارسال پیام از سیم ۱ یا ۲ برداشته شده فقط یه گزینه سیم دارد در تنظیمات گزینه پرسیده شود موجود نمیباشد ممنون میشم اگه کسی مسدونه که چکارکم راهنماِیم کنه

  2. سلام ببخشید این سایت بعضی از مشخصات را اشتباه گفت مثل رابط کاربری من وقتی گوشیمو خریدم البته اینا بگم میدونستم دارم چی میخرم و از اول میدونسم رابط کاربری ۲.۱هس نه ۲.۰و به تازگی رابط کاربری ۲.هم آمده و اینکه از صفر تا صد اصلا ۲ ساعت ۱۴دقیقه زمان نمیبره و ۱ساعت و ۵۰دقیقه زمان میبره و تو بازی هم کارش عالیه ولی قبول دارم باتریش زیاد جالب نیس ولی بدم نیس که نشه باهاش کار کرد من باهاش تا ۱.۵روز میرم

  3. عالیه من که راضی هستم

  4. بسیار مطلب خوب وکاملی بودوبسیار استفاده کردممنوم

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر، خرسندیم که توانستیم رضایت شما همراه عزیز مای رند را کسب کنیم. سپاس از توجه شما.

  5. عالیع من ک خریدم خیلی ازش راضی بودم کیفیتش ک 10000000000هس و در کل عالیههههههه❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤🌸❤❤❤❤❤❤

  6. اثر انگشت دارد

  7. هنوزم که هنوزه معلوم نیس کی میاد a71?????

  8. سلام ببخشید صفحه پشت گوشی شیشه ایی هستش؟

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست