وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی تخصصی گوشی شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10)

انتشار ۱۳۹۸/۱۱/۶ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۳/۲۵ ۱۰:۰۸ . ۵۵۳۲۹ بازدید

از آخرین باری که یک گوشی شیائومی می نوت دیده ایم، مدت زیادی می گذرد. بیش از دو سال پیش بود که شرکت شیائومی مدل می نوت ۳ (Mi Note 3) را در بازار عرضه کرد. این مدل با استقبال سردی از سوی مخاطبان روبرو شد که اصلا مدنظر کمپانی شیائومی نبود. به همین دلیل پروژه مدل های نوت (Note) موقتا متوقف شد. حالا اما میتوان گفت که با عرضه گوشی شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) پروژه مدلهای نوت کمپانی شیائومی رسما راه اندازی مجدد شده است. با این تفاوت که شیائومی این بار بسیار قدرتمند و هوشمندانه وارد بازار گشته و با عرضه شیائومی می نوت 10 افق های جدیدی را روشن نموده است.

در این مطب گوشی شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) را از جنبه های زیر مورد بررسی جامع، کامل و تخصصی قرار داده ایم.

  • معرفی کلی امکانات و ویژگی های شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10)
  • طراحی، رخ و دیزاین
  • تست نمایشگر، عمر باتری، بلندگو، کیفیت صدا
  • پردازنده اصلی، رم و حافظه ذخیره سازی
  • نرم افزار، سخت افزار و عملکرد پلتفرم
  • دوربین (سخت افزار و نرم افزار) شیائومی می نوت 10
  • قیمت، رقبا و جایگزین ها
  • ویژگی های مهم و نکات مثبت و منفی
شیائومی می نوت ۱۰ (Xiaomi Mi Note 10)

 

معرفی کلی امکانات و ویژگی های شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10)

می توان گفت بارز ترین و برجسته ترین ویژگی شیائومی می نوت 10 دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن است. اما مطمئنا فقط این نیست. در مورد دوربین پرقدرت شیائومی می نوت 10 ، باید گفت که علاوه بر پیکسل بالا، دارای دو اسنپر بزرگنمایی (زوم) است، یکی برای ۲ برابر و دیگری برای بزرگنمایی نوری ۲ برابر.

همچنین یک دوربین Ultrawide  (اولتراواید) 20 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در کنار دوربین اصلی تعبیه شده است. تجمیع و ترکیب این سه دوربین در شیائومی می نوت 10، انواع زوم ترکیبی و همچنین حالتهای جذابی برای عکاسی و ضبط ویدیو را در دسترس کاربر قرار داده است.

 

ویدیو رسمی شیائومی برای معرفی شیائومی می نوت 10

 

ویژگی مثبت شیائومی به دوربین محدود نمی شود!

اما جذابیت شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) فقط به دوربین محدود نمی شود. کمپانی سازنده از زمان  Mi 9، طراحی و دیزاین پرچمدار خود را اصلاح کرده است. اکنون می نوت ۱۰ مجهز به صفحه نمایش جدید خمیده سه بعدی (پنل ۶.۴۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p) شده است. علاوه بر این خمیدگی صفحه نمایش، انحنای لبه های جلو و پشت آن نیز باعث شده، بهترین طراحی متقارن را در گوشی های امسال شاهد باشیم.

چیپ اسنپ دراگون (Snapdragon 730G) که به خصوص در هنگام بازی و گیم بسیار خوب عمل می کند، تمام مسئولیت پردازش را در شیائومی می نوت 10 (Mi Note 10) به عهده گرفته و از پس هر آنچه که در این گوشی قدرتمند اتفاق می افتد بر می آید. البته این سریعترین تراشه موجود در بازار فعلی نیست، اما بی شک یکی از جدیدترین هاست و قدرت آن برای پردازش بیش از این حرفاست.

شیائومی می نوت 10 (Mi Note 10) با یک باتری عظیم ۵۲۶۰ میلی آمپری انتظارات را به خوبی برآورده کرده است. این باتری قابلیت شارژ سریع با توان ۳۰ وات را دارد. لابراتوار های تست باتری نیز اعلام کرده اند که این باتری، نمرات خوبی کسب کرده و در تست عمر باتری نیز رکورد بالایی را ثبت نموده است.

در آخر، پلتفرم اندروید ۹ با رابط کاربری MIUI 11، استفاده از شیائومی می نوت 10 را بسیار لذا بخش کرده است. این اولین گوشی هوشمند شیائومی (Xiaomi) است که لانچر جدید اندروید را به صورت نصب پیش فرض دارد.

خلاصه مشخصات و ویژگی های شیائومی می نوت ۱۰

 

خلاصه مشخصات و ویژگی های شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10):

  • بدنه: قاب آلومینیومی ، گوریلا گلس جلو و عقب (Gorilla Glass 5).
  • صفحه نمایش: آمولد (AMOLED) خمیده ۶.۴۷ اینچی ، وضوح تصویر ۱۰۸۰ *۲۳۴۰ پیکسل
  • دوربین پشتی پنتا (پنج تایی):
  1. - دوربین اصلی، ۱۰۸ مگاپیکسل، لنز ۲۵ میلی متر، دیافراگم ۱.۷
  2. - دوربین زوم ۲ برابر، ۱۲ مگاپیکسل، دیافراگم ۲.۰
  3. - دوربین زوم ۵ برابر، ۵ مگاپیکسل (افزایش تا ۸ مگاپیکسل)، دیافراگم ۲.۰
  4. - دوربین با زاویه دید گسترده (Ultrawide)، ۲۰ مگاپیکسل، ۱۳ میلی متر، دیافراگم ۲.۲
  5. - دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل، دیافراگم ۲.۴
  • دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل، دیافراگم ۲.۰، ضبط فیلم فول اچ دی ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم در ثانیه
  • سیستم عامل: اندروید ۹ (Android 9 Pie)؛ با رابط کابری MIUI 11
  • شیائومی می نوت 10 دارای جک های صوتی ۳.۵ میلی متری و بلسترهای IR بوده و دارای اسلات دو سیم کارت بوده که MicroSD می تواند جایگزین یکی از آن ها شود.
ویژگی های شیائومی می نوت ۱۰

 

خوب است بدانید که شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) از نظر امکانات و ویژگی ها با شیائومی می سی سی ۹ (Xiaomi Mi CC9) که یک روز قبل از می نوت 10 در بازار چین رونمایی شد، یکسان است. البته تفاوت هایی در رم و هارد این دو گوشی به چشم می خورد.

بی شک همه ما مشتاق هستیم که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی می نوت 10 را با هم تست و بررسی کنیم، اما قبل از این که این بررسی صورت بگیرد و نمونه های عکس و فیلم دوربین شیائومی می نوت 10 را بگذاریم ، بیاید تا می نوت 10 را از جعبه اش خارج کنیم.

آنباکسینگ شیائومی می نوت ۱۰

 

آنباکسینگ شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10)

بسته بندی و طرح جعبه شیائومی می نوت 10 (Mi Note 10) بسیار ساده است. محتویات و ملحقات درون جعبه همان هایی است که شما می توانید با هر شیائومی دیگری دریافت کنید. در داخل جعبه سیاه رنگ شیائومی می نوت ۱۰، یک شارژر ، کابل USB-C و کاور سیلیکونی مشکی به دست شما خواهد رسید.

آداپتور شیائومی یک شارژر پرقدرت ۳۰ واتی است تا بتوانید از شارژ سریع گوشی خود لذت ببرید. و البته شما واقعا به آن احتیاج دارید. زیرا شارژ کردن باتری ۵۲۶۰ میلی آمپری کار هر شارژری نیست.

خرید سیم کارت رند 0912

در مای رند می تواند رندترین و خوش قیمت ترین سیم کارت های رند همراه اول را به صورت آنلاین خرید کنید.

بی نهایت خلاقیت و ظرافت در رخ شیائومی می نوت 10

همانطور که می دانید نشانگر اوج طراحی درگوشی های امروزی دیزاین Dual Glass است. ولی مهندسان و طراحان شیائومی پا را فراتر گذاشته اند و هرچه که ممکن بوده بتوان گرد، منحنی، نازک یا بریده شده باشد را اجرا کرده اند و حاصل این ایده ها ،طراحی زیبا و چشم نواز شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) است.

طراحی شیائومی می نوت ۱۰

 

طراحی شیائومی می نوت 10، تقارن، تقارن و باز هم تقارن

طرح می نوت 10 کاملاً به چشم آشناست. مسلما تا الان خودتان به این مسئله پی برده اید. اما یک نکته مهم در طراحی شیائومی می نوت 10 وجود دارد که بسیاری از گوشی های این طرحی فاقد آن هستند. این تفاوت مهم، تقارن شکل و انحنای پنل های گوریلا گلس در جلو و عقب آن است. قاب آلومینیومی بسیار خوب تراش خورده است. این فریم آلومینیومی در مرحله تولید با سند بلاست ساب داده شده و طرح و رنگی زیبا را به ارمغان آورده است.

صفحه نمایش شیائومی می نوت 10 از نسل آمولد (AMOLED) و با سایز ۶.۴۷ اینچ و به شکل خمیده است. طبق گفته کمپانی این یک صفحه نمایش سه بعدی است. علاوه بر لبه های خمیده ی صفحه نمایش ، گوشه های آن دارای انحنا بوده و یک شکاف کوچک به شکل قطره ای از آب در بالای گوشی به عنوان محل قرار گرفتن دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی تعبیه گردیده است.

با تمام این انحناها و طراحی خمیده گوشی شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) بسیار خوش دست از آب درآمده و هنگام استفاده اصلا سُر نمی خورد.

نکته جالب توجه اینکه در بالا و پایین گوشی، درست زمانی که به حاشیه قاب آلومینیومی می رسیم، صفحه نمایش (OLED) به پایان می رسد و قاب فلزی شروع می شود. این حاشیه بسیار نازک و مشبک باعث می شود که شیائومی می نوت 10 خیره کننده تر و یکپارچه به نظر برسد.

این گوشی خوش طرح، در سه رنگ سفید صدفی، مشکی متالیک و سبزآبی در بازار عرضه شده است.

رنگ بندی شیائومی می نوت ۱۰

 

اسکنر اثر انگشت در می نوت 10

شیائومی می نوت 10 با نسل جدید اسکنر اثر انگشت نوری در زیر صفحه نمایش لانچ شده است. این نسخه طبق گفته شرکت، سریعتر و دقیق تر از نسخه قبلی بوده که در Mi 9T با آن برخورد داشتیم. اما در عملا می توان گفت که این نسخه دقیقاً همان قبلی است. در تست ها مشخص شده که تشخیص اثر انگشت با وقفه ای اندک همراه است و البته ما با چند مورد خطا و عدم تشخیص، در مواردی که با نوک انگشتان مرطوب یا کثیف تست شد، برخورد کردیم.

اسکنر اثر انگشت در می نوت ۱۰

 

نحوه قرار گرفتن دوربین ها در می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10)

قسمت پشت شیائومی می نوت 10 بسیار شبیه می ۹ (Mi 9) است. طراحی پشت دارای یک باکس عمودی برای دوربین است. این خانه محل قرارگیری سه مورد از دوربین هاست. (دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین زوم ۲ برابر و دوربین زوم ۵ برابر). در خارج از این چیدمان، دوربین بسیار عریض ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگا پیکسلی قرار دارد.

در شیائومی می نوت 10، در کنار باکس عمودی دوربین، دو عدد فلاش LED وجود دارد. یکی از آن ها دارای شیشه جلو روشن و شفاف است که حداکثر نور را ایجاد می کند. در حالی که دیگری دارای دیفیوزر است و نور آن بسیار نرم تر (کم نور تر) است. به همین دلیل این فلاش باعث می شود سایه ها در تصویر جذاب تر و دارای لبه های محو باشد. در این حالت شما می توانید زیباترین عکس های پرتره را با این گوشی بگیرید.

نکته اینکه کاربرد این دو فلاش کاملا مشخص و دقیق است، اما متخصصان هنوز نتوانسته اند درک کنند که چرا شیائومی به یک دوربین ۲مگاپیکسلی ماکرو نیاز داشته است؟! دوربین Ultrawide شیائومی دارای فوکوس اتوماتیک است و این قابلیت را دارد که به تنهایی به صورت ماکرو فیلمبرداری کند. به علاوه اینکه می تواند به خوبی از پس عکاسی ماکرو (ازنزدیک) برآید. کارشناسان حدسمی زنند که دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی شیائومی می نوت 10 فقط به دلایل بازاریابی و ترغیب مشتریان در این گوشی قرار گرفته است. بالاخره می دانیم که یک دوربین پنتا (پنج دوربینه) همیشه بهتر از دوربین چهارگانه است. در ادامه البته بیشتر به جزییات دوربین های می نوت 10 خواهیم پرداخت.

نحوه قرار گرفتن دوربین ها در می نوت ۱۰

 

ابعاد و اندازه و وزن شیائومی می نوت 10، خوش دست و جذاب

سایز گوشی 157.8 x 74.2 x 9.7 میلی متر است. با توجه به ابعاد نسبتا زیاد گوشی می نوت 10، شاید این همه خمیدگی و انحنا برای کاربر نگران کننده باشد. اما علیرغم این ابعاد باید گفت که شیائومی می نوت ۱۰ بسیار خوب در دست قرار می گیرد و مطمئنا هنگام کار با این گوشی موبایل آسوده خاطر خواهید بود.

قرار گرفتن چنین باتری بزرگی در داخل گوشی باعث شده تا ضخامت و بخصوص وزن گوشی به نسبت زیاد شود. وزن این گوشی شیائومی ۲۰۸ گرم است. این گوشی ۲ میلی متر ضخیم تر و ۲۵ گرم سنگین تر از Mi 9 (با باتری 3300 میلی آمپر)، یا ۱ میلی متر ضخیم تر و ۱۲ گرم سنگین تر از Mi 9 Pro (باتری 4000 میلی آمپر) می باشد.

ابعاد و اندازه و وزن شیائومی می نوت ۱۰، خوش دست و جذاب

 

نحوه قرارگرفتن کلیدها، اسلات ها و سوکت ها در می نوت 10

همه کلیدها در سمت راست قاب قرار گرفته است. همچنین سینی اسلات دو سیم کارت بوده و زیر کلید ها تعبیه گشته است. در بالا، مطابق معمول، بلستر IR وجود دارد. در حالی که قسمت پایین تمام چیزهای دیگر از جمله بلندگو، پورت USB-C، میکروفون و جک های صوتی را در خود جای داده است.

متأسفانه برای تلفن هوشمندی که تقارن آن را بسیار ستایش کردیم، طراحی قسمت پایین کمی نا امیدکننده است. حفره های جک صوتی و پورت USB و میکروفون متمرکز و متقارن نیستند. حتی پنجره های مشبک اسپیکر هم متقارن نیست.  اگر به دقت در جزییات رنگی قاب در قسمت پایین دقیق شوید، به براقی و شفافیت بقیه قسمت های قاب آلومینیومی نیست.

شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) شاید کمی سنگین است، اما مطمئناً به هیچ وجه حجیم نیست و با توجه به منحنی های آن، این گوشی را بسیار جذاب می یابیم. طراحی دو شیشه ای منحنی (Dual Glass) یکی از زیباترین دیزاین هایی است که امروزه یک گوشی هوشمند می تواند داشته باشد و باید از این خلاقیت و هنر مهندسان و طراحان قدردانی کرد.

نحوه قرارگرفتن کلیدها، اسلات ها و سوکت ها در می نوت ۱۰

 

صفحه نمایشگر شیائومی می نوت 10، رنگ ها می رقصند!

همانطور که اشاره شد شیائومی می نوت 10 دارای یک صفحه نمایش خمیده ۶.۴۷ اینچی با تکنولوژی آمولد، با لبه های منحنی و گوشه های گرد و یک شکاف آب به شکل قطره ای برای دوربین سلفی است. رزولوشن این گوشی از موارد رایج موجود در بازار بوده و همچنین صفحه نمایش توسط یک قطعه منحنی مشابه و یکپارچه با نام گوریلا گلس (Gorilla Glass 5) محافظت می شود.

صفحه نمایش Mi Note 10 از HDR 10 پشتیبانی می کند. اسکرین این گوشی هم حالت روز دارد و هم حالت شب. حالت شب دارای گواهینامه TUV به عنوان منشتر کننده بسیار کمِ نورِ آبیِ مضر است.

شیائومی در می نوت 10، سه الگوی مختلف برای تنظیمات رنگی را ارائه داده که هر یک فضای رنگی خاصی را نمایش می دهد. گزینه اتوماتیک که فضای رنگی مطابق با استاندارد بین المللی DCI-P3 را به طور کامل پوشش می دهد و متخصصان آزمایشگاه میزان deltaE  آن را به طور متوسط ۳.۷ اندازه گیری کرده اند. نکته این که فقط در این حالت می توانید اشباع رنگ (پیش فرض ، گرم ، خنک) را انتخاب کنید.

بعدی گزینه ارائه رنگ های گرم است که deltaE آن به صورت متوسط ۱.۹ اندازه گیری شده است.

و درآخر تنظیم استاندارد که با sRGB مطابقت دارد، و کارشناسان نیز deltaE را به طور متوسط ۱.۳ برای دقت رنگ ثبت کرده اند، به این معنی که این حالت بسیار عالی است.

صفحه نمایشگر شیائومی می نوت ۱۰

 

تست طول عمر باتری شیائومی می نوت 10

شیائومی می نوت ۱۰ از یک باتری قدرتمند ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است. (۳۰ درصد قوی تر از باتری Mi 9 Pro و ۶۰ درصد قوی تر از باتری Mi 9). شیائومی می نوت 10 از شارژ سریع ۳۰ واتی مبتنی بر USB Power Delivery پشتیانی می کند.

شارژر ۳۰ واتی در مدت زمان ۳۰ دقیقه تقریبا ۵۷ درصد باتری کاملا خالی را شارژ می کند. برای شارژ کامل باتری می نوت 10 نیز ۶۵ دقیقه زمان نیاز است.

باتری شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) امتیاز استقامت بسیار خوبی در تست ها ثبت کرده است. بیشترین زمان نگهداری شارژ آن ۹۵ ساعت است.  همچنین در زمان مکالمه و تماشای فیلم نیز بسیار خوب بوده است. البته گشت و گزار در اینترنت و استفاده از دیتا باتری بیشتری را نسبت به آنچه تخمین زده ایم تخلیه می کند. کارشناسان گمان می کنند که در اصل رابط کاربری جدید اندروید، یعنی MIUI 11 ممکن است مسئول این حجم کاهش شارژ در زمان استفاده از اینترنت باشد باشد که امیدواریم شیائومی عملکردش را با بروزرسانی نرم افزاری بهبود بخشد.

باتری شیائومی می نوت ۱۰

 

بلندگو و کیفیت صدا شیائومی می نوت 10، صدایی کاملا با ثابت و بی نقص

اسپیکر در شیائومی می نوت 10 به اندازه کافی بلند است و در تست آزمایشگاهی یک رکورد خوب به ثمر رساند. هرچند که از سازنده و درگوشی های دیگر شایئومی قدرت صدای بلندتری شنیده ایم. خروجی صدا بسیار خوب است و پوشش پخش صدا یکدست است. و صدای پخش شده و باس آن به اندازه کافی بلندی و وضوح دارد.

این کیفیت خوب صدا در شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) به خاطر وجود یک تقویت کننده خارجی فعال در بلندگو است که این آمپلی فایر (amplifier) موجب تولید صدای بلند اما با کیفیت شده است.

در حالت مکالمه تلفنی نیز در تست، صداها چه در هدفون و چه در حالت استریو، بسیار با ثبات است و در نمودار های تست یک میزان اعوجاج هارمونیک ثبت شده است. 

بلندگو و کیفیت صدا شیائومی می نوت ۱۰

 

شیائومی می نوت 10 با طعم اندروید ۹ پای 

شیائومی می نوت 10 اولین گوشی هوشمند شیائومی است که با اندروید ۹ پای و رابط کاربری MIUI 11 لانچ می شود. لانچر جدید مبتنی بر Android 9 Pie دارای یک رابط کاربری بسیار جالب توجه و تمیز است. در این رابط کاربری اندروید امکان صفحه نمایش همیشه روشن، حالت تاریک صفحه، صداهای اطلاع رسانی هوشمند، نوتیفیکیشن ها و فایل منیجر بسیار بهبود یافته و به استفاده از اندروید لذت بیشتری بخشیده است.

همانطور که گفته شد می نوت 10 از نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می کند و شما می توانید تنظیمات آن را برنامه ریزی کنید. نکته بعدی اینکه لبه های خمیده نمایشگر در زمان اعلان های جدید (نوتیفیکیشن) به صورت رنگی چشمک می زنند.

همچنین کاربر می تواند با استفاده از حسگر هوشمند تشخیص اثر انگشت در محدوده پایین اسکرین، صفحه را از قفل باز کند. کیفیت این اسکنر شیائومی می نوت  فوق العاده بوده و بطور شگفت آوری سریع کار می کند. .دقت بسیار خوب این حسگر فراتر از انتظارات بوده و بازگشایی صفحه نمایش را در لحظه انجام می دهد

شیائومی می نوت ۱۰ با طعم اندروید ۹ پای

 

ظرافت و آسانی در طراحی کاربری شیائومی نوت 10

رابط کاربری MIUI 11 دارای صداهای زنگ و آلارمی است که از طبیعت الهام گرفته اند، و جالب اینکه بسته به زمان های متفاوت در روز به صورت هوشمند تغییر می کنند. به همین دلیل کاربر در اوقات مختلف روز، صداهایی از طبیعت را برای هشدارها و اعلان ها می شنود که ازنظر روانشناسی در کاهش استرس بسیار مفید هستند.

در رابط کاربری MIUI هیچ کشو و دراوری برای برنامه ها وجود ندارد. بنابراین همه برنامه های شما فقط در صفحه اصلی نمایش داده می شوند. البته همچنان می توانید اپلیکیشن های خود را پوشه بندی کنید. البته ، البته اگر احساس می کنید که به حالت دراور و کشویی نیازمبرم دارید، می توانید لانچر سومی (Third-Party) را بر روی گوشی شیائومی می نوت 10 نصب کنید.

درکل طراحان در شیائومی می نوت 10 با پلتفرم اندروید ۹ پای و رابط کاربری MIUI 11 بیشتر به سمت طراحی مینیمالیستی بوده اند و ظرافت و در عین حال رابط کاربری آسان برایشان در درجه اول اهمیت بوده است.

ظرافت و آسانی در طراحی کاربری شیائومی نوت ۱۰

 

حالت رنگ تیره در شیائومی برای کاهش مصرف باتری

شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) دارای حالت رنگ های تیره (Dark) است. در این حالت تمام رنگ های سیستم از سفید به سیاه تغییر می دهد. بدین ترتیب می توان مصرف انرژی صفحه نمایش را مقداری کنترل کرد. البته حالت تیره در رابط کاربری MIUI 11 بهبود یافته است و اکنون برنامه های بیشتری از حالت Dark پشتیبانی می کنند و لوگو و رنگ های آنها دوباره طراحی شده اند تا با توجه به این حالت بهتر عمل کنند.

 

افزایش امنیت در اندروید ۹ شیائومی می نوت 10

اندروید ۹ در رابط کاربری MIUI یک برنامه امنیتی بسیار خوب ارائه داده است. این سیستم امنیتی به راحتی می تواند تلفن شما را در برابر بدافزارها محافظت نموده، لیست سیاه شما را مدیریت کرده و استفاده از داده های شما را مدیریت یا محدود کند.

همچنین مصرف باتری شیائومی می نوت 10 را اسکن پیکربندی کرده و با تحلیل رفتار اپلیکیشن ها، برخی از فضای رم را آزاد کند. در نظر داشته باشید این سیستم امنیتی می تواند مجوزهای برنامه های نصب شده شما را به خوبی رصد کند و به شما امکان می دهد محدودیت هایی را فقط برای برنامه های مدنظرتان اعمال کنید.

افزایش امنیت در اندروید ۹ می نوت ۱۰

 

امکانات اختصاصی اندروید ۹ در شیائومی می نوت 10

اندروید ۹ پای با رابط کاربری MIUI 11 دارای یک گالری اختصاصی زیبا و جذاب است. به علاوه یک موزیک پلیر و پخش کننده ویدیویی را ارائه می دهد که از ۹۹ درصد فرمت های صوتی و ویدیویی پشتیبانی می نماید. همچنین انکودر نرم افزاری شیائومی می نوت 10 بسیار قدرتمند بوده و فایل های ویدیویی را با کیفیت بینظیر وچشم نوازی نمایش می دهد. 

مرور و مدیریت فایل ها در این نسخه تفاوت چشمگیری پیدا کرده و از تمام فرمت ها و قالب های محبوب پشتیبانی می کند و و با طراحی یکپارچه خود، مشاهده اسناد وفایل ها را بر روی گوشی موبایل شما آسانتر می کند.

امکانات شیائومی می نوت ۱۰

 

شیائومی می نوت ۱۰ با پردازنده اسنپ دراگون می تازد!

شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) مجهز به تراشه اسنپ دراگون (Snapdragon 730G) می باشد. این تراشه یکی از قدرتمندترین پردازنده های میان رده بالایی ساخت کمپانی (Qualcomm) است.

از نظر سخت افزاری، Snapdragon 730G به نسبت هم رده های خود بسیار پر قدرت و موثر ظاهر شده است. این سی پی یو (CPU) دارای دو هسته کورتکس ای ۷۶ (Cortex-A76) با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز و همچنین شش هسته کورتکس ای ۵۵ (Cortex-A55) با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز بوده و مسپولیت پردازش اطلاعات را در شیائومی می نوت 10 به عهده دارد.

این پردازنده ۸ هسته ای قبلا بر روی گوشی های مهم سامسونگ مثل سامسونگ گلکسی A80 و سامسونگ گلکسی A71 نصب شده و می شود و امتحان خود را در عملکرد و سرعت به خوبی پس داده است.

شیائومی می نوت ۱۰ با پردازنده اسنپ دراگون

 

حافظه و رم در گوشی شیائومی می نوت 10

این گوشی با رم ۶ گیگابایتی به بازار عرضه شده است. البته می توانید (با توجه به قیمت جهانی) ۱۰۰ یورو بیشتر هزینه کرده و  شیائومی می نوت 10 پرو (Xiaomi Mi Note 10 Pro) را با ۸ گیگابایت رم دریافت کرده و لذت ببرید.

حافظه داخلی یا هارد این گوشی ۱۲۸ گیگابایت است.

می نوت 10 به خوبی میتواند از پس اجرای هر بازی یا برنامه دیگری برآید. در تست های آزمایشگاهی اثبات شده که اجرای همه برنامه ها سریع و روان است. هیچ وقفه یا هنگ کردنی وجود ندارد نکته مثبت گوشی شیائومی می نوت 10 اینکه بعد از استفاده طولانی، هیچگونه خللی را در عملکرد متوجه نمی شوید و حتی بهتر از آن، گوشی حتی در هنگام اوج کار و اجرای طولانی چند برنامه اصلا داغ نمی شود و پوسته و بدنه گوشی همیشه خنک است.

دوربین پنج گانه شیائومی می نوت ۱۰

 

دوربین پنج گانه شیائومی می نوت 10 ، نوآوری و سوالاتی مهم!

شیائومی می نوت 10 (Mi Note 10) اولین گوشی شیائومی است که به دوربین پنتا (پنج گانه) مجهز شده و در عین اینکه همه کاره و جذاب به نظر میرسد ، چند سوال گیج کننده را برای کارشناسان به همراه داشته است. مثلا چگونه و چرا دوربین تله زوم پنج برابری ۵ مگاپیکسلی عکس با کیفیت ۸ مگا پیکسل را نیز پشتیبانی می کند؟! و یا اصلا چگونه این لنز بدون وجود پریسکوپ تا ۵ برابر زوم می شود؟!

نکته مهم اینکه نوآوری و پیشرفت فناوری همیشه با سوال و ابهام همراه بوده و مدتی زمان می برد تا ویژگی های مثبت یا منفی یک تکنولوژی عیان شود!

 

ویدیو بررسی کیفیت دوربین شیائومی می نوت 10

 

 

ویژگی ها و مشخصات دوربین های پنتا Mi Note 10

همانطور که قبلا هم ذکر شد، دوربین اصلی گوشی شیائومی می نوت 10 دارای کیفیت ۱۰۸ مگاپیکسل بوده و با سایز ۱.۳۳/۱ اینچ بزرگترین دوربینی است که تا زمان نگارش این بررسی تخصصی در مارکت وجود دارد.

دوربین اصلی می نوت 10، با سنسورهای کواد بایر (Quad Bayer) کار می کند. دیافراگم لنز دوربین اصلی ۱.۷ می باشد. با وجود این دیافراگم و سنسورهای کواد بایر، در نور کم و تاریکی عملا تصاویر متفاوت و چشمگیری ارائه نمی دهد.

دوربین بعدی با لنز تله فوتو و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. این دوربین دارای فوکوس اتوماتیک بوده و تا ۲ برابر بدون افت کیفیت زوم می کند. دهانه دیافراگم آن نیز ۲.۰ می باشد.

شیائومی یک دوربین زوم ۵ برابر نیز بر روی شیائومی می نوت 10 نصب کرده که وضوح تصویر آن ۵ مگاپیکسل ذکر شده و اعلام کرده است دارای دیافراگم ۲.۰ می باشد.

یکی از مهم ترین دوربین های می نوت 10، دوربین فوق عریض با سنسور ۲۰ مگاپیکسلی است که یک میدان دید ۱۱۷ درجه را در بر می گیرد. دیافراگم آن ۲.۲ بوده که بسیار چشمگیر است. اما مهمتر از همه، این دوربین فوق العاده جذاب دارای فوکوس خودکار است که در کمتر محصولیدر بازار دیده شده است.

در نهایت دوربین ماکرو ۲ مگا پیکسلی آن که امکان عکاسی و فوکوس در محدوده ۲ تا ۱۰ سانتی متری را  فراهم نموده است.

لازم به ذکراست دوربین سلفی شیائومی می نوت 10 با کیفیت ۳۲ مگاپیکسلی و سنسورهای Quad Bayer کیفیت بسیار بالایی را ارائه داده است.

دوربین شیائومی می نوت ۱۰

 

کیفیت فیلمبرداری (ضبط فیلم) شیائومی می نوت 10

شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) فیلمبرداری 4K تا ۳۰ فریم بر ثانیه را ضبط می کند. سایر تنظیماتی که در دسترس هستند عبارتند از:

- ۱۰۸۰p با  ۳۰ فریم بر ثانیه

- ۱۰۸۰p با ۶۰ فریم بر ثانیه

البته کیفیت فیلمبرداری شیائومی می نوت 10 در نور کم چشمگیر و در حد انتظارات نبوده و فیلم های ضبط شده در تاریکی گاهی دارای نویز می باشند.

کیفیت فیلمبرداری (ضبط فیلم) می نوت ۱۰

 

قیمت شیائومی می نوت 10 ‌(Xiaomi Mi Note 10)

شیائومی می نوت 10 در زمان عرضه حدود ۵۵۰ یورو هزینه داشت که این قیمت برای این گوشی بسیار مناسب به نظر می رسید. اما نبرد در جبهه پرچمداران کاملاً شلوغ است و گوشی های دیگری نیز وجود دارد که هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ امکانات قابل توجه هستند.

البته شیائومی می نوت 10 پرو(Xiaomi Mi Note 10 Pro) صد یورو گران تر است و البته دارای  ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است.

در نهایت آخرین قیمت شیائومی می نوت 10 (در زمان نگارش این مطلب) با مشخصات رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت در سایت آمازون ۴۷۶ دلار آمریکا می باشد.

قیمت شیائومی می نوت ۱۰ ‌(Xiaomi Mi Note 10)

 

رقبا و جایگزین های شیائومی می نوت 10

  • سامسونگ گلکسی اس ۱۰ (Samsung Galaxy S10)
  • ریل می ایکس ۲ پرو(Realme X2 Pro)
  • وان پلاس ۷ تی پرو(OnePlus 7T Pro)
  • شیائومی می ۹ تی پرو (Xiaomi Mi 9T Pro)

چهار گوشی هوشمند ذکر شده در بالا هم از نظر امکانات و ویژگی ها و هم ازنظر قیمت قابل قیاس و رقابت با شیائومی می نوت 10 بوده که در مطالب جداگانه ای به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

ویژگی های مثبت و منفی شیائومی می نوت ۱۰

 

ویژگی های مثبت و منفی شیائومی می نوت 10

نکات مثبت:

  • صفحه نمایش AMOLED ، وضوح بالا و شفافیت بسیار عالی ، دقت رنگی DCI-P3
  • باتری پرقدرت که بسیار سریع هم شارژ می شود.
  • پردازنده اسنپ دراگون (Snapdragon 730G) که برنامه ها و بازی ها را با کیفیت خوبی اجرا می نماید.
  • همه دوربینها عکسهای بسیار عالی به خصوص در روز دارند.
  • مجهز به رابط کاربری MIUI 11 اندروید.
  • جک صوتی ۳.۵ میلی متری ، بلستر IR.

نکات منفی:

  • به هیچ عنوان دارای مقاومت در برابر آب نیست.
  • کمپانی می توانست از پردازنده اسنپدراگون 855 استفاده کند.
  • با وجوددوربین ها و سنسور های قدرتمند عکاسی در نور کم خاص و در حد انتظار نیست.
  • کیفیت ضبط ویدیو با هیچ یک از دوربین ها خاص و شگفت انگیز نیست.
  • افزایش کیفیت عکس های ۵ مگاپیکسلی زوم پنج برابر به ۸ مگاپیکسل بی معنی است و توجیه منطقی ندارد.
  • متاسفانه هنوز با اندروید ۱۰ لانچ نشده است.
Xiaomi Mi Note 10

 

حالا همه چیز را در مورد  Xiaomi Mi Note 10 می دانید!

در این مطلب مای رند سعی کردیم تمام نکاتی که در مورد شیائومی می نوت 10 وجود داشت ذکر کنیم. حالا با دید بهتر و مناسب تری می توانید به سراغ این گوشی بروید.

می توان گفت اگر به دنبال تجربه کردن گوشی با کیفیت بالای دوربین هستید، احتمالاً فعلا گوشی هوشمند مجهز تری نسبت به شیائومی می نوت 10 در بازار وجود ندارد. از طرفی مسلما شیائومی می نوت ۱۰ (Mi Note 10) بهترین گوشی هوشمند در بازار نیست، اما با طراحی خیره کننده ، سخت افزاری قدرتمند و مجموعه ای از دوربین های بی نظیر مطمئناً این یک گزینه عالی خواهد بود که ارزش توصیه کردن را دارد.

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 16 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
16
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. من از چند مدل گوشی های شیائومی خیلی خوشم میاد هم از طراحی هم از سیستم خیلی قوی و قیمت خیلی مناسب از گوشی های سامسونگ A70 یاA80 از نظر من هیچی نیست قیمتشم بیشتر از شیائومی من خودم گوشی شیائومی دارم با صفحه به زمین خورد و شکست به دلیل نداشتن پول برای پول صفحه گوشی رو تا هنوزه همینجوره کارایی خیلی خوبی داره و بعد از شکستن بارها به زمین خورده فقط شکستگی صفحه یزره بیشتر شد من گوشی سامسونگ داشتم که با اولین زمین خوردن از کار افتاده بود

  2. مدتی میشه گوشی نوت ۱۰ شیائومی گرفتم و بسیار ازش راضیم

  3. ی گوشی تمام عیار کیفیت صحفه فوق العاده است دوربین ک نگم بهترین باطری 2روز ب راحتی جواب میده صدای بلند شفاف بدون نویز سیستم با سرعت بالا بازی‌ها بدون لگ اجرا میشه شاد باشید در خریدش شک نکنید 😍🤓🙋‍♂️

  4. سلام چرا چیزی از مادون قرمز و پنل کنترل گوشی نقد نکردید ؟

  5. عالى توضيح داده شده بود و دقيق عالى بود

  6. عالى توضيح داده شده بود و دقيق عالى بود

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست