وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی A21s

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۹:۵۴ . ۳۰۶۲۶ بازدید

امروزه به دلیل تنوع مدل سری A سامسونگ تشخیص اینکه کدام مدل عملکرد بهتر و قوی تری دارد تا حدودی دشوار شده است. هر چند که همیشه یک قانون ساده وجود دارد! " هرچه عدد مدل پایین تر باشد، گوشی ارزان تر و ضعیف تر است ". سامسونگ گلکسی A21s نیز از همین رویه پیروی میکند. این دستگاه یک تلفن همراه هوشمند بسیار مقرون به صرفه است که به نسبت قیمتش، دارای قدرت امکاناتی است که نظرات را به سمت خودش جذب میکند.

در حالی که بسیاری از گوشی های اخیر سری A سامسونگ دارای صفحه نمایش Super AMOLED هستند، اما همچنان مقرون به صرفه ترین گوشی های این شرکت توانایی تهیه چنین پنلی را ندارند. به همین دلیل است که Galaxy A21s به صفحه PLS TFT متکی بوده و صفحه نمایش آن 6.5 اینچ با رزولوشن 720p است. سامسونگ در گلکسی A21S از تراشه اگزینوس 850 استفاده می کند که این تراشه برای یک گوشی اقتصادی و مقرون به صرفه تا حدودی رضایت بخش می باشد.

سامسونگ گلکسی A21S علاوه بر صفحه نمایش بزرگ خود، می تواند با دوربین چهارگانه در پشت و یک باتری بی نظیر 5000 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع خود نیز لاف بزند. همانطور که گفته شد؛ گلکسی A21S در پنل پشتی خود دارای دوربین های 4گانه می باشد که در این پنل یک سنسور اولیه 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض (الترا واید) 8 مگاپیکسلی، یک ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی وجود دارد.

 

قیمت a21s

 

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A21s

یکی از ویژگی های کلیدی گلکسی A21s، صفحه نمایش 6.5 اینچی TFT با وضوح 720 * 1600 است که دارای یک حفره کوچک در بالا سمت چپ است و یک دوربین 13 مگاپیکسلی را درون خود جای داده است. لازم به ذکر است که سازنده شیشه محافظ بالای LCD توسط سامسونگ مشخص نشده است.

احتمالاً در بعضی از مواقع، نور پس زمینه ناهموار اطراف حفره دوربین را متوجه خواهید شد. اما این مشکل تنها در پس زمینه های روشن آزار دهنده است.

بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ 

اگر به دنبال خرید گوشی های ارزان قیمت سامسونگ هستید این مطلب برای شماست! 

گلکسی A20 دارای صفحه نمایش سوپر آمولد بود، اما برای A20s، سازنده ها تصمیم به استفاده از  LCD گرفتند و این مورد را در A21s نیز اعمال کردند. اما در حال حاضر اکثر مدل های سری A دارای صفحه نمایش های AMOLED هستند، بنابراین اگر جزو دسته افرادی هستید که کیفیت صفحه نمایش برایشان مهم است، سامسونگ گلکسی A21s نمیتواند برای شما انتخاب مناسبی باشد و باید به دنبال گوشی هایی با صفحه نمایش AMOLED باشید.

یکی از مشکلات اصلی صفحه نمایش سامسونگ گلکسی a21s می توان به عملکرد نسبتا ضعیف لمس (تاچ) آن اشاره کرد؛ گلکسی  A21s در هنگام بازی و یا کار کردن با سرعت بالا اندکی از شما عقب می ماند. 

 

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی a21s

 

طراحی و ساخت سامسونگ گلکسی A21s

گلکسی A21s تلفن ارزان قیمت معمولی محسوب می شود، اما این گوشی لازم نیست ارزان قیمت به نظر برسد. قسمت جلویی این گوشی تماما صفحه نمایش می باشد، این در حالی در حالی که قاب و پشت آن از پلاستیک ساخته شده اند؛ بنابراین می توان گفت که این گوشی ظاهری امروزی داشته و مشابه گوشی های رده بالا و گاها پرچم دار است.

قاب سامسونگ گلکسی A21s از جنس پلاستیک مات ساخته شده است و ظاهری خمیده دارد. در اطراف قاب، تمام امکانات مورد نیاز را مشاهده خواهید کرد؛ شکاف سیم کارت ها و کارت حافظه در سمت چپ، کلیدهای افزایش و کاهش صدا در سمت راست، درگاه USB-C، بلندگو، جک 3.5 میلی متری و میکروفون در قسمت پایین گوشی قرار دارد. اسپیکر این گوشی از نظر کیفیت و بلندی صدا در رده متوسط قرار میگیرد؛ اما اگر دقیق تر بررسی کنیم اسپیکر گلکسی A21s هیچ تفاوتی در صدای فیلم، بازی های ویدئویی و حتی اهنگ ایجاد نمیکند و تمامی صداها مشابه یکدیگر هستند.

پنل پشتی نیز از پلاستیک ساخته شده است، اما اکنون دارای چند لایه مختلف رنگ است و همه چیز براق به نظر میرسد؛ البته تا زمانی که با اثر انگشت و لکه پوشیده نشده باشد! یک شیب لطیف آبی، بنفش و سبز (بسته به نور منعکس شده و محیط اطراف) وجود دارد. اما اگر می خواهید این ظاهر خوب را حفظ کنید، باید بدانید که قسمت پشتی نیاز به تمیز کردن زیادی دارد.

همچنین سامسونگ گلکسی a21s از یک سنسور اثر انگشت قدرتمند و سریع استفاده می کند و شما به راحتی با کوچکترین تماس می توانید گوشی خود را باز کنید. گلکسی A21s  نمی تواند با صفحه نمایش 6.5 اینچی یک تلفن همراه کوچک باشد، اما بسیار نازک است، و دست را خسته نمیکند. 

 

قیمت گوشی a21s امروز

 

این گوشی فاقد هرگونه مقاومت در برابر آب است - در اطراف درگاه ها هیچ گونه پوشش دافع یا مهر و موم لاستیکی وجود ندارد. اخیراً در بین رقبای سامسونگ مقاومت در برابر آب رواج یافته است و اکثر گوشی های هم رده تا حدودی در برابر آب مقاوم هستند، و ما امیدواریم به زودی شاهد این رویه در سری A نیز باشیم. 

دوربین سامسونگ گلکسی A21s

چهار دوربین و یک فلاش LED در قسمت پشتی A21s قرار دارد که درون یک مستطیل سیاه قرار دارند. کوچک بودن این مستطیل، باعث میشود هنگامی که تلفن همراه شما روی میز است کمتر تکان بخورد. پس شما میتوانید با خیال راحت تلفن همراه خود را روی هر سطح صافی قرار دهید.

در این مستطیل سیاه دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل، حسگر عمق 2مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

سامسونگ گلکسی A21s قادر به فیلمبرداری با کیفیت 1080p و با 30fps است، بنابراین نمیتوان از آن انتظار فیلم برداری با کیفیت بالا را داشت. متاسفانه سامسونگ گلکسی A21S از حالت شب پشتیبانی نمیکند و نمیتوان در شب و در تاریکی عکس های با کیفیتی را ثبت کرد.

عکس

باتری سامسونگ گلکسی a21s

گلکسی A21 سامسونگ از باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی Li-Po بهره می برد. از شارژ سریع 15W پشتیبانی می کند و دستگاه با آن شارژ میشود. متاسفانه، سرعت شارژ آن آنقدر سریع نیست و در حدود 30 دقیقه تقریبا 26 درصد از باتری خود را شارژ میکند. این میزان از باتری برای تماشای فیلم، بازی کردن، و استفاده ی روزانه مناسب است و میتواند با هربار شارژ، تا 24 ساعت از آن استفاده کرد.

 

معایب گوشی a21s

 

سامسونگ گلکسی A31

اگر جزو علاقه مندان به گوشی های سامسونگ هستید بررسی سامسونگ گلکسی a31 را از دست ندهید

نرم افزار و عملکرد سامسونگ گلکسی A21s

گلکسی a21s دارای اندروید 10 با OneUI 2.1 است که سیستم عامل گوشی های سامسونگی بوده و تقریبا همان شکل و دیزاین قدیمی و همیشگی  خود را دارد. OneUI 2.1 به مرحله بلوغ رسیده است که در آن سادگی، نظم و سازماندهی به خوبی انجام می پذیرد. A21s فاقد ویژگی های خاص مانند صفحات Edge، صفحه نمایش همیشه روشن و… است.

حالت تاریک (dark mode) پویا، قابل تنظیم و دارای ویژگی های نسبتا جدیدی می‌باشد. با فعالسازی این حالت، اجزای مختلف قرار گرفته در صفحه نمایش، به رنگ مشکی و سایه هایی از خاکستری تیره مایل می‌شوند. همچنین حالت تاریک برنامه هایی که را که از حالت تاریک پشتیبانی میکنند را نیز در بر میگیرد. 

سامسونگ  گلکسی A21s از رادیو FM نیز پشتیبانی می کند و برنامه FM از قبل به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است.

گلکسی A21s در سه نوع مختلف (3 گیگابایت حافظه رم + 32 گیگابایت، 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت و حتی حافظه 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایتی ) در دسترس است. در صورت نیاز به گسترش حافظه داخلی خود، یک شکاف microSD مستقل وجود دارد.

همچنین در صورت نیاز به بهینه کردن گوشی خود برای بازی های ویدئویی، می توانید از برنامه ی اجرا کننده ی بازی (Game Launcher) و تقویت کننده بازی نیز استفاده کنید.

 

تنظیمات دوربین گوشی a21s

 

پردازنده سامسونگ گلکسی a21s

گلکسی A21s از تراشه اگزینوس 850 سامسونگ بهره می برد و دارای یک پردازنده هشت هسته ای Cortex-A55 2.0GHz است.

بزرگترین مسئله Galaxy A21 پ��دازنده ضعیف است. در حالی که امروزه یک پردازنده هشت هسته ای استاندارد است، رقبا حداقل دو هسته قدرتمند مانند Cortex-A75 را ارائه می دهند. ضعیف بودن پردازنده ی دستگاه باعث می شود عملکرد رابط کاربری آزار دهنده باشد و هنگامی که شما میخواهید از دستگاه خود چند استفاده ی همزمان بکنید، گوشی شما مقداری کند میشود. 

از نظر عملکرد، سامسونگ گلکسی A21s با توجه به پردازنده ی ناامید کننده ی خود، انتظارات را برآورده نمیکند؛ حتی با توجه به اینکه یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت است، می توان انتظار پردازنده ی قوی تری را داشت.

 و در انتها، گلکسی A21s  به نظر می رسد یک پیشنهاد تقریبا مناسب باشد، صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی، دوربین چهارگانه بسیار خوب و باتری با ظرفیت بالا که دارای استقامت بسیار بالایی است. قیمت پایه مدل 32 گیگ این دستگاه چیزی حدود 170 یورو میباشد که با توجه به مشخصات درج شده و قیمت مقرون به صرفه ی آن، می تواند انتخاب مناسبی باشد. 

 

مشخصات a21s

 

جمع بندی

به نظر می رسد که سامسونگ گلکسی A21s یک پیشنهاد منطقی است - صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی، دوربین چهارگانه خوب و با کیفیت و مهم تر از همه باتری 5000 میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع از جمله امکانات بسیار خوب این گوشی میباشد. همانطور که گفته شد قیمت این گوشی برای نسخه 32 گیگابایتی آن حدود 170 یورو است که یک انتخاب خوب و مقرون به صرفه می باشد. 

اما اگر بخواهیم به نقاط ضعف آن اشاره کنیم می‌بایست پردازنده و تاچ ضعیف را در نظر بگیریم؛ چرا که یکی از مهم ترین مشخصه های گوشی در هنگام خرید می‌باشند.

شایع ترین ایرادات سامسونگ گلکسی A21s

همانطور که پیش‌تر گفته شد؛ سامسونگ گلکسی A21s از بسیاری از جنبه ها گوشی قدرتمندی است،‌ اما گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی هیچ‌وقت بدون مشکل نبوده و همواره ایراداتی را در کارکرد از خود به جای می‌گذارند. در ادامه به بررسی نقاط ضعف و معایب گوشی سامسونگ گلکسی A21s می‌پردازیم.

 

ایرادات شایع سامسونگ گلکسی a21s

 

ضعیف بودن تاچ، بزرگترین نقطه ضعف گلکسی A21s سامسونگ

یکی از مهم‌ترین ایرادات سامسونگ گلکسی A21s که در بخش بررسی صفحه نمایش هم به آن اشاره کردیم،‌ ضعیف بودن و دیر عمل کردن تاچ است، ضعیف بودن تاچ این گوشی یکی از عمده دلایلی است که کاربران از خرید این گوشی پشیمان شده اند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اگر گلس محافظ صفحه را از روی صفحه نمایش برداریم تا حد اندکی عملکرد تاچ بهبود می‌یابد.

پلاستیکی بودن قاب پشت

پلاستیکی بودن درب پشت این گوشی باعث عدم مقاومت آن در برابر خط و خش می‌شود، البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که امروزه اکثر گوشی های میان‌رده، پایین رده و حتی تعدادی از پرچمداران ما شاهد پلاستیکی بودن درب پشت هستیم و این موضوع آنچنان عجیب و دور از انتظار نیست.

هنگ کردن و قفل کردن گوشی هنگام انجام کارهای سنگین

در این مورد نیز در بخش پردازنده صحبت شد، اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این موضوع برای بار دیگر اشاره کنیم باید بگوییم که در بررسی های انجام شده، در هنگام اجرای بازی های نسبتا سنگین، گلکسی a21s با مشکلاتی از قبیل داغ کردن و هنگ مواجه می‌شود و کار کردن با این گوشی بسیار سخت می‌شود و ممکن است آزار دهنده باشد.

بنابراین اگر برای اجرای بازی های سنگین یا هر کار دیگری که نیاز به پردازش نسبتا بالایی دارد باید به فکر یک گوشی دیگر باشید چرا که سامسونگ گلکسی A21s انتخاب مناسبی برای شما نیست.

 

تاچ ضعیف گلکسی A21s

 

صفحه نمایش TFT

استفاده از صفحه نمایش TFT به جای سوپر آمولد یکی از بزرگترین نقاط ضعف سامسونگ گلکسی A21s می‌باشد. امروزه که اکثر گوشی های میان‌رده و پایین رده سامسونگ از صفحه نمایش های سوپر آمولد استفاده می‌کنند سامسونگ در گلکسی‌ a21s این موضوع را جدی نگرفته و از صفحه نمایش های نسبتا بی‌کیفیت TFT استفاده کرده است.

مشخصات کلی سامسونگ گلکسی A21s

در ادامه نگاهی کلی به مشخصات گلکسی a21s می‌اندازیم.

اتصالات

شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 b/g/n، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث5.0، A2DP، LE
GPSبله، با A-GPS
NFCندارد
USBUSB Type-C 2.0

باتری

باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
شارژرشارژ سریع باتری 15W

بدنه

ابعاد163.7x75.3x8.9 میلیمتر (6.44x2.96x0.35 اینچ)
وزن192 گرم
متریالجلو شیشه, فریم پلاستیک, پشت پلاستیک
سیم کارتتک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عاملاندروید 10.0- OneUi 2.0
تراشهExynos 850 (هشت نانومتری)
پردازشگر مرکزی8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز و 4x2.0 گیگاهرتز)
پردازنده گرافیکیMali-G52

حافظه

درگاه حافظهmicroSDXC
حافظه داخلی32، 64 و 128 گیگابایت 
رم2، 3، 4 و 6 گیگابایت

دوربین

اصلی

48 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.0، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)

8 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2)

2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)

2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)

ویژگی‌هافلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداریفیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه
سلفی13 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.1 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/2.2)
فیلم‌برداری سلفیفیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه

شبکه

فناوریGSM / HSPA / LTE

قابلیت ها

حسگرهاحسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت

نمایشگر

نوعPLS IPS
ابعاد6.5 اینچ (~82.8% نسبت نمایشگر به بدنه)
وضوح تصویر720 در 1600 پیکسل، 20:9 (~270 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
نرخ تازه سازینا‌مشخص

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریدارد
محل قرارگیری اسپیکردر لبه ی پایینی

به نظر شما این گوشی می‌تواند جزو دسته گوشی های ارزان و اقتصادی قرار بگیرد؟ چه ویژگی می‌تواند سامسونگ گلکسی a21s  را از سایر رقبای خود برتر سازد؟ آیا تجربه استفاده از گلکسی a21s را داشته اید و یا دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.   

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 19 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3.8
10
2
3
2
2
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. ram***@gmail.com

    تا حالا هیچ گوشی مثل این نداشتم بد نیست ولی بهترین گوشی بود که داشتم مقاومت بالای داره تا حالا ۳ بار از دستم افتاده تو خیابان و یک بار هم زدم به دیوار بازم هیچیش نشد گوشی خوبی است پیش نهاد میکنم که این گوشی برا مقاومت و سرعت و سرعت شارژ و هم از دست دادن شارژ بسیار خوب است تا حالا هیچ مشکلی نداشته و به طور خود کار همیشه خودش بروزرسانی میشه و اگه بخواهی این گوشی خیلی خوبیه ولی یه مشکلی دارم که هر چی قاب گوشیو عوض میکنم بازم پشت گوشی کثیف میشه ولی پاک نمیشه با سپاس از سازندش

  2. gob***@gmail.com

    فقط خوراک اسنپ هس اصن شارج خالی نمبکنه خیلی گوشی مقاومی هست خدایی من دوسال پیش تازه دست دوم خریدم از صب تا شب تو اسنپ صفحه ونتش روشنه روزی یه بار شبا میزنم شارج گوشی دیگم دارم با همین ظرفیت ۵۰۰۰ ولی اصلا مثل این جوابگو نیست کسی اگه خواست اسنپ کار کنه فقط همین گوشی اصلا تو ماشین احتیاجتون به شارجر نمیوفته البته بشرطی ک صد درصد بزنید بیرون ده دوازده ساعت یه پشت جواب میده وقتیم میاید خونه ۳۰ درصد هنوز داره من بازی کردنشو نمیدونم ولی برا کارای روزمره بهترین گوشی سرسختی هس ک میتونید انتخاب کنید اوایل ک خریدم خاموش روشن میشد ولی یه بروز رسانی اومد نصب کردم دیگه درست شد خودش عالیه عالیه گوشی ک میخاید بخرید ببینید برا چ کاری میخاید بعد بخرید نصبت به قیمت ازین بهتر هیچ گوشی گیرتون نمیاد

  3. Akb***@gmil.com

    سلام ایرادداره روی زمین کار نمی کنه اینو درست کنند ممنونم

  4. Akb***@gmil.com

    سلام ایراد گوی من a21s موقع که خونه هستم روی میز یا روی فرش کار نمی کنه خیلی ضربه میخره این ایراد را درست کنند خیلی ازش راضی میشم ممنونم شمار ا چهار ستاره☆☆☆☆

  5. من مدتی هست که دارم و خیلی راضی ام نسبت به قیمتش ازرشش رو برای خرید قطعا داشت تاچ هم مشکلش بعد از اندروید ۱۱ به کلی حل شد

  6. عالی

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر، همراه گرامی مای رند، بسیار خرسندیم که توانستیم رضایت شما را جلب کنیم. با سپاس از اظهار لطف و اعتماد شما. 💛🧡

  7. حالا که ما خریدیم شد اقتصادی و ارزان قیمت😐

  8. منم چندروزی میشه خریدم به نسبت پولش کیفیتش پایینه. g7 داشتم فروختم اون ازاین خیلی بهتر بود.شایدم دطت بگیریم ب اینم عادت کنم. بنظرم چون صفحه نمایش بزرگی داره کوچیکترین فشار ب اطراف گوشی تاچشو صعیف میکنه. قابشو ک درمیارم سرعتش میره بالا. سرعت شارز باتریش خوبه و دوربینش. اگه پول دارید بهترشو بخرید

  9. من یه روزه خریدم اصلا راضی نیستم تاجش ضعیفه و از خریدش واقعا پشیمونم

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست