وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | راهنماي سرويس ها

کدهای دستوری رایتل که برایتان کاربردی خواهند بود!

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ . ۱۶۹۱۵ بازدید

پیدا کردن کد های دستوری کاربردی برای خیلی از مردم مشکل است. گاها شما به دنبال سرویس خاصی هستید و کد دستوری مخصوص به آن را نمی‌توانید پیدا کنید. قصد داریم در این مطلب کاربردی ترین کدهای دستوری رایتل را برای شما آماده کنیم.

رایتل سومین اپراتور تلفن همراه در ایران است. این اپراتور که نسبت به دیگر اپراتور ها جوان تر است، تا به امروز حدود 10 میلیون مشترک دارد. اولین ارائه دهنده اینترنت نسل سوم یا همان 3G رایتل بود، که همین موضوع سبب شد تا شهرتی برای این اپراتور کسب گردد. 

در حال حاضر رایتل در 85 کشور مختلف خدمات رومینگ ارائه می‌دهد.اگرچه رایتل نسبت به دیگر اپراتور ها پوشش دهی کمتری دارد، اما برخی از خدمات این اپراتور باعث شد تا مخاطبین زیادی جذب این شرکت شوند. رایتل ارائه دهنده سیم کارت های اعتباری با پیش شماره های 0921 و 0922 و همچنین سیم کارت های دائمی با پیش شماره 0920 است. 

اگر از کاربران رایتل هستید لازم است که کد های دستوری مورد نیاز خودتان را بدانید تا بتوانید از خدمات و سرویس های مختلف استفاده کنید. کد های دستوری زیادی وجود دارند که حتی ممکن است شما از وجودشان خبر هم نداشته باشید. 

سعی می‌کنیم در این مقاله سرویس ها و کد های دستوری مربوط به آنها که برای شما کاربردی خواهد بود را بررسی کنیم.

طبیعتا تعداد کدهای دستوری رایتل بیشتر از حدی است که بتوان به همه آنها پرداخت. بنابراین ابتدا برای شما مهم ترین و کاربردی ترین کد های دستوری که حتما باید بدانید را معرفی خواهیم کرد. البته برخی از سرویس های جذاب رایتل را نیز معرفی می‌کنیم تا بتوانید از آنها بهره کافی را ببرید.

 

کدهای دستوری رایتل که برایتان کاربردی خواهند بود!

 

کد های دستوری مربوط به اعتبار حساب و صورتحساب

چنانچه از سیم کارت های اعتباری رایتل استفاده می‌کنید قطعا به کدهای مربوط به اعتبار حساب تان نیاز خواهید داشت. برای اینکه از میزان اعتبار حساب یا همان مقدار شارژ سیم کارت اعتباری رایتل خود مطلع شوید، کافی است کد دستوری   

140# * را شماره گیری نمایید. البته این کد به درد مشترکین دائمی نیز می‌خورد. با شماره گیری کد #140* مشترکین دائمی رایتل می‌توانند مبلغ صورتحساب خود را مشاهده نمایند. برای افزایش اعتبار هم می‌توانید از کد دستوری  #رمز شارژ*141*  استفاده کنید. توجه داشته باشید که این کد مخصوص افزایش اعتبار به روش عادی است. 

اما اگر می‌خواهید از شارژ شورانگیز رایتل استفاده کنید باید از کد دیگری استفاده نمایید.شارژ های شور انگیز رایتل به شما این امکان را می‌دهند تا 35 درصد بیشتر از مبلغ شارژ تان استفاده کنید. برای استفاده از شارژ شورانگیز کافی است کد دستوری #رمز شارژ*145* را شماره گیری نمایید.لازم به ذکر است که شارژ شورانگیز فقط مخصوص سیم کارت های اعتباری و دیتای رایتل است. جهت با خبر شدن از  وضعیت شارژ های شورانگیز هم می‌توانید از کد دستوری #146* استفاده نمایید.

خرید بسته های اینترنتی

از ابتدای فعالیت رایتل، بسته های اینترنتی این اپراتور نسبتا محبوب بوده است. برای خرید بسته های اینترنتی رایتل کافی است  کد دستوری #142* را شماره گیری نمایید. سپس می‌توانید از بسته های اینترنتی مطلع شوید. اما برای مشاهده وضعیت بسته های اینترنتی خود، می‌توانید از کد دستوری #144* استفاده کنید. این کد وضعیت بسته های موجود را به شما اعلام می‌کند. البته این کد مخصوص خرید بسته های معمولی رایتل است در ادامه بسته های دیگر رایتل را نیز معرفی می‌کنیم.

 

کدهای دستوری رایتل که برایتان کاربردی خواهند بود!

 

کد دستوری بسته های دکای رایتل 

بسته های دکا در ابتدا به منظور استفاده نامحدود از تماس صوتی و پیامک برای مشترکین رایتل طراحی شده بود. اما با استقبال مردم، رایتل خدمات اینترنت نسل سوم و چهارم (3G و 4G ) را نیز به این بسته ها اضافه کرد. بسته های دکا در 4 نوع متفاوت عرضه می‌شوند که شامل دکا، دکا گپ، دکا تک و دکا بی نهایت می‌شود. هر کدام این 4 نوع خانواده دکا مخصوص کار خدمات جداگانه ای است. 

نوع اول یعنی دکا مناسب برای افرادی است که دوستان و اعضای خانواده شان از سیم کارت ها رایتل استفاده می‌کنند. اما نوع دوم، دکا گپ ، فقط مختص به برقراری ارتباط با مشترکین رایتل نیست بلکه از سرویس های این بسته برای برقراری تماس یا پیام کوتاه به مشترکین دیگر اپراتور ها نیز می‌توانید استفاده کنید.

اگر علاوه بر تماس صوتی و پیامک می‌خواهید از سرویس های اینترنتی خانواده دکا استفاده کنید، باید به سراغ دکا تک بروید. اما اگر می‌خواهید از تمامی سرویس های مربوط به پیامک و تماس صوتی و اینترنت خیال تان راحت باشد بسته دکای بی نهایت به درد شما می‌خورد.

خانواده دکا که از بسته های اقتصادی رایتل است، نه تنها در مناطق تحت پوشش ایران، بلکه در تمامی مناطق تحت پوشش رومینگ خارجی نیز قابل استفاده اند. برای استفاده از هر کدام این بسته ها نیاز به کد دستوری مخصوصی دارید.

جهت فعال سازی بسته دکا کافی است کد دستوری #2010*142* را شماره گیری نمایید. برای استفاده از بسته دکا گپ باید کد دستوری #2011*142* را شماره گیری نمایید. برای بسته دکا تک نیز از کد دستوری #2012*142* و برای بسته دکای نامحدود از کد دستوری #2013*142* استفاده کنید. البته استفاده از کدهای دستوری تنها راه فعال سازی این بسته ها نیست. شما همچنین از طریق اپلیکیشن رایتل من می‌توانید بسته های خانواده دکا را خریداری نمایید.

 

کدهای دستوری رایتل که برایتان کاربردی خواهند بود!

 

 کد دستوری سرویس به جای من رایتل

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در شرایط اضطراری شارژ تان به اتمام برسد. رایتل برای مشترکین خود راهکاری ارائه داده است. سرویس به جای من، این امکان را فراهم کرده تا در مواقع ضروری از اعتبار سیم کارت مقصد استفاده نمایید. 

یعنی اینکه به جای کسر اعتبار از حساب شما از حساب کسی که با آن تماس می‌گیرید اعتبار کسر خواهد شد. شما با استفاده از کد دستوری مربوط و وارد کردن شماره سیم کارت مقصد با فرد مورد نظرتان تماس می‌گیرید. در همین حال تلفن مخاطب زنگ می‌خورد و در حالت یک پیغام از مخاطب شما تقاضا می‌شود تا هزینه تماس را متقبل شود. مخاطب شما مختار است با این درخواست را تایید یا رد کند. در صورتی که فرد درخواست شما را تایید کند تماس شما برقرار خواهد شد. این سرویس برای والدین بسیار مفید خواهد بود؛ زمانی که فرزند شما شارژ کافی برای برقراری تماس با شما را نداشته باشد، به راحتی با استفاده از این سرویس می‌تواند با شماره تماس بگیرد. توجه داشته باشید که فعال سازی این سرویس هیچ گونه هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

برای استفاده از این سرویس دو راه وجود دارد. راه اول استفاده از کد دستوری است. بدین منظور از کد دستوری #×××××××××09*444* استفاده کنید. راه دوم استفاده از پیش شماره 444 پیش از شماره مقصد استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این سرویس باید هم شما و هم شماره مقصد، هر دو مشترکین رایتل باشید.

کد دستوری رومینگ بین المللی

چنانچه قصد سفر به خارج از کشور را دارید باید بدانید که رومینگ بین الملل رایتل در 85 کشور مختلف در جهان فعال است. رومبینگ به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از سیم کارت اپراتور خودتان در کشورهای دیگر نیز بتوانید از استفاده کنید. 

تمام کارهایی که در کشور می‌توانید انجام دهید اعم از تماس صوتی و پیامک و اینترنت همراه همگی در کشور های تحت پوشش رایتل نیز قابلیت اجرا دارند. برای فعالسازی رومینگ بین الملل رایتل کافی است کد دستوری #210* را شماره گیری نمایید.بعد از بازگشت به ایران باید رومینگ بین الملل را غیر فعال کنید. در غیر اینصورت همچنان تعرفه های رومینگ برای شما لحاظ خواهند شد. 

البته توجه داشته باشید که هزینه های رومینگ در کشور های خارجی بسیار زیاد است و راه های دیگری نیز وجود دارد تا به روشی ارزان تر بتوانید تماس تصویری و اینترنت همراه داشته باشید، بدین منظور مای رند برای شما پیشنهاداتی آماده کرده است که بد نیست آنها را بخوانید.

کاهش هزینه های ارتباطات تلفنی در سفر خارجی

چه راه هایی وجود دارد تا در کشور های خارجی، هزینه کمتری برای استفاده از خدمات سیم کارت بپردازیم؟

 

کدهای دستوری رایتل که برایتان کاربردی خواهند بود!

 

کد دستوری بسته های دست دوز رایتل

بسته های دست دوز ، بسته هایی هستند که متناسب با نیاز شما توسط خود رایتل طراحی شده است. در این بسته ها بر اساس الگوی های مصرف اینترنت و تماس های شما، بسته هایی به شما پیشنهاد می‌شود. این مسئله باعث می‌شود تا بسته های اینترنتی برای شما اقتصادی تر باشد. 

حتی می‌توانید بسته های مورد نظر خودتان را پیشنهاد دهید. همانطور که گفتیم این بسته ها بر اساس الگوی مصرف شما طراحی شده اند و برای هر فردی این پیشنهادات دست دوز متفاوت خواهد بود.

برای مشاهده و خرید بسته های پیشنهادی دست دوز رایتل باید کد دستوری #222* را شماره گیری نمایید.

کد دستوری رایتل برای دریافت هدیه روز تولد

رایتل در روز تولد مشترکین سیم کارت های خود، هدایایی در نظر گرفته است.روز تولد شما همان تاریخی است که در حین ثبت نام به عنوان تاریخ تولد مالک ثبت شده است. توجه داشته باشید که مهلت این هدیه ها 24 ساعت می‌باشد. شما حتی می‌توانید نوع هدیه دلخواهتان را انتخاب نمایید. رایتل دو نوع هدیه به مناسبت تولد برای مشترکین خود در نظر گرفته است. نوع اول بسته اینترنتی 2 گیگابایتی است که مخصوص سیم کارت های دائمی، اعتباری و دیتا است و نوع دوم بسته مکالمه 1 ساعته رایتلی و غیر رایتلی است که مخصوص سیم کارت های اعتباری و دائمی است. جهت انتخاب هدیه روز تولد، می‌توانید با استفاده از کد دستوری #232* نوع هدیه مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

 

کدهای دستوری رایتل که برایتان کاربردی خواهند بود!

 

کد دستوری سرویس دوستان و خانواده رایتل

این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن دو شماره برون شبکه ای که بیشترین تماس با آنها را دارید، از تخفیف ویژه برای تماس گرفتن با آنها، بهره مند شوید. پس فعال سازی این سرویس ، دو شماره به انتخاب خودتان وارد می‌کنید بعد از آن هنگامی که با این دو شماره تماس بگیرید، تماس شما ارزان تر محاسبه خواهد شد. اگر از سیم کارت دائمی رایتل استفاده می‌کنید 10 درصد و اگر از سیم کارت اعتباری رایتل استفاده می‌کنید 5 درصد تخفیف برای شما لحاظ خواهد شد.

در سرویس دوستان و خانواده، شما باید بابت هر شماره غیر رایتلی 500 تومان برای یک ماه پرداخت نمایید. این سرویس در حالت رومینگ فعال نیست و تعرفه های تماس شما مانند حالت عادی رومینگ محاسبه خواهد شد. در انتخاب دو شماره مورد نظرتان به اندازه  کافی دقت کنید. چرا که بعد از انتخاب شماره و پرداخت 500 تومان، امکان عوض کردن شماره وجود ندارد. مگر اینکه شماره قبلی را حذف کنید و با پرداخت مجدد مبلغ 500 تومان، شماره جدیدی برای سرویس دوستان و خانواده انتخاب کنید.

برای استفاده از سرویس دوستان و خانواده سه روش وجود دارد. روش اول استفاده از کد دستوری است. برای فعالسازی این سرویس کافی است کد دستوری #1*130* را شماره گیری نمایید. روش دوم استفاده از سامانه رایتل من است، که با مراجعه به سایت شرکت رایتل می‌توانید از این سامانه استفاده کنید. روش سوم استفاده از اپلیکیشن رایتل من است که می‌توانید این اپلیکیشن را از سایت رایتل دانلود کنید و کارهای مربوط به مدیریت حساب را با استفاده از این اپلیکیشن انجام دهید. اگر علاقه دارید تا با اپلیکیشن رایتل من بیشتر آشنا شوید، مقاله مای رند درباره این اپلیکیشن را بخوانید.

معرفی اپلیکیشن رایتل من

معرفی امکانات و قابلیت های اپلیکیشن رایتل من، به همراه  آموزش نحوه دانلود آن

کد دستوری استعلام وضعیت سیم کارت رایتل و جمعه های رایتلی

برای استعلام وضعیت سیم کارت رایتل خود می‌توانید از راه های گوناگونی استفاده کنید. اولین و آسان ترین راه، استفاده از کد دستوری #211* می‌باشد. با استفاده از این کد می‌توانید وضعیت سیم کارت رایتلی خودتان را به طور کامل مشاهده نمایید. در کنار این روش، روش دیگری هم هست و آن مراجعه به سایت رایتل است.

رایتل برای مشترکین خود جوایزی در نظر گرفته است. البته این جوایز هم به قید قرعه و کاملا تصادفی به مشترکین رایتل تعلق می‌گیرد. این جایزه می‌تواند بسته اینترنت تا 30 گیگابایت یا یک بسته مکالمه باشد. برای اینکه بتوانید شانس خودتان را امتحان کنید باید به اپلیکیشن رایتل من یا سامانه رایتل من مراجعه نمایید.

ولی قبل از آنکه به این سامانه مراجعه کنید باید وضعیت سیمکارت رایتل خودتان را چک کنید. چنانچه از سیمکارت دائمی رایتل استفاده می‌کنید، نباید بدهی داشته باشید و اگر از سیمکارت اعتباری رایتل استفاده می‌کنید باید سیمکارت شما دارای اعتبار باشد.

برای استعلام وضعیت سیمکارت رایتلی خود همانطور که گفتم می‌توانید از کد دستوری #211* استفاده نمایید. بعد از چک کردن این موارد می‌توانید به اپلیکیشن رایتل من یا سامانه رایتل من مراجعه نمایید و در طرح جمعه های رایتلی شرکت کنید.

 

کدهای دستوری رایتل که برایتان کاربردی خواهند بود!

 

سرویس پشت خطی رایتل

شاید شما هم بخواهید سرویس پشت خطی را فعال کنید. همانطور که می‌دانید، در حالت عادی اگر در حال مکالمه با کسی باشید و فرد دیگری با شما تماس بگیرد، آن فرد بوق اشغال دریافت خواهد کرد. اما چنانچه سرویس پشت خطی یا انتظار مکالمه را فعال کنید، این اتفاق نخواهد افتاد و فرد تماس گیرنده بوق اشغال دریافت نخواهد کرد.

با فعالسازی سرویس پشت خطی، شما از تماس فرد جدید مطلع می‌شوید و در حین مکالمه می‌توانید تماس او را پاسخ دهید. فعالسازی سرویس پشت خطی رایتل نیاز به کد دستوری خاصی ندارد. در واقع این سرویس از طریق تلفن همراه فعال می‌شود. باید توجه داشته باشید که این سرویس مخصوص گوشی های هوشمند اندروید و iOS است و گوشی شما باید قابلیت های لازم را دارا باشد.

چنانچه می‌خواهید سرویس پشت خطی را فعال نمایید مقاله مای رند را بخوانید!

سرویس پشت خطی

آموزش کامل نحوه فعالسازی سرویس پشت خطی در تلفن همراه و تلفن ثابت

سرویس کنفرانس تلفنی رایتل

یکی از قابلیت های مختص رایتل، کنفرانس تلفنی است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا به طور همزمان با 4 نفر دیگر صحبت نمایید. در واقع این سرویس همان تماس گروهی است. در حال حاضر تنها اپراتوری که این سرویس را ارائه می‌دهد رایتل است! 

فقط فرد تماس گیرنده باید مشترک رایتل باشد و نیازی نیست که بقیه افراد هم مشترک رایتل باشند. هزینه تمامی 4 نفر دیگر بر عهده فرد تماس گیرنده است. این سرویس هم مانند سرویس پشت خطی هیچ کد دستوری خاصی ندارد و به طور پیش فرض برای تمامی مشترکین رایتل فعال است.

برای استفاده از کنفرانس تلفنی تلفن همراه شما باید قابلیت های لازم را داشته باشد. با نفر اول تماس بگیرید و کلید Hold را فشار دهید سپس با نفر دوم تماس بگیرید و کلید Hold را بزنید. به همین ترتیب تا نفر چهارم پیش بروید و در نهایت با هر 4 نفر به مکالمه بپردازید.

 

سرویس پشت خطی و کنفرانس تلفنی رایتل

 

دیگر کد های دستوری کاربردی

در این قسمت کد های دستوری ای را معرفی می‌کنیم که هرچند کاربردی اند اما دانستن آنها به اندازه موارد قبلی ضروری نخواهد بود.

برای خرید شارژ، پرداخت قبوض و دیگر خدمات مربوط به سیم کارت می‌توانید از موارد زیر استفاده نمایید:

  1. آسان پرداخت یا همان آپ                                    کد دستوری: #733*
  2. سامان کیش                                                            کد دستوری #724*
  3. پرداخت الکترونیک سداد                                    کد دستوری #737*
  4. تهران اینترنت                                                       کد دستوری #780*
  5. سامانه بانک رفاه                                                   کد دستوری #713*
  6. شرکت رایان مهر دانش سنج                              کد دستوری #789*
  7. فناپ پلاس                                                            کد دستوری #720*

تلاش کردیم در این مقاله کد های دستوری رایتل که مورد نیاز شما خواهد بود را معرفی کنیم. امیدواریم که مقاله برای شما مفید بوده باشد.

شما چه کد دستوری کاربردی ای برای رایتل می‌شناسید؟

مطالب مرتبط
بررسی تعویض سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی تعویض سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
در این نوشته به صورت کامل شرایط تعویض سیم کارت همراه اول و هزینه تعویض سیم کارت را مورد بررسی قرار می دهیم. آیا می دانید استعلام سیم کارت...
نحوه ورود به سامانه سلب امتیاز سیم کارت رایتل
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه ورود به سامانه سلب امتیاز سیم کارت رایتل
مشترکین بدون مراجعه حضوری می توانند با وارد شدن به سامانه سلب امتیاز ، از مالکیت سیم کارت خارج شوند. برای سلب امتیاز غیر حضوری کافیه اپلیکیشن...
افزایش حد اعتبار همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
بلاگ | خدمات سیم کارت
افزایش حد اعتبار همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
در این روش بر اساس اعتبار سیم کارت بررسی خوش حسابی مشترک و قیمت سیم کارت ، کارکرد خوب اپراتور سقفی را تعیین می کنند که مشترک بتواند تا سقف...
کد آهنگ پیشواز رایگان همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
بلاگ | اخبار اپراتورها
کد آهنگ پیشواز رایگان همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
آوا پیشواز: زمانی که آهنگ پیشواز را فعال می کنید کسانی که باشما تماس میگیرند به جای صدای بوق در هنگام انتظار آهنگ پیشواز انتخابی شما پخش...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست