وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | راهنماي سرويس ها

نحوه فعالسازی سرویس پشت خطی در تلفن همراه و ثابت

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ . ۳۷۱۶۶۲ بازدید

قطعا شما هم دوست دارید که حین مکالمه از تماس نفر سوم نیز باخبر شوید! فرض کنید در حال مکالمه با فردی هستید و در همین حال نفر دیگری به شماره شما زنگ می‌زند؛ چنانچه سرویس پشت خطی یا انتظار مکالمه شما فعال نباشد، نفر سوم با بوق اشغال مواجه خواهد شد. اما سرویس پشت خطی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید متوجه تماس نفر سوم نیز بشوید. علاوه بر این نفر سوم بوق اشغال دریافت نخواهد کرد. هنگامی که شخص سوم به شما زنگ می‌زند، شما صدای چند بوق کوتاه را می‌شنوید که به معنای داشتن پشت خطی است. 

سپس شما می‌توانید مکالمه خود را قطع کنید و با نفر سوم صحبت کنید و یا تماس شخص سوم را پاسخ ندهید. برای فعال کردن این سرویس در اپراتور های مختلف شما نیازمند انجام تنظیمات متفاوتی هستید. 

این تنظیمات در گوشی های اندروید و آیفون نیز تفاوت دارند و برای هر کدام مراحل خاصی باید طی شود. در ادامه تمامی تنظیمات لازم برای استفاده از سرویس انتظار مکالمه یا پشت خطی را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

فعالسازی پشت خطی همراه اول

 

فعالسازی سرویس انتظار مکالمه همراه اول

برای فعالسازی سرویس انتظار مکالمه همراه اول باید دو نوع تنظیمات را انجام دهید. نوع اول تنظیمات مربوط به اپراتور است که با استفاده از یک کد دستوری صورت می‌گیرد و نوع دوم تنظیمات مربوط به تلفن همراه شماست.

ابتدا به سراغ تنظیمات مربوط به اپراتور می‌رویم. همراه اول کد پشت خطی ای در نظر گرفته تا با وارد کردن آن بتوانید سرویس انتظار مکالمه تان را فعال سازی کنید.

این سرویس برای تمامی مشترکین همراه اول به صورت رایگان قابل استفاده می‌باشد. برای فعالسازی این سرویس برای سیم‌ کارت های همراه اول کافی است کد پشت خطی همراه اول، #242*10* را شماره گیری نمایید. سپس تنظیمات مربوطه از طرف اپراتور برای شما ارسال خواهد شد. اما در کنار استفاده از این کد دستوری شما باید تنظیمات مربوط به گوشی خودتان را نیز انجام دهید. در ادامه مقاله درباره نحوه تنظیم سرویس انتظار مکالمه در گوشی های اندرویدی و آیفون صحبت خواهیم کرد.

کد های دستوری کاربردی همراه اول

اگر دنبال کد های دستوری مهم و کاربردی همراه اول هستید، این مقاله را از دست ندهید!

تنظیمات مربوط به پشت خطی برای همراه اول، ایرانسل و رایتل

تنظیمات مربوط به فعالسازی سرویس پشت خطی برای گوشی های اندروید و آیفون متفاوت است. همچنین برای فعالسازی سرویس انتظار مکالمه یا همان پشت خطی برای دو اپراتور ایرانسل و رایتل نیاز به استفاده از کد دستوری خاصی ندارید. اما برای پشت خطی همراه اول باید کد فعالسازی خاصی را وارد نمایید. کد فعالسازی پشت خطی همراه اول را در بالا ذکر کردیم، اگر مشترک همراه اول هستید، ابتدا کد مربوطه را وارد نمایید.

برای فعالسازی سرویس پشت خطی در گوشی خود تنظیماتی را انجام دهید و گزینه call waiting  را فعال نمایید. 

فعالسازی سرویس پشت خطی در گوشی های اندروید

برای فعالسازی سرویس پشت خطی در اندروید 6 به بالا مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد قسمت تماس ها شوید.
  2. مطابق تصویر در بالای این صفحه شما سه نقطه را می‌بنید. بر روی این سه نقطه ضربه بزنید و گزینه settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.
  3. سپس گزینه more settings را انتخاب کنید.
  4. حالا در این قسمت گزینه call waiting را فعال نمایید.

 

فعالسازی پشت خطی گوشی های اندروید

 

ممکن است روش فعال کردن پشت خطی در گوشی ها متفاوت باشد. بدین منظور روش دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

شما می‌توانید با شماره گیری کد دستوری #43* سرویس پشت خطی خودتان را فعال نمایید. اگر پیغام call waiting active را دریافت کردید یعنی این سرویس برای شما فعال شده است. با شماره گیری مجدد همین کد دستوری می‌توانید سرویس پشت خطی را غیر فعال نمایید. 

برای با خبر شدن از وضعیت فعال بودن یا عدم فعال بودن سرویس انتظار مکالمه هم می‌توانید از کد دستوری #*43* استفاده نمایید.

فعالسازی سرویس پشت خطی در گوشی های آیفون

اگر مشترک همراه اول هستید، ابتدا کد مربوط به سرویس پشت خطی همراه اول را وارد کنید. اما چنانچه مشترک اپراتور های دیگری هستید نیازی به استفاده از کد خاصی ندارید و فقط باید تنظیمات مربوط به تلفن همراه تان را انجام دهید.

در گوشی های آیفون نیز مانند گوشی های اندروید باید به دنبال گزینه call waiting  بگردید و آن را فعال کنید. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد settings (تنظیمات) شوید.
  2. گزینه phone را انتخاب کنید.
  3. حالا روی گزینه call waiting بزنید و آن را فعال کنید.

 

فعالسازی پشت خطی گوشی های آیفون

 

اکنون سرویس پشت خطی بر روی گوشی شما فعال شده است. برای غیر فعال سازی این سرویس کافی است همین مراحل را انجام دهید و در گزینه call waiting را غیر فعال نمایید.

فعالسازی پشت خطی در تلفن ثابت

سرویس پشت خطی برای تلفن های ثابت نیز قابل استفاده است. این سرویس بر روی تلفن ثابت دقیقا مانند تلفن همراه عمل می‌کند. هنگامی که شما در حال مکالمه با شخصی هستید و شخص سومی به شماره شما زنگ بزند؛ چنانچه سرویس پشت خطی شما غیر فعال باشد، شخص سوم با بوق اشغال مواجه خواهد شد. 

اما اگر پشت خطی را فعال کنید، شما چند بوق کوتاه خواهید شنید که به معنای وجود یک پشت خطی است. برای فعالسازی انتظار مکالمه یا همان پشت خطی باید در تلفن ثابت کد دستوری #43* را شماره گیری نمایید. بعد از شماره گیری کد دستوری، این سرویس برای شما فعال خواهد شد و در صورتی که قصد غیر فعال کردن پشت خطی را داشتید، کافی است مجددا همین کد دستوری را شماره گیری نمایید.

البته شرکت مخابرات خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توانید شماره تلفن ثابت را بر روی گوشی خود دایورت کنید. بدین ترتیب وقتی کسی به تلفن ثابت شما زنگ می‌زند، تماس آن فرد را بر روی تلفن همراه خود مشاهده خواهید کرد. حتی می‌توانید با همان گوشی تماس های دریافتی را جواب دهید.

البته همچنان خدمات دیگری نیز برای پشت خطی در تلفن ثابت وجود دارد. برای مثال می‌توانید برای پشت خطی ها آوای انتظار بگذارید. برای این کار می‌توانید به سایت شرکت مخابرات ایران مراجعه نمایید و از خدمات مخابرات مطلع شوید. برای فعالسازی اینگونه از سرویس ها نیز می‌توانید از همان سایت مخابرات اقدام نمایید.

 

سرویس پشت خطی رایتل

 

یک کاربرد مهم سرویس پشت خطی در اپراتور رایتل!

یکی از امکانات مهم اپراتور رایتل، امکان تماس گروهی است. در این سرویس می‌توانید به طور همزمان به 4 نفر دیگر تماس بگیرید و با همه افراد صحبت کنید. نام این سرویس، کنفرانس تلفنی است. این سرویس در حال حاضر فقط برای مشترکین رایتل قابل استفاده است. این سرویس به طور پیش فرض برای تمامی مشترکین رایتل فعال است.

برای استفاده از سرویس کنفرانس تلفنی رایتل، گوشی شما باید قابلیت لازم را داشته باشد. اما سرویس کنفرانس تلفنی چه ارتباطی به سرویس پشت خطی دارد؟ وقتی که شما تماس گروهی برقرار کنید، فقط 4 نفر دیگر می توانند با شما صحبت کنند. در این حین اگر کس دیگری با شما تماس بگیرد، بوق اشغال دریافت خواهد کرد. 

با فعالسازی سرویس پشت خطی، حتی در حین تماس گروهی نیز می‌توانید با دیگر افراد صحبت نمایید. البته با فرد جدید نمی‌توانید به صورت گروهی حرف بزنید. باید تماس گروهی را متوقف کنید و به صحبت با فرد جدید بپردازید.

اما در این حین تماس گروهی قطع نخواهد شد و دیگر افراد می‌توانند پشت خط بمانند. برای آشنایی بیشتر با سرویس کنفرانس تلفنی رایتل، مقاله مای رند را بخوانید.

تماس گروهی 

آموزش تماس گروهی با استفاده از سیمکارت و اپلیکیشن

پرسش های متداول

مهم ترین سوال کاربران این سرویس، درباره هزینه استفاده از سرویس پشت خطی است. این سرویس برای هیچ کدام از اپراتور ها و حتی تلفن های ثابت هزینه ای در بر ندارد. پرسش دیگر درباره عدم وجود گزینه call waiting در تنظیمات تلفن همراه است. چنانچه این گزینه را در مسیری که معرفی کردیم پیدا نکردید، مسیر زیر را امتحان نمایید:

  1. وارد قسمت settings(تنظیمات) شوید.
  2. بر روی گزینه supplementary service (خدمات تکمیلی) ضربه بزنید.
  3. در این قسمت گزینه call waiting را پیدا کنید و آن را فعال نمایید.

اگر باز هم موفق به پیدا کردن گزینه call waiting نشدید، می‌توانید از کد دستوری #43* استفاده نمایید.

شما چه تجربیاتی درباره پشت خطی داشته اید؟ با ما نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
بلاگ | اخبار اپراتورها
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
شرکت همراه اول اولین اپراتور ایران دو سیم کارت را به صورت نمادین در قالب توکن NFT در سامانه به نام بی تا ققنوس منتشر کرد. اپراتور همراه...
چگونه می توان نسبت به قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول اقدام کرد؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
چگونه می توان نسبت به قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول اقدام کرد؟
در این نوشته قصد داریم قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول را به مشترکین این اپراتور آموزش دهیم. می توانید با چند روش آسان پیامک تبلیغاتی را...
بررسی سیم کارت تاریخ تولدی
بلاگ | خدمات سیم کارت
بررسی سیم کارت تاریخ تولدی
درخواست خرید سیم کارت تاریخ تولدی در میان کاربران به قدری زیاد است که در میان سیم کارت های رند ردیفی به نام سیم کارت تاریخ تولدی وجود دارد...
بررسی تعویض سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی تعویض سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
در این نوشته به صورت کامل شرایط تعویض سیم کارت همراه اول و هزینه تعویض سیم کارت را مورد بررسی قرار می دهیم. آیا می دانید استعلام سیم کارت...
تعداد 3 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
3
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. مممون عالی بود استفاده کردم

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست