وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

نحوه ورود به سامانه سلب امتیاز سیم کارت رایتل

انتشار ۱۴۰۰/۶/۱۸ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۶/۱۸ ۱۴:۱۵ . ۱۰۵۱۳ بازدید

بر اساس گزارش به دست آمده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان رادیویی گفت: امروزه سامانه همراه دولت با هماهنگی سازمان اطلاعات کلیک خورد، مشترکین که تمایل به سلب امتیاز سیم کارت دارند غیر از مراجعه به نرم افزار مدیریت سلب امتیاز هر اپراتور می توان با مراجعه به سامانه همراه دولت سیم کارت را سلب امتیاز می توان کرد. سامانه سلب امتیاز در سال 1399 طبق دستور وزیر ارتباطات و فناوری انجام شد. می توان برای سلب امتیاز سیم کارت از اپلیکیشن طراحی شده تلفن همراه (MNO) و اپراتور مجازی (MVNO) انجام می شود. سامانه دولت برای تمام اپراتور ها برای سلب امتیاز کردن سیم کارت می باشد. علاوه بر سامانه دولت همراه می توان با اپلیکیشن مختص هر اپراتور سلب امتیاز صورت گرفت. به عنوان مثال همراه اول اپلیکیشن همراه من(my mci) ، ایرانسل اپلیکیشن ایرانسل من (my irancell) ، رایتل اپلیکیشن رایتل من (my rightel) می توان با وارد شدن در هر یک از اپراتور ها در قسمت مدیریت سیم کارت ،سلب امتیاز  انجام دهید. هر یک از اپراتور ها با در خواست سلب امتیاز سیم کارت یک رمز یک بار مصرف جهت احراز هویت می فرستند. در صورت ارسال رمز در خواست فرد در خواست کننده سلب امتیاز ثبت می شود و سیم کارت از مالکیت وی خارج می شود. دقت کنید پس از تایید سلب امتیاز سیم کارت دیگر قادر به برگرداندن سیم کارت نخواهید بود. 

 

نحوه ورود به سامانه سلب امتیاز سیم کارت رایتل

 

سامانه سلب امتیاز سیم کارت چیست؟

جالب است بدانید مشترکین بدون مراجعه حضوری می توانند با وارد شدن به سامانه سلب امتیاز ، از مالکیت سیم کارت خارج شوند. برای سلب امتیاز غیر حضوری کافیه اپلیکیشن های مختص هر اپراتور جهت سلب امتیاز نصب کنید. سپس با مراجعه به قسمت مدیریت سیم کارت و در بخش سلب امتیاز سیم کارت ، خط خود را از مالکیت خارج کنید. در این نوشته به بررسی سلب امتیاز سیم کارت رایتل می پردازیم.  برای سلب امتیاز کردن سیم کارت رایتل کافیه اپلیکیشن رایتل من my rightel را نصب کنید. سپس در بخش مدیریت و قسمت سلب امتیاز ، خط شما از مالکیت خارج می شود ، در ادامه نحوه سلب امتیاز سیم کارت رایتل را بررسی می کنیم. 

 

سامانه سلب امتیاز سیم کارت چیست؟

 

چرا باید سیم کارت را سلب امتیاز کنیم؟

برای پاسخ به سوال چرا باید سلب امتیاز انجام داد می توان گفت زمانی که مشترکی با سیم کارت مرتکب جرم یا مزاحمت تلفنی شود اولین شخصی که در دادگاه مورد محاکمه قرار می گیرد مالک سیم کارت می باشد. ممکن است سیم کارت در اختیار فرد مالک نبوده باشد و سیم کارت را فرد دیگری استفاده می کرده ولی اولین شخص مورد محالمه فرد مالک سیم کارت می باشد. امروزه بسیاری از افراد مالک سیم کارتی هستند که از آن استفاده نمی کردند و سیم کارت در اختیار دیگران بوده است. با ذکر یک مثال بیشتر با این موضوع آشنا می شوید: مشترکی در سال 1399 سیم کارت خود را فروخته است ولی مراحل قانونی انتقال سیم کارت را به درستی انجام نداده است یا سیم کارت گم شده یا دزدیده شده باشد و به دلیل ارزان بودن سیم کارت در اداره پلیس اعلام مفقودی نکرده است. در این هنگام وزیر ارتباطات و اطلاعات از اپراتور ها خواست برای مالکین چند سیم کارت سامانه سلب امتیاز را طراحی کنند که بتوان سلب امتیاز سیم کارت انجام دهند، تا از وقوع جرم با سیم کارت وی توسط فردی دیگر جلوگیری کنند. افراد می توانند بدون مراجعه به دفاتر اپراتور ها با نصب اپلیکیشن مختص هر اپراتور سیم کارت خود را سلب امتیاز نمایند. اپراتور رایتل در اپلیکیشن رایتل من ، بخش را طراحی کرد که مشترکین بتوانند سیم کارت رایتل را سلب امتیاز کنند. در این نوشته اهمیت سلب امتیاز کردن و نحوه سلب امتیاز سیم کارت رایتل می پردازیم. 

 

چرا باید سیم کارت را سلب امتیاز کنیم؟

 

بررسی سامانه سلب امتیاز سیم کارت رایتل 

جالب است بدانید سامانه اینترنتی خدمات اپراتور ها در بستر اینترنت قبل از شیوع بیماری کرونا طراحی شده است، سپس با شیوع بیماری کرونا روند غیر حضوری و خدمات اپراتورها در بستر اینترنت سرعت بیشتری یافت. امروزه بیشتر کارای بزرگ در بستر اینترنت انجام میشود جالب است بدانید طرح شهروند الکترونیک در غرب تهران کلید خورد در این طرح بیشتر کارا در بستر اینترنت صورت می پذیرد. در این هنگام خرید سیم کارت فروش قابل توجه کرده است در بازار خرید و فروش سیم کارت اقساطی هر فروشنده سیم کارت می تواند با شرایط خاص اقدام به فروش سیم کارت اقساطی کند. با خرید خط اقساطی شما باید طبق مقررات در زمان معین اقساط را پرداخت کنید. تمام اپراتور های همراه از این طریق اقدام به فروش سیم کارت کردند. با شیوع بیماری یکی از مهم ترین اقدامات اپراتور ها سامانه سلب امتیار سیم کارت می باشد. در سال 1399 سامانه سلب امتیاز اپراتور های همراه اول ، ایرانسل ، رایتل به صورت غیر حضوری طراحی شده است. در این سامانه هر اپراتور با نصب اپلیکیشن مختص خود در بخش مدیریت سیم کارت سپس در قسمت سلب امتیاز  خط مشترک  از مالکیتوی خارج می شود. در ادامه نحوه ورود به سامانه سلب امتیاز سیم کارت رایتل را مورد بررسی قرار می دهیم . 

 

بررسی سامانه سلب امتیاز سیم کارت رایتل

 

نصب سامانه سلب امتیاز رایتل کاهش مراجعه حضوری افراد به دفاتر اپراتور رایتل و دفاتر پیشخوان همچنین کمک قابل توجه در ایام کرونایی به فاصله گذاری اجتماعی میکند. سلب امتیاز سیم کارت رایتل نقش قابل توجه در کاهش مشکلاتی جرایم توسط سیم کارت جلوگیری می کند. فکر کنید شخصی که مالک سیم کارت رایتل می باشد سیم کارت را به شخصی دیگری برای استفاده بدهد، شخص گیرنده از سیم کارت رایتل اقدام به مزاحمت تلفنی کند در این صورت با استعلام سیم کارت مالک اصلی باید در دادگاه حضور پیدا کند. سامانه سلب امتیاز  سیم کارت رایتل از قرار گرفتن در چنین شرایطی جلوگیری می کند. جالب است بدانید سامانه سلب امتیاز اپراتور ها یک سامانه و وبسایت جداگانه نیست بلکه در یکی از بخش های اپلیکیشن اپراتور ها ، سلب امتیاز سیم کارت صورت می پذیرد. در این صورت افراد جامعه به آسانی می توانند سیم کارت خود را سلب امتیاز کنند، این سامانه در هر زمان از شبانه روز قابلیت استفاده دارد. انتقال سیم کارت و تغییر دادن مالکیت سیم کارت در صورت درست انجام ندادن مشکلات بسیاری به همراه دارد . در این نوشته نحوه سلب امتیاز سیم کارت رایتل را مورد بررسی قرار می دهیم، تا با مطالعه این نوشته بتوانید به صورت قانونی سیم کارت خود را از مالکیت خارج کنید.

 

  نحوه ورود به سامانه سلب امتیاز سیم کارت رایتل

 

نحوه ورود به سامانه سلب امتیاز سیم کارت رایتل 

سامانه اینترنتی اپراتور ها چند سالی برای  ارائه خدمات دولتی در بستر اینترنت طراحی شده است. هدف ایجاد این سامانه ها ارائه دادن خدمات به مشترکین به صورت غیر حضوری می باشد، نحوه ورود و نصب اپلیکیشن بسیار آسان می باشد و تمام مشترکین به سادگی می توانند سیم کارت خود را سلب امتیاز کنند. برای سلب امتیاز سیم کارت رایتل ابتدا اپلیکیشن رایتل من را نصب کنید تا بتوانید سیم کارت رایتل خود را سلب امتیاز کنید. دانلود و نصب اپلیکیشن رایتل من و دیگر اپراتور ها کار نسبتا آسان می باشد، در ادامه توضیح مختصری در زمینه نصب اپلیکیشن رایتل من می پردازیم.

در مرحله اول : وارد وبسایت رایتل می شوید و در صفحه نخست اپلیکیشن رایتل من را نصب می کنید.

در مرحله دوم : زمانی که اپلیکیشن را نصب کردید آیکون اپلیکیشن رایتل من در صفحه گوشی موبایل ظاهر می شود بر روی آیکون اپلیکیشن رایتل من کلیک کنید.

در مرحله سوم : با نصب اپلیکیشن رایتل من می توانید اقدام به سلب امتیاز سیم کارت رایتل کنید.

سامانه سلب امتیاز در سال 1399 از سوی دولت ارتباطات در ایام کرونایی برای ارائه خدمات غیر حضوری اپراتور ها طراحی شده است. یکی از مهم ترین اقدامات دولت راه اندازی اپلیکیشن سلب امتیاز روی گوشی می باشد. با استفاده از این سامانه مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر اپراتور ها کاهش پیدا کرد. در ایام کرونایی کمک قابل توجه به فاصله گذاری اجتماعی می باشد، نصب اپلیکیشن رایتل من آسان می باشد تمام مشترکین بدون آموزش می توانند از آن استفاده کنند. 

 

نحوه سلب امتیاز سیم کارت رایتل در اپلیکیشن سلب امتیاز

 

نحوه سلب امتیاز سیم کارت رایتل در اپلیکیشن سلب امتیاز 

آیا می دانستید سلب امتیاز سیم کارت رایتل در سامانه سلب امتیاز بسیار آسان می باشد، هر مشترکی می تواند با چند فراینده آسان سیم کارت رایتل را از مالکیت خود خارج کند. و از مشکلات مزاحمت تلفنی ، شکایت و دیگر اقدامات  که مالک سیم کارت در دادگاه مورد محاکمه صورت می گیرد ،جلوگیری کند. با نصب اپلیکیشن و مراحلی آسان سیم کارت را سلب امتیاز کنید. برای سلب امتیاز کردن در سامانه ، ابتدا اپلیکیشن رایتل من را نصب کنید و با چند مراحل اقدام به سلب امتیاز سیم کارت رایتل کنید. در ادامه مراحل سلب امتیاز را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

اولین مرحله : با نصب اپلیکیشن رایتل من در بخش خدمات سیم کارت کلیک کنید.

دومین مرحله : با کلیک در بخش خدمات سیم کارت به صفحه مدیریت سیم کارت هدایت می شوید.

سومین مرحله : در این صفحه گزینه ی سلب امتیاز سیم کارت رایتل را مشاهده می کنید.

چهارمین مرحله : در این صفحه یک رمز یک بار مصرف به سیم کارت شما فرستاده می شود، با وارد کردن رمز به صفحه بعدی هدایت می شوید.

پنجمین مرحله : در این مرحله پیام هشداری برای شما فرستاده می شود در صورت تایید پیام هشدار خط وی سلب امتیاز سیم کارت رایتل خواهد شد. توجه کنید بعد از سلب امتیاز به هیچ عنوان نمی توانید سیم کارت را بازگردانید.

پیام هشدار " مشترک گرامی در صورت ادامه فرایند کنونی ، سیم کارت همراه به طور قطعی از مالکیت شما خارج می گردد. و امکان بازیابی سیم کارت، اعتبار ریالی و بسته های تشویقی بر mci)روی اشتراک برای شما وجود نخواهد داشت. " با تیک زدن گزینه " با آگاهی از قوانین تجاری اقدام به سلب مالکیت می کنیم. سلب امتیاز صورت می گیرد.

 

اپلیکیشن رایتل من
تعداد 3 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 2.7
1
0
0
1
1
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. www***@gmail.com

    سلام من سیم کارت رایتلم خود به خود سلب امتیاز شده الان غیر فعال من لازم دارم چیکار باید کنم همون شماره رو می‌خوام در این مورد راهنمایی کنید ممنون

  2. Saj***@gmail.com

    آقا من یدونه بیشتر ندارم اونم گم کردم تکلیف چیه چطوری سلب کنم

  3. قبلاً ازهمین طرق سیم کارتمو غیرفعال کردم ,عالیه

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست