وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

چند راه آسان برای استعلام سیم کارت

انتشار ۱۴۰۰/۳/۲۵ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۳/۲۵ ۱۳:۲۷ . ۲۴۲۹۷ بازدید

شما در سامانه استعلام سیم کارت می توانید تعداد سرویس مخابراتی که به نام شما در سیستم ثبت شده را مشاهده کنید. نتیجه به دست آمده از استعلام سیم کارت به خط شما  پیامک فرستاده می شود. شما باید در یکی از  اپراتور های بزرگ کشور ، حداقل یک سیم کارت  خریداری کرده باشید و این سیم کارت با شناسه هویت شما ثبت شده باشد. در این سامانه در فاز یا مرحله اول تعداد سیم کارت های ثبت شده نمایش می یابد. فاز و مرحله بعدی تعداد سرویس های مخابراتی مانند تلفن ثابت ، وایمکس ،  ADSL ، TD_LTE نمایش داده می شود.  

 

چند راه آسان برای استعلام سیم کارت

 

سامانه جامع استعلام سیم کارت  

آیا شما از سیم کارت هایی که به نامتان در سرویس مخابراتی ثبت شده است آگاهی دارید. می توانید با مراجعه به سامانه استعلام تعداد سیم کارت های به نام خود اطلاع کسب کنید. اگر سیم کارتی بدون اطلاع شما ثبت شده بود سیم کارت را مسدود کنید.  

جالب است بدانید جرم های از طریق سیم کارت انجام می شود برعهده مالک اصلی سیم کارت می باشد. اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که سیم کارت غیر قابل استفاده دارید در سامانه استعلام از طریق کد ملی یا از طریق شماره تلفن همراه  از تعداد سیم کارت های به نام خود اطلاع کسب کنید و اگر سیم کارت غیر قابل استفاده دارید نسبت به غیر فعال کردن آن اقدام کنید. آیا برای مالکیت تعداد سیم کارت محدودیتی وجود دارد؟                                                                                                              

 

سامانه جامع استعلام سیم کارت

 

مزایای استعلام خط  

آیا می دانستید تعداد سیم کارت های در سال های  1400 – 1399 بیشتر شده است هر ایرانی چند سیم کارت به نام خود در سامانه مخابراتی ثبت شده دارد. خلی مهم است بدانیم چند سیم کارت به نام خود در سامانه استعلام سیم کارت به نام ما ثبت شده است. جالب است بدانید سیم کارت هایی که بدون اطلاع شما گرفته شده است می تواند بروز جرایمی شود که مالک سیم کارت عواقب آن را بر عهده دارد. بهتر است بدانیم چند سیم کارت به نام خود در سامانه ثبت شده است . تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

 

استعلام خط اپراتور همراه اول ، ایرانسل ، رایتل

در سامانه استعلام سیم کارت می توانیم تعداد سرویس مخابراتی که به نام خود در سیستم ثبت شده را مشاهده کنیم. با ما همراه باشید تا چهار روش استعلام را به صورت کامل توضیح دهیم: چهار روش استعلام خط تلفن همراه عبارت است :                                    

1- استعلام از طریق سامانه استعلام خطوط  

2- استعلام از طریق شماره 3000150 و 3000504901

3- استعلام خط همراه اول ، ایرانسل ، رایتل  از طریق  اپلیکیشن  

4- استعلام از طریق کد های دستوری

 

روش اول استعلام سیم کارت از طریق خطوط

شما می توانید برای اطلاع از تعدادسیم کارت های ثبت شده به نام خود به آدرس اینترنتی mobilecount.cra.ir  رفته و از سیم کارت ها ی با کد ملی یا خط تلفن همراه به نام خود اطلاع کسب کنید همچنین تعداد سرویس های مخابراتی مانند تلفن ثابت ، وایمکس ، ADSL ، TD_LTE   اطلاع شوید. اگر شما سیم کارت غیر قابل استفاده دارید از طریق آدرس اینترنتی نسبت به غیر فعال کردن آن اقدام کنید.

 

روش اول استعلام سیم کارت از طریق خطوط

 

استعلام با کد ملی از طریق آدرس اینترنتی  

به راحتی می توانیم با استفاده از کد ملی از  سیم کارت های  ثبت شده به نام خود اطلاع کسب کنیم.  چند سالی است که  سازمان ارتباطات رادیویی سامانه استعلام سیم کارت را  راهندازی کرده است. برای استعلام با استفاده از کد ملی  به آدرس اینترنتی mobilecount.cra.ir شوید. با ثبت کردن کد ملی در این سامانه می توانید شماره های ثبت شده به نام خود را استعلام کنید. به راحتی با استفاده از کد ملی تعداد سیم کارت های ثبت شده نمایش می یابد و اگر سیم کارت غیر قابل استفادهای دارید نسبت  سپس برای غیر فعال کردن آن اقدام کنید. زمانی که شماره ای را  به نام خود دیدید که اطلاعی از آن داشتید در اولین فرصت سیم کارت را مسدود کنید. برای مسدود کردن به دفاتر اپراتور سیم کارت مراجعه کنید.

 

نحوه استعلام خط از طریق استعلام خطوط

1. ابتدا باید وارد سامانه استعلام شوید . در روش استعلام خطوط وارد آدرس اینترنتی mobilecount.cra.ir می شویم.

2.  در این مرحله قوانین سامانه استعلام کاربران را تایید کرده و به مرحله بعد می رویم.

 

نحوه استعلام خط از طریق استعلام خطوط

 

در این مرحله دو قوانین زیر را تایید کنید.

اطمینان دارم حداقل یک سیم کارت در یکی از اپراتور های تلفن همراه با نام و کد ملی (شناسه هویتی) من ثبت شده است.

اطمینان دارم که کد ملی(شناسه هویتی) من به صورت صحیح در اطلاعات اپراتور ها ثبت شده است.

3. در مرحله بعد از انواع شناسه هویتی خود ( کد ملی ، شماره گذر نامه ، کد آزمایش ، کد پناهندگی یا کد هویت را  انتخاب نمایید .

 

  استعلام خط اپراتور همراه اول ، ایرانسل ، رایتل

 

4. حال اطلاعات لازم شامل : کد شناسه هویتی ،شماره اول ، نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، نام پدر و کد امنیتی  را کامل کنید و به مرحله بعد بروید.

 

استعلام با کد ملی از طریق آدرس اینترنتی

 

5. زمانی که اطلاعات لازم را تکمیل کردید پیامی شامل استعلام تعداد سیم کارت های ثبت شده به خط شما ارسال می شود. در صورتی که پیامک را دریافت نکرده اید و اشتباهی صورت گرفته به اپراتور ها مراجعه کنید.

دو نکته مهم در رابطه ما استعلام خط تلفن همراه:  

1- اگر شما استعلام سیم کارت کرده اید 10 روز صبر کنید و دوباره برای استعلام مجدد اقدام کنید.

2- در صورت مشاده کردن سیم کارت های که از وجود آن اطلاعی ندارید سریع آن را بسوزانید.

 

روش دوم استعلام سیم کارت با کد ملی از طریق شماره  

می توانید با ارسال کد ملی به شماره (3000150) یا (3000504901) از تعداد سیم کارت های به نام خود اطلاع کسب کنید. و اگر سیم کارت غیر قابل استفاده دارید نسبت به غیر فعال کردن اقدام کنید.

کاربران با ارسال کد ملی به شماره های 3000150 و 3000504901 می تواننداز سیم کارت های به نام خود اطلاع کسب کنند. استعلام خط با شماره هر 10 روز یک بار امکان دارد. اگر اشتباهی در اطلاعات پیش آمد به دفاتر اپراتور های همراه اول ، ایرانسل ، رایتل مراجعه کنید. اگر تعداد سیم کارت ها بیشتر از سیم کارت ارزان خریداری شده به نام خود باشد ممکن است سیم کارتی را به فردی واگذار کرده اید و مقررات تغییر نام را انجام نداده اید. یا فردی بدون اطلاع شما سیم کارتی به نام شما ثبت کرده است. اگر در استعلام تعداد خط ها ی به نام شما کمتر بود ممکن است مالکیت سیم کارت به نام شما ثبت نشده باشد.  

نکات مهم :

در روش های گفته شده استعلام سیم کارت فقط تعدادسیم کارت های به نام شما نمایش می دهد و شماره های ثبت شده و نام افراد نمایش نمی یابد.

مسدود  یا غیر فعال کردن سیم کارت هیچ هزینه ای ندارد مگر اینکه سیم کارت دارای بدهی باشد در آن صورت باید پرداخت کنید.

 

روش دوم استعلام سیم کارت با کد ملی از طریق شماره

 

روش سوم استعلام سیم کارت از طریق اپلیکیشن  

استفاده از اپلیکیشن یکی از آسان ترین راه برای استعلام می باشد.  

اگر شما  سیم کارت از اپراتور های همراه اول و ایرانسل دارید می توانید از طریق اپلیکیشن از تعداد سیم کارت های به نام خود مطلع شوید.  

وارد اپلیکیشن ایرانسل من شوید ،سپس می توانید از منو های موجود در راست  در صفحه وارد پرونده شده و اطلاعات را مشاهده می کنید سپس سیم کارت ایرانسل ثبت شده به نام خود را انتخاب کرده. در این صورت رمزی از طریق پیامک برای خط تلفن یا ایمیل فرستاده می شود و شما در این صورت شماره های ثبت شده به نام شما نمایش داده می شود.

وارد اپلیکیشن همراه من  شوید ،سپس از منو سمت چپ در صفحه شماره همراه به نام خود را نمایش می دهد.  

 روش استعلام ورود به اپلیکیشن همراه اول: کاربران همراه اول با ورود به اپلیکیشن همراه من می تواننداز مالک سیم کارت گوشی همراه خود را اطلاع کسب کنند.

روش استعلام ورود به اپلیکیشن ایرانسل : کاربران ایرانسلی می توانند با وارد شدن به این اپلیکیشن از نام مالک سیم کارت گوشی تلفن مطلع شوند.

روش چهارم استعلام سیم کارت از طریق کد دستوری  

روش استعلام ایرانسل از طریق کد دستوری  :کاربران ایرانسلی می توانند با کد دستوری ( ستاره 80  مربع )  #۸۰* نسبت به استعلام خط  خود اقدام کنند.

روش استعلام رایتل از طریق کد دستوری  :کاربران رایتلی می توانند با کد دستوری ( ستاره 211 مربع)  #۲۱۱* نسبت به استعلام خط خود اقدام کنند.

روش سوم استعلام سیم کارت از طریق اپلیکیشن

 

دارندگان سیم کارت متعدد  هوشیار باشند؟

با استفاده از  روش های گفته شده می توانید از تعدادسیم کارت های خود اطلاع کسب کنیم و برای مسدود و غیر فعال کردن سیم کارت هایی که در دسترس ما نیست یا سیم کارت های غیر قابل استفاده اقدامی کنیم. آیا می دانستید ما در برابر  سیم کارت های خود مسئول هستیم. مزاحمت یا جرم از طریق سیم کارت بر عهده شخص مالک سیم کارت می باشد و او مقصر نهایی می باشد. و برای بی گناهی باید مرحل قانونی بسیاری را طی کنید. باید هرچه سریع تر نسبت به سیم کارت های گم شده یا غیر قابل استفاده اقدام کنید. اگر در استعلام خطی را مشاهده کردید که اطلاعی ندارید نسبت به غیر فعال کردن  آن هر چه سریع تر اقدام کنید. برای رفع مسدودیت سیم کارت چه کار کنیم؟

دلایلی که استعلام خط کم یا زیاد است ؟  

استعلام خط کم می باشد:

ممکن است اطلاعات وارد شده در ثبت سیم کارت ناقص بوده است

کدملی شما هنگام ثبت اشتباه می باشد

استعلام خط بیشتر باشد:

زمانی که سیم کارت را واگذار کرده اید تغییر مالکیت نداده اید برای تغییر مالکیت سریع اقدام کنید.

تعداد سیم کارت بدون اطلاع ثبت شده در این صورت هر چه سریع تر اقدام به مسدود کردن سیم کارت کنید.  

 

سلب امتیاز سیم کارت همراه اول و ایرانسل

 

چرا باید استعلام سیم کارت بگیریم؟

یک نکته مهم کاربران آگاه باشید امروزه استفاده از شبکه اجتماعی بیشتر شده است در صورتی که سیم کارت گم شد نسبت به مسدود کردن سیم کارت سریع اقدام کنید. زیرا افرادی در این کمین هستند تا از دوستان و آشنایانتان سو استفاده کنند. چرا که مخاطبان شما در سیم کارت اطلاعی ندارند که سیم کارت شما گم شده است. و فرد مزاحم می تواند از مخاطبان سیم کارتتان درخواست پول کند.

نکات مهم در استعلام خط  

تمامی روش های گفته شده برای استعلام سیم کارت هر 10 روز امکان مجدد درخواست را دارید. و زمانی که 10 روز به پایان نرسیده نمی توانید استعلام بگیرید. و زمانی که با هر یک از روش ها امتحان کردید و پیامک دریافت نکرده اید ، می توانید به ایمیل    mobilecount@cra.ir  درخواستتان را بگویید.و با اطلاعات لازم کد رهگیری دریافت می کنید و تعدادسیم کارت برای شما پیامک می شود.

سلب امتیاز سیم کارت همراه اول و ایرانسل

مشترکین اپراتور های همراه اول و ایرانسل برای این که جلوگیری کنید از سلب امتیاز خط تلفن همراه خود سیم کارت های همراه اول کد ملی را به شماره (8980) و سیم کارت های ایرانسلی به شماره (272) پیامک دهید.

اپراتورشماره
همراه اولکد ملی 8980
ایرانسلکد ملی272

 

تعداد 2 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3
1
0
0
0
1
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. kas***@gmail.com

    متاسفانه هیچکدام از این چهار روش جوابگو نبودند

  2. عالی بود مفید

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست