وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اپلیکیشن

معرفی امن ترین مرورگر ها ؛ از چه مرورگر هایی نباید استفاده کنیم؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۰:۴۵ . ۶۹۷۸ بازدید

امروزه هر کسی که از اینترنت استفاده می‌کند، قطعا از مرورگر ها نیز استفاده می‌کند. داشتن یک مرورگر امن دغدغه خیلی از مردم است. مرورگری که شما از آن استفاده می‌کنید باید به قدر کافی امن باشد، در غیر این صورت احتمال اینکه با مشکلاتی مواجه شوید زیاد است. 

البته که سرعت مرورگر هم برای کاربران مهم است، اما امنیت یک مرورگر به مراتب مهم تر از سرعت آن است. امن بودن باید همه جانبه باشد. مرورگر علاوه بر اینکه باید از حریم خصوصی شما محافظت کند، باید شما را از سایت های پرخطر دور نگه دارد. 

برخی از هکر ها از طریق سایت ها نا امن فایل ها مخرب و بدافزار ها را وارد دستگاه شما می‌کنند. این بد افزار ها می‌توانند دستگاه شما را دچار مشکل کنند و یا حتی ممکن است اطلاعات خصوصی شما به دست افراد سودجو بیفتد. برای جلوگیری از همه این اتفاقات علاوه بر اینکه باید نکات ایمنی را رعایت کنید، باید از یک مرورگر امن نیز استفاده نمایید. 

در این مقاله قصد داریم امن ترین مرورگر های موجود در جهان را به شما معرفی نماییم. ممکن است حتی نام برخی از این مرورگر ها را تا به حال نشنیده باشید! اما باید بدانید که مهم امنیت شماست! 

 

معرفی امن ترین مرورگر ها ؛ از چه مرورگر هایی نباید استفاده کنیم؟

 

چه چیزهایی باعث ناامن بودن یک مرورگر می‌شوند؟

یک مرورگر از جهات مختلفی می‌تواند ناامن و خطرناک باشد. در این قسمت برخی از مهم ترین جنبه های یک مرورگر ناامن را معرفی می‌نماییم.

نقاط ضعف نرم افزاری : اولین و شاید مهم ترین موضوعی که باعث نا امن بودن یک مرورگر است داشتن نقاط ضعف نرم افزاری است. این موضوع بیشتر به برنامه نویسی نرم افزار مربوط است. چنانچه یک مرورگر از نظر نرم افزاری به اندازه کافی امن نباشد، هکر ها راحت تر می‌توانند به اطلاعات کاربران آن مرورگر نفوذ کنند. 

ذخیره داده های حساس: برخی از مرورگر ها داده های حساس شما را ذخیره می‌کنند. شاید در نگاه اول این موضوع را یک مزیت بدانید، اما کاملا درست فکر نمی‌کنید. این موضوع جنبه های منفی نیز می تواند داشته باشد. برای مثال هنگامی که به مرورگر اجازه می‌دهید رمز عبور های شما را ذخیره کند، باید بدانید که کار را برای هکر ها آسان تر کرده اید! مخصوصا درباره کارت های بانکی خود، به هیچ وجه رمز عبور هایتان را در مرورگر ذخیره نکنید و این اجازه را به مرورگر ندهید!

افزونه های ناامن در یک مرورگر: هر مرورگری دارای افزونه هایی است که کاربران می‌توانند آنها را نصب نمایند. این افزون های لزوما خطرناک نیستند. ولی برخی از آنها که مربوط به ذخیره داده های حساس شما هستند، می‌توانند مرورگر را برای شما نا امن نمایند. یک مرورگر امن باید دارای افزون های امنی نیز باشد.

ثبت فعالیت آنلاین کاربران: برخی از مرورگر ها مانند گوگل کروم، فعالیت های شما را ذخیره می‌کنند. البته کروم اینکار را برای ایجاد تبلیغات هدفمند، انجام می‌دهد. اما از طرفی همین موضوع هم می‌تواند گاها باعث خطراتی باشد. نکته دیگر این است که این موضوع به نوعی نقض حریم خصوصی شماست!

 

معرفی امن ترین مرورگر ها ؛ از چه مرورگر هایی نباید استفاده کنیم؟

 

امن ترین مرورگر های سال 2021 

هدف ما معرفی امن ترین مرورگر های موجود در جهان است. ممکن است برخی از این مرورگر ها از نظر سرعت خوب نباشند. اما برخی دیگر در عین حال که برای شما امنیت کافی را فراهم می نمایند، دارای سرعت خوبی نیز هستند. همانطور که گفتم ممکن است نام برخی از این مرورگر ها را تا به حال نشنیده باشید، اما این به معنای بد بودن این مرورگر ها نیست! 

نکته قابل توجه این است که هیچ مرورگری نمی‌تواند تضمین امنیت صد درصدی را به شما بدهد و همیشه راه های نفوذی وجود دارند. اما مرورگر هایی که معرفی می‌کنیم به حد زیادی امن هستند و نسبت به مرورگر های دیگر بسیار بهتر عمل می‌کنند.

مرورگر تور؛ امن ترین ولی ناشناخته!

تور یکی از امن ترین مرورگر های جهان است. این مرورگر از رمزگذاری سه لایه استفاده می‌کند و امنیت شما را به بهترین حد ممکن می‌رساند. تور بهترین مرورگر از لحاظ ناشناس بودن است. هنگامی که شما از تور استفاده می‌نمایید به ناشناس ترین شکل ممکن در اینترنت حضور دارید!

تور به هیچ وجه سابقه فعالیت های شما را ذخیره نمی‌کند، حتی کوکی های شما را بعد از هربار استفاده به طور کامل پاک می‌کند. البته مرورگر تور به اندازه دیگر مرورگر ها سریع نیست. به همین دلیل تور برای پخش ویدئو آنلاین مناسب نیست! اما برای کار ها مهمی همچون پرداخت های آنلاین به شدت توصیه می‌شود.

شناسایی کاربران تور بسیار سخت است. تور بر اساس مرورگر فایرفاکس ساخته شده است و تلاش شده تا در این مرورگر نواقص امنیتی فایرفاکس برطرف شود. اگر می خواهید پرداخت های اینترنتی انجام دهید یا کار های حساس دیگری داشتید، تور می تواند بهترین گزینه باشد.

 

معرفی امن ترین مرورگر ها ؛ از چه مرورگر هایی نباید استفاده کنیم؟

 

مرورگر موزیلا فایرفاکس؛ امن و شناخته شده!

یکی دیگر از مرورگر های نسبتا امن موزیلا فایر فاکس است. همانطور که گفتم مرورگر تور بر اساس مرورگر فایرفاکس ساخته شده است تا ایرادات امنیتی را بگیرد. فایرفاکس بسیار قابل تنظیم است. بنابراین در بسیاری از موارد خودتان باید مجوز های کافی را به مرورگر بدهید. علاوه بر این سازندگان این مرورگر مدام در حال آپدیت کردن آن هستند.

بر خلاف تور که سرعت کمی دارد، فایرفاکس سرعت بهتری دارد. به نوعی می‌توان گفت فایر فاکس علاوه بر سرعت و زیبایی ظاهری، یک مرورگر امن است! تنظیمات مرورگر فایرفاکس با توجه به نیاز های شما صورت می‌گیرند. خودتان می‌توانید مجوز ها را تنظیم نمایید.

تا به این مرورگر مجوز های کافی را ندهید، فایرفاکس اطلاعات شما را به اشتراک نخواهد گذاشت. برای مثال برخی از سایت ها به موقعیت مکانی شما نیازمند هستند، اما تا به فایر فاکس اجازه ندهید، این سایت ها به موقعیت مکانی شما دسترسی نخواهند داشت.

چنانچه از حالت خصوصی فایرفاکس استفاده کنید، سابقه جستجو و کوکی ها هر دفعه پاک می‌شوند. در حالت خصوصی حالت ردیابی نیز کاملا غیرفعال می‌شود و هیچ سایتی نمی‌تواند شما را ردیابی کند. مرورگر فایرفاکس بر روی موبایل ها نیز به اندازه کافی سریع است. چنانچه به دنبال امنیت هستید و سرعت هم برایتان مهم است، بهترین گزینه برای شما فایرفاکس است.

سازندگان مرورگر فایرفاکس برای افرادی که بتوانند آسیب های مرورگر فایر فاکس را بیابند جایزه 3000 دلاری در نظر گرفته است! علاوه بر این فایر فاکس open-source (منبع باز) است. یعنی همه افراد می‌توانند کد های نوشته شده برای این مرورگر را مشاهده نمایند.

 

معرفی امن ترین مرورگر ها ؛ از چه مرورگر هایی نباید استفاده کنیم؟

 

مرورگر Brave؛ سریع و امن

ممکن است نام مرورگر brave را تا به حال نشنیده باشید. اما این مرورگر نیز یکی از امن ترین مرورگر های موجود در جهان است. برخلاف برخی از مرورگر ها که برای افزایش امنیت، باعث کاهش سرعت می‌شوند، مرورگر brave اما از سرعت خوبی هم برخوردار است.

مرورگر brave بر اساس مرورگر Chromium ساخته شده است. این مرورگر به طور پیش فرض هرگونه محتوای خطرناک را برای شما مسدود می‌کند و اطلاعات شما را با هیچ سایتی به اشتراک نمی‌گذارد. قبل تر این مرورگر تبلیغات را نیز تا حد زیادی نمایش نمی‌داد، اما اخیرا این مرورگر نیز از تبلیغات استفاده می‌کند.

حریم خصوصی شما نیز در این مرورگر به اندازه کافی رعایت می‌شود. می‌توانید از طریق تنظیمات مرورگر، اجازه دسترسی به برخی از اطلاعات را به سایت هایی بدهید. برای مثال برخی از سایت ها موقعیت مکانی شما را می‌خواهند، که می‌توانید اجازه دسترسی به آن را بدهید.

البته توجه داشته باشید، صرف داشتن یک مرورگر امن دلیل بر وارد شدن به سایت های خطرناک نیست! چنانچه سایتی خطرناک است به هیچ وجه امکان دسترسی به اطلاعات خصوصی خود را به آن سایت ندهید. برخی از افراد فکر می‌کنند که با داشتن یک مرورگر امن می‌توانند حتی از سایت های خطرناک استفاده کنند که این تصور اشتباهی است.

 

معرفی امن ترین مرورگر ها ؛ از چه مرورگر هایی نباید استفاده کنیم؟

 

مرورگر گوگل کروم؛ امن یا ناامن؟

حرف و حدیث ها درباره مرورگر گوگل کروم زیاد است! برخی آن را امن می‌دانند و برخی دیگر گوگل را متهم به جاسوسی از کاربران می‌کنند. سال هاست که شرکت گوگل حرف اول را در زمینه موتور جستجوگر و حتی برخی دیگر از زمینه ها را می‌زند. از گوشی های گوگل گرفته تا دستیار صوتی گوگل، همگی کیفیت بالایی دارند. 

این غول اینترنتی مرورگر خاص خودش را نیز دارد!مرورگر این شرکت هم از سرعت بالایی برخوردار است و به دلیل شهرت زیاد، اکنون پر استفاده ترین مرورگر وب است.

اما سرعت و شهرت به تنهایی برای ما کافی نیستند. باید ببینیم گوگل کروم تا چه حدی امن است و به حریم خصوصی کاربران خود توجه می‌کند؟ گوگل کروم به طور مداوم در حال به روز رسانی است. این مرورگر کاربران را هم ترغیب می‌کند تا مرورگر خود را به روز نگه دارند. برخی از قسمت های گوگل کروم Open-Source (منبع باز) است.

خود شرکت گوگل هم هکرها را ترغیب کرده که آسیب های مربوط به گوگل کروم را گزارش کنند. یکی از معایب این مرورگر پخش تبلیغات آن است. کروم اطلاعات شما را ذخیره می‌کند تا بتواند تبلیغات هدفمند برای شما به نمایش بگذارد. این به نوعی عدم رعایت حریم خصوصی شماست! 

شرکت گوگل بارها متهم به فروش اطلاعات خصوصی کاربران و کسب سود از این طریق شده است. تا حدودی هم می‌توان این را درست دانست. گوگل کروم اطلاعات مربوط به جستجوی شما را ذخیره می‌کند و با توجه به جستجو های شما تبلیغات را به شما نمایش می‌دهد.

گوگل کروم برای جلوگیری از ردیابی توسط سایت ها تلاش کمی انجام می دهد. این مرورگر فقط جلوی ردیابی برخی از سایت ها را می‌گیرد! البته این موضوع هم می‌تواند مربوط به تبلیغات هدفمند باشد. وقتی که گوگل بداند شما اهل کدام کشور هستید، تبلیغاتی به زبان خودتان و مربوط به منطقه خودتان را برای شما به نمایش خواهد گذاشت.

اگرچه شاید نتوانیم گوگل کروم را ناامن بدانیم، اما قطعا این مرورگر حریم خصوصی شما را نقض می‌کند و از اطلاعات خصوصی شما برای تبلیغات استفاده می‌کند! کروم دارای افزونه های زیادی است. افزونه های گوگل کروم می‌توانند به شما کمک کنند و کار ها را برای شما آسان تر نمایند. اما همانطور که گفتم همین افزونه های نیز می‌توانند گاها خطر آفرین باشند.

گوگل اسیستنت و سیری

گوگل اسیستنت یا سیری، کدام یک برنده مسابقه بهترین دستیار صوتی هوشمند خواهند شد؟

 

معرفی امن ترین مرورگر ها ؛ از چه مرورگر هایی نباید استفاده کنیم؟

 

مرورگر Iridium؛ مرورگری بر اساس Chromium

مرورگر Iridium هم مانند مرورگر brave، مبتنی بر مرورگر Chromium ساخته شده است. یکی از ویژگی های مثبت این مرورگر، سرعت بسیار سریع آن است. علاوه بر این می‌توانید از افزونه های گوگل کروم در این مرورگر نیز استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که خود افزونه ها گاها می‌توانند امنیت شما را به خطر بیندازند.

یکی از اصلی ترین ایرادات این مرورگر باگ های زیاد آن است که امیدواریم در به روز رسانی های بعدی این مشکلات حل شوند. مرورگر ایریدیوم به شدت به امنیت و حریم خصوصی شما اهمیت می‌دهد. این مرورگر به هیچ وجه از اطلاعات خصوصی شما بهره نمی‌برد.

از مرورگر ایریدیوم نمی‌توان در موبایل استفاده کرد و این مرورگر فقط برای سیستم عامل های مک، لینوکس و ویندوز طراحی شده است. خود سازندگان این مرورگر دلیل این موضوع را افزایش امنیت کاربران مطرح کرده اند. این مرورگر فاقد قابلیت ذخیره رمز عبور های شماست. شاید شما فکر کنید که این نوعی نقص محسوب می‌شود ولی اینطور نیست!

ذخیره کردن رمز های عبور شما می‌توانند برای شما خطرساز باشد. به همین دلیل این مرورگر به هیچ وجه رمز عبور های شما را ذخیره نمی‌کند. این موضوع مخصوصا برای خدمات بانکی آنلاین حائز اهمیت است. اگر دنبال یک مرورگر سریع و امن می‌گردید، مرورگر ایریدیوم می‌تواند یکی از گزینه های شما باشد!

 

معرفی امن ترین مرورگر ها ؛ از چه مرورگر هایی نباید استفاده کنیم؟

 

مرورگر GNU IceCat؛ مرورگری مبتنی بر فایر فاکس

مرورگر GNU IceCat مبتنی بر مرورگر موزیلا فایرفاکس توسعه یافته است. علاوه بر امکاناتی که فایرفاکس دارد این مرورگر می تواند افزونه های گوگل کروم را نیز مورد استفاده قرار دهد. البته GNU IceCat به مراتب از گوگل کروم امن تر و بهتر است! اما شاید تفاوت چندانی میان این مرورگر و فایر فاکس احساس نکنید.

برخی مواقع مرورگر Sluggish loading times کند عمل می‌کند که ممکن است باعث آزاد شما شود. به همین دلیل شاید برای کارهایی که نیاز به سرعت دارند، مناسب نباشد. برای مثال در پخش فیلم های آنلاین ممکن است شما را کلافه کند!

این مرورگر به طور کامل سایت های خطرناک را مسدود می‌نماید. برای استفاده از این سایت ها باید خودتان اجازه استفاده را بدهید! اگر دیدید سایتی ناامن است به هیچ وجه فایلی از آن دانلود نکنید و یا پرداخت بانکی در آن انجام ندهید! علاوه بر این حریم خصوصی شما در این مرورگر رعایت می‌شود. مرورگر از اطلاعات شما هیچ بهره ای نمی‌برد و کاملا به دنبال ایجاد حریم خصوصی برای شماست.البته گاها سرعت کم آن می‌تواند اذیت کننده باشد که امیدواریم به زودی این مشکل نیز حل شود.

 

معرفی امن ترین مرورگر ها ؛ از چه مرورگر هایی نباید استفاده کنیم؟

 

قطعا شما اگر از اینترنت استفاده کنید، از مرورگر ها نیز استفاده می‌کنید، بنابراین تجربه کار با مرورگر ها را دارید. از شما می‌خواهم که تجربیات خودتان را از مرورگر های مختلف با ما به اشتراک بگذارید.

به نظر شما امن ترین مرورگر کدام است؟ آیا مرورگر امن دیگری می‌شناسید؟

مطالب مرتبط
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
آیا می دانید کدام  اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
آیا می دانید کدام اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
اپراتور رایتل یک سیم کارت دائمی جدید با امکانات ویژه ای ارائه می دهد. بر اساس اطلاعات به دست آمد از اپراتور رایتل این اپراتور یک سیم کارت...
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
آیا می دانید بهترین سرعت اینترنت گیمرها بازی آنلاین چگونه می توان خریداری کرد. سرعت دانلود و آپلود همچنین پینگ تایم برای گیمر های حرفه ای...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست