وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

کدهای مخفی آیفون کدامند ؟ + کاربرد این کدها

انتشار ۱۴۰۰/۱/۲۵ . ۴۱۰۴ بازدید

کدهای مخفی آیفون، ابزارهایی هستند که به کمک آنها می‌توان به قابلیت‌های خاصی در این گوشی‌ها دسترسی داشت. قبلا در مطلب دیگری درباره کدهای مخفی اندروید صحبت کرده و تعدادی از این کدها را معرفی کرده‌ایم. 

کدهای مخفی آیفون کدامند؟

در این مطلب قصد داریم کدهای مخفی آیفون را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید به کمک بعضی از این کدها امور خاصی را انجام دهید مثلا میزان کیفیت آنتن دهی را متوجه شوید یا تماس‌های ورودی را به شماره دیگری منتقل کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا این کدها و کاربرد آنها را آموزش ببینیم.

کد دسترسی به IMEI گوشی آیفون

این کد در هر گوشی آیفون متفاوت بوده و با دیگر گوشی‌ها فرق می‌کند. برای دسترسی به IMEI کد #06#* را شماره گیری کنید. به کمک این کد می‌توانید از شناسه بین المللی دستگاه خود با خبر شوید.

کد مخفی کردن شماره تماس

یکی از کدهای مخفی آیفون، کد پنهان کردن شماره تماس است. با وارد کردن این کد می‌توانید از نمایش شماره خود روی گوشی افرادی که با آنها تماس گرفته‌اید جلوگیری کنید. برای انجام این کار باید کد شماره مورد نظر#31# را وارد کرده و دکمه برقراری تماس را بزنید. در این صورت فرد مقابل تماسی با عنوان No Caller ID دریافت می‌کند.

کد انتقال تماس در آیفون

این کد یکی از کاربردی ترین کدهای مخفی آیفون است. به کمک این کد می‌تواندی تماس‌های خود را به شماره دیگری منتقل کنید. برای انجام این کار کد #شماره مورد نظر*21* را وارد کنید. منظور از شماره مورد نظر، همان شماره‌ای است که قرار است تماس‌های ورودی به آن منتقل شوند.

 

ترفندهای مخفی آیفون 6

 

همچنین می‌توانید با شماره گیری کد #21#* وضعیت انتقال تماس‌ها را مشاهده کنید. برای غیر فعال سازی این قابلیت تنها کافیست کد #21# را شماره گیری کنید. یکی دیگر از کدهای انتقال تماس، کدی است که تماس‌های پاسخ داده نشده را پس از 20 ثانیه منتقل می‌کند. برای فعال کردن این قابلیت، کد #شماره مورد نظر*61* را وارد کنید. 

 

برای اطلاع از وضعیت این حالت هم می‌توانید کد #61#* را شماره گیری کنید. کد غیر فعال سازی آن هم #61# است. اگر بخواهید هنگام خاموش بودن گوشی تماس‌ها را منتقل کنید باید به جای عدد 61، عدد 62 را در کد وارد کنید.

کد مخفی انتقال تماس به حالت انتظار

سومین کد از کدهای مخفی آیفون، کد انتقال تماس است. به کمک این کد، قابلیتی در گوشی فعال می‌شود که می‌توانید تماس‌ها را به صف انتظار منتقل کنید تا تماس قبلی شما تمام شود. برای فعال کردن آن کافی است کد #43* را شماره گیری کنید. اگر بخواهید این قابلیت را غیر فعال کنید تنها باید کد #43# را وارد کنید و گزینه برقراری تماس را بزنید. برای اطلاع از فعال یا غیرفعال بودن آن هم کد #43#* را شماره گیری کنید.

کد مشاهده آنتن دهی سیم کارت گوشی

با استفاده از این کد می‌توانید به صورت دقیق‌ از کیفیت آنتن دهی آیفون خود مطلع شوید. برای این کار تنها کافیست در قسمت شماره گیر گوشی کد *#12345#3001* را شماره گیری کنید. سپس در صفحه‌ای که به شما نشان داده می‌شود. انگشت خود را روی کلید پاور برای چند ثانیه نگه دارید تا بخش مربوط به خاموش کردن آیفون نشان داده شود. حالا انگشت خود را روی کلید Home گذاشته و چند ثانیه نگه دارید تا وارد صفحه اصلی آیفون شوید.

 

ترفندهای مخفی آیفون

 

در گوشه راست و بالای صفحه عددی را به جای آیکون آنتن گوشی می‌بینید. این عدد میزان کیفیت آنتن دهی را نشان می‌دهد. اگر عددی که می‌بینید بین -40 تا -80 باشد آنتن دهی موبایل شما خوب است. هرچه این عدد به -40 نزدیک‌تر باشد کیفیت آنتن دهی بالا است. اما اگر عددی بین -80 تا -140 بود آنتن دهی کیفیت مناسبی ندارد و هرچه این عدد به -140 نردیک‌تر باشد کیفیت آنتن دهی کمتر می‌شود.

کد مشاهده تعداد تماس‌ های از دست رفته

به کمک این کد، از تعداد تماس‌های از دست رفته خود مطلع شوید. برای بررسی تعداد این تماس‌ها، کد #61#* را در گوشی آیفون خود شماره گیری کنید.

کد مخفی پیدا کردن شماره واسط اپراتور

پیامک‌هایی که برای فردی ارسال می‌کنید ابتدا به یک شماره واسط یا دروازه پیامکی ارسال و سپس به فرد مورد نظر شما فرستاده می‌شود. این شماره مخصوص توسط اپراتور تعیین می‌شود. برای پیدا کردن این شماره به یکی دیگر از کدهای مخفی آیفون نیاز دارید. کد #7672*5005#* را شماره گیری کنید تا شماره واسط اپراتور را ببینید.

کد تنظیمات آیفون

از مهم ترین کدهای مخفی در گوشی آیفون کدهای مربوط به تنظیمات است. این کدها شامل سه کد #62#* برای دسترسی به پنل تنظیمات، کد #67#* برای تنظیمات در زمان اشغال بودن و کد #33#* برای تنظیمات هنگام انتقال خط است.

کد دایورت همراه اول

کد مخفی بررسی خط تماس

به کمک کد مخفی #76#* می‌توانید از فعال یا غیر فعال بودن خط تماس خود مطلع شوید. با شماره گیری این کد، صفحه‌ای به شما نشان داد می‌شود که در این صفحه وضعیت خط تماس شما مشخص است.

 

مپ کد ایفون

 

کد بهبود صدای گوشی آیفون

با وارد کردن کد #3370* می‌توانید کیفیت صدای موبایل خود را بهتر کنید. البته استفاده از این کد باعث می‌شود تا درصدی از عمر باتری آیفون شما کم شود.

در این مطلب به معرفی بعضی از کدهای مخفی آیفون پرداختیم. با اینکه استفاده از کدهای مخفی آیفون، دسترسی به بعضی قابلیت‌ها را که در حالت عادی ممکن نیست آسان می‌کند اما استفاده از این کدها، در صورتی که با آنها آشنایی نداشته و یا با کاربرد آنها آشنا نباشید خطرناک است.

توصیه می‌کنیم اگر از کاربرد این کدها مطمئن هستید یا قبلا با آنها کار کرده‌اید این کدها را در گوشی خود وارد کنید. در غیر این صورت ممکن است که تنظیمات آیفون شما را به هم بریزد. شما چه کدهای دیگری را می‌شناسید که برای گوشی‌های آیفون هستند اما در این مطلب به آنها اشاره نشده است؟ آیا شما تا به حال از این کدها استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
بررسی جامع قابلیت های احتمالی گوشی هوشمند آیفون 14 سال 2022
بلاگ | بازار موبایل
بررسی جامع قابلیت های احتمالی گوشی هوشمند آیفون 14 سال 2022
در این نوشته قصد داریم قابلیت های گوشی هوشمند آیفون 14 و قیمت احتمالی جدید ترین گوشی هوشمند را بررسی کنیم. در ادامه با جدید ترین نسل گوشی...
مقایسه آیفون 13 و آیفون 12
بلاگ | بازار موبایل
مقایسه آیفون 13 و آیفون 12
شرکت اپل گوشی های جدیدی خود را آیفون 13 در سال 2021 رونمایی کرد. در این نوشته قصد داریم مشخصات آیفون 13 سپس به مقایسه آیفون 13 و آیفون 12...
بررسی گوشی آیفون 13 پرو مکس که در  نیمه دوم سال 2021 عرضه می شود؟
بلاگ | بازار موبایل
بررسی گوشی آیفون 13 پرو مکس که در نیمه دوم سال 2021 عرضه می شود؟
قطعا در خانواده آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس بهترین گوشی هوشمند سال 2021 خواهد شد. آیفون 13 در بین مدل های دیگر قیمت بالایی دارد، ولی قیمت...
معرفی بهترین نمایندگی معتبر گارانتی گوشی های آیفون و اپل در ایران
بلاگ | بازار موبایل
معرفی بهترین نمایندگی معتبر گارانتی گوشی های آیفون و اپل در ایران
. اگر شما قصد خرید بهترین گوشی های سال 2021 یعنی آیفون ( اپل ) را دارید حتما اسم گارانتی گوشی های اپل به گوشتان خورده است. قبل از بررسی...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست