وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

کد دایورت همراه اول + آموزش کامل فعالسازی و هزینه دایورت

انتشار ۱۳۹۸/۷/۱۸ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۷/۲۸ ۱۲:۴۸ . ۴۷۹۸۷۲ بازدید

گاهی با شما یک تماسی گرفته می شود که اصلا علاقه ای به پاسخ دادن به آن ندارید یا در یک موقعیت خاص هستید که امکان صحبت کردن با تلفن را ندارید؛ در چنین مواقعی تنها راهکار مناسب این است که خط خود را دایورت کنید تا تمام خواسته هایتان مرتفع گردد! 

گاهی با شماره شما یک تماس گرفته می شود که اصلا علاقه ای به پاسخ دادن به آن ندارید و نمی خواهید جواب بدهید و یا حتی در جلسه مهمی هستید که نه می خواهید تلفن همراهتان را خاموش کرده یا از دسترس خارج کنید و نه تماس های دریافتی را بی پاسخ بگذارید یا حتی آنها را ریجکت کنید! در چنین مواقعی تنها راهکاری که شاید به ذهنتان برسد این است که خط خود را به یک خط دیگر دایورت کنید تا تمام خواسته هایتان مرتفع گردد! 

دایورت چیست و چه فایده ای دارد؟

به روش انتقال تماس‌ها و پیام‌های ورودی از یک خط به یک خط دیگر، دایورت یا انتقال مکالمه می‌گویند. پیام‌ها و تماس های دریافتی روی شبکه مخابراتی در صورتی که گیرنده در مقصد اولیه پیام قادر به دریافت آن نباشد، پیام یا تماس به خط دیگری که به عنوان مقصد دوم مشخص شده است منتقل می‌شود. در این مقاله با کلیه روش‌های موجود برای این انتقال آشنا می‌شوید.

هزینه دایورت همراه اول

آموزش کد دایورت یک شماره خاص در همراه اول

این که بخواهید از شر تماس های دریافتی تان خلاص شوید و به طور کامل تلفن همراهتان را دایورت کنید می توانید به راحتی با یک کد دستوری این کار را انجام دهید. اینکه شماره شما به چه خطی دایورت می شود مهم نیست، می توانید سیم کارت خود را روی 110 دایورت کنید یا هر خط دیگری تفاوتی ندارد. برای اینکه خطتان را دایورت کنید، کافی است کد * ۲۱ * را شماره گیری کنید. بعد از ستاره، شماره ای که می خواهید خطتان به آن دایورت شود را وارد نمایید و سپس مربع را بزنید. پس از اینکه این دستور را به طور کامل شماره گیری کردید، خط شما روی همان شماره ای که وارد کرده اید دایورت می شود. همچنین از طریق تنظیمات گوشی نیز می توانید گزینه های divert و یا call forwarding را پیدا کرده و شماره ای که میخواهید تماس هایتان روی آن دایورت شود را وارد کنید البته این امکان بر روی تمامی موبایل ها وجود ندارد و بهترین راه برای دایورت کردن خطتان شماره گیری کد #شماره مورد نظر*21* است.

ویدیو آموزش کد دایورت همراه اول، ایرانسل، رایتل

در ویدئو زیر میتوانید آموزش دایورت به همراه کد فعالسازی آن را مشاهده کنید. 

کد دایورت مخصوص زمان مکالمه و خاموشی خط

اما اگر نمی خواهید به طور کلی همه تماس ها را دایورت کنید و فقط میخواهید در شرایط خاص چنین اتفاقی بیفتد چند گزینه پیش روی شماست، اول در هنگامی که خط شما مشغول است و در حال مکالمه هستید، می توانید با شماره گیری 61 به جای 21 در کد دستوری که بالاتر توضیح داده شد، خط خود را فقط در زمان هایی که در حال مکالمه هستید دایورت کنید. همچنین در منوی گوشی هم باید شرایط انتقال تماس را به صورت دستی تنظیم نمایید.

کد انتقال تماس در هنگام مشغول بودن خط : #شماره مورد نظر*61*

اگر در دسترس نبودید یا تلفن شما خاموش بود نیز می توانید به جای 21 از شماره 67 استفاده کنید، در چنین شرایطی اگر کسی تلاش برای برقرار تماس با شما داشته باشد و شما در دسترس نباشید شماره دایورت شده زنگ خواهد خورد. 

کد انتقال تماس در هنگام خاموش بودن خط :‌ #شماره مورد نظر*67*

خط 912 قسطی

مای رند این امکان را برای شما فراهم کرده تا سیم کارت دائمی همراه اول با کد 912 را به صورت اقساطی خریداری کنید.

کد دستوری دایورت پیامک همراه اول


کد لغو دایورت و غير فعال كردن انتقال تماس همراه اول

اگر از خط همراه اول استفاده می کنید و بخواهید دایورت های تنظیم شده را به صورت کامل لغو کنید، کافی است که #21# را شماره گیری کنید، در این صورت همه شماره هایی که دایورت کرده اید به طور کامل حذف شده و خط شما به حالت طبیعی قبلی خود باز میگردد.

هزینه دایورت همراه اول

به طور کلی دایورت کردن خط یا همان انتقال تماس در همه خطوط و اپراتور ها، هزینه ای به اندازه مکالمه خواهد داشت. یعنی هر چقدر شماره ای که دایورت کرده اید با تماس انتقالی شما مکالمه کند به همان میزان هزینه در پی دارد و هزینه دیگری مانند هزینه فعالسازی و... نخواهد داشت.

آیا پیامک همراه اول را هم می شود دایورت کرد؟

به طور کلی اپراتور ها چنین خدمتی را به مشترکین ارائه نمی دهند، یعنی امکان انتقال پیام کوتاه وجود ندارد اما به وسیله برخی نرم افزار ها و برنامه های جانبی می توان از دریافت پیامک ها از شماره های خاص جلوگیری و یا آن ها را دایورت نمود.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 68 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.5
52
8
4
0
4
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. خوب بود

  2. ham***@gmail.com

    عالی. مختصر.مفید.

  3. has***@gmail.com

    آیا امکان دایورت تلگرام هم وجود داره یعنی میتوان پیامهای تلگرامی خود را به کس دیگر انتقال داد؟

  4. خیلی عالی بود مجتبی حاتمی

  5. خیلی عالی است ممنون

  6. این کدی که پیامک هم دایورت میکنه؟ نمی نویسید؟ ارتباطی به اندروید یا آی او اس نداره؟

  7. من یه کدی رو دارم که می تونه پیامک هارو هم دایورت کرد یعنی وقتی پیام واسه طرف بیاد واسه شماهم در هان لحضه میاد از کل پیامک ها جواب یا پاسخ شماره ای که دایورت کردین واسه شماهم میاد

  8. سلام ببخشید ما وقتی کد لغو دایورت را میزنیم میگه درخواست کامل نیست

    پاسخ :

    همراه گرامی مای رند، سلام وقت بخیر. برای رفع مشکل خود، لطفا با پشتیبانی اپراتور همراه اول تماس گرفته و این مشکل را مطرح نمایید.

  9. خیلی مفید و مورد استفاده قرار گرفت

    پاسخ :

    سلام همراه گرامی مای رند، وقت شما بخیر. از جلب رضایت شما بسیار خرسندیم. با سپاس از اظهار لطف‌تان به مجموعه مای رند. 💛🧡

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست