وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | نرم افزار

با این اپلیکیشن ها به صورت رایگان تماس صوتی برقرار کنید!

انتشار ۱۳۹۹/۱۱/۱۷ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ۱۱:۲۰ . ۴۵۶۵ بازدید

ممکن است شما هم به این فکر افتاده باشید که به جای تماس صوتی با استفاده از سیم کارت تان، از اپلیکیشن هایی که امکان تماس صوتی دارند استفاده کنید. اینطور علاوه بر اینکه هزینه های تماس برای شما کمتر خواهد شد، می‌توانید از امکانات دیگری نیز استفاده کنید. البته شاید برخی برنامه ها برای تماس صوتی کیفیت خوبی را ارائه ندهند یا به دلیل کندی اینترنت نتوانید تماس صوتی مطلوبی داشته باشید. اما باید توجه داشته باشید که همچنان برنامه هایی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید تماس صوتی مطلوبی داشته باشید.

البته باید به این موضوع از همه جوانب نگاه کنیم. شاید شما با استفاده از برنامه هایی که امکان تماس صوتی دارند، در هزینه های سیم کارت خودتان صرفه جویی کنید، اما باید هزینه خرید و مصرف اینترنت را نیز در نظر بگیرید.

از آنجا که اینترنت در ایران هزینه های نسبتا بالایی دارد، باید خودتان حساب کنید که تماس با استفاده از سیم کارت به صرفه تر است یا با استفاده از اپلیکیشن های مختلف؟ 

اپلیکیشن های معروفی مانند واتساپ، دیسکورد و تلگرام امکان تماس صوتی و حتی تصویری را دارند اما چه تفاوت هایی بین این اپلیکیشن ها وجود دارد؟

در ادامه به معرفی و بررسی چند اپلیکیشن محبوب که امکان تماس صوتی نیز دارند خواهیم پرداخت.

 

تماس صوتی با برنامه ها

 

دیسکورد (Discord) چیست؟

دیسکورد اپلیکیشنی است که به کاربران خود امکان ارسال پیام را می‌دهد البته دیسکورد با دیگر پیام رسان ها تفاوت هایی دارد. این اپلیکیشن در ابتدا فقط برای گیمر ها طراحی شده بود اما به مرور زمان و با افزایش قابلیت هایش، اکنون دیگر فقط مخصوص گیمر ها نیست.

البته به دلایلی همچنان هم یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای گیمر هاست. یک گیمر ممکن است به چیزهایی نیاز داشته باشد که فراتر از امکان استیم (Steam) باشد. به همین دلیل دیسکورد اینجاست تا به شما کمک کند.

در دیسکورد جامعه های مختلفی وجود دارد که هر یک از آنها را یک سرور می‌نامیم. هر سرور متشکل از کانال های مختلفی است که هر کدام مربوط به موضوع خاصی است. 

در این کانال ها شما امکان فرستادن پیام های متنی و صوتی را دارید. اما شاید علت اصلی محبوبیت دیسکورد کانال های صوتی آن باشد. کانال های صوتی به شما این امکان را می‌دهند تا با دیگر کاربران صحبت کنید.

در دیسکورد مانند پیام رسان های مرسوم می‌توانید عکس، فیلم،موسیقی، لینک و گیف هم به اشتراک بگذارید. سرور های دیسکورد هر کدام برای موضوع خاصی طراحی شده اند. شما می‌توانید موضوع مد نظرتان را پیدا کنید و در کانال دلخواهتان شروع به صحبت کردن کنید!

 

دیسکورد چیست

 

البته همانطور که گفتیم دیسکورد در ابتدا برای گیمر ها طراحی شده بود، هم اکنون نیز محبوب ترین کانال های آن مربوط به انواع گیم است. راه اندازی و استفاده از هر سروری در دیسکورد کاملا رایگان است اما اگر می‌خواهید که فیلم های با کیفیت ارسال کنید یا محدودیت آپلود نداشته باشید یا از کیفیت بهترین برای تماس صوتی بهره مند شوید باید مبلغی پرداخت کنید.

اگر به دنبال سرور خاصی در دیسکورد هستید، کافی است آنرا در گوگل سرچ نمایید و اطلاعات مربوطه را پیدا کنید.دیسکورد فراتر از شبکه اجتماعی یا یک پیام رسان است. علاوه بر تمامی قابلیت هایی که ذکر شد، با استفاده از دیسکورد می‌توانید به اپلیکیشن های دیگری مانند اسپاتیفای و یوتیوب نیز متصل شوید.

دیسکورد در مرحله اول می‌تواند برای گیمر ها مناسب باشد. اما در مرحله دوم قطعا برای دیگر کسب و کار ها نیز مناسب است. امکانات بسیار و امکان اتصال به دیگر اپلیکیشن ها، دیسکورد را به یکی از  بهترین انتخاب ها برای شرکت ها نیز می‌کند.

ساده بودن استفاده از دیسکورد هم یکی دیگر از عوامل محبوبیت این برنامه است. خدمات متنوع و طراحی مناسب، باعث شده تا دیسکورد در بین دیگر قشرهای جامعه نیز جا باز کند. همچنین لازم به ذکر است که دیسکورد بر روی سیستم عامل های اندروید،ios، ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب و اجرا است.

با توجه به توضیحاتی که دادیم احتمالا به فکر استفاده از دیسکورد فرو رفته اید!

چگونه دیسکورد را نصب و اجرا کنیم؟

البته نصب و اجرا کردن دیسکورد چندان کار سختی نیست! کافی است نام این اپلیکیشن را در گوگل جستجو نمایید و برنامه متناسب با سیستم عامل خود را دانلود کنید.

بعد از نصب می‌توانید وارد برنامه شوید و اکانت خودتان را بسازید. بعد از ورود به حساب دیسکورد خود می‌توانید به راحتی بفهمید که رابط کاربری این برنامه چقدر آسان طراحی شده است.

در add friends به راحتی می توانید دوستان خودتان را دعوت کنید و با آنها ارتباط برقرار نمایید. در دیسکورد یوزرنیم افراد علاوه بر اسم از یک # به همراه 4 رقم بعد از آن نیز تشکیل شده است.

تنظیمات اصلی دیسکورد به آسانی قابل تغییر اند و شما بعد از مدتی کار کردن با این برنامه همه جزئیات دیسکورد را درک خواهید کرد.

اگر اهل بازی هستید که حتما تا بحال حداقل نام دیسکورد را شنیده اید. اما اگر گیمر نیستید هم، ما استفاده از دیسکورد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. رایگان بودن و قابلیت های متنوع دیسکورد باعث می‌شوند تا این اپلیکیشن ارزش یکبار امتحان کردن را داشته باشد.

 

تماس صوتی دیسکورد

 

واتساپ؛ یکی از بهترین پیام رسان ها برای تماس صوتی

واتساپ هم اکنون محبوب ترین پیام رسان دنیاست که قابلیت های زیادی دارد. در سال 2014 شرکت فیسبوک، واتساپ را خریداری نمود و هم اکنون نیز صاحب اصلی واتساپ شرکت فیسبوک است. فیسبوک در جدیدترین گزارشات خود تعداد کاربران واتساپ را حدود 2 میلیارد نفر ذکر کرده است. این تعداد کاربر باعث شده تا واتساپ در صدر جدول پیامرسان های دنیا قرار بگیرد.

واتساپ در ایران نیز بسیار مورد استفاده قرار گرفته و کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. واتساپ امکاناتی نظیر ارسال پیام متنی، عکس، فیلم، استیکر، گیف و ایموجی را دارد. اما دو تا از قابلیت های جدیدتر واتساپ تماس صوتی و تصویری است. 

واتساپ یکی از بهترین کیفیت ها را برای برقراری تماس صوتی را دارد. به همین دلیل به یکی از مناسب ترین گزینه های جایگزین تماس از طریق سیم کارت تبدیل شده است.

علاوه بر قابلیت ها متنوع واتساپ، این پیام رسان از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردار است که باعث اطمینان خاطر کاربران می‌شود.

اما باید در نظر داشته باشید که واتساپ برای تماس صوتی از اینترنت شما استفاده خواهد کرد. محاسبه اینکه آیا تماس از طریق واتساپ به صرفه تر است یا از طریق سیم کارت، بر عهده خود شماست! 

شما به آسانی می‌توانید میزان مصرف اینترنت واتساپ هنگام تماس صوتی را به دست بیاورید. البته راه هایی برای کنترل و کاهش مصرف اینترنت وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مای رند در این باره را بخوانید.

کاهش میزان مصرف اینترنت

اگر می‌خواهید میزان مصرف اینترنت خود را کاهش دهید، دانستن این نکات برای شما ضروری خواهد بود!

 

تماس صوتی واتساپ

 

هنگامی که با فردی تماس صوتی برقرار می‌کنید، کیفیت تماس صوتی شما بر اساس ضعیف ترین اینترنت بین طرفین خواهد بود. برای مثال اگر شما با اینترنت ضعیف با یکی از دوستان خود تماس بگیرید، کیفیت تماس صوتی شما بر اساس اینترنت شما خواهد بود که اینترنت ضعیف تر است.

نکته مهم دیگر این است که شما نمی‌توانید از طریق واتساپ با شماره های اورژانسی مانند 110 تماس بگیرید.

علاوه بر تماس صوتی، تماس تصویری نیز از قابلیت های مهم واتساپ است. با استفاده از واتساپ حتی می‌توانید با چند نفر به طور همزمان تماس تصویری برقرار کنید. نحوه برقراری تماس تصویری در واتساپ را در مقاله مای رند یاد بگیرید!

تماس تصویری واتساپ

چگونه در واتساپ به صورت گروهی تماس تصویری برقرار کنیم؟

واتساپ از طرف مخاطبان خود نیز امتیاز خوبی دریافت کرده است. اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که نیاز به رفع شدن دارند. همچنین رایگان بودن و امکان بکاپ گیری ، باعث شده که کاربران با خیال راحت از این اپلیکیشن استفاده نمایند.

یکی از نقاط ضعف واتساپ نسخه های کامپیوتری آن است. برای استفاده از نسخه های کامپیوتری حتما باید از طریق موبایل خود به طور همزمان به اینترنت وصل باشید. برای اتصال از طریق نسخه های کامپیوتری واتساپ نیاز به تلفن همراه خود دارید. 

اما در کل واتساپ یکی از بهترین پیام رسان های جهان است که کاربران زیادی نیز دارد. نصب و اجرای این اپلیکیشن هم نیز بسیار آسان است و با چند بار کار کردن با این برنامه تمامی جزئیات آن را متوجه خواهید شد.

چنانچه تمایل دارید تا تماس های خودتان را از طریق اپلیکیشن ها انجام دهید، واتساپ می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد.

 

تماس صوتی با واتساپ

 

اسکایپ؛ یکی دیگر از پیام رسان های رایگان

اسکایپ یکی دیگر پیام رسان های محبوب و رایگان است که حدود 750 میلیون کاربر دارد. اسکایپ توسط شرکت مایکروسافت طراحی شده است که قابلیت های متنوعی دارد.

از قابلیت های اسکایپ می‌توان به امکان ارسال پیام متنی، پیام صوتی و ویدئو اشاره کرد. اما شاید بیشتر مردم اسکایپ را به دلیل داشتن قابلیت تماس صوتی و تماس تصویری بشناسند.

اسکایپ هم مانند دیگر پیام رسان های معرفی شده کاملا رایگان است. اما تنها چیزی که از شما می‌خواهد اینترنت است! مصرف اینترنت اسکایپ حین تماس صوتی اصلا جالب نیست. گزارش شده که به ازای هر دقیقه تماس صوتی از طریق اسکایپ چیزی حدود 900 کیلوبایت از دیتای شما مصرف می‌شود که اصلا عدد مناسبی نیست.

در رابطه مصرف دیتا رقبای دیگر اسکایپ که معرفی کردیم به مراتب بهتر و به صرفه تر عمل می کنند. اما بقیه قابلیت های اسکایپ است که باعث شده تا مردم از آن استفاده کنند. 

یکی از قابلیت های خوب اسکایپ، امکان تماس تصویری همزمان تا 25 نفر است. البته امنیت اسکایپ هم قابل توجه است. اسکایپ تمامی پیام های رد و بدل شده در خود را رمزنگاری می‌کند.

نصب و اجرای اسکایپ نیز بسیار ساده است. برای نصب اسکایپ کافی است نام این پیام رسان را در گوگل جستجو نمایید و نسخه مربوط به سیستم عامل خودتان را دانلود و نصب نمایید.

 

تماس صوتی با اسکایپ

 

تماس صوتی از طریق پیام رسان ایمو

یکی دیگر از پیام رسان های رایگان که دارای قابلیت تماس صوتی است پیام رسان ایمو است. اگرچه ایمو به اندازه دیگر پیام رسان های معرفی شده معروف نیست اما این بهم معنای بد بودن ایمو نخواهد بود.

ایمو مانند هر پیام رسان دیگری قابلیت ارسال پیام های متنی و صوتی و تصویری را دارد. ایمو علاوه بر این دارای قابلیت تماس صوتی و تصویری نیز هست. شاید بتوان گفت یکی از نقاط قوت ایمو کیفیت بسیار خوب تماس تصویری در آن است. 

البته از آنجا که بیشتر ایرانی ها از پیام رسان تلگرام استفاده کرده اند، ممکن است رابطه کاربری ایمو چندان برای ما جذاب نباشد. با این حال ما به دنبال استفاده از تماس صوتی و تصویری ایمو هستیم و نه چیز دیگر!

اتفاقا در ابتدا تنها عاملی که باعث جذب مخاطبین به سمت ایمو شد، امکان برقرای تماس تصویری در آن بود. البته شاید بعد از مدتی این پیام رسان محبوبیت خود را از دست داد.

ایمو هرگز در ایران به شهرت نرسید و محبوبیت دیگر پیام رسان ها را کسب نکرد. شاید بتوان گفت که ایمو از عرصه رقابت به طور کلی خارج شده باشد. اما هنوز کمی امید برای پیشرفت و بیشتر شدن مخاطبان ایمو وجود دارد.

سبک بودن و ساده بودن اپلیکیشن ایمو از مزایای این پیام رسان است. همچنین امکان برقراری تماس تصویری چند نفره از دیگر مزایای ایمو است. اما در مقابل رابط کاربری ساده و قابلیت های محدود، ممکن است مخاطبین را ناراحت کند.

نصب و اجرای ایمو بسیار ساده است، کافی است به گوگل پلی مراجعه کرده و ایمو را نصب و اجرا نمایید.

 

تماس صوتی با ایمو

 

وایر(wire)؛ پیام رسانی ناشناخته!

یکی دیگر از پیام رسان هایی که امکان تماس صوتی رایگان را به شما می‌دهند وایر است. وایر اگرچه در ایران چندان شناخته شده نیست اما در زمانی مورد توجه برخی کاربران قرار گرفت.

این پیام رسان دارای قابلیت هایی مانند ارسال پیام متنی، تصویر، فیلم و صوت است. البته امکان تماس تصویری و صوتی نیز در وایر وجود دارد. وایر از نظر قابلیت و امکانات می‌تواند شما را کاملا قانع سازد و حتی رابط کاربری آن هرگز شما را خسته نخواهد کرد!

وایر از نظر امنیت هم بسیار عالی عمل می‌کند. تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر هک شدن وایر داده نشده است.  وایر قابلیت های جذاب دیگری نیز دارد. برای مثال شما می‌توانید صدای خودتان را ضبط کنید سپس افکت های خاصی بر روی صدای خود بگذارید و آن را ارسال نمایید.

وایر کاملا این اجازه را به شما می‌دهد تا رابط کاربری را شخصی سازی کنید. همین موضوع باعث جذابیت بیشتر این اپلیکیشن شده است.

نصب و اجرای وایر بسیار آسان است کافی است نام این اپلیکیشن را در گوگل سرچ کنید و نسخه مربوط به سیستم عامل خود را نصب و اجرا نمایید.

 

تماس صوتی کم مصرف

 

پیام رسان دینگتون (DIngtone) 

این پیام رسان هم به اندازه کافی شناخته شده نیست. اما می‌توان آن را یکی از بهترین پیام رسان ها برای برقراری تماس صوتی دانست. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید با 200 کشور تماس صوتی داشته باشید. تنها کافی است که شما و مخاطب تان هر دو این اپلیکیشن را داشته باشید.

پیام رسان دینگتون کاملا رایگان است و هیچ گونه هزینه ای برای شما نخواهد داشت. در واقع تنها هزینه ای که شما باید برای برقراری تماس صوتی بپردازید، هزینه اینترنت است. البته این پیام رسان از لحاظی هم رایگان نیست! شما باید گاها تبلیغاتی را به صورت اجباری ببینید تا اپلیکیشن اجازه برخی از فعالیت ها را به شما بدهد. البته دیدن تبلیغات به صرفه تر از پرداخت هزینه است.

توصیه من این است که میزان مصرف اینترنت این اپلیکیشن در هنگام تماس صوتی یا تصویری بسنجید. سپس این میزان مصرف را با دیگر پیام رسان های معرفی شده مقایسه کنید! حتی ممکن است به دلیل هزینه بالای اینترنت، برقراری تماس صوتی از طریق این اپلیکیشن ها اصلا به صرفه نباشد! 

برای نصب واجرای پیام رسان دینگتون کافی است نام این اپلیکیشن را در گوگل سرچ کرده و آن را از فروشگاه گوگل دانلود نمایید. 

پیام رسان سیگنال؛ پیام رسانی امن!

واتساپ اخیرا به ناامنی متهم شده است. برخی از کارشناسان با ارائه مدارکی نشان داده اند که واتساپ در حفظ اطلاعات خصوصی مردم ناتوان بوده. البته واتساپ هم تلاش کرد تا برخی از مشکلات خود را حل کند ولی با این حال هنوز هم اتهاماتی علیه این پیام رسان وجود دارد.
واتساپ چند سال پیش توسط فیسبوک خریداری شد و سیاست های جدیدی برای مدیریت آن در نظر گرفته شد. سیاست هایی که حریم خصوصی کاربران را نشانه می‌گرفت! توسعه دهنده اصلی واتساپ شرکت فیسبوک را ترک کرد و پیام رسانی جدید و امنی به نام سیگنال معرفی کرد.

سیگنال تا همین چند وقت پیش هم شناخته شده نبود. اما با سیاست جدید واتساپ، باعث شد که مردم به سمت پیام رسانی امن بروند. سیگنال پیام رسانی منبع باز است که امنیت کاربران را اولویت اصلی خود قرار داده است. سیگنال دارای امکانات بسیار زیادی است و حتی از نظر امکانات می‌تواند از واتساپ رضایت بخش تر باشد.

پیام رسان سیگنال نیز امکان تماس صوتی و تصویری را برای کاربران خود فراهم کرده است. کیفیت تماس های صوتی در این پیام رسان به اندازه کافی خوب است. از طرفی سیگنال کاملا رایگان است و حتی خبری از تبلیغات مزاحم در آن نیست. البته این موضوع فقط تا همین الان صادق است و ممکن است توسعه دهندگان سیگنال، سیاست های جدیدی برای آن اتخاذ کنند.

در کل اگر به دنبال یک پیام رسان امن و در عین حال رایگان می‌گردید، سیگنال می‌تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد. برای نصب پیام رسان سیگنال کافی است نام آن را در گوگل سرچ کنید و آن را از فروشگاه گوگل دانلود و نصب نمایید.

 

پیام رسان سیگنال

 

پیام رسان وایبر؛ مکالمات صوتی ارزان تر!

البته باید گفت که پیام رسان وایبر دیگر موقعیت قبلی خود را در بین مردم ندارد. وایبر تا سال های قبل بین ایرانیان هم بسیار مورد استقبال قرار می‌‌گرفت ولی امروزه افراد کمی همچنان از آن استفاده می‌کنند. با این حال خود وایبر ادعا می‌کند که در تماس صوتی با این اپلیکیشن اینترنت کمتری مصرف خواهد شد. 

تا حدودی ادعا وایبر صحیح است و برای تماس صوتی با این اپلیکیشن شاید نسبت به دیگر پیام رسان ها، اینترنت کمتری مصرف کنید. ولی این تفاوت آنقدر ناچیز است که شاید اصلا برای شما اهمیتی نداشته باشد! وایبر هم کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای از شما نخواهد گرفت. البته برای خصوصی سازی برنامه می‌توانید خرید های درون برنامه ای کنید که البته این موارد کاملا اختیاری هستند.

وایبر محبوبیت خود را از دست داده و به همین دلیل شاید برای استفاده روزمره دیگر کارایی سابق را نداشته باشد. برای اینکه شما بتوانید با مخاطب خود تماس صوتی برقرار کنید باید مخاطب شما نیز در پیام رسان وایبر عضو باشد! 

با این حال اگر تصمیم دارید که از وایبر استفاده کنید می‌توانید این پیام رسان را از فروشگاه گوگل دانلود و نصب نمایید.

 

تماس صوتی با وایبر

 

در آخر باید بگوییم که این اپلیکیشن ها تنها چند مورد از پیام رسان هایی با قابلیت تماس صوتی هستند و اپلیکیشن های بسیار زیادی در سراسر دنیا موجود است که امکان تماس صوتی را برای شما فراهم خواهند کرد.

شما چه اپلیکیشن های دیگری با قابلیت تماس صوتی رایگان می‌شناسید؟

مطالب مرتبط
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
آیا می دانید کدام  اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
آیا می دانید کدام اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
اپراتور رایتل یک سیم کارت دائمی جدید با امکانات ویژه ای ارائه می دهد. بر اساس اطلاعات به دست آمد از اپراتور رایتل این اپراتور یک سیم کارت...
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
آیا می دانید بهترین سرعت اینترنت گیمرها بازی آنلاین چگونه می توان خریداری کرد. سرعت دانلود و آپلود همچنین پینگ تایم برای گیمر های حرفه ای...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست