وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

مودم همراه چیست و چه مودم همراهی برای خرید مناسب است؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۴:۰۳ . ۳۸۹۷ بازدید

امروزه اینترنت به اندازه برق مهم است! ساعتی اینترنت نداشتن باعث می‌شود تا زندگی روزمره دچار اختلال شود. به همین دلیل انسان ها سعی می‌کنند تا در هر شرایطی دسترسی به اینترنت داشته باشند. با اینکه اینترنت همراه توسط اپراتور ها عرضه می‌شود، مودم های جیبی یا همراه هم با استقبال خوبی مواجه شده اند. 

مودم های همراه یا مودم قابل حمل با اندازه هایی کوچک این امکان را به شما می‌دهند تا در هر جای ممکن از اینترنت لذت ببرید. امروزه مودم های همراه در حال توسعه هستند و حتی ممکن است جای مودم های ثابت خانگی را بگیرند. با این حال ممکن است شما در مورد این مودم ها چیزی ندانید یا اینکه قصد خرید یکی از این مودم ها را داشته باشید و در حال تحقیق برای یافتن بهترین مودم همراه باشید. 

در ادامه مقاله به بررسی تفاوت های اساسی مودم همراه و دیگر مودم ها، نحوه کارکرد آنها و معرفی بهترین مودم های همراه سال جاری، خواهیم پرداخت.

 

مودم همراه

 

مودم همراه چیست؟

مودم همراه یا مودم جیبی همانطور که از نامش پیداست، مودمی کوچک و قابل حمل است. این مودم ها به وسیله سیم کارت کار می‌کنند. یعنی شما باید سیم کارت یکی از اپراتور ها را درون این نوع از مودم ها قرار دهید.مودم همراه می‌تواند اینترنت را بین چندین کاربر و وسیله مختلف، به اشتراک بگذارد. 

مودم های همراه به دلیل داشتن قابلیت حمل و کوچک بودن می‌توانند جای مودم های ADSL را نیز بگیرند. برای استفاده از این مودم ها کافی است یک سیم کارت را شارژ کنید یا برای آن بسته اینترنت همراه تهیه کنید. سپس سیمکارت را داخل مودم همراه قرار دهید. پوشش دهی اینترنت نیز کاملا وابسته به پوشش دهی اپراتور سیم کارت شما دارد.

مودم های همراه دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مزیت های خاص خودشان را دارند. برای مثال نوع شارژی یا نوع دانگل. نوع اول همانطور که از اسمش پیداست با استفاده از یک کابل مخصوص شارژ می‌شود. مودم همراه شارژی تا زمانی که شارژ داشته باشد بدون هیچ مشکلی برای شما کار خواهد کرد. اما نوع دوم، مودم همراه دانگل است.مودم همراه دانگل با استفاده از درگاه USB کار می‌کند؛ شما باید این نوع از مودم های همراه را در پورت USB پاور بانک یا لپ تاپ قرار دهید.

نکته منفی مودم همراه دانگل در این است که باید آن را به پاور بانک یا لپ تاپ متصل کنید. همین موضوع باعث می‌شود تا شما مجبور به حمل وسیله دیگری نیز باشید. از  طرفی مودم همراه دانگل مدت زمان بیشتر می‌تواند برای شما کار کند؛ چرا که با استفاده از پاور بانک یا لپ تاپ، مصرف باتری مودم، آهسته تر خواهد بود. اما نکته مثبت درباره مودم همراه شارژی این است که شما نیازی به همراه داشتن وسیله دیگری ندارید.

ADSL چیست؟

اگر می‌خواهید چیستی و نحوه کارکرد ADSL را بدانید، حتما این مقاله را بخوانید!

 

مودم جیبی چیست

 

مزیت های مودم همراه (مودم های قابل حمل) چیست؟

قطعا مودم های همراه مزیت هایی داشته اند که توسط مردم مورد استقبال قرار گرفته اند. برای مثال افرادی که در تمام روز با اینترنت سروکار دارند قطعا به همچین وسیله ای نیاز خواهند داشت. اما شاید بپرسید، چرا از اینترنت همراه استفاده نکنیم؟ 

دلایل زیادی وجود دارد تا مشترکین را قانع سازد تا از مودم های همراه به جای، اینترنت همراه سیم کارت استفاده کنند. معمولا استفاده از داده های تلفن همراه مصرف باتری گوشی را بسیار بالا می‌برد. از همین جهت اگر شما دائما داده های خودتان را روشن نگه دارید، باتری گوشی شما به سرعت خالی خواهد شد. 

اما چنانچه از مودم همراه استفاده کنید لازم نیست تا داده های تلفن همراه را روشن کنید. بلکه باید کلید مربوط به Wifi را روشن نمایید.

دلیل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد عدم پشتیبانی برخی از گوشی ها از نسل چهارم(4G) و پنجم(5G) اینترنت است. ممکن است تلفن همراه شما از نسل های جدید اینترنت پشتیبانی نکند. اما شما می‌توانید با خرید یک مودم همراه که از اینترنت نسل چهارم و پنجم پشتیبانی می‌کند، از نسل های جدید اینترنت نیز استفاده کنید. پس به جای خرید گوشی جدید می‌توانید به خرید یک مودم همراه فکر کنید.

مزیت دیگری که مخصوص برخی از مودم های همراه است، امکان ذخیره سازی اطلاعات است. برخی مودم های همراه می‌توانند برای شما نقش یک حافظه جانبی را نیز ایفا کنند. انواع دیگری از مودم های همراه وجود دارند که به آنها مودم های همراه پاور بانک دار می‌گویند. 

این دستگاه ها، علاوه بر اینکه مودم همراه هستند، پاور بانک هم هستند. با استفاده از این نوع از مودم های همراه دیگر لازم نیست پاور بانک به صورت جداگانه تهیه کنید.

اگر اشتراک گذاری اینترنت بین چندین کاربر برای شما اهمیت زیادی دارد، مودم های همراه گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.مودم های همراه مانند دیگر مودم ها طراحی شده اند و این امکان را دارند تا بدون کم شدن سرعت، اینترنت را بین چندین کاربر به اشتراک بگذارند. 

تلفن همراه با اینکه امکان هات اسپات یا اشتراک گذاری را دارد، اما قطعا قدرت و آنتن دهی مودم همراه را ندارد. البته تعداد نفراتی که می‌توانند به یک مودم همراه وصل شوند متفاوت است و بستگی به نوع مودمی که شما می‌خرید دارد. 

البته باید در نظر داشته باشیم که مودم های همراه علاوه بر مزایایی که دارند معایبی نیز دارند. برخی از مودم های همراه آنتن دهی مناسبی ندارند. اینترنت مودم همراه از طریق سیمکارت تامین می‌شود که قطعا نسبت به خرید مودم های خانگی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت گران تر خواهد بود. 
آنتن دهی اپراتور ها نیز در همه مناطق خوب نیست. شاید به طور اسمی اینترنت 4G داشته باشید، اما در واقعیت خواهید دید که اینترنت شما سرعت بسیار کمتری دارد. البته در این موارد مودم همراه مقصر نیست! مودم همراه فقط قربانی این مشکلات است. 

در واقع اپراتور ها باید به فکر بهتر کردن پوشش دهی و بهبود سرعت اینترنت شان باشند. البته اگر منطقه محل زندگی شما از نظر پوشش دهی و سرعت اینترنت، وضعیت خوبی دارد، مودم همراه می‌تواند برای شما مناسب باشد.

 

بهترین مودم جیبی

 

چه نکاتی را برای خرید مودم همراه باید رعایت کنیم؟

نکات مهمی وجود دارد که باید قبل از خرید مودم همراه به آنها توجه داشته باشید. از آنها که مودم های همراه با استفاده از سیم کارت کار می‌کنند، قبل از خرید حتما مناطق تحت پوشش اپراتور ها را چک کنید. هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل، مودم های همراه را عرضه می‌کنند. 

اما مودم های همراهی که این شرکت ها عرضه می‌کنند مخصوص سیم کارت های خودشان است. یعنی اینکه اگر شما مودم همراه ایرانسل را تهیه نمایید حتما باید از سیم کارت های ایرانسل استفاده کنید. البته می‌توانید مودم همراه را از اپراتور خاصی نخرید تا بتوانید از هر اپراتوری که می‌خواهید استفاده کنید.

در مودم های همراه شارژی، ظرفیت باتری بسیار اهمیت دارد. حتما ظرفیت باتری مودم های همراه را چک کنید تا در آینده با میزان باتری آنها دچار مشکل نشوید. طبیعتا هر چه امکانات و قابلیت های مودم همراه بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. پس عامل دیگری که در انتخاب مودم همراه مهم است، میزان هزینه ای است که می‌خواهید بکنید.

یکی دیگر از نکات مهم یک مودم، آنتن آن است. برخی مودم های همراه نامرغوب، آنتن دهی ضعیفی دارند و باعث ناراحتی شما خواهند شد! به سراغ مودم های همراه تقلبی نروید و حتما از فروشگاه های معتبر خرید نمایید! در ادامه چند مودم همراه را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهنمای خرید مودم ADSL 

قبل از خرید مودم ADSL به این نکات توجه کنید!

معرفی چندین مدل برتر مودم های همراه

در این بخش سعی می‌کنیم چند مدل از مودم های همراه را معرفی کنیم. شما باید قبل از خرید مودم همراه، نیازهای خودتان را بررسی کنید. برای مثال آیا لزوما به اینترنت 4.5G نیاز دارید یا نه. همه این موارد را متناسب با نیاز خودتان بسنجید و بهترین مودم را انتخاب نمایید. 

یکی دیگر از نیاز های شما ظرفیت باتری است. حتما به ظرفیت باتری مودم که می‌خرید توجه داشته باشید. چنانچه باتری مودم همراه، ظرفیت کافی را نداشته باشد قطعا در استفاده از آن به مشکلاتی بر خواهید خورد. همانطور که گفتم مودم هایی که از اپراتور ها می‌خرید فقط با سیم کارت همان اپراتور کار می‌کند. اما مودم هایی که مخصوص اپراتور خاصی نیستند، با تمام سیم کارت های ایرانی کار می‌کنند. 

در واقع با خرید مودم هایی که با تمام سیمکارت ها کار می‌کنند، دستتان برای انتخاب باز تر است. همچنین اگر از خدمات یک اپراتور ناراضی بودید، به راحتی می‌توانید سیم کارت مودم همراه را عوض کنید! 

مودم LTE USB زد تی ای مدل MF79U

این مودم همراه علاوه بر وزن بسیار کم به زیبایی هم طراحی شده است. وزن این مودم تنها 35 گرم است.این مودم همراه، به معنای واقعی کلمه یک مودم جیبی است و شما با راحتی می‌توانید آن را در جیب خودتان جای دهید. این مودم از نوع دانگل است که منبع تغذیه آن پورت USB است و باتری ندارد. نکته مهم این است که با استفاده از این مودم شما می‌توانید از شبکه اینترنت 3G, 4G و TD-LTE استفاده کنید. طبق بررسی های ما بیشتر خریداران مودم زد تی ای MF97U از خرید خود راضی بوده اند. شاید معایب جزئی ای این دستگاه داشته باشد که می‌توان از آنها چشم پوشی کرد.

 

بهترین مودم همراه

 

مودم 3G-4G ایرانسل مدل CarFi

همانطور که در تصویر می‌بیند این مودم برای استفاده در ماشین طراحی شده است. همچنین توجه داشته باشید که برای استفاده از این مودم باید حتما از سیم کارت ایرانسل استفاده کنید. شبکه های قابل پشتیبانی آن، عبارت اند از 4G,3G,2G. سرعت انتقال داده در این دستگاه برای دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و برای آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌باشد. 

این دستگاه فاقد باتری است و برای استفاده باید آن را در جای فندکی خودرو قرار دهید. از مزایای این دستگاه می‌توان به امکان استفاده تا 10 نفر اشاره کرد. اگر اهل مسافرت رفتن هستید یا داشتن اینترنت در خودرو برایتان اهمیت زیادی دارد، این مودم می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

مودم جیبی ارزان

 

مودم 4G قابل حمل هواوی مدل E5577C 

یکی از بهترین مودم های همراه مودم هواوی E5577C است. وزن کم 85 گرمی این مدل حمل کردن آن را برایتان بسیار آسان می‌سازد. این مودم از نوع مودم های همراه شارژی است که دارای باتری 1500 میلی آمپری می‌باشد. شما می‌توانید تا 6 ساعت از این دستگاه استفاده کنید. 

از دیگر رابط های این دستگاه می‌توان به پورت microUSB , شیار سیم کارت و شیار کارت حافظه MicroSD اشاره کرد. این مودم همراه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا 32 گیگابایت را دارد. همانطور که در تصویر ملاحظه می‌نمایید، این مودم دارای یک صفحه نمایشگر LED است که اطلاعات مربوط به اینترنت و دیگر موارد را به شما نمایش می‌دهد. حداکثر 10 کاربر می‌توانند به این مودم همراه وصل شوند. 

با این همه امکانات و قابلیت ها نباید توقع قیمت کم هم داشته باشید، البته مودم هواوی E5577C  یکی از بهترین مودم های همراه موجود در بازار است که توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند.

 

مودم جیبی هواوی

 

مودم 4G قابل حمل جی یو مدل JMR541

یکی دیگر از مودم هایی که توانسته نظرات مردم را جلب کند مودم 4G جی یو JMR541 است. این مودم همراه با وزن بسیار کم 80 گرمی و مخصوص پشتیبانی از 4G طراحی شده است. از دیگر رابط های آن می‌توان به 

پورت microUSB , شیار سیم کارت و  شیار کارت حافظه MicroSD اشاره کرد. از دیگر قابلیت های این مودم می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 32 گیگابایت و دارا بودن صفحه نمایشگر LED اشاره کرد. این مودم از نوع شارژی است و باتری بسیار قوی ای نیز دارد. دارای باتری 2600 میلی آمپری است که حدود 7 ساعت می‌تواند به صورت مدام برای شما کار کند. سرعت انتقال داده ها در این دستگاه برای  دانلود 150Mbps و برای آپلود 50Mbps می‌باشد. 32 کاربر (31 نفر از طریق وای فای و 1 نفر از طریق پورت USB ) به طور همزمان می‌توانند از این مودم استفاده نمایند. این مودم توانسته خیلی از خریداران خودش را راضی نگه دارد اما از معایب این مودم می‌توان به عدم پشتیبانی از TD-LTE و عدم نمایش میزان شارژ باتری اشاره کرد. در کل می‌توان گفت این مودم گزینه خوبی برای انتخاب است.

 

بهترین مودم جیبی

 

مودم قابل حمل تی پی لینک مدل M7200 

مودم های تی پی لینک در سطح جهان معروف هستند. این شرکت مودم های خوبی به فروش می‌رساند و احتمالا شما نیز تا کنون اسم آن را شنیده باشید. مودم همراه تی پی لینک M7200 علاوه بر کیفیت خوب دارای قیمت مناسبی هم هست. هم به طور بی سیم و هم با سیم می‌توانید به این مودم متصل شوید.این مودم قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 32 گیگابایت را نیز دارد. 

این مودم دارای نمایشگر LED نیز هست. این مودم دارای یک باتری 2000 میلی آمپر ساعتی است که تا 8 ساعت می‌تواند برای شما کار کند. مودم تی پی لینک M7200 از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند. کسانی که از این مودم استفاده کرده اند معمولا راضی بودند و مودم دارای مشکلی خاصی نیست.

 

مودم جیبی تی پی لینک

 

مودم 4G/4.5G قابل حمل ایرانسل مدل FD-M60

مودم ایرانسل FD-M60  نیز یکی از بهترین مودم های همراه موجود در بازار ایران است. این مودم مخصوص اپراتور ایرانسل است و فقط از سیم کارت ایرانسل پشتیبانی می‌کند. این مودم از نوع مودم های همراه شارژری است که دارای یک باتری 3000 میلی آمپری است. 

این مودم فقط از شبکه اینترنت 4G پشتیبانی می‌کند. از نکات دیگر این مودم می‌توان به دارا بودن صفحه نمایشگر و قابلیت پشتیبانی از SMS (پیام کوتاه) اشاره کرد. بیشینه سرعت دانلود این دستگاه تا 300Mbps می‌باشد که حداکثر 16 کاربر می‌توانند از‌ آن استفاده کنند. بیشتر خریداران این مودم از خرید خود راضی بوده اند اما از نکات منفی آن می‌توان به داغ کردن باتری و عدم پشتیبانی از اینترنت TD-LTE اشاره کرد. علاوه بر این قیمت بالای این مودم باعث شده تا عده ای از خرید آن منصرف شوند. به هر حال در حالت کلی این مودم، گزینه مناسبی برای خرید است.

 

مودم همراه ایرانسل

 

مودم 4.5G قابل حمل الکاتل مدل EE70 

مودم الکاتل EE70 یکی از محبوب ترین مودم های همراه موجود در بازار ایران است.این مودم که فقط 85 گرم وزن دارد، دارای پورت microUSB نیز است. این مودم همراه از شبکه های اینترنت نسل دوم ،سوم، چهارم و 4.5G پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از مودم های همراه شارژی است که یک باتری 2150 میلی آمپری است که می‌تواند تا حدود 8 ساعت برای شما کار کند.

البته در صورتی که مودم را در حالت استندبای قرار دهید تا 200 ساعت باتری مودم شارژ خواهد داشت. سرعت انتقال داده ها در مودم الکاتل EE70 برای دانلود 300Mbps و برای آپلود 50Mbps می‌باشد. این مودم همراه از SMS (پیام کوتاه) نیز پشتیبانی می‌کند. آنتن بسیار قوی مودم الکاتل EE70 این مودم را مناسب برای هر مکانی می‌سازد. به علاوه تا 15 کاربر می‌توانند به طور همزمان از این مودم استفاده نمایند. 

طبق بررسی های ما، خریداران این دستگاه از خرید خود راضی بوده اند ولی این دستگاه معایبی نیز دارد. قیمت بالا یکی از مهم ترین ایرادات این دستگاه است. البته با توجه به امکانات خوب و زیاد این مودم نباید توقع قیمت کم هم داشته باشید!

 

مودم قابل حمل

 

در آخر از شما می‌خواهم چنانچه از مودم های همراه استفاده می‌کنید، تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

شما چه مودم های همراه دیگری می‌شناسید؟ 

مطالب مرتبط
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
بلاگ | خدمات سیم کارت
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
جهت قصد داریم در ادامه شما را با نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل آشنا کنیم تا شما بتوانید بدون هیچ دغدغه ای و به راحتی به خارج از کشور سفر...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
چگونه سیم کارت هدیه ایرانسل دریافت کنیم؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
چگونه سیم کارت هدیه ایرانسل دریافت کنیم؟
یکی از سوالات رایجی است که کاربران ایرانسل همیشه دوست دارند اطلاعات جامع و کاملی در مورد آن داشته باشند. اپراتور ایرانسل کد دستوری اینترنت...
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست