وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اپلیکیشن

آموزش تماس گروهی با استفاده از سیمکارت و اپلیکیشن

انتشار ۱۴۰۰/۲/۲۶ . ۳۷۵۶ بازدید

تماس گروهی در این ایام کمک زیادی به همه ما کرده است! از برگزاری کنفرانس ها گرفته تا مهم ترین جلسات را می‌توان از طریق تماس گروهی برگزار کرد. تماس گروهی همانطور که از نامش پیداست، مکالمه همزمان با چندین نفر است. شاید فکر کنید که این موضوع فقط از طریق اینترنت قابل انجام است، اما باید بدانید که اینطور نیست! 

اپراتور رایتل شرایطی را فراهم کرده تا مشترکین این اپراتور، بتوانند تماس گروهی برقرار کنند. اگر مشترک رایتل هم نیستید، جای هیچ نگرانی ای نیست! اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که قابلیت تماس گروهی دارند. البته استفاده از این اپلیکیشن ها نیازمند اتصال به اینترنت است. رایتل صرفا تماس صوتی گروهی را برای شما مهیا کرده ولی اپلیکیشن ها تماس تصویری گروهی یا ویدئو کنفرانس را فراهم کرده اند.

در ادامه به بررسی سرویس تماس گروهی رایتل و معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای برقراری تماس گروهی، خواهیم پرداخت.

 

تماس گروهی

 

سرویس کنفرانس تلفنی رایتل

همانطور که گفته شد، اپراتور رایتل سرویسی را ارائه می‌دهد که مشترکین این اپراتور می‌توانند تماس گروهی برقرار کنند. البته برای استفاده از این سرویس تلفن همراه شما باید قابلیت کنفرانس تلفنی را داشته باشد. تعداد افراد محدود است و فقط 5 نفر می‌توانند در تماس گروهی حضور داشته باشند.

فقط تماس گیرنده باید مشترک رایتل باشد و 4 مخاطب دیگر می‌توانند از هر اپراتور دیگری یا حتی تلفن ثابت باشند. با این کار می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید. هزینه مکالمه هم بر عهده تماس گیرنده است. این سرویس به طور پیش فرض برای تمامی مشترکین رایتل فعال است. 

برای برقراری تماس گروهی گوشی شما باید دارای قابلیت کنفرانس تلفنی باشد. کافی است با نفر اول تماس بگیرید و نفر اول را در حالت Hold نگه دارید. سپس با نفر دوم تماس بگیرید و نفر دوم را هم در حالت Hold قرار دهید. به همین ترتیب تا نفر چهارم این کار را انجام می‌دهید.
سپس می‌توانید با هر 4 نفر به طور همزمان مکالمه داشته باشید. اگر می‌خواهید هیچ تماسی را از دست ندهید، می‌توانید سرویس انتظار مکالمه را نیز فعال کنید. با فعال کردن این سرویس چنانچه حین تماس گروهی، کسی با شما تماس بگیرد، از تماس مطلع خواهید شد و می‌توانید تماس را جواب دهید. 

 

تماس گروهی رایتل

 

بهترین اپلیکیشن ها برای برقراری تماس تصویری گروهی

اپلیکیشن های زیادی برای برقراری تماس تصویری فردی وجود دارد. اما هدف ما برگزاری تماس تصویری گروهی است. برای تماس تصویری گروهی نیز گزینه های مختلفی وجود دارد. قطعا هیچ کسی دوست ندارد که با یک اپلیکیشن پیچیده و پولی مواجه شود. اگر تماس تصویری گروهی کوچکی می‌خواهید، اپلیکیشن های رایگان کار شما را راه خواهند انداخت. ولی اگر قصد برگزاری ویدئو کنفرانس و کلاس های آنلاین را دارید، باید از اپلیکیشن های بهتری استفاده کنید که معمولا هزینه بر هستند!

اپلیکیشن Whereby 

اپلیکیشن Whereby برای مکالمه های کوچک و موقت طراحی شده است. خوشبختانه این برنامه هم برای اندروید و هم برای iOS عرضه شده است. ابتدا باید وارد سایت مربوط به این اپلیکیشن شوید و یک حساب کاربری ایجاد نمایید. سپس یک چت روم با URL دلخواه ایجاد نمایید. سپس می‌توانید لینک چت روم را برای افراد مختلف بفرستید تا آنها نیز وارد چت روم شوند. 

نیاز نیست که افراد برنامه خاصی را دانلود و نصب کنند. با استفاده از هر مرورگری به روزی می‌توانند وارد چت روم شوند. شرکت کنندگان حتی نیاز به ثبت نام نیز ندارند و فقط باید وارد چت روم شوند. یکی از محدودیت های Whereby این است که فقط 4 نفر می‌توانند وارد چت روم شما شوند. البته شاید برای برخی همین مقدار هم کافی باشد ولی در کل این تعداد بسیار کم است. 

این برنامه، چت روم ساده ای ارائه می‌دهد که هیچ تنظیمات دشواری ندارد. برای اینکه از امکانات بیشتری برخوردار شوید می‌توانید نسخه Pro را تهیه نمایید. برای تهیه نسخه Pro باید مشترک شوید و هزینه ای را پرداخت نمایید. چنانچه کاربر عادی هستید، نسخه رایگان کاملا برای شما کافی خواهد بود.

 

برنامه تماس گروهی

 

اپلیکیشن Google Duo

اپلیکیشن Google Duo هم یکی دیگر از برنامه های مناسب برای برقراری تماس تصویری گروهی است. البته برنامه Google Hangouts هم قابلیت تماس تصویری گروهی را دارد ولی Google Duo جدیدتر، زیباتر و آسان تر است! برای استفاده از این برنامه نیازی به ثبت نام در گوگل نیست. فقط باید یک شماره تلفن وارد کنید.

برنامه Google Duo یک اپلیکیشن ساده برای تماس تصویری گروهی است. البته این برنامه هم برای تعداد محدودی قابل استفاده است. حداکثر 8 نفر می‌توانند در تماس تصویری شرکت داشته باشند. البته همین تعداد هم برای خیلی از افراد کافی است.

برنامه Google Duo هم برای اندروید و هم iOS طراحی شده است. همچنین تحت وب هم می‌توانید از Google Duo استفاده نمایید. اگر دنبال امکانات ویژه ای برای برقراری تماس تصویری هستید، بهتر است سراغ اپلیکیشن های دیگری بروید! اما اگر یک کاربر ساده هستید، Google Duo می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

 

برنامه تماس تصویری گروهی

 

اپلیکیشن FreeConference

اپلیکیشن FreeConference یکی دیگر از برنامه هایی است که دارای قابلیت تماس تصویری گروهی است. اگر دنبال برنامه ای با قابلیت بیشتر و به روزتری می‌گردید، FreeConference یکی از بهترین ها برای شما خواهد بود. این برنامه نسبت به رقبای خود قدرتمند تر است و نسخه رایگان آن برای اندروید و iOS قابل بارگیری می‌باشد.

اپلیکیشن FreeConference شغل محور است و واقعا مخصوص ویدئو کنفرانس طراحی شده است. امکانات خوبی هم برای ویدئو کنفرانس خواهید داشت. برای مثال برنامه می‌تواند به طور خودکار برای مخاطبین پیام یادآوری جلسه ارسال نماید. همچنین می‌توانید به افرادی که در ویدئو کنفرانس حضور دارند، اجازه صحبت کردن بدهید یا اینکه میکروفون آنها را قطع نمایید.

حداکثر با 5 کاربر به طور همزمان می‌توانید تماس داشته باشید. برای ارتقای تعداد افراد مجاز و ارتقای امکانات باید نسخه پولی را تهیه نمایید. البته اگر یک کاربر عادی هستید، نسخه رایگان برای شما کافی خواهد بود. 

پیام رسان واتساپ

واتساپ یکی از محبوب ترین پیام رسان های موجود در دنیا است. برخلاف موارد دیگر که فقط مخصوص تماس تصویری گروهی هستند، واتساپ امکانات دیگری نیز دارد. واتساپ در نگاه اول یک پیام رسان است. ولی این پیام رسان امکان تماس صوتی و تماس تصویری گروهی را نیز ارائه می‌دهد.

البته تماس تصویری واتساپ دارای محدودیت از نظر تعداد شرکت کنندگان است. در حال حاضر فقط 8 نفر می‌توانند به طور همزمان تماس تصویری برقرار کنند. متاسفانه قابلیت تماس تصویری گروهی بر روی نسخه تحت وب واتساپ قابل استفاده نیست. در واقع حتما باید پیام رسان را بر روی گوشی خودتان نصب کنید.

واتساپ کاملا رایگان است و برای استفاده از آن فقط باید یک شماره تلفن وارد نمایید. مای رند آموزش کامل نحوه برقراری تماس تصویری گروهی را برای شما آماده کرده است. پیشنهاد می‌کنم نگاهی به این مطلب بیندازید!

نحوه برقراری تماس تصویری گروهی واتساپ

چگونه با استفاده از واتساپ، تماس تصویری گروهی برقرار کنیم؟

 

تماس گروهی واتساپ

 

اپلیکیشن Skype / Skype for Business Basic

احتمالا تا به حال نام اسکایپ را شنیده اید. اسکایپ یکی از بهترین برنامه ها برای برقراری تماس تصویری گروهی است! علاوه بر تماس تصویری گروهی، می‌توانید صفحه نمایش خودتان را به اشتراک بگذارید. اسکایپ علاوه بر اندروید و iOS بر روی دسکتاپ نیز قابل نصب است.

اسکایپ محیط خوب و ساده ای دارد و امکان برقراری تماس با افراد بیشتری را در اختیار ما می‌گذارد. با استفاده از اسکایپ حداکثر با 50 نفر می‌توانید تماس تصویری گروهی برقرار کنید. البته توجه داشته باشید که تماس تصویری شما می‌تواند حداکثر 4 ساعت به طول بینجامد.
با این حال اسکایپ همچنان یکی از بهترین ها محسوب می‌شود! برای کاربران عادی نسخه رایگان اسکایپ کافی است ولی اگر قابلیت های بیشتری بخواهید می‌توانید از Skype for Business Basic استفاده نمایید. Skype for Business Basic برای کسب و کار ها مفید خواهد بود و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

برنامه کنفرانس گروهی

 

اپلیکیشن FaceTime

اپلیکیشن FaceTime مخصوص سیستم عامل iOS است. تا قبل از iOS 12 این برنامه فقط قابلیت تماس فردی را داشت. اما اکنون قابلیت تماس تصویری گروهی را نیز دارد. این برنامه به طور پیش فرض بر روی تمامی گوشی های اپل نصب شده است. با استفاده از FaceTime با حداکثر 32 نفر می‌توانید تماس تصویری برقرار نمایید. 

این برنامه برای اندروید و ویندوز قابل استفاده نیست و همین باعث کم شدن تعداد کاربران آن شده است. با این حال به دلیل رایگان بودن همچنان می توان آن را گزینه خوبی دانست. 

 

تماس گروهی آیفون

 

اپلیکیشن FreeConferenceCall

اپلیکیشن FreeConferenceCall یکی از حرفه ای ترین برنامه ها برای برگزاری ویدئو کنفرانس است. توجه داشته باشید که این برنامه با برنامه FreeConference که قبلا معرفی شد، متفاوت است. با استفاده از اپلیکیشن FreeConferenceCallمی‌توانید با 1000 نفر به طور همزمان تماس تصویری برقرار نمایید!

البته شاید هیچوقت نیاز به تماس با 1000 نفر نداشته باشید، ولی برای صاحب کسب و کار های بزرگ این تعداد بسیار مناسب است. برنامه FreeConferenceCall قابلیت های عالی ای دارد که همگی رایگان هستند! برای استفاده از همین قابلیت ها در برنامه های مشابه، باید هزینه ای پرداخت کنید. قابلیت ها شامل یادداشت نویسی، ضبط صفحه و حتی استفاده از رادیو هستند.

همانطور که گفته شد FreeConferenceCall کاملا رایگان و حرفه است و برای اندروید و iOS قابل بارگیری است. اگر دنبال یک اپلیکیشن حرفه ای رایگان برای برقراری تماس تصویری گروهی هستید، این برنامه را به شما پیشنهاد می‌کنیم!

برقراری تماس صوتی رایگان

با این اپلیکیشن ها به صورت رایگان تماس صوتی برقرار کنید!

اپلیکیشن GoToMeeting Free

اپلیکیشن GoToMeeting Free یکی از برنامه های رایگان محبوب برای برقراری تماس تصویری گروهی است. البته این برنامه به اندازه اپلیکیشن های پولی قدرتمند نیست ولی برای کاربران عادی می‌تواند رضایت بخش باشد. با استفاده از این برنامه فقط با سه نفر دیگر می‌توانید تماس تصویری برقرار کنید و مدت تماس شما حداکثر 40 دقیقه می‌تواند باشد.

امکانات این برنامه کم و ساده است ولی همچنان برای کاربران عادی قابل استفاده است. کاربران اندروید و iOS به طور رایگان می‌توانند این اپلیکیشن را دانلود و نصب نمایند. 

 

نرم افزار تماس گروهی

 

اپلیکیشن Talky

اپلیکیشن Talky یکی از برنامه های خوب برای برقراری تماس تصویری گروهی با ویندوز است. این برنامه کاملا رایگان است و برخی از امکانات را بدون هیچ محدودیتی در اختیار شما قرار می‌دهد. کافی است این برنامه را دانلود و نصب نمایید. در ابتدا باید در برنامه ثبت نام کنید. سپس باید یک چت روم ایجاد کنید.

حالا می توانید لینک چت روم را برای دوستان خود ارسال نمایید. علاوه بر تماس تصویری، قابلیت اشتراک صفحه هم در Talky وجود دارد. همچنین می‌توانید بر روی چت روم رمز عبور بگذارید تا فرد نا آشنایی نتواند وارد چت روم شما شود. با استفاده از این برنامه تا حداکثر 6 نفر می توانید تماس تصویری برقرار نمایید.

در آخر از شما می‌خواهیم، چنانچه تجربه برقراری تماس تصویری گروهی را دارید، نظرات تان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظر شما بهترین اپلیکیشن برای برقراری تماس تصویری گروهی کدام است؟

مطالب مرتبط
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
آیا می دانید کدام  اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
آیا می دانید کدام اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
اپراتور رایتل یک سیم کارت دائمی جدید با امکانات ویژه ای ارائه می دهد. بر اساس اطلاعات به دست آمد از اپراتور رایتل این اپراتور یک سیم کارت...
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
آیا می دانید بهترین سرعت اینترنت گیمرها بازی آنلاین چگونه می توان خریداری کرد. سرعت دانلود و آپلود همچنین پینگ تایم برای گیمر های حرفه ای...
  تلفن ثابت اینترنتی چیست؟
بلاگ | تلفن ثابت
تلفن ثابت اینترنتی چیست؟
در این نوشته با قیمت گذاری تلفن ثابت آشنا می شوید. آیا پس اگر شما هم از کاربران تلفن ثابت اینترنتی هستید و یا علاقه مند هستید درباره تلفن...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست