وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی تخصصی پیکسل 4 + فیلم معرفی

انتشار ۱۳۹۹/۹/۵ . ۲۷۴۴ بازدید

هرسال که میگذرد بیشتر به این نتیجه میرسیم که گوگل قصد ندارد مشتریان خود را راضی کند! هر سال یک مشکل برای سری پیکسل! اولین تلفن هوشمند گوگل کیفیت ساخت بسیار بدی داشت، دومین اسمارت فون google از مشکلات صفحه نمایش سرریز بود، گوگل پیکسل 3 هم که از ظرفیت باتری کمی بهره‌مند بود. با این حال ما هر سال صبر میکنیم و انتظار گوگل پیکسلی را میکشیم که مشکلاتش را برطرف کرده و به پتانسیل خود دست یافته، در نهایت گوگل پیکسل 4 معرفی می‌شود و ما شاهد هوشمند ترین تلفن همراه اندرویدی -که حالا هوشمندتر هم شده است- هستیم، اما این موبایل کامل نیست!

پیشنهاد می‌کنم با تماشای ویدئوی زیر، با گوگل پیکسل 4 آشنا شوید:

 

 

گوگل پیکسل 4 شباهتی بسیار به برادر بزرگتر خود یعنی پیکسل ۴ ایکس ال دارد، تنها تفاوت آنها این است که Pixel 4 در برخی از موارد مانند نمایشگر و باتری ضعیف‌تر از Pixel 4 XL است. در حالیکه Google Pixel 4 xl دارای یک صفحه نمایش 6.3 اینچی با رزولوشن 3200 × 1800 پیکسلی است پیکسل 4 از یک نمایشگر 5.7 اینچی با وضوح 1080x2280 پیکسلی بهره‌مند است.

نسخه چهارم پیکسل تنها 162 گرم وزن دارد که به عنوان یک پرچمدار قابل توجه است. البته پیکسل 4 به آن بدی‌ها هم نیست و در موارد بسیاری مانند دوربین و motion sense درخشان عمل کرده است، ولی همچنان جای بهتر شدن دارد. 

 

گوگل پیکسل 4 دیجی کالا

 

طراحی پیکسل 4 ؛ پیشانی بلند اما اقبال بد

اگر در یکی دو سال اخیر سری به بازار زده باشید، احتمالا گوشی‌هایی را با صفحه نمایش با حداقل حاشیه یا بدون حاشیه مشاهده کرده‌اید، همه آنها تلاش کرده‌اند با استفاد از دوربین پاپ آپ، قطره‌ای، کپسولی و غیره تا جایی که امکان دارد نمایشگر بزرگتری را برای خریداران فراهم کنند. اگر از طرفداران این سبک طراحی هستید پیشنهاد میکنم به فکر خرید پیکسل 4 نباشید!

چرا که آخرین تلفن همراه معرفی شده توسط گوگل مدل دیزاین جدیدی را پیش گرفته است. در واقع Google Pixel 4 نیکان خود را در طراحی دنبال می‌‌کند.  چهارمین نسخه pixel گوگل مانند گذشته به ترندها و نوآوری در طراحی توجهی نمی‌کند و سبک مخصوص و عجیب خود را دارد.

می‌توان گفت تلفن‌های هوشمند پیکسل کاملا خوش قیافه نیستند، احتمالا پیکسل XL را با ناچ شبیه به آیفون به یاد دارید، بالاخره با آمدن نسل چهارم pixel به‌ جای آن ناچ یک حاشیه بزرگ بالای صفحه نمایش را تصاحب کرده است. اگر بخواهیم به صورت موشکافانه حاشیه‌های google pixel 4 را بررسی کنیم به این نتیجه میرسیم که این طراحی، ظاهر یک پرچمدار واقعی نیست. 

منظور ما بد بودن آن نیست، منظور این است که با وجود پرچمداران دیگر برندها ذائقه ما به سمت طراحی بدون حاشیه متمایل شده است و به همین دلیل است که پیشانی بزرگ pixel 4 ما را اندکی آزرده خاطر میکند.

البته نباید فراموش کرد که آیفون‌هایی هم که چندسال اخیر معرفی شده‌اند با وجود notch، در حوزه حاشیه کوچک صفحه آنچنان هم شگفت‌انگیز نیستند و در کنار اینها میتوان به سامسونگ گلکسی s10e و دوربین سلفی حفره‌ای آن اشاره کرد. پس لزوما نمی‌توان گفت پیکسل 4 زشت است.

 

پیکسل 4 ای گوگل

 

استفاده از رنگ‌های خاص در پیکسل 4

از دیگر تناقضاتی که در طراحی پیکسل 4 لحاظ شده دکمه پاور آن است. البته تناقض همیشه بد نبوده و این موضوع در پرچمدار گوگل به چشم میخورد. مثلا در رنگ نارنجی این موبایل کاربران شاهد دکمه پاور به رنگ سفید مایل به صورتی خواهند بود.

همچنین با خرید رنگ سفید این اسمارت فون می‌توان دکمه روشن / خاموش نارنجی رنگ را مشاهده کرد و در نهایت در رنگ مشکی، دکمه پاور سفید رنگ است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این تمایز در طراحی بدنه و دکمه پاور یکی دیگر از جذابیت‌های پیکسل 4 است.

سیم کارت رند 912

فروشگاه مای رند پر شده از سیمکارت های رند 912، یه نگاهی بندازید!

اجازه دهید کامل‌تر به مبحث رنگ‌ها بپردازیم. نسخه سیاه رنگ Google پیکسل 4 به بدنه‌ شیشه‌ای براق مجهز است، از ویژگی‌های بدنه شیشه‌ای می‌توان به زیبایی آن و نبود مشکلات آنتن‌دهی و شارژ وایرلسی اشاره کرد. البته از مشکلاتی که ممکن است تجربه استفاده از موبایل با بدنه شیشه‌ای را برای شما ناخوشایند کند می‌توان به ماندن جای اثر انگشت (شیشه براق) و شکسته شدن آن اشاره کرد.

همچنین رنگ‌های نارنجی و سفید مات هستند که با خرید این دو ورژن با مشکل ماندگاری لکه‌ها مواجه نخواهید شد. با این وجود هر سه به شکل قابل توجهی لغزان هستند که باعث میشود هیچ کدام از نسخه‌های پیکسل 4 کامل و عالی به نظر نرسند. البته یکی از سوالاتی که برای ما پیش آمد، یکی نبودن طراحی سه نسخه pixel چهار بود! (رنگ مشکی براق و رنگ‌های سفید و نارنجی مات)

 

جعبه گشایی گوگل پیکسل 4

 

حاشیه‌های عجیب پیکسل 4

معمولا تلفن‌های همراه حاشیه پایین زیادی دارند اما همانطور که مشاهده می‌کنید با وجود حاشیه کم پایین صفحه، پیکسل 4 از حاشیه بالای صفحه زیادی بهره میبرد که ممکن است به مذاق برخی از کاربران خوش نیاید. 

البته این حاشیه زیاد بیهوده نبوده و خانه‌ای است برای سخت‌افزار متعدد pixel 4: از چپ به راست ما شاهد دوربین سه بعدی ToF، دوربین سلفی، دو سنسور تشخیص نور محیط و مجاورت، اسپیکر دوم مخصوص تماس و در نهایت تکنولوژی رادار که برای تشخیص Motion Sense استفاده شده و نوآوری بزرگی محسوب می‌شود.

بالاخره نوبت به محافظ نمایشگر و بدنه پیکسل 4 رسید، گوریلا گلس 5 پرچمدار گوگل را احاطه کرده است، از بدنه گرفته تا صفحه نمایش. استاندارد IP68 هم مقاومت چهارمین نسخه pixel در برابر گردوغبار و آب را تایید میکند.

دور تا دور pixel 4 را نواری مشکی رنگ و آلومینیومی در بر گرفته است که یکی دیگر از زیبایی‌های این گوشی محسوب می‌شود. در قسمت بالای این موبایل تنها وجود میکروفون ثانویه است که تداوم نوار آلومینیومی را برهم میریزد.

همانند مدل‌های قبلی، پیکسل 4 دارای چینش دکمه‌ی متفاوتی می‌باشد. با اینکه دکمه تنظیم صدا و پاور در سمت راست قرار گرفته‌اند اما دکمه روشن و خاموش بالاتر از دکمه مربوط به کم و زیاد صدا قرار گرفته است. اگر از نسخه‌های قبلی پیکسل به نسخه چهارم مهاجرت می‌کنید کار آسانی در پیش دارید. اما اگر اینطور نیست، باید برای وفق دادن خود با این چینش تلاش کنید.

 

گوگل پیکسل 4 xl

 

چینش اجزا به چه شکل بوده و pixel 4 پذیرای چند سیم کارت است؟

فکر می‌کنم شما هم متوجه شباهت دوربین عقب گوگل Pixel 4 و iPhone 11 شده‌اید. از دیگر موارد مهم در طراحی پیکسل 4 دوربین مربع شکل آن است که این گوشی را قابل تشخیص‌تر می‌کند. پسندیدن یا نپسندیدن آن کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اما زیر آن مربع سیاه رنگ چه خبر است؟ دو دوربین اصلی که در کنار هم قرار گرفته‌اند، یک فلش LED، سنسور لرزش‌گیر / طیفی و در نهایت یک میکروفون.

یکی دیگر از تغییرات اساسی در پیکسل 4 جابجایی اسپیکر اصلی می‌باشد. به طوری که در پیکسل 3 این اسپیکر پایین صفحه نمایش قرار داشت و روبروی کاربران قرار می‌گرفت. اما با کم شدن حاشیه پایین صفحه نمایش این اسپیکر هم‌اکنون در قسمت پایینی بدنه در سمت راست پورت USB Type-C جا خوش کرده و صدای گوش‌نوازی را ارائه می‌کند.

در سمت چپ پورت شارژ می‌توان ساختاری شبیه به اسپیکر را مشاهده کرد که در واقع چیزی جز میکروفون در پشت آن قرار ندارد و تنها به خاطر قرینه شدن انتهای پیکسل 4 به این شکل طراحی شده است.

از دیگر ویژگی‌های گوگل pixel 4، پشتیبانی از eSIM یا سیم کارت الکترونیکی است، همچنین این تلفن هوشمند می‌تواند پذیرای یک سیم کارت فیزیکی نیز باشد. البته اپراتور شما باید از سیمکارت‌های الکترونیکی پشتیبانی کند تا بتوانید از آنها استفاده کنید. اسلاتی برای قرار دادن کارت حافظه وجود ندارد و باید با 64 یا 128 گیگابایت (بستگی به مدل خریداری شده) حافظه داخلی سر کنید.

 

خرید گوشی گوگل پیکسل 4 ایکس ال

 

نمایشگر پیکسل 4 ؛ به سوی کیفیت و فراتر از آن

طراحی موبایل در سال 2020 و 2019 دستخوش تغییرات بسیاری شد، اگر بخواهیم یکی از آن‌ها را نام ببریم می‌توانیم به صفحه نمایش‌های بزرگ اشاره کنیم. اما از نظر من خوش دست بودن یک تلفن همراه هوشمند در کوچک بودن آن است، به همین خاطر به شخصه علاقه زیادی به صفحه 5.7 اینچی pixel 4 دارم.

این نمایشگر در هر اینچ 444 پیکسل را شامل میشود. پرچمدار گوگل در مقایسه با آیفون 11 پرو که 458 پیکسل در هر اینچ دارد اندکی ضعیف‌تر است اما Google pixel XL حتی از آیفون یازده پرومکس هم بهتر عمل می‌کند: 537 پیکسل در هر اینچ! نسبت ابعاد در نسخه چهارم پیکسل 19:9 است. پشتیبانی از HDR هم از دیگر ویژگی‌های مثبت صفحه نمایش است. نرخ نوسازی صفحه نمایش 90 هرتز بوده که قابل قبول است.

هر دو نسخه پیکسل (4 و 4XL) از پنل P-OLED استفاده می‌کنند. حرف P مخفف کلمه پلاستیک است و به استفاده از پلاستیک در لایه زیر شیشه در صفحه نمایش اشاره دارد. نکته جالب این است که P-OLED گوگل تفاوتی با AMOLED سامسونگ ندارد و هر دو از پلاستیک استفاده می‌کنند.

بررسی‌ها نشان میدهد pixel 4 حداکثر تا 423 nits (واحد سنجش روشنایی) روشن است و هنگام استفاده در نور مستقیم آفتاب ممکن است کاربر با مشکل دیدن مواجه شود. در مقایسه با رقبا و با توجه به قیمت عملکرد پیکسل 4 و حتی پیکسل ۴ XL ضعیف بوده است، به طوری که iPhone 11 Pro با 805 نیت روشنایی جایگاه بزرگی را در این زمینه برای خود تصاحب کرده است.

باتری ضعیف پیکسل 4

به عنوان یک پرچمدار انتظار ما ظرفیت باتری بالا است. متاسفانه همانطور که پیش‌بینی میشد باتری 2800 میلی‌آمپری پیکسل 4 کافی نیست، اگر بررسی‌های دیگر بلاگ مای رند را خوانده باشید، می‌دانید که این مقدار عمر باتری نسبت به پرچمداران دیگر بسیار اندک است. حتی سامسونگ s10e یا سونی اکسپریا 5 هم از 3100 میلی‌آمپر باتری بهره‌مند هستند.

شارژ سریع 18 وات از دیگر ویژگی‌های پیکسل 4 است که متاسفانه فقط اسم شارژ سریع را به دوش می‌کشد، البته باتری در 1 ساعت و 27 دقیقه به طور کامل و در نیم ساعت 49 درصد شارژ میشود، این مقدار در گوشی‌ای با ظرفیت باتری بالاتر مناسب بود اما برای باتری 2800 میلی‌آمپری بسیار کند است.

با داشتن چهارمین نسخه سری pixel حتی 10 ساعت هم نمی‌توان در اینترنت به جستجو پرداخت. با وجود صفحه نمایش با کیفیت بالا و رفرش ریت 90 هرتزی هر کسی میداند که این مقدار کافی نبوده، اما سوال اینجاست که با وجود مطلع بودن گوگل از نواقص مربوط به باتری هنوز آنها را برطرف نکرده است. فقط خدا میداند کمپانی google کی به خواسته‌های کاربران توجه خواهد کرد.

 

بررسی گوگل پیکسل 4

 

آیا اسپیکرهای Google Pixel 4 از کیفیت خوبی برخوردارند؟

پرچمدار گران قیمت گوگل برای پخش صدای Stereo پیکربندی شده است. شاید برای برخی سوال پیش بیاید که گوگل پیکسل 4 تنها یک اسپیکر دارد و قاعدتا باید به شکل مونو صدا را پخش کند اما این طور نیست. پیکسل چهار از اسپیکر قرار گرفته در حاشیه بالا -که برای تماس استفاده می‌شود- به عنوان اسپیکر دوم استفاده می‌کند.

هنگامی که صحبت از ناموزونی دامنه صدای پخش شده می‌شود، گوگل پیکسل 4 عملکرد موفقی را بر‌جای گذاشته و کاربران ناهماهنگی را احساس نمی‌کنند. با اینکه صدای اسپیکر تماس مانند اسپیکر اصلی بلند نیست اما در مقایسه با رقبا بهتر ظاهر شده است.

آیا عملکرد پیکسل 4 با رقبا قابل مقایسه است؟

با اینکه تا به حال دستگاه‌های زیادی با نصب بودن اندروید 10 به بازار آمده‌اند اما این تلفن‌های هوشمند گوگل است که نشان دهنده واقعیت اندروید است. همانند آیفون و iOS، لپ‌تاپ‌های مایکروسافت و windows، گوگل و android نیز با یکدیگر عجین شده‌اند. از نظر شما، آیا سیستم عامل خالص اندروید بهتر از سیستم عامل‌های تلفیقی مانند One UI سامسونگ، EMUI هواوی و MIUI عمل می‌کند؟

در دهمین نسخه Android تغییرات بسیاری مشاهده می‌شود. از سیستم Face Unlock یا همان تشخیص چهره گرفته تا ژست‌های نوار ناوبری (Navigation Bar) و ظاهر جدید دستیار گوگل (Google Assistant). گوگل همچنان به تشریح چگونگی پردازش و نمایش داده های صوتی به شکل سریعتر پرداخت. کمپانی مالک اندروید برای این ‌کار متن نوشته شده از طریق گفتن را به صورت محلی و در یک پایگاه داده بسیار کوچکتر در دستگاه ذخیره می‌کند.

هنگامی که برای اولین بار دستگاه را روشن می‌کنید، باید برای برقراری امنیت چهره خود را ثبت کنید. احتمالا در این مرحله متوجه خواهید شد که در نسل چهارم پیکسل گوگل خبری از حسگر اثر انگشت نیست و این سنسور جای خود را به سیستم Face Unlock داده است.

 

گوگل پیکسل 4a

 

باز کردن قفل پیکسل ۴ گوگل هوشمندتر هم شده است...

شاید گریز اپل از تاچ آیدی به فیس آیدی را به خاطر داشته باشید، این اتفاق هم‌اکنون در پیکسل 4 افتاده است. هر دو از دوربین حرارتی و سیستم نقطه‌گذار حرارتی چهره استفاده می‌کنند تا عمق صورت و زوایای مختلف صورت کاربر را بشناسند.

با وجود قابلیت Motion Sense باز کردن موبایل حالا آسان‌تر هم شده است. کافی است تلفن هوشمند pixel 4 خود را از روی زمین یا میز بردارید تا سنسور به شکل اتوماتیک فعال شود و دیگر نیاز نیست مانند آیفون ابتدا دکمه پاور را فشار دهید تا دوربین به دنبال چهره شما بگردد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت فیس آنلاک می‌توان به باز شدن قفل گوشی با نگاه کردن به آن از هر زاویه‌ای اشاره کرد، حتی وارونه! نکته دیگر این که این موبایل حتی با چشم‌های بسته هم چهره شما را تشخیص می‌دهد. البته گوگل اعلام کرده که بزودی و با ارائه آپدیت این امکان را حذف می‌کند، اما هنوز خبری نیست.

از مشکلات فیس آنلاک می‌توان به پشتیبانی نرم‌افرازهای پرداخت و بانکی اشاره کرد که هنوز برخی از آنها خود را با تغییرات جدید وفق نداده‌اند. البته تعداد زیادی برنامه از این قابلیت استفاده می‌کنند اما بیشتر آنها برای نگهداری و ذخیره رمزهای عبور شما است.

بعد از فعالسازی Face Unlock نوبت به آموزش‌های استفاده از اندروید می‌رسد: چگونه از این موبایل به بهترین شکل استفاده کنیم، چگونه از Home Bar که جایگزین نوار ناوبری سه دکمه‌ای سابق شده بیشترین بهره را ببریم و غیره. این تغییر Android 10 شباهت بسیاری به آیفون‌های جدید دارد.

 

قیمت گوشی گوگل پیکسل ۳

 

چگونه از Home Bar پیکسل 4 استفاده کنیم؟

برای فعال کردن دستیار صوتی گوگل کافی است پایین دستگاه را اندکی با دستانتان بفشارید و یا انگشتتان را از گوشه‌ها به صورت عمودی به سمت بالا بکشید. برای رفتن به خانه از وسط دستتان را به بالا کشیده و برای رفتن به یک قدم عقب‌تر، باید انگشت را  از سمت راست یا چپ دستگاه به سمت داخل کشید.

برای جابجایی میان برنامه‌ها باید پس از کشیدن انگشت به سمت بالا، آن را روی صفحه نگه داشت. با کشیدن دست به شکل افقی روی نوار خانه می‌توان به آسانی بین اپلیکشین‌های فعال حرکت کرد.

صفحه خانه درست همان چیزی است که انتظارش را از یک pixel داشتیم. با کشیدن دست به بالا به لیست برنامه‌ها یا به اصطلاح به کشو برنامه‌ها دسترسی خواهید داشت که در بالای آن می‌توان شاهد 5 اپلیکیشن با بیشترین استفاده بود. جدا از والپیپرهای فراوان، زیبا و زنده google pixel 4، کاربران می‌توانند با اندکی گشت و گذار در بخش شخصی‌سازی دستگاه خود را به شکلی که به آن علاقه دارند در بیاورند.

رنگ و شکل آیکون‌های تنظیمات سریع و اپلیکیشن‌ها از برگه استایل قابل تغییر است. همچنین می‌توانید نوع فونت و رنگ استفاده شده در کل سیستم اندروید را تعویض کنید. البته نباید بخش والپیپر زنده یا (Come Alive) را فراموش کرد، جایی که از والپیپرهایی پر شده است که حتی به حرکات دست شما هم واکنش نشان می‌دهند.

 

 قیمت گوشی گوگل پیکسل 4a

 

سیستم رادار پیکسل ۴ چیست و چگونه عمل می‌کند؟

هنگامی که پروژه سولی نخستین بار در سال 2015 معرفی شد، به عنوان پیشرفت شگرفی در حوزه تشخیص حرکات دست شناخته میشد. این پروژه گوگل اولین بار است که صورت رسمی و در یک محصول با تولید انبوه پیاده‌سازی شده است و نتیجه اندکی نپخته و شعاری به نظر میرسد.

در حقیقت کاربران نمی‌توانند بیشتر از چند حرکت مورد استفاده و به‌دردبخور از این فناوری استفاده دیگری بکنند. تنها چند پخش کننده موسیقی از دستورات حرکتی مربوط به توقف آهنگ و جلو رفتن آن پیروی می‌کنند و بقیه عملکرد مناسبی را بر جای نمی‌گذارند.

 اگر تا به حال خواسته‌اید صبح ها 15 دقیقه بیشتر بخوابید ولی صدای زنگ آلارم اجازه نداده، دیگر نگران نباشید! با وجود قابلیت موشن سنس هم‌اکنون می‌توانید با تکان دادن دست خود رو به روی سنسور تشخیص حرکت چهارمین ورژن پیکسل، هشدارها را به تاخیر انداخته، تایمر‌ها را قطع کرده و حتی تماس‌های مخاطبانتان را رد کنید.

موشن‌سنس می‌تواند حرکت دست شما به سوی دستگاه برای روشن کردن گوشی را به راحتی تشخیص دهد و موتور تشخیص چهره را روشن کند.

 با فعال کردن Face Unlock، به طور پیش‌فرض نمی‌توانید Lockscreen که محل قرارگیری اطلاعیه‌ها و غیره هست را مشاهده کنید. اما با غیرفعالسازی این گزینه می‌توانید قبل از رفتن به صفحه خانه ابتدا سری به صفحه قفل بزنید. نمایشگر همیشه روشن هم به شکل پیش‌فرض فعال بوده که با آن می‌توانید به درصد باتری باقی‌مانده، ویجت‌های کوچک و نوتیفیکیشن‌ها در هرجا و هر لحظه دسترسی داشته باشید.

با فعال بودن صفحه نمایش همیشه روشن ممکن است گاهی اوقات چند خط در مورد آب‌وهوا و یا اطلاعات مربوط به اتفاقات پیش رو در تقویم را مشاهده کنیم. همچنین اندروید ده تعداد نوتیفیکشن‌های بیهوده برنامه‌ها را شناسایی کرده و به شما درمورد آنها اطلاع می‌دهد.

 

قیمت گوشی پیکسل پرو

 

دارک مود حرفه‌ای گوگل پیکسل 4

یکی از موارد موفق در pixel 4، حالت تاریک / دارک مود آن است که از بخش تنظیمات صفحه نمایش قابل فعال‌سازی است. حالت تاریک تمام بخش تنظیمات، منوهای پاپ‌‍آپ،‌دستیار صوتی گوگل و دیگر موارد قابل مشاهده را به رنگ تیره در می‌آورد تا چشمانتان اذیت نشود.

2 اپلیکیشن کاربردی برای اولین بار به اندروید 10 اضافه شده‌اند که هر دو آنها در پیکسل 4 نیز استفاده شده است. یکی از آنها مربوط به اورژانس، اطلاعات پزشکی کاربر و تعیین مخاطبین برای تماس اضطراری است و دیگر برنامه با شنیدن صدای شما آن را به متن تبدیل می‌کند و این برنامه حتی به‌صورت آفلاین هم می‌تواند به پردازش و نوشتن بپردازد. البته تفاوت این برنامه با تبدیل به متن کیبورد در این است که شما می‌توانید به آسانی نوت برداری کنید.

سخت‌افزاری پیکسل 4 در حد یک پرچمدار نیست!

قدرت اصلی پیکسل 4 توسط تراشه کوالکام اسنپدراگون 855 تامین می‌شود. این تراشه هنگامی که معرفی شد جزو ابرقدرت‌های پردازش محسوب میشد اما با آمدن تراشه 855 پلاس اورکلاک شده، دیگر آنچنان قدرتمند به نظر نمی‌رسید.

حتی در پیکسل‌های قبلی هم دچار این مشکل بودیم که با وجود پرداخت قیمت بالا از تراشه در حد آن قیمت برخوردار نیستیم و می‌توانیم با پرداخت همان مبلغ موبایل دیگری با سخت‌افراز قوی‌تر خریداری کنیم.

چهارمین نسخه سری pixel از کمپانی گوگل با 6 گیگابایت رم به بازار می‌آید و این تنها انتخاب کاربران است، با اینکه این روزها پرچمداران اندرویدی از حداقل 8 GB رم بهره‌مند هستند، اما این رویه در پیکسل 4 ادامه پیدا نکرده است.

همچنین انتخاب بین 128 و 64 گیگ حافظه داخلی نیز دشوار است، زیرا دیگر برندها معمولا انتخاب‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پرچمدار گوگل تنها می‌تواند در رقابت با گلکسی نوت 10 سامسونگ موفق باشد و پرچمداران برندهای دیگر مانند آیفون عملکرد بسیار بهتری داشته‌اند.

 

جعبه گشایی گوگل پیکسل 4

 

اوج قدرت در دوربین‌های پیکسل 4

گوگل در چند سال گذشته در میان بازار داغ دوربین‌های چندگانه اصرار شدیدی به استفاده از یک دوربین در پشت موبایل‌های خود داشت. اما بالاخره مقاومت را کنار گذاشت و تغییر را پذیرفت و در کنار دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی از یک دوربین تله فوتو 16 مگاپیکسلی استفاده کرد. البته ما همچنان منتظریم تا گوگل دوربین فوق عریض را هم به این دو اضافه کند.

البته در این موبایل مانند گوگل پیکسل 3 قابلیت نزدیک‌نمایی با وضوح بسیار بالا وجود دارد که کمپانی گوگل ادعا می‌کند این ویژگی آنقدر کارایی دارد که نسخه قبل pixel نیازی به دوربین تله فوتو نداشته باشد، اما هم‌اکنون با اضافه شدن این دوربین به پیکسل 4 انتظار تصاویر باکیفیت‌تری را خواهیم داشت. هر دو دوربین از قابلیت الگوریتم‌های +HDR  گوگل بهره‌مند شده‌اند تا کیفیت تصاویر بهتر شوند.

یکی دیگر از امکانات جذاب دوربین گوگل پیکسل ۴ که در این نسخه معرفی شده، +Live HDR می‌باشد. با استفاده از این امکان می‌توان قبل از عکسبرداری، نتیجه نهایی و پردازش شده عکس را مشاهده کرد. کنترل‌های مربوط به نوردهی دوگانه نیز درون رابط کاربری اپلیکیشن دوربین قرار گرفته که با کمک آن می‌توانیم سایه‌ها و قسمت‌های برجسته تصویر را به آسانی تنظیم کنیم و عکس‌های هنرمندانه‌ای بگیریم. 

اضافه شدن دوربین تله فوتو باعث بهبود کیفیت عکسبرداری در حالت شب و حالت پرتره شده است. همچنین قابلیت متعادل سازی رنگ سفید نیز غیر از حالت شب به بقیه حالات تصویربرداری آمده و کاربران می‌توانند در هرجا از این ویژگی استفاده کنند.

ظاهر برنامه دوربین تغییرات چندانی نسبت به نسخه گذشته خود در pixel شماره 3 گوگل نداشته و هنوز هم می‌توانید برای تغییر حالات دوربین -شامل: عکسبرداری در شب، پرتره، دوربین، ویدیو و در تب دیگر شامل:پاناروما، عکس کروی، اسلو موشن، تایم لپس، Playground و لنز- روی صفحه دست بکشید.

 

بهترین گوشی گوگل

 

برای پیکسل ۴ نور کم و زیاد فرقی نمی‌کند! 

گرفتن عکس با گوگل پیکسل 4 در روز بسیار لذت‌بخش است. اگر از نسخه‌های پیشین اسمارت فون‌های گوگل استفاده کرده باشید تفاوت و بهبود را احساس خواهید کرد. علی‌الخصوص حذف شدن نویزهای تصویر توانسته به شکل محسوسی کیفیت عکس‌‌ها را افزایش دهد.

در نور پایین google pixel 4 عملکرد درخشانی را بر جای گذاشته است، حتی با خاموش بودن حالت عکاسی در شب! مگر در مواقعی که میزان نور صفر است، در آن زمان تصاویر اندکی با نویز همراه می‌شوند.

اگر به گرفتن تصاویر پرتره علاقه‌مند هستید، این نسخه از سری پیکسل انتخاب مناسبی برای شما است. تار کردن اطراف چهره با استفاده از الگوریتم‌های موجود به خوبی انجام می‌شود و در نتیجه عکس‌های پرتره گرفته شده با پیکسل چهار با یک دوربین واقعی برابری می‌کند. با استفاده از گوگل حتی می‌توانید از اشیاء هم به شکل پرتره عکس بگیرید.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی پیکسل 4 ؛ پیشرفت یا تنزل؟

در حوزه دوربین جلو یا سلفی گوگل گاها به سمت عقب و گاها به سمت جلو حرکت می‌کندو در نسخه قبلی پیکسل ما شاهد دو دوربین با قابلیت اتوفوکوس بودیم اما حالا تنها شاهد یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق‌سنج هستیم. با اینکه پرچمدار گوگل تنها یک دوربین دارد اما عکس‌های گرفته شده با آن عریض‌تر از آیفون 11 و سامسونگ گلکسی‌های می‌باشد.

این تصاویر از دامنه داینامیک و رنگ خوبی بهره‌مند هستند و جزئیات نیز قابل قبول است اما این تعداد پیکسل در مقایسه با دیگر پرچمداران کم به نظر می‌رسد.

 

گوشی گوگل پیکسل 2

 

نقاط قوت پیکسل 4 گوگل :

  • ویترین گوگل برای به نمایش گذاشتن اندروید خالص
  • نرخ 90 هرتزی تازه‌سازی نمایشگر در مقایسه با رقبا با نرخ 60 هرتز
  • بهره‌مند بودن از دوربین تله فوتو، در صورتی که برخی از پرچمداران به جای آن از دوربین فوق‌ عریض استفاده کرده‌اند
  • کیفیت تصاویر بالا و علی‌الخصوص عکس‌های پرتره که باشکوه هستند
  • سیستم پایدارسازی ضبط ویدیو با عملکرد عالی
  • داشتن Motion Sense

نقاط ضعف گوگل pixel 4 :

  • کمبود سنسور اثر انگشت به‌خاطر پشتیبانی نکردن برخی از برنامه‌ها از تشخیص چهره
  • محدودیت‌های عجیب در حرکت صفحه‌نمایش 90Hz
  • عمر باتری در مقایسه با رقبا در انتهای جدول قرار دارد
  • طیف سخت‌افزاری ضعیف با توجه به قیمت پیکسل 4
  • عدم وجود دوربین فوق‌عریض در صورتی که دیگران از آن بهره‌مند هستند
  • نبود هندزفری
  • محدودیت‌های اعمال شده در برخی از کشورها (غیرفعال بودن Motion Sense)
  • قیمت بالای 799 تا 899 دلاری با توجه به سخت‌افزار موجود

گوگل پیکسل 4a چیست؟

به تازگی گوگل به معرفی نسخه ارزان‌تر گوگل پیکسل 4 پرداخت. نام این مدل، Pixel 4a است و با قیمت مناسب خود، امکانات جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد. پیکسل 4a از نظر فناوری شبکه همراه، دو مدل دارد؛ یکی که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و دیگری که نهایت سرعت اینترنت آن 4G است.

 

گوگل پیکسل 4a خرید

 

مشخصات مدل 5G بیشتر شبیه آخرین نسخه گوشی‌های گوگل (گوگل پیکسل 5) است و از به صرفه‌ترین گوشی‌های فایو جی به نظر می‌آید، اما در این بررسی، Pixel 4a را زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم تا ببینیم آیا بالاخره گوگل به راه راست هدایت شده یا نه؟

نگاه اولیه به گوگل پیکسل 4a

پیکسل 4a بهترین‌های گوگل را با قیمت استثنایی در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، اگر دل‌تان برای گوشی‌های جمع و جور که اندازه کوچکی دارند هم تنگ شده، ساخته یکی مانده به آخر گوگل می‌تواند لبخند به لب‌تان بیاورد! چرا که ابعاد این گوشی دقیقا آن چیزی است که می‌خواستید.

اجازه دهید به چند ویژگی مهم و دلربای Google Pixel 4a بپردازیم که می‌توانند طرز فکر شما درباره دیگر برندها تغییر دهند. اولین مورد، دستیار هوشمند صوتی گوگل اسیستنت است. 

با اینکه این دستیار در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی فعال است، اما گوگل اسیستنت در کنار پیکسل 4a ترکیب خارق‌العاده‌ای می‌سازند که هیچ چیز حریف‌شان نیست.

 

گوگل پیکسل 4a قیمت

 

اگر از دستیار گوگل استفاده نمی‌کنید، پیشنهاد می‌کنم مقاله مقایسه دستیار صوتی اندروید و iOS را بخوانید تا تفاوت آن‌ها را متوجه شوید و کم کم به استفاده از آنها روی بیاورید. علی‌الخصوص اگر خواهان پیکسل 4a هستید، بدون دستیار صوتی نمی‌توانید آن تجربه‌ای که شایسته شماست را به دست آورید.

بدون گوگل اسیستنت انگار یک چیز کم است و با گوگل اسیستنت، زندگی در Pixel 4a جریان بهتری دارد!

در پیکسل 4a اندروید 11، 12 و 13 را تجربه کنید!

در کنار دستیار هوشمند، نباید لذت تجربه سیستم عامل خالص اندروید را فراموش کرد. همانطور که احتمالا می‌دانید، هم‌اکنون هر شرکت ساخت موبایل، رابط کاربری مخصوص به خود را دارد که برخی قابلیت‌های بهتری نسبت به اندروید دارند و برخی ندارند. اما نکته قابل توجه این است که تنها گوگل قول آپدیت‌های نرم‌افزاری تا 3 و بیشتر را می‌دهد.

برای مثال آخرین نسخه Android، اندروید 11 است که هنوز برای بسیاری از مدل‌های جدید سال (برندهای دیگر) عرضه نشده اما برای Pixel 2XL که در سال 2017 به بازار آمده، عرضه شده است.

 

قیمت گوشی گوگل پیکسل 4a

 

در کنار 3 سال بروزرسانی تضمینی، باید انتظار آپدیت‌های ماهانه امنیتی را داشت. در کل اگر از یک گوشی اندرویدی با برند دیگر به ساخته‌های گوگل مهاجرت کنید، تفاوت بزرگی را احساس خواهید کرد؛ جوری که انگار وارد خانه‌ای جدید و پر امکانات شده‌اید!

البته این گوشی از نظر سخت‌افزار هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با اینکه تنها 1 دوربین در اختیار شما قرار می‌گیرد اما تجربه به یاد ماندنی عکسبرداری با پیکسل 4a، نظر شما درباره تعداد دوربین در گوشی‌های هوشمند را عوض می‌کند. البته در نظر داشته باشید که این مدل، پرچمدار گوگل محسوب نمی‌شود اما به قدری خوب است که می‌تواند تکیه بر جای بزرگان بزند!

گوگل پیکسل 4a در مقایسه با رقبا چطور عمل می‌کند؟

اگر برگه مشخصات میان‌رده گوگل را کنار بگذاریم و امکانات این موبایل را با دیگر رقبای‌اش بسنجیم، متوجه می‌شویم که پیکسل 4a یک قهرمان سوار بر اسب سفید نیست و پیشنهادات بهتری برای خریدارن با این میزان بودجه وجود دارد. هنگام مقایسه محصول خوش قیمت گوگل با دیگر گوشی‌ها به این نتیجه می‌رسید که Pixel 4a دیگر انتخاب مناسبی به نظر نمی‌رسد:

  1. قدرت کم پردازشی در مقایسه با رقبا
  2. میزان حافظه RAM کمتر
  3. تعداد دوربین‌های کمتر
  4. صفحه نمایش کوچک‌تر

البته هر کدام از موارد مذکور با توجه به نیاز شما ممکن است بی‌اهمیت باشند، پس از پیکسل چهار a متنفر نشوید و ادامه مطلب را بخوانید؛ شاید نظرتان تغییر یافت و تمایل به خرید این گوشی پیدا کردید.

با وجود بهبود عمر باتری، هنوز نمی‌توانید گوشی را برای 2 روز متوالی زنده نگه دارید و اگر استفاده زیادی از آن داشته باشید، احتمالا چاره‌ای جز شارژ دوباره در عصر همان روز نخواهید داشت.

طراحی خارجی گوگل پیکسل 4a

دیزاین این مدل تفرقه‌انداز است! از طرفی، به لطف استفاده از پلی‌کربنات، پیکسل 4a به راحتی در دستان شما جا خوش می‌کند و به خاطر فریم سبک و نازک آن، نگه داشتن آن شباهتی به مسابقه وزنه‌برداری نخواهد داشت! از طرف دیگر، این مدل همانند گوگل پیکسل 4 و Pixel 4 XL احساس اعلا بودن را به شما نمی‌دهند و این موضوع، تقصیر پلی‌کربنات است.

 

خرید گوشی گوگل پیکسل 4a

 

در مقایسه با رقبا پیکسل 4a اینجا هم کم می‌آورد؛ چرا که رقبایی وجود دارند که طراحی بدنه آنها منحصر به فرد است و حتی نگاه کردن به پنل پشتی آنها احساس خوبی را به شما هدیه می‌کنند.

البته طراحی این گوشی جنبه‌های مثبت دیگری هم دارد:

  • حسگر اثر انگشت با سرعت تشخیص بالا در قسمت پشتی بدنه.
  • صفحه نمایش تقریبا حاشیه ندارد.
  • جک 3.5 میلی‌متری نیز در پیکسل 4a وجود دارد.
  • اسپیکرها استریو هستند که نتیجه آن، پخش صدا با کیفیت عالی است.

آیا گوگل پیکسل 4a ارزش خرید دارد؟

خرید این گوشی تنها به سلیقه شما بستگی دارد. اما چرا؟ چون هر جنبه این محصول گوگل برای افراد می‌تواند خوب یا بد باشد. مثلا افرادی که علاقه‌ای به نمایشگر بزرگ گوشی‌های امروزی -که به استاندارد 2020 تبدیل شده- ندارند، پیکسل 4a می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. خلاصه اگر به خرید این گوشی فکر می‌کنید، باید نیاز شما حداقل در یکی از این دسته‌ها وجود داشته باشد:

اگر به دنبال تلفن همراه‌ای هستید که بتوانید با یک دست از آن استفاده کنید:

این روزها پیدا کردن موبایلی که بتوان با یک دست از آن استفاده کرد سخت‌تر از پیدا کردن سوزن در انبار کاه شده است! یکی از دلایل این کار این است که برخی مردم با دیدن گوشی‌های بزرگ‌تر احساس می‌کنند مشخصات بهتری نیز در آنها وجود دارد که البته همیشه اینطور نیست.

در کنار مناسب بودن اندازه صفحه نمایش، نباید گوشه‌های گرد و جنس بدنه پلی‌کربنات را فراموش کرد. در نهایت می‌توان گفت که همه چیز دست به دست هم داده‌اند که پیکسل 4a در دست مالک خود به خوبی جای بگیرد!

اگر در اکوسیستم گوگل سرمایه‌گذاری کرده‌اید و از دیگر ساخته‌های کمپانی آمریکایی استفاده می‌کنید:

گوگل محصولات بسیاری دارد؛ از اسپیکرهایی که درون خود دستیار صوتی دارند و مختص استفاده خانگی‌اند تا Android Auto که اندروید را به خودرو شما می‌آورد.

 

خرید گوشی google pixel 4a

 

گوگل با بسیاری از تجهیزات خانه هوشمند سازگار است و می‌توان با یک محصول گوگل، چندین محصول دیگر را کنترل کرد. اما آسان‌ترین و بهترین راه کنترل، استفاده از یک گوشی ساخت Google است. 

اگر با فرمان صوتی !Hey Google و دیگر فرامین صوتی مهم دستیار گوگل اسیستنت آشنایی دارید، در خرید پیکسل 4a یک لحظه هم دریغ نکنید.

اگر به دنبال گوشی‌ای هستید که با قیمت مناسب، توانایی گرفتن عکس‌های خوبی داشته باشد:

2 دوربینی (یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی) که در پیکسل 4a وجود دارد توانایی‌های بسیاری دارند، اما کامل نیستند. با این حال، گوگل با فراهم آوردن نرم‌افزاری قدرتمند، رقابت را برای رقبا سخت‌تر کرده است. 

البته برخی رقبای هم‌قیمت از دوربین‌های بهتری بهره می‌برند اما برای گرفتن بهترین عکس با آنها باید تنظیمات خاصی اجرا کرد و در عکاسی ماهر بود! اما پیچیدگی در گوگل Pixel 4a معنایی ندارد و تنها با لمس نمایشگر، خاطره دلنشین شما در قاب خاطرات ثبت شده و در آلبوم بزرگ‌تان قرار می‌گیرد.

گوگل پیکسل 4a را نخرید اگر:

به دنبال بیشترین امکانات در این رده قیمت هستید:

گوگل پیکسل چهار ای وارد رقابت دشواری شده است. هر سو را که نگاه کنیم، رقیبی با مشخصات بهتر حضور دارد که می‌تواند اسمارت فون گوگل را با خاک یکسان کند! بیشتر رقبا از فناوری اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند اما نسخه اولیه 4a از این قاعده مستثنا است. البته نسخه‌ی 5G این گوشی با مشخصات شبیه به گوگل پیکسل 5 معرفی شد که قیمت بیشتری دارد.

دوربین‌های چندگانه، صفحات نمایش بزرگ‌تر، قدرت بیشتر سخت‌افزاری، انتخاب‌های بیشتر حافظه داخلی، متریال به کار رفته اعلا و… از جمله ویژگی‌هایی هستند که در رقبای گوگل پیکسل 4a یافت می‌شوند و در Pixel 4a نه.

عاشق بازی کردن با موبایل خود هستید:

با وجود این که نسخه 4a پیکسل به خوبی می‌تواند از پس پردازش بازی‌های سنگین ویدئویی بر بیاید، اما نمی‌توان همه‌ی چیزهایی که به دنبال‌اش هستیم را در آن پیدا کنیم. اولین مشکل، صفحه نمایش کوچک است. با اینکه 5.8 اینچ پنل صفحه نمایش با کیفیت در اختیار شما است، اما بسیاری از نیازهای شما به خوبی رفع نمی‌شود.

 

Google pixel 4a قیمت

 

به احتمال زیاد، شما هم از دسته افرادی باشید که دوست دارید در دنیای بازی خود غرق شوید و این امر بدون وجود نمایشگر بزرگ امکان‌پذیر نیست. همچنین باید در نظر داشته باشید که انگشتان شما هم قرار است بخشی از صفحه را بپوشاند و نتیجه، دلچسب نخواهد بود.

همچنین باید عمر باتری را نیز در نظر داشته باشید. این عدد بالا نیست و ممکن است به واسطه بازی کردن، مجبور به شارژ دوباره و سه باره شوید! در نهایت، قدرت پردازشی دستگاه در مقایسه با رقبا کمتر است که نتیجه آن، کند بودن موبایل شما در هنگام بارگذاری بازی‌ها است.

نمی‌خواهید گوشی خود را مرتب به شارژر وصل کنید:

 گوگل پیکسل 4a می‌تواند به راحتی یک روز را دوام بیاورد. اما در شرایط خاص؛ اگر با آن بازی نکنید و در شبکه‌های اجتماعی مختلف وقت خود را سپری نکنید و علاقه‌ای به عکاسی نداشته باشید! وگرنه چاره‌ای جز شارژ کردن گوشی در حوالی عصر و بعدظهر نخواهید داشت.

مخلص کلام این است که با خرید Google Pixel 4a حداقل باید هر شب دستگاه خود را شارژ کنید.

به نظر شما گوگل می‌تواند جانشین سامسونگ در بین موبایل های اندرویدی شود؟

مطالب مرتبط
همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل
بلاگ | راهنماي سرويس ها
همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل
کدهای کاربردی گوشی موبایل یکی از موضوعات جذاب و کاربردی برای کاربران است. در این مطلب به بررسی هر یک از انواع کدهای کاربردی گوشی موبایل...
فناوری جدید شاتل موبایل ، انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیستم های هوشمند
بلاگ | خدمات سیم کارت
فناوری جدید شاتل موبایل ، انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیستم های هوشمند
شاتل موبایل توانست انتخاب دستی و تغییر شبکه رادیویی در سیم کارت هوشمند را برای اولین بار در ایران فراهم کند. برای اولین بار سیم کارت شاتل...
اینترنت رایگان شاتل موبایل به سیم کارت اولی ها
بلاگ | اخبار اپراتورها
اینترنت رایگان شاتل موبایل به سیم کارت اولی ها
با خرید سیم‌کارت‌ شاتل موبایل به عنوان اولین سیم‌کارت خود، علاوه بر بسته‌های ارائه شده به همراه سیم‌کارت، بسته سه ماهه رایگان اینترنت، مکالمه...
بسته اینترنت تخفیف دار شاتل موبایل
بلاگ | راهنماي سرويس ها
بسته اینترنت تخفیف دار شاتل موبایل
با خرید سیم کارت شاتل موبایل می توانید از خدمات ویژه این شرکت استفاده کنید. خدمات شرکت شاتل موبایل عبارت از مکالمه درون و بیرون شبکه ، پیامک...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست