وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

تاریخچه مختصر و مفید گوشی تاشو؛ از رویا تا واقعیت

انتشار ۱۳۹۹/۹/۱۵ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۹/۱۵ ۱۲:۴۲ . ۴۴۴۲ بازدید

تلفن‌های همراه هوشمند حوصله سر بر هستند. این جمله تا چند وقت پیش و قبل از معرفی گوشی های تاشو مطرح بود. با وجود دستگاه‌هایی مانند سامسونگ Galaxy S20، گوگل پیکسل 4 و آیفون 11 احتمالا شما هم موافق این حرف هستید. اگر به موبایل‌های حاضر در بازار موبایل چه داخل و چه خارج کشور نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که تنها تفاوت نسخه‌های به‌روز شده دستگاه‌ها در مشخصاتشان است. خلاصه با اینکه امروزه بهترین گوشی‌ها در حال ساخته شدن هستند، دیگر برای مدل‌های جدیدتر هیجان زده نیستیم. اما گوشی تاشو از راه رسید تا هیجان را به دنیای تکنولوژی برگرداند.

این موضوع در چند سال اخیر، به لطف افزایش تعداد مدل های گوشی تاشو تغییر چشمگیری کرده است. برای سال‌های متوالی تنها رویاپردازی می‌کردیم و منتظر معجزه‌ای بودیم تا گوشی تاشو به واقعیت تبدیل شود. بالاخره این اتفاق افتاد و رویایی بزرگ به واقعیت تبدیل شد، اما آیا گوشی های تاشو موجود در بازار توانسته‌اند انتظارات ما را برآورده کنند؟

تکنولوژی گوشی تاشو هنوز جوان است و نمی‌توان انتظارات زیادی از آن داشت اما با این وجود حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. اگر می‌خواهید بدانید ایده گوشی تاشو از کجا و کی به وجود آمد و چگونه به جایگاهی که امروز رسیده، دست یافته است، تا آخر مقاله را بخوانید و خود شاهد تولد و رشد گوشی تاشو باشید!

رویول فلکس پای بر می‌خیزد؛ اولین گوشی تاشو

اگرچه 2018 سال کوتاهی برای گوشی فولد و تاشو بود، اما از نظر فنی، همه چیز از 31 اکتبر 2018 و با معرفی فلکس پای آغاز شد. البته سال 2019 و 2020 بود که چرخ دنده های بازار گوشی تاشو به حرکت در آمدند. فراموش نکنیم که ما برای رسیدن به جایگاه کنونی تکنولوژی و رسیدن به پیشرفت حال حاضر باید از 2 گوشی تاشو معرفی شده در سال 2018 قدردانی کنیم.

 

گوشی تاشو جدید

 

قبل از اینکه هر شرکت فناوری برای معرفی گوشی تاشو خود آماده شود، ما شاهد رویول FlexPai و صفحه نمایش خمیده آن بودیم. Royole یک برند در حوزه محصولات الکترونیکی چینی است که در سال 2012 تاسیس شد. اگرچه احتمال دارد تا به حال نام این شرکت را نشنیده باشید، اما این موضوع قابل توجه است که FlexPai اولین تلفن هوشمند تاشو در دنیا بود.

Royole پیش فروش FlexPai را در تاریخ 31 اکتبر در چین آغاز کرد و به خریداران علاقه‌مند این اجازه را داد تا آینده را با دستان خود لمس کننده و آن را با چشم ببینند. گوشی تاشو می‌توانست آغازگر عصر جدید تلفن‌های همراه هوشمند باشد و همه منتظر این اتفاق بودیم. اگر در چین زندگی می‌کنید و تکنولوژی خوراکتان است، می‌توانید با قیمت حدود 1300 تا 1400 دلاری FlexPai را بخرید و از مدلی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند شوید. متاسفانه در ماه ژانویه 2019، درس بزرگ و تلخی را فرا گرفتیم؛ اولین بودن به معنای بهترین بودن نیست.

گوشی تاشو سامسونگ؛ آیا گوشی فولد سامسونگ بهترین است؟

دومین اتفاق بزرگ دیگر حوزه موبایل و صنعت گوشی تاشو در سال 2018، بدون شک از اهمیت بالاتری برخوردار بود. سامسونگ از Infinity Flex Display خود رونمایی کرد. فناوری صفحه نمایشی که توانایی خم شدن به دو نیم را دارد. این معرفی در طول کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان سامسونگ به وقوع پیوست.

سامسونگ در جریان کنفرانس نمونه اولیه خود را به نمایش گذاشت و تلفنی را با صفحه نمایش داخلی بزرگ نشان داد که می تواند تا شود. همچنین این مدل یک نمایشگر ثانویه در جلو خود داشت که بتوان از گوشی تاشو سامسونگ در حالت خمیده هم استفاده کرد. نمونه اولیه گوشی تاشو سامسونگ درون یک قاب بزرگ سیاه و سفید پنهان شده بود، اما همانطور که اکنون همه ما می‌دانیم، این مدل اولیه سامسونگ بود که تبدیل به گلکسی فولد یا اولین گوشی تاشو -هوشمند- سامسونگ شد.

سامسونگ در سال 2018 اعلام کرد که آماده تولید انبوه صفحه نمایش فلکس خود در طی "چند ماه آینده" خواهد بود. در حالی که این شرکت به قول خود پایبند بود، اما نتیجه نهایی به شکلی که انتظار می‌رفت نبود و سامسونگ گلکسی فولد تبدیل به شکستی در مسیر موفقیت گوشی های تاشو شد. همراه مای رند باشید تا به چرایی شکست اولین نسخه گوشی تاشو سامسونگ بپردازیم.

از ایده تا محصول؛ 2019 سال تولد گوشی تاشو

با اینکه پیش سفارش رویول فلکس پای در اکتبر 2018 آغاز شد، اما باید تا ژانویه 2019 صبر می‌کردیم تا برخورد نزدیکی با آن پیدا می‌کردیم. شرکت رویول آن سال FlexPai را به نمایشگاه CES آورد تا همه بتوانند تجربه‌ای خوشایند از اولین گوشی تاشو دنیا داشته باشند. آن زمان بود که به مشکلات و کمبودهای دستگاه پی بردیم. تنها نقطه قوت گوشی تاشو فلکس پای، تا شدن آن بود!

 

گوشی تاشو ارزان

 

از آنجا به بعد فقط ایرادات بودند که دیده می‌شدند. FlexPai از حاشیه‌های نامساوی، نرم‌افزار ضعیف و کیفیت ساخت کلی سوال برانگیز برخوردار بود. اگر به FlexPai نگاهی بیندازید، شاهد دو نمایشگر 16: 9 با لولای از جنس آکاردئونی بودید که آنها را به هم متصل می‌کند. این امر باعث شد تا در هنگام باز بودن، گوشی تاشو رویول فلکس پای فوق‌العاده عریض باشد و هنگام بسته شدن بسیار حجیم به نظر برسد.

کمپانی رویول به خاطر زودتر معرفی کردن یک گوشی تاشو در بازار، شایسته اعتبار و احترام است. اما همانطور که دستگاه هایی مانند سامسونگ گلکسی فولد و زد فلیپ سامسونگ اثبات کردند، گاهی بهتر است کیفیت در اولویت قرار بگیرد و اولین بودن از اهمیت لازم برخوردار نیست.

نوبت به معرفی رسمی گوشی تاشو سامسونگ رسیده است...

کمی بیشتر از یک ماه و بعد از تجربه ناخوشایند استفاده از FlexPai، سامسونگ حال ما را با گوشی فولد خود بهتر کرد. با اینکه رویول فلکس پای از نظر فنی اولین گوشی تاشو هوشمند دنیا بوده است، ولی سامسونگ گلکسی فولد اولین گوشی‌ای است که راهی آمریکا شد و نظر افراد دیگر (خارج از فضای فناوری‌ها جدید) را به خود جلب کرد.

دقیقا مانند مدل مفهومی سامسونگ که در ماه نوامبر سال 2018 به نمایش درآمد، گلکسی فولد دارای 2 صفحه نمایش بود. گلکسی فولد سامسونگ یک صفحه نمایش بیرونی با ابعاد 4.6 اینچی داشت. این صفحه نمایش خارجی -که از آن هنگام بسته بودن دستگاه استفاده می‌شود- مناسب مواقعی است که می‌خواهید پیام‌ها خود را ببینید و پاسخ دهید، به تماس‌ها جواب دهید و تجربه استفاده از توییتر را برای خود بهبود ببخشید. 

اما این صفحه نمایش خارجی نیست که توجه ما را به خود جلب کرده بود، بلکه نمایشگر تاشو داخلی به اندازه 7.5 اینچ بود که دل همه را برد. نمایشگر داخلی سامسونگ فولد هنگام باز بودن دستگاه می‌توانست نقش یک تبلت کوچک را به عهده بگیرد.

و این موضوع مهم‌ترین عامل هیجان‌انگیز بودن سامسونگ گلکسی fold است. اولین گوشی تاشو سامسونگ در لحظه یک گوشی هوشمند کاملا معمولی است -که البته چربی بسیاری دارد و بسیار حجیم است- و در لحظه دیگر تبدیل به یک تبلت مینیاتوری دوست داشتنی می‌شود.

این که بتوانید مقدار عظیمی از صفحه نمایش و دیگر مخلفات را به آسانی در جیب خود جا دهید دنیا را غافلگیر کرد. البته هنوز هم و با گذشت بیش از یک سال از معرفی و عرضه گلکسی سامسونگ فولد، این مورد هنوز هم جذابیت خود را از دست نداده است.

سامسونگ قصد داشت گلکسی فولد خود را در تاریخ 26 آوریل به شکل خرده فروشی عرضه کند. اگر طراحی تاشو گوشی هوشمند سامسونگ نتوانسته بود نفس‌گیر باشد، قطعا قیمت 1980 دلاری سامسونگ Galaxy fold نفس‌ها در سینه حبس می‌کرد!

گوشی تاشو هواوی وارد می‌شود!

تنها چهار روز پس از عرضه جهانی گلکسی Fold، هواوی با معرفی گوشی تاشو Mate X وارد میدان جنگ شد. هواوی Mate X به عنوان دومین گوشی تاشو که مردم از دیدن آن غافلگیر می شدند، توجه بسیاری را به خود جلب کرد.گوشی فولد هواوی مانند سامسونگ گلکسی فولد یک صفحه نمایش بزرگ به اندازه تبلت را ارائه می‌کرد. اما هواوی این ایده را به شکلی کاملا متفاوت پیاده کرد.

بررسی 2 گوشی موفق هواوی؛ P40 و P40 Pro

درباره این پرچمداران هواوی چه می‌دانید؟ وارد لینک شوید و بررسی اجمالی این گوشی هیجان‌انگیز را بخوانید!

در حالی که Galaxy فولد سامسونگ از یک نمایشگر جداگانه بهره‌مند و در حالت بسته نمایشگر داخلی آن مخفی است، هواوی میت ایکس یک صفحه نمایش بزرگ دارد که انگار دور گوشی پیچیده شده است. بنابراین فرقی نمی‌کند که شما نمایشگر هواوی را باز یا بسته می‌کنید؛ شما در حال استفاده از یک صفحه نمایش تاشو بزرگ هستید.

یعنی وقتی Mate X در حالت تلفن باشد، یک صفحه نمایش در جلو و عقب وجود دارد. یک نمایشگر 6.6 اینچی برای جلو و یک صفحه نمایش 6.38 اینچ در پشت دستگاه و در کنار دوربین‌ها.

هنگام بسته بودن دستگاه کافی است یک دکمه را فشار دهید تا هواوی میت X باز شود و یک مربع 8 اینچی آماده خدمت‌رسانی به شما شود. همچنین حاشیه های نازک‌تر هواوی mate x -علی‌الخصوص هنگام استفاده به عنوان تلفن- برای کاربران از جذابیت بیشتری نسبت به Galaxy Fold برخوردار بود.

 

قیمت گوشی تاشو هواوی

 

چرا عرضه گوشی تاشو سامسونگ با تاخیر مواجه شد؟

تنها چند روز پیش از آغاز فروش گوشی گلکسی فولد، سامسونگ اعلام کرد عرضه این گوشی با تاخیر مواجه است. اما چرا؟ به سرعت مشخص شد که شکستن گوشی به آسانی اتفاق می‌افتد و این اتفاق قطعا به ضرر سامسونگ تمام خواهد شد. هنگامی که رسانه‌های اجتماعی و مطبوعات مشغول به آزمایش تلفن شدند، آسیب‌پذیری بالای گلکسی فولد کاملا آشکار شد.

آقای Dieter Bohn از مجله خبری The Verge و Mark Gurman هر دو در توییتر تصاویری از گلکسی فولد های آسیب دیده خود به اشتراک گذاشتند. و نگرانی‌ها در رابطه با گوشی تاشو سامسونگ را افزایش دادند. در 23ام آوریل 2019 سامسونگ فراخوانی تمامی دستگاه‌های اهدا شده به واحدهای بررسی را آغاز کرد.

فقط دو ماه طول کشید تا فعالان حوزه تکنولوژی از قله «هیجان محض» به دره «آینده نامشخص» برای سامسونگ گلکسی فولد سقوط کنند. متاسفانه مدتی طول کشید تا سامسونگ این خاطره بد را از ذهن‌ها پاک کند.

و بالاخره عرضه شد؛ آغاز موفقیت گوشی های تاشو؟!

بیش از پنج ماه پس از تاخیر در عرضه گوشی تاشو گلکسی فولد، سرانجام سامسونگ آماده عرضه مجدد گوشی به شکلی نوین و بهبود یافته شد. در یک نگاه کلی، سامسونگ گلکسی فولد همان گوشی تاشو قبلی بود. تمامی مشخصات یکسان بودند و هنوز نمایشگر زیبای آن 7.3 اینچ بود.

با این حال سامسونگ در تلاش برای جلوگیری از شکسته شدن گوشی تاشو خود، چند تغییر برای افزایش دوام ایجاد کرد. تغییراتی که انتظار می‌رفت از روز اول در این گوشی وجود داشت...

یکی از مقصرین اصلی شکستن سامسونگ گلکسی فولد، لایه پلاستیکی محافظی بود که در بالای صفحه نمایش آن وجود داشت. این لایه در مدل اولیه از استحکام پایینی برخوردار بود و راحت از آنجا کنده می‌شد. بنابراین سامسونگ برای عرضه مجدد محصول تاشو خود، لبه‌های لایه را گسترش داد تا گوشه‌های دستگاه از دید خارج شوند.

کلاهک‌های T شکل نیز به بالا و پایین لولای صفحه تاشو اضافه شدند. هدف از اضافه کردن این کلاهک‌ها، جلوگیری از ورود گرد و غبار و... به زیر صفحه نمایش بود. مشکل شکاف بزرگ حین بسته بودن را هم به مشکلات سری اول گلکسی فولد اضافه کنید. البته سامسونگ برای عرضه مجدد این مشکل را با اضافه کردن یه لایه آهنی تقویت‌کنند برطرف کرد.

موتورولا ریزر؛ آیا موفقیت گذشته می‌تواند ضامن موفقیت حال باشد؟!

سری ریزر از موتورولا را می‌توان شاهکار این شرکت نامید. این گوشی در گذشته نه چندان دور هم توانسته بود محبوبیت بسیاری را از آن خود کند.

 

موتورولا ریزر تاشو

 

تاریخ معرفی سری جدید گوشی تاشو ریزر مصادف با 13 نوامبر 2019 است و با توجه به اینکه گلکسی فولد سامسونگ برای خرید در دسترس قرار گرفته، حالا نوبت به موتورولا رسیده بود که وارد حوزه طراحی و ساخت گوشی های تاشو شود. به همین ترتیب، ادامه مقاله را به موتورولا RAZR می‌سپاریم و بررسی می‌کنیم که آیا این مدل هم توانست مانند پیشینیان خود موفق عمل کند؟

با الهام گرفتن از مدل خاطره‌انگیز RAZR که متولد سال 2003 بود، گوشی تاشو لمسی ریزی مجددا با آن طراحی برجسته و زیبای خود پا به عرصه وجود گذاشت و طرفداران این برند را شگفت زده کرد.

بزرگ‌ترین مزیت رقابتی گوشی تاشو موتورولا چه بود؟

وقتی صفحه ریزر باز است، هیچ تفاوتی با دیگر گوشی های اندرویدی ندارد. اما تفاوت اصلی اینجاست که می‌توانید تقریبا نیمی از اندازه کل آن را ببندید و دستگاه کوچک‌تری با خود حمل کنید.

این نوع طراحی، تفاوت فاحشی با گوشی تاشو سامسونگ (گلکسی فولد) و موبایل تاشو هواوی (هواوی Mate X) دارد و شاید به اندازه آنها کارآمد به نظر نرسد، اما حمل و نگهداری آسان‌تر در گوشی های تاشو مورد مهمی است و مردم برای آن ارزش قائل هستند.

ما در جهانی زندگی می کنیم که تلفن های همراه هوشمند هر سال بزرگ‌تر و بزرگ‌تر از سال قبل می‌شوند که این موضوع برای بسیاری از افراد، چالش ایجاد می‌کند. همه ما می‌دانیم که نگهداشتن و حمل دستگاه‌هایی مانند گلکسی s20 اولترا برای برخی دشوار است.

بهترین پرچمداران کمپانی‌های ساخت موبایل عموما بزرگ‌تر از 6.5 اینچ هستند و نمی‌توان آنها را به آسانی در جیب، کیف پول و غیره قرار داد. اینجاست که به کاربرد اصلی موتورولا ریزر پی می‌بریم و به سازنده آن، احسنت می‌گوییم!

با گوشی تاشو موتورولا، ایده «موبایلی که قابلیت تبدیل شدن به تبلت داشته باشد» تا حدود کنار گذاشته شد و نگاه‌ها به ایده «موبایلی که با سخت‌افزار قدرتمند و امکانات بسیار حمل آن هم از همیشه آسان‌‌تر باشد» دوخته شد.

عرضه گوشی تاشو هواوی میت ایکس پس از چند بار تاخیر

تنها 2 روز پس از معرفی موتورولا ریزر (15 نوامبر سال 2019)، هواوی گوشی تاشو خود را پس از تاخیرهای چند روزه و چند ماهه در چین برای خرید در دسترس همگان قرار داد.

شرکت هواوی هنگام ساخت این موبایل با موارد نگران‌کننده‌ای از جمله میزان دوام و مقاومت آن مواجه بود. هرچند هواوی به اندازه گلکسی فولد تبلیغ نکرد که در صورت شکست گوشی تاشو اش، مانند سامسونگ افتضاح به بار بیاورد.

 

تاریخچه مختصر و مفید گوشی تاشو؛ از رویا تا واقعیت

 

همچنین لازم به ذکر است که گوشی تاشو میت ایکس هرگز به ایالات متحده راه پیدا نکرد و در این کشور فروخته نشد. هواوی این محصول خلاقانه خود را فقط در کشور چین عرضه کرد.

گوشی تاشو موتورولا اصلا خوب نیست! 

با شروع سال 2020 انتظار داشتیم که امسال سال خارق‌العاده‌ای برای گوشی های تاشو باشد. اما موتورولا ثابت کرد که حداقل در اوایل سال خبری از اتفاقات خوب نیست. متاسفانه از لحظه عرضه گوشی تاشو موتورولا، مشکلات مختلف یکی یکی خود را نشان دادند.

طبق برنامه ریزی موتورولا، قرار بود RAZR در تاریخ 6 فوریه در بازارها حاضر شود. این اتفاق افتاد ولی نتیجه آنطور که می‌خواستیم دلپذیر نبود و با دلپذیر بودن فاصله بسیاری داشت!

افرادی که به صورت پیش فروش این گوشی را خریده بودند در اولین روز ماه فوریه توانستند آن را لمس کنند و دیگران باید تقریبا یک هفته صبر می‌کردند تا امکان خرید برای آنها فراهم شود. یکی از سوالات علاقه‌مندان دنیای فناوری، سکوت موتورولا هنگام عرضه این گوشی بود.

بسیاری می‌پرسیدند چرا موتورولا باید این سری نوستالژیک و این طراحی خلاق را توسعه دهد و درباره آن هیچ چیزی نگوید؟ پاسخ در میان سهام موتورولا یافت می‌شد. موتورولا سکوت کرد تا در صورت شکست این گوشی سهام آن با سقوط زیاد مواجه نشود و می‌توان گفت این کمپانی آمریکایی بیشتر می‌خواست بازخورد مردم نسبت به اولین گوشی هوشمند تاشو خود را ببیند.

 

قیمت گوشی های موتورولا

 

به طور کلی، بزرگ‌ترین مشکل این سری از گوشی های تاشو ریزر کیفیت ساخت خوبی نداشت و نتوانست عملکرد خوبی بر جای بگذارد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که بزرگ‌ترین مشکلات این گوشی مربوط به عرضه آن بود و پس از آن اوضاع برای کمپانی آمریکایی رو به بهبود رفت. این شکست باعث نشد موتورولا دلسرد شود و مدتی بعد، مدل بعدی را عرضه کرد که به آن هم خواهیم پرداخت.

سامسونگ دوباره با زد فلیپ حمله می‌کند! 

اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم که موتورولا ریزر توانست هیاهوی بسیاری در هنگام معرفی و عرضه خود به پا کند و نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. اما این هیاهو پس از عرضه کم کم شروع به کمرنگ شدن کرد و موتورولا بار دیگر در سکوت غرق شد.

اما سامسونگ دست به سینه ننشست و از این موقعیت عالی استفاده کرد تا در بهترین زمان ممکن همراه با شکست موتورولا، گوشی تاشو خود را که به همان سبک ریزر طراحی شده بود، به نمایش بگذارد. این دومین گوشی تاشو سامسونگ بود و درست مانند RAZR، طراحی صدفی شکل داشت.

در حالی که ایده طراحی ریزر و زد فلیپ مشابه یکدیگر است، به سرعت مشخص شد که گوشی تاشو سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود دارد. زد فلیپ از پردازنده سریعتر، باتری بزرگتر، نمایشگری با وضوح تصویر بالاتر و دوربین‌های بهتر پشتیبانی می‌کرد. مهم‌تر از همه، قیمت آن کمتر از ریزر بود. بنابراین انتخاب بسیار مناسب‌تری به نظر می‌رسید.

 

گوشی تاشو سامسونگ

 

البته زد فلیپ سامسونگ هم کمی پس از عرضه با جنجال‌هایی روبرو شد، اما هیچ کدام به پای جنجال‌ها و چالش‌های اولین گوشی تاشو سامسونگ (گلکسی فولد) نمی‌رسید.

سامسونگ در بسیاری از مواقع درباره این صحبت می‌کرد که Z Flip اولین گوشی تاشو با صفحه نمایش شیشه‌ای است. البته بعدا مشخص شد که در کنار یک لایه شیشه، لایه‌ای از پلاستیک برای محافظت نمایشگر این تلفن را پوشانده است. به همین ترتیب، خراشیدن و ایجاد گودی روی آن بسیار آسان است.

اگرچه زد فلیپ با نقص اساسی در طراحی خود -مانند آنچه در Fold دیده شد- مواجه نبود، اما یک تصمیم بد مربوط به بازاریابی بود که باعث شد برخی از مردم تصور کنند قرار نیست چیزی که به آنها وعده داده شده را دریافت کنند.

سامسونگ هنگام معرفی و تبلیغ حرفی از لایه محافظ پلاستیکی نزده بود و تنها به شیشه خم شونده اشاره کرده بود که در نهایت به ضرر این شرکت تمام شد.

با این حال، همین که سامسونگ توانست حدود یک سال پس از معرفی و عرضه گلکسی فولد، یک نمایشگر شیشه‌ای تاشو بسازد و آن را به محصول قابل تولید انبوه تبدیل کند، بسیار چشمگیر است و باید آن را تشویق کرد.

این مقاله ادامه دارد...

به نظر شما بهترین گوشی تاشو موجود در بازار کدام است؟

مطالب مرتبط
همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل
بلاگ | راهنماي سرويس ها
همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل
کدهای کاربردی گوشی موبایل یکی از موضوعات جذاب و کاربردی برای کاربران است. در این مطلب به بررسی هر یک از انواع کدهای کاربردی گوشی موبایل...
فناوری جدید شاتل موبایل ، انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیستم های هوشمند
بلاگ | خدمات سیم کارت
فناوری جدید شاتل موبایل ، انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیستم های هوشمند
شاتل موبایل توانست انتخاب دستی و تغییر شبکه رادیویی در سیم کارت هوشمند را برای اولین بار در ایران فراهم کند. برای اولین بار سیم کارت شاتل...
اینترنت رایگان شاتل موبایل به سیم کارت اولی ها
بلاگ | اخبار اپراتورها
اینترنت رایگان شاتل موبایل به سیم کارت اولی ها
با خرید سیم‌کارت‌ شاتل موبایل به عنوان اولین سیم‌کارت خود، علاوه بر بسته‌های ارائه شده به همراه سیم‌کارت، بسته سه ماهه رایگان اینترنت، مکالمه...
بسته اینترنت تخفیف دار شاتل موبایل
بلاگ | راهنماي سرويس ها
بسته اینترنت تخفیف دار شاتل موبایل
با خرید سیم کارت شاتل موبایل می توانید از خدمات ویژه این شرکت استفاده کنید. خدمات شرکت شاتل موبایل عبارت از مکالمه درون و بیرون شبکه ، پیامک...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست