وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

گلکسی اس 20 اولترا ، شگفتانه سامسونگ! + بررسی جامع

انتشار ۱۳۹۹/۸/۲۵ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۸/۲۵ ۱۵:۱۴ . ۱۱۲۰۶ بازدید

اولترا؛ این نقطه ای است که سامسونگ قدرت، هنر و دانش خود را به نمایش می گذارد. به عبارت دیگر، امسال سامسونگ از پلاس (+) هم پیشی گرفته است و فراتر از گلکسی S20 پلاس خود رفته است و گلکسی اس 20 اولترا (Galaxy S20 Ultra) را در اختیار ما قرار داده است.

گلکسی اس 20 اولترا با صدرنشینی در فهرست بهار امسال، تغییرات فراوانی را در مقایسه با لیست 2019 (سال گذشته) ایجاد کرده است. سال گذشته ما در اکثر اوقات اس 10 و اس 10 پلاس را در صدر جدول داشتیم و سپس S10e در رتبه سوم قرار داشت، امسال اما گوشی جدید سامسونگ، بالاتر از پرچمداران اصلی یعنی اس 20 و اس 20 پلاس قرار گرفته و جریان عادی بازار را به هم زده است.

 

سامسونگ s20 قیمت

 

ویژگی های جدید گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

خُب نام اولترا برای این گوشی مناسب است. صفحه نمایش گلکسی اس 20 اولترا واقعا نسبت به سایر S20 ها بزرگتر است. البته باتری نیز نیرومندتر و با سرعت شارژ سریعتر ارائه شده است. علاوه بر این می توانید اس 20 اولترا را با حداکثر حافظه رم 16 گیگابایتی داشته باشید ، در حالی که غیر اولترا ها نهایتا با رم 12 گیگابایتی از خط تولید بیرون می آیند. با توجه به مشخصات فوق؛ نام S20 ultra برازنده این گوشی است.

به سراغ  دوربین سامسونگ اس 20 اولترا برویم؛ به احتمال زیاد سامسونگ گلکسی s20 ultra دارای فوق العاده ترین مجموعه دوربین هایی است که تا به امروز دیده ایم. دوربین اولیه از یک سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده می کند. البته با یک تکنولوژی جدید! به این شکل که 9 پیکسل ریز را در یک پیکسل بزرگتر با فرآیندی که اختصاصا توسط سامسونگ طراحی شده پردازش می کند. سامسونگ این تکنولوژی دوربین گلکسی اس 20 اولترا را نو ناسل (Nonacell) نامیده است.

اگر بخواهیم لنز های تله فوتو S20 Ultra را بررسی کنیم باید گفت که ترکیبی بی نظیر از یک سنسور بزرگ 48 مگاپیکسلی و یک لنز پروسکوپی است که بزرگنمایی نوری 4 برابر را ارائه می دهد. البته سامسونگ در پشت گوشی اس 20 اولترا درج کرده است «بزرگنمایی فضا تا 100 برابر» (100X Space Zoom). ما در ادامه حتما صحت و کیفیت این ادعا را بررسی می کنیم، اما به هر حال این یک دوربین تله بسیار قدرتمند با کیفیت چشمگیر است که تا الان (بر روی کاغذ) ارائه شده است.

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 20، آخرین پرچمدار سامسونگ

اگر از علاقه مندان به سامسونگ هستید بررسی سامسونگ گلکسی نوت 20 را از دست ندهید!

 

قیمت گوشی سامسونگ s20 2020

 

دوربین سامسونگ اس 20 اولترا یک مزیت - یک عیب

یک نکته در مورد دوربین فوق عریض گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا ! در حالی که این یک سنسور جدید با ابعاد بزرگ و پیکسل های گسترده است، اما هنوز هم امکان مهمی که یک دوربین فوق عریض واقعاً خوب باید داشته باشد را ندارد! فوکوس اتوماتیک.

در جلو گوشی نیز یک دوربین فوق العاده دیگر وجود دارد - سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا مجهز به یک ماژول سلفی 40 مگاپیکسلی است و از این بابت فاصله بسیار زیادی با دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در S20 های معمولی گرفته است.

توجه داشته باشید، ما در ادامه در حال مرور نسخه 5G گلکسی S20 Ultra هستیم، چون یک ورژن LTE نیز برای این گوشی موجود است. البته این مسئله تفاوت چندانی در بررسی ما ندارد و اختلاف این آنچنان زیاد نیست. یک توضیح دیگر اینکه گوشی گلکسی اس 20 ما دارای پردازنده اگزینوس (Exynos) می باشد که در بازار معمول تر است.

 

قیمت گوشی سامسونگ s20 پلاس

 

آنباکسینگ سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

بسته بندی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا همان جعبه استاندارد سامسونگ برای مدل های رده بالا است اما به رنگ سیاه و البته رنگ استفاده شده به هیچ وجه براق و چشم نواز نیست. تصاویر و طراحی روی جعبه کمی تغییر کرده است و اکنون یک طرح کلی از تلفن روی درب وجود دارد.

پس از بازگشایی جعبه، با شگفتی های اندکی روبرو می شوید. اولا که شما شارژر 25 وات را به جای 45 وات دریافت می کنید، با اینکه تلفن از وات بالاتر پشتیبانی می کند، و یک کابل USB-C برای تکمیل این فرایند وجود دارد. مورد بعدی نیز هندزفری مارک AKG است که به یک اتصال USB-C ختم می شوند. می توان گفت بسته بندی داخلی شبیه Note10 انجام شده است. شاید تنها مورد غیر معمول قاب سیلیکونی شفافی باشد که در بسته بندی قرار گرفته است.

 

قیمت گوشی سامسونگ s20 پلاس

 

طراحی گلکسی اس 20 اولترا

یکی از اصلی ترین عناصر طراحی گلکسی اس 20 اولترا ، قسمت پشت آن و باکس دوربین آن است. قبل از بررسی بهتر است نگاهی به این قسمت بیندازیم:

باکس دوربین بخش وسیعی را به خود اختصاص داده است و بین دوربین ها گپ زیادی قرار دارد. بیشتر به این علت است که هر کدام از دوربین ها از نظر سخت افزاری به فضای زیادی احتیاج داشته اند.

دوربین پراسکوپی 48 مگاپیکسلی به دلیل حسگر بزرگ 1/2 اینچی که اتفاقا ارتفاع زیادی هم نیاز دارد، احتمالاً علت اصلی برجستگی باکس دوربین ها را بر عهده دارد. در هر صورت ، طراحان معتقدند این باکس برجسته دوربین ها در سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا باعث طراحی و دیزان مهیج و جذابی شده است.

البته با وجود دلایل موجهی که برجستگی و ابعاد باکس دوربین های اس 20 اولترا وجود دارد، به طور قطع نمی توان گفت که این بخش برای همه مخاطبان جذاب و چشم نواز باشد. اما حداقل برای طراحان این امکان را فراهم آورده که متن «Space Zoom 100X» در آنجا قرار دهند. (البته به نظر می رسد که این جمله بیشتر تبلیغاتی باشد تا یک امکان واقعی.) شاید بهتر بود سامسونگ در این بخش ویژگی ها و مشخصات دوربین ها و سنسور ها را حک می نمود که اتفاقا دستاوردی شگرف هم هست.

چرا اندازه سنسور دوربین مهم است؟

مگاپیکسل دوربین را فراموش کنید! این اندازه سنسور دوربین است که تاثیر مستقیم روی کیفیت تصاویر دارد.

 

سامسونگ s20 دیجی کالا

 

دیزاین سامسونگ Galaxy S20 Ultra

متاسفانه اگر قرار به غُر زدن باشد هنوز هم مسائل دیگری وجود دارند. همینطوری هم گزینه های رنگی خانواده گلکسی اس 20 آنچنان هیجان انگیز و متنوع نیستند ، اما در اس 20 اولترا وضع کمی سخت تر هم شده است. دو رنگ مشکی کیهانی (Cosmic Black) و خاکستری کیهانی (Cosmic Grey) تنها رنگهای موجود گلکسی اس 20 اولترا هستند و تمایل بازار عموما نسبت به این رنگ ها کم است.

عملا کار نه تنها برای مخاطبان سخت شده که فروشندگان موبایل نیز راه دشواری را برای فروش گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا در پیش خواهند داشت. اما این فقط کمی نا امید کننده است. شاید در ادامه گزینه های هیجان انگیزی برای افزایش روحیه وجود داشته باشد!

 

گوشی موبایل سامسونگ s20 ultra

 

جنس بدنه گلکسی اس 20 Ultra

در طراحی گلکسی اس 20 اولترا از گوریلا گلس 6 در میان یک قاب فلزی برای هر دو طرف استفاده شد که همه چیز را در کنار هم نگه می دارد بحث و گفتگو هایی در فضای دیجیتال وجود دارد که آیا از جنس بدنه از استنلس استیل است یا آلومینیوم. خود کمپانی سامسونگ نیز این مورد را صریحا در معرفی ها و تبلیغات عنوان نکرده است. اگر بخواهیم بر مبنای گذشته محاسبه کنیم جنس بدنه از آلومینیوم بوده است و این همان چیزی است که در خانواده S20 ها وجود دارد ، اما شایعاتی وجود دارد که ابراز می کند گلکسی اس 20 اولترا مانند آیفون ها از جنس استنلس استیل باشد. دیزاین جلو سامسونگ اس 20 اولترا

دیزاین گوشی در جلو ، به نوعی یک سورپرایز است. بر خلاف سالهای گذشته که پرچمداران گلکسی سامسونگ دارای انحنای زیادی در لبه صفحه نمایش بودند ، صفحه نمایش Galaxy S20 Ultra دارای خمیدگی جزئی نسبت به لبه های جانبی آن است که البته به طور بالقوه باعث بهبود عملکرد و به حداقل رساندن مشکل لمس ناخواسته از لبه ها می شود.

البته واقعیت این است که این مسئله به هیچ عنوان آزار دهنده نیست و اولترا همچنان جذابیت ها و خوش دستی لازم را دارد.

 

S20 Ultra

 

در جلو طبق معمول صفحه نمایش یکپارچه بوده و پانچ دوربین سلفی قرار گرفته است. نکته دیگر درباره نمایشگر، حسگر تشخیص اثر انگشت است. سامسونگ برخلاف سنسور نوری snappier که در پرچمداران خود قرار می دهد، از حسگر اولتراسونیک در گلکسی اس 20 اولترا استفاده نموده و مسئله این است که بنا به تجربه ما سنسور نوری سامسونگ به اندازه حسگرهای رقبا سرعت ندارد. بنابراین استفاده از حسگر تشخیص اثر انگشت اولتراسونیک برای این گوشی آنچنان تفاوتی ندارد.

در واقع در مورد عملکرد واقعی حسگرهای سامسونگ، اجماع اکثر متخصصان این است که به اندازه کافی سریع (یا دقیق) نیست و مطمئناً در مقایسه با یک خواننده نوری بسیار عالی استفاده شده در گوشی OnePlus 7T Pro یا Mate 30 Pro عملکرد ضعیف تری دارد.

 

قیمت s20 ultra 512

 

ابعاد و وزن سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

اندازه دقیق سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا 166.9x76x8.8 میلی متر و وزن آن 222 گرم در مدل 5G است، در حالی که نسخه LTE دو گرم سبک تر است. البته شاید در کل گوشی سنگین بنظر برسد اما در بازار سنگین ترین گوشی نیست و آیفون 11 پرو با وزن 226 گرم همچنان سنگین تر است. امتیاز جالب توجه طراحی سامسونگ اولترا این است که شما می توانید هنگام در دست گرفتن این گوشی انگشت خود را در زیر لبه ی باکس دوربین قرار دهید تا بتوانید مقداری از فشار وزن گوشی را کاهش دهید.

لیست بهترین گوشی های گیمینگ سال 2020

در این مطلب به بررسی بهترین گوشی های گیمینگ سال 2020 که سامسونگ گلکسی s20 ultra نیز یکی از آنهاست پرداخته ایم؛ با ما همراه باشید.

صفحه نمایش سامسونگ اس 20 اولترا، فوق العاده شفاف، فوق العاده بزرگ

گلکسی اس 20 اولترا دارای بزرگترین نمایشگر در یک تلفن هوشمند سری گلکسی اس است. اولترا مجهز به صفحه نمایش 6.9 اینچی با وضوح تصویر 3200x1440 پیکسل در نسبت ابعاد 20:9 و در نتیجه تراکم پیکسلی 511ppi ایجاد می شود.

تمامی S20 ها با نرخ تازه سازی 120 هرتز لانچ شده اند و این شامل اولترا نیز می شود. یک نکته برجسته در مورد گلکسی اس 20 اینست که شما می توانید در صورت تغییر وضوح تصویر به 2400x1080 پیکسل، سرعت تازه سازی را با تنها 60 هرتز (یعنی کیفیت بسیار بالا و مصرف باتری کمتر) دریافت کنید.

 

بررسی سامسونگ گلکسی s20

 

عمر باتری سامسونگ گلکسی اولترا

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا دارای یک باتری 5000 میلی آمپری است و این یک برگ برنده بزرگ است. گوشی های سری S سامسونگ سامسونگ هرگز دارای باتری به این بزرگی و قدرتمندی نبودند و فقط سامسونگ S10 نسخه 5G با باتری 4500 میلی آمپری لانچ شد.

دو دلیل مهم برای استفاده از این باتری های بزرگ وجود دارد؛ اتصال 5G و نمایشگر 120 هرتزی. به علاوه Ultra از نمایشگر بسیار بزرگی برخوردار است، بنابراین هر چیزی کمتر از این 5000 میلی آمپر ساعتی می تواند خیلی کم و دردسرساز باشد.

با توضیحات داده شده باتری این گوشی استقامت مناسبی دارد. مصرف یک شارژ کامل در گوشی گلکسی اس 20 اولترا، ده ساعت و نیم در وب از طریق Wi-Fi، سیزده ساعت پخش ویدیوی آفلاین است.

در نمودار های زیر مصرف باتری گلکسی اس 20 اولترا در دو رزولوشن مختلف به طور دقیق ارائه شده است.

 

خرید سامسونگ اس 20

 

نسخه اندروید گلکسی اس 20 اولترا

سامسونگ اولترا با اندروید 10 نسخه One UI 2.1 از کارخانه خارج شده است. از ویژگی های مهم این نسخه اندروید قابلیت Single Take است که با آن، گوشی های جدید سامسونگ از عکس برداری پشت سر هم بسیار پرقدرت با استفاده از AI بهره می برند. در این ویژگی، تصویر برداری یک مجموعه کامل از عکس ها، حداکثر 10 ثانیه طول می کشد و سپس به طور خودکار تصویری را انتخاب می کند که به نظر خودش بهترین گزینه است.

حالت Hyperlapse Night (حالت استفاده در شب) نیز بهبود یافته است. در مورد اسنپ چت و اینستاگرام نیز ویژگی های جدیدی وجود دارد. فیلترهای سفارشی سامسونگ به شما امکان می دهد که از صفحه معمول فیلترهای تصویری فراتر بروید تا تصویر خود را به بهترین شکل بسازید.

برای فیلمبرداری ، این به روزرسانی حالت Pro Video را ارائه داده است که کنترل بیشتری روی تنظیمات مختلف مانند ISO ، سرعت شاتر و عمق میدان را در اختیار کا،بر قرار می دهد. علاوه بر این ، هم اکنون در دوربین سلفی می توانید فیلم برداری 4K با 60 فریم بر ثانیه را تجربه نمایید.

 

اس 20 الترا

 

سخت افزار سامسونگ Galaxy S20 Ultra

گلکسی اس 20 اولترا در دو نسخه چیپست لانچ شده است. یک نسخه از پردازنده اگزینوس 990 (Exynos 990) هشت هسته ای بهره می گیرد و نسخه دیگر از پردازنده اسنپ دراگون 865 (Snapdragon 865) استفاده نموده است.

همچنین سامسونگ S20 اولترا با رم 12 و 16 گیگ در بازار عرضه شده است. علاقه مندان به این شگفتانه سامسونگ می توانند این گوشی را با سه ظرفیت 128، 256 یا 512 گیگابایت تهیه کنند.

 

سامسونگ اس 20

 

دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

همانطور که پیش از این گفته شد سامسونگ Galaxy S20 دارای دوربین اصلی با کیفیت 108 مگاپیکسل ، یک دوربین تله فوتو با رزولوشن 48 مگاپیکسل، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل و یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی برای عمق میدان است.

بالاترین کیفیت فیلم برداری در گوشی گلکسی اس 20 اولترا به صورت 8K با 24 فریم در ثانیه است. البته با کیفیت 4K قابلیت ضبط تا 60 فریم بر ثانیه را در دسترس خواهید داشت.

دوربین سلفی این گوشی جذاب، رزولوشن 40 مگاپیکسلی با f2.2 را داراست و کیفیت فیلمبرداری آن 4K با 60 فریم بر ثانیه است.

 

دوربین اس 20 الترا

 

قیمت سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

آخرین قیمت سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا در بازار جهانی به شرح ذیل است:

  • در نسخه 128 گیگابایتی با رم 12 مبلغ 1,165 دلار
  • در نسخه 256 گیگابایتی با رم 12 مبلغ  1,141 دلار
  • در نسخه 512 گیگابایتی با رم 16 مبلغ 1,599 دلار

 

قیمت سامسونگ اس 20

 

جمع بندی بررسی گوشی گلکسی اس 20 اولترا

خب ، در این گزارش تلاش کردیم تمام جوانب شگفتانه سال 2020 سامسونگ یعنی گلکسی اس 20 اولترا را مورد بحث و نظر قرار دهیم. در آخر مروری کلی داشته باشیم بر نقاط قوت و ضعف Samsung Galaxy S20 Ultra.

نقاط قوت گلکسی اس 20 اولترا :

  • صفحه نمایش بزرگ ، روشن و زیبا با تکنولوژی آمولد و نرخ تازه سازی 120 هرتز
  • دوربین عکاسی تله فوتو پریسکوپی که گزینه های زوم متنوعی را ارائه می دهد
  • چیپست نسل جدید که دارای عملکرد پیشرفته ای است
  • بلندگوهای استریو با کیفیت و با صدای بلند
  • شارژ بسیار سریع

نقاط ضعف گلکسی اس 20 اولترا :

  • فوق العاده گران است
  • عمر باتری با سرعت تازه سازی 120 هرتز تحت تاثیر قرار میگیرد
  • «بزرگنمایی فضا 100 برابر» فقط برای بازاریابی است
  • عملکرد حسگر اثر انگشت از رقابت عقب مانده است

به نظر شما سامسونگ گلکسی s20 ultra میتواند در لیست بهترین گوشی های سال 2020 باشد؟ کدام ویژگی اس 20 الترا آن را از سایر رقبا برتر می سازد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. به نکات خوب و قابل توجه ایی اشاره شده ولی قابلیتهایی از قلم افتاده ،مثل قابلیت ترجمه آنلاین کیبورد که میشود برای نوشتن متن از همه زبانها میشود استفاده کرد و همزمان ترجمه آن را به همه زبانها داشت . در کل با تشکر از شما بسیار کار آمد و خوب توضیح داده شده .

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست