وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | راهنماي سرويس ها

چگونه تلفن ثابت را دایورت کنیم ؟ + روش غیر فعال کردن

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۰:۴۳ . ۲۰۷۹۴ بازدید

آیا کدهای دایورت تلفن ثابت روی خطوط دیگر یا روی تلفن همراه را می‌دانید؟ در این مطلب قصد داریم تا از روش‌های دایورت خط ثابت صحبت کنیم. شرکت مخابرات ایران در سال 1350 تاسیس شده و دارای چندین منطقه مخابراتی مختلف در سراسر کشور می‌باشد.

ورود تلفن به ایران 11 یا 12 سال پس از اختراع آن و احتمالا در زمان قاجار اتفاق افتاده است. اگرچه در اوایل ورود این وسیله به کشور، استفاده از آن برای همه ممکن نبود و سال‌ها طول کشید تا به وسیله‌ای معمول بین افراد تبدیل شود.

قبل از اینکه افراد برای منزل یا محل کار خود یک خط تلفن ثابت و ویژه تهیه کنند، برای برقراری تماس با دیگران باید به باجه‌های تلفن عمومی یا مرکز تلفن مراجعه می‌کردند. اما امروزه، وجود یک خط تلفن ثابت، از اولین امکانات هر مکانی است.

تا جایی که امروزه شرکت مخابرات خدمات بسیاری از جمله اینترنت پرسرعت ADSL را بر روی تلفن‌های ثابت ارائه می‌کند.

ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که برای مدتی در منزل یا محل کار حضور ندارید اما نمی‌خواهید که تماس‌های دریافتی خود را از دست بدهید. همانطور که می‌توانید تلفن همراه خود را روی دستگاه دیگر دایورت کنید.

کد دایورت همراه اول

کد دایورت همراه اول + آموزش کامل فعال سازی

مشابه تلفن همراه، امکان دایورت تلفن ثابت بر روی یک خط ثابت یا همراه دیگر وجود دارد. آیا می‌دانید دایورت به چه معناست؟ دایورت، یعنی انتقال تماس از یک خط به خط دیگر. دایورت تلفن ثابت، یکی از سرویس‌هایی است که شرکت مخابرات به مشترکین تلفن ثابت ارائه می‌دهد.

چطور تلفن ثابت را دایورت کنیم؟

برای انتقال تماس یک خط تلفن ثابت به خطی در شهر دیگر یا انتقال به شماره موبایل، باید چند کار روی تلفن مبدا انجام دهید. به این نکته توجه داشته باشید که برای دایورت کردن، تلفن شما باید به سیستم tone مجهز باشد. همچنین این سرویس از سمت شرکت مخابرات برای شماره تلفن ثابت شما فعال شده باشد؛ یعنی خط تلفن قابلیت دایورت کردن را داشته باشد.

 

فعال سازی دایورت تلفن ثابت

 

در نهایت برای انجام تنظیمات انتقال تماس، باید کد دستوری ویژه این کار را از خط مورد نظر خود شماره گیری کنید. این کد دستوری #شماره مقصد*21* است. پس از وارد کردن شماره مقصد، انتقال تماس انجام شده و تلفن مبدا دیگر زنگ نمی‌خورد.

همان‌طور که گفتیم، برای اجرای این سرویس دستگاه تلفن شما باید قابلیت آن را داشته باشد. تلفن‌های رومیزی پاناسونیک نمونه‌ای از این دستگاه‌ها هستند. 

دایورت تلفن ثابت روی موبایل

برای انتقال تماس‌ها از تلفن ثابت به تلفن همراه، مشابه آنچه قبلا گفته شد، باید کد دستوری #شماره مقصد*21* را شماره گیری کنید. با این تفاوت که به جای شماره ثابت، شماره هرکدام از اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل را وارد می‌کنید.

فراموش نکنید تا زمانی که دایورت تلفن ثابت را غیرفعال نکرده‌اید، تمامی هزینه‌های مکالمه بر عهده شما می‌باشد. اگر سیم کارت شما دائمی باشد، این هزینه بر روی قبض تلفن و اگر اعتباری باشد، با کسر از اعتبار محاسبه می‌شود.

دایورت تلفن ثابت چند نوع است؟

دایورت کردن تلفن ثابت، به معنای انتقال کلی تماس نیست. شما می‌توانید هنگام تماس، یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

انتظار مکالمه: ممکن است هنگام مکالمه با فردی، بوق ضعیفی را بشنوید که نشانگر این است فرد دیگری پشت خط شما و منتظر برقراری تماس است. در این شرایط می‌توانید دکمه flash روی تلفن دیجیتال خود را فشرده و تماس اول را موقتا قطع کنید. در نتیجه می‌توانید با فرد دوم به مکالمه بپردازید.

 

مشکل دایورت تلفن ثابت

 

دایورت تلفن ثابت در صورت عدم پاسخگویی: ممکن است در شرایط خاصی، نتوانید به تماس‌های خود پاسخ دهید. در این صورت می‌توانید شماره‌ای را در کد دستوری #شماره مقصد*65* وارد کنید تا تماس‌های ورودی به این شماره انتقال پیدا کنند.

اینترنت مخابرات

لیست بسته‌های اینترنت مخابرات را در لینک بالا بخوانید.

انتقال تماس از خط مشغول به خط دیگر: اگر بخواهید خط شما تنها در زمان‌هایی که مشغول مکالمه هستید دایورت شود، کافیست کد دستوری #شماره مقصد*43* را شماره گیری کنید. در این صورت، اگر پشت خطی داشته باشید، تماس این فرد به همان شماره‌ای که در کد دستوری بالا وارد کرده‌اید منتقل می‌شود.

مشکلات انتقال تماس تلفن ثابت به خط دیگر کدامند؟

شاید در مواردی با اینکه تمام مراحل دایورت را به درستی انجام داده‌اید، اما فرایند انتقال تماس انجام نشود. بروز این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

  1. شرکت مخابرات این سرویس را بر روی خط شما فعال نکرده است. برای حل این مشکل باید به مرکز مخابرات مراجعه کرده و درخواست فعال سازی بدهید.
  2. اگر خط به نام شما نباشد و مالک خط درخواست غیرفعال بودن تمام سرویس‌های اضافی را داده باشد، شما نمی‌توانید خط تلفن را دایورت کنید.
  3. در بعضی موارد بروز خطا می‌تواند موقتی یا مربوط به مخابرات باشد. در نتیجه مشکل معمولا پس از چند روز حل می‌شود.

چطور تلفن ثابت را از دایورت خارج کنیم؟

اگر پس از مدتی، بخواهید دایورت تلفن ثابت را غیر فعال کنید، چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ انجام این کار هم مشابه فعال کردن آن، بسیار ساده است. شما تنها باید کد دستوری *21# را شماره گیری کنید.

 

خروج از دایورت تلفن ثابت

 

برای غیر فعال کردن دایورت در صورت عدم پاسخگویی، کد #65* و برای غیرفعال کردن دایورت خط مشغول، کد #43* را شماره گیری کنید. در پایان، شما می‌توانید در مواقع نیاز و زمان‌هایی که قادر به پاسخگویی به تماس‌های تلفن ثابت نیستید، با استفاده از کدهای بالا، تلفن ثابت خود را دایورت کنید.

همچنین با شماره گیری کدهای دستوری مخصوص دیگری، دایورت تلفن ثابت خود را غیر فعال کنید. آیا شما جزو افرادی هستید که پاسخ به تمام تماس‌ها، برای شما مهم بوده و بیشتر اوقات، خط ثابت خود را دایورت می‌کنید یا ترجیح می‌دهید تماس‌های ورودی را دریافت نکنید؟ 

مطالب مرتبط
خدمات تلفن ثابت سازمانی
بلاگ | تلفن ثابت
خدمات تلفن ثابت سازمانی
در این مقاله قصد داریم تمامی نکات در مورد خدمات تلفن ثابت سازمانی را مورد بررسی قرار دهیم. قیمت گذاری تلفن ثابت به شما کمک می کند تا از...
علت قطع تلفن ثابت و راهکار سریع وصل کردن مجدد
بلاگ | تلفن ثابت
علت قطع تلفن ثابت و راهکار سریع وصل کردن مجدد
قطع تلفن ثابت معضلی است که شاید برای هر کسی پیش آمده باشد که به علت عدم پرداخت به موقع قبض تلفن ثابت است. وصل مجدد تلفن ثابت در گذشته دارای...
بررسی بهترین گوشی تلفن ثابت در بازار
بلاگ | تلفن ثابت
بررسی بهترین گوشی تلفن ثابت در بازار
انواع برند های مختلفی از گوشی تلفن ثابت ایرانی و خارجی در بازار دیده میشود . و افراد بر اساس سلیقه شان مناسب ترین گوشی تلفن دلخواه خود...
 لیست جامع پیش شماره‌های تلفن ثابت
بلاگ | اخبار اپراتورها
لیست جامع پیش شماره‌های تلفن ثابت
تا به حال به شماره تلفن‌ها توجه کرده‌اید؟ به این موضوع دقت کرده اید که علت یکسان بودن پیش شماره‌‌ ها چیست؟ در ادامه مطلب در مورد اینکه پیش...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست