وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | تکنولوژی

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A71

انتشار ۱۳۹۹/۲/۴ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۲/۱۰ ۱۷:۴۷ . ۶۸۶۲ بازدید

اواخر سال 2019 بود که سامسونگ سری جدیدی از خانواده A را با نام های گلکسی A10 ,A30 ,A50 ,A70 ,A80 روانه بازار کرد. این سری از شرکت قدرتمند و پرطرفدار سامسونگ به واسطه قیمت مناسب از قدیم طرفداران و خریداران زیادی داشته است. اما امروزه در بازار ایران به آنها لقب مقرون به صرفه نمی توان داد. رقبای این شرکت کره ای کنار ننشستند و محصولاتی را برای رقابت به  بازار عرضه کردند که انتخاب مصرف کننده را در این بازار رقابتی دشوار می کند. حال به این سوال می پردازیم که آیا گوشی A71 سامسونگ بهترین و مناسب ترین گزینه می تواند باشد یا خیر؟

در این مقاله نگاهی تخصصی به مشخصات فنی و مقایسه گوشی A71 با سایر گوشی های هم رده می‌پردازیم.

ویژگی های گلکسی A71

صفحه نمایش گوشی A71

ترند این روزهای گوشی های بازار صفحه نمایشی است که بیشترین درصد از پنل را اشغال کرده است و کاربر را از دست حاشیه های اضافی راحت کند! سامسونگ در گوشی A71 هم سعی کرده تا با نقطه ای کردن ناچ گوشی فضای کمتری را نسبت به مدل قبل یعنی A70 اشغال کند.

نمایشگر سوپر آمولد گوشی A71 ابعاد 6.7 اینچی دارد و توسط گوریلا گلس 3 محافظت می شود و تقریبا 87 درصد از بدنه را اشغال کرده است. همچنین حین کار کردن ناچ کوچک گوشی مزاحمتی ایجاد نمی کند. زیرا فضای زیادی را اشغال نکرده است.

گوریلا گلس 3 نمی تواند گوشی را در برابر ضربه های سخت محافظت کند. ولی با استفاده از گلس های جانبی می توان از آن چشم پوشی کرد. درحالیکه کاربران انتظار گوریلا گلس نسخه 5 را بر روی این گوشی داشتند.

گوشی A71 به واسطه صفحه نمایش سوپر آمولد سامسونگ و تراکم پیکسلی بالا کیفیت بسیار خوبی دارد و تماشای فیلم و بازی در آن بسیار لذت بخش است.رنگ سیاه در این نوع نمایشگر عمق زیادی دارد و همین سبب جذابیت عکس و فیلم هایی با پس زمینه سیاه می شود.

مشخصات فنی گوشی A71

 

دوربین گوشی A71

در نگاه اول، چیزی که در بدنه جلب توجه می کند دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بوده که در یک ناچ نقطه ای جای گرفته است. در پشت بدنه، چینش دوربین مستطیلی را می توان مشاهده کرد که چهار دوربین در آن جای گرفته اند. دوربین اول گوشی A71 از نوع عریض (wide) با رزولوشن 64 مگاپیکسلی، دوربین دوم از نوع فوق عریض (ultra-wide) با رزولوشن 12 مگاپیکسل و دوربین سوم ماکرو و با رزولوشن 5 مگاپیکسل و آخرین دوربین برای ایجاد عمق در تصاویر و رزولوشن 5 مگاپیکسلی، مجموعه ای از ابزارهای عکاسی را در اختیار کاربر قرار می دهد و گزینه مناسبی در زمینه عکاسی نسبت به دیگر رقبا است.

دوربین ماکرو عضو جدید خانواده دوربین های تلفن همراه شده است که کاربرد آن در عکاسی از فاصله بسیار نزدیک است. البته که نباید انتظار کیفیت ماکرو یک دوربین حرفه ای را داشته باشیم. اما در مقایسه با رقبای دیگر عملکرد خوبی دارد.

دوربین سلفی با رزولوشن 32 مگاپیکسل قابلیت عکاسی پرتره البته از نوع نرم افزاری را دارا است و عکس های بسیار خوبی را ثبت می کند.

دوربین گوشی A71

 

مشخصات فنی گوشی A71

قلب تپنده سامسونگ A71 پردازنده میان رده اسنپدراگون 730 است که به خوبی از فعالیت های نیمه سنگین و سنگین بر می آید و در کنار آن،پردازنده گرافیکی Adreno 618 ،6 یا 8 گیگ رم و حافظه 128 گیگابایتی قرار گرفته است. از لحاظ مقدار حافظه هیچ نگرانی وجود ندارد. زیرا گوشی A71 درگاه Micro SD و پشتیبانی تا یک ترابایت را دارا است که نسبت به رقبا نقطه قوت آن محسوب می شود. همچنین گلکسی A71 دارای اسلات دو سیم کارت است.

بدنه گوشی ملقب به Glasstic ، متشکل از شیشه و پلاستیک است که در برخورد نور شکل زیبایی به خود میگیرد که این زیبایی حاصل شکست نور در بدنه است.

حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در سری قبل یعنی گلکسی A70 انتقاداتی را به همراه داشت که کاربران از سرعت آن ناراضی بودند. به گفته سامسونگ در گلکسی A71 حسگر اثر انگشت عملکرد بهتری دارد اما در عمل سرعت پایین باز شدن گوشی آزار دهنده است البته می توان از شناسایی چهره در قفل کردن گوشی استفاده کرد که سرعت بسیار قابل قبولی دارد.

مسئولیت تامین انرژی در گوشی A71 به عهده باتری پر حجم 4500 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می کند و می تواند بسته به فعالیت یک تا دو روز شارژ نگه دارد.اسپیکر گوشی در زیر بدنه قرار گرفته است و نقدی که همیشه بر این نوع اسپیکر ها وارد است قرار گرفتن درست بر روی اسپیکر هنگام کار کردن با گوشیست. 

خوشبختانه شاهد جک 3.5 میلیمتری (برای اتصال هدفون و ...)در گوشی A71 هستیم که در اکثر پرچمداران این درگاه حذف و یا ادغام شده است. در طرف دیگر درگاه USB Type-C وظیفه شارژ و انتقال اطلاعات را به عهده دارد.

قیمت سامسونگ گلکسی A71

 

قیمت گوشی A71

قیمت گوشی A71 از 6700000 تا 7400000 متغیر است. این اختلاف قیمت به علت تفاوت بازار عرضه و گارانتی های مختلف  و همچنین اختلاف قیمت در مدل 6 گیگ رم 8 گیگ رم است. اگر به NFC در گوشی خود نیاز دارید باید توجه داشته باشید که در این گوشی وابسته به بازار عرضه است و همه نسخه ها دارای NFC نیستند. 

 

ارزش خرید سامسونگ A71

مهمترین سوالی که ذهن خریداران را درگیر میکند این است که آیا گوشی A71 ارزش خرید دارد؟

بهتر است بدانید که قیمت این گوشی با قیمت برخی پرچمداران برند های دیگر برابری می کند. رقبای این گوشی Mi note 10 و Mi 9t Pro  را می توان نام برد که سخت افزاری در حد پرچمداران دارند و قطعا عملکرد بهتری نیز خواهند داشت. پس از لحاظ ارزش خرید سامسونگ در برابر رقبای خود بازنده است. باید دید که سامسونگ چه سیاست هایی را برای رقابت با برند های چینی مقرون به صرفه بکار می گیرد.

مطالب مرتبط
بررسی لوازم جانبی اورجینال سامسونگ
بلاگ | لوازم جانبی
بررسی لوازم جانبی اورجینال سامسونگ
لوازم جانبی اورجینال سامسونگ به عنوان یکی از دغدغه های اصلی برای کاربران این برند از گوشی های هوشمند است. با توجه به این دغدغه ی کاربران...
بررسی جامع گوشی های سری m سامسونگ
بلاگ | بازار موبایل
بررسی جامع گوشی های سری m سامسونگ
آیا می دانستید شرکت سامسونگ یکی از بزرگ ترین سازنده گوشی های هوشمند در جهان می باشد، گوشی سامسونگ نخست در سال 1938 میلادی تاسیس شد. آن زمان...
 بررسی گوشی ها ی دو طرفه شرکت  اوپو  ، شیائومی ، هوآوی
بلاگ | بازار موبایل
بررسی گوشی ها ی دو طرفه شرکت اوپو ، شیائومی ، هوآوی
شرکت چینی اوپو بعد از ثبت گوشی روال شدنی OPPO X 2021 تصمیم گرفت حق ثبت اختراع گوشی منحصر به فردی با نمایشگر دو طرفه Wrap-Around که می تواند...
بررسی جامع گارانتی گوشی سامسونگ در ایران
بلاگ | بازار موبایل
بررسی جامع گارانتی گوشی سامسونگ در ایران
در واقع گارانتی برای ضمانت نامه درباره ی کارکرد بدون هیچ مشکل است. زمانی که یک گوشی هوشمند خریداری می کنید. شرکت گوشی ضمانت می دهد که گوشی...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست