وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | نرم افزار

ارزان ترین روش تماس با خارج از کشور + مشاهده کمترین تعرفه ها

انتشار ۱۴۰۰/۱/۱۸ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱/۱۸ ۱۳:۵۰ . ۱۸۰۴۹۱ بازدید

برقراری تماس با خارج از کشور و عزیزان در راه های بسیار دور همیشه مستلزم پرداخت هزینه های بالایی است که گاه از عهده افراد و خانواده ها خارج است. به همین دلیل همواره افراد به دنبال راه های بسیار ارزان تماس با خارج از کشور می‌گردند تا بتوانند با هزینه بسیار پایین مکالمه داشته باشند و با عزیزانشان در راه های دور یا حتی در معاملات و تجارت با کشورهای دیگر از آن استفاده کنند.

تماس با خارج از کشور با کد 020

قبلا همیشه برای این که با خارج از کشور در تماس باشید می‌بایست از کد 00 استفاده می‌کردید؛ یعنی ابتدا 00 و پس از آن کد کشور و در نهایت شماره تلفن مخاطب را شماره گیری نموده تا یک تماس بین المللی برقرار شود.

اما سرویس بیستاک یا همان 020 هزینه ها را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. از مزایای مهمی که 020 نسبت به 00 دارد می‌توان به ارزان تر بودن 020 اشاره کرد. شرکت ارائه دهنده 020 در زمان ایجاد، شعار تبلیغاتی خود را "020 ارزان تر از 00" در نظر گرفت و از آن در تبلیغات و بیلبوردهای خیابانی بهره جست. به همین خاطر این مزیت 020 تقریبا به خاطر همگان سپرده شده است که نسبت به 00 از هزینه پایین تری برخوردار می‌باشد.

 

تماس اینترنتی با خارج از کشور

 

تعرفه تماس با خارج از کشور با بیستاک

نرخ این سرویس با سرویس ها دیگر و همچنین کارت های خریداری شده بسیار متفاوت است. همین مسئله و البته استفاده از تکنولوژی های به روز و جدید باعث کاهش هزینه های نهایی برای خانوار ها می‌شود. 

وقتی از کد  020 برای تماس بین الملل استفاده می‌نمایید، دیگر نیازی به شماره گیری کد ها و رمز های اضافه نیست. یکی از مشکلات تماس با خارج از کشور پیش از این همین مسئله کد ها و رمز های اضافی بود که فرایند برقراری تماس با خارج از کشور را تا حد بسیار زیادی مشکل می‌کرد تا جایی که حتی فرد از انجام تماس خود پشیمان می‌گشت. هزینه های استفاده از 020 نیز به جای پرداخت لحظه ای و حتی پیش پرداخت، روی قبض تلفن شما منظور خواهد شد و پس از دریافت قبض دوره ای می‌توانید هزینه های تماس با خارج از کشور را پرداخت کنید.

دیگر مزایای تماس با خارج از کشور با کد 020

جالب است که ارسال فکس از طریق سرویس بیستاک نیز امکان پذیر است. از تمام نقاط کشور و از کلیه تلفن های ثابت و موبایل امکان برقراری تماس خارج کشور با 020 وجود دارد. نرخ مکالمه در سراسر ایران ثابت بوده و هیچ تفاوتی نمی‌کند که از کدام شهر تماس برقرار می‌شود. همچنین در کلیه ساعات و روزهای هفته حتی جمعه ها و تعطیلات نرخ مکالمه خارج کشور با 020 یکسان است.

کد 020 یک کد سراسری از کل ایران است و هیچ هزینه ای با عنوان تماس بین شهری و حق سرویس و ... برای مشتریان وجود ندارد.

ایرانسل 14 ساله شد!

تعرفه تماس با خارج از کشور اپراتور ایرانسل، همراه اول، تلفن ثابت و رایتل

تمامی اپراتور ها و همچنین تلفن ثابت کشور امکان برقراری تماس با خارج کشور را فراهم نموده اند فقط کافی است از همان روش های بالا استفاده کنید. البته در مورد تعرفه ها نمی‌توان به قطعیت نظر داد. زیرا تعرفه مکالمه هر اپراتور با هر کشور متفاوت است یعنی تعرفه مکالمه مثلا ایرانسل با کشور اتریش و هزینه مکالمه با همین اپراتور با کشور هند متفاوت است که گاه این تفاوت به دقیقه ای چند هزار تومان نیز می‌رسد.

اما با یک بررسی و مقایسه کوتاه می‌توان متوجه شد که از نظر هزینه هرچند همه اپراتورها تقریبا هزینه یکسانی برای هر دقیقه مکالمه بین کشورهای مختلف دارند، اما همراه اول با اختلافی در حد 60 تومان در دقیقه ارزان تر از سایرین است.

 

نحوه استفاده از کارت تلفن خارج از کشور

 

مکالمه بین الملل با اپراتور همراه اول

همراه اول مکالمه بین الملل را این گونه تعریف کرده است: به تماس های که از مبدا ایران برقرار می‌شود و مقصد این تماس (مخاطب) شماره تلفن ثابت یا موبایل در کشور دیگری باشد، مکالمه بین الملل یا تماس با خارج از کشور اطلاق می‌گردد.

کد دو صفر (00) برای تماس خارج از کشور همراه اول

برای برقراری مکالمه بین الملل و تماس با خارج از کشور مشترک سیم کارت همراه اول می‌بایست ابتدا کد دو صفر (00) و سپس کد کشور مورد نظر خود و سپس شماره مخاطبش را شماره گیری کند. شماره مخاطب مورد نظر می‌تواند ثابت و یا موبایل باشد و تفاوتی ندارد. در مورد تفاوت تماس خارج از کشور با رومینگ باید گفت که رومینگ در اصل در خارج از محدوده جغرافیایی کشور اتفاق می‌افتد. یعنی سرویس رومینگ بین الملل امکان استفاده از موبایل برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از گستره جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور ایران، با استفاده از شبکه های موبایل کشور مقصد است.

 

تماس رایگان با افغانستان

 

تعرفه مکالمه خارج از کشور همراه اول

تعرفه پایه مکالمه با خارج از کشور برای سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول یکسان است. اما به هزینه مکالمات خارجی، مبلغ یک دقیقه مکالمه شهری ، مطابق جدول تعرفه مکالمات شهری افزوده می‌گردد

سیم کارتتعرفه هر دقیقه به ریال
دائمی599
اعتباری899

اما محاسبه هزینه اصلی بر اساس کشور مقصد تعیین می‌شود لذا هزینه مکالمه با خارج از کشور در اپراتور همراه اول برای هر کشور متفاوت است. مثلا تعرفه یک دقیقه مکالمه خارج کشور از سیم کارت همراه اول به مقصد کشور آلمان به سمت شبکه اپراتورهای تلفن ثابت 300 تومان و صادره به سمت شبکه اپراتورهای تلفن همراه 1900 تومان است. اما همین حالت (تماس بین الملل) با کشور عراق با اپراتورهای تلفن ثابت 3000 تومان و با اپراتورهای تلفن همراه 3500 تومان هزینه در پی خواهد داشت.

توجه داشته باشید که مبالغ جدول فوق به این هزینه ها اضافه می‌شود. همچنین هزینه ارسال یک پیامک بین الملل به مقاصد متفاوت اما فرقی ندارد و تعرفه ارسال پیامک به تمام مشترکین اپراتورهای خارجی طرف قرارداد 500 تومان می‌باشد.

تماس بین الملل با سیم کارت ایرانسل

اگر در ایران باشید و قصد تماس با خارج کشور را گرفتید، به راحتی ممکن است تا با سیم‌کارت ایرانسل خود تماس بین الملل برقرار کنید. بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، امکان برقراری تماس با  بسیاری از کشورهای دنیا را برایتان مقدور نموده است. برای برقراری تماس با خارج از ایران توسط سیم کارت ایرانسل، لازم است قبل از شماره مخاطب مورد نظر خود در خارج از کشور، پیش‌شماره‌ 00 را به همراه کد کشور مورد نظر را (به ترتیب زیر) شماره‌گیری کنید.

شماره مقصد+کد کشور بدون صفر+00

تعرفه مکالمات خارج از کشور در ایرانسل نیز مانند همراه اول متغیر است و به کشور مقصد بستگی دارد. البته در مورد ارسال پیامک به خارج از کشور باید گفت حداقل تعرفه در ایرانسل 1000 تومان است که در برخی کشورها به 1500 تومان در هر پیامک هم می‌رسد.

 

تماس از خارج از کشور با ایران

 

تماس صوتی و تصویری خارج از کشور در واتساپ

شاید بهترین و ارزان ترین راه این باشد که هر دو طرف واتس اپ یا اپلیکیشن های پیام رسان قدرتمند مثل اسکایپ را نصب نموده و از طریق آن با یک دیگر تماس برقرار کنند. حسن این روش این است که دیگر هزینه ای بابت برقراری تماس پرداخت نخواهید کرد و صرفا حجمی که از اینترنت مصرف می‌شود می‌‌تواند برای شما هزینه در پی داشته باشد.

تماس صوتی و تصویری واتساپ امکان می‌دهد با مخاطبان خود حتی اگر در کشور دیگری باشند، رایگان با استفاده از واتساپ تماس بگیرید. تماس بین الملل صوتی و تصویری واتساپ از اتصال اینترنت گوشی شما به جای دقایق طرح مکالمه‌تان استفاده می‌کند.

سیم کارت بین المللی چیست؟

از سیمکارت بین المللی چه میدانید؟ اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید روی این مطلب کلیک کنید.

هشدار: حواستان به تماس های ارسالی خارج از کشور باشد

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اعلام نموده است به تازگی افراد زیادی در ایران با تماس‌های تلفنی از شماره‌های خارجی با پیش‌شماره‌هایی نظیر ⁣+678 ، +960 و ... برخورد داشته اند که این تماس‌ها عملا برای کسب درآمد غیرقانونی از مشترکان اپراتورهای مختلف با استفاده از شبکه های مخابراتی صورت می‌پذیرد که با عنوان تقلب مخابراتی نیز شناخته شده است.

در این ترفند مجرمین با استفاده از دستگاه هایی که به شکل نرم افزاری با تعداد زیادی از سیم کارت ها به صورت اتوماتیک تماس برقرار می‌کنند، یک یا دو تماس کوتاه می‌گیرد. بدین شکل بر روی گوشی مخاطب تماس از دست رفته درج می‌شود؛ حالا فرد صاحب سیم کارت نیز بعد از مشاهده تماس‌های از دست رفته، به تصور اینکه تماس مهمی را از دست داده‌ است و یا به جهت حس کنجکاوی و بی توجه به داخلی یا خارجی بودن شماره، با این شماره‌ها تماس مجدد می‌گیرد. بدین ترتیب هزینه‌های سنگین تماس بین المللی به آنها تحمیل می‌گردد. 

جالب است که بدانید پس از اینکه با شماره مورد نظر تماس گرفته شود، اپراتور پاسخ می‌دهد و سعی می‌کند با صحبت در مورد مسائل مختلفی مانند پذیرفته شدن در لاتاری یا برنده شدن جایزه‌های متنوع، مکالمه خارج کشور شما را طولانی تر نموده تا مبلغ بیشتری نصیبشان شود. از طرفی حتی ممکن است اقدام به تخلیه تلفنی نموده و اطلاعات خصوصی و شخصی شما را نیز دریافت کنند و حتی حساب بانکی شما را نیز خالی کنند. پس بسیار هوشیار باشید.

 

تعرفه تماس با خارج از کشور تلفن ثابت

 

تماس با خارج از کشور با تلفن ثابت

با دو روش می‌توانید تماس بین المللی با تلفن ثابت برقرار نمایید. استفاده از سرویس مخابرات روش اول محسوب می‌شود و روش دوم نیز استفاده از کارت تلفن بین الملل بهسازان است.

تماس با خارج از کشور به صورت مستقیم

یکی از مزایای این روش این است که شما دیگر نیازی به خرید شارژ ندارید و هر زمانی که خواستید می‌توانید تلفن ثابت خود را برداشته و شماره مقصد را با دو صفر اول بگیرید و با خارج از کشور صحبت نمایید. که هزینه تماس به وسیله این روش که به صورت دقیقه‌ای محاسبه می‌شود؛ که البته حدود 13% مالیات، عوارض و آبونمان روی قبض شما اضافه شده و در پایان هر ماه روی قبض تلفنتان اعمال می‌شود.

اگر بخواهیم از معایب این روش بنویسیم اینکه کنترل پنلی برای نمایش و محاسبه شده وجود نداشته، هزینه تمام شده بسیار بالا و گران است، استعلام مبلغ محاسبه شده دشوار بوده و در نهایت کیفیت صدا در بیشتر مواقع پایین بوده و صدا نیز اکو میشود و برخلاف روش بهسازان از مزیت شماره گیری سریع در این روش محروم هستید.

 

نحوه تماس با ایران از خارج

 

تماس با خارج از کشور بوسیله تلفن بین الملل بهسازان

مزیت و خوبی این روش این است که ارزان ترین تعرفه ممکن برای تماس با خارج از کشور را امتحان می‌کنید، و کنترل ریز مصارف استفاده از تعرفه در اختیار شما خواهد بود. می‌توانید از تماس‌هایی که تاکنون برقرار کرده‌اید پرینت گرفته و هیچ هزینه‌ای را شما به عنوان مالیات یا عوارض روی قبض تلفن ثابت پرداخت نخواهید کرد.

جالبتر اینکه از طریق شماره گیری سریع برای افراد ناتوان یا بیسواد و سالمند، میتوان با زدن عدد 1 کل شماره را بگیرید. اما باید بدانید برای بهرمند شدن از این روش برخلاف روش مستقیم می بایست شارژ اولیه خریداری نمایید و همچنین درگیر کیفیت پایین صدا نیستید. در این روش که باید اشتراک  تلفن بین المللی خریداری شود و بعد که خواستید شماره ای از خارج از کشور بگیرید پین کد خود را وارد نموده و شماره مقصد را بدون وارد کردن دو صفر می‌گیرید. همچنین شما می‌توانید با فعالسازی سرویس بدون پین و یا سرویس شماره گیر سریع  از طریق گرفتن شماره شبکه و بعد واردکردن شماره 1 و بعد شماره گیری مقصد، مراحل تماس با خارج از کشور را برای خودتان ساده تر نمایید.

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها در تعرفه تماس موبایل با خارج از کشور

طبق تعرفه های مشخص شده از سوی شرکت ارتباطات، مکالمه تلفن همراه خارج از کشور هر دقیقه مکالمه از 50 تا 3 هزار تومان است. در حال حاضر کشورهای دنیا در زمینه ارتباطات به 11 سطح تقسیم می‌شوند.

 

شماره هوشمند تماس با خارج از کشور

 

ارزان‌ترین کشورها در تماس با خارج از کشور

کشورهایی که در سطح اول هستند و هر دقیقه مکالمه با آنها حدود 50 تومان تمام می‌شود عبارت است از: کشورهای (کانادا، چین، هنگ‌کنگ، سنگاپور و آمریکا) (هلند، مالزی و تایلند) سه کشوری که در سطح دوم قرار می‌گیرند و تعرفه در نظر گرفته برای هر دقیقه مکالمه با موبایل 100 تومان مشخص شده است. ( آلاسکا، بنگلادش، برمودا، دارالسلام، برونئی، کاستاریکا، گوام، هاوایی، لائوس، کره جنوبی، سوئد و ویرجین آمریکا) که به عنوان سطح سوم شناخته شده برای هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه نرخ 160 تومان مشخص شده است.

در سطح چهارم که کشورهای (بلژیک، کلمبیا، قبرس، چک، دومینیکن (کارائیب)، مصر، فنلاند، اندونزی، آلمان، بوتان، مجارستان، ماکائو، پاکستان، پرتغال و روسیه) قرار گرفته‌اند تعرفه هر دقیقه موبایل 250 تومان اعلام شده است. کشورهای سطح پنجم شامل؛ (آنتیگوا، آرژانتین، استرالیا، بحرین، شیلی، دانمارک، گرجستان، عراق، ایتالیا، ژاپن، اردن، کنیا، قرقیزستان، لیتوانی، مالاوی، مغولستان، نپال، نیوزلند، پاراگوئه، پرو، پورتوریکو، رومانی، رواندا، عربستان سعودی، اسپانیا، سریلانکا، ترینیداد و توباگو، ترکمنستان، اوگاندا و زامبیا) هستند، که برای هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه‌های این کشورها  هزینه ای معادل 350 تومان باید پرداخت نمایند.

کشورهای سطح ششم با مبلغ 550 تومان باید ارتباط و مکالمه انجام دهند برای مثال: (افغانستان، ساموای آمریکا، آندورا، آنگولا، آنگویلا، آروبا، باهاما، بوتان، بولیوی، برزیل،کامرون، گیمن،کرواسی، اکوادور، السالوادور، غنا، کوادلوپ (سن مارتین)، قزاقستان، کویت،لتونی، لبنان، لوکزامبورگ، مکزیک، نامیبیا، هلند، آنتیل هلند، فلسطین، پاناما، فیلیپین، لهستان، قطر، اسلواکی ، اسلوونی، سودان، سورینام، سوئیس ، سوریه،تایوان، تاجیکستان، ترکیه، امارات متحده عربی، انگلستان، اوکراین، اروگوئه، ازبکستان، ویتنام، یمن و کیپ ورد)

(اتریش ، باربادوس، بلاروس، بلیز، بنین ، بوتسوانا، جزایر ویرجین بریتانیا، بلغارستان، دومینیکا، گینه استوایی، اتیوپی، فیجی، گرانادا، هندوراس، جامائیکا، لسوتو، لیبریا، مالتا، ماریتیم، مولدووا، موزامبیک، کالدونیای جدید، نیکاراگوئه، نیجر، عمان، سنت لوسیا،سوازیلند، تانزانیا، ونزوئلا) این کشورها با قرار گرفتن در سطح هفتم هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه آنها 700 تومان هزینه دارد. سطح هشتم که برای تماس و مکالمه با آن کشورها باید هزینه ای معادل 900 تومان پرداخت شود عبارت است از: (الجزایر، ارمنستان، آذربایجان، بوسنی و هرزگوین، بورکینافاسو، چاد، اریتره، گویان فرانسه، گابن، گویان، هائیتی، ایرلند، ساحل عاج، لیبی، مالی،موناکو، مونته نگرو، میانمار،نروژ، سنت کیتس و نویس، سنت وینسنت، صربستان، جزایر ترکس و کایکوس،زئیر، زیمباوه)

تعرفه‌ی هزار تومانی برای کشورهای سطح نهم از جمله: (کومور، استونی، جزایر فارو، ایسلند، مقدونیه، تونگا و تونس) است. در پایان نیز برای مشخص کردن سطح دهم کشورهای (بروندی، آفریقای مرکزی،کنگو، جیبوتی،پلینزا، گامبیا،جبل الطارق، گینه بیسائو، گرینلند، جمهوری گینه، لیختن اشتاین، ماداگاسکار، مالدیو، موریتانی، موریس، میکرونیزه، مراکش، ریونون، سنت پیر و میکلون، ساموآ، سنگال، سومالی، آفریقای جنوبی، توگو و وانواتو) هم کشورهایی هستند که باید برای هر دقیقه تماس با آنها هزینه ای در حدود 2 هزار تومان پرداخت نمود. تا رده ده تعرفه ها جزو ارزان‌ترین تماس‌ها محسوب می‌شوند.

 

قیمت هر دقیقه تلفن ثابت

 

و اما گرانترین کشورها در تماس با خارج از کشور

کشورهایی که در سطح و رده یازدهم و بالاترین نرخ مکالمه هم قرار دارند و در هر دقیقه، مبلغی حدود 3 هزار تومان قیمت دارند عبارت‌اند از: آلبانی، اسانسیون، جزایر کوک، کوبا، دیه گو گارسیا، تیمور شرقی، جزایر فالکلند (مالویناس)، کیربیاتی، جزایر مارشال، مونتسرات، نائورو، نیوئه، جزایر نورفولک، کره شمالی، گینه نو، سنت هلن، سان مارینو، سائوتومه و پرینسیپ، سیشل، جزایر سلیمان، توکلائو، توالو و والیس و فوتونا نیز کشورهایی هستند که با قرار گرفتن در رده یازدهم این جدول بالاترین نرخ مکالمه را به خود اختصاص داده اند و هر دقیقه مکالمه با موبایل آنها سه هزار تومان قیمت دارد.

شما تا الان از چه روشی برای تماس با خارج از کشور استفاده می کردید؟ و با چه کشورهایی تماس تلفنی داشته اید؟ آیا تا بحال تفاوت هزینه تماس این کشورها را در صورتی که با چند کشور ارتباط داشته‌اید متوجه شده‌‌اید؟ با مای رند نظرات خود را در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 11 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3.1
4
1
1
2
3
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. bjj***@gmail.com

    سلام صبح شما بخیر ن می‌خواستم تو افغانستان زنگ بزنم و میشه بی‌زحمت به من یاد بدین چه جوری رایگان بگیرم دست شما درد نکنه خیلی ممنون میشم

  2. dro***@yahoo.com

    سلام مخبرات میگوید کارت تلفن بینالملل را قبول نداردو هزینه ازاد حیاب میشود ما پنج کارت بین الملل صدهزارتومانی خریددیم و مخابرا ت مبلغ پنج میلیون تومان هزینه مکالمه خارج منظور کردهاست چکار کنیم

  3. ali***@gmail.com

    هزینه مکالمه با کویت چنده

  4. san***@gmail.com

    بنظرم نسبتا خوب بود

  5. bas***@gmail.com

    خواهشن یگان کد فعال سازی همراه اول به افغاستان بگویین

  6. Ali***@ gmail.com

    همه چیز گفتی جز هزینه واقعی

  7. سلام تماس باافغانستان با ایرانسل دقیقه ۷۰۰۰ شده آیا این کد ۰۲۰ ویا ۰۵۰ جواب میده یاخیر

  8. الان شش دقیقه مکالمه با کد 23 شد156هزار تومان

  9. تماس با افغانستان هردقیقه۵۰۰۰تومان همراه اول

  10. سلام چرا اطلاعات غلط میدهید من الا ارمنستان و هر دقیقه مکالمه ۸۰۰۰ تومان است

    پاسخ :

    سلام همراه عزیز مای رند، وقت بخیر. از قصور پیش آمده متاسفیم و امیدواریم پوزش صمیمانه ما را پذیرا باشید. حتما در بروزرسانی‌های مشکلات را رفع می‌کنیم.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست