وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

سیم کارت بین المللی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

انتشار ۱۴۰۰/۱/۱۱ . ۲۰۸۲۳ بازدید

سیم کارت بین المللی ، یکی از  روش‌های برقراری تماس با کشورهای مختلف است، در این مطلب قصد داریم انواع مختلف سیم کارت بین الملل، تعرفه ها و روش های خرید آن را بررسی کنیم. یکی از مشکلات و نگرانی‌های اصلی در سفرهای خارجی مسئله ارتباط و مکالمه است. این که در کشور خارجی به چه شکل و از چه طریقی با دوستان و آشنایان صحبت کنیم و مکالمه پایدار برقرار کنیم همواره یکی از سوال‌های اساسی و مهم در زمان مسافرت بوده است.

با گسترش شبکه های اینترنت و مکالمه از طریق برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف پیام رسان، تا حد زیادی این دغدغه رفع شد اما وجود این امکانات نیز نیازمند مسائل گوناگونی مثل هزینه و آنتن دهی موجب شده که استفاده از اینترنت و پیام رسان ها با مشکلات متعددی روبرو باشد. 

مسئله رومینگ بین الملل شاید اصلی ترین روشی باشد که به ذهن اغلب مردم برسد، این که بدون تغییر سیم کارت در کشورهای متفاوت از مکالمه استفاده کنید می تواند کاربران را به استفاده از سرویس رومینگ بین الملل ترغیب کند.

اما رومینگ نیز مشکلات خود را دارد، مثلا هزینه بالایی که ممکن است بر کاربر تحمیل شود می تواند از جذابیت رومینگ بین الملل بکاهد. سیم کارت های بین المللی یکی از اصلی ترین جایگزین‌های استفاده از سرویس بین الملل است که توانسته تعداد زیادی از افراد را راضی به استفاده از سیم کارت های بین الملل به جای رومینگ بین الملل کند.

 

خرید سیم کارت ودافون در ایران

 

سیم کارت بین المللی چیست؟

سیم کارت های بین المللی به سیم کارت هایی گفته می شود که امکاناتی نظیر مکالمه و سایر امکانات سیم کارت های معمولی را در اکثر کشور‌های جهان فراهم می‌کند و آنتن دهی آن در نقاط مختلف فراهم است. این سیم کارت ها اساسا از طریق آنتن‌های کشور های مقصد برای برقراری مکالمه بهره می‌برند که از این نظر عملکردی شبیه رومینگ بین الملل دارند. 

نکته اساسی در مورد سیم کارت های بین المللی این است که این سیم کارت ها می‌توانند تا 85 درصد از هزینه های رومینگ بین الملل را حذف کنند. سیم کارت های بین المللی در حال حاضر در حدود 200 کشور جهان در دسترس هستند و البته در 85 کشور نیز به صورت رایگان اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

این نوع سیم کارت ها در کشور هایی نظیر ایران، عربستان، روسیه، ژاپن، آمریکا، ترکیه و... هزینه ای در پی ندارد و می توان به صورت رایگان از آن استفاده کرد در سایر کشور ها نیز این سیم کارت ها، مکالمات ارزان قیمت با نرخ پایینی دارند.

خط تلفن اینترنتی

برای آموزش کم کردن هزینه‌های اینترنت در سال 2021روی عبارت رنگی بالا کلیک کرده و مطلب مورد نظر را مطالعه نمایید.

امکانات و ویژگی های سیم کارت بین الملل

سیم کارت های بین المللی می توانند پیام کوتاه دریافت و ارسال کنند و از صندوق پستی رایگان بهره مند هستند. این سیم کارت ها به گونه ای نیستند که در گوشی های مختلف مشکلاتی ایجاد کند بلکه سیم کارت بین المللی روی اکثر گوشی‌ها کار می‌کند و از این بابت نگرانی وجود ندارد، در واقع سیم کارت های بین الملل نیاز به سخت افزار خاصی ندارند و می توانند در هر تلفن همراه خدمات مرتبط با سیم کارت را ارائه دهند.

انتقال تماس یا همان دایورت کردن در تماس های صوتی با سیم کارت های بین الملل وجود دارد یعنی مشترک می‌تواند در صورت نیاز، خط خود را به خط دیگری دایورت کرده و تماس های صوتی خود را انتقال دهد، با این امکان در شرایطی که فرد در دسترس نباشد یا به هر دلیل دیگری، هیچ تماسی را از دست نخواهد داد و می‌تواند به راحتی تماس های ورودی خود را مدیریت کند.

سیم کارت های بین المللی ، به صورت فوری و از طریق پست به دست مشترک می‌رسد. یعنی پس از ثبت نام و خرید این نوع سیم کارت ها، پس از مدتی مامور پست سیم کارت را در اولین فرصت و سریعترین زمان ممکن به دست کاربر می‌رساند.

 

کارت اعتباری بین المللی

 

آشنایی با انواع سیم کارت بین المللی

سیم کارت های بین المللی توسط شرکت های مختلفی در سطح جهان ارائه می‌شود و این طور نیست که مثلا یک شرکت مسئول ارائه این خدمات بوده باشد و تنها یک سیم کارت بین الملل در دنیا وجود داشته باشد.

بلکه سیم کارت های بین المللی با برند ها و نام های گوناگون به فروش می‌رسند که هر کدام از آن ها نیز در فضای رقابتی، خدمات و کاربردهای گوناگونی را برای جذب بیشتر مشتری ارائه می‌دهند که می‌تواند در نهایت موجب بهبود خدمات دریافتی کاربر شود.

در اینجا به برخی از بزرگترین ارائه دهندگان سیم کارت های بین الملل می‌پردازیم و در مورد آن ها اطلاعاتی به اختصار ارائه می دهیم.

 

خرید سیم کارت مجازی امریکا

 

سیم کارت oneSim

اولین سیم کارت بین المللی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد، سیم کارت بین المللی oneSim این سیم کارت ها توسط شرکت بلمونت تلکام آمریکا (Belmont Telecom) که یک شرکت مخابراتی است ارائه می گردند. از طریق سیم کارت های بین الملل oneSim می‌توانید طرح های مختلفی را خریداری کنید.

سیم کارت پلاس، طرحی است که برای تماس های بین الملل و ارسال و دریافت پیام کوتاه و همچنین استفاده از داده ها به صورت محدود به فروش می‌رسد؛ طرح دیگر سیم کارت داده ها و رومینگ می‌باشد که می‌تواند همه امکانات سیم کارت های معمولی مانند تماس، پیام کوتاه و داده را فراهم آورد.

طرح سوم سیم کارت های oneSim سیم کارت اروپاست که طی آن تماس ها، پیام ها و داده ها در کشور های اروپایی فعال می‌باشند. 

این سیم کارت ها دو شماره مجزا دارند که یکی مختص کشور های آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا است و دومی مختص دیگر کشورهای اروپایی است. این نوع سیم کارت ها از نوع سیم کارت های اعتباری هستند که بصورت پیش پرداخت، شارژ اولیه ای باید خریداری شود و پس از آن می‌توان سیم کارت را شارژ کرد؛ در ضمن تماس های ورودی oneSim به صورت کلی رایگان هستند و ارسال پیام نیز در بسیاری از کشور ها بدون هزینه و کارمزد انجام می‌شود.

 

سیم کارت بین المللی worldsim

 

سیم کارت WorldSim

سیم کارت های WorldSIM نیز نوع دیگری از سیم کارت های بین المللی هستند که می‌توانند در بیش از 200 کشور مختلف جهان امکان تماس صوتی و ارسال پیام کوتاه را به کاربر ارائه کند.

این سیم کارت ها در چند طرح مختلف به فروش می‌رسند؛ این سیم کارت ها با طرح بی نهایت یا بدون حجم که امکان تماس از طریق برنامه های صوتی را فراهم می‌آورد که البته به حدود 50 میلیون نقطه دسترسی وای فای در کشور های مورد پشتیبانی WorldSIM نیز متصل می‌شود.

طرح داده های WorldSIM نیز مخصوص اینترنت همراه است که صرفا این امکان را به مشترک می‌دهد. طرح بین المللی آن نیز امکان تماس صوتی، ارسال پیام و نیز داده ها را به مشترک می‌دهد.

مسافرت انگلیس نام طرح چهارم سیم کارت های WorldSIM است که به کاربر در داخل یا خارج از کشور انگلستان امکانات کامل یعنی تماس صوتی، ارسال پیام کوتاه و نیز استفاده از داده های تلفن همراه را در دسترس قرار می‌دهد.

سیم کارت KeepGo

سیم کارت های KeepGo نیز نوع دیگر سیم کارت های بین الملل هستند. این نوع از سیم کارت ها ویژه استفاده از داده های تلفن همراه است. یعنی در این سیم کارت ها امکان برقراری تماس صوتی و ارسال  و دریافت پیام وجود ندارد در عوض به طور کامل می تواند خیال کاربر را از دسترسی به اینترنت پایدار و با سرعت مناسب راحت کند.

 

بهترین سیم کارت انگلیس

 

سیم کارت GoSim

GoSIM نام دیگری از شرکت های ارائه دهنده سیم کارت بین الملل است. GoSIM نیز طرح های گوناگونی دارد که به چهار نوع خلاصه می‌شود. طرح بین المللی GoSIM می‌تواند تماس صوتی، پیام کوتاه و داده را در همه جای دنیا برای کاربر فراهم کند.

طرح داده آن نیز تمرکز اصلی خود را روی داده های بین المللی و بسته های اینترنتی قرار داده است. همچنین طرح اروپای GoSIM تماس صوتی، پیام کوتاه و داده را در کشور های اروپایی برای مشترک خود ارائه می‌دهد.

در طرح چهارم که مختص کشور آمریکاست و به طرح ایالات متحده شهرت دارد فقط تماس های بین المللی در این کشور در دسترس است و سایر امکانات سیم کارت غیر قابل دستیابی می‌باشد.

نخواندن سیم کارت در گوشی

با رفتن به صفحه معرفی شده 30 راه برای رفع مشکل نخواندن سیم کارت در گوشی را یاد می‌گیرید.

سیم کارت KnowRoaming

سیم کارت KnowRoaming برعکس سایر سیم کارت ها سیم کارت محلی را به سیم کارت بین الملل تبدیل می‌کنند. یعنی وقتی در کشور دیگری هستید، به شبکه محلی برای رفع نیاز های خود متصل می‌شوید و دیگر سیم کارت جدیدی تهیه نمی‌کنید، چیزی شبیه به همان رومینگ بین الملل اما با هزینه کمتری فراهم می‌گردد.

سیم کارت های GigSky هم مانند کیپ گو روی داده ها تمرکز می‌کنند؛ به این ترتیب امکان برقراری تماس صوتی با آن وجود ندارد. GigSky بسته هایی از 50 مگ تا 5 گیگابایتی را به مشترکین می‌فروشد که می‌تواند نیاز مشترک در زمینه داده های تلفن همراه را به طور کامل رفع نماید. افرادی که از گوشی اپل استفاده می‌کنند می ‌وانند GigSky را در گوشی خود با امکانات بیشتری استفاده کنند.

 

سیم کارت استونی

 

از کجا سیم کارت بین المللی بخریم؟

در حال حاضر کمتر مراکزی در کشورمان هستند که اقدام به فروش سیم کارت های بین المللی کنند و به صورت حضوری به فروش برسانند. اما بسیاری از سایت های فروش سیم کارت هستند که روی فروش سیم کارت های بین الملل تمرکز دارند؛ به این گونه که سیم کارت ها را به صورت اینترنتی و در فضای مجازی به فروش می‌رسانند و پس از مدتی از طریق پست برای خریدار ارسال می‌کنند.

اغلب سایت هایی که چنین کاری می‌کنند سایت های معتبری هستند اما برای اطمینان بیشتر در موقع خرید از سایت های فروش سیم کارت بین المللی و پرداخت وجه بهتر است نکات امنیتی در پرداخت وجه را رعایت کنید تا با صفحات فیشینگ که اطلاعات کارت را به سرقت می‌برند دارایی موجود در کارت اعتباری تان به خطر نیفتد.

 

سیم کارت ekit

 

نحوه شارژ سیم کارت بین المللی

تقریبا همه سیم کارت های بین المللی سیم کارت های اعتباری هستند که پس از مدتی نیاز به شارژ مجدد دارند. اما در کشورما شرکتی وجود ندارد که شارژ این سیم کارت ها را به صورت مجزا به فروش برساند. اغلب این سیم کارت ها، برنامه های مشخصی دارند که روی تلفن همراه قابل نصب است.

از طریق این برنامه ها می‌توان سیم کارت خود را شارژ کرد و اعتبارش را افزایش داد. اما مشترک برای پرداخت وجه، نیاز به مستر کارت یا ویزا کارت دارد تا بتواند شارژ بخرد و اعتبار خود را به هر میزان که می‌خواهد افزایش دهد. در صورتی که کارت های خرید بین المللی در اختیار ندارید، می‌توانید از طریق برخی سایت ها که خدمات فروش شارژ انواع سیم کارت اعتباری بین المللی را ارائه می‌دهند شارژ مورد نیاز را تهیه کنید.

در مورد شارژ سیم کارت های بین المللی این نکته را باید رعایت کرد که شارژ این نوع سیم کارت ها، غیر قابل بازگشت است یعنی اگر اعتبار خودِ سیم کارت نیز تمام شود، نمی‌توانید وجهی را که برای شارژ سیم کارت پرداخت کرده اید را مجددا باز پس بگیرید. همچنین در زمان خرید شارژ بین المللی، حتما کد های رهگیری ارائه شده توسط درگاه را در اختیار خود نگه دارید تا در صورت بروز مشکل، با استفاده از کد رهگیری بتوانید به شارژ خریداری شده دسترسی داشته باشید.

 

خرید سیم کارت ترکیه

 

قیمت سیم کارت بین المللی و تعرفه مکالمه

سیم کارت های بین المللی اساسا سیم کارت های ارزانی نیستند و اغلب آن ها بیش از 600 هزار تومان قیمت دارد به عنوان مثال سیم کارت های رند شرکت ekit انگلیس در حال حاضر در سایت های مختلف با قیمتی در حدود یک میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اساس این نوع سیم کارت ها برای افرادی که سفرهای خارجی زیادی می‌روند بسیار مناسب است و می‌تواند مقرون به صرفه باشد. اما به طور کلی نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی برای سیم کارت های بین المللی تعیین کرد. 

در مورد تعرفه های سیم کارت های بین المللی هم باید این نکته را متذکر شد که با توجه به گستردگی شرکت های ارائه دهنده این نوع سیم کارت ها، تعرفه ها می‌تواند متفاوت باشد و در واقع تعرفه آن ها یکسان نیست.

البته نباید فراموش کرد که در بعضی از کشورهای جهان، برخی خدمات سیم کارت های بین المللی مانند مکالمه سیم کارت و یا پیام کوتاه ها به صورت رایگان و یا حتی با تعرفه بسیار پایین محاسبه می‌شوند.

تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 4 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
4
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام. خسته نباشید واقعا. من یه سوال داشتم. اگه من یه سیم کارت بین المللی بگیرم واسه اینترنت ازش استفاده کنم دیگه واسه اپلیکیشنی مثل تلگرام که الان فیلتره دیگه لازمه فیلتر شکن روشن کنم یا نه ؟ و سوال بعدی اینکه اگه از اینترنتش استفاده کنم و تو فارکس بخوام فعالیت کنم کارگذارای خارجی میفهمن من ایرانیم یا نه؟ چون کارگذارا به خاطر تحریم با ایرانیا کار نمیکنن

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر. در حال حاضر به دلیل تحریم ها اپراتور های سیمکارت بین الملل در ایران خدمات خود را ارائه نمی‌دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت های معتبر فروش سیم کارت بین المللی مراجعه نمایید.

  2. ممنون از مطلب خوبتون. این سیمکارت ها برای من که قراره راننده ترانزیت باشم خیلی کارایی داره

    پاسخ :

    سلام، وقت شما بخیر. مجموعه مای رند از جلب رضایت‌تان بسیار خرسند است. به امید موفقیت روز افزون شما ❤️

  3. سلام یه سوال مهم دارم،شما که میگید سیم کارت worldsim برای ایران رایگان هست پس چه دلیلی داره من ما از سیم کارت های ایرانی استفاده کنیم؟؟چرا همه اینو بجای سیم کارت های پر هزینه ایرانی استفاده نمیکنن؟؟!

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر. برخی از خدمات سیمکارت های بین الملل در کشور های خاصی رایگان است. شاید دلیل اصلی حرف شما، گران بودن قیمت خود سیم کارت بین الملل باشد. امروزه مراکزی در ایران هستند که سیم کارت بین الملل به فروش می رسانند و می توانید از این مراکز سیم کارت بین الملل تهیه نمایید. قبل از خرید سیمکارت بین الملل هم از خدمات اپراتور مد نظرتان اطلاعات کافی را کسب نمایید.

  4. ممنونم -

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست