وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

ایرپاد مکس اپل (Airpod max)؛ آیا خرید این هدفون بی سیم عاقلانه است؟

انتشار ۱۴۰۰/۱/۲۹ . ۲۳۴۶ بازدید

ایرپاد مکس اولین هدفون بی سیم اپل است که قابلیت هایی مانند حذف نویز دارد. طرفداران اپل مدت ها منتظر این محصول بوده اند. اما اکنون قیمت بالای ایرپاد مکس طرفداران اپل را ناامید کرده است. قیمت ایرپاد مکس 549 دلار است که خیلی گران محسوب می‌شود. آیا خرید این محصول با این قیمت بالا کار عاقلانه ای است؟ هدفون های بی سیم دیگری با کیفیت عالی وجود دارند که ارزان تر از ایرپاد مکس هستند. اما توجه داشته باشید که این هدفون بی سیم، محصول شرکت اپل است! قطعا ما انتظار کیفیت بسیار عالی ای از این ایرپاد داریم. 

البته شاید برخی فکر کنند که خرید هدفون های بی سیم، جزو ضرورت های مردم نیست. اما امروزه روز به روز نیاز به هدفون های بی سیم بیشتر می‌شود. البته هندزفری های بی سیم در این رقابت هستند. اما هندزفری بی سیم و هدفون بی سیم با یکدیگر تفاوت دارند. متناسب با نیاز تان می‌توانید انتخاب کنید.  

در ادامه مقاله قصد داریم ایرپاد مکس اپل را بررسی کنیم. سوال مهمی که باید پاسخ آن را بیابیم این است که آیا خرید این هدفون بی سیم عاقلانه است یا نه؟

بهترین ایرپاد های سال 2020

معرفی بهترین ایرپاد های سال 2020 ؛ کدام ایرپاد برای شما مناسب تر است؟

 

ایرپاد مکس چیست؟

 

معرفی ایرپاد مکس اپل

ایرپاد مکس اولین هدفون بی سیم اپل است که با قیمت 549 دلار عرضه شده است. ایرپاد مکس در 5 رنگ متنوع وجود دارد. این رنگ ها عبارت اند از : آبی آسمانی، سبز، صورتی، خاکستری فضایی و نقره ای. بالشتک های گوشی، مغناطیسی هستند و علاوه بر آن می‌توان آن ها را تعویض کرد. قیمت جفت بالشتک های گوشی 69 دلار است.

درون جعبه همراه هدفون اپل، اقلام دیگری نیز وجود دارند. از این موارد می‌توان به اسمارت کیس، کابل USB نوع C و دفترچه راهنما اشاره کرد. اما آداپتور در کنار ایرپاد مکس قرار نگرفته است. با استفاده از این هدفون بی سیم نمی‌توانید از جک 3.5 میلیمتری استفاده نمایید. البته همانطور که از نام هدفون های بی سیم پیداست، این هدفون ها فاقد سیم هستند! برای استفاده از ایرپاد مکس باید از بلوتوث گوشی خود استفاده نمایید. البته اگر نخواهید از بلوتوث استفاده کنید می‌توانید با خرج 35 دلار بیشتر نسخه های دیگر ایرپاد مکس را تهیه نمایید. 

 

ایرپاد مکس، اولین هدفون بی سیم اپل

 

طراحی ایرپاد مکس 

برخلاف خیلی از هدفون های بی سیم، رنگ های استفاده شده در ایرپاد مکس خیلی جذاب و دلنشین هستند. برای مثال ایرپاد های صورتی، به طور یکپارچه صورتی نیستند. قسمت هدبند از رنگ خاصی طراحی شده و قسمت گوشی از رنگ رز طلایی طراحی شده است. 

بالش های بیضی شکل که روی گوش شما قرار می‌گیرند به خوبی طراحی شده اند. این قسمت طوری طراحی شده که بتواند از گوش شما مراقبت کند. علاوه بر این بتواند بهترین کیفیت صدا را برای شما به ارمغان بیاورد. ایرپاد مکس سبک است و شما احساس بدی روی سرتان نخواهید داشت. این هدفون بی سیم حتی از برخی از رقبای خود سبک تر است. 

در ایرپاد مکس از قسمت بالای گوشی می‌توانید میزان صدا، رد شدن از آهنگ ها، پخش یا مکث موسیقی ها را تنظیم نمایید. همچنین ابزاری نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن سیری را احضار کنید. سیری دستیار هوشمند اپل است که در گوشی های این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ابزاری هم برای پاسخ دادن یا قطع کردن تماس های تلفنی، بر روی هدفون تعبیه شده است. روی گوشی سمت راست هم دکمه مربوط به قطع صدا و شفافیت وجود دارد. اگر به مدت چند دقیقه از ایرپاد استفاده نکنید به طور خودکار به حالت کم مصرف می‌رود.

شاید بپرسید که دکمه پاور کجاست؟ باید بگویم که اپل برای این هدفون دکمه پاور در نظر نگرفته است. فقط همانطور که گفتم هنگامی که از ایرپاد مکس استفاده نکنید، ایرپاد به صورت خودکار به حالت کم مصرف می‌رود. البته بهتر بود که اپل برای ایرپاد مکس دکمه پاور در نظر می‌گرفت!

 

طراحی ایرپاد مکس اپل

 

عملکرد صوتی ایرپاد مکس اپل

صدای ایرپاد مکس از یک درایو 40 میلیمتری سفارشی طراحی شده است. این درایو 40 میلیمتری برای باس عمیق، صداهای دقیق میانبرد و تمیز کردن فرکانس های بالا طراحی شده است. اپل از یک تراشه H1 در هر طرف استفاده کرده است. هر تراشه 10 هسته صوتی دارند که می‌توانند 9 میلیارد عملیات در هر ثانیه انجام دهند.

به عنوان یک هدفون بی سیم، ایرپاد مکس اپل مناسب کسانی که هدفون کم ضرر می‌خواهند نیست! با اینکه این هدفون با کیفیت بالایی طراحی شده اما هنوز به اندازه هدفون های دیگر نتوانسته به فکر سلامت گوش های کاربران خود باشد. 

وقتی که از این هدفون بی سیم استفاده کنید، می‌توانید با وضوح بالایی صدای آهنگ ها را بشنوید؛ به طوری که شاید اصلا بخش هایی از این صداها را قبلا نشنیده باشید! این نشان دهنده کیفیت عالی و وضوح بالا صداهای پخش شده از ایرپاد مکس است. 

صدایی که از ایرپاد مکس می‌شنوید آنقدر واضح اند که شاید احساس کنید در استودیو و در کنار خواننده ایستاده اید! 

 

طراحی ایرپاد مکس

 

حالت حذف و شفافیت صدا در ایرپاد مکس اپل 

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در محیط های پرسروصدا و پر از همهمه و جیغ نوزادان، به هدفون خود پناه ببرید! باید به شما بگویم که ایرپاد مکس هم می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. اگرچه فقط یک سطح برای قابلیت حذف صدا وجود دارد، ولی همین هم عالی است. البته این در حالی است که برخی از هدفون های بی سیم دیگر، سطوح مختلفی از حذف صدا را ارائه می‌دهند که شما می‌توانید سطح مورد نیازتان را انتخاب کنید. برای مثال در هدفون بی سیم Sony WH-1000XM4 تنظیمات مختلفی برای صدای محیط وجود دارد.

البته باید بگویم که وجود داشتن گزینه های بیشتر به معنای بهتر بودن نیست. ایرپاد مکس اپل می‌تواند به خوبی صداهای محیط را حذف کند. در این زمینه ایرپاد مکس پای به پای رقبایش حرکت می‌کند. ایرپاد مکس در از بین بردن صداهایی با فرکانس پایین مانند صدای باد و صدای شلوغی خیابان بهتر از Bose 700 عمل می‌کند. 

اما هدفون Bose 700 در محیط هایی با صداهای متوسط و فرکانس بالا مانند صدای بوق زدن ماشین ها عالی عمل می‌کند.  نکته دیگر درباره ایرپاد مکس این است که نمی‌توانید صدای موسیقی هایتان را تنظیم کنید. در نتیجه اگر می‌خواهید صدای آهنگ هایتان را به صورت اختصاصی تنظیم کنید، ایرپاد مکس انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. اما اگر با این موضوع مشکلی ندارید، ایرپاد مکس اپل شما را ناامید نخواهد کرد.

بهترین نک بند های بازار

معرفی و بررسی بهترین نک بند های موجود در بازار را در مای رند بخوانید!

 

 

بررسی ایرپاد مکس

تنظیمات، سیری و کیفیت تماس های تلفنی در ایرپاد مکس اپل 

عجیب نیست که کسانی که دیگر دستگاه های اپل را نیز دارند، می‌توانند از این هدفون بی سیم نهایت لذت را ببرند. به محض راه انداختن ایرپاد مکس، تراشه H1 مچ شدن فوری با دیگر دستگاه های اپل را آغاز می‌کند. می‌توان ایرپاد مکس را به گوشی آیفون یا اپل واچ ( ساعت هوشمند اپل) متصل کرد. بدین ترتیب می‌توانید هدفون خود را از طریق دستگاه های دیگر کنترل کنید. 

علاوه بر این سیری را خواهید داشت. سیری دستیار هوشمند صوتی اپل است که می‌تواند به شما کمک کند. سیری برای نوشتن متن و جواب دادن تماس ها می‌تواند مفید باشد. البته در حال حاضر سیری از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. 

کیفیت تماس صوتی در ایرپاد مکس بهتر از سایر ایرپاد های اپل به نظر می‌رسد. ایرپاد مکس بیشتر سر و صداهای محیط را از بین می‌برد. به همین ترتیب کیفیت تماس صوتی برای شما بهتر خواهد شد. ایرپاد مکس به قدری صداهای اطراف را از بین می‌برد که حتی ممکن است شما صدای خودتان را نیز بشنوید‍! 

 

بررسی ایرپاد مکس اپل

 

اسمارت کیس ایرپاد مکس اپل 

اسمارت کیس برای محافظت از ایرپاد مکس طراحی شده است. اما نکته قابل توجه این است که وقتی از آن استفاده می‌کنید هیچ حس حفاظتی به شما نخواهد داد! البته شاید خیلی از مردم بخواهند که از اسمارت کیس استفاده کنند. داشتن اسمارت کیس به حمل کردن هدفون هم کمک می‌کند و هدفون را مانند یک کیف دستی خواهد کرد.

اما احتمالا به خاطر جلوه نامناسب، کسی از اسمارت کیس استفاده نکند. البته ناگفته نماند که اسمارت کیس می‌تواند حتی به اندازه کمی از ایرپاد گران شما محافظت نماید‍!

 

قیمت ایرپاد مکس اپل

 

عمر باتری ایرپاد مکس اپل

خود اپل ادعا کرده است که این هدفون های بی سیم تا 20 ساعت می‌توانند شارژ خود را حفظ کنند و به خوبی کار کنند. در آزمایش های انجام شده هم این ادعا اپل تایید شده است. در آزمایشی 3 ساعت به مکالمه صوتی پرداخته شده و 10 ساعت ایرپاد آهنگ پخش می‌کرده . در این میان چند ساعتی هم ایرپاد وارد حالت کم مصرف شده است. بعد از این موارد هنوز ایرپاد مکس 10 درصد شارژ دارد. 

احتمالا هیچ کس 10 ساعت به طور مستمر مشغول گوش کردن به آهنگ نخواهد بود. از این جهت برای استفاده های عادی ایرپاد مکس می‌تواند ظرفیت باتری خوبی به شما ارائه دهد. حالت کم مصرف به اندازه کافی هوشمند و مفید است. اگر یک کاربر عادی هستید ایرپاد مکس می‌تواند تا چند روز برای شما کار کند. 

البته اگر دنبال ظرفیت باتری بیشتری هستید، باید بدانید که هدفون بی سیم Sony-WH-1000XM4 می‌تواند تا 10 ساعت بیشتر از ایرپاد مکس اپل کار کند. 

نقاط قوت و ضعف ایرپاد مکس اپل

ایرپاد مکس از بهترین هدفون های اپل است. اما واقعا اپل باید در قیمت این هدفون تجدید نظر کند. البته کیفیت ایرپاد مکس اپل آنقدر خوب است که اگر یک بار از آن استفاده نمایید، دیگر دلتان نمی‌خواهد به سراغ هدفون های دیگر بروید. 

هدفون های Bose 700 و Sony WH-1000XM4 علاوه بر اینکه برای کاربران اندروید مناسب تر هستند، صد ها دلار از ایرپاد مکس اپل ارزان تر هستند. به همین دلیل شاید خرید ایرپاد مکس برای مردم ایران عاقلانه نباشد. مخصوصا اگر کاربر اندروید هستید باید بدانید که خیلی از قابلیت های ایرپاد مکس مانند سیری فقط مخصوص گوشی های آیفون است. 

دو هدفون نام برده در زمینه حذف صدای محیط نیز با ایرپاد مکس قابل مقایسه هستند. علاوه بر این هر دو داری دکمه روشن/ خاموش هستند. به هر حال اگر می‌توانید با همه این موارد کنار بیایید و دنبال یک هدفون بی سیم لاکچری هستید ایرپاد مکس اپل می‌تواند شما راضی کند. شاید هم از طرفداران محصولات اپل هستید و از دستگاه های دیگر اپل نیز استفاده می‌کنید. در این صورت هم هدفون اپل با وصل شدن به دیگر دستگاه های اپل می‌تواند تجربه لذت بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد. 

 

قیمت ایرپاد مکس اپل

 

نقاط قوت ایرپاد مکس اپل :

  1. طراحی لاکچری
  2. استفاده آسان
  3. صدای بسیار  واضح و متعادل است.
  4. حذف صدا فوق العاده است.

نقاط ضعف ایرپاد مکس اپل :

  1. نسبت به رقبایش بسیار گران است.
  2. فاقد دکمه پاور یا همان روشن/خاموش
  3. اسمارت کیس به اندازه کافی از هدفون محافظت نمی‌کند.

در نهایت این شما هستید که انتخاب می‌کنید از چه هدفونی استفاده نمایید. چنانچه از هدفون های بی سیم استفاده می‌کنید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظر شما آیا خرید ایرپاد مکس اپل با این قیمت بالا عاقلانه است؟

مطالب مرتبط
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
ویژگی های لوازم جانبی اورجینال ایفون
بلاگ | لوازم جانبی
ویژگی های لوازم جانبی اورجینال ایفون
جالب است بدانید بسیاری از لوازم فیک و تقلبی با قیمت گران به جای لوازم جانبی اورجینال اپل در مراکز خرید گوشی و لوازم جانبی فروخته شده اند...
تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن
بلاگ | دنیای فناوری
تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن
امروز دانشمندان به دنبال راهی آسان برای تشخیص کرونا هستند. در این مقاله به بررسی تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی های هوشمند می پردازیم...
آموزش ساخت اپل آیدی جدید کاملا رایگان
بلاگ | دنیای فناوری
آموزش ساخت اپل آیدی جدید کاملا رایگان
آموزش ساخت اپل آیدی جدید به عنوان یکی از پرکاربردترین آموزشها برای کاربران این برند از گوشی های هوشمند است. اگر شما میخواهید اپل آیدی برای...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست