وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

هات اسپات چیست و چگونه هات اسپات آیفون را فعال کنیم؟

انتشار ۱۴۰۰/۲/۹ . ۷۱۴۹ بازدید

هات اسپات کردن، روشی برای اشتراک داده های تلفن همراه با دیگر دستگاه ها است. به طوری که بعد از فعال کردن هات اسپات گوشی خود، بقیه دستگاه ها می‌توانند گوشی شما را به عنوان یک وای فای شناسایی کنند و به آن متصل شوند. در فرایند هات اسپات کردن دقیقا مانند وای فای، می‌توانید برای اینترنت خود رمز عبور قرار دهید تا هر کسی نتواند از اینترنت شما استفاده کند.

این قابلیت امروزه در گوشی های هوشمند وجود دارد ولی در تمام آنها به طور پیش فرض غیر فعال است. به همین دلیل برای اشتراک گذاری داده ها یا همان هات اسپات کردن نیاز به انجام تنظیمات خاصی هست. البته به جز فعالسازی هات اسپات، باید نکات امنیتی را نیز رعایت کنید. در غیر این صورت ممکن است فردی بدون اطلاع شما از اینترنت شما استفاده نماید. این موضوع باعث تمام شدن اینترنت شما می‌شود. اما مهم تر از آن، نکات امنیتی شما است. 

در ادامه قصد داریم به فعالسازی هات اسپات در گوشی های آیفون و آیپد ها بپردازیم.

 

فعالسازی هات اسپات آیفون

 

قابلیت هات اسپات کردن چیست ؟

هات اسپات کردن یعنی اشتراک داده های اینترنت. در هات اسپات کردن شما باید داده های تلفن همراه خود را فعال کنید و با انجام تنظیمات مخصوص هات اسپات گوشی خود را تبدیل به یک وای فای کنید. بدین ترتیب گوشی ها و لپتاپ ها و دیگر دستگاه ها می‌توانند به گوشی شما وصل شوند و از اینترنت شما استفاده نمایند. شاید با توجه به قیمت اینترنت در اپراتور ها، این کار برای بلند مدت برای شما به صرفه نباشد. هات اسپات کردن را صرفا به عنوان یک روش موقت و ضروری بدانید. البته اگر با قیمت اینترنت همراه هم مشکل نداشته باشید، مشکلات دیگری در دراز مدت ممکن است برای شما پیش بیاید. برای مثال فعال بودن داده های تلفن همراه و هات اسپات مصرف باتری شما را بیشتر می‌کند. سیم کارت های دیتا، برای استفاده از هات اسپات، مناسب تر هستند. در ضمن امروزه مودم هایی موسوم به مودم های جیبی یا مودم های همراه وجود دارد. مودم های جیبی با استفاده از سیم کارت کار می‌کنند و قابل حمل هستند. هر چند برای خرید مودم های جیبی باید تقریبا زیاد هزینه کنید. اما مودم جیبی برای طولانی مدت بسیار بهتر از استفاده از هات اسپات گوشی است.

توجه داشته باشید که در قابلیت هات اسپات، باید به اینترنت نسل سوم (3G) یا اینترنت نسل چهارم (4G) دسترسی داشته باشید.

مودم های همراه

مودم همراه چیست و چه مودم همراهی برای خرید مناسب است؟

 

هات اسپات در ios13

 

سریع ترین روش برای فعالسازی هات اسپات در آیفون

چنانچه ios13 را بر روی گوشی خود نصب کرده اید، سریع ترین راه برای  فعال سازی هات اسپات روش زیر است:

  1. در برخی گوشی ها باید از بالا به پایین بکشید تا مرکز کنترل ظاهر شود. در آیفون های قدیمی هم از پایین به بالا باید بکشید تا مرکز کنترل باز شود.
  2. بلوکی برای شما باز خواهد شد که در این بلوک 4 نشانه را می‌توانید ببیند. این 4 نشانه شامل حالت هواپیما، بلوتوث و وای فای است. با فشار دادن این بلوک صفحه دیگری برای شما باز خواهد شد که آیکون های بیشتری در آن وجود دارد.
  3. در بلوک جدید آیکون هات اسپات شخصی (personal hotspot) را می‌توانید ببیند. فقط کافی است روی آن بزنید و هات اسپات را فعال کنید.

 

فعالسازی هات اسپات در ios13

 

فعالسازی هات اسپات از طریق تنظیمات

توجه داشته باشید در نسخه های قدیمی ios از طریق مرکز کنترل نمی‌توانید هات اسپات را فعال کنید و باید به تنظیمات گوشی مراجعه نمایید. در واقع روش فعالسازی هات اسپات در ios 13 با ios های قبل از 13 کمی تفاوت دارد که ما هر دوی آنها را بررسی خواهیم کرد.

فعالسازی هات اسپات در ios 13

برای فعال سازی هات اسپات در آیفون های با ios 13 باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به قسمت تنظیمات (settings) بروید.
  2. روی گزینه هات اسپات شخصی (personal hotspot) بزنید. این گزینه در زیر گزینه داده های تلفن همراه (mobile data) قرار دارد. با زدن این دکمه هات اسپات به صورت خودکار فعال می‌شود.
  3. در گوشی های آیفون با ios 13 قابلیت های جدید تری برای هات اسپات کردن وجود دارد. در این نسخه از ios شما می‌توانید افرادی که اجازه اتصال به هات اسپات دارند، را معرفی کنید. برای اینکار گزینه ای تحت عنوان family sharing وجود دارد. اگر قصد فعالسازی هات اسپات را دارید، شما باید به دیگر اجازه استفاده از هات اسپات خود را بدهید. اگر افراد خاص را انتخاب نکنید، هات اسپات گوشی شما برای افراد غریبه نیز قابل مشاهده خواهد بود. به همین ترتیب اگر آنها به رمز عبور شما دسترسی داشته باشند می‌توانند به گوشی شما متصل شوند و از اینترنت شما استفاده کنند.
  4. با استفاده از گزینه Family sharing، افرادی که اجازه استفاده از هات اسپات شما را دارند بدون نیاز به رمز عبور می‌توانند به گوشی شما متصل شوند.

 

نحوه فعال کردن هات اسپات در آیفون

 

فعالسازی هات اسپات در آیفون های قبل از ios 13 

همانطور که گفتم، فعالسازی هات اسپات در نسخه های قبل از ios 13 با نسخه های ios 13 متفاوت است. برای فعالسازی هات اسپات در آیفون هایی با سیستم عامل قبل از ios 13 باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد بخش تنظیمات (settings) شوید. سپس روی داده های تلفن همراه (Mobile Data/Cellular Data)ضربه بزنید.
  2. روی گزینه هات اسپات شخصی یا همان Personal Hotspot ضربه بزنید و آن را روشن نمایید.
  3. اگر وای فای یا بلوتوث شما غیر فعال باشد، گوشی از شما درخواست می‌کند تا این موارد را فعال کند. ما پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام دهید. در غیر این صورت گوشی فقط از طریق USB می‌تواند داده ها را منتقل نماید که البته روش امن تری است اما سریعترین نیست!
  4. روی گزینه WiFi Password ضربه بزنید و در این بخش یک رمز عبور مناسب برای هات اسپات انتخاب نمایید. اگر کسی بخواهد به گوشی شما متصل شود باید این رمز عبور را داشته باشد.
  5. در آخر اسم هات اسپات را مشاهده نمایید و در صورت تمایل می‌توانید آن را تغییر دهید.

 

هات اسپات آیفون 7

 

چگونه شخص دیگری به هات اسپات گوشی ما می‌تواند متصل شود؟

البته این کار خیلی ساده است. برای اینکار ابتدا باید گزینه WiFi را روشن نمایید. حالا می‌توانید تمامی WiFi های نزدیک به خود را مشاهده نمایید. باید اسم هات اسپات مد نظر را بدانید. بعد از اینکه روی نام هات اسپات مد نظر ضربه زدید، کافی است رمز عبور هات اسپات را بدانید. رمز عبور را وارد کنید. گوشی ای که هات اسپات کرده باید اجازه به دیگران داده باشد تا دیگران بتوانند به اینترنت آن متصل شوند. البته همانطور که گفتم در آیفون هایی با نسخه ios 13 می‌توانید از گزینه Family Sharing استفاده کنید. از طریق این گزینه تمام دستگاه هایی که اجازه استفاده از هات اسپات شما را دارند، می‌توانید مشخص کنید. بدین ترتیب آن دستگاه ها دیگر نیازی به رمز عبور ندارند. البته با فعالسازی این گزینه، نام هات اسپات شما به عنوان یک وای فای برای دستگاه های خرید پنهان می‌شود. در واقع فعال کردن این گزینه به امنیت گوشی شما نیز کمک می‌کند.

هشدار ها و خطرات فعالسازی هات اسپات

اگر کسی تلاش کند تا از طریق هات اسپات گوشی شما را هک کند چی؟ در واقع این احتمال وجود دارد. علاوه بر این ممکن است شخصی بدون اطلاع شما به اینترنت شما متصل شود. برای جلوگیری از این کار حتما یک رمز عبور مناسب برای هات اسپات خود انتخاب نمایید. از رمز های ساده مانند 1234 جدا خودداری کنید. از علائم و حروف انگلیسی و اعداد برای رمز عبور خودتان استفاده نمایید.

اما نکته دیگر مصرف باتری گوشی شماست. فعال بودن هات اسپات می‌تواند مصرف باتری شما را زیاد کند. بدین ترتیب ممکن است در طول روز با مشکل باتری مواجه شوید. در کل استفاده از هات اسپات روش مناسبی برای دراز مدت نیست.جدای از هزینه های آن، مصرف باتری و مسائل امنیتی نیز وجود دارد. 

 

هات اسپات در iOS 14

 

اگر هات اسپات آیفون کار نکرد، چکار باید کنیم؟

گاها ممکن است هات اسپات گوشی های آیفون متصل نشود. اما برای این موضوع راه حل هایی وجود دارد. البته ابتدا مطمئن شوید که مراحل مربوط به فعالسازی هات اسپات را به درستی انجام داده اید. در بالا به صورت کامل روش فعالسازی هات اسپات در نسخه های مختلف iOS توضیح داده شده است. بعد از اطمینان از اینکه مراحل را به درستی انجام داده اید، اگر همچنان هات اسپات شما کار نمی‌کرد، راهکار های زیر را انجام دهید.

ابتدا داده های تلفن همراه را یکبار خاموش و روشن کنید. همانطور که می‌دانید وقتی هات اسپات خودتان را فعال می‌کنید، گوشی شما مانند یک wifi عمل خواهد کرد. به این ترتیب گوشی شما از داده های تلفن همراه استفاده می‌کند و اینترنت را به دستگاه های دیگر می‌رساند. گاها برخی از مشکلات نرم افزاری برای داده های تلفن همراه پیش می‌آید که با با روشن و خاموش کردن آن این مشکلات برطرف می‌شود.

راهکار بعدی بروزرسانی تنظیمات شرکت مخابراتی است. ممکن است مشکلی که برای هات اسپات گوشی شما پیش آمده مربوط به مشکلات نرم افزاری باشد. این مشکلات در به روز رسانی های بعدی حل خواهند شد. بدین ترتیب بهترین راه به روز رسانی گوشی خودتان است. برای اینکار به Settings (تنظیمات) بروید و بر روی گزینه General بزنید. در قسمت جدید گزینه About را انتخاب نمایید. چنانچه به روز رسانی جدیدی در دسترس باشد در این قسمت قابل مشاهده خواهد بود. ولی ممکن است به روز رسانی جدیدی در دسترس نباشد که باید راهکار های بعدی را اجرا کنید!

یکی از راهکار های همیشگی برای مشکلات آیفون ها، خاموش و روشن کردن گوشی است! این راهکار برای مشکلات مربوط به هات اسپات هم صدق می‌کند. یک مرتبه گوشی را به طور کامل خاموش کنید و مجددا آن را روشن نمایید. اگر باز هم مشکل مربوط به هات اسپات حل نشده بود به سراغ راهکار های دیگر بروید!

اگر از نسخه های قدیمی iOS استفاده می‌کنید، بهتر است نسخه سیستم عامل خودتان را به روز کنید. برای اینکار می‌توانید به Setting بروید و سپس بر روی گزینه General بزنید. در منوی جدید روی گزینه Software Updates بزنید. در این قسمت می‌توانید نسخه های جدید iOS را مشاهده نمایید و از همین قسمت می‌توانید اقدام به دانلود و نصب نسخه جدید iOS کنید.

یکی دیگر از راهکارهای عمومی برای مشکلات نرم افزاری گوشی ها، ریست فکتوری است. در این روش تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی شما پاک خواهند شد. تمامی تصاویر، موسیقی ها، برنامه ها و تمامی فایل های ذخیره شده، حذف خواهند شد و گوشی به طور کلی به حالت تنظیمات کارخانه بازخواهد گشت. پس قبل از انجام ریست فکتوری از اطلاعات ضروری خودتان بک آپ تهیه کنید. برای ریست فکتوری کردن گوشی های آیفون باید ابتدا به Settings بروید و وارد قسمت General شوید. در این قسمت بر روی گزینه reset بزنید. بعد از انجام این کار ممکن است همچنان مشکل مربوط به هات اسپات حل نشده باشد!

 

هات اسپات آیفون 6S

 

اگر هنوز هم مشکل هات اسپات شما حل نشده باشد، ممکن است علت مشکل در قسمت های دیگری باشد. بدین ترتیب می‌توانید به تعمیرکاران حرفه ای گوشی مراجعه نمایید. البته خیلی کم پیش می‌آید که مشکل هات اسپات آیفون اینقدر اساسی باشد و معمولا همان راهکار های اولیه مشکل کاربران را حل می‌کنند.

به نظر شما بهترین جایگزین برای هات اسپات چیست؟

مطالب مرتبط
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
آیا می دانید کدام  اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
آیا می دانید کدام اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
اپراتور رایتل یک سیم کارت دائمی جدید با امکانات ویژه ای ارائه می دهد. بر اساس اطلاعات به دست آمد از اپراتور رایتل این اپراتور یک سیم کارت...
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
آیا می دانید بهترین سرعت اینترنت گیمرها بازی آنلاین چگونه می توان خریداری کرد. سرعت دانلود و آپلود همچنین پینگ تایم برای گیمر های حرفه ای...
  تلفن ثابت اینترنتی چیست؟
بلاگ | تلفن ثابت
تلفن ثابت اینترنتی چیست؟
در این نوشته با قیمت گذاری تلفن ثابت آشنا می شوید. آیا پس اگر شما هم از کاربران تلفن ثابت اینترنتی هستید و یا علاقه مند هستید درباره تلفن...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست