وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

بررسی ios 14؛ کپی لاکچری اندروید!

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۶:۱۲ . ۴۷۷۷ بازدید

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در تاریخ 2 تیر برگزار شد و اپل به معرفی بسیاری از فعالیت‌های خود در ادامه سال پرداخت. اما موردانتظارترین محصول اپل در این همایش، نسخه جدید سیستم عامل اپل یعنی ios 14 بود که در عین بهبود حداکثری، بسیاری از ویژگی‌های خود را از اندروید قرض گرفته است. فیلم زیر تیزر معرفی ios 14 است که پیشنهاد میکنیم آن را مشاهده کنید:
 

 

بتا ios 14 هم‌اکنون در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد، اما برای انتشار رسمی باید تا پاییز صبر کنید. به گفته کاربرانی که از این سیستم‌عامل استفاده کرده‌اند، ios 14 پیشرفت‌های بسیاری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد که جای خوشحالی دارد. برای مثال صفحه خانه دستخوش تغییرات بسیار در طراحی شده،‌ برنامه‌ها به‌ روز شده و siri شنونده و دستیار بهتری شده است. در کل بیشتر این تغییرات در طراحی رابط کاربری تاثیرگذار بوده‌اند.
 

ای او اس ۱۴ برای چه گوشی هایی می اید


Ios 14 و تغییرات گسترده در صفحه‌ خانه

برای شروع به بزرگترین تغییر iOS 14 می‌پردازیم: هوم اسکرین بازطراحی شده و اضافه شدن ویجت‌ها به آن برای اولین بار! برای اضافه کردن ویجت، از قسمت Today View یک ویجت را انتخاب کرده و با کشیدن آن به صفحه نمایش، از آن استفاده کنید. ویجت‌ها قابلیت تغییر سایز دارند، بنابراین اضافه کردن تعداد زیاد ویجت نمی‌تواند دغدغه شما باشد.

به لطف ویژگی دسته‌بندی هوشمند (Smart Stack) آیفون شما می‌تواند با تکیه بر هوش مصنوعی خود بر طبق زمان، مکان و نوع استفاده، در لحظه ویجت‌های مورد نیاز شما را به صفحه اضافه کند تا کار برای شما آسانتر شود. هر کدام از صفحات Home می‌توانند بر اساس فعالیت شما -کار، سفر، ورزش و...- شخصی‌سازی شوند. بخش Today View نیز دوباره طراحی شده تا تجربه کاربری آن لذت‌بخش‌تر باشد. گالری ویجت در این بخش وجود دارد که کاربران می‌توانند از ویجت‌های جدید استفاده کنند و آنها را شخصی‌سازی کنند.

خط رند 0912

در فروشگاه مای رند می توانید رندترین خط 0912 را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

اگر بدون وقفه صفحه خانه را ورق بزنید به بخش App Library خواهید رسید. اگر از تعداد زیادی برنامه استفاده می‌کنید، این رابط می‌تواند خدمات فراوانی از جمله مشاهده برنامه‌ها در یک نگاه و دسته‌بندی پوشه‌ای را به شما عرضه کند. همچنین به لطف وجود App Library می‌توانید برنامه‌های جدید را به صفحه اصلی اضافه نکنید تا این صفحه کمی خلوت‌تر بماند.
 

ای او اس ۱۴ کی میاد


حالت فشرده و الگو برداری اپل از گوگل در ios 14

از دیگر ویژگی‌های دزدیده شده از اندروید باید به فشرده‌سازی (Compact) برخی از عملکردها اشاره کرد. این فشرده‌سازی به جهت آسان در استفاده بودن است که حاصل آن قابل‌قبول می‌باشد. این ارتقا نرم‌افزاری در هنگام دریافت تماس و استفاده از سیری خود را نمایان می‌کند. یعنی هنگامی که فردی با شما تماس می‌گیرد یا با دستیار آیفون (سیری) صحبتی دارید، کل صفحه اشغال نشده و تنها قسمتی از نمایشگر به این عملکردها اختصاص داده می‌شود. سیری تنها دایره کوچکی در پایین صفحه و اعلان تماس مستطیلی کوچک در بالای صفحه را می‌گیرد.

با روشن کردن حالت تصویر در تصویر (Picture in Picture mode) کاربران قادراند هنگام تماشای ویدیو یا برقراری تماس تصویری از برنامه‌های دیگر هم استفاده کنند. شما می‌توانید هنگام استفاده از این حالت کاربردی، موقعیت تصویر کوچکتر قرار گرفته در صفحه آیفون را تغییر داده و ابعاد آن را بزرگتر یا کوچکتر کنید.

در ios 14 دستیار آیفون یا همان سیری هوشمندتر شده است. این دستیار هوشمند هم‌اکنون با استفاده حداکثری از صفحات وب توانایی پاسخ به دامنه گسترده‌تری از سوالات کاربران را دارد. قابلیت ارسال پیام صوتی به تازگی به سیری آی او اس 14 اضافه شده است. دیکته صفحه کلید بهبود یافته و نوشته‌های شما را به شکلی شایسته بهبود می‌بخشد. همچنین یک لایه امنیتی در جهت حفظ حریم خصوصی پیام‌های دیکته شده به صفحه کلید اضافه شده است.
 

iOS 14


اپل قابلیت کلیپ های برنامه (App Clips) را به ios 14 اضافه کرده‌است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید بدون دانلود و نصب برنامه‌ها از برخی قابلیت‌های‌شان بهره‌مند شوید. App Clips به شما اجازه انجام کارهایی مانند اجاره اسکوتر، خرید قهوه، رزرو کردن رستوران و گرفتن جایگاه پارک را تنها با اسکن کردن یک کد می‌دهد. اپل کلیپ‌های برنامه را اینگونه توصیف می‌کند:"بخش کوچکی از تجربه کاربری اپلیکیشن‌ها".

ویژگی‌های مربوط به پیام رسان آیفون 

یکی از امکانات اضافه شده به ios 14 سنجاق کردن مکالمه مورد علاقه خود در قسمت بالا است تا در هنگام نیاز به سرعت به آن دسترسی داشته باشید. برای این‌کار کافی‌ است مکالمه مورد نظر را به سمت راست بکشید. ویژگی دیگر، پاسخ‌های خطی (inline replies) است که با کمک آن می‌توانید به پیام دیگران پاسخ دهید و یک پیام را ریپلای کنید، این قابلیت تنها در برنامه‌های پیامرسان اینترنتی مشاهده می‌شد اما هم‌اکنون راه خود را به پیام رسان آیفون ios 14 باز کرده است. بیشترین بهره از این قابلیت را می‌توانید در چت‌های گروهی ببرید.

در چت گروهی، اپل امکان صدا کردن افراد (mention@) را اضافه کرده است. بنابراین اگر از نوتیفیکشن‌های بیجا در گروه خود خسته شده‌اید، می‌توانید تنها اعلانات مربوط به خودتان را فعال کنید تا وقت و بی‌وقت مزاحمت برای شما ایجاد نشود. شما می‌توانید تصویر پروفایل گروه چت خود را با یک عکس یا اموجی شخصی‌سازی کنید.
 

زمان عرضه ای او اس ۱۴


تنظیمات Memoji هم‌اکنون بیش از پیش قابل تغییر شده است. شما میتوانید مدل مو، کلاه، پوشاننده صورت و حتی سن میموجی خود را تغییر دهید! با افزوده شدن استیکرهای مشت زدن، سرخ شدن و بغل کردن این ویژگی بسیار جذاب‌تر از گذشته است.

سلامتی، آب‌وهوا و حالت دوچرخه سواری ios 14 

برنامه سلامتی (Health) حالا امکانات بیشتری را برای فراهم‌ کردن سلامت شما در خود جای داده است. از این دسته امکانات می‌توان به: پشتیبانی از ردیابی خواب اپل واچ، ارائه چک‌لیست سلامتی برای مدیریت سلامت و موارد ایمنی (کمک‌های اورژانسی، شناسه پزشکی (Medical ID)، تشخیص سقوط و نوار قلب) و هشدار دهنده مربوط به زیاد کردن صدا اشاره کرد. آخرین قابلیت ذکر شده وقتی هشدار می‌دهد که صدای گوشی را بیش از حد استاندارد کرده‌اید و ممکن است به گوش‌تان آسیب برسانید.

شما می‌توانید با پیگیری لحظه به لحظه اپلیکیشن آب‌وهوا (Weather)، اطلاعاتی در مورد تغییرات شدید جوی، نمودار بارش در ساعات آینده و… را داشته باشید. منبع اطلاع‌رسانی آب‌وهوایی ios 14، اپل Dark Sky است. 

اگر در رفت‌وآمدهای خود از دوچرخه استفاده می‌کنید، باید به شما تبریک گفت! چرا که در ios 14، مسیرهای مختص دوچرخه‌سواری و موتورسواری به این برنامه افزوده شده‌اند که هنگام مسیریابی می‌توانند کمک‌های شایانی به شما کنند. برای مثال می‌توانید از موانع موجود در راه -حتی راه‌پله‌ها- و شلوغی خیابان مطلع شوید. اگر از دستگاه‌های برقی استفاده می‌کنید، نقشه اپل جایگاه‌های شارژ این دستگاه‌ها را نیز به شما نشان می‌دهد. همچنین یک راهنمای آنلاین، براساس منابع معتبری همچون (The Washington Post, AllTrails, Complex, Time Out Group و...) می‌تواند به شما در یافتن رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری جدید کمک کند.

خط کجاست؟

میخوای بدونی سیمکارتت برای کدوم شهره؟ رو لینک بالا کلیک کن!

با ios 14 بدون نیاز به کلید، ماشین خود را روشن کنید!

کلید دیجیتالی خودرو به کاربران توانایی روشن کردن ماشین خود با استفاده از آیفون و ساعت اپل را می‌دهد. احتمالا در سال‌های آتی شاهد اضافه شدن تراشه U1 باشیم. به لطف این تراشه برای باز کردن و روشن کردن ماشین با آیفون نیازی به در آوردن گوشی از جیب هم نیست. اگر دوست دارید ماشین خود را به دوستانتان قرض بدهید، نیازی به تحویل کلید فیزیکی نیست. کافی است از طریق برنامه پیام‌رسان کلید دیجیتالی را برای دوست خود ارسال کنید! همچنین اگر در معرض دزدی قرار گرفتید، می‌توانید کلید دیجیتالی را از طریق آیکلود غیرفعال کنید.
 

نصب ای او اس ۱۴


برنامه خانه (Home) با پیشنهادات خودکار و دکمه های دسترسی سریع به مرکز کنترل، هوشمند‌تر شده است، به علاوه ویژگی نورپردازی سازگار اجازه می دهد تا چراغ‌های موجود در خانه، دمای رنگ خود را در طول روز تنظیم کنند. تشخیص چهره در دستگاه به شما امکان می دهد دوربین‌های در ورودی، مهمان پشت در را بر اساس تصاویر و فیلم‌های موجود در آیفون شما تشخیص داده و به شما اطلاع دهد.

هم‌اکنون برنامه‌ بهبود یافته‌ای برای ترجمه توسط اپل برای ios 14 طراحی شده که از 11 زبان زنده دنیا -شامل: انگلیسی، عربی، چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، اسپانیایی و روسیه‌ای- پشتیبانی می‌کند. اما جالب‌ترین قابلیت برنامه ترجمه حالت مکالمه آن است. با روشن کردن این حالت می‌توانید به طور زنده و بدون نیاز به صحبت کردن مستقیم با فرد مقابل مکالمه کنید.

با کمک ios 14 جاسوسان را پیدا کنید!

حفاظت از حریم خصوصی نسبت به قبل شدیدتر شده است. با مهاجرت به نسخه چهاردهم ios درمی‌یابید که برنامه‌سازان حتی برای اتصال به شبکه محلی نیز نیازمند مجوز کاربران هستند. همچنین گزینه‌ای برای نشان دادن مکان حدودی اضافه شده است که برنامه‌ها و سایت‌ها دسترسی به محل دقیق شما نداشته باشند. اگر برنامه‌ای در حال استفاده از دوربین یا میکروفون شما باشد، آیکون هشداردهنده‌ای در بالای نمایشگر،‌ نمایش داده می‌شود.

با نصب سیستم عامل آی او اس چهارده می‌توانید به‌صورت خودکار ایرپاد خود را به دستگاه‌های دیگر متصل کنید. اگر ایرپاد پرو دارید، iOS 14 برای شما تنظیم صوت فضایی را برای صدای فراگیر، به ارمغان آورده است. همچنین اگر باتری ایرپاد یا ایرپاد پرو شما کم باشد، اطلاعیه‌ای برای شما صادر می‌شود.
 

Ios 14 برای چه گوشی هایی عرضه میشود


8 ویژگی ios 14 که از اندروید قرض گرفته شده است:

  1. ویجت‌های صفحه خانه
  2. کشوی برنامه‌ها
  3. تصویر در تصویر
  4. تنظیم برنامه پیشفرض
  5. مترجم
  6. کلیپ برنامه‌ها
  7. طراحی جدید Siri
  8. نمایش دسترسی‌ برنامه‌ها در اپ استور

 

زمان انتشار ای او اس ۱۴


کدام آیفون از ios 14 پشتیبانی می‌کند؟

نسخه چهاردهم ios از گوشی‌های آیفون 6s به بالا پشتیبانی می‌کند، یعنی تمام دستگاه‌هایی که از ios 13 بهره‌مند بودند. تا الان اپل 3 نسخه بتای آی او اس 14 را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و دو نسخه بتا برای عموم مردم را منتشر کرده است.

ios 14.5 و استفاده از فیس آیدی با ماسک

به خاطر ویروس کرونا، همگی باید ماسک بزنیم. با این که اپل این موضوع را می‌دانست، سنسور اثر انگشت را به آیفون 12 اضافه نکرد. بنابراین، بسیاری از این اقدام اپل شاکی شدند و دست از خرید آیفون جدید برداشتند. اما اپل، در یک اقدام سودجویانه، امکانی به نسخه 14.5 ios اضافه کرد که به لطف آن، می‌توانید هم‌اکنون با ماسک هم آیفون خود را باز کنید.
البته باید اپل واچ سری 3 به بالا داشته باشید وگرنه نمی‌توانید از این ویژگی استفاده نمایید. این نسخه هنوز به صورت رسمی عرضه نشده و برای توسعه‌دهندگان یا امتحان‌کنندگان نسخه بتا در دسترس است.
کدام سیستم‌عامل بهتر است؟ ios 14 یا اندروید 11؟

مطالب مرتبط
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
ویژگی های لوازم جانبی اورجینال ایفون
بلاگ | لوازم جانبی
ویژگی های لوازم جانبی اورجینال ایفون
جالب است بدانید بسیاری از لوازم فیک و تقلبی با قیمت گران به جای لوازم جانبی اورجینال اپل در مراکز خرید گوشی و لوازم جانبی فروخته شده اند...
تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن
بلاگ | دنیای فناوری
تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن
امروز دانشمندان به دنبال راهی آسان برای تشخیص کرونا هستند. در این مقاله به بررسی تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی های هوشمند می پردازیم...
آموزش ساخت اپل آیدی جدید کاملا رایگان
بلاگ | دنیای فناوری
آموزش ساخت اپل آیدی جدید کاملا رایگان
آموزش ساخت اپل آیدی جدید به عنوان یکی از پرکاربردترین آموزشها برای کاربران این برند از گوشی های هوشمند است. اگر شما میخواهید اپل آیدی برای...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست