وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

نقد و بررسی اجمالی جدیدترین محصولات شیائومی Redmi Note 8 و Redmi Note 8 Pro

انتشار ۱۳۹۹/۱/۱۱ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۷/۴ ۱۰:۱۸ . ۱۷۰۳۱ بازدید

در چند سال اخیر شرکت شیائومی محصولات متعددی را وارد بازار کرده است. مشخصه اصلی و منحصر به فرد این کمپانی بزرگ؛ قیمت مقرون به صرفه آن در مقایسه با دیگر شرکت ها مثل اپل و سامسونگ است. به نظر شما آیا خرید این محصول جدید بهترین انتخاب در بین گوشی های هم رده است؟ همیشه دیده شده که صرفا انتخاب یک گوشی با توجه به مشخصات فنی و اعداد و ارقام آن نتیجه مطلوب و مورد انتظار را در بر نداشته است. در این پست به بررسی نقاط ضعف و قوت دو محصول جدید شرکت شیائومی یعنی  شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو  می پردازیم.

مقایسه ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

طراحی جدید شیائومی Note 8 Pro هم تراز پرچمدارها

دلیل متفاوت بودن این دو محصول نسبت به مدل های قبلی خود در همین سری (سری نوت) تنها در پردازنده و اندازه نمایشگر آن نبوده است. چیدمان عمودی دوربین ها و نوع آن ها، طراحی بدنه و افزایش ظرفیت باتری و بهبود در عملکرد از دیگر تفاوت هایی است که تمایز ایجاد کرده است. این طراحی باعث شده که نوت 8 پرو در حد گوشی های پرچمدار دیگر شرکت ها به نظر برسد و اصلا حس و حال گوشی های میان رده را به کاربر نمیدهد.

ردمی نوت 8 پرو در چهار رنگ سفید مرواریدی، سبز تیره ،خاکستری و آبی تیره عرضه شده است.گوشی ردمی نوت 8 نیز در سه رنگ سفید، آبی و مشکی روانه بازار شده است. این اسمارت فون ها دو سیم هستند که در لبه سمت چپ دستگاه قرار دارند. محل قرارگیری کارت حافظه هم در کنار سیم کارت ها میباشد. در قسمت زیرین دستگاه و کنار پورت USB-C یک جک هدفون 3.5 میلیمتری نیز تعبیه شده است.

طراحی شیائومی ردمی نوت 8

ردمی نوت 8 پرو اولین گوشی با دوربین 64 مگاپیکسلی

مهمترین ویژگی در این سری از گوشی های هوشمند شرکت شیائومی را می توان به دوربین چهارگانه آن اشاره کرد که برای اولین بار در دنیا در سری شیائومی نوت 8 پرو عرضه شده است. در گوشی نوت 8 پرو دوربین اصلی 64 مگاپیکسل، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی، دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی،  دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و همچنین سنسور اثر انگشت در مرکز پنل قرار گرفته است.

ردمی نوت 8 پرو از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی یک لنز واید با گشودگی دیافراگم 1.8 /f برای عکاسی در نور ضعیف شب بهره میبرد. این قابلیت برای دوستداران عکاسی در شب بسیار کاربردی است. همچنین دوربین ردمی نوت 8 پرو از قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K پشتیبانی می کند. دوربین سلفی آن همچنین به شما اجازه می دهد که عمق تاری میدان را تنظیم کنید. این امر باعث میشود تا بتوانید سلفی های حرفه ای تری را داشته باشید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ردمی نوت 8 پرو به کمک دوربین سلفی قوی خود از قابلیت اسکن تشخیص چهره هم پشتیبانی می کند.

اما در ردمی نوت 8 لنزهای دوربین اصلی 48 مگاپیکسل، دوربین اولترا وایلد 2 مگاپیکسل، دوربین ماکرو مگاپیکسل و همچنین حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسل در دوربین در سمت چپ به صورت عمودی قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت هم در مرکز پنل پشت قرار دارد.

دوربین ردمی نوت 8 پرو

صفحه نمایشگر بزرگ تر Redmi Note 8 Pro نسبت به سری های قبل

در گوشی Note 8 Pro صفحه نمایش 6.53 اینچی فول اچ دی روی پنل خوش قیمت و اقتصادی IPS LCD که از لحاظ کیفیت و دوام چیزی کم ندارد قرار دارد. همچنین فاصله خیلی ناچیز کناره صفحه نمایشگر که از آن با نام طراحی سه بعدی خمیده یاد می شود که چیزی در حدود 84.9 درصد از مساحت کل صفحه را به خود اختصاص داده  از دیگر ویژگی هایی است که باعث انتخاب بیشتر و بهتر برای کاربران و مشتریان شده است. لازم به ذکر است که هیچ دکمه فیزیکی بر روی پنل وجود ندارد.

رزولوشن 1080 * 2340 و همچنین تراکم 395 پیکسلی بر اینچ از دیگر ویژگی های این محصول وسوسه انگیز است. و اما در Note 8 اندازه 6.3 اینچ فول اچ دی و رزولوشن و تراکم همانند نسخه پرو است و نسبت صفحه نمایش به بدنه چیزی در حدود 81.7 درصد است.

 

طراحی بدنه شیائومی ردمی نوت 8 متفاوت تر از قبل

بدنه Note 8 Pro به طور کامل جلو و پشت از شیشه است که با لایه محافظ گوریلا گلس 5 محافظت می شود. با وجود وزن بیشتر( که در حدود 200 گرم است ) نسبت به سری 7 ، طراحی زیبا و مدرن آن احساس وزن بیشتر آن را خنثی می کند. در Note 8 هم مانند نسخه پرو از فناوری کورنینگ گوریلا گلس 5 استفاده شده است و وزن تقریبی 190 گرم است.

 

باتری 4500 میلی آمپری شیائومی ردمی نوت 8 پرو

شاید در ابتدا شنیدن اینکه گوشی شائومی نوت 8 پرو مجهز به باتری 4500 میلی آمپری است با توجه به قیمت این گوشی در بازار غیر ممکن به نظر برسد! نکته جالب توجه در این مورد مدت زمان فول شدن باتری است که حدود 2 ساعت است و از فست شارژ 18w پشتیبانی می کند و همچنین تا 10 ساعت شارژدهی خواهد داشت. دیگر نقطه قوت این گوشی را می توان سیستم پیشرفته خنک کننده مایع (Liquid Cool technology) دانست که باعث کاهش 4 تا 6 درجه ای حرارت و IC شارژینگ می شود.

در Note 8 باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر به کار رفته است و این مدل همچنین شارژ سریع 18w را پشتیبانی می کند.

نقد و بررسی اجمالی جدیدترین محصولات شیائومی Redmi Note 8  و Redmi Note 8 Pro

مشخصات فنی پردازنده ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

شرکت شیائومی برای دو محصول جدید خود از دو پردازنده متفاوت استفاده کرده است. در نوت 8 پرو  پردازنده 12 نانومتری هلیو G90T مدیاتک به کار گرفته شده است در حالی که در نسخه نوت 8 پردازنده 11 نانومتری اسنپدراگون 665 کوالکام به کار رفته است. با توجه به مشخصات فنی بدیهی است که پردازنده مدیاتک عملکرد قوی تری نسبت به اسنپدراگون دارد.  بر اساس گفته کمپانی مدیاتک حرف G در این مدل CPU نشان دهنده قدرت خیره کننده این پردازنده است که در گیم بسیار حائز اهمیت است.

حافظه اسمارت فون جدید شیائومی Redmi Note 8 Pro

برای ردمی نوت 8 ؛حافظه دستگاه 32، 64 و 128 گیگابایتی تولید شده است اما در نسخه پرو دو حافظه 64 و 128 گیگابایتی موجود می باشد. البته هر دو نسخه تا حافظه 256 گیگابایت را ساپورت می کنند.

بررسی پورت های Redmi Note 8 Pro و Redmi Note 8 

در ردمی نوت 8 پرو می توان به NFC ، رادیو FM ، پورت مادون قرمز اشاره کرد. در عوض ردمی نوت 8 از NFC پشتیبانی نمی کند اما همانند نسخه پرو به پورت مادون قرمز و رادیو FM مجهز شده است. همچنین سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژ تایپ سی (USB Type C) در این گوشی ها به چشم می خورد.

پورت شارژر تایپ سی

 

بررسی قیمت Redmi Note 8 Pro و Redmi Note 8 

اصلی ترین دلیل برای انتخاب گوشی تلفن هوشمند از شرکت شیائومی را شاید بتوان قیمت پایین تر آن در مقایسه با دیگر برندها با توجه به امکانات و کارایی یکسان دانست. البته با توجه به نوسانات بازار ارز و موبایل می توان قیمت این دو گوشی را بین پنج میلیون و پانصد هزار تومان و شش میلیون و پانصد تومان و برای هر دو نسخه تخمین زد.

 

عملکرد گیمینگ Redmi Note 8 Pro

گوشی Redmi Note 8 Pro  در مقایسه با نمونه های مشابه (A50s ساسونگ) عملکرد به مراتب بهتر و بالاتری در اجرای بازی های با کیفیت بالا و سنگین نظیر آسفالت و دوتا و... داشته و باعث ایجاد تفاوت در کیفیت تصویر سرعت و روانی بازی شده است.

 در این گوشی به لطف داشتن چیپست 12 نانومتری Helio G90T مدیاتک که برای اولین بار برای گیمینگ بهینه سازی شده است باعث شده تا بازی ها برای کاربر روان و مهیج تر باشند و این نکته برای این گوشی که جز میان رده ها به حساب می آید بسیار حائز اهمیت و حیاتی است و خبر از کارایی بالای این گوشی می دهد.

 نکته دیگری که برای گیمر ها بسیار جذاب است قابلیت اتصال همزمان به دو وای فای می باشد. همچنین پردازنده گرافیکی Mali-G76MC4 باعث می شود تا ردمی نوت 8 پرو اولین انتخاب گیمرها در این رده از اسمارتفون ها باشد.

شیائومی ردمی نوت 8 پرو

 

آیا گوشی Redmi Note 8 Pro ارزش خرید دارد؟ (نظر نویسنده)

شاید اولین نکته منفی در این سری را نبودن هدست داخل جعبه گوشی دانست. البته این نکته سلیقه نویسنده است و ممکن است برای کسی که کیفیت بالای هندزفری در اولویت قرار دارد چندان نکته مهمی نباشد حال آنکه معمولا در گوشی های میان رده اگر هندزفری داخل جعبه باشد کیفیت لازم برای ارضای مشتری را نخواهد داشت. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت اسپیکر واحدی است که در بخش زیرین گوشی قرار دارد و شاید صدای مطلوب و دلخواه مشتری را نتواند برآورده کند.

مطلب دیگری که باید به آن اشاره کنیم حجم بالای برنامه های بیهوده است که تا حدودی توی ذوق می زند. اپ هایی که به صورت پیش فرض و اکثرا بی استفاده و با هدف تبلیغات رابط کاربری در گوشی تعبیه شده است باعث شده که تا حد زیادی از محبوبیت آن بکاهد.

همچنین استفاده از اندروید 9 در پیش فرض سیستم عامل این گوشی با ایرادهایی از سوی کاربران مواجه شده است. از دیگر نکاتی که می شود در نظر داشت سرعت اجرای برنامه های نصبی و حتی سرعت لود شدن گوشی پس از روشن شدن دستگاه است که در مقایسه با نمونه های مشابه (A50s Samsung ) تفاوت چشمگیری دارد.

به هر حال سری نوت در اسمارتفون های شرکت شیائومی چند سالی است با استقبال خوبی مواجه شده است و شاید بتوان با دیدن نکاتی مثل داشتن سخت افزار قدرتمند ، عمر باتری بالا و خاص ترین ویژگی آن یعنی داشتن دوربین 64 مگاپیکسلی این نسخه یعنی Redmi Note 8 Pro را اوج کار شرکت در این سال ها دانست و انتخاب مناسبی برای خرید گوشی انجام داد به طوری که نکات منفی آن برای مشتری و مصرف کننده در بازار چشم گیر نباشد.

مطالب مرتبط
همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل
بلاگ | راهنماي سرويس ها
همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل
کدهای کاربردی گوشی موبایل یکی از موضوعات جذاب و کاربردی برای کاربران است. در این مطلب به بررسی هر یک از انواع کدهای کاربردی گوشی موبایل...
فناوری جدید شاتل موبایل ، انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیستم های هوشمند
بلاگ | خدمات سیم کارت
فناوری جدید شاتل موبایل ، انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیستم های هوشمند
شاتل موبایل توانست انتخاب دستی و تغییر شبکه رادیویی در سیم کارت هوشمند را برای اولین بار در ایران فراهم کند. برای اولین بار سیم کارت شاتل...
اینترنت رایگان شاتل موبایل به سیم کارت اولی ها
بلاگ | اخبار اپراتورها
اینترنت رایگان شاتل موبایل به سیم کارت اولی ها
با خرید سیم‌کارت‌ شاتل موبایل به عنوان اولین سیم‌کارت خود، علاوه بر بسته‌های ارائه شده به همراه سیم‌کارت، بسته سه ماهه رایگان اینترنت، مکالمه...
بسته اینترنت تخفیف دار شاتل موبایل
بلاگ | راهنماي سرويس ها
بسته اینترنت تخفیف دار شاتل موبایل
با خرید سیم کارت شاتل موبایل می توانید از خدمات ویژه این شرکت استفاده کنید. خدمات شرکت شاتل موبایل عبارت از مکالمه درون و بیرون شبکه ، پیامک...
تعداد 11 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.7
8
3
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام. بهترین گوشی دنیاست

  2. من این گوشیو دارم خیلی عالییییه

  3. من این گوشیرو دارم.یعنی پرچم داره تا این لحظه.۵ستاره هم بهش کمه.خیلی گوشی خوبیه.البته مدل هندو چین هستن.بهترینش مال هنده

  4. سلام من ردمی نوت 8 از پارسیس موبایل گرفتم.این گوشی دو سه هفته ای یه باز کلا قاطی میکنه خودش شروع میکنه فلاش زدن وای فای بلوتوث و نور صفحه خاموش روشن میشه.اعصابم خورد کرده.اگه این مشکل نداشت عالی بود.

  5. عالیه فقط ازین قابلیت دستیار سخنگو نداره؟اگ داره میشه لطف کنین بگین از کجا فعال میشه؟

  6. من دارم فوق العاده است

  7. من این گوشیو دارم و واقعا ازش راضی بودم شرف داره به اپل چون اپل فقط داره پول برندشو میخوره واگه اپل ردمی نوت 8پرو می‌ساخت شک نکنید که با قیمت 15 16 ملیون در بازار میفروخت

  8. صفحه نمایش نوت هشت پرو امولیده؟

  9. گوشی نوت ۸ پرو شیائومی چند تا دوربین دارد

  10. گوشی خیلی عالی هست به نظر من باید بهش بهترین میان رده رو داد

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست