وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9

انتشار ۱۳۹۹/۸/۲۴ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۲:۴۷ . ۴۹۲۶ بازدید

شیائومی با محصولات ارزان قیمت و قوی خود، چند سالیست بر سر زبان ها افتاده است. این شرکت چینی توانسته است با عرضه محصولات مقرون به صرفه و اقتصادی خود، پا به عرصه رقابت با کمپانی های بزرگ تلفن همراه گذاشته است؛ به طوری که گوشی های میان رده شیائومی می تواند با گوشی های میان رده و گاها پرچمدار شرکت های دیگر در رقابت قرار بگیرد.

امروز قرار است گوشی شیائومی ردمی نوت 9 را بررسی کنیم؛ دستگاهی که شباهت بسیار زیادی به شیائومی نوت 9s دارد و به نظر میرسد که این دو گوشی سیبی هستند که از وسط به دونیم تقسیم شده اند. 

 

شیائومی ردمی نوت 9 اس

 

طراحی شیائومی ردمی نوت 9

ردمی note 9 زیاد از طراحی همیشگی شیائومی دور نیست و این گوشی از نظر طراحی تقریبا شبیه به مابقی گوشی های شیائومی می‌باشد. اما میتوان به عنوان تفاوت از نحوه قرارگیری دوربین ها و سنسور اثر انگشت ردمی نوت 9 یاد کرد. 

دوربین های این دستگاه درون یک مستطیل مشکی رنگ گرد هم آمده اند که در قسمت پایینی آنها، یک سنسور اثر انگشت نیز تعبیه شده است. میتوان گفت که محل قرارگیری دوربین ها و سنسور اثر انگشت رضایت بخش است. 

بررسی تخصصی شیائومی ردمی نوت 7

شیائومی ردمی نوت 7 یکی دیگر از گوشی های اقتصادی سری نوت شیائومی است؛‌ اگر به سری نوت شیائومی علاقه مند هستید مطلب بالا را از دست ندهید!

 

ردمی نوت ۹ اس

 

شاید در نگاه اول احساس کنید که پنل پشتی این گوشی از شیشه ساخته شده است اما متاسفانه جنس به کار رفته در پنل پشتی این گوشی توسط شیائومی اعلام نشده است و نمی‌توان با قطعیت گفت که شیشه است. اما قسمت جلوی این گوشی بدون شک از گوریلا گلس 5 می‌باشد.

لازم به ذکر است که این گوشی با وجود یک صفحه نمایش 6.53 اینچی؛ بسیار سنگین می‌باشد اما میتوان یکی از دلایل سنگینی این دستگاه را باتری بزرگ این دستگاه در نظر گرفت. اما در هر صورت، ردمی نوت 9 یک تلفن همراه نسبتا خوش دست می‌باشد؛‌ هرچند در هنگام استفاده وزن بالای آن باعث خستگی دست می‌شود، اما انحنای این گوشی به قرار گرفتن راحت این دستگاه در دست کمک می‌کند.

همانطور که گفته شد،‌ جنس قسمت پشتی این دستگاه هنوز مشخص نیست اما لازم به ذکر است که در هنگام استفاده، اثر انگشت و لکه ها خیلی راحت به در پشت این دستگاه می‌چسبند و لکه ها روی آن به راحتی دیده می‌شود؛‌ همچنین در ردمی نوت 9 بر‌خلاف دیگر دستگاه های سری نوت‌، رنگ بسیار ساده می‌باشد و ممکن است بعد از مدتی آنچنان جذاب به نظر نرسد.

در قسمت پایینی این دستگاه، اسپیکر،‌ جک هدفون 3.5،‌ و درگاه USB-C قرار دارد و در سمت راست این دستگاه،‌ دکمه های پاور و تنظیم صدا وجود دارد. دکمه های کنار ردمی نوت 9 در محل مناسبی قرار نگرفته و به نسبت بدنه گوشی بسیار دور از دست می‌باشند.

 

شیائومی نوت ۹ اس

 

صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 9

ردمی نوت 9 شیائومی از یک صفحه نمایش 6.53 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل بهره مند است. حاشیه های این صفحه نمایش به اندازه کافی نازک هستند و بنابراین حواس شما را از صفحه نمایش پرت نمی کند. دوربین ردمی نوت 9 در سمت چپ صفحه نمایش در گوشه بالا قرار گرفته است و مزاحمتی ایجاد نمی‌کند.

و اما یکی از مشکلاتی که اکثر گوشی ها با صفحه نمایش LCD دارند در نوت 9 نیز دیده می‌شود؛ در پس زمینه‌های سفید رنگ و در روشنایی صفحه متوسط، در لبه پایینی صفحه نمایش و در اطراف دوربین سلفی سایه‌ هایی دیده می‌شود و حتی زمانی که روشنایی را افزایش می‌دهید، این مشکل بیشتر هم به چشم می‌آید؛ با این حال آن‌ قدر آزار دهنده نیست که توجه‌ تان را به خود جلب کند.

اما اگر این سایه ها باعث آزار شما می‌شوند میتوانید با فعال سازی حالت تاریک (dark mode) این مشکل را حل کنید.

همچنین ردمی نوت 9 شیائومی از نظر حداکثر روشنایی نیز از مابقی گوشی های هم‌رده خود عقب تر است؛ طبق گفته های شرکت شیائومی، این دستگاه تنها 450 نیت روشنایی دارد. در کل می‌توان گفت که روشنایی صفحه نمایش ردمی نوت ۹ چندان بالا نیست اما برای یک گوشی میان‌رده تا حدودی قابل قبول است و با کمی زحمت می‌توانید زیر نور خورشید از گوشی خود استفاده کنید.

 

شیائومی نوت ۹ دیجی کالا

 

باتری شیائومی ردمی نوت 9

همانطور که انتظار می‌رفت بزرگ بودن این دستگاه به دلیل باتری آن می‌باشد؛ ردمی نوت 9 باتری 5020 میلی آمپری دارد و به لطف پردازنده کم مصرف Helio G85 مدیاتک،‌ این گوشی دارای عمر باتری فوق العاده ای میباشد و میتوان ساعت ها بدون دغدغه خالی شدن باتری به تماشای فیلم پرداخت.

با این حال وقتی صحبت از سرعت شارژ می‌شود؛ نوت 9 چیز زیادی برای گفتن ندارد. این گوشی با شارژر 18 واتی خود می‌تواند در 2 ساعت و 30 دقیقه باتری 5020 میلی آمپری خود را از 0 به 100 درصد برساند.

نرم افزار و عملکرد شیائومی ردمی نوت 9

اگر تا به حال تجربه استفاده از MIUI را داشته اید؛ استفاده از ردمی نوت 9 برای شما بسیار آسان خواهد بود. هیچ تغییر عمده ای در نرم افزار دستگاه به وجود نیامده و اکثر تغییرات ظاهری هستند. همچنین حالت تاریک نیز در این گوشی وجود دارد و می تواند برای همه برنامه های سیستم و برنامه های شخص ثالث که از قابلیت پشتیبانی می کنند، استفاده شود.

 متاسفانه، صفحه LCD ردمی نوت 9 به شما اجازه نمی دهد میزان قابل توجهی از انرژی را صرفه جویی کنید، اما هنگام استفاده از تلفن در شب یا در یک محیط تاریک، فشار کمتری بر روی چشمان شما ایجاد می کند. همچنین این دستگاه دارای حالت خواندن و شب اختصاصی وجود دارد تا تجربه خواندن شما را بیش از پیش راحت کند.

 

شیائومی نوت 9

 

 حسگر اثر انگشت گوشی که در پشت آن نصب شده تقریبا بی نقص است. اگر این واقعیت را نادیده بگیریم که حسگر اثر انگشت کمی بیش از حد در بالای گوشی تعبیه شده است و دستیابی به آن دشوار است، اسکنر اثر انگشت خود بسیار عالی عمل می کند؛ سریع، دقیق و قابل اعتماد است. فقط یک لمس کوتاه کافی است تا در کمتر از یک ثانیه قفل تلفن باز شود.

بررسی تخصصی شیائومی MI 10 ultra

اگر از علاقه مندان گوشی های شیائومی هستید این مطلب را از دست ندهید…!

سخت افزار شیائومی ردمی نوت 9

در شیائومی ردمی نوت 9،‌ از پردازنده Helio G85 مدیاتک استفاده شده است که تنها تفاوت آن با نسل قبلی خود یعنی Helio G80 مدیاتک افزایش کلاک پردازشگر گرافیکی از 950 مگاهرتز به 1000 مگاهرتز است که لازم به ذکر است این افزایش کلاک تفاوت چشمگیری در کارایی گوشی ایجاد نکرده است. همچنین این گوشی دارای پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 که یک پردازنده میان رده به حساب می‌آید.

گوشی میان‌رده شیائومی ردمی نوت 9 در دو مدل با رم  3 و حافظه داخلی 64 گیگابایت و یا 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایتی روانه بازار شده است.

 

دوربین شیائومی نوت 9

 

دوربین شیائومی ردمی نوت 9

ردمی نوت 9 شیائومی دارای 5 دوربین است که 4 دوربین در پشت این دستگاه و تنها یک دوربین در قسمت جلوی آن قرار دارد. چهار دوربینی که در پشت بدنه ردمی نوت 9 قرار گرفته اند شامل دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق سنج هستند.

دوربین اصلی این گوشی یک دوربین 48 مگاپیکسلی،‌ دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی، دوربین عمق سنج ۲ مگاپیکسلی و در نهایت دوربین سلفی این دستگاه را یک دوربین 13 مگاپیکسلی می‌باشد.

با توجه به مشخصاتی که در بالا نام برده شد؛ طبیعتا شما نباید انتظار 5 دوربین حرفه ای را داشته باشید چرا که شیائومی ردمی نوت 9 یک گوشی میان رده بوده و از دوربین های معمولی برخوردار است.

همچنین دوربین ردمی نوت 9 دارای نایت مود بوده که برای عکاسی در شب استفاده می‌شود. اما متاسفانه حالت شب ردمی نوت 9 از دقت بالایی برخوردار نبوده و در اکثر مواقع نورها و رنگ ها را به بشدت غیر طبیعی جلوه می‌دهد و باعث افت کیفیت عکس ها می‌شود. اگر جزو دسته افرادی هستید که به عکاسی در شب علاقه دارید ردمی نوت 9 نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

خرید نوت 9 شیائومی

 

نتیجه گیری

ردمی نوت 9 گوشی مقرون به صرفه و در این حال کاربردی است که اگر اندازه بزرگ آن را ملاک قرار ندهیم؛ می‌تواند گوشی خوبی برای استفاده های روزمره و عادی باشد. ردمی نوت 9 در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی ردمی نوت 8 تفاوت آنچنانی نکرده است و تنها قابلیت هایی مانند شارژ معکوس 9 واتی،‌ دوربین 4 گانه و باتری با ظرفیت بالاتر در این گوشی وجود دارد.

عکاسی در نوت 9 با نوت 8 تفاوت چندانی ندارد اما در نوت 9 جنس بدنه پشتی از پلاستیک است و این در حالی است که نوت 8 دارای بدنه شیشه ای می باشد. در کل، نوت 9 شیائومی برای استفاده های روزمره مانند تماشای فیلم، وبگردی،‌ شبکه های اجتماعی و تا حدودی بازی های ویدئویی مناسب است. 

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 9

در انتها نگاهی کلی به مشخصات ردمی نوت 9 پرو می‌اندازیم

اتصالات

شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث5.0، A2DP، LE
GPSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC

 وابسته به بازار

- M2003J15SG - بله

- M2003J15SS - خیر

USBUSB Type-C 2.0

باتری

باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعت
شارژرشارژ سریع 18 وات

بدنه

ابعاد162.3x77.2x8.9 میلیمتر (6.39x3.04x0.35 اینچ)
وزن199 گرم
متریالجلو شیشه (گوریلا گلس 5), فریم پلاستیک
سیم کارتدو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عاملاندروید 10, MIUI 12
تراشهMediaTek Helio G85 (دوازده نانومتری)
پردازشگر مرکزی8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A75 و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکیMali-G52 MC2

حافظه

درگاه حافظه microSDXC
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت
رم3، 4 و 6 گیگابایت

دوربین

اصلی

48 مگاپیکسل, f/1.8, 26mm (wide), 1/2.0", 0.8µm, PDAF

8 مگاپیکسل, f/2.2, 118˚ (ultrawide), 1/4.0", 1.12µm

2 مگاپیکسل, f/2.4, (macro), AF

2 مگاپیکسل, f/2.4, (depth)

ویژگی‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداریفیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه
سلفی13 مگاپیکسل 
فیلم‌برداری سلفیفیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه

شبکه

فناوری2G, 3G, 4G

قابلیت ها

حسگرهاحسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، ریموت کنترل

نمایشگر

نوع PLS IPS
ابعاد6.53 اینچ (~83.5% نسبت نمایشگر به بدنه)
وضوح تصویر1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~395 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
نرخ تازه سازینامشخص

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریدارد
محل قرار گیری اسپیکردر لبه ی پایینی

آیا تجربه استفاده از ردمی نوت 9 را داشته اید و یا هم اکنون از این گوشی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما چه چیزی می‌تواند نوت 9 را از سایر رقبا برتر سازد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
مشخصات جامع گوشی شیائومی ردمی 10 2022
بلاگ | بازار موبایل
مشخصات جامع گوشی شیائومی ردمی 10 2022
گوشی شیائومی ردمی 10 2022 با صفحه نمایش 90 هرتزی و دوربین چهارگانه در سال 2022 معرفی شد. برند شیائومی در سکوت خبری از جدید ترین گوشی های...
بررسی جامع لوازم جانبی شیائومی
بلاگ | دنیای فناوری
بررسی جامع لوازم جانبی شیائومی
خرید لوازم جانبی شیائومی بخاطر تنوع بسیار محصولات ، ممکن است باعث شود در هنگام خرید دچار سردرگمی شوید. هم اکنون در ایران گوشی های شیائومی...
بررسی جدیدترین گوشی شیائومی 2022
بلاگ | بازار موبایل
بررسی جدیدترین گوشی شیائومی 2022
بررسی جدیدترین گوشی شیائومی 2022 یکی از موضوعات کاربردی و مورد توجه برای کاربران این برند محبوب است. در حال حاضر در بازار موبایل، گوشی‌های...
بررسی جامع گوشی های شیائومی سری 12 سال 2022
بلاگ | بازار موبایل
بررسی جامع گوشی های شیائومی سری 12 سال 2022
جالب است بدانید گوشی های شیائومی سری 12 یکی از جدید ترین و بهترین گوشی های سال 2022 خواهند بود. در چند ماه گذشته شایعه های بسیاری درباره...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4
0
1
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. بدک نیست

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست