وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی تخصصی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ . ۶۹۰۱ بازدید

چند سالی است که شیائومی با عرضه گوشی های مقرون به صرفه و اقتصادی، معنا و مفهوم گوشی های ارزان قیمت را به کلی تغییر داده است. امروزه، شیائومی گوشی های ارزان قیمت و قدرتمند زیادی دارد؛ یکی از این گوشی ها شیائومی ردمی نوت 7 می‌باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی شیائومی ردمی نوت 7 بپردازیم.

خانواده شیائومی ردمی جزو میان رده های پر فروش بازار های جهانی به حساب می‌آیند که توانستند مشتریان بسیاری را با توجه به سخت افزار قدرتمند و قیمت پایین جذب کنند. Xiaomi Redmi Note 7 یکی از اعضای ویژه خانواده شیائومی ردمی به حساب می‌آید که در ایران نیز با استقبال نسبتا خوبی مواجه شده است. 

ردمی نوت 7 با تراشه‌ اسنپدراگون 660، دوربین 48 مگاپیکسلی، باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپری و طراحی جدید و بروز به همراه حفره کوچک بالای صفحه نمایش مدتی است که وارد بازار شده است.

ویدیو بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 7 (Xiaomi Redmi Note 7)

در این ویدیو نگاهی سریع به جعبه و محتویات ردمی نوت 7 می‌اندازیم. آداپتور شارژر، سیم شارژر و یک عدد قاب محافظ، محتویات مهم جعبه ردمی نوت 7 می‌باشد؛ همچنین باید این نکته را افزود که نبود هندزفری یکی از نکات منفی این مدل است.

 

 

ویدیوی بالا نگاه اجمالی و کلی به ردمی نوت 7 بود، در ادامه به بررسی دقیق تر این گوشی می‌پردازیم.

در جعبه ردمی نوت 7 چه خبر است؟

همانند بسیاری از گوشی های موجود در بازار، جعبه Xiaomi Redmi Note 7 نیز یک جعبه سفید رنگ می باشد که نام گوشی روی آن نوشته شده است. پس از باز کردن جعبه شما با یک کابل شارژ یو اس بی معمولی به تایپ سی و یک آداپتور روبرو خواهید بود. همچنین یک قاب ژله ای که این روزها در جعبه اکثر گوشی ها دیده می‌شود نیز احتمالا شما را از خرید قاب محافظ بی نیاز خواهد کرد. اما باید توجه داشته باشید که این قاب تا حد کمی از گوشی شما محافظت می‌کند و برای محافظت بیشتر نیاز به خرید قاب خواهید داشت.

نکته مهم درباره محتویات جعبه این است که این گوشی در جعبه خود آداپتوری معمولی دارد و اکثر شرکت ها نیز از این موضوع اطلاع دارند اما از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. یعنی اگر بخواهید از ویژگی شارژ سریع Xiaomi Redmi Note 7 استفاده کنید، می‌بایست یک آداپتور با چنین قابلیتی به صورت جدا خریداری نمایید که این یک نقطه ضعف بزرگ برای شیائومی ردمی نوت 7 به شمار می‌رود.

انواع مدل قاب های گوشی، معرفی بهترین قاب برای موبایل

اگر به دنبال خرید قاب مناسب برای گوشی خود هستید این مطلب را از دست ندهید.

 

شیائومی نوت 7

 

طراحی شیائومی ردمی نوت 7 : کاملا مدرن!

اگر بخواهیم در مورد طراحی شرکت شیائومی در محصول ردمی نوت 7 صحبت کنیم باید بگوییم که انگار با یک پرچمدار روبرو هستیم! شیائومی بیشترین تلاش خود را برای استفاده از قطعات با کیفیت بالا در طراحی گوشی کرده است و با استفاده از گوریلا گلس 5، پشت و روی گوشی را به طور کامل پوشانده است. در اطراف گوشی نیز یک پلاستیک با کیفیت و براق دیده می‌شود که به زیبایی طراحی Xiaomi Redmi Note 7 افزوده است.

اگر نسبت به لیز بودن گوشی در دست به خاطر ساختار شیشه ای آن تردید دارید باید به فریم پلاستیکی دور گوشی دقت کنید، زیرا در هنگامی که گوشی را به دست می‌گیرید این فریم پلاستیکی از افتادن و لیز خوردن گوشی از دست جلوگیری می‌کند. مات بودن رنگ گوشی نیز موجب شده علی رغم شیشه ای بودن پشت گوشی، اثر انگشت و ردی روی گوشی باقی نماند و در واقع اثر انگشتی روی آن دیده نشود.

در قاب جلویی شیائومی ردمی نوت 7 یک طراحی زیبا و مدرن می بینیم که در اکثر گوشی های تولیدی این روز ها وجود دارد و از این نظر ردمی نوت 7 توانسته خیلی خوب عمل کند. به همین ترتیب، در قاب جلو با یک ناچ قطره ای روبرو هستیم که سبب زیبایی قاب جلو شده است. دوربین های اصلی گوشی نیز دوگانه هستند و با یک بیرون زدگی تقریبا زیاد موجب می‌شود که کار کردن با گوشی در سطوح صاف کمی دشوار باشد و به راحتی نتوان گوشی را مثلا روی میز گذاشت و بدون در دست گرفتن آن، با گوشی کار کرد.

 

قیمت گوشی شیائومی ردمی 7

 

حاشیه های دستگاه کمی بیش از حد معمول است. علی الخصوص در پایین قاب جلویی که از میزان گستردگی صفحه نمایش کاسته و البته وجود یک چراغ نوتیفیکیشن شما را کمی شگفت زده خواهد کرد.

شاید کمتر کسی متوجه وجود چنین آپشنی در گوشی شود. اما با کمی دقت متوجه حضور آن در پایین قاب جلویی خواهید شد در صورتی که در اکثر گوشی هایی که از چراغ نوتیفیکیشن استفاده می‌کنند، آن را در بالای قاب جلویی می‌دیدیم اما در ردمی نوت 7 این چراغ درست بر خلاف معمول در پایین گوشی نصب شده است که می‌تواند آن را متمایز کند.

دیزاین جلوی شیائومی ردمی نوت 7

بر اساس تست های مختلفی که از گوشی گرفته شده، Xiaomi Redmi Note 7 در مقابل ضربات و خط و خش مقاومت خوبی دارد. مخصوصا در مورد خط و خش با توجه به شیشیه ای بودن آن، مقاومت بیشتر است اما در مورد ضربه چندان اعتماد صد در صدی نباید کرد!

اسپیکر مکالمه در بالای گوشی که اندازه زیادی هم دارد تقریبا از صفحه خارج است و اندازه زیاد آن تاثیر منفی روی زیبایی ظاهری دستگاه در صفحه جلو نگذاشته است بلکه موجب افزایش کیفیت صدا نیز می‌گردد.

وجود دکمه های صدا و پاور در سمت راست گوشی با توجه به طراحی شبیه به همی که دارند، می‌تواند موجب شود که گاهی آن ها را باهم اشتباه بگیرید اما در طول کار با گوشی با محل قرارگیری و اندازه آن آشنا شده و کمتر اشتباه می‌کنید.

چه دلایلی باعث باد کردن باتری گوشی هوشمند شما می‌شود؟

اگر به سلامت گوشی و باتری گوشی خود اهمیت می‌دهید این مطلب را از دست ندهید!

 

مشخصات گوشی شیائومی نوت 7 128 گیگ

 

در سمت مقابل، اسلات های دستگاه قرار دارند، که جنس فلزی آن می‌تواند نشانگر کیفیت بالای بدنه گوشی باشد. در این قسمت، دو بخش برای سیم کارت ها در نظر گرفته شده است که می‌تواند بصورت همزمان آن ها را فعال و استفاده کرد. اما برای اینکه از کارت حافظه خارجی نیز بهره ببرید می‌بایست یکی از سیم کارت ها را خارج کنید؛ در واقع گوشی مکانی مختص حافظه خارجی ندارد و با سیم کارت ها مشترک می‌باشد که این مسئله شاید برای برخی خوشایند به نظر برسد.

وجود جک 3.5 میلی متری در بالای گوشی نیز از ویژگی های خاص ردمی نوت 7 به شمار می‌رود. سنسور اثر انگشت در وسط قاب پشتی نیز بخاطر عمق کم و هم سطح بودن با قاب، نمی‌تواند به راحتی پیدا شود به همین خاطر کمی استفاده از آن برای کاربر سخت و دشوار به نظر می رسد.

صفحه‌نمایش ردمی نوت 7 کمی عقب تر از رقبا

ردمی نوت 7 یک صفحه نمایش 6.3 اینچی دارد که کیفیت فول اچ دی این صفحه نمایش؛ آن را به یک صفحه نمایش کاربردی تبدیل می‌کند. اما نسبت آن به صفحه گوشی در مقایسه با سایر رقبا به نظر کم می‌باشد؛ 82 درصد قاب جلوی گوشی را صفحه نمایش اشغال کرده که این رقم در گوشی های رقیب حتی بیش از 90 درصد نیز دیده شده است.

 

شیائومی نوت 7 گلوبال

 

صفحه نمایش ردمی نوت 7 از نظر نور و روشنایی صفحه در رتبه خوبی بین رقبا قرار می‌گیرد به طوری که در آفتاب و زیر نور شدید خورشید نیز می‌توان محتویات صفحه نمایش را دید و آن را به راحتی خواند. صفحه نمایش این گوشی از تنظیماتی مانند ریدینگ مود یا حالت مطالعه پشتیبانی می‌کند؛ با فعال کردن این قسمت گوشی پیکسل های آبی صفحه را خاموش و پیکسل های زرد را بیشتر می‌کند. به این ترتیب مانع خستگی چشم هنگام مطالعه برای مدت زمان نسبتا طولانی مدت می‌شود.

قابلیت دیگر آن، پشتیبانی از دابل تپ صفحه در زمان لاک بودن گوشی است. با استفاده از این قابلیت می‌توان با دو بار لمس پشت سرهم گوشی، آن را از حالت قفل خارج و وارد محیط گوشی شد.

همچنین Redmi Note 7 امکان تنظیم کردن رنگ و میزان گرما و شدت آن را فراهم کرده که کاربر می‌تواند بر اساس سلیقه و بینایی خود آن را تنظیم کند.

سخت افزاری قدرتمند پشتیبان شیائومی نوت 7

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم سخت افزار های استفاده شده در محصولات شرق آسیایی عمدتا نسبت به قیمت تمام شده گوشی، عمدتا قطعات قدرتمند و با پردازش بالایی هستند. اسنپدراگون 660 یک پردازنده کاملا کافی برای گوشی های میان رده است که در ردمی نوت 7 به کار رفته است و توانسته عملکرد مناسبی از خود به جای بگذارد. این پردازنده 8 هسته ای می‌تواند در اجرای برنامه ها و بازی های نسبتا سنگین نیز به ردمی نوت 7 کمک کند و از پس کار بربیاید. مثلا بازی هایی مانند پابجی و آسفالت بدون هیچ افت کیفی با بالاترین درجه می‌توانند روی ردمی نوت 7 اجرا شوند و بدون لگ بازی را ادامه دهند.

 

قیمت گوشی شیائومی نوت 7

 

ردمی نوت 7 از حافظه داخلی 64 گیگابایتی و یک رم 4 گیگابایتی استفاده می‌کند که می‌تواند به نظر نیاز های یک کاربر عادی را در استفاده از گوشی میان رده مرتفع سازد. هرچند از 64 گیگابایت ظرفیت اصلی حافظه آن، در حدود 50 گیگ در دسترس می‌باشد و باقی حافظه به سیستم عامل و برنامه های پیش فرض اختصاص پیدا کرده است. لازم به ذکر است که این گوشی دارای یک نسخه دیگر با حافظه داخلی 32 گیگابایتی و 3 گیگابایت رام نیز می‌باشد.

ردمی نوت 7 یک اسپیکر با کیفیت بالا نیز در پایین گوشی دارد که با صدای با کیفیتی که ایجاد می‌کند و البته حجم بالایی نیز دارد، توانسته کاربر را از داشتن یک اسپیکر جداگانه و اکسترنال بی نیاز کند.

امنیت ردمی نوت 7 الهام گرفته از دو ویژگی

سنسور اثر انگشت پشت دستگاه قرار دارد که البته عمق کم آن نسبت به قاب پشتی کمی می‌تواند کاربر را در پیدا کردن حسگر با مشکل مواجه کند، اما سرعت بالای تشخیص و عملکرد مناسب آن در تمام زوایا، می‌تواند این عیب را خنثی کند به طوری که طبق بررسی ها حسگر آن در کمتر از نیم ثانیه اثر انگشت را تشخیص داده و قفل گوشی را باز می‌کند.

تشخیص چهره اما ویژگی دیگری است که در امنیت Xiaomi Redmi Note 7 می‌تواند چهره شخص را در لحظه تشخیص دهد؛ عملکرد آن به شکلی است که می‌تواند حتی اگر گوشی را نیز برعکس بگیرید کار کند. اما عملکرد تشخیص چهره ردمی نوت 7 در نور کم با مشکل مواجه است که باز کردن گوشی را با مشکل مواجه می‌کند اما در نور کافی می‌تواند به راحتی چهره را تشخیص داده و قفل را باز کند.

 

قیمت گوشی شیائومی نوت 7 128 گیگ دیجیکالا

 

دوربین ردمی نوت 7 سلفی بهتر از اصلی!

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، Redmi Note 7 دو دوربین در پشت گوشی دارد که یکی از آنها 48 مگاپیکسلی است و از این نظر در میان رقبا یک سر و گردن بالاتر است. در مقایسه باید اشاره کنیم که به عنوان مثال گلکسی ای 70 که گوشی میان رده سامسونگ است با وجود استفاده از 3 دوربین، اما 32 مگاپیکسل بالاترین میزان سنسور است.

وجود یک سنسور 5 مگاپیکسل عمقی نیز در تهیه عکس های پرتره با دوربین پشتی، به کار می‌آید که می‌تواند تصاویر زیبایی خلق کند. همچنین در جلوی دوربین نیز یک دوربین سلفی با سنسور 13 مگاپیکسلی وجود دارد که می‌تواند نیاز کاربر در زمان سلفی گرفت را نیز به طور کامل برطرف کند.

شیائومی که به استفاده از هوش مصنوعی و خلق دستگاه های کاربردی هوش مصنوعی شهره است در ردمی نوت 7 نیز از هوش مصنوعی خود استفاده کرده است و توانسته به عملکرد مثبت دوربین گوشی کمک شایان و فراوانی کند.

در نور روز، کیفیت دوربین نویز کمی دارد و به بیان دیگر از کیفیت خوبی برخوردار است اما ثبت جزئیات در آن به خوبی انجام نمی‌شود. دوربین در حالت 48 مگاپیکسلی چندان عملکرد مطلوبی ندارد و به نظر این ظرفیت اسمی سنسور باشد و در واقع عملکرد آن خیلی پایین تر از این حرف هاست! به طوری که عملکرد دوربین در یک چهارم سنسور موجود نیز خیلی بهتر از کامل آن است.

 

شیائومی نوت ۷ پرو

 

در نور کم ردمی نوت 7 عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند عکس با نور مناسب، نویز کم و همچنین رنگ های زنده به شما تحویل دهد. هرچند عکس ها در حالت روز بهتر از حالت شب است اما عملکرد دوربین های گوشی در حالت شب نیز می‌تواند به طور کلی شما را راضی کند.

در مورد سلفی گوشی نیز باید به این نکته اشاره کنیم که به هر حال Redmi Note 7 یک میان رده به حساب می‌آید؛ اما نسبت به سایر رقبا عملکرد خوبی دارد و گوشی عکس های سلفی بسیار خوبی تحویل کاربر می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت که عملکرد دوربین سلفی در ردمی نوت 7 بهتر از دوربین اصلی گوشی است.

باتری شیائومی ردمی نوت 7 قدرتمند و کار راه انداز

از نظر باتری، Redmi Note 7 می‌تواند نیاز های شما را به طور کلی مرتفع کند. یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی در شیائومی ردمی نوت 7 به کار رفته است که باتری با ظرفیت بالا و قدرتمندی به حساب می‌آید. در کنار آن، پشتیبانی از شارژ سریع نیز مزیت دیگر آن است. اما همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، در جعبه گوشی خبری از آداپتور سریع نیست و کاربر باید آن را از بیرون تهیه کند یا به شارژر موجود در جعبه اکتفا نماید. نبود آداپتور سریع و هندزفری در جعبه گوشی را می‌توان به عنوان بزرگترین نقطه ضعف این گوشی یاد کرد اما با این حال نمی‌توان منکر سخت افزار نسبتا قدرتمند آن شد.

 

قیمت گوشی شیائومی نوت 7 پرو دیجی کالا

 

باتری ردمی نوت 7 قادر است بیش از 12 ساعت به طور مداوم ویدیوهایی با کیفیت اچ دی پخش کند که عملکرد بالایی به حساب می‌آید و می‌تواند در صورت استفاده عادی، بیش از 24 ساعت در دست کاربر باشد و کار را زمین نگذارد!

مهم ترین نقاط ضعف ردمی نوت 7 شیائومی 

همانطور که پیش‌تر خواندید؛ ردمی نوت 7 شیائومی یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار است، اما این گوشی میان رده خارج از عیب نبوده و نقاط ضعفی را نیز دارا است که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

کمبود قطعات سخت افزاری و لوازم جانبی شیائومی ردمی نوت 7

مهم ترین دلیل کمبود لوازم جانبی این گوشی عدم حضور شرکت شیائومی در ایران است، اما این بدان معنا نیست که قطعات و لوازم این گوشی به کل در کشور موجود نباشد. البته این مورد تنها مربوط به شیائومی ردمی نوت 7 نبوده و تمامی گوشی های شیائومی از این قاعده پیروی می‌کنند و با مشکل کمبود لوازم جانبی و قطعات مواجه هستند.

ضعیف بودن دوربین ردمی نوت 7

همانطور که پیش‌تر در بخش دوربین گفته شد، دوربین در حالت 48 مگاپیکسلی چندان عملکرد مطلوبی ندارد و به نظر این ظرفیت اسمی سنسور باشد. این حدس درست بوده و دوربین ردمی نوت 7 ضعیف‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و طبق گزارش های کاربران، کیفیت عکس های ثبت شده با این گوشی در حد یک دوربین 12 مگاپیکسلی است و نمی‌توان از آن انتظار زیادی داشت.

 

بررسی شیائومی نوت 7

 

نگاهی کلی به مشخصات ردمی نوت 7 شیائومی

در ادامه نگاهی کلی به مشخصات سخت افزاری نوت 7 شیائومی می‌اندازیم.

اتصالات

شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث5.0, A2DP, LE
GPSدارد, with A-GPS, GLONASS, BDS
NFCندارد
USBUSB Type-C 2.0

باتری

باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
شارژرشارژ سریع باتری 18W - شارژ سریع 4.0

بدنه

ابعاد 159.2x75.2x8.1 میلیمتر
وزن 186 گرم
متریالپشت و جلو از جنس شیشه (گوریلا گلس 5)، فریم پلاستیکی
سیم کارتدو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عاملاندروید 9.0 (پای) - MIUI 10
تراشهQualcomm SDM660 Snapdragon 660 (چهارده نانومتری)
پردازشگر مرکزی8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 260 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 260)
پردازنده گرافیکیAdreno 512

حافظه

درگاه حافظهمیکرو اس‌دی، تا 256 گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت 
رم3، 4 و 6 گیگابایت

دوربین

اصلی

 48 مگاپیکسل, f/1.8, 1/2", 0.8µm, PDAF

5 مگاپیکسل, f/2.4, حسگر عمق

ویژگی‌هافلاش دوگانه‌ی LED، HDR، پانوراما
فیلم‌برداریفیلم برداری 1080p با سرعت 30، 60 و 120 فریم در ثانیه
سلفی 13 مگاپیکسل (1.25 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2)
فیلم‌برداری سلفیفیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه

شبکه

فناوریGSM / HSPA / LTE

قابلیت ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (پشت گوشی) - ریموت کنترل

نمایشگر

نوعPLS IPS
ابعاد6.3 اینچ (~81.4% نسبت نمایشگر به بدنه)
وضوح تصویر2340 در 1080 پیکسل، 19.5:9 (~409 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
نرخ تازه سازینامشخص

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریدارد
محل قرار گیری اسپیکردر لبه ی پایینی

قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 7 در بازار

این گوشی را در بازار می توان به راحتی با قیمتی کمتر از 3 میلیون تومان پیدا کرد. در حالی که از گارانتی شرکت های معتبر برخوردار است. هرچند بسته به رنگ و البته حافظه داخلی متفاوتش می‌تواند در رنج 2 میلیون تومان تا 3 و نیم میلیون تومان به دست کاربر برسد که برای یک گوشی میان رده قیمت رقابتی و خوبی است. اما متاسفانه هم اکنون این گوشی به سختی یافت می‌شود و تقریبا می‌توان گفت از بازار خارج شده است.

به نظر شما ردمی نوت 7 ارزش خرید دارد؟ کدام ویژگی این گوشی را برتر ساخته است؟ آیا تجربه استفاده از ردمی نوت 7 پرو را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 5 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
5
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام دوستان من ردمی نت۷ گرفتم ولی توی قسمت تنظیمات قفلش اثر انگشت نداره میشه راهنمایی کنید

  2. با سلام و عرض ادب من میخواستم گوشی ردمی نوت 7 بگیرم چجوری هست آیا راضی هستید؟

  3. ردمی نوت ۷ پرو بین همه گوشی ها تک

  4. ردمی دریک کلام ناب وطلاست ۵

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست