وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی؛ تجربه اینترنت 5G با مناسب ترین قیمت!

انتشار ۱۴۰۰/۲/۱۴ . ۱۰۵۳۹ بازدید

ردمی نوت 9 تی (Xiaomi Mi Note 9t) گوشی ای میان رده از شرکت شیائومی است که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی در 8 ژانویه 2021 معرفی شد و اندکی بعد وارد بازار ها شد. تقریبا می‌توان گفت می نوت 9 تی گوشی ای مقرون به صرفه برای استفاده از فناوری 5G است. شیائومی برای اینکه از رقابت در بازار جا نماند، گوشی ای ارزان ولی با قابلیت پشتیبانی از 5G را طراحی کرده است. با اینکه ردمی نوت 9 تی یک گوشی میان رده است، اما می‌تواند به راحتی خیلی از کاربران خود را راضی نگه دارد. 
این گوشی علاوه بر اینکه زیبا است، از قابلیت های زیادی هم برخوردار است و از همه مهم تر می‌توان آن را گوشی ای مقرون به صرفه دانست. مانند هر گوشی دیگری می‌توان برای ردمی نوت 9 تی نیز مزایا و معایبی در نظر گرفت. برخی از امکانات می نوت 9 تی خوب و رضایت بخش هستند، از طرفی برخی از قسمت های دیگر کاملا نا‌امید کننده هستند.

البته با توجه به قیمت این گوشی نباید توقع داشته باشید که همه قسمت های گوشی عالی باشند. البته نباید از قابلیت 5G یاد هیجان زده شویم! چرا که هنوز در کشور ما و حتی خیلی از کشور های دیگر خبری از شبکه همگانی 5G نیست! در ادامه قصد داریم به بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی بپردازیم. با ما همراه باشید!

 

شیائومی می نوت 9 تی

 

طراحی شیائومی ردمی نوت 9 تی 

طراحی گوشی ردمی نوت 9 تی بسیار شبیه به دیگر اعضای خانواده اش است. در پشت گوشی ماژول دوربین به صورت دایره ای طراحی شده است. این گوشی نیز به صورت پلاستیکی طراحی شده است اما به محض اینکه گوشی را در دستان خودتان می‌گیرید متوجه استحکام فوق العاده آن خواهید شد. برخلاف گوشی های پلاستیکی دیگر، به هیچ وجه نمی‌توان این گوشی را خم کرد! به معنای واقعی کلمه می‌توان بدنه ردمی نوت 9 را محکم دانست.

ردمی نوت 9 تی (Xiaomi Mi Note 9t) دارای گواهی رسمی برای ضد آب بودن نیست، ولی دارای یک پوشش ضد آب در لایه بیرونی خود است. این یعنی اینکه فعلا روی ضدآب بودن این گوشی زیاد حساب باز نکنید. ابعاد گوشی 161.2 در 77.3 در 9.1 میلی‌متر است که نشان دهنده بزرگی گوشی است. با این حال اصلا احساس بدی به شما دست نخواهد داد، چرا که گوشی کاملا خوش دست طراحی شده. 

اما وزن گوشی 199 گرم است که نسبتا سنگین محسوب می‌شود. علت بزرگی و سنگینی گوشی را می‌توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در گوشی نسبت داد. با اینکه بدنه گوشی از پلاستیک طراحی شده است، ولی شیائومی راهی پیدا کرده تا لک اثر انگشت بر روی گوشی باقی نماند. پشت گوشی به صورت خالی خالی طراحی شده است. این نوع از طراحی علاوه بر اینکه به در دست گرفتن گوشی کمک می‌کند، مانع چرب شدن و باقی ماندن اثرات انگشت بر روی بدنه نیز می‌شود. 

در بالا سمت چپ گوشی یک سوراخ نسبتا بزرگ وجود دارد که محل قرار گیری  دوربین سلفی است. بزرگی این سوراخ یادآور طرح های قدیمی است! بر روی صفحه نمایش هم از محافظ گوریلا گلس 5 استفاده شده است. دکمه های تنظیم صدا در سمت راست گوشی قرار دارند و کمی پایین تر از آنها دکمه مخصوص روشن و خاموش را می‌توان مشاهده کرد. 

 

شیائومی ردمی نوت 9 تی

 

موقعیت دکمه ها خوب است و به آسانی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. در سمت چپ گوشی هم سینی مربوط به سیمکارت قرار دارد. می‌توانید از دو سیمکارت و یک رم استفاده کنید. لازم نیست بین سیمکارت و رم یکی را انتخاب کنید! در خیلی از گوشی های دیگر تنها دو جایگاه وجود دارد که می‌توانید از یکی به عنوان سیمکارت و از دیگری برای رم استفاده نمایید. در واقع نمی‌توانید به طور همزمان از دو سیمکارت و یک رم استفاده کنید. 

ولی شیائومی این مشکل را در ردمی نوت 9 تی حل کرده است! می‌توانید بدون هیچ مشکلی همزمان از دو سیمکارت و یک رم استفاده کنید. حتی می‌توانید با هر دو سیمکارت به اینترنت 5G متصل شوید. در پایین گوشی هم درگاه USB وجود دارد. در کنار درگاه USB هم یک جک 3.5 میلیمتری قرار دارد.

از اینکه شیائومی جک 3.5 میلیمتری را حذف نکرده است، باید قدردان باشیم. شیائومی ردمی نوت 9 تی از فناوری NFC نیز پشتیبانی می‌کند. همانطور که می‌دانید از این فناوری برای کارهای خاصی مانند پرداخت بدون تماس استفاده می‌شود. 

در کل طراحی گوشی را می‌توان خوب و قابل قبول دانست. محکم بودن گوشی یکی از موارد مثبت این گوشی است. 

معرفی گوشی های 5G

قبل از خرید گوشی 5G، حتما این مطلب را بخوانید!

 

می نوت 9 تی

 

صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 9 تی

صفحه نمایش ردمی نوت 9 تی شاید تعریف چندانی نداشته باشد. البته در ظاهر بسیار زیباست. حتی می‌توانیم از سوراخ بزرگ دوربین سلفی چشم پوشی کنیم! این گوشی دارای صفحه نمایش 6.53 اینچی از نوع IPS است. رزولوشن صفحه نمایش  1080 در 2340 پیکسل و تراکم پیکسلی حدود 395 پیکسل در اینچ است.

نرخ نوسازی صفحه نمایش 60 هرتز است. اگر تا به حال از گوشی هایی با نرخ نوسازی بیشتر استفاده کرده باشید، نرخ نوسازی 60 هرتز شما را ناامید خواهد کرد. 

یکی از ویژگی های مثبت صفحه نمایش ردمی نوت 9 تی این است که صفحه نمایش به طور خودکار میزان روشنایی خود را با توجه به محیط تغییر می‌دهد. در شرایط کم نور، نور صفحه نمایش نیز کاهش می‌یابد، و در شرایط روشن نیز نور گوشی بیشتر خواهد شد. این قابلیت می‌تواند از خستگی چشم نیز جلوگیری کند.

نوع صفحه نمایش به گونه ای است که در حرکت سریع به بالا و پایین، صفحه نمایش کمی عقب می‌ماند. البته این اتفاق در صفحه نمایش های 60 هرتزی  و ارزان قیمت طبیعی است! اکثر LCD های ارزان قیمت با همین مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. 

با توجه به قیمت به صرفه این گوشی نسبت به گوشی های دیگر، نباید هم توقع زیادی از صفحه نمایش آن داشته باشیم. در کل صفحه نمایش برای کاربران عادی قابل قبول خواهد بود، ولی اگر دنبال کاربرد خاصی هستید بهتر است به سراغ گوشی های دیگر بروید. 

 

بررسی گوشی می نوت 9 تی

 

عمر باتری شیائومی ردمی نوت 9 تی

شیائومی ردمی نوت 9 تی( Xiaomi Mi Note 9t) دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که به لطف چیپست هفت نانومتری MediaTek Dimensity استقامت عالی ای دارد! البته این اطلاعات صرفا روی کاغذ است و باید در واقعیت باتری این گوشی را تست کنیم. در تست های انجام شده نتایج خوبی به دست آمده است. با استفاده از ردمی نوت 9 تی می‌توانید تا حدود 12 ساعت به تماشای فیلم مشغول شوید. حدود 19 ساعت می‌توانید وبگردی کنید یا تا حدود 32 ساعت می‌توانید با استفاده از اینترنت 3G به تماس صوتی بپردازید.

با توجه به آمار های اعلام شده، استقامت باتری ردمی نوت 9 تی را می‌توان خوب دانست. البته مشکلاتی نیز وجود دارد. برای مثال هنگامی که بخواهید به طور دائم مشغول تماشای فیلم شوید، بعد از مدتی گوشی دچار کندی سرعت و قطع و وصلی صدا خواهد شد. 

عمر باتری ردمی نوت 9 تی تقریبا مشابه ردمی نوت 9 است و تفاوت چندانی بین این دو گوشی وجود ندارد. ردمی نوت 9 تی از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند که اینکار با استفاده از یک شارژر 18 واتی انجام می‌شود. باتری این گوشی به اندازه کافی رضایت بخش است و تقریبا هر نوع کاربری را می‌توان قانع کند!

 

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 تی

 

رابط کاربری و عملکرد شیائومی ردمی نوت 9 تی

با اینکه در حال حاضر نسخه 11 اندروید وجود دارد، ولی شیائومی در ردمی نوت 9 تی ترجیح داده از نسخه قدیمی تر اندروید یعنی اندروید 10 استفاده کند. البته این موضوع چندان هم اهمیتی ندارد! شیائومی تلاش می‌کند تا بیشتر قابلیت های خود را در قالب رابط کاربری اختصاصی خود یعنی MIUI عرضه کند. در ردمی نوت 9 تی از آخرین نسخه رابط کاربری شیائومی، 12 MIUI استفاده شده است. 

رابط کاربری 12 MIUI ویژگی های جالبی در اختیار شما قرار می‌دهد. در این رابط کاربری از امکانات جدیدی برای منوی اعلانات استفاده شده است. یک کشوی دسترسی سریع نیز در گوشی تعبیه شده است. 12 MIUI به بهبود عملکرد صفحه نمایش کمک می‌کند و حرکت کردن صفحه را نرم تر و ظریف تر می‌نماید. می‌توان گفت به لطف همین رابط کاربری است که صفحه نمایش 60 هرتزی ردمی نوت 9 تی تا حد زیادی قابل تحمل است. 

علاوه بر اینکه می‌توانید میزان روشنایی صفحه را به صورت دستی تنظیم نمایید، امکان تنظیم نور صفحه به طور خودکار نیز وجود دارد. هنگامی که روشنایی صفحه را بر روی حالت خودکار قرار دهید، نور صفحه در محیط های پر نور، بیشتر خواهد شد. به همین صورت در محیط های تاریک و کم نور، روشنایی صفحه نیز کاهش خواهد یافت. 

سنسور اثر انگشت ردمی نوت 9 تی ( Xiaomi Mi Note 9t) به اندازه گوشی های رده بالاتر شیائومی سریع و دقیق عمل می‌کند. حسگر اثر انگشت واقعا دقیق و قابل اعتماد است و مشکل خاصی در آن یافت نمی‌شود. شیائومی در این نسخه از رابط کاربری خود، تنظیماتی برای بهینه سازی باتری نیز در نظر گرفته است. برای مثال گزینه جدیدی برای صرفه جویی در مصرف باتری تعبیه شده است. 

 

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی

 

صرفه جویی در باتری را می‌توانید بر روی هر کدام از برنامه هایی که می‌خواهید اعمال کنید. این گزینه برنامه هایی که باتری زیادی مصرف می‌کنند را به طور موقت محدود می کند. استفاده از این گزینه می‌تواند به بهتر شدن عمر باتری کمک شایانی کند.

در کل استفاده از رابط کاربری 12 MIUI تجربه ای لذت بخش خواهد بود. این رابط کاربری ویژگی های زیادی دارد که همگی سفارشی سازی شده هستند. حتی اگر تا به حال از رابط کاربری MIUI  استفاده نکرده اید، باید بدانید که این رابط کاربری آنقدر آسان و روان است که خیلی سریع کار با آن را یاد خواهید گرفت.

در شیائومی ردمی نوت 9 تی از تراشه 7 نانومتری  MediaTek Dimensity 800U 5G استفاده شده است. این تراشه بسیار نوپا است! پردازنده گرافیکی به کار رفته نیز، Mali-G57 MC3 است. تراشه ردمی نوت 9 تی از گوشی سامسونگ A51 هم عملکرد بهتری دارد! 
با اینکه شاید نتوان عملکرد گوشی را عالی دانست، ولی ردمی نوت 9 تی را یک میان رده خوب است. این گوشی برای انجام کارهای روزمره کافی و خوب است. برخی از بازی های سبک و محبوب هم به خوبی روی گوشی اجرا می‌شوند. ولی نمی‌توانید توقع اجرای بازی های سنگین را داشته باشید! 

شیائومی می نوت 10 

بررسی تخصصی گوشی شیائومی می نوت 10 را در مای رند بخوانید!

 

شیائومی ردمی نوت 9 تی

 

دوربین شیائومی ردمی نوت 9 تی 

شیائومی ردمی نوت 9 تی دارای یک ماژول دایره ای شکل شامل 3 لنز است. یکی از دوربین ها 48 مگاپیکسلی و دو دوربین دیگر 2 مگاپیکسلی هستند. همچنین یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی درون صفحه نمایش قرار گرفته است. برنامه دوربین رابط کاربری 12 MIUI بسیار سر راست است. به راحتی می‌توانید به گزینه ها و تنظیمات دسترسی داشته باشید. 

تنظیمات اضافی در گزینه More قرار گرفته اند. برای مثال برای استفاده از حالت شب باید وارد گزینه More شوید و حالت شب را فعال نمایید. با این حال برخی از گزینه ها در  قسمت هایی که توقع داریم قرار نگرفته اند و ممکن است برای استفاده از آنها دچار سردرگمی شوید.

ردمی نوت 9 تی در مقایسه با رقبای خود، تصاویر عالی ای ثبت می‌کند. این گوشی به طور پیش فرض تصاویر را با وضوح 12 مگاپیکسل ثبت می کند. رنگ ها کمی متفاوت از واقعیت هستند که البته به زیباتر بودن تصاویر کمک می‌کند. 

جزئیات امتیاز معمولی ای می‌گیرند. در تصاویر جزئیات نه خیلی زیاد مورد توجه هستند و نه خیلی کم! از آنجا که دوربین دارای هوش مصنوعی است، گوشی به صورت خودکار نویز های موجود در محیط را کاهش می‌دهد. هوش مصنوعی به کار رفته وضوح تصاویر را لذت بخش تر می‌کنند. 

می‌توانید وضوح تصاویر را بر روی 48 مگاپیکسل قرار دهید. اما تصاویر گرفته شده در این حالت تفاوت زیادی با تصاویر 12 مگاپیکسلی ندارند! پس بهتر است برای صرفه جویی در حافظه از همان حالت 12 مگاپیکسل استفاده نمایید. 

یکی از لنز های 2 مگاپیکسلی برای عمق سنجی طراحی شده است. عمق سنجی بیشتر برای گرفتن عکس های پرتره به کار می‌آید. عکس های پرتره گرفته شده با این گوشی به اندازه کافی دقیق هستند و فکر می کنیم همه کاربران از آنها راضی باشند! 

 

دوربین ردمی نوت 9 تی

 

یکی دیگر از لنز های 2 مگاپیکسلی، لنز ماکرو است. لنز ماکرو مخصوص تصویر برداری از فاصله های خیلی نزدیک است. منظور از فاصله نزدیک چیزی حدود 4 الی 10 سانتی متر است. در نور کافی لنز ماکرو نیز به خوبی عمل می کند ولی در شرایط کم نور، اصلا خوب نیست!

در کل در نور کم کیفیت و وضوح تصاویر گرفته شده، کاهش می‌یابد. اما خیلی هم نمی‌توان آنها را بد دانست. برای دوربین اصلی حالت شب وجود دارد. توصیه می‌کنیم در شرایط کم نور، از این حالت استفاده کنید. با اینکه حالت شب نمی‌تواند کیفیت عکس ها را به اندازه کافی عالی کند، ولی باز هم خیلی بد نیست. عکس های گرفته شده در حالت شب به اندازه کافی رضایت بخش هستند.

همانطور که گفته شد، ردمی نوت 9 تی یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هم دارد. عکس های گرفته شده با دوربین سلفی واقعا عالی هستند. دوربین سلفی تصاویری با کیفیت و جزئیات بالا ثبت می‌کند. برای دوربین سلفی گزینه به نام حالت پرتره وجود دارد. چنانچه می خواهید عکس سلفی پرتره بگیرید، توصیه می کنیم این گزینه را فعال نمایید. 

با فعال کردن گزینه حالت پرتره، دوربین به طور خودکار صورت سوژه را تشخیص می‌دهد و روی آن فوکوس می‌کند. بدین ترتیب محیط اطراف سوژه تار می‌شود و فقط چهره سوژه روشن باقی می‌ماند. متاسفانه دوربین سلفی دارای حالت شب نیست. حالت شب می‌تواند کیفیت عکس ها را در محیط های کم نور بهبود بخشد. 

 

می نوت 9 تی

 

نقاط قوت و ضعف شیائومی ردمی نوت 9 تی 

ظاهرا یکی از اهداف اصلی شیائومی برای طراحی ردمی نوت 9 تی، عرضه یک گوشی 5G مقرون به صرفه است. در واقع نیازی نیست برای یک گوشی 5G هزینه زیادی کنید و می‌توانید با خرید یک گوشی میان رده هم از اینترنت 5G بهره مند شوید. اگرچه این گوشی عالی نیست، ولی قطعا می‌تواند یک میان رده خوب باشد! نمایشگر ردمی نوت 9 تی واقعا عالی است. بدنه گوشی به اندازه کافی محکم و است.

گوشی به شکلی زیبا و مدرن طراحی شده است و از این جهت می تواند رضایت همه را جلب کند. البته اگر در حال حاضر به دنبال خرید گوشی 5G نیستید، بهتر است سری به گوشی های دیگر نیز بزنید.

نقاط قوت شیائومی ردمی نوت 9 تی: 

  1. کیفیت ساخت عالی
  2. عمر باتری خوب
  3. کیفیت عکس های خوب، داشتن حالت پرتره
  4. تراشه MediaTek Dimensity 800U سازگار و مناسب است
  5. فناوری NFC و دارا بودن جک 3.5 میلیمتری

 

شیائومی می نوت 9 تی

 

نقاط ضعف شیائومی ردمی نوت 9 تی :

  1. حاشیه گوشی کمی ضخیم است
  2. سوراخ سلفی بر روی صفحه نمایش کمی بزرگتر از حد معمول است
  3. دوربین حالت فوق عریض ندارد
  4. با اینکه اندروید 11 منتشر شده است، ولی این گوشی از اندروید 10 استفاده می‌نماید

در آخر مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی را آماده کرده ایم.

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث بله
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS
NFCدارد
USB USB Type-C 2.0

باتری

باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع 18 وات

بدنه

ابعاد 161.2 در 77.3 در 9.1 میلی‌متر
وزن 199 گرم
متریال جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پشت پلاستیکی، پوشش دافع آب
سیم کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عاملاندروید 10/ MIUI 12
تراشه MediaTek Dimensity 800U 5G (هفت نانومتری)
پردازشگر مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.4 گیگاهرتز Cortex-A76 و شش هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3

حافظه

درگاه حافظه microSDXC (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 64 گیگابایت/128 گیگابایت 
رم4 گیگابایت رم

دوربین 

اصلی

 48 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.8)/2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)/

2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق، f/2.4)

ویژگی‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری 4K@30fps، 1080p@30/60fps
سلفی 13 مگاپیکسل (لنز استاندارد 29 میلی‌متری، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.1 اینچ سایز سنسور، f/2.3)
فیلم‌برداری سلفی1080p@30fps

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE / 5G

قابلیت ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، قطب‌نما، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت

نمایشگر

نوع IPS LCD
ابعاد 6.53 اینچ (~84.0% نسبت نمایشگر به بدنه)
وضوح تصویر 1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~395 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
رفرش ریتنرخ نوسازی تصویر 90 هرتز

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریدارد
کیفیت صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز

به نظر شما بهترین میان رده شیائومی کدام است؟

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 2
0
0
0
1
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. moh***@gmail.com

    سلام حسگر اثر انگشت گوشی از توی تنظیمات پاک شده چیکار کنم دوباره برگرده

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست