وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

سامسونگ گلکسی نوت 10؛ آمیخته ای از زیبایی و قدرت

انتشار ۱۳۹۹/۱/۲۶ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱/۲۶ ۰۸:۵۱ . ۴۸۶۳ بازدید

سری نوت سامسونگ را بدون شک می توان محبوب ترین و پرطرفدار‌ترین گوشی های این شرکت دانست. این گوشی ها به خاطر اندازه بزرگ و قلم استایلوس خود، نسبت به سایر گوشی های سامسونگ برتری داشته و از آنها جدا هستند.

سامسونگ گلکسی نوت 10، یکی از پرچمداران سامسونگ است که با صفحه نمایش 6.3 اینچی، رام 8 گیگابایتی و 256 گیگابایت حافظه داخلی مدتی است که بر سر زبان ها افتاده؛ با ما همراه باشید تا نگاه کامل تری به این گوشی داشته باشیم.

تاریخچه سامسونگ گلکسی نوت 10، غول بازار نوت ها

سامسونگ را می توان بدون شک یکی از محبوب ترین برند های گوشی های اندرویدی و البته سایر وسایل تکنولوژیکی در ایران دانست که طرفداران بسیاری دارد. از جمله تبلت، فبلت، لپ تاپ، مانیتور و ... همگی محصولات شاخصی از این برند هستند که مورد توجه بسیاری از مشتریان در ایران قرار دارد و کشورمان به عنوان یکی از بازارهای اصلی محصولات سامسونگ شناخته می شود. 

 

قیمت گوشی سامسونگ نوت 10 دیجیکالا

 

یکی از محصولاتی که همواره مورد توجه مشتریان در سراسر دنیا قرار دارد، نوت های سامسونگ است. در روزهایی که همگان به دنبال گوشی های جمع و جور بودند که به شکلی در جیب جا شود! یا استفاده از آن ساده باشد، این شرکت کره ای اقدام به رونمایی از گوشی هایی کرد که نه شبیه به موبایل های آن زمان بود و نه شبیه تبلت های بزرگ؛ بلکه محصولی جدید به نام فبلت متولد شد که طرفداران بسیاری نیز پیدا کرد. گوشی هایی که کوچک نبودند و البته کارایی تبلت را هم نداشتند به همین خاطر نام فبلت بر آن ها نهاده شد.

ویژگی های مهم سامسونگ گلکسی نوت 10 

ویژگی مهمی که در نوت های سامسونگ می توان یادآور شد، قلم های هوشمند و خاص این محصول است که توانسته برای بسیاری از کاربردها این گوشی را به یک محصول محبوب و مورد استفاده تبدیل کند. به شکلی که بسیاری از افرادی که به نقاشی های دیجیتال و هنر های این چنینی علاقمند هستند، نوت های سامسونگ را یک محصول دو جانبه می دانند و معتقدند که این گوشی می تواند نیاز آن ها را به خوبی رفع کند.

سامسونگ معتقد است که گلکسی نوت 10 می تواند شما را از داشتن یک کنسول بازی، قلم نوری و یا حتی نرم افزارهای خاص فیلمسازی بی نیاز کند. هرچند که طبیعتا هر محصول تخصصی در زمینه خود می تواند بهتر عمل کند و کارایی بیشتری داشته باشد. اما نوت 10 سامسونگ نیز می تواند کاربران مبتدی تا نیمه حرفه ای را در همه این موارد از داشتن یک محصول مجزا و تخصصی بی نیاز کند، به طوری که بتوانند همه امور خود را با استفاده از نوت 10 رفع کنند.

 

قیمت گوشی نوت 10 در نمایندگی سامسونگ

 

آنباکسینگ سامسونگ گلکسی نوت 10

سامسونگ گلکسی نوت 10 کمی بزرگتر از گلکسی S10 و البته کمی جمع و جور تر از S10 پلاس است. سامسونگ گلکسی نوت 10 از نمایشگر 6.3 اینچی برخوردار است. یعنی 0.2 اینچ بزرگتر از S10 است. 

گلکسی نوت 10 در همان جعبه سیاه همیشگی (اما کوچکتر) بسته بندی شده که نقش یک قلم براق روی این جعبه هک شده است. رنگ قلم دقیقا مطابق با قلم نوری واقعی است که در گوشی به کار رفته است. یعنی قلم های نوت 10 رنگ بندی مختلفی دارند.

در داخل جعبه ، یک پک کامل از لوازم جانبی مناسب و کاربردی و البته با یک غایب مهم و قابل توجه وجود دارد. متاسفانه تبدیل آداپتور USB-C به 3.5 mm در باکس محصول نوت 10 وجود ندارد. کابل شارژر، آداپتور، سوزن سیم کارت، گیره سیم کارت و هندزفری از دیگر ملزوماتی است که در جعبه قرار گرفته است.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی s20 ultra 

اگر جزو علاقه مندان به سامسونگ و محصولاتش هستید به هیچ عنوان نقد و بررسی s20 ultra را از دست ندهید!

دیزاین و ابعاد گلکسی نوت 10

شاید یکی از جنجالی ترین جنبه های طراحی گلکسی نوت 10 اندازه اش باشد. بدون شک از زمانی که نسل اول فبلت گلکسی نوت 2011 ، وارد بازار شد تا به امروز، این نسخه یعنی سامسونگ گلکسی نوت 10 جمع و جور ترین محسوب می شود.

 

قیمت گوشی سامسونگ نوت 11 پلاس

 

در حقیقت باید گفت که سامسونگ گلکسی نوت 10 از جد قدیمی 8 سال پیش خود بلندتر است. با اندازه دقیق 151x71.8x7.9 در اصل 4 میلی متر بلند قد تر از نوت N7000 است ، اما به طور محسوسی 11 میلی متر باریک تر و 2 میلی متر نازک تر است. لازم به ذکر است که به طور کلی طراحی سامسونگ گلکسی نوت 10 تفاوتی با نسخه پلاس ندارد؛ اکثر تغییرات این دو گوشی به اندازه و وزن آن ها مربوط است.

سامسونگ گلکسی نوت 10 دارای دو اسلات سیم کارت است که می توان از یکی از آنها از micro SD پشتیبانی می کند. این گوشی هوشمند دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره سازی اطلاعات شما می باشد.

سامسونگ گلکسی نوت 10 در رنگ های صورتی، سفید، مشکی و شفق قطبی در بازار ها عرضه شده است

طراحی بخش جلو سامسونگ گلکسی نوت 10

ابتدا از جلوی گوشی بررسی طراحی را آغاز می کنیم، در این نسل جدید از نوت های سامسونگ شاهد دو اندازه مختلف هستیم، یکی از این مدل ها ۶.۳ اینچی است و دیگری نیز ۶.۸ اینچی می باشد. نسخه 6.8 اینچی به سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس شهرت یافته و مورد توجه بسیاری از دوست داران فبلت ها قرار گرفته است.

وقتی به مقابل سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس نگاه می کنیم بی شک نمایشگر بزرگ و حاشیه های کم آن جلب توجه می کند به شکلی که در کمتر گوشی این حاشیه های کم را مشاهده می کنیم. به غیر از لبه پایینی نمایشگر گوشی در همه صفحه خودنمایی می کند و می توان این گوشی را یک مدل تمام صفحه نامید که می تواند تمام نمایشگر را در اختیار کاربر قرار دهد.

 

قیمت گوشی سامسونگ note 10

 

لازم به ذکر است که گلکسی نوت 10 اولین گوشی از سری نوت سامسونگ می باشد که به آسانی می‌توان از آن با یک دست استفاده کرد و نسبت به مابقی گوشی های نوت،‌ به راحتی در جیب جا می‌شود.

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی نوت 20

سامسونگ گلکسی نوت 20 اعلان جنگ می‌کند! نقد و بررسی آخرین پرچمدار سامسونگ را در مای رند بخوانید.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت 10

این گوشی دارای صفحه نمایش آمولد 6.3 اینچی در ابعاد 2280 * 1080 می‌باشد. این صفحه نمایش با کیفیت با گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود که می‌توان تا حد زیادی از صفحه نمایش گران قیمت این گوشی مراقبت کند.

نوت 10 را می توان نسبت به سایر رقبا با اقتدار یکه تاز عرصه صفحه نمایش دانست. زیرا در کمتر گوشی نسبت 91 درصدی را در صفحه نمایش و بدنه شاهد هستیم که از این نظر می توان گفت که نوت 10 یک رکورد مناسب به جای گذاشته است. برای رسیدن به همین رکورد و نسبت کم نظیر، دوربین سلفی گوشی دیگر از ناچ های سایر محصولات سامسونگ پیروی نمی کند و یک حفره بسیار کوچک که حتی نسبت به حفره گلکسی اس 10 نیز ابعاد کمتری دارد کمک شایانی به افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه کرده است و توانسته تاثیر بسیاری داشته باشد.

طراحی پشت سامسونگ گلکسی نوت 10

پشت گوشی نیز از گوریلا گلس 6 استفاده شده است، بر عکس خانواده A نوت 10 ظاهری تقریبا مستطیلی دارد و خمیدگی آن نسبت به فامیل های دورش بسیار کمتر است و اساسا همین مسئله نیز موجب می شود که برای طراحی گزینه مناسب تری باشد.

 

سامسونگ نوت 10

 

فریم این بخش از گوشی از آلومینیوم ساخته شده و البته پشت گوشی را نیز مانند بسیاری از تولیدات سامسونگ شیشه براق گوریلا گلس 6 تشکیل شده که زیبایی خاصی به گوشی می بخشد که البته با تاثیر پذیری جدی که از لک و اثر انگشت دارد می تواند یک امتیاز منفی برای خود به ثبت برساند و بسیاری را در خرید این محصول سامسونگ با تردید و شک روبرو سازد زیرا یکی از مهم ترین بخش های طراحی همین مسئله لک و اثر انگشت کاست که رنگ Aura Glow (شفق قطبی) نوت 10 این ضعف را داراست.

نقاط ضعف در طراحی سامسونگ گلکسی نوت 10

شاید ضعف طراحی گوشی این باشد که اساسا کار با آن با یک دست چندان ساده نیست و در بسیاری از مواقع فرد مجبور است که دست خود را روی گوشی جابجا کند تا بتواند به بخش های بالایی گوشی دسترسی داشته باشد، همین مسئله موجب می شود که دسترسی به کلید های فیزیکی کناره های گوشی نیز مشکل باشد و برای دسترسی به این کلید ها نیز که در سمت چپ نوت 10 قرار گرفته اند دست خود را روی گوشی جابجا کنید که طبیعتا برای عده ای مناسب و خوشایند نیست. اما در این حال نوت 10 به نسبت مابقی دستگاه های سری نوت سامسونگ خوش دست تر است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که کلید کناری گلکسی نوت 10 بر خلاف سایر نسل های گوشی های هوشمند سامسونگ این است که کلید تکی موجود در سمت چپ دستگاه و زیر کلید های کنترل صدا در واقع هم عملکرد پاور را دارد و هم کلید فراخوانی بیکسبی می باشد که می توان از آن در هر دو مورد استفاده کرد. این سیاست جدید سامسونگ برای ترغیب کاربران به استفاده از بیکسبی است تا راه فراخوانی آن را ساده تر و استفاده از این دستیار هوشمند را کاربردی تر نماید.

 

قیمت گوشی نوت 10 پلاس

 

البته برای باز کردن قفل گوشی همچنان می توان از این دکمه استفاده کرد، به طوری که یک بار فشار دادن آن می تواند صفحه گوشی را از حالت قفل خارج کرده و دو بار فشار دادن یا حتی فشردن طولانی مدت این کلید می تواند بیکسبی را فراخوانی کند هرچند می توان به جای بیکسبی هر برنامه یا اپلیکیشن دیگری را جایگزین کرد تا با انجام همین اعمال آن اپلیکیشن جدید فراخوانی شود که می تواند بر اساس سلیقه و اهداف هر کاربر شخصی سازی شود. مثلا می توان با فشار دادن طولانی مدت این کلید، به دوربین دسترسی داشت، صدا را رکورد کرد یا حتی به تلگرام دسترسی یافت.

نرم افزار سامسونگ گلکسی نوت 10

گلکسی نوت 10 بر اساس آنچه پیش بینی می شد، از اندروید 9.0 پای با پوسته سفارشی سامسونگ لانچ شده است. البته اخیرا یک آپدیت جدید برای رابط کاربری گلکسی نوت 10 منتشر گشته است. رابط کاربر جدید روی عملکرد با یک دست متمرکز است و هدف آن ساده تر کردن کل تجربه کاربر است. اگرچه ساده سازی نرم افزار سامسونگ کلا کار بسیار سختی است. همچنین در حال حاضر اندروید 10 نیز برای این گوشی منتشر شده است و در آینده نیز نوت 10 آپدیت اندروید 11 را دریافت خواهد کرد.

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10

دوربین اصلی گلکسی نوت 10 یک لنز واید 12 مگاپیکسلی است. این گوشی هوشمند همچنین دارای یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض (Ultrawide) با کیفیت 16 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است. دوربین های پشت این گوشی قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ تازه سازی 60 هرتز می‌باشد. دوربین سلفی سامسونگ نوت 10 دارای کیفیت 10 مگاپیکسل بوده و ویدیو را با کیفیت 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط می کند.

 

گلکسی نوت 10 قیمت

 

در مجموع می‌توان گفت که نوت 10 سامسونگ از دوربین های با کیفیت و قدرتمندی برخوردار است و با استفاده از این دوربین ها میتوان تصاویر و فیلم های با کیفیتی را ضبط کرد.

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 10 با نوت 10 پلاس و نوت 10 لایت

سامسونگ در سال 2019 از 3 گوشی پرچمدار خود رونمایی کرد؛ سامسونگ گلکسی نوت10، سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و در آخر از سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت رونمایی کرد. اما شاید برای شما سوال باشد که تفاوت بین این 3 مدل در چیست؟ با ما همراه باشید تا در ادامه پاسخ این سوال بپردازیم.

مقایسه صفحه نمایش

مقایسه را با یکی از مهم ترین بخش های گوشی های سامسونگ شروع می‌کنیم؛ صفحه نمایش. صفحه نمایش همواره یکی از مهم ترین بخش های گوشی های سامسونگ بوده و سامسونگ توجه ویژه ای به این بخش داشته است. در هرصورت سامسونگ گلکسی نوت 10 از صفحه نمایش آمولد 6.3 اینچی در ابعاد 2280 * 1080 استفاده می‌کند، اما گلکسی نوت 10 پلاس در بخش صفحه نمایش قوی تر ظاهر شده و این گوشی دارای صفحه نمایش آمولد 6.8 اینچی می‌باشد که دارای رزولوشن 3040 * 1440 می‌باشد. همچنین لازم به ذکر است که هر دو گوشی از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 6 استفاده می‌کنند.

 اما گلکسی نوت 10 لایت دارای صفحه نمایش سوپر آمولد می‌باشد، این صفحه نمایش سوپر آمولد 6.7 اینچی از رزولوشن 2400 * 1080 بهره مند می‌باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که گلکسی نوت 10 لایت از گوریلا گلس 3 استفاده می‌کند که در مقایسه با برادران بزرگترش تا حدودی در این بخش ضعیف تر است.

 

بررسی نوت 10

 

مقایسه طراحی

مهم ترین تفاوت بین طراحی سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس با نوت 10 لایت نحوه قرارگیری دوربین های عقب می‌باشد؛ نوت 10 و نوت 10 پلاس دارای دوربین عقب با طراحی عمودی هستند اما گلکسی نوت 10 لایت از طراحی مربعی شکل می‌باشد. همچنین سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس دارای گوشه های تیز هستند اما نوت 10 لایت از گوشه های گرد بهره مند می‌باشد. همچنین یکی از مهم ترین نقاط ضعف در طراحی نوت 10 لایت استفاده از پنل پشتی پلاستیکی است؛‌ این در حالی است که نوت 10 و نوت 10 لایت از پنل پشتی شیشه ای استفاده می‌کنند. اما طراحی دوربین جلوی هر 3 گوشی شبیه هم می‌باشد.

مقایسه دوربین 

در قسمت دوربین،‌ سامسونگ گلکسی نوت 10 و  نوت 10 لایت از دوربین های 3 گانه بهره مند هستند؛‌ اما گلکسی نوت 10 پلاس دارای لنز های چهارگانه می‌باشد. گلکسی نوت 10 دارای 2 دوربین 12 مگاپیکسلی و یک دوربین 16 مگاپیکسلی است. گلکسی نوت 10 لایت نیز در بخش دوربین دارای 3 لنز 12 مگاپیکسلی می‌باشد. اما نوت 10 پلاس دارای لنز های 12، 12 و 16 مگاپیکسلی است؛‌ همچنین لازم به ذکر است که این گوشی به یک سنسور ToF نیز مجهز شده است.

در بخش دوربین سلفی نیز گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس دارای لنز های 10 مگاپیکسلی هستند اما این در حالی است که نوت 10 لایت از یک دوربین 32 مگاپیکسلی بهره مند است. لازم به ذکر است که گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K‌ و همچنین نرخ تازه سازی 60 فریم را دارند اما نوت 10 لایت با دوربین 32 مگاپیکسلی خود قادر به فیلمبرداری با نرخ تازه سازی 60 فریم در حالت 4K نیست.

 

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 10

 

مقایسه مشخصات فنی

همانطور که گفته شد؛ سامسونگ گلکسی نوت 10 از چیپست اگزینوس 9825 و یا اسنپدراگون 855 استفاده می‌کند، لازم به ذکر است که سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس نیز به همین صورت بوده و از چیپست اگزینوس 9825 و یا اسنپدراگون 855 استفاده می‌کند. اما سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت از چیپست اگزینوس 9810 استفاده می‌کند.

سامسونگ گلکسی نوت 10 دارای یک مدل با حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایتی می‌باشد. در گلکسی نوت 10 پلاس ما شاهد رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 و یا 512 گیگابایت می‌باشیم. اما در گلکسی نوت 10 لایت ما شاهد رم 6 و 8 به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی می‌باشیم که این عدد نسبت به دو مدل دیگر پایین تر است.

همچنین لازم به ذکر است که نوت 10 و نوت 10 پلاس دارای حافظه داخلی هایی از نوع UFS 3.0 هستند اما در نوت 10 لایت ما شاهد حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 می‌باشیم. 

مقایسه باتری

در بخش باتری سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت نسبت به دو برادر خود قدرتمندتر ظاهر شده و این گوشی از باتری 4500 میلی آمپری استفاده می‌کند؛ این در حالی است که نوت 10 دارای باتری 3500 میلی آمپری و نوت 10 پلاس از باتری 4300 میلی آمپری استفاده می‌کند. سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 لایت هر دو از شارژ سریع 25W پشتیبانی میکنند اما گلکسی نوت 10 پلاس دارای شارژ سریع 45W است که این باعث برتری این گوشی نسبت به دو مدل دیگر می‌شود.

ارزان ترین گوشی های سامسونگ در سال 2020

اگر به دنبال خرید گوشی های اقتصادی و مقرون به صرفه سامسونگ هستید این مطلب را از دست ندهید.

 

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

 

جمع بندی

سامسونگ گلکسی نوت 10 با صفحه نمایش 6.3 اینچی، رام 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی،‌ پردازنده اگزینوس 9825، دوربین های 3 گانه 12، 12 و 16 مگاپیکسلی به همراه باتری 3500 میلی آمپری خود میتواند به یکی از بهترین انتخاب های علاقه مندان به سری نوت سامسونگ تبدیل شود و همچنین می تواند تجربه لذت بخش کار با یک گوشی پرچمدار را به کاربر منتقل کند. در کل سامسونگ گلکسی نوت 10 یک انتخاب حرفه ای محسوب می‌شود و باعث میشود تا سال های طولانی نیاز به تعویض گوشی خود نداشته باشید.

به نظر شما چه چیزی توانسته این گوشی را از سایر رقبا قدرتمند تر سازد؟ آیا قلم استایلوس که در سری نوت سامسونگ استفاده می‌شود دقت کافی را دارد؟ آیا تا به حال تجربه استفاده از سری نوت سامسونگ را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 2
0
0
0
1
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. پوستر پاسپورت میانبر ارسال آن کی از وب سیم کارتم مبارک شده خبر نداشتم گالری پاسپورت حج عمرهٔ مکه مکالمه شده قبلی وپرورش جیمیل ۷۰۸ انقلاب ،؟

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست