وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | نرم افزار

راهکارهای بازیابی عکسهای پاک شده در گوشی اندروید و آیفون در کمترین زمان!

انتشار ۱۳۹۹/۱۱/۶ . ۴۶۴۳ بازدید

بازیابی عکسهای پاک شده، اتفاقی است که بیشتر کاربران تجربه آن را داشته‌اند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تصاویر موجود در گالری گوشی را ناخواسته پاک کرده باشید. این اتفاق برای بیشتر کاربران تلفن‌های همراه، دردناک است، مخصوصاً اگر عکس مهمی را از دست بدهند.

در این مواقع اگر سریع دست‌به‌کار شوید و مدت زیادی از پاک شدن عکس‌ها نگذشته باشد، امکان اینکه عکس‌ها بازیابی شوند وجود دارد.

همچنین اگر از ابزار خوب برای بازیابی عکسهای پاک شده استفاده کنید شانس زیادی برای ریکاوری تصاویر خود دارید.

بازیابی عکسهای پاک شده در گوشی‌ های اندروید چطور انجام می‌ شود؟

اگر از کاربران گوشی‌های اندروید هستید شانس شما برای دسترسی دوباره به عکس‌های شخصی‌تان بیشتر است.

چون اپلیکیشن‌های ریکاوریِ تصاویرِ متنوعی برای این سیستم عامل وجود دارد. عملکرد بیشتر این برنامه‌ها هم مطلوب بوده و توانسته‌اند فرآیند بازگردانی عکس‌ها را به خوبی انجام دهند.

یکی از اپ‌هایی که می‌توانید برای بازیابی تصاویر خود استفاده کنید، Restore Image است. این برنامه بلافاصله پس از اجرا، کار بازیابی عکسهای پاک شده را آغاز می‌کند.

یعنی به سرعت حافظه داخلی گوشی شما و کارت SD را اسکن کرده و نتایج را نمایش می‌دهد. اگر زمان زیادی از پاک شدن تصاویر نگذشته باشد، به احتمال زیاد بازیابی عکس در ابعاد و حجم کامل خواهد بود.

وگرنه این برنامه یک تصویر بند انگشتی و نسبتاً کوچک را برای شما بازیابی می‌کند. البته Restore Image این قابلیت را دارد که تصاویر بازگردانی شده را با توجه به اندازه آنها مرتب می‌‌کند.

به این صورت که تصاویر با کیفیت در یک فولدر جمع می‌شوند. این تصاویر معمولا آنهایی هستند که مدت زیادی از حذف آنها نگذشته است.

 

ریکاوری حافظه داخلی گوشی شیائومی

 

همچنین عکس‌های کوچکتر و با کیفیت کمتر در فولدر دیگری ذخیره می‌شوند. در نتیجه دیگر نیاز نیست که برای پیدا کردن یک تصویر خاص، وقت زیادی را صرف کنید.

اما بازیابی عکسهای پاک شده‌ای که مدت زیادی از حذف آنها گذشته چطور انجام می‌شود؟

این برنامه می‌تواند این تصاویر را به صورت یک عکس بند انگشتی و با کیفیت پایین بازیابی کند. البته به این شرط که فایل کش (Cash) آنها پاک نشده باشد.

حتما با خود می‌گویید داشتن این عکس‌های کوچک و بی ‌کیفیت به چه دردی می‌خورد؟ اما نگران نباشید. برای بالا بردن کیفیت این تصاویر می‌توانید از Correct Image & Enlarge کمک بگیرید.

این افزونه تلاش می‌کند تا سایز عکس‌های کوچک و بی‌کیفیت را بزرگ کند. نتیجه کار با اینکه شبیه به عکس اصلی نمی‌شود، اما تا حدی قابل قبول است.

همانطور که گفتیم اگر زمان زیادی از پاک شدن تصاویر گالری نگذشته باشد، شانس بازیابی آنها بالاتر است. پس اگر عکس‌های شما به هر دلیلی پاک شده‌اند، بهتر است از Restore Image استفاده کرده و شانس خود را امتحان کنید.

بازیابی عکسهای پاک شده به کمک برنامه DigDeep Image Recovery

از این برنامه می‌توانید برای ریکاوری عکسهای پاک شده استفاده کنید، بدون اینکه به کامپیوتر نیاز داشته باشید.

بازیابی لیست مخاطبین

آیا لیست مخاطبین گوشی شما پاک شده؟ با روش‌های گفته شده در لینک بالا آنها را بازیابی کنید.

روش کار با این اپ ساده است. بعد از اینکه آن را اجرا کنید، بررسی و جستجو برای ریکاوری عکس‌ها شروع می‌شود. پس از پایان این جستجو، روی تصاویر بزنید تا بازیابی شوند.

بازیابی عکس‌ های پاک شده با DiskDigger photo recovery بدون نیاز به روت شدن گوشی

این اپ در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس است. اگر اطلاعات شما برای بازیابی، فقط عکس‌های حذف شده‌اند می‌توانید از نسخه رایگان آن استفاده کنید.

 

قویترین نرم افزار ریکاوری عکس

 

البته با نسخه رایگان می‌توانید ویدئوهایی که پاک شده‌اند را هم بازیابی کنید. بعد از باز کردن برنامه به بخش‌های مختلف حافظه دسترسی دارید و می‌توانید برای بازیابی تصاویر اقدام کنید. روش کار به این صورت است:

  • پس از باز کردن اپ، بخش مورد نظر از حافظه را انتخاب کنید.
  • نوع فایل را که می‌تواند PNG، JPG و GIF است را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه Ok کلیک کنید تا عملیات آغاز شود. بعد از تمام شدن مراحل اسکن، تصاویر مورد نظر خود و سپس Recover را بزنید.

چگونه با Google Photos تصاویر را بازیابی کنیم؟

در حقیقت Google Photo ابزاری برای بازیابی عکسهای پاک شده نیست اما روش خوبی برای تهیه نسخه پشتیبان است.

اگر تنظیمات نسخه پشتیبان را در گوگل‌فوتو فعال کنید، هنگامی که تصاویر را از دست بدهید می‌توانید به دوباره به آنها دسترسی داشته باشید. برای این کار، گزینه Backup & sync را در گوگل‌فوتو فعال کنید.

اگر در گوشی از Google Photo برای تماشای تصاویر خود استفاده می‌کنید، به سراغ Trash رفته و عکس‌های پاک شده را ریکاوری کنید.

اما اگر عکس‌های شخصی خود را بخش گالری گوشی می‌بینید، Google Photo به شما در پشتیبان‌گیری و بازیابی تصاویر کمک می‌کند.

البته می‌توانید از سرویس‌های دیگری مثل گوگل درایو (Google Drive)، دراپ‌باکس و... برای ذخیره و نگهداری تصاویر استفاده کنید.

روش کار به این صورت است که در Google Photo، عکس را باز و از منو، گزینه Save to device را انتخاب کنید. در Dropbox، مسیر Export > Save to device را طی کنید.

 

ریکاوری عکس گوشی شیائومی

 

ویژگی بیشتر فضاهای ذخیره‌سازی ابری این است که اجازه بازیابی اطلاعات حذف شده همچون بازیابی پیامک‌ها را تا مدت مشخصی می‌دهند.

بازیابی عکسهای پاک شده در گوشی آیفون

اگر از کاربران گوشی‌های آیفون هستید با ما همراه باشید. در ادامه روش‌های ریکاوری تصاویر پاک شده در این گوشی‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

روش اول در بازیابی تصاویر این است که از Recently Deleted کمک بگیرید. گوشی‌های آیفون که دارای نسخه 8 و بالاتر سیستم عامل iOS هستند، بخشی با نام Recently Deleted دارند.

این بخش مربوط به گالری و تصاویر ذخیره شده در آیفون است. به کمک این قسمت می توانید تصاویری که زمان زیادی از حذف آنها نگذشته را بازیابی کنید.

پس این مراحل را طی کنید:

  • قسمت عکس‌ها را باز کنید.
  • منو آلبوم‌ها را انتخاب کرده و وارد پوشه Recently Deleted شوید.
  • در این پوشه، عکس‌های پاک شده را می‌بینید، تصویر مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه Recover را تپ کنید.

در روش دوم بازیابی عکس‌ها می‌توانید از سرویس iTunes استفاده کنید. این روش به شرطی کارایی دارد که مرتباً با این سرویس از آیفون خود نسخه پشتیبان بگیرید.

در نتیجه شانس اینکه بتوانید تصاویر حذف شده را برگردانید، بیشتر خواهد‌شد. برای انجام ریکاوری از طریق iTunes، باید گوشی آیفون خود را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کنید.

  • سپس iTunes را باز کرده و گوشی خود را به آن متصل کنید.
  • وارد بخش Summary شده و گزینه Restore from Backup را انتخاب کنید.

این روش معمولا در زمانی‌هایی به‌درد می‌خورد که در بازه‌‌های کوتاه و مرتب زمانی نسخه پشتیبان تهیه می‌کنید. زیرا این بازیابی، تمامی اطلاعات شما همچون ایمیل، پیام و... را دوباره در دسترس قرار می‌دهد.

 

بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل

 

در روش سوم می‌توانید از iCloud یا Photo Stream استفاده کنید. اگر تنظیمات Photo Stream را در آیفون خود فعال کرده باشید بعد از کلیک بر روی هر تصویر، در iCloud Photo Stream ذخیره می‌شود.

برای فعال‌سازی این گزینه مسیر روبرو را طی کنید: Photos << iCloud << Setting و سپس تیک گزینه My Photo Stream را روشن کنید.

روش بازیابی عکسهای پاک شده هم به این صورت است:

  1. وارد برنامه تصاویر شوید.
  2. از قسمت پایین صفحه، آلبوم را انتخاب کنید.
  3. وارد پوشه My Photo Stream شده و عکس مورد نظر خود را پیدا کنید.

آیفون 12 و 12 مینی

آیا با ویژگی‌های خاص این دو مدل از گوشی‌های اپل آشنا هستید؟ روی لینک بالا کلیک کنید!

در آخرین روش برای ریکاوری عکسهای پاک شده می‌توانید از اپ‌های ویژه این کار استفاده کنید.

همان نکته‌ای که درباره گوشی‌های اندروید گفتیم، اینجا هم باید رعایت شود. شانس شما برای برگرداندن عکس‌ها تنها در صورتی بالاست که مدت طولانی از پاک شدن آنها نگذشته باشد.

همچنین اطلاعات جدیدی را ثبت نکرده باشید. روند ریکاوری به این شکل است که باید یکی از این برنامه‌ها را دانلود و روی کامپیوتر نصب کنید.

سپس به نرم افزار اجازه دهید تا به حافظه آیفون دسترسی پیدا کرده و آن را اسکن کند. PhoneRescue، iOS Data Recovery و... نمونه‌ای از این برنامه‌ها هستند.

حذف ناخواسته اطلاعاتی همچون عکس‌ها، ویدئو و... از اتفاقاتی است که برای اغلب کاربران تلفن‌های همراه پیش می‌آید.

 

ریکاوری عکسهای قدیمی

 

در نتیجه همیشه این نگرانی برای آنها وجود دارد که آیا می‌توانند تصاویر خود را بازیابی کنند؟ یا چقدر زمان دارند تا بتوانند عکس‌های پاک شده را دوباره برگردانند؟

در این مطلب تلاش کردیم تا روش‌های ریکاوری این تصاویر را به شما معرفی کنیم. اگر از کاربران اندروید هستید یا گوشی شما آیفون است، می‌توانید به کمک این روش‌ها عکس‌های خود را بازیابی کنید.

البته فراموش نکنید که عملکرد برنامه‌هایی که معرفی شد، در مدل‌های مختلف گوشی متفاوت است. همچنین فاکتور زمان در میزان موفقیت بازیابی تصاویر خیلی مهم است.

آیا شما هم تجربه پاک شدن عکس‌های شخصی و مهم را داشته‌اید؟ آیا بازیابی عکس‌ها با موفقیت انجام شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟
به طور کلی روند شرکت گوگل به این صورت است که برای هر نسخه اندروید از یک نام به عنوان کد داخلی آن استفاده می‌کند. برای اندروید ۱۰ نام Quince...
آموزش تماس گروهی با استفاده از سیمکارت و اپلیکیشن
بلاگ | اپلیکیشن
آموزش تماس گروهی با استفاده از سیمکارت و اپلیکیشن
تماس گروهی در این ایام کمک زیادی به همه ما کرده است! از برگزاری کنفرانس ها گرفته تا مهم ترین جلسات را می‌توان از طریق تماس گروهی برگزار...
هات اسپات چیست و چگونه هات اسپات آیفون را فعال کنیم؟
بلاگ | دنیای فناوری
هات اسپات چیست و چگونه هات اسپات آیفون را فعال کنیم؟
هات اسپات کردن، روشی برای اشتراک داده های تلفن همراه با دیگر دستگاه ها است. به طوری که بعد از فعال کردن هات اسپات گوشی خود، بقیه دستگاه...
از عزیزان خود محافظت کنید! [آموزش جامع بکاپ گیری از مخاطبین]
بلاگ | اپلیکیشن
از عزیزان خود محافظت کنید! [آموزش جامع بکاپ گیری از مخاطبین]
از دست دادن مخاطبین ذخیره شده در تلفن همراه، همیشه زجر آور است! اما‌ آیا راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد؟ جواب مثبت است! امروزه...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست