وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | راهنماي سرويس ها

رمز دوم یکبار مصرف (رمز پویا) را چطور فعال کنیم؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۱/۱۶ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۱/۱۰ ۰۴:۵۶ . ۱۰۲۰۱ بازدید

همزمان با گسترش روز افزون استفاده از اینترنت در کشور، بسیاری از کاربران اکثر کار های خود را از طریق اینترنت انجام می دهند. از طرفی همه گیر شدن گوشی های هوشمند نیز موجب شده بسیاری از امور روزانه مردم به کمک آن حل شود.

از زمان ظهور اینترنت بسیاری از امور مالی و بانکی با استفاده از اینترنت انجام می شد که کار را برای مشتری و بانک ها بسیار ساده می کرد. دیگر دغدغه داشتن پول نقد به همراه افراد و خطرات مختلف آن به فراموشی سپرده می شود و در نقل و انتقالات مالی نیز همه چیز با سرعت و امنیت بسیار بالا رخ می دهد. اما بسیاری از افراد هستند که از طریق اینترنت حتی کسب و کاری برای خود راه انداخته اند و از طریق شبکه های اجتماعی و ... به فروش کالا و خدمات خود مشغولند.

 

 

رمز دوم اینترنتی از کجا آمد؟

خرید و فروش خدمات و کالا در فضای مجازی و اینترنت نیازمند ساز و کار مطمئن برای در امان بودن و نهایت امنیت مراودات مالی است. دولت چند سالی است که رمز های دوم اینترنتی را به عنوان یک راهکار مطمئن برگزیده و از آن استفاده می کند. تاکنون میلیاردها تراکنش مالی در بستر فضای مجازی انجام شده است که هیچ گاه با مشکلات امنیتی روبرو نبوده اند. 

اساسا از نظر برنامه نویسی و ... یک ساز و کار ایرانی، میزبان میلیاردها تراکنش بوده است که به طور کلی با ضریب امنیتی بسیار بالایی انجام می شوند و تا کنون گزارش هایی مبنی بر رخنه و باگ های امنیتی در پروتکل های پرداختی کشور گزارش نشده است.

فیشینگ چیست و چه ارتباطی با رمز دوم یکبار مصرف دارد؟

اما چند سالی است پدیده ای جدید موجب سو استفاده بسیاری گردیده که دولت را به فکر راه چاره جدیدی برای پرداخت های اینترنتی انداخته است. پدیده ای که از آن سخن به میان آمد، فیشینگ نام دارد؛

فیشینگ در واقع روشی است که برخی افراد سودجو برای دسترسی به اطلاعات کارت های بانکی از آن استفاده می کنند. روش آن به این صورت است که فرد سودجو یا هکر، صفحه ای جعلی مشابه یا غیر مشابه با صفحات پرداخت معمول ایجاد می کند و از کاربران می خواهد برای دریافت کالا یا خدمات در این سایت اطلاعات حساب خود را وارد و اقدام به خرید اینترنتی کنند. 

به این شکل فرد به محض وارد کردن اطلاعات خود، در واقع شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و... را برای هکر ارسال می کند و او به سادگی می تواند تمام موجودی حساب را خالی کرده و بدون این که ردی از خود به جای بگذارد به یک کلاهبرداری حرفه ای دست بزند.

 

رمز دوم یکبار مصرف و فیشینگ

 

رمز دوم یکبار مصرف،راه حل جلوگیری از فیشینگ

حالا بانک مرکزی به این فکر افتاده که روش هایی که برای فیشینگ وجود دارد را ازبین ببرد تا مسئله صفحات جعلی عملا بی فایده شود. دولت مدت هاست که از رمز های دوم یکبار مصرف سخن می گوید و البته مدتی پیش نیز این رمز ها را به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار داد و حالا پس از رفع ایرادات و مشکلات مربوطه و دیده شده در طرح ابتدایی، این رمز ها از ابتدای دی ماه لازم الاجرا هستند و باید با رمز های دوم ثابت خداحافظی کرد.

سامانه سجام

آموزش گام به گام احراز هویت غیر حضوری سجام درمنزل

رمز دوم یکبار مصرف چگونه کار می کند؟

حالا اما سوال مهم این است که اساسا این رمز های دوم به چه شکل کار می کنند و کارکردشان چیست؟

هنگامی که شما اقدام به خرید اینترنتی می کنید با رمز های پویا (رمز دوم یکبار مصرف)، دیگر نیازی به وارد کردن رمز دوم ندارید. بلکه می بایست رمزی را به عنوان رمز دوم وارد کنید که از اپلیکیشن بانک مربوطه دریافت نموده اید را به جای رمز دوم ثابت خود وارد صفحه پرداخت کنید. در واقع در هر بازه زمانی عموما 60 ثانیه ای شما یک عدد از اپلیکیشن خود می گیرید که برای همین مدت زمانی به عنوان رمز دوم یکبار مصرف شما فعال خواهد بود و می توانید از آن استفاده کنید.

اما پس از این زمان چه اتفاقی رخ می دهد؟ رمز دوم پویا پس از این مدت زمانی منقضی می شود و درگاه پرداختی شما عملا دیگر این رمز را به رسمیت نمی شناسد و باید مجددا از اپلیکیشن خود یک رمز دوم پویای دیگر درخواست بدهید. هربار که رمز پویا دریافت کنید، به همان میزان ابتدایی محدودیت زمانی دارید و می بایست در همین بازه زمانی محدود، عملیات بانکی خود را پایان دهید.

 

رمز دوم یکبار مصرف

 

آیا رمز دوم یکبار مصرف (رمز پویا) می تواند در مقابل سرقت های اینترنتی کمک کننده باشد؟

رمز دوم یکبار مصرف، رمزی است که در لحظه تغییر می کند. مبتنی بر پیام کوتاه و یا اپلیکیشن است. فقط کسی که به پیام کوتاه متصل به حساب بانکی دسترسی دارد یا کسی که اپلیکیشن ثبت شده در بانک را در اختیار دارد می تواند از این رمز دوم جدید استفاده کند. پس اساسا تلاش برای دسترسی به رمزی که چند ثانیه بیشتر فعال نمی ماند چندان منطقی به نظر نمی رسد.

از طرفی با توجه به محدودیت زمانی فعالیت این رمز های دوم، فرد سو استفاده گر اساسا امکانی برای هک یا دسترسی به آن ندارد. هرچند به اعتقاد کارشناسان، با رمز های پویا نیز با هم امکان سرقت های اینترنتی به صفر نمی رسد. اما تقریبا مردم از شر صفحات جعلی خلاص می شوند و دیگر فیشینگ راهکار موفقی برای خالی کردن حساب های کاربران قربانی به حساب نمی آید.

اگر بخواهیم ساده تر مسئله را باز کرده و توضیح دهیم، می توان گفت صفحات فیشینگ در بازه زمانی فعالیت رمز پویا، نمی توانند رمز را به هکر و فرد سو استفاده گر برسانند و عملا رمز منقضی شده و کارکرد خود را از دست می دهد. مگر این که در لحظه قربانی شدن کاربر، هکر بتواند رمز دوم او را مورد استفاده قرار دهد و قبل از منقضی شدن رمز دوم پویا، حساب او را خالی و مورد دستبرد قرار دهد.

 

فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف

 

آیا رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک OTP می تواند از کلاهبرداری جلوگیری کند؟

در هر صورت رمز های دوم پویا در مورد صفحات فیشینگ می توانند بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارند اما در مواردی که کلاهبرداران به روش های تماس تلفنی و ... رمز را از شخص صاحب کارت دریافت می کنند، رمز های دوم پویا چندان کارایی نخواهد داشت.

به همین خاطر نمی توان سرقت های اینترنتی و فیشینگ را به طور کامل و صد در صدی رفع کرد. اما می توان میزان آن ها را به طرز قابل توجهی کاهش داد. به شکلی که فیشینگ عملا کاری بسیار دشوار و هزینه بر برای سارقان اینترنتی به حساب خواهد آمد.

آموزش فعالسازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی با اپلیکیشن 60 شصت

در حال حاضر بانک ملی برای فعالسازی و استفاده مشتریان خود از اپلیکیشن 60 شصت رمز پویای این بانک (رمز دوم یکبار مصرف)، الزامی برای مراجعه حضوری به شعب قرار نداده است.

  • مرحله یک: مراجعه به سایت بانک ملی

برای فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کافی است به سایت بانک ملی مراجعه و اپلیکیشن این بانک را برای تولید رمز دوم یکبار مصرف نصب کنید.

  • مرحله دوم: تکمیل ثبت نام

پس از نصب می بایست ثبت نام خود را تکمیل کنید. برای تکمیل روند ثبت نام یک کد فعالسازی به شماره تلفن اعلامی شما ارسال می شود که پس از وارد کردن آن ثبت نام در اپلیکیشن کامل می گردد.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی

 

  • مرحله سوم: مراجعه به خودپرداز

اما برای اینکه اپلیکیشن 60 به شما خدمات رسانی کند، می بایست به خودپرداز های بانک ملی مراجعه کنید. به همین منظور پس از وارد کردن کارت در خودپردازهای این بانک و وارد کردن رمز اول، به منوی عملیات رمز وارد شده و نسبت به تخصیص رمز دوم یکبار مصرف اقدام نمایید.

  • مرحله چهارم: ثبت شماره تلفن

در این مرحله، از شما یک شماره تلفن خواسته می شود که باید شماره تلفن متصل به حساب خود را در این قسمت وارد نمایید. سپس رسید خودپرداز را که حاوی یک کد فعالسازی است را دریافت کرده و مجددا به اپلیکیشن 60 مراجعه نمایید.

  • مرحله پنجم: فعالسازی اپلیکیشن ۶۰

در این مرحله کد فعالسازی را وارد نموده و دکمه اتصال حساب را لمس نمایید. پس از آن یک کد 140 کاراکتری را نیز در اپلیکیشن وارد نمایید! دقت کنید که تمامی 140 کاراکتر به صورت کامل کپی و وارد این بخش شوند. به این ترتیب اپلیکیشن به صورت کامل برای شما فعال می شود.

در هر خرید اینترنتی می توانید از این اپلیکیشن برای تولید رمز یکبار مصرف ویژه حسابتان استفاده نمایید. نکته ای که در مورد اپلیکیشن 60 باید مورد توجه قرار گیرد این است که این برنامه در زمان تولید رمز دوم پویا یا همان رمز دوم یکبار مصرف نیازی به اینترنت نداشته و می تواند بصورت آفلاین نیز کد های جدیدی در اختیار کاربر قرار دهد.

 

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی روش دیگری نیز دارد. این روش برای افرادی مناسب است که گوشی هوشمند ندارند و یا نمی‌خواهند نرم‌افزار دانلود کنند. اولین کاری که باید بکنید این است که کد #60*737* (ستاره 737 ستاره 60 مربع) را وارد کنید. بعد از آن، عملیات ثبت‌نام اولیه، فعال‌سازی و تولید رمز اولیه به صورت خودکار برای شما انجام خواهد شد. بعد از ثبت، یک کد فعال‌سازی اولیه از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد. از این به بعد هر زمان که نیاز داشته باشید، می‌توانید از طریق کد USSD رمز دوم‌تان را دریافت کنید.

آهنگ پیشواز ایرانسل

کامل ترین مرجع کد آهنگ پیشواز ایرانسل؛ در مای رند ببینید...

فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت با سامانه رمزنگار ملت

مراحل فعالسازی رمز پویا برای بانک ملت نیز همچون بانک ملی است و فعلا نیازی به مراجعه حضوری به شعب وجود ندارد. فرد میتواند با مراجعه به سایت بانک ملت، اپلیکیشن رمزنگار ملت را با توجه به نوع تلفن همراه خود دریافت و نصب نماید.

پس از نصب برنامه و اطمینان از صحت عملکرد آن، به یکی از دستگاه های خودپرداز بانک ملت مراجعه کنید.

در خودپرداز پس از وارد کردن کارت بانکی و رمز اول، به منوی تغییر رمز و صفحه خدمات رمز پویا مراجعه نمایید. فعالسازی سامانه رمزنگار ملت را انتخاب نمایید تا یک کد فعالسازی برای شماره تلفن همراه شما ارسال شود. این کد فعالسازی را در رمزنگار وارد کرده و رمز اپلیکیشن خود را تعیین نمایید.

در مرحله بعد می توانید کارت یا کارت های بانک ملت را به سامانه رمزنگار اضافه کنید.

پس از این مراحل، اپلیکیشن آماده ارائه رمز دوم برای هر تراکنش اینترنتی شما را خواهد داشت و می توانید بدون مشکل و دغدغه رمز دوم یکبار مصرف را از این برنامه دریافت کنید.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

 

اما سامانه رمزنگار بانک ملت یک نسخه پیامکی برای رمز دوم یکبار مصرف نیز دارد. بسیاری از افرادی که گوشی هوشمند ندارد این دغدغه را مطرح می کردند که چطور می خواهد به رمز دوم یکبار مصرف که در اکثر بانک ها صرفا با اپلیکیشن قابل ارائه است دسترسی داشته باشند. شاید به همین خاطر مجبور به صرف هزینه میلیونی و حتی خرید یک گوشی هوشمند شوند!

بانک ملت برای افرادی که گوشی های ساده نیز دارند امکان دریافت رمز دوم اینترنتی را از طریق سیم کارت فراهم کرده است. برای فعالسازی نسخه پیامکی آن می بایست به یکی از دستگاه های خودپرداز مراجعه کرده و همان مراحل دریافت رمز دوم یکبار مصرف با استفاده از اپلیکیشن را طی کنید. در موقع تغییر رمز و خدمات رمز پویا، می بایست نسخه پیامکی را انتخاب کنید.

در صفحه جدید، شماره همراه متصل به حساب شما به نمایش در می آید که باید صحت آن را تایید نمایید. پس از آن یک پیامک فعال سازی و راهنما از سوی بانک به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود.

حالا شما باید چهار رقم آخر کارت بانکی فعال خود را به شماره 30003303 پیامک کنید تا رمز پویای کارت برای شما ارسال شود. پس از این که درخواست دریافت رمز پویا داشتید، یک پیامک حاوی رمز دوم یکبار مصرف 7 رقمی از طریق سرشماره Bank Mellat برای شما پیامک می شود که می توانید از آن در تراکنش های خود استفاده کنید.

 

روش دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک پاسارگاد با کد دستوری USSD

هر کدام از بانک ها در حال حاضر برای رفاه حال مشتریان خود، نوعی از ارائه رمز دوم یکبار مصرف را به مشتری پیشنهاد می دهند که می تواند از آن طرق به رمز پویا دسترسی داشته باشد. برخی بانک ها صرفا روش اپلیکیشن را دارند و برخی حتی این امکان را از طریق کدهای دستوری فراهم کرده اند. به این ترتیب که فرد با شماره گیری یک کد دستوری می تواند خیلی سریع به رمز پویا دسترسی داشته باشد.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک پاسارگاد

 

بانک پاسارگاد از جمله بانک هایی است که علاوه بر راه های متداول دیگر، از کد دستوری نیز برای رساندن رمز دوم یکبار مصرف به مشتریان خود بهره برده است. اگر از مشتریان این بانک هستید و پیش از این رمز دوم یکبار مصرف را فعال کرده اید می توانید با شماره گیری کد دستوری *720# به سادگی به رمز دوم خود دسترسی داشته باشد. 

پس از شماره گیری این کد، گزینه 6 رمز پویای کارت است، که با انتخاب آن به منوی جدیدی وارد می شوید. در این قسمت کارت خود را انتخاب می کنید و پس از آن رمز دوم برای شما پیامک می شود و می توانید از آن استفاده کنید.

روش های دریافت رمز دوم پویای بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران برای مشتریان خود سه روش مختلف برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا همان رمز دوم پویا در نظر گرفته است. روش اول استفاده از اپلیکیشن رمزساز رفاه است که بر روی گوشی های هوشمند نصب می‌شود. این اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است و فقط کافی است به سایت بانک رفاه کارگران مراجعه نمایید و این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید. 

نکته جالب درباره این برنامه این است که برای استفاده از آن نیازی به اینترنت ندارید. نکته دیگر درباره رمزساز رفاه این است که می‌توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات مربوط به رمز پویا، طول رمز عبور را خودتان انتخاب کنید. بدین صورت شما انتخاب می‌کنید که رمز پویا چند رقمی باشد و شما امکان انتخاب اعداد 5 تا 9 رقمی را دارید.

روش دومی که بانک رفاه کارگران در نظر گرفته است استفاده از کد دستوری (USSD) است. بدین ترتیب با شماره گیری کد دستوری #713* می‌توانید از خدمات مربوط به رمز دوم پویا بهره مند شوید. اگر بعد از شماره گیری این کد، تنظیمات مربوطه به زبان انگلیسی بود با طی مراحل زیر می‌توانید زبان سامانه را فارسی کنید.

  1. پس از شماره گیری کد دستوری #713* در همان منوی اصلی علامت + را ارسال نمایید.
  2. در منویی که برای شما باز می‌شود باید گزینه Settings را انتخاب نمایید. برای اینکار عدد 6 را ارسال کنید.
  3. حالا در منوی جدید باید گزینه Change Language را انتخاب کنید که برای این مورد باید گزینه شماره 2 را ارسال نمایید.
  4. حالا باید زبان مورد نظر خودتان را انتخاب نمایید. چنانچه قصد انتخاب زبان فارسی را دارید باید گزینه 1 را ارسال نمایید.

اما روش سوم دریافت رمز دوم پویای بانک رفاه کارگران، استفاده از سامانه پیامکی هریم است. چنانچه نمی‌توانید از روش های قبلی استفاده کنید، بانک رفاه برای شما روش پیامکی نیز در نظر گرفته است. بدین منظور کافی است به خودپرداز های بانک رفاه مراجعه نمایید از گزینه رمز عبور استفاده نمایید. سپس در قسمت رمز دوم پویا یا یکبار مصرف، شماره تلفن خود را وارد نمایید. با تکمیل مراحل مربوط به خودپرداز، حالا می‌توانید رمز عبور پویا را از طریق پیامک دریافت کنید.

توجه داشته باشید که برای انجام خدمات مربوط به فعالسازی رمز دوم پویا به هیچ وجه نیاز به اطلاعات حساس کارت بانکی شما مانند رمز دوم و CVV2 نیست.

 

دریافت رمز دوم پویای بانک رفاه

 

روش دریافت رمز دوم پویا بانک سپه

برای استفاده از رمز دوم پویا، بانک سپه دو روش برای مشتریان خود در نظر گرفته است. روش اول استفاده از اپلیکیشن رمز ساز سپه است. این اپلیکیشن بر روی گوشی های هوشمند نصب می‌شود و شما می‌توانید تمامی خدمات مربوط به رمز دوم پویا را در گوشی خودتان داشته باشید. اپلیکیشن رمز ساز سپه به اینترنت نیاز ندارید بنابراین بدون اینترنت هم می‌توانید از خدمات این برنامه استفاده نمایید.

برای استفاده از رمز ساز سپه ابتدا باید برنامه را از سایت بانک رفاه دانلود و نصب نمایید. سپس به نزدیکترین شعبه بانک سپه مراجعه نمایید و سریال نرم افزار رمز ساز سپه را دریافت نمایید. سپس باید فرم مخصوص به تایید شماره تلفن صاحب حساب را پر کنید. سپس کد فعالسازی برنامه برای شماره شما ارسال خواهد شد که این کد یکبار مصرف است. حالا باید با استفاده از سریالی که دریافت کرده بودید برای خودتان نام کاربری و رمز عبور انتخاب نمایید. 

اما بانک سپه روش دومی نیز برای دریافت رمز دوم پویا در نظر گرفته است. در این روش باید کد ملی و  شماره کارت خودتان را به صورت زیر برای سرشماره 6715014 ارسال نمایید:

شماره شانزده رقمی کارت * کد ملی *1 

بعد از انجام مراحل ذکر شده، هنگامی که تقاضای رمز دوم پویا کنید، رمز پویا به صورت پیامکی برای شما ارسال خواهد شد.

 

دریافت رمز دوم پویای بانک سپه

 

روش دریافت رمز دوم پویای بانک شهر

برای استفاده از رمز دوم پویا، بانک شهر دو روش را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. روش اول روش پیامکی است که از طریق سامانه هریم صورت می‌گیرد. برای دریافت رمز دوم پویا به صورت پیامکی نیازی به فعالسازی چیزی ندارید و بانک شهر به صورت پیش فرض این سامانه را برای مشتریان خود فعال کرده است. فقط باید پیامک بانکی برای شما فعال باشد تا رمز پویا برای شما ارسال شود.

 برای فعالسازی سامانه پیامکی بانک شهر، می‌توانید به نزدیکترین شعبه بانک شهر مراجعه نموده و برای فعالسازی سامانه پیامکی برای شماره مورد نظر خود، اقدام نمایید.

روش دومی که بانک شهر در نظر گرفته استفاده از اپلیکیشن رمز نت است. این برنامه برای گوشی های هوشمند طراحی شده و بر روی گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و ios قابل نصب است. برای تکمیل مراحل فعال سازی این برنامه می‌توانید به شعبه های بانک شهر مراجعه نمایید. برای دریافت این برنامه کافی است به سایت بانک شهر وارد شوید و نرم افزار رمز نت را دانلود نمایید.

 

دریافت رمز دوم پویای بانک شهر

 

دریافت رمز دوم پویای بانک صادرات

برای دریافت رمز دوم پویای بانک صادرات، 3 روش در نظر گرفته شده است. اولین روش استفاده از اپلیکیشن ریما است. اپلیکیشن ریما را می‌توانید از سایت بانک صادرات دانلود و نصب نمایید. مراحل فعالسازی این اپلیکیشن بسیار ساده است. ابتدا باید در خود اپلیکیشن ثبت نام نمایید. برای ثبت نام در ریما باید یک رمز عبور 6 رقمی برای خودتان انتخاب نمایید و این رمز را فراموش نکنید.

البته می‌توانید از اثر انگشت نیز به عنوان رمز عبور استفاده کنید. جهت فعالسازی رمز پویای بانک صادرات مانند بانک های دیگر باید یک مرتبه به دستگاه های خودپرداز این بانک مراجعه کنید. شما به دو رمز عبور دیگر نیاز دارید که یکی را از خودپرداز دریافت می کنید و دیگری برای شما پیامک خواهد شد.

بعد از انجام مراحل مربوط به خودپرداز، با وارد کردن رمز عبور های دریافتی می‌توانید رمز دوم پویا را فعال کنید. روش دیگری که بانک صادرات برای فعالسازی رمز دوم پویا در نظر گرفته، استفاده از سامانه همبانک است. برای استفاده از این سامانه نیازی به نصب اپلیکیشن خاصی ندارید. بلکه فرآیند دریافت رمز دوم پویا از طریق کد دستوری (USSD) صورت می‌گیرد.

برای فعالسازی دریافت رمز پویای بانک صادرات از طریق سامانه همبانک ابتدا کد دستوری #719* را شماره گیری کنید. در صفحه ظاهر شده گزینه 4 (کارت) را انتخاب نمایید. در صفحه بعدی گزینه 1 ( تعریف) را انتخاب کنید. در صفحه جدید باید شماره کارت 16 رقمی خود را وارد نمایید. حالا باید یک نام انگلیسی با 4 حرف برای کارت خودتان در نظر بگیرید.

حالا باید به دستگاه های خودپرداز مراجعه نمایید و کد فعالسازی را دریافت کنید.  مجددا باید وارد سامانه شوید و در قسمت رمز بانکی، رمز دوم پویا را انتخاب کنید. سپس کد فعالسازی ای را که از عابر بانک دریافت کرده اید را باید وارد کنید. بعد از انجام مراحل رمز دوم پویا برای شما فعال خواهد شد.

برای فعالسازی رمز پویای دوم راه پیامکی نیز وجود دارد. کد فعالسازی ای که از عابر بانک دریافت می‌کنید را برای سرشماره ٣٠٠٠٩٤٠ ارسال نمایید. برای دریافت رمز عبور پویا، کافی است 4 رقم آخر شماره کارت خودتان را با اعداد انگلیسی برای همین سرشماره بفرستید و رمز عبور پویا برای شما فرستاده خواهد شد.

 

دریافت رمز دوم پویای بانک صادرات


دریافت رمز دوم پویای بانک کشاورزی

بانک کشاورزی برای ارائه رمز دوم پویا، دو روش در نظر گرفته است. روش اول استفاده از اپلیکیشن رمز ساز ریما است. از سایت بانک کشاورزی می‌توانید این اپلیکیشن را دانلود و نصب نمایید. برای دریافت کد فعالسازی باید ابتدا به یکی از عابر بانک های بانک کشاورزی مراجعه نمایید.

در حین انجام مراحل فعالسازی رمز دوم پویا در عابر بانک، دو گزینه وجود دارد. گزینه اول شئ هوشمند و گزینه دوم پیامک. چنانچه می‌خواهید از اپلیکیشن ریما برای دریافت رمز دوم پویا استفاده نمایید باید گزینه شئ هوشمند را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید به صورت پیامکی رمز دوم پویا را دریافت کنید، باید گزینه پیامک را انتخاب نمایید.

بعد از دریافت کد فعالسازی به راحتی می‌توانید آن را در اپلیکیشن ریما وارد کنید و مراحل را تکمیل نمایید. اما برای دریافت رمز دوم پویا به صورت پیامکی باید کد فعالسازی را به سر شماره ٣٠٠٠٩٤٠ ارسال نمایید. برای دریافت رمز دوم پویا باید 4 رقم آخر شماره کارت خودتان را با اعداد انگلیسی به همین سرشماره بفرستید. سپس سامانه به سرعت رمز دوم پویا را برای شما پیامک خواهد کرد.

 

دریافت رمز دوم پویای بانک کشاورزی

 

دریافت رمز دوم پویا بانک مسکن

بانک مسکن 2 راه برای دریافت رمز دوم پویا در نظر گرفته است. همانطور که می‌دانید برای فعالسازی رمز عبور پویا باید یکبار به دستگاه عابر بانک مسکن مراجعه نمایید. بعد از انجام مراحل مربوطه در عابر بانک، کد فعالسازی را دریافت خواهید کرد. چنانچه روش دریافت رمز دوم پویا به صورت پیامکی را انتخاب کرده باشید، خود عابر بانک به شما پیغامی نشان خواهد داد. در این پیغام گفته شده که برای فعالسازی رمز دوم پویا به صورت پیامکی، فقط کافی است 4 رقم آخر شماره کارت خودتان با اعداد انگلیسی را به سرشماره 9810002516 ارسال نمایید. 

روش دوم استفاده از اپلیکیشن رمزنما است. می‌توانید این اپلیکیشن را از سایت بانک مسکن دانلود و نصب نمایید. سپس با استفاده از کد فعالسازی ای که از عابر بانک دریافت کرده اید، می‌توانید مراحل فعالسازی اپلیکیشن را انجام دهید. کار کردن با این اپلیکیشن آسان است و به راحتی می‌توانید آن را فعال کنید.

 

دریافت رمز دوم پویای بانک مسکن

 

دریافت رمز دوم پویا بانک پارسیان

برای دریافت رمز پویای بانک پارسیان، مانند دیگر بانک ها ابتدا باید به عابر بانک پارسیان مراجعه نمایید. بعد از اینکه مراحل مربوط به دریافت رمز دوم پویا در عابر بانک را انجام دادید، یک کد فعالسازی دریافت خواهید کرد. کد فعالسازی برای شماره همراهی که وارد کرده اید نیز ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید که کد فعالسازی فقط به مدت 24 ساعت اعتبار دارد. 

روش اول دریافت رمز پویای بانک پارسیان استفاده از اپلیکیشن پارسیان من است. می‌توانید این اپلیکیشن را از سایت بانک پارسیان دانلود و نصب نمایید. سپس باید به گزینه رمز دوم پویا مراجعه نمایید و کد فعالسازی ای که از عابر بانک گرفته اید را وارد کنید.

بعد از انجام مراحل مد نظر، دریافت رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن برای شما فعال خواهد شد. اما روش دوم، دریافت رمز دوم پویا به صورت پیامکی است. برای فعال کردن رمز دوم پویا به صورت پیامکی، فقط باید به عابر بانک مراجعه کنید و شماره تلفن خودتان را تایید نمایید. سپس در هر پرداخت اینترنتی باید گزینه دریافت رمز دوم پویا را انتخاب نمایید. سپس رمز دوم پویا برای شماره همراه شما ارسال خواهد شد.

 

دریافت رمز دوم پویای بانک پارسیان

 

روش استفاده از رمز دوم پویا بیشتر با هدف تامین امنیت مشتریان، طراحی شده است. اما ممکن است هنوز مشکلاتی برای استفاده از رمز پویا وجود داشته باشد. چنانچه تجربه استفاده از رمز پویا را دارید، منتظر پشنهادات و نظرات شما هستیم.

به نظر شما استفاده از رمز پویا چقدر در تامین امنیت مشتریان تاثیرگذار بوده است؟

مطالب مرتبط
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن
بلاگ | دنیای فناوری
تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن
امروز دانشمندان به دنبال راهی آسان برای تشخیص کرونا هستند. در این مقاله به بررسی تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی های هوشمند می پردازیم...
از عزیزان خود محافظت کنید! [آموزش جامع بکاپ گیری از مخاطبین]
بلاگ | اپلیکیشن
از عزیزان خود محافظت کنید! [آموزش جامع بکاپ گیری از مخاطبین]
از دست دادن مخاطبین ذخیره شده در تلفن همراه، همیشه زجر آور است! اما‌ آیا راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد؟ جواب مثبت است! امروزه...
معرفی + آموزش فعال سازی و استفاده از ترفندهای گوشی شیائومی
بلاگ | نرم افزار
معرفی + آموزش فعال سازی و استفاده از ترفندهای گوشی شیائومی
اگر شما هم برای خرید گوشی، برند شیائومی را انتخاب کرده‌اید یا قصد خرید یک موبایل از این شرکت را دارید بدون شک ادامه مطلب شما را هیجان زده...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست