وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | نرم افزار

معرفی + آموزش فعال سازی و استفاده از ترفندهای گوشی شیائومی

انتشار ۱۴۰۰/۱/۲۷ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱/۲۷ ۱۵:۵۱ . ۶۶۴۳ بازدید

اگر شما هم برای خرید گوشی، برند شیائومی را انتخاب کرده‌اید یا قصد خرید یک موبایل از این شرکت را دارید بدون شک ادامه مطلب شما را هیجان زده می‌کند. در این مقاله سعی کرده‌ایم ترفند‌ های گوشی شیائومی را برای بهبود تجربه کاربری شما از دستگاه‌های این برند ارائه دهیم.

 

کد های مخفی شیائومی

 

اولین ترفند شیائومی: راه اندازی stock miui

بسیاری از افراد طرفدار قرار دادن تمام برنامه‌ها در صفحه اصلی نیستند. همچنین این امر جستجوی یک یک برنامه خاص را نیز دشوار می‌کند. از این رو، بهترین کار بعد از خرید گوشی شیائومی، نصب لانچر شخص ثالث است که گزینه‌های سفارشی سازی زیادی دارد.

به همین منظور حتی poco launcher 2.0 xiaomi نیز گزینه مناسبی است. اما اخیرا در نسخه جدید این رابط کاربری شما شاهد گزینه‌های سفارشی سازی بیشتری هستید که می‌توان به عنوان ترفندهای گوشی شیائومی در نظر گرفت و برای سفارشی سازی منو و نمایشگر از آن‌ها بهره برد. همچنین می‌توانید برنامه ها را مطابق با رنگ یا عملکرد آن‌ها مرتب کنید.

ترفندهای شیائومی برای فعال کردن حرکات ناوبری

استفاده از حرکات ناوبری برای بسیاری از کاربران جالب و عالی به نظر می‌رسد. زیرا با غیر فعال شدن 3 دکمه کنترل پایینی، علاوه بر اینکه می‌توانید از نمایشگر تمام صفحه لذت ببرید. به جای استفاده از 3 دکمه پایینی از ژست حرکتی برای خروج از برنامه‌ها، مشاهده برنامه‌های باز و رفتن به هوم اسکرین استفاده می‌کنید.

برای استفاده از یکی از ترفندهای گوشی شیائومی و فعال کردن حرکات ناوبری، به تنظیمات بروید و گزینه system & device را پیدا کنید. روی صفحه نمایش ضربه بزنید و نوع حرکات را انتخاب کنید. همچنین برای نحوه استفاده از این حرکات ناوبری، یک راهنما نیز در دسترس است.

همچنین یکی از مواردی که هنگام بازی کردن اعصاب گیمرها را خورد می‌کند، لمس نمایشگر و پاسخ نامناسب در بدترین زمان ممکن است. برای اینکه از این مشکل رهایی پیدا کنید، از یکی از ترفندهای گوشی شیائومی استفاده کنید. برای این کار منوی کشویی بالای صفحه را باز کنید. روی گزینه Buttons ضربه بزنید و آن را فعال یا غیر فعال کنید. 

 

مشکلات گوشی شیائومی

 

انتخاب پنل تنظیمات سریع از جمله ترفندهای جالب گوشی شیائومی

یکی از قابلیت های جالب شیائومی و شاید حتی بهترین قسمت رابط کاربری این گوشی‌ها (quick setting) است. برای استفاده از این قابلیت هم می‌توانید همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، فهرست سریع تنظیمات را باز کرده و بر روی دکمه edit ضربه بزنید. سپس گزینه‌های مورد نظر را اضافه کنید و مابقی را حذف کنید.

یکی از ترفندهای مخفی شیائومی: find your phone

از دیگر برنامه های مخفی شیائومی find your phone  است که یکی از اولین تنظیماتی است که باید بررسی کنید.mi phone finder ، به شما کمک می‌کند در صورت گم کردن گوشی آن را پیدا کنید.

  • به قسمت تنظیمات و حساب کاربری بروید
  • پس از یافتن آن، با کامپیوتر و یا لپ تاپ به حساب xiaomi خود وارد  شوید
  • پس از اتمام کار، روی mi cloud ضربه بزنید و گزینه find را فعال کنید تا لوکیشن گوشی از طریق نقشه به شما نشان داده شود

دفعه بعد که گوشی خود را سایلنت کردید و نمی‌دانستید که کجاست می‌توانید به وب سایت mi cloud رفته، به همان حساب mi وارد شوید و دستگاه ثبت شده خود را پیدا کنید. تمام مدل های گوشی شیائومی هم ممکن است ترفندهای خاص خود را داشته باشند، برای مثال یکی از ترفندهای گوشی شیائومی نوت 8 پرو مربوط به اسپیکر آن است.

همه ما می‌دانیم که پنجره اسپیکرها به مرور می‌تواند گرد و خاک بگیرد و کثیف می‌شودو بر کارایی آن تاثیر می گذارد. جالب است بدانید که با به کارگیری پاکسازی بلندگو شیائومی نوت 8 پرو قابلیت‌هایی که در تنظیمات آن قرار داده شده اسپیکر خود به خود تمیز شده و طول عمر آن بالا می‌رود.

افزایش سرعت گوشی شیائومی

 

پنجمین ترفند شیائومی: بالا بردن سرعت انیمیشن ها

گوشی های میان رده شیائومی معمولا از تراشه‌ی اسنپدراگون استفاده می‌کنند و پرچمداران این برند هم مجهز به چیپست‌های تراز اول کوالکام هستند. این تراشه‌ها از نظر سرعت و قدرت چیزی کم ندارند، اما با این وجود می توانید با افزایش سرعت انیمیشن‌ها، سرعت گوشی را نیز افزایش دهید.

برای استفاده از ترفندهای گوشی شیائومی به بخش about phone در تنظیمات بروید و 3 بار روی نسخه miui ضربه بزنید تا گزینه‌های توسعه دهنده فعال شود. سپس یه لیست گزینه‌های توسعه دهنده (developer options) بروید و منوی window animation را ببینید. روی آن ضربه بزنید، سه گزینه transition animation، window animation scale و animator duration scale که به صورت پیش فرض روی 1x تنظیم شده‌اند را به 0/5x تغییر دهید. با این کار زمان اجرای انیمیشن‌ها را به نصف کاهش می‌دهید و به تبع افزایش سرعت عملکرد گوشی شیائومی را احساس خواهید کرد.

ترفند شیائومی برای تغییر حالت تقسیم صفحه گوشی

به قابلیتی که در آن به شما اجازه می‌دهد به طور همزمان از 2 اپلیکیشن روی گوشی خود استفاده کنید split screen mode می‌گویند. اگر قصد دارید محتوای یک اپلیکیشن را روی  یک اپلیکیشن دیگر کپی و پیست کنید و یا در جالی که به توییتر سر می‌زنید تا یک ویدیو در یوتیوب ببینید و خیلی کارهای دیگر می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. این حالت به صورت پیش فرض فعال نیست، در نتیجه باید خودتان آن را فعال کنید. به تنظیمات بروید، روی گزینه split-screen ضربه بزنید و دکمه منو را لمس طولانی کنید. اگر پیغامی نمایش داده شد replace را بزنید. 

 

تم شیائومی

 

بستن برنامه ها در گوشی شیائومی

بستن برنامه های پس زمینه در شیائومی مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های اندرویدیست. از developer options می توانید برای این کار استفاده کنید؛ اما روش ساده تری هم برای بستن برنامه ها در شیائومی وجود دارد.می توانید به تنظیمات رفته گزینه apps and notification را انتخاب کرده و سپس force stop را فعال کنید با این کار برنامه‌ها در پس زمینه اجرا نشده و مجدد بارگیری می‌شوند. این گزینه می‌تواند در کاهش مصرف باتری موثر باشد.

ترفندی برای نصب 2 برنامه واتساپ در یک گوشی شیائومی

به دنبال راهی هستید تا روی گوشی خود دو برنامه مثل فیسبوک یا واتساپ داشته باشید؟ اگر پاسختان مثبت است، باید بگوییم این کار با داشتن یک گوشی شیائومی و ویژگی dual app خیلی راحت است. با این ویژگی می‌توانید دو اکانت روی یک گوشی داشته باشید. برای فعال کردن این مورد که یکی از ترفندهای گوشی شیائومی است، به قسمت setting رفته و سپس dual apps بروید و هر اپلیکیشنی را که می‌خواهید فعال کنید تا یک نسخه دیگر هم از آن فعال شود.

ضبط تماس‌ها ترفند جذاب شیائومی

آیا می دانستید می‌توانید با یکی از ترفندهای گوشی شیائومی و با قابلیت درونی این گوشی‌ها، تمام تماس‌ها را به طور خودکار ضبط کنید؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که این ویژگی را در قسمت تنظیمات فعال نمایید. به قسمت تنظیمات گوشی بروید، گزینه call recording را پیدا کنید و سپس روی record calls automatically ضربه بزنید و آن را فعال کنید. همچنین می‌توانید گزینه تمام شماره ها یا شماره‌های خاص را انتخاب کنید.

 

ترفندهای گوشی شیائومی نوت ۹

 

تغییر آیکون‌های صفحه home به راحتی آب خوردن

در حال حاضر یکی از جذاب ترین ترفندهای گوشی شیائومی این است که می‌توانید با یک بار تکان دادن گوشی، آیکون ها را در یک ردیف مرتب کنید. روی فضای خالی روی صفحه خانه ضربه بزنید و نگه دارید. گوشی را تکان دهید و معجزه را ببینید.

با چرخاندن گوشی شیائومی خود تماس ورودی را بی صدا کنید!

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی که بی نهایت جذاب است، این است که می‌توانید گوشی را بچرخانید تا تماس ورودی سایلنت شود. برای فعال کردن این ویژگی به منوی تنظیمات تماس‌های ورودی بروید و گزینه flip to silence ringer را فعال کنید.

یکی دیگر از ترفندهای شیائومی: قفل برنامه ها

با این ویژگی داخلی به راحتی می‌توانید هر برنامه‌ای  را که می‌خواهید قفل کنید. برای فعال کردن این مورد از ترفندهای گوشی شیائومی به قسمت privacy بروید و روی app lock ضربه بزنید. بعد از این مرحله از شما خواسته می‌شود الگو یا رمز عبور تعریف کنید. حالا برنامه‌ای را که می‌خواهید قفل کنید انتخاب نمایید.

تلویزیون و دستگاه‌های پخش را با mi remote کنترل کنید

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی که دنیای مدرن را به نمایش می‌گذارد، استفاده از اپلیکیشنی به نام mi remote است. با این اپلیکیشن می‌توانید تمام دستگاه‌هایی که کنترل از راه دور دارند به گوشی اضافه کنید و از گوشی به جای کنترل استفاده کنید.

 

ترفندهای گوشی poco x3

 

هنگام سلفی گرفتن از حسگر اثر انگشت استفاده کنید

گاهی عکس گرفتن، به خصوص سلفی گرفتن با یک دست خیلی سخت است، باید انگشت شصت خود را بکشید تا به دکمه شاتر برسید. در حال حاضر با استفاده از یکی از ترفندهای گوشی شیائومی می‌توانید از حسگر اثر انگشت پشت گوشی برای عکس گرفتن استفاده کنید. نیازی به فعال کردن این قابلیت نیست و به طور خودکار فعال است و فقط با اثر انگشت صاحب گوشی کار نمی‌کند و هر کسی به سنسور اثر انگشت ضربه بزند، می‌تواند عکس بگیرد.

دسترسی سریع به دوربین را فعال کنید

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی، امکان فعال کردن دسترسی سریع به دوربین است و به شما این امکان را می‌دهد تا با فشردن دکمه کم کردن صدا (دو بار) دوربین را فعال کنید. برای فعال کردن این قابلیت به قسمت تنظیمات، lock screen & password بروید و گزینه launch camera را فعال کنید. 

خرید گوشی

برای اطلاع از گوشی هایی مناسب خرید هستند روی عبارت رنگی بالا کلیک کرده و مطالعه فرمایید.

از قابلیت pocket mod استفاده کنید

برای اینکه وقتی گوشی در جیبتان است به طور تصادفی با دیگران تماس نگیرید یا تماسی را ریجکت نکنید و یا حتی پاسخ ندهید، یکی از ترفندهای گوشی شیائومی را به کار بگیرید و قابلیت pocket mode را فعال کنید. برای رسیدن به این قسمت، وارد تنظیمات پیشرفته lock screen & password شوید.

فرمان لمسی قفل شدن گوشی را فعال کنید

با این گزینه از ترفندهای گوشی شیائومی دیگر لازم نیست دکمه پاور را فشار دهید تا قفل شود. کافی است با دو انگشت صفحه را نیشگون بگیرید(کشیدن دو انگشت به سمت هم، مثل زمانی که می خواهید عکسی را زوم کنید) تا صفحه قفل شود. برای این کار روی widgets ضربه بزنید، وارد قسمت toggles شوید و گزینه lock button را پیدا کنید و آن را به قسمت صفحه خانه بکشید.

شما از کدام یکی از این ترفندها استفاده کرده اید؟ اگر از ترفندهای دیگری استفاده کرده اید با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
بررسی جدیدترین گوشی شیائومی 2022
بلاگ | بازار موبایل
بررسی جدیدترین گوشی شیائومی 2022
بررسی جدیدترین گوشی شیائومی 2022 یکی از موضوعات کاربردی و مورد توجه برای کاربران این برند محبوب است. در حال حاضر در بازار موبایل، گوشی‌های...
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
بررسی گارانتی گوشی های شیائومی
بلاگ | بازار موبایل
بررسی گارانتی گوشی های شیائومی
شما به عنوان کاربر گوشی های شیائومی به راحتی می توانید در هنگام خرید گوشی های شیائومی به منظور استعلام اصالت گوشی خود از سامانه همتا از...
بررسی جامع گوشی شیائومی k50  که در سال 2022 عرضه خواهد شد؟
بلاگ | بازار موبایل
بررسی جامع گوشی شیائومی k50 که در سال 2022 عرضه خواهد شد؟
گوشی شیائومی k50 برای افرادی که به فیلم برادری و عکاسی علاقه بسیاری دارند مناسب می باشد. سرعت شارژ گوشی Xiaomi Redmi K50 60وات می باشد...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست