وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

برگزاری دادگاه مجازی توسط قوه قضاییه و همراه اول

انتشار ۱۳۹۹/۲/۸ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۲/۱۰ ۱۷:۴۹ . ۴۸۴۳ بازدید

به منظور آسان سازی شرایط برگزاری دادگاه‌ها، اپراتور همراه اول سامانه برپایی آنلاین دادگاه‌ را برای قوه قضاییه به شکل آزمایشی و در سطح کشوری اجرا نمود. بر اساس سیستم طراحی شده برای این پروژه ملی، قاضی دادگاه، وکیل دادگستری، متهم و شاکی به صورت همزمان و مجازی در دادگاه حاضر می شوند و جلسه دادرسی به صورت آنلاین برگزار می‌گردد.

دادگاه آنلاین ایران

پیشینه برگزاری دادگاه آنلاین

در فوریه 2015 میلادی، شورای عدالت انگلستان سامانه‌ی آنلاینی را با نام «حل اختلاف آنلاین برای مطالبات مدنی با اولویت پایین» راه اندازی نمود.  خدمات حقوقی این سامانه در سه سطح انجام می شد.  اول ارزیابی آنلاین که به کاربران کمک می کند تا مشکل خود را شناسایی کنند ، از حقوق و تعهدات خود آگاه شوند و گزینه های موجود برای آنها را درک کنند.

دوم ، داوری آنلاین بود که شامل میانجیگری و مذاکره آنلاین است و در صورت لزوم، از طریق کنفرانس تلفنی پشتیبانی می شود.

اگر مشکل با واسطه گری حل نمی‌شد ، قضاوت آنلاین اجرا می‌شد که بر اساس مدارک پرونده و لوایح ارسال شده به صورت الکترونیکی به شورا، در مورد مشکل تصمیم می گرفتند و در صورت لزوم با کنفرانس تلفنی از آنها پشتیبانی می‌شد.

دادگاه آنلاین همراه اول قوه قضاییه

برگزاری اولین دادگاه مجازی دنیا

سال بعد ، قاضی دیوان عالی انگلستان «لرد بریگز» در گزارش نهایی سالانه خود در مورد بررسی ساختار دادگاه های مدنی انگلستان در ژوئیه سال 2016 پیشنهاد ایجاد یک دادگاه آنلاین جدید را ارائه داد.

این دادگاه به گونه ای طراحی شده است كه توسط خود افراد و با کمترین بروکراسی و با رابط کاربری قدرتمند برای وكلا و قضات مورد استفاده قرار گیرد. او تمام جزئیات و جوانب مثبت و منفی چنین سیستمی و صلاحیت آن را در نظر گرفت و بدین ترتیب اولین دادگاه آنلاین به صورت رسمی در انگلستان برگزار شد.

 

دادگاه آنلاین در ایران

در حال حاضر شرکت ارتباطات سیار این امکان را تسهیل نموده که در ۵۰ مرکز مختلف قضایی ایران، دادگاه ها بصورت پایلوت از خدمات این اپراتور جهت برگزاری جلسات دادگاه مجازی بهره ببرند. 

قوه قضاییه با قرار گیری بر بستر شبکه امن « همراه اول »، توانایی دسترسی به تمامی نقاط مورد نظر برای برگزاری دادرسی به شکل مجازی را از طریق یک سیم‌کارت‌ ، APN و دانگل ارائه شده توسط این اپراتور را فراهم نماید. تامین امنیت این شبکه مشترکا توسط همراه اول و مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه صورت می پذیرد.

مطالب مرتبط
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
بلاگ | اخبار اپراتورها
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
شرکت همراه اول اولین اپراتور ایران دو سیم کارت را به صورت نمادین در قالب توکن NFT در سامانه به نام بی تا ققنوس منتشر کرد. اپراتور همراه...
چگونه می توان نسبت به قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول اقدام کرد؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
چگونه می توان نسبت به قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول اقدام کرد؟
در این نوشته قصد داریم قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول را به مشترکین این اپراتور آموزش دهیم. می توانید با چند روش آسان پیامک تبلیغاتی را...
بررسی سیم کارت تاریخ تولدی
بلاگ | خدمات سیم کارت
بررسی سیم کارت تاریخ تولدی
درخواست خرید سیم کارت تاریخ تولدی در میان کاربران به قدری زیاد است که در میان سیم کارت های رند ردیفی به نام سیم کارت تاریخ تولدی وجود دارد...
بررسی تعویض سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی تعویض سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
در این نوشته به صورت کامل شرایط تعویض سیم کارت همراه اول و هزینه تعویض سیم کارت را مورد بررسی قرار می دهیم. آیا می دانید استعلام سیم کارت...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست